eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.7هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيت‌شناسي، سيره‌شناسي و انديشه‌شناسي امام سجاد(ع)) سيره‌شناسي سيره اجتماعي رفتار با حيوانات امام زينالعابدين(ع) نه تنها به انسان‏ها عشق مي‏ورزيد و همواره با آنان به نيكي و احسان رفتار مي‏كرد، بلكه حيوانات نيز از رفتار انساني و الهي آن حضرت بهره‏مند بود؛ به‎طوري‌كه ايشان با وجود سفرهاي متعدد از مدينه به مكه، در هيچيك از آنها، به حيوان باركش خود آسيب نرساند به آن ضربه‌اي نزد و اگر حيوان به كندي حركت مي‏كرد، با اشاره به تازيانه‏اي كه در دست داشت، آن را وادار به راهرفتن مي‏كرد؛ به‎طوري‌كه در طول بيست بار سفر به حج، حتي يكبار تازيانه‏اي بر بدن مركب خود وارد نساخت.10 مراعات دوست و همنشين امام صادق(ع) مي‏فرمايد: مردي نزد امام زينالعابدين(ع) آمد و گفت: شخصي به شما نسبت‏هاي ناروا داده و شما را گمراه و بدعت‏گذار ناميده است. حضرت به وي فرمود: تو حق دوستي و همنشيني با او را مراعات نكردي و گفتار او را براي من نقل كردي. حق مرا نيز از بين بردي؛ زيرا سخني از برادر ديني‏ام گفتي كه من آن را نمي‏دانستم. هر دو خواهيم مُرد و در روز قيامت از تو سؤال خواهد شد كه چرا غيبت برادر خود را كرده‏اي. از غيبت بپرهيز كه غيبت، غذاي سگ‏هاي جهنم است. بدان كسي كه زياد عيوب مردم را به زبان مي‏آورد، دليل آن است كه عيب‏هاي خودش را در مردم جستوجو مي‏كند.11 انفاق در تاريكي شب سفيانبن عيينه از زهري نقل مي‏كند: در شبي سرد و باراني، عليبن الحسين را در كوچه‏هاي مدينه ديدم كه مقداري آرد و هيزم بر پشت گرفته بود و به جايي مي‏رفت. به آن حضرت گفتم: اي پسر رسول خدا! چه بر دوش داريد؟ امام فرمود: سفري در پيش دارم كه توشه آن را آماده كرده‏ام و مي‏خواهم در جاي امني قرار دهم. عرض كردم: «آيا اجازه مي‏دهيد خدمتكار من شما را در حمل اين آذوقه كمك كند؟» امام فرمود: «خير.» گفتم: «اجازه بدهيد خودم شما را كمك كنم.» امام باز فرمود: «خير. چرا چيزي كه در سفر به كار من مي‏آيد، خود، متحمّل نشوم؟ تو را به خدا سوگند! مرا تنها بگذار!» آن شب گذشت. چندي بعد خدمت امام رسيدم و پرسيدم: سفر آن شب چگونه گذشت؟ امام پاسخ داد: آن سفر از آن سفرها كه تو پنداشتي نبود. منظور من سفر آخرت بود و من خود را براي آن جهان آماده مي‏كنم. با دوري از حرام، بخشش و انجام كارهاي نيكو.12 اطعام نيازمندان امام باقر(ع) مي‏فرمايد: «چه بسيار مواردي كه پدرم در كنار يتيمان و بينوايان مي‏نشست و با دست خويش به آنان غذا مي‏داد و براي آنان كه عيال‌مند بودند، غذا مي‏فرستاد».13 امام صادق(ع) مي‏فرمايد: «عليبن الحسين در روزهايي كه روزه بود، گاه خود غذا مي‏پخت و هنگام افطار، غذا را به خانه نيازمندان مي‏فرستاد. بسيار رخ مي‏داد كه براي خود ايشان، غذايي باقي نمي‏ماند و با نان و خرما افطار مي‏كرد».14 برخورد امام با نيازمندان، برخورد فردي توانمند و برتر با فردي زيردست و منّت‏پذير نبود، بلكه مي‏كوشيد تا هنگام رفع نياز مستمندان، احساس حقارت نكنند. از‎اينرو، پيش از اظهار نياز، به آنان كمك مي‏كرد و مي‏فرمود: «آفرين بر كسي كه توشه‏ مرا به سوي آخرتم بر دوش كشد و مرا ياري دهد».15 امين مدينه زماني كه مسلمانان مدينه، بيعت