🔴 شهیدان کارشان را انجام دادند، اما فضای مجازی یله و رها آن امنیت و آرامش را از ما می گیرد
🔰وزیر ارتباطات به دیدار خانواده های دو شهید مدافع حرم در کرمانشاه رفته است و در این زمینه در کانال شخصی خود در ایتا نوشته است:
« #امنیت و #آرامش امروز، مدیون مجاهدت این شهدا و صبر و بردباری خانواده آنها است. قدرشناس این مجاهدت و صبر هستیم »
✍پ.ن:
🔻این در جای خود ارزشمند است که وزیر ارتباطات ما به دیدار خانواده شهدا می رود.
👈 اما به این توجه کنیم که فضای مجازی #یله و #رها و حضور جنگده های مجازی دشمن در #خاک_مجازی کشورمان (با کمک vpn های یله و رها) قطعاً امنیت و آرامش ما را که حاصل خون دادن و جان دادن های ماست از بین می برد.
⚠️ آقای وزیر! آیا توجه دارید که فضای مجازی یله و رها موجب گسترش فساد و فحشاء و همچنین تخریب و بمباران ایمان و اعتقاد مردم ما _ که بزرگترین مولفه امنیت ملی ماست _ می شود؟!
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي
تفسير به رأي، برابركردن آيات قرآن با انديشهها و باورهاي خود است. خوارج از فرقههايي بهشمار ميروند كه ميكوشيدند قرآن و روايات را در جهت اثبات باورها و انديشههاي خود تفسير كنند.آنان ديدگاههايي را ابراز داشتند و آيات و روايات را براساس آن انديشهها و در جهت اثبات آنها تفسير و تأويل كردند.
مُبَرّد دراينباره مينويسد:
اصحاب نجدهبنعامر به وي گفتند: نافعبنهلال از گروه خوارج، كشتن قاعدان و اطفال آنان را جايز ميداند. بنابراين نجدهبنعامر، ديگر رئيس خوارج، نامهاي به نافع نوشت كه تو كساني را كافر دانستي كه عذرشان در كتاب خدا آمده است: «لَيْسَ عَلَي الضُّعَفَاءِ وَ لاَ عَلَي الْمَرْضَي وَ لاَ عَلَي الَّذِينَ لاَ يَجِدُونَ مَا يُنْفِقُونَ حَرَجٌ إِذَا نَصَحُوا لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ مَا عَلَي الْمُحْسِنِينَ مِنْ سَبِيلٍ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ برضعيفان و بيماران و آنها كه وسيلهاي براي انفاق(در راه جهاد) ندارند، ايرادي نيست (كه در ميدان جنگ شركت نكنند،) هرگاه براي خدا و رسولش خيرخواهي كنند(و از آنچه در توان دارند، مضايقه نكنند) بر نيكوكاران راه مؤاخذه نيست؛ و خداوند آمرزنده و مهربان است!».(توبه: 91) تو كشتن كودكان را حلال دانستي، حال آنكه پيامبر از آن نهي كرده است؛ اما ديدگاهت درباره قاعدان درست است؛ زيرا خداوند مجاهدان را بر قاعدان برتريداده است، اما قعود دليل كفر نيست و تو معتقدي كه امانت مخالف خود را ادا نميكني، حال آنكه خداوند به اداي امانت امر كرده است؛ از خدا بترس.
