eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.6هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
هم صدا با نوحه های رزمندگان دفاع مقدس ⤵️ با نوای کاروان، بار بندید همرهان، این قافله عزم کربلا دارد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانه‌اي 7. جوزف ناي و قدرت نرم همان‌گونه كه در ابتدا توضيح داديم، جوزف ناي براي نخستين بار از واژه قدرت نرم استفاده كرد. وي بيان داشت كه مطالعات انجام شده، حاكي از آن است كه قدرت نوين، بيش از آنكه وجهه نظامي و سخت‌افزارانه داشته باشد، اجتماعي است و در شبكه روابط اجتماعي معنا و مفهوم مييابد. به تعبير مانوئل كاستلز، جوامع مدرن چنان تغيير ماهيت دادهاند كه شبكهاي شدهاند و ازاين‌رو، نميتوان در ساخت شبكهاي، به جز از قدرت شبكهاي كه مؤلفه‌هاي آن اجتماعي هستند، سخن گفت.1 وقتي بتواني ديگران را واداري ايدهآلهايت را بپذيرند و آنچه را بخواهند كه تو ميخواهي، در اين صورت، مجبور نخواهي بود براي هم‌جهت كردن آنها با خود، پول زيادي صرف اجراي سياست هويج و چماق2 كني. اغوا هميشه مؤثرتر از اكراه است و ارزش‌هاي زيادي مانند مردم‌سالاري، حقوق بشر و فرصت‌هاي فردي3 وجود دارد كه به شدت اغوا كننده‌ است. همان‌گونه كه ژنرال وسلي كلارك4 گفته: قدرت نرم به ما اثرگذاري بسيار بيشتري در مقايسه با سياستهاي موازنه قوا5 داده است. به همين دليل، جوزف ناي معتقد است ايالات متحده امريكا به جاي بهره‌گيري از قدرت سخت و انجام كودتاي نظامي در كشورهاي رقيب، براي ايجاد دگرگوني‌ها در كشورهاي هدف، از راه اثرگذاري بر روي نخبگان جامعه اقدام كند.6 بر اين اساس، امريكا ميتوانست به جاي سرمايهگذاري ميليارد دلاري بر تئوري جنگ ستارگان7 به منظور مقابله با آنچه تهديد شوروي خوانده ميشد، به سرمايهگذاري بر نخبگان جامعه شوروي به شيوه‌هاي گوناگون اقدام كند. از سوي ديگر، ناي معتقد است قدرت همانند عشق است؛ بنابراين، تجربه كردن آن، آسانتر از تعريف يا اندازهگيري‌اش است. قدرت را ميتوان به معناي توانايي فرد در دست‌يابي به مقاصد و اهدافش دانست. در فرهنگ لغت آمده است كه قدرت، توانايي انجام كارها يا كنترل كردن ديگران است. رابرت دال در مقام يك انديشمند برجسته سياسي معتقد است: قدرت، توانايي (فرد يا گروه) در ترغيب ديگران به انجام كاري است كه در غير اين صورت، آن را انجام نميدادند. الف) منابع در حال تغيير قدرت برخي ناظران معتقدند منابع قدرت عموماً در حال تغيير است؛ بدين صورت كه به تدريج تأكيد كمتري روي نيروي نظامي و پيروزي بر حريف، به عنوان منبع قدرت صورت ميگيرد. امروزه در ارزيابي قدرت بينالمللي، عواملي چون فناوري، آموزش و رشد اقتصادي، اهميت بيشتري پيدا كرده و در عين حال، اهميت جغرافيا، جمعيت و مواد خام كاهش يافته است. بيشتر كشورهاي بزرگ در دنياي امروز دريافتهاند به كارگيري نيروي نظامي در مقايسه با قرنهاي گذشته، پرهزينهتر شده است. اين مسئله از خطر تشديد مناقشه و تبديل شدن آن به جنگي هستهاي سرچشمه مي‌گيرد. كاكس با پيروي از انديشههاي آنتونيو گرامشي،1 انديشمند ايتاليايي، بر اين باور است كه مهم‌ترين ويژگي يك كشور مسلط، توانايي آن در تأمين سطح بالايي از رضايت بر سر اصول همهگراست؛ اصولي كه برتري كشور پيشتاز و طبقات اجتماعي مسلط را تضمين ميكند. همچنين كشور مسلط بايد اين توان را داشته