يزيد را شكسته و نماينده يزيد را از مدينه بيرون كردند، مَروانبن حكم كه از دشمنان اهلبيت: بود، نزد يكي از بزرگان مدينه رفت و از او خواست خانواده خود را نزد او بگذارد تا از آسيب اهل مدينه محفوظ بماند، ولي او قبول نكرد. مروان كه در عين دشمني با اهلبيت، به عطوفت و بزرگواري آنان اطمينان داشت، نزد امام سجاد(ع) رفت و درخواست كرد تا خانواده خود را به خانه امام سجاد(ع) بياورد تا در سايه‎سار لطف آن امام، محفوظ بمانند. حضرت با بزرگواري پذيرفت و مروان، همسر و خانواده‏اش را نزد ايشان فرستاد و آنها در كنار خانواده آن حضرت بودند تا آرامش به مدينه بازگشت.16 برخورد كريمانه شوخي در حد اعتدال و با رعايت قوانين اسلامي، امري پسنديده است، ولي اگر اين ويژگي خوب، به قيمت بي‏حرمتي به افراد تمام شود و دلبستگي هميشگي انسان باشد، نه تنها ستودني نيست، بلكه مذموم است و خشم و غضب الهي را به دنبال دارد. امام صادق(ع) مي‏فرمايد: «در شهر مدينه، مرد دلقكي بود كه عمر خود را به بطالت مي‏گذراند و با مزاح‏هايش، مردم شهر را مي‏خندانْد. روزي امام سجاد(ع) با دو نفر از غلامان خود از كوچه‏هاي مدينه مي‏گذشت كه آن شخص سر رسيد و عباي حضرت را از دوشش كشيد و با خود بُرد تا اطرافيان از ديدن اين منظره بخندند. حضرت توجهي نكرد و به راه خود ادامه داد، ولي غلامان حضرت شخص را دنبال كردند و عباي امام را پس گرفتند. حضرت از اسم آن مرد پرسيد، گفتند: مرد دلقكي است كه با كارهاي خود، مردم مدينه را مي‏خنداند. حضرت فرمود: به او بگوييد: در قيامت، كساني كه عمر خود را به بطالت گذرانده‏اند، زيان مي‏برند.17 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيت‌شناسي، سيره‌شناسي و انديشه‌شناسي امام سجاد(ع)) سيره‌شناسي سيره اجتماعي انفاق بي‏نظير امام سجاد(ع) همواره در فكر مستمندان بود؛ بهويژه در روزهايي كه روزه مي‏گرفت، بيشتر انفاق مي‏كرد. آن حضرت بخشش با زبان روزه را از جدش اميرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س)به ارث برده بود. آنان كه سه روز غذاي خود را به يتيم و اسير و مسكين دادند.18 امام‏صادق(ع) درباره اين ويژگي امام سجاد(ع) فرمود: «عليبن الحسين در آن روزي كه روزه مي‏گرفت، دستور مي‏داد گوسفندي را سر ببرند و تكه‎تكه كنند و بپزند و چون هنگام افطار مي‏رسيد... مي‏فرمود: كاسه‏ها را بياوريد و براي خانواده فلاني و فلاني غذا بكشيد. سپس نان و خرمايي آورده مي‏شد و امام افطار مي‏كرد. درود خدا بر او و پدرانش باد».19 درياي رحمت سخاوتمندي از ويژگي‏هاي بارز پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و همه خاندان ايشان بود و هيچكس بر در خانه آنان نمي‏آمد، جز آنكه چيزي مي‏گرفت و مي‏رفت. رسول گرامي اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: «ما از بيم آنكه مستحق را رد نكرده باشيم، به غيرمستحق هم مي‏بخشيم.»20 امام سجاد(ع) هم با الهام از سيره پيغمبر صلی الله علیه و آله ، جد، عمو و پدر بزرگوار خود، به خدمتگزار منزل خويش چنين سفارش مي‏كرد: «بر در خانه من فقيري گذر نكند، مگر آنكه او را غذا دهيد.» ابوحمزه ثمالي مي‏گويد: «روز جمعه‏اي به امام زينالعابدين(ع) گفتم: هر كه چيزي مي‏خواهد مستحق نيست. امام فرمود: «مي‏ترسم يكي از كساني كه گدايي