نافع در جواب نجده نوشت: «تو مرانصيحت كردي و در سه امر به من ايراد گرفتي، اكنون تفسير آنها را برايت بيان ميكنم.قاعدان اين زمان همچون قاعدان زمان پيامبر نيستند؛ زيرا آنها در مكه محصور ومقهور بودند و راهي براي فرار نداشتند. قرآن فرموده كه آيا زمين خداوند وسيع نيست؛ پس چرا هجرت نميكنيد؟ همچنين هنگامي كه اعراب از پيامبر اجازه گرفتند تا درجنگ شركت نكنند، خداوند فرمود: «سَيُصِيبُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ؛بهزودي به كساني از آنها كه مخالفت كردند(و معذور نبودند)، عذاب دردناكي خواهد رسيد!» (توبه: 90)
در مورد اطفال؛ قرآن از زبان نوح ميفرمايد: «وَ قَالَ نُوحٌ رَبِّ لاَ تَذَرْ عَلَي الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّاراً إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَ لاَ يَلِدُوا إِلاَّ فَاجِراً كَفَّاراً؛نوح گفت: پروردگارا! هيچيك از كافران را بر روي زمين باقي مگذار! چراكه اگر آنها را باقي بگذاري،بندگانت را گمراه ميكنند و جز نسلي فاجر و كافر بهوجود نميآورند! در اين آيه، فرزندان كفار را قبل از تولدشان كافر دانسته است. مسلمانان مثل كفار عرباند كه جزيه آنهاپذيرفته نميشود».(نوح: 26 و 27)
مباحبودن امانات؛ همچنان كه خداوند خون آنها را حلال كرد، اموال آنها را نيز براي ما حلال كرده است؛ بنابراين اموال آنها فيءمسلمين است؛ پس تو از خدا بترس و جز توبه عذري برايت نيست. (ابنيزيدمبرد نحوي، 1419، صص609ـ610)
همانطوركه ملاحظه شد، نافع، آياتي كه ابن عامر به آنها استدلال كرده بود، براي اثبات و توجيه عملكرد خويش، تفسير به رأيكرد.
وهابيت نيز چنيناند؛ بهعنوان نمونه بر اساس منابع حديثي و تاريخي شيعيان و اهلسنتآيه مباهله و تطهير، بزرگترين سند اثبات حقانيت وافضليت اهلبيت(عع)، است. ابن تيميه، رئيس نظريهپردازان عقايد وهابيان، دلالت اين دو آيه را برافضيلت اهلبيت نپذيرفته ودرباره آيه مباهله ميگويد: «اينكه پيامبر فقط نزديكان خود را برد، چون مباهله فقط بانزديكان و خويشاوندان حاصل ميشود؛ بنابراين در جريان مباهله تنها همراهي نزديكان لازم است، اما افضلبودن آنان شرط نيست».(ابنتيميه حراني، 1406، ج7، صص125ـ126)
و درباره آيه تطهير مينويسد:
«آيه الطهاره فليس فيها إخبار بطهاره اهل البيت و ذهاب الرجس عنهم، وإنّما فيها الأمر لهم بما يوجب طهارتهم و ذهاب الرجس عنهم» اهلبيتاز طهارت [ خويش] خبر داده نشدهاند، بلكه به آنها امر شده كه مطهر باشند.(همان، ج4، ص21)
ابن تيميه برايهماهنگساختن اين آيات با افكار انحرافي خويش، به تفسير به رأيكرده است.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي(۲)
همچنين خوارج با برداشت انحرافي از قرآن و فهم نادرست از دين، از پيروي امام واجبالاطاعه دست كشيدند و با او به جنگ برخاستند كه در تاريخ به نام جنگ «نهروان» معروف است.1 آنان با استدلال به ظاهرِ آيه شريفه «إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ يَقُصُّ الْحَقَّ وَ هُوَ خَيْرُ الْفاصِلِينَ» (انعام: 57)«حكم» را در اين آيه به معناي حكومت گرفتند كه شامل حكميت نيز ميشود و براي خود شعاري ساختند و گفتند:«لا حُكْمَ إلا لِلَّهِ».
مرادشان اين بود كه حكومت و حكميت و رهبري نيز همچون قانونگذاري، حق اختصاصي خداست و غير از خدا، احدي حق ندارد بههيچوجه، حَكَم يا حاكم ميان مردم باشد، چنانكه حق جعل قانون ندارد. با اين استدلال، حكميت صفين را باطل و كفر پنداشتند.
«حكم» در اين آيه از مختصات ذات حقتعالي بيان شده است، اما بايد ديد مراد از حكم چيست؟ بدون ترديد مراد از حكم در اينجا قانون و نظامهاي حياتي بشر است. در اين آيه، حق قانونگذاري از غير خدا گرفته شده و آن را از شئون ذات حق يا كسي ميداند كه ذات حق به او اختيارداده است، اما خوارج، حَكَم را به معناي حكومت تفسير كردهاند.