باشد كه چشماندازي از تأمين خواستهها و رضايت كشورهاي ضعيفتر را پيش روي آنها قرار دهد. كاكس، بريتانيا را در فاصله سال‌هاي 1845 تا 1875 و ايالات متحده را از 1945 تا 1967 داراي اين توانايي مي‌بيند.2 از سوي ديگر كاكس معتقد است كه اگر كشور مسلط بتواند از نهادهايي حمايت كند كه اقدامات ديگر كشورها را در مسير ترجيحات خودش هدايت و محدود نمايد، ممكن است ديگر نياز نداشته باشد با تحمل هزينه فراوان، به قدرت اجبارآميز آيند يا قدرت سخت در شرايط دشوار متوسل شود. به طور خلاصه، جهاني شدن فرهنگ يك كشور و توانايي آن در برقراري مجموعهاي از قواعد و هنجارهاي قابل پذيرش كه حوزههايي از فعاليت بين‌المللي را در اختيار خود قرار دهند، به منابعي عمده براي قدرت شمرده مي‌شوند.3 اين منابع نرم قدرت، امروزه در سياست جهاني در حال كسب اهميت بيشتري هستند. البته اين نكته را نيز بايد عنوان كرد كه قدرت نرم دقيقاً همان نفوذ4 نيست؛ زيرا نفوذ ميتواند شامل قدرت سخت (تهديد) يا پاداش نيز باشد، ولي قدرت نرم چيزي بيش از قانع كردن صرف يا توانايي حركت دادن مردم از راه استدلال است. قدرت نرم همچنين شامل توانايي جذب كردن نيز مي‌شود و جذب اغلب سبب مشاركت همراه با رضايت ميگردد. اگر من بدون هيچ تهديد صريح يا انجام معاملهاي متقاعد شوم با اهداف شما همراه گردم يا به طور خلاصه، اگر رفتار من به وسيله جذابيتي قابل مشاهده ولي نامحسوس تعيين شود، آن‌گاه بايد گفت قدرت نرم اثرگذار است. قدرت نرم براي ايجاد همكاري، از روش متفاوتي (نه نيرو، و نه پول) استفاده مي‌كند و آن، جذابيت ارزشهاي مشترك و تكليف ما براي همكاري در دست‌يابي به آن ارزشهاست. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
  بررسي تطبيقي افكار گروه‌هاي تكفيري- وهابي با خوارج شباهت‌‌هاي اجتماعي و فرهنگي امربه‎معروف و نهي‎ازمنكر بدون قيد و شرط خوارج- برخلاف همه فرق اسلامي- معتقد به وجوب امربه‎معروف ونهي‌ازمنكر بودند(سبحاني، بي‎تا، ج5، ص475). از نظر آنها امربه‎معروف و نهي‎از‎منكر تعبد محض است، شرط احتمال اثر و عدم ترتب، مفسده ندارد، تكليفي است كه بايد به هر ترتيب انجام داد؛ازاين‎رو تا آنجا كه توانستند دراجراي اين حكم الهي كوشيدند. آنان براساس همين ديدگاه،شورش بر والي و امام ستمگر را بدون هيچ شرطي، لازم ميدانستند. خوارج براساس همين عقيده با علم به اينكه كشته مي‏شوند و خونشان هدر مي‏رود و هيچ اثر مفيدي بر قيامشان مترتب نيست، قيام و ترور‏كردند، و قتل و غارت به‎راه انداختند.(مطهري، 1389، ج4، ص823) آنان به دليل داشتن اين عقايد، تمام مردم روي زمين را كافر و همه را مهدورالدّم و مخلّد در آتش مي‏دانستند؛ (مطهري، 1389، ج16، ص301)‌ بنابراين مي‏گفتند هركس اندكي كفر و نفاق در او باشد، خروج بر وي واجب است. برخي فرقه‏هاي خوارج، حتي بازنشستگان و خودداري‏كنندگان از جنگ را، گرچه طرفدار ايشان باشند، كافر قلمداد مي‏كردند.