مي‏كنند، مستحق باشد و ما او را اطعام نكنيم و بازگردانيم و آنگاه بر ما اهل‏بيت:، آن نازل شود كه بر يعقوب نازل شد».21 امام سجاد(ع) هنگامي كه به مستمندي كمك مي‏كرد، مي‏فرمود: «مرحبا به كسي كه زاد و توشه آخرت مرا حمل مي‏كند.»22 درياي سخاوت امام زين‏العابدين(ع) به قصد سفر حج، از مدينه به طرف مكه حركت كرد. خواهرش حضرت سكينه3 هزار درهم براي آن حضرت فرستاد تا در آن سفر خرج كند. وقتي امام به پشت سرزمين حرّه (دوكيلومتري مدينه) رسيد، آن مبلغ را به ايشان رساندند. امام سجاد(ع) نيز آن را پذيرفت. هنوز چندان دور نشده بود كه عده‏اي از فقيران را ديد و همه آن هزار درهم را بين آنان تقيسم كرد و براي خود چيزي از آن نگه نداشت.23 عطر حضور هنگام احتضار محمدبن اسامه، امام زين‏العابدين(ع) همراه با برخي از اهالي مدينه پيش او رفتند. محمد خطاب به آنان گفت: اكنون كه وقت مرگم فرا رسيده، مقداري قرض دارم. دوست دارم آن را از طرف من ضمانت كنيد و بپردازيد. در اين لحظه امام سجاد(ع) بلافاصله فرمود: «من 31 قرض تو را پذيرفتم»، ولي ديگران چيزي نگفتند. سپس آن حضرت فرمود: «تمام قرض تو را بر عهده مي‏گيرم» و خطاب به بقيه فرمود: «آگاه باشيد! اين‌كه در ابتدا همه آن را بر عهده نگرفتم، علتي نداشت جز اين‌كه كراهت داشتم شما بگوييد او جلوتر از ما پذيرفت و مجالي براي ما باقي نگذاشت».24 خورشيد مهر روزي امام سجاد(ع) خادم خود را دوبار صدا زد، ولي او با اينكه صداي امام را مي‏شنيد، پاسخ نمي‏داد تا اينكه بعد از بار سوم، نزد امام رفت؛ حضرت به او فرمود: اي پسر! مگر صدايم را نمي‏شنيدي؟ او گفت: آري شنيدم. امام سجاد(ع) فرمود: پس چرا جواب نمي‏دادي؟ خادم گفت: چون مي‏دانستم اگر جواب ندهم، به من خشم نمي‏گيري. در اين لحظه امام فرمود: «شكر و سپاس خدا را كه زيردست مرا از من ايمن ساخت».25 پناه همگان رأفت و عطوفت امام خوبي‏ها، حضرت سجاد(ع)، نه فقط مخصوص انسان‏ها بود، بلكه شامل حيوانات نيز مي‏شد. آن حضرت با جمعي از اصحاب نشسته بودند. ناگهان آهويي آمد و ناله كرد و در جلو امام سجاد(ع) دست‏هايش را به زمين كوبيد. امام به حاضران فرمود: آيا مي‏دانيد او چه مي‏گويد؟ گفتند: نه. امام فرمود: مي‏گويد فلان كس بچه مرا صيد كرده است. از شما مي‏خواهم به او بگوييد بچه‏ام را بياورد تا به او شير دهم. آن‏گاه حضرت همراه حاضران نزد شكارچي رفتند. امام به او فرمود: تو را به حقي كه بر گردنت دارم آن بچه آهو را كه امروز صيد كردي بياور تا مادرش به او شير دهد، او هم بي‏درنگ بچه آهو را آورد. حضرت فرمود: اين را به من ببخش. او نيز با كمال ميل آن را به امام بخشيد. آنگاه بچه آهو همراه مادرش به طرف صحرا رفت. امام سجاد(ع) فرمود: «آهو مي‏گويد: خداوند هر مسافر غريب شما را برايتان برساند، چنان‏كه فرزندم را به من رسانيد و خداوند علي‏بن‏ الحسين را بيامرزد».26 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيت‌شناسي، سيره‌شناسي و انديشه‌شناسي امام سجاد(ع)) سيره‌شناسي سيره اجتماعي شكوه و جلال امام سجاد(ع) چنان جلال و شكوهي داشت كه حتي دشمنان حضرت نيز در برابر هيبت ايشان سر تعظيم فرود مي‏آوردند. روزي مسلمبن عُقبه، از ستمگران روزگار كه به قصد كشتن امام سجاد(ع) با حضرت روبهرو شده بود، به محض ديدن امام، بي‏اختيار