اميرمؤمنان علي(ع)درباره شعار اين گروه فرمود:
«كَلِمَهُ حَقِّ يرادُ بِها الباطِلُ. نَعَمْ انَّهُ لا حُكْمَ الّا لِلّهِ وَ لكِنْ هؤُلاءِ يَقولونَ لا امْرَةَ الّا لِلّهِ، وَ انَّهُ لابُدَّ لِلنّاسِ مِنْ اميرٍ بَرٍّ اوْ فاجِرٍ يَعْمَلُ في امْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ وَ يَسْتَمْتِعُ فيهَا الْكافِرُ؛سخني بهحق است، اما آنان از آن اراده باطل دارند. درست است، قانونگذاري از آن خداست؛ اما اينها ميخواهند بگويند غير از خدا كسي نبايد حكومت كند و امير باشد. درحاليكه مردم احتياج به حاكم دارند، خواه نيكوكار باشد و خواه بدكار. در پرتو حكومت او مؤمن، كار خويش را (براي خدا) انجام ميدهد و كافر از زندگي دنياي خويش بهرهمند ميشود. (نهجالبلاغه، بيتا)
جمله«لاحكم الاّلله»كلمه حق و درستي است، ولي خوارج از اين آيه، انديشه باطل دارند؛ زيرا حكم در اين آيه به معناي قانون و برنامه حكومت است، نه حكومت و فرمانروايي. ماده حَكَم دلالت دارد بر اتقان و استحكامي كه اگر در هر چيزي باشد، اجزايش از متلاشيشدن محفوظ ميماند و هر موجودي كه براساس حكمت بهوجود آمده باشد، اجزايش متلاشي نميشود. در نتيجه، اثرش ضعيف و نيرويش در هم شكسته نميشود. برگشت جميع مشتقات اين ماده از قبيل احكام، تحكيم، حكمت، حكومت و... بههمين معناي جامع است. آمر در امري كه ميكند و قاضي در حكمي كه ميدهد، گويي ميان امر و حكم، نسبتي ايجاد ميكند و مورد امر و حكم را با آن نسبت محكم ميسازد و بدينوسيله ضعفيكه در آن راه يافته بود، جبران ميكند(طباطبايي، 1417، صص115-116)؛ بنابراين حكم در اين آيه به معناي فرمانروايي نيست؛ بلكه به معناي قانون است. علاوه بر اين، خود قرآن، آشكارا مردم را در زمينههاي اختلاف، به حكميت و داوري فراخوانده است: «إنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِّنْ أَهْلِهَا؛هرگاه بيم آن رفت كه ميان زن و شوهر اختلاف پديد آيد، داوري از خانواده مرد و داوري از خانواده زن برگماريد».(نساء: 35)
نافعبنازرق،يكي از رجال خوارج، با استدلال به آيه شريفه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَي أَهْلِهَا؛ خداوند به شما فرمان ميدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد» (نسا: 58)ميگويد: «ردّ امانت كافران واجب نيست وامانتدار ميتواند اموال امانتي آنان را ملك خود قرار دهد؛زيرا از آيات ديگري كه خداوند اموال كافران را حلال و غنيمت مسلمانان معرفي كرده است و ريختن خون آنان را جايز دانسته است،اينگونه استفاده ميشود كه مراد از «اهلها» كافران نيستند».(ابنابيالحديد، بيتا، ص139)
خوارج با استفاده از آيه شريفه «السَّارِقُ وَ السَّارِقَهُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا؛ دست مرد و زن دزد را قطع كنيد» (مائده: 38)درباره
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي(۳)
سرقت، سه حكم فقهي برداشت ميكنند:
۱. بريدن دست دزد از شانه؛ زيرا يد در لغت اسم است براي تمام عضو از شانه تا سرانگشتان.
۲. دست دزد بريده ميشود، گرچه او از مكان دربستهاي(حرز) برنداشته باشد؛ زيرا آيه اطلاق دارد و مطلقاً حكم به بريدن دست ميكند؛ چه از مكان دربستهاي بدزدد، چه از غير دربسته.
۳. دست دزد بايد بريده شود، هر چند اموالي كه دزيده بسيار كم باشد؛ زيرا اطلاق آيه دلالت دارد.(زمخشري، 528، ج1، ص632؛ فخر رازي، 1415، ج11، ص225)
درحاليكه روايات و اجماع دلالت دارد كه دست سارق نبايد از شانه بريده شود و مال دزديدهشده بايد مقدار معيّني باشد و قرارداشتن مال دزديدهشده در مكان نگهداريشده (حرز)، شرط اجراي حكم است.
وهابيت نيز چنين هستند. آنان شفاعت، توسل، استغاثهو نذر را شعار مذهبي خود قرار ميدهند؛ ولي ميگويند درخواست شفاعت، استغاثه، توسل ونذر براي غيرخدا جايز نيست.اين درست است كه شفاعت و مدد از جانب خداست؛ او مددكار واقعي انسان است. فقط او غني است و غير او، همه محتاجاند و امر شفاعت و امثال آن به دست قدرت خداوند تعالي است؛وليمنظور وهابيها اين است كه ما نبايد كساني را كه خدا بزرگشان كرده (پيامبران و اوليا)، بزرگشان بداريم و به آنها متوسل بشويم و شفاعت بطلبيم و براي رفع نياز به سراغ آنها برويم و نذر كنيم، ازاينروميگويند: شفاعت، توسل و ياريخواستن از كساني كه خدا آنها را شفيع، وسيله تقرب و دادرس
مردم قرار داده، بدعت است.درحاليكه آيات و روايتهاي فراواني در متون دينيوارد شده است كه بر جواز اين اعمال دلالت دارد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانهاي)
قسمت دوم
جایگاه بصيرت درتحولات اجتماعی
راههاي كسب بصيرت
1. شناخت حقيقت ولايت و پيروي از وليّ امر زمانه
شناخت وليّ امر زمان، در اسلام چنان مهم است كه بنا به فرموده رسول گرامي خدا صلي الله عليه و آله ، «اگر كسي بميرد درحاليكه امام زمان خود را نشناسد، همانند كسي است كه به مرگ جاهليت پيش از اسلام مرده است».1
معرفت به امام عصر، در هر زمان راهكار اصلي و مهمي است كه ميتواند انسان را به بصيرت برساند. حضرت علي عليه السلام در سخناني خطاب به دو تن از ياران خود در اين باره ميفرمايد:
فَإِنَّهُ لَا يبْلُغُ أَحَدٌ مِنْ شِيعَتِنَا حَدَّ الِاسْتِبْصَارِ حَتَّي يعْرِفَنِي بِالنُّورَانِيةِ فَإِذَا عَرَفَنِي بِهَا كَانَ مُسْتَبْصِراً بَالِغاً كَامِلًا... .2
هيچ كس از شيعيان به بصيرت نميرسند، مگر اينكه با شناخت من به نورانيت برسند. پس هنگاميكه مرا به اين مقام شناختند، به طور تمام و كمال به بصيرت دست يافتهاند... .
در زيارتنامه برخي از شهداي كربلا كه همگي اهل بصيرت بودند، رمز بصيرتمنديشان، تشخيص حقيقت و پيروي از امام زمان خودشان، همانند شهداي بدر و احد بيان شده است. براي نمونه، در زيارتنامه حضرت مسلم بن عقيل آمده است: «اَشْهَدُ اَنَّكَ مَضَيتَ عَلي ما مَضي عَلَيهِ الْبَدْرِيونَ الُْمجاهِدُونَ... وَ اَنَّكَ قَدْ مَضَيتَ عَلي بَصيرَةٍ مِنْ اَمْرِكَ مُقْتَدِياً بِالصّالِحينَ وَ مُتَّبِعاً لِلنَّبِيينَ».3
در اين بند از زيارتنامه، بر بصيرت داشتن ايشان در مبارزه، شهادت، پيمودن راه شهيدان بدر و مجاهدان اسلام، اقتدا به صالحان و پيروي از انبيا تأكيد شده است.
. انديشهورزي و تجزيه و تحليل مسائل
ديگر موردي كه انسان را به بصيرت سوق ميدهد، انديشه كردن و تجزيه و تحليل جريانهاي سياسي و اجتماعي است.
حضرت علي عليه السلام در اين باره ميفرمايد: «أَفْكِرْ تَسْتَبْصِرْ لَا بَصِيرَةَ لِمَنْ لَا فِكْرَ لَهُ؛ فكر كن تا بصيرتيابي؛ براي كسي كه فكر ندارد، بصيرت نيست».
3. دورانديشي در امور
از ديگر مسائلي كه موجب بصيرت يافتن انسان ميشود، آيندهنگري و دورانديشي در جريانهاست. به فرموده حضرت علي عليه السلام : «مَنِ اسْتَقْبَلَ الْأُمُورَ أَبْصَرَ؛ هر كه از قبل پيشبيني كند و به پيشواز كارها برود (درباره امور دورانديشي كند)، بينا شود».
4. پيروي از عالمان وارسته
امام محمد باقر عليه السلام در وصف عالمان رباني ميفرمايد:
... الْعَالِمُ مَعَهُ شَمْعَةٌ تُزِيلُ ظُلْمَةَ الْجَهْلِ وَ الْحَيرَةِ فَكُلُّ مَنْ أَضَاءَتْ لَهُ فَخَرَجَ بِهَا مِنْ حَيرَةٍ أَوْ نَجَا بِهَا مِنْ جَهْلٍ... .1
عالم مانند كسي است كه به همراه خود شمعي دارد كه به وسيله آن، ظلمت جهل و حيرت از بين ميرود و هر كس به نور آن روشني يافت، از سرگرداني بيرون ميآيد و از جهل نجات مييابد.
طبيعي است كه همنشيني با عالمان اهل بينش و بصيرت و بهرهگيري از پرتو روشنايي آنان، موجب افزايش بصيرت خواهد بود.
رعايت ايمان و تقواي الهي
يكي ديگر از راهكارهاي عملي براي دستيابي به بصيرت، رعايت تقواي الهي است؛ چرا كه خداوند متعال ميفرمايد: «إن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً؛ اگر تقوا بورزيد، خداوند قوّه تشخيص و جداسازي حق از باطل را به شما عنايت ميكند.» (انفال: 29) پرهيزگاري و رعايت واجبات و پرهيز و دوري از محرّمات، به انسان فهم و روشنبيني دروني ميبخشد؛ بهگونهاي كه در پرتو آن، ميتواند حق را از باطل تشخيص دهد و به آساني وسوسههاي شيطاني را بشناسد و خود را از دام آن رهايي بخشد.
قرآن كريم در اين باره ميفرمايد: «إنَّ الَّذِينَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ؛ پرهيزگاران هنگاميكه شيطاني پيرامون حريم آنها گردش كند، متوجه ميشوند و بيدار و بصير هستند». (اعراف: 201)
. عبرتآموزي از مسائل گوناگون
اگر كسي همواره از آنچه پيرامونش ميگذرد يا در گذشته رخ داده، عبرت گيرد، ميتواند از نتيجه جريانها تا اندازهاي آگاهي يابد و در سايه بصيرت درونياش، از هلاكت نجات پيدا كند.
حضرت علي عليه السلام در اين زمينه ميفرمايد: «فِي كُلِّ اعْتِبَارٍ اسْتِبْصَارٌ؛ در هر عبرت گرفتني، بصيرتي هست».1
ايشان در بيان ديگري، اين امر را بسته به دوام عبرت گرفتن ميداند و بيان ميكند: «دَوَامُ الِاعْتِبَارِ يؤَدِّي إِلَي الِاسْتِبْصَارِ؛ هميشگي بودن عبرت گرفتن، به بصيرتمندي ميانجامد».
ذكر و ياد الهي
از ديگر راههاي رسيدن به بصيرت، ذكر و ياد الهي است. چنان كه به فرموده حضرت علي عليه السلام : «مَنْ ذَكَرَ اللَّهَ اسْتَبْصَرَ؛ هر كه خدا را ياد كند، بصيرت يابد».
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️چرا خطرات «زبان» بیشتر از سایر اعضاست؟ (بخش دوم)
🔸مسلم است كه خطرات #زبان بیشتر از سایر اعضاست؛ چرا كه سایر اعضای بدن معمولاً خطرات جمعى ندارند، بلكه خطر فردى دارند؛ ولى #زبان چنان است كه آتش جنگى را روشن يا آتش جنگى را خاموش مى كند، يعنى خطرش هم مى تواند مثل نفعش جامعه اى را در برگيرد. خطرات زبان دارای ريشه ها و علل مختلفی است که به ۷ علت و ريشه آن اشاره مى كنيم:
4⃣گناهان زبان در نظر بسيارى قُبح چندانى ندارد و اُبُهّت آن گناهان شكسته شده؛ و اين خود عاملى براى ترويج گناهان و رشد مضرّات آن شده است. هر چه گناهان زشتتر و قبيحتر جلوه كنند، سدّ محكم ترى در برابر ارتكاب آنها زده شده است؛ مثلاً اگر به شما بگويند به مدت پنج دقيقه به صورت عريان و بدون پوشش در ملأ عام حاضر شويد، دست به چنين كارى نمى زنيد، حتى اگر دنيا را به شما بدهند، زيرا اين عمل در نزد شما زشت و قبيح است و هر چه داريد براى آبروى خود مى خواهيد، حتى دنيا را هم براى آبروى خود مى خواهيد، به طورى كه اگر به شما پيشنهاد شود آبروى خود را بدهيد و دنيا را بگيريد، نمى پذيريد. چرا چنين است؟ آيا جز اين است كه اُبُهّت اين عمل زشت در نزد شما شكسته نشده است.