(مشكور، 1375، ص186) آتش اين تفكر با از‎بين‎رفتن خوارج خاموش شد؛ ولي متأسفانه بارديگر ابن‎خلف بربهاري جرقه آن را در قرن چهارم هجريزد و چنانكه پيش از اين يادآور شديم، اين تفكر با تلاش ابنتيميه شعله‎ور شد و بالاخره در قرن دوازدهم هجري آتش آن توسط محمدبن‎عبد‎الوهاب،دامن بخشي از امت اسلامي در مناطق حجاز، عراق و... را در برگرفت تا اينكه به تلاش پيروان وي، تمام جهان اسلام در اين آتش تكفير به اسم جهاد و اجراي امربه‌معروف و نهي ازمنكر سوختند. ادامه‏دهنده اين جريان و حتي گاه شديدتر از آن را مي‏توان در فتاواي شيوخ سلفي عربستان مشاهده كرد؛ براي نمونه عبدالله بن‏باز، پس از طرح ادعاي مشركبودن شيعيان در مسائلي مانند توسل، زيارت، شفاعت و... به قتل ايشان، فتوا به جهاد و ضرورت كمك به جهادگران در برابر آنها را مي‏دهد و جالب آنكه خود اعتراف مي‏كند اين امور در كشورهاي بسياري انجام مي‏شود و مي‏نويسد: «پس واجب است داعيان به سوي خدا را ياري كنيد، همراه با آنان قيام كنيد و كساني را كه مي‏خواهند بر آنان تعدي كنند، ياري كنيم؛ زيرا اين مسئله مصداق ياري دين خدا و جهاد در راه اوست». (ابن‎باز، بي‎تا، ج4، ص324)گروه‏هاي «بن‏لادن» و «طالبان» و«النصره» و جريان‏هايي كه عليه سوريه و عراق عمل مي‏كنند، جزء سلفي‏هاي جهادي هستند. اين گروه‏ها قائل به جهادند و اصل اعتقادي‏شان بر اين است كه بايد به‌عنوان امربه معروف به جهاد و نه يازمنكر از آن، حكومت اسلامي بر پا كرد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🟥 یکی از نشانه‌های سفیانی ✍🏻 یکی از نشانه‌های سفیانی به‌عنوان نشانه حتمی ظهور، شیعه‌کشی و ... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
13.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همسفر من 🔹نماهنگ «همسفر من» باصدای «غلامرضا صنعتگر» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
📲 | تصویری از رهبر انقلاب؛ قابل استفاده در پروفایل شبکه‌های اجتماعی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
 نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانه‌اي) بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري) مالك‌ اشتر نخعي(۱) مالك بن حارث بن عبديغوث معروف به «مالك‌اشتر»، از قبيله مذحج و اهل يمن بود. وي را مردي شجاع، زيرك، باهوش، بارشادت و از مخلصان و بندگان صالح خدا معرفي مي‌كنند تا جايي كه حضرت علي عليه السلام درباره‏ او فرمود: «نسبت مالك به من، همانند نسبت من به رسول‏اللّه بود».1 مالك از قاريان قرآن و شخصيت‏هاي بانفوذ كوفه بود. در زمان حكومت عثمان، اعتراض‏هاي او به فرماندار كوفه، سبب شد وي را به شام تبعيد كنند. عثمان در نامه‏اي به مالك، اين‌گونه آورده است: تو اموري در دل داري كه اگر اظهار كني، ريختن خون تو حلال مي‏شود و هرگز فكر نمي‏كنم با مشاهده‏ اين نامه، دست از كار خود برداري، مگر اينكه بلاي كوبنده‏اي به تو برسد كه پس از آن، حياتي براي تو نيست. هرگاه نامه من به تو رسيد، فوري راه شام را در پيش گير. مالك به همراه چند تن از شيعيان معروف ديگر به شام تبعيد شد، ولي آنجا را نيز به جوش و خروش درآورد، به‌گونه‏اي كه دستگاه حاكم مجبور شد آنان را از شام اخراج كند و به دستور خليفه در «حمص» سكونت دهد.2 مدتي بعد، مالك در جريان شورش بر ضد عثمان، مردم كوفه را به همراه خود به مدينه برد و از كساني بود كه در جابه‌جايي خلافت به مركز واقعي‏اش نقش اساسي داشت. ولايت‌مداري مالك‌اشتر اطاعت از حضرت علي عليه السلام ، از ويژگي‏هاي بارز مالك است. او آن‌چنان به علي عليه السلام اعتقاد داشت و عشق مي‏ورزيد كه كوچك‏ترين سرپيچي از فرمان‌هاي وي را بر خود روا نمي‏داشت. او در جنگ جمل و صفين، وفاداري و پيروي خود از حضرت امير عليه السلام را