تكريمش كرد و او را با احترام در كنار خود نشاند و پس از تكريم و تعظيم، آن حضرت را به خانه‏اش برگرداند. هنگامي كه از او علت اين كار را پرسيدند، پاسخ داد: شكوه و هيبت او مرا فرا گرفت. او كه ابتدا قصد كشتن امام را داشت، بي‏اختيار به امام عرض كرد كه هر حاجتي داري، بگو. امام براي خود حاجتي نخواست، ولي براي عده‏اي طلب بخشش كرد و آنها را از مرگ نجات داد.27 مجلس امام مردم در محضر امام سجاد(ع) تحت ‏تأثير هيبت و شكوه ايشان، ياراي هرزه‏گويي و بيهوده‏گويي نداشتند، بلكه سكوتي همراه با ادب بر مجلس امام حاكم بود. فَرَزْدَقِ شاعر، در وصف مجلس آن حضرت مي‏گويد: «چشم‏ها از شدت حيا به زير بود. هيچ‏كس سخن نمي‏گفت مگر آن‏گاه كه او لب به تبسّم مي‏گشود و در چنين وضع و حال، با فقيران و تهي‏دستان مي‏نشست و غذا مي‏خورد و آنها را به خانه خود دعوت مي‏كرد و با ايشان مأنوس مي‏شد».28 تربيت موالي يكي از كارهاي فرهنگي امام زين‏العابدين(ع)، خريدن پيوسته بردگان و خدمتكاران و سپس آزادكردن آنان بود. در حقيقت، انگيزه اصلي امام از اين كار، انسان‏سازي بود. آن حضرت بردگان را مي‏خريد و به آموزش و پرورش آنها مي‏پرداخت و پس از مدتي آزادشان مي‏كرد، بهگونه‏اي كه هر كدام از آنها بر اثر تربيت درستشان از سوي امام، سخنگو و مبلّغ مي‏شدند و به گسترش آيين ناب اسلام مي‏پرداختند. امام، بردگان را با آنكه به آنان نياز نداشت، مي‏خريد و آنان را در مراسم حج به عرفات مي‏آورد و آن‏گاه به‌سوي مشعر مي‏برد. سپس آزادشان مي‏كرد و هديه‏هايي به آنان مي‏داد. بدين‏گونه، آن حضرت، كانون تربيتي متمركزي به وجود آورده بود. هر كدام از آزادشده‏ها نيز فردي تربيت‏شده و الگو براي ديگران بودند. البته آنان پس از آزادي نيز پيوند معنوي خود را با امام نمي‏بريدند و همچنان از خرمن آن حضرت خوشه مي‌چيدند مي‏كردند. با توجه به تنگناهايي كه آن حضرت در ارشاد و هدايت مستقيم جامعه داشت، اين روش ايشان بسيار درخور ژرف‏نگري و بررسي است.29 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️هنرمند ایرانی جوری نقاشی کشیده که از سمت راست شهید ابومهدی المهندس دیده میشه و همان نقاشی از سمت چپ شهید حاج قاسم مشاهده میشه .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 واکنش دکتر سارا طالبی به عدم ساماندهی فضای مجازی آقای آقامیر در راستای ساماندهی فیلترشکن ها چه کردید؟ آیا قراره داستان فیلترشکنها منجر به ناکارآمدی فیلترینگ بشود و نهایتا نتیجه بگیریم که غیرت مسئولین آمریکا به نرم افزارهایی مثل تیک تاک بیشتراز ماست؟ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آقای رشیدپور؛ زیارت قبول! انشاءالله با ایشان محشور باشید؛ در زجر دادن مردم؛ و دروغ های شاخدار( بنزین روز جمعه)؛ و اصرار در قبول برجام استعماری. ______________________________ امام حسین علیه السلام: يا شيعة آل سفيان إن لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم» ای پیروان آل سفیان! اگر شما دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید، پس [لااقل] در زندگی خود آزاده باشید.  .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه‌ی اتفاقات از مهر ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ و تاثیرات آن بر اقتصاد و معیشت مردم .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
18.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 جزئیات کامل از درگیری مسلحانه شب گذشته و لحظه شهادت دو مدافع امنیت در اصفهان .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥وداع باشکوه با شهید ‌امنیت در مسجدسلیمان، تشییع ‌پیکر شهیدپویان بر دوش همرزمانش 🔹آیین وداع با پیکر مطهر شهید «سعید پویان» امروز در شهرستان مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 🔹این مراسم که با حضور گسترده و پرشور مردم مسجدسلیمان همراه بود، کارکنان نیروی انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم در کنار پیکر مطهر این شهید با مداحی مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی در سوگ این شهید بزرگوار پرداختند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) سبك زندگي شيعي/ فاطمي مقدمه السلام عليك يا ايتها المنصوره مهم‌ترين امتياز خودشناسي و انسان‏شناسي با رويكرد شيعي كه داراي بحث انسان‌شناسي كامل (خاصه انسان برگزيده زنانه يا همان‏ ‏ فاطمه‌شناسي) است، توفيق درك درست و جامع از وجود انساني خود و كشف نسبت‏ها و رابطه‌هايي كه آدمي در اين جهان دارد. بركت اين درك، امكان تعريف و طراحي درست و جامع سبك زندگي است. اين اتفاق تنها در دين اسلام و تنها در مكتب تشيع رخ مي‏دهد؛ چرا كه تنها در اسلام شيعي است كه هم انسان كامل پيوسته وجود دارد و هم انسان برگزيده زنانه. از آنجا كه حضرت‏ ‏ فاطمه،(س) هم خود انسان كامل هست و هم معاصر انسان‏هاي كامل راهبر حق، بدين جهت مي‏تواند در طراحي سبك زندگي ديني يك شاخص و معيار باشد تا در تعامل با خودمان و شعائر ديني و راهبر دين، دچار افراط و تفريط نگرديم. پس‏ ‏ مهم‌ترين دستاورد، فاطمه‌پژوهي و‏ ‏ فاطمه‌شناسي شناخت سبك زندگي شيعي است. سبكي كه مهم‌ترين اصل و مبنا در آن تولّي و ولايت‌مداري روزامد است. مباني سبك زندگي و الگوهاي‏ ‏ فاطمه‌نشان زندگي فاطمي در مقام معيار براي سبك زندگي شيعي، اين سبك را با اين شاخصه‏ها پيش روي ما قرار مي‏دهد: اولين گام در زندگي شيعي: شناخت جامع خود و درك ضرورت كمال‌جويي و پيچيدگي مديريت نيازها و استعدادهاي انساني است دومين گامش توجه به مسئله زمان و مكان در زندگي است سومين آن انتخاب يك الگو و نقشه براي همراهي و هماهنگي پس سبك زندگي فاطمي، در مسير خودشناسي، برنامه دانش‌آموزي و تربيت پيوسته را تعريف مي‏كند. با توجه به زمان و مكان‌شناسي، ضرورت شناخت فرصت‏ها، قوت‏ها و ضعف‏هاي جامعه معاصر را به ما يادآور مي‏كند، تا در نهايت برنامه رشد و كمال جامعي را به ما ارزاني دارد. با اين نگاه تمامي مراحل زندگي و تمامي مسائل آن، اعم از دوران تربيت و تحصيل و مسئله ازدواج و دغدغه شغل و معيشت و همچنين محل سكونت و چگونگي روابط اجتماعي و تعامل با مردم از هر دين و فرقه‏اي و ...، همه در چهارچوب اين الگو مديريت مي‏گردد. تولي روزآمد مهم‌ترين شاخصه سبك زندگي شيعي كه حضرت‏ ‏ فاطمه(س) در اوج آن است، اصل ولايت است. ولايت‌پذيري و ولايت‌ياوري پيوسته و لحظه‌به‌لحظه است. امام‌ياوري؛ يعني به‌صورت پيوسته هم امام زمانه را شناخت و هم جوامع حق و باطل را و هم دشمن را و جايگاه جامعه حق و نيازهايش را و در يك كلام به‌روزترين انسان جامعه‌بودن تا بهترين و بيشترين ياوري را براي امام زمان در متن جامعه انساني‌داشتن است. با اين نگاه، مكتب تشيع، بلكه مانند حضرت زهرا(س) همه مدعيان تشيع، ما را به يك حالت انتظار و آمادگي هميشگي دعوت مي‏كند تا در نتيجه آن، هم از خطر نفاق (خودتحميل‌گري بر امام و خودتفسيري دين در برابر امام) يا افراط و تفريط (تقدم و تأخر) در زندگي ديني فاصله بگيريم و به بالاترين بهره‏وري در زندگي برسيم. بهره‏وري‏اي كه نتيجه‌اش كمال و تعالي و سعادت فردي و بسترسازي براي بهشت پاياني است. توسل به عبادات و زيارات فاطمي مهم‌ترين امتياز زندگي ديني كه‏ ‏ فاطمه(س) سرآمد آن بود، برنامه‏هاي معنوي و ديني آن است. چراكه اين انس با معنويت، هم پشتوانه‏اي متعالي براي زندگي انساني ايجاد مي‏كند و هم قوت و قدرت او را فزوني مي‏بخشد. بدين دليل پيامبر به‏ ‏ فاطمه(س)، «تسبيح فاطمي» را هديه مي‏دهد تا در مواجهه با مشكلات و سختي‏هاي زندگي‌اش آن را بيان كند. از امتيازهاي انحصاري سبك زندگي شيعي در همين زمينه، تقويت اين عنصر معنويت، با مسئله توسل است. و توسل به حضرت ‏ فاطمه(س)، و سلوك با تجربه‏هاي عبادي او، يادكرد نام با بركتش و تقديم هديه‏هاي معنوي به ان حضرت يكي از ميان بر ترين راه‏هاي كمال و تعالي در مسير زندگي روز مره است.. موضوع‏ها و محتواي سه‌گانه 1. مباني سبك زندگي مبناي سبك زندگي اسلامي شيعي در استعداد و نياز‏شناسي جامع انساني است: نيازها/واقعيت‌ها استعدادها ويژگي‌ها خوراك/پوشاك/مسكن استعدادهاي طبيعي بدن جسمي همسريابي ( اصالت خانواده ) توانايي همتايابي و آرامش‌گزيني غريزه جنسي برنامه رشد توانايي زندگي مرحله به مرحله تدريجي مراحل طبيعي عمر ايمان/دين/معنويت ادراك نيازمندي/فقر و خلاء درك ماوراء/گرايش اخلاق ادراك و استعداد نيكي و بدي درك عاطفي عقل/علم استعداد انديشه و دانايي درك ادراكي مهارت‏هاي زندگي درك زيباشناختي تعريف مرگ استعداد مرگ‌گريزي و مرگ‌پذيري واقعيت مرگ جامعه (در تمام سطوح) توانايي ايجاد رابطه عميق انساني/مدني‌بودن ذات انساني انسان‏هاي ديگر معاصر فلسفه تاريخ نياز به تعريف جايگاه انسان‏هاي ديروز/فردا زندگي دنيوي توانايي استفاده از طبيعت طبيعت و عالم فيزيك .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س) سبك زندگي شيعي/ فاطمي(۱) عالم مثال/برزخ/عقل (فرشتگان) استعداد دريافت امدادهاي غيبي عوالم ماورايي متعالي عالم جن استعداد دريافت وسوسه‌ها عوالم ماورايي ... و ... تا از درك جامع و تلفيق آنها بر معيار انسان كامل زمانه (امام زمان) به طرحي جامع براي زندگي رسيد: پس از مباني مهم سبك زندگي ديني، شناخت زمان و مكان زندگي خود است: تا در نهايت بتوان مسائل مهم زندگي را براساس اين محور شناخت و زمانه و رسيدن به اوج ظرفيت براي ياوري جامع او تعريف كرد: 2. تولي روزآمد در سبك زندگي اسلامي/شيعي، چون معيار و مبنا، امام زمان است و البته نه شخص او به تنهايي، بلكه نيازهاي او، پس اصل مهم زندگي شيعي، در امام‏شناسي و امام‌بيني پيوسته است تا با شناخت سير قيام و قعود امام (الحسن و الحسين امامان قاما او قاعدا)، به‌صورت پيوسته آماده ياوري امام باشيم: پس مبتن‌ي‌بر شخصيت و سيرت فاطمي سبك زندگي شيعي كه مبتني‌بر توّلي (ولايتمداري) روزآمد است، بر اصول زير استوار است: وليّ زمانه‏شناسي روزآمد زمانه‏شناسي روزآمد دشمن‏شناسي روآمد استعداد‏شناسي روزآمد و در يك كلام احاطه كامل بر جبهه حق و باطل در زمانه خود در قالب Swot يعني شناخت «قوت و ضعف/فرصت و تهديد»‏شناسي روزآمد، تا در نهايت‌‌‌ نقش‌آفريني ما هم بدون افراط و تفريط بوده و مطابق نياز ولي زمانه باشد. اصطلاحات ديني در اين زمينه منفي تقدم و تاخر (المتقدم عليكم ... و المتاخر لكم ...) خودتحميلگري بر وليّ خودتفسيرگري دين مثبت سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم 3. توسل به عبادات و زيارات فاطمي يادكرد فاطمي تسبيحات فاطمي نماز فاطمي صلوات بر‏ ‏ فاطمه(س) = صلواتي از امام عسكري دعاهاي فاطمي (دعاي نور) زيارت فاطمي هديه قرآن دعاهاي مهم فاطمي دعاي مضطر امام زين‌العابدين(ع) روايت شده كه پدرم در روز عاشورا مرا به سينه چسبانيد، و فرمود: «پسرم! از من دعايي را حفظ كن كه‏ ‏ فاطمه(س) به من تعليم داده و رسول خدا صلی الله علیه و آله هم به او تعليم داده بود و جبرئيل هم به رسول خدا؛ و اين دعا براي رفع حاجت و همّ و غم و بلاهاي سخت كه نازل مي‏شود مفيد است». در اين مواقع اين دعا را بخوان: «بحق يس والقرآن الحكيم وبحق طه والقرآن العظيم يا من يقدر علي7 حوائج السائلين، يا من يعلم ما في الضمير، يا منفسا عن المكروبين، يا مفرّج عن المغمومين، يا راحم الشيخ الكبير، يا رازق الطفل الصغير، يا من لايحتاج إلي التفسير صل علي7 محمد وآل محمد، وافعل بي كذا وكذا» دعاي نور سيّدبن ‌‏طاوُس درمُهَجُ‏‌الدَّعَوات‏ روايتي از سلمان نقل فرموده كه در آخرش مذكور است چيزي كه حاصلش اين است؛ حضرت ‏ فاطمه(س) آموخت به من كلامي كه از حضرت رسول‏ صلی الله علیه و آله آموخته بود و در وقت صبح و شام آن را مي‌خواند و فرمود اگر مي‌خواهي در دنيا هرگز، تو را تب نگيرد مداومت كن برآن و آن دعا اين است: بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ، بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلي‏ نُورٍ، بِسْمِ اللَّهِ‏ الَّذي‏ هُوَ مُدَبِّرُ الْاُمُورِ، بِسْمِ اللَّهِ الَّذي‏ خَلَقَ النُّورَ من النور، اَلْحَمْدُ للَّهِ الَّذي‏ خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَ اَنْزَلَ النُّورَ عَليَ الطُّورِ، في‏ كِتابٍ‏ مَسْطُورٍ، في‏ رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلي‏ نَبِيٍّ مَحْبُورٍ، ِ‏ِالحمدلله الَّذي‏ هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَي السَّرَّآءِ وَالضَّرَّآءِ مَشْكُورٌ، وَصَلَّي اللَّهُ عَلي‏ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرينَ. + صلوات فاطمي از امام عسكري(ع) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَي نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا اللَّهُمَّ وَ كُنِ الثَّائِرَ لَهَا بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَي وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَي فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَي أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَي صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه‏ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95