🔹حال شما غيبت، تهمت، دروغ، مسخره و استهزاى مؤمن را نظاره كنيد كه چه آسان رواج پيدا كرده و تنقلات روحى مجالس شده. در روايت رسول اكرم (ص) وارد شده: «اَلغِيبَةُ اَشَدُّ مِنَ الزِّنَا؛ [۱]؛ غيبت، گناه و عقابش از زنا بيشتر و شديدتر است». با توجه به اين روايت چرا اين قدر غيبت كردن براى ما سهل است؟؛ زيرا اُبُهّت غيبت برای ما شكسته شده، ولى ابهّت زنا شكسته نشده است. خداى ناكرده اگر بشنويم ناموس ما دست به چنين عمل زشتى زده و روابط نامشروع با مرد اجنبى پيدا كرده چه مى كنيم؟ چقدر ناراحت مى شويم؟ اما در برابر ما همين همسر شروع به غيبتى مى كند كه عذاب و عقابش بيشتر از زنا است و به مقتضاى آيات [۲] و روايات، گوشت انسان مرده را اكل و تناول مى كند، ولى ما منعش كه نمى كنيم با سر تكان دادن تشويقش هم مى كنيم و چه بسا خودمان هم هيزم آور اين معركه مى شويم.
🔹در روايت از امام صادق (ع) وارد شده: «دِرْهَمٌ رِبًا أَعْظَمُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ ثَلَاثِينَ زَنْيَةً كُلُّهَا بِذَاتِ مَحْرَمٍ مِثْلِ خَالَتِهِ وَ عَمَّتِهِ؛ [۳] يك درهم ربا، گناهش نزد پروردگار بزرگ تر از سی زناى با محرم مثل خاله و عمه است». در روايت ديگرى از آن حضرت وارد شده: «الرِّبَا سَبْعُونَ جُزْءاً أَيْسَرُهُ أَنْ يَنْكِحَ الرَّجُلُ أُمَّهُ فِی بَيْتِ اللهِ الْحَرَام؛ ربا هفتاد جزا دارد كه: كوچك ترين جزء آن مثل اين است كه: مرد با مادرش [نعوذ بالله] در خانه خدا زنا كند». اى برادر و خواهر چرا با وجود اين روايات زياد كه دو نمونه از آن را ذكر كرديم، اينقدر ربا در بين افراد رايج شده است؟ چرا از اين كه بشنود كسى با محرمش زنا كرده ناراحت مى شود، ولى خودش ربايى مى خورد كه كوچك ترين جزء آن مثل زناى با مادرش در خانه كعبه است و يك درهمش از حيث گناه برابر با سی زنا است كه تمامش با محرم مثل خاله و عمه است، چرا بايد اينقدر ابهّت گناه براى ما شكسته شود؟!
🔹آيا به نظر شما شراب خوردن قبيح تر است يا دروغ گفتن؟ در جامعه ما اوّلى قبيح تر است، در حالى كه امام باقر (ع) مى فرمايند: «إِنَ اللَّهَ جَعَلَ لِلشَّرِّ أَقْفَالًا وَ جَعَلَ مَفَاتِيحَ تِلْكَ الْأَقْفَالِ الشَّرَاب وَ الكِذبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ؛ [۴] خداوند براى شرّ، قفل هايى قرار داد و كليد آن را شراب قرار داد [يعنى شراب موجب شرارت مى شود، زيرا در آن حال سُكر و مستى احتمال اين كه انسان مست به هر كار شرّى دست بزند هست] و دروغ بدتر از شراب است [يعنى دروغ، بدتر و شرورتر از شرابى است كه خود، كليد شرور است]». از اين روايت فهميده مى شود كه در مكتب نجات بخش اسلام، دروغ از شراب خوردن قبيح تر و در نتيجه گناهش بيشتر است، ولى در نزد به ظاهر مسلمانان عكس اين مطلب صادق است. آيا بين اسلام با اين مسلمانان و بين مكتب امام صادق (ع) و اين شاگردان منسوب به اين مكتب هماهنگى ديده مى شود؟ خداوند ما را هر چه بيشتر با مكتبش آشنا گرداند و توفيق دهد كه علم ما از عمل ما جدا نگردد، انشاء الله تعالى. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲، ج۷۲، ص۲۴۲، باب۶۶
[۲] رجوع کنید به قرآن کریم، سوره حجرات، آيه ۱۲
[۳] بحارالأنوار، همان، ج ۱۰۰، ص ۱۱۶، باب ۵
[۴] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ۴، ج ۲، ص۳۳۹
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، ۱۳۸۵ش، چ ۱، ج ۱، ص ۹۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#زبان #گناه #غيبت #دروغ
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رونمایی از پوسترجشواره بین المللی شعرعرب (بشارت)
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیفم اومد این کلیپ رو نبینید عالی بود🖤🖤🖤
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌐تاریخ سخن می گوید؛
⚠️یزید در مکه،پهلوی در گوهر شاد، طالبان در اففانستان ، داعش در شاهچراغ، آل یهود در بقیع و....همه یک صدا و یک هدف را پیگیری می کردند.اسلام محمدی برای آنان غیر قابل تحمل و سر قلاده آنان دست بنی صهیون است.
اللّهُمَّ الـعَنْهُمْ جَمیعاً
#علی_اف #اردوغان #بارزانی
🖌ابو فراس
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹مهم
🔻 آیا«فتنه مهسا»بازهم تکرار خواهد شد!؟؟؟
◀️طبق بررسی قرائن، شواهد، مستندات و تجربه فتنه سالهای گذشته، به دلائل متعدد می توان گفت «فتنه مهسا» با مدل سال ۱۴۰۱ تکرار نخواهد شد ؛ ولی آنچه مُسَلَّم است قطعا طبق سنت الهی«امتحان» و غربال خواص جامعه و شناخت اهل استقامت و اخلاص در آخرالزمان، دشمن با دیدن شکست های هر روز خود بیکار نخواهد نشست بنابراین با فتنه های نامحسوس تر و پیچیده تری روبرو خواهیم بود لذا باید با طرح سناریوهای به روز تر، آمادگی لازم را برای عبور از فتنه های جدید و ترکیبی داشته باشیم.
👇در ادامه بخوانید....
✍#هراسانیان
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹مهم
✍ آیا «فتنه مهسا» تکرار خواهد شد!؟؟؟
◀️طبق بررسی قرائن، شواهد، مستندات و تجربه فتنه سالهای گذشته، به دلائل متعدد می توان گفت «فتنه مهسا» با مدل سال گذشته تکرار نخواهد شد ؛ ولی آنچه مُسَلَّم است قطعا طبق سنت الهی«امتحان» و غربال خواص جامعه و شناخت اهل استقامت و اخلاص در آخرالزمان، با فتنه های نامحسوس تر و پیچیده تری روبرو خواهیم بود..لذا باید با طرح سناریوهای به روز تر، آمادگی لازم را برای فتنه های جدید و ترکیبی داشت.
در فتنه ۸۸ وقتی رهبری فرمودند(مضمون کلام رهبری) : «در آینده فتنه های پیچیده تر و نامحسوس تری در راه است..» خیلی ها تصورش را هم نمی کردند فتنه ای بدتر از فتنه ۸۸ هم در راه باشد و دیدیم که چه فتنه های پیچیده تری اتفاق افتاد...
لذا با جمع بندی موارد زیر میتوان گفت «فتنه ای منطبق بر مدل فتنه ی مهسا امینی » تکرار نخواهد شد ...
🔹۱_ معمولا دشمن بدلائل متعدد از یک «طرح براندازی»، ۲ بار استفاده نمی کند.
🔹۲_رعایت «اصل غافلگیری» در جنگ های هیبریدی _ترکیبی(نبردهای سخت، نیمه سخت، جنگ نرم، سایبری، شناختی_ادراکی و ...)، یک اصل مهم است و تکرار این مدل از جنگ شناختی_ادراکی، برای دشمن «اصل غافلگیری» را بهمراه نخواهد داشت.
🔹۳_ دستگاههای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و ذی ربط نسبت به مقابله با این فتنه از هر نظر آمادگی لازم را دارند .
🔹۴_چهره ی واقعی و اهداف رهبران و لیدرهای خارج نشین، برای پیاده نظام داخلی، جوانان اغفال شده و عموم جامعه کاملا آشکار شده، لذا مقبولیت لازم را برای رهبری فتنه ی آینده ندارند.
🔹۵_تشکیلات رسانه ای و اپوزوسیون خارج نشین اکثرا دچار آسیب های داخلی و تفرقه و درگیری شده و برخی نیز مانند منافقین آلبانی نشین ، دچار فروپاشی شده و با رسوایی فعلی مریم رجوی فاقد اعتبار هر گونه رهبری می باشند.
🔹۶_برخی حوادث مهم سیاسی منطقه مانند «از سر گیری روابط ایران و عربستان» ، معادلات بین المللی غرب و اپوزوسیون را برای پشتیبانی از آشوب های داخلی ایران به هم زده و در منطقه فاقد حامی جدی می باشند .
🔹۷_ ترفندها و تکنیک های مجازی مانند فیک نیوز و لشکر رباتیک، ضریب دهی خبر و ...تا حدود زیادی برای مردم آشکار شده و دیگر نمی توان با اکانت جعلی مردم و برخی مسئولین را دچار اشتباه محاسباتی نمود.
🔹 ۸_اساساً شروع فتنه بر «فضای مشتبه و غبار آلود» بنا نهاده شده و کنار رفتن غُبار، حقیقت را بر همگان آشکار می سازد ، لذا در این فتنه «مظلومیت و در عین حال عقلانیت فراجا» علی رغم داشتن قدرت برتر، بر همگان آشکار شد و هوشیاری فراجا و نیروهای نظامی و انتظامی در مواجهه با این فتنه ی پیچیده(عدم رویارویی با قدرت و سلاح) با جوانان و نوجوانان و در عین حال برخورد قاطع با اراذل و اوباش ، کلید حل معمای فتنه بود که موج عظیمی از همراهی و پشتیبانی مردم را در حمایت از جان بر کفان مدافعان وطن بهمراه داشت که این خود یک «منبع قدرت نرم» برای فراجا و نیروهای نظامی و امنیتی ، جهت مقابله با فتنه های ترکیبی بشمار می رود.
🔹۹_فضای هیجانی و احساسی، هیستری جمعی و ... که در سال گذشته جوانان و نوجوانان را با خود همراه ساخته بود پس از اقدامات بصیرتی، رسانه ای، برخوردهای قانونی و عفو و بخشش متناسب، در یکسال گذشته که هنوز هم ادامه دارد تا حدودی به فضای عقلانی و منطقی و درک واقعیات توسط جوانان و جامعه تبدیل شده و افکار عمومی نیز نسبت به حوادث اجتماعی هوشیاری بیشتری پیداکرده، اگرچه در بحث بصیرت افزایی و انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب و اسلام به نسل جدید هنوز کم کاری های متعددی وجود دارد و اکثر خواص جامعه و مسئولان کشوری و لشکری از اهمیت این موضوع غافلند که باید به جد به این امر مهم پرداخت.
🔹۱۰_طبق گفته ی بسیاری از کارشناسان ، فضای روانی پارسال متأثر از دوران پساکرونا، (عدم حضور جوانان در مدارس و تعطیلی دوساله و حضور در فضای کاذب ذهنی ناشی از زیست بوم مجازی) بود و این فضای روانی در سال جدید به آن شدت و التهاب وجود ندارد.
🔹۱۱_مدیریت فضای مجازی و حذف منابع اصلی هدایت فتنه در فضای مجازی (تلگرام، اینستاگرام و واتساپ) ابتکار عمل و مدیریت میدانی فتنه را عملا از دست دشمن خارج نموده ، لذا دشمن، بستر لازم ارتباطی را با پیاده نظام داخلی خود را ندارد.
✍نتیجه: باید بدنبال سناریوهای به روز و محتمل بر واقعیت بود و در عین حال از هر گونه غفلت پرهیز کرد ، دشمنی که اینگونه خود را در معرض سقوط و اضمحلال می بیند شبانه روز با بکارگیری تمامی ابزارها ، بدنبال ایجاد فتنه های جدیدتری خواهد بود.....
✍#هراسانیان
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95