به خوبي نشان داد. حضرت در وصف او فرموده است: مالِكُ وَ ما مالِكُ! وَ اَللّهِ لَو كانَ جَبَلاً لَكانَ قِتدا وَ لَو كانَ حَجَرا لَكانَ صَلْدا لا يَرْتَقيهِ الْحافِرُ وَ لا يُوفي عَلَيهِ الطائِرُ.1 مالك و چه مالكي! به خدا اگر كوه بود؛ كوهي كه در سرفرازي يگانه بود و اگر سنگ بود، سنگي سخت و محكم بود كه هيچ رونده‏اي به اوج قله او نمي‏رسيد و هيچ پرنده‏اي به فراز آن پرواز نمي‏كرد. پس از آنكه پيمان صلح ميان حضرت علي عليه السلام و معاويه نوشته و بر مولاي متقيان تحميل شد، بعضي گفتند مالك اين صلح‏نامه را نخواهد پذيرفت و به چيزي جز جنگ رضايت نخواهد داد. امام در پاسخ آنان اين‌گونه فرمود: بَلي اِنَّ الاَشْتَرَ لَيَرْضي اِذَا رَضيتُ وَ قَدْ رَضِيْتُ وَ رَضيتُم. آري به يقين، اشتر به آنچه من راضي باشم، راضي خواهد بود. وَ اَمَّا الَذّي ذَكَرتُم مِنْ تَرْكِه اَمْري وَ ما أنا عَلَيْهِ فَلَيسَ مِن اُولئِكَ وَ لَيسَ أَتَخَوَفَّهُ عَلي ذلِكَ وَلَيتَ مِثْلَهُ اِثنانِ بَل لَيتَ فيكُم مِثلَهُ واحِدٌ.2 و اما آنچه گفتيد مبني بر اينكه اشتر امر مرا ترك خواهد كرد، او اين‌گونه نيست و من از اين باب از او ترسي ندارم. اي كاش دو نفر مثل مالك داشتم، بلكه ‏اي كاش در ميان شما يك ‏نفر مثل مالك بود. نامه مالك به عايشه مالك‌اشتر از آنجا كه جزو ياران خاص اميرمؤمنان علي عليه السلام و از طرفداران حكومت آن حضرت بود، هنگامي كه متوجه شد عايشه آهنگ بصره كرده و درصدد قيام بر ضد حكومت علي عليه السلام است، در نامه‌اي به مكه، عايشه را از اين كار نهي كرد و براي او نوشت: اما بعد، تو همسر رسول خدا صلي الله عليه و آله هستي و به تو فرمان داده است در خانه خود بماني. اگر چنين كردي، چه بهتر و اگر در خانه خود، توقف نكردي و به پاخاستي، من با تو مي‌جنگم. تا تو را به خانه‌ات و جايگاهي كه سبب خشنودي خدايت گردد، برگردانم.1 مالك‌اشتر مي‌دانست حركت عايشه بر خلاف رضاي خدا و دستور اسلام است. بنابراين، از او خواست با درنگ در خانه، رضايت حق را به دست آورد. اين نامه، خشم عايشه را برانگيخت، ولي آنچه براي مالك اهميت و ارزش داشت، كسب رضايت خداوند بود. حضور فعال مالك‌اشتر در جنگ جمل مالك‌اشتر از آغاز تا پايان جنگ جمل، همراه علي عليه السلام بود. او با حضور در كوفه، ابوموسي را عزل كرد و مردم آن ديار را با علي عليه السلام براي جنگ همراه ساخت1 و در صحنه‌هاي گوناگون جنگ جمل، حماسه‌ها آفريد و ضربه‌هاي سختي بر ناكثين وارد آورد. مالك‌اشتر و جنگ صفين مالك‌اشتر در جنگ صفين جزو افراد انگشت‌شماري بود كه قاطعانه تا آخر خواهان ادامه جنگ بود و جنگيد و توطئه‌هاي دشمن و نقشه‌هاي شوم آن را مي‌شناخت. در اينجا تنها به گوشه‌هايي از فعاليت‌هاي مالك‌اشتر در صفين اشاره مي‌كنيم: .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
 نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانه‌اي) بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري) مالك‌ اشتر نخعي(۲) مالك، استوار و ميانه‌رو حضرت علي عليه السلام در صفين نامه‌اي به زياد و شُريح كه از فرماندهان بودند، نوشت و از آنها خواست از مالك اطاعت كنند. در اين نامه كه شأن، رفعت، مقام و زيركي مالك و نيز اعتماد حضرت امير عليه السلام به او را بيان مي‌كند، چنين آمده است: وَ قَدْ أَمَّرْتُ عَلَيْكُمَا وَ عَلَي مَنْ فِي حَيِّزِكُمَا مَالِكَ بْنَ الْحَارِثِ الْأَشْتَرَ فَاسْمَعَا لَهُ وَ أَطِيعَا وَ اجْعَلَاهُ دِرْعاً وَ مِجَنّاً فَإِنَّهُ‏ مِمَّنْ لَا يُخَافُ وَهْنُهُ وَ لَا سَقْطَتُهُ وَ لَا بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْرَاعُ إِلَيْهِ أَحْزَمُ وَ لَا إِسْرَاعُهُ إِلَي مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَل‏.1 من مالك‌اشتر، پسر حارث را بر شما و كساني كه به فرمان شما هستند امير گرداندم. شما دو نفر سخنان او را گوش دهيد و فرمانش را اطاعت كنيد و او را مثل زره و سپر، نگهبان خود قرار دهيد كه در مالك‌اشتر سستي و لغزش وجود ندارد و در آنجايي كه سرعت عمل لازم است، كندي نمي‌كند و آن زمان كه كندي و حركت آرام ضروري است، شتاب نمي‌كند. نبرد مالك در يوم‌الهرير در يوم‌الهرير كه درگيري شديد بود، معاويه احساس كرد نمي‌تواند در برابر لشكريان اميرمؤمنان علي عليه السلام پايداري كند. بنابراين، با مشورت عمروعاص، قرآن‌ها را سرِ نيزه كردند و لشكريان علي عليه السلام را به حكم قرآن فراخواندند. عده‌اي از ياران علي عليه السلام فريب نيرنگ معاويه را خوردند و خواهان آتش‌بس شدند. امام علي عليه السلام آتش‌بس را نپذيرفت و فرمود: من قرآن ناطقم. ما اول آنها را به قرآن دعوت كرديم، ولي نپذيرفتند. حالا كه مي‌بينند در حال شكست هستند، به اين نيرنگ دست زدند. با اين حال آنها قانع و توجيه نشدند و به حضرت علي عليه السلام گفتند: بايد دستور دهي مالك برگردد. ابراهيم بن مالك مي‌گويد: من در حضور علي عليه السلام بودم كه به پدرم پيام فرستاد كه بازگردد، درحالي‌كه مالك مي‌خواست وارد اردوگاه معاويه شود. فرستاده علي عليه السلام به نام يزيد بن هاني به مالك گفت: علي پيام داد نزد من آي! مالك گفت: به اميرمؤمنان بگو حالا وقت آن نيست كه اين فرصت پيروزي را رها كنم و بازگردم. يزيد گفت: آيا دوست داري در اين جبهه پيروز شوي و از آن سو علي عليه السلام را به دشمن تسليم كنند؟! گفت: سبحان الله! به خدا اين را نمي‌پسندم. يزيد گفت: مخالفان جنگ مي‌گويند بايد مالك را احضار كني، وگرنه با شمشير، تو را مي‌كشيم، همان‌سان كه عثمان را كشتيم يا تو را تسليم دشمن مي‌كنيم. مالك با ناراحتي تمام به سوي آنها بازگشت و فرياد زد: سست‌عنصران خوار، آيا وقتي دشمن، شما را قاهر و غالب مي‌بيند، دعوت به حَكَميت قرآن مي‌كند؟ سوگند به خدا كه آنها اوامر الهي و سنت‌هاي پيامبر را فرو نهاده‌اند. پس نبايد به اين دعوت پاسخ دهيد. اندكي به من مهلت دهيد تا پيروز شويم. آنها گفتند: ما هرگز نمي‌خواهيم در گناه تو شريك شويم. مالك گفت: به من بگوييد شما كه نخبگانتان كشته و سفلگانتان بازمانده‌اند، چه هنگام بر حق بوده‌ايد؟ آيا وقتي شاميان را مي‌كشتيد؟ يا اكنون كه دست از جنگ كشيده‌ايد! شما اينك نمي‌توانيد فضل كشته‌هاي خود را انكار كنيد. آنها كه از شما بهتر بودند، آيا در آتش‌اند؟ گفتند: اي مالك، از ما دست بدار كه ما براي خدا با آنها جنگيديم و براي خدا از جنگ با آنها دست برداشتيم. ما از تو اطاعت نمي‌كنيم، پس از ما دور شو. مالك گفت: سوگند به خدا كه شما فريب خورديد. [دشمن،] شما را به ترك پيكار خواند، پس پذيرفتيد. اي روسياهان، گمان مي‌كرديم نماز و نيايش شما به دليل ترك دنيا و شوق به ديدار خداوند است. اينك روشن مي‌شود گريز شما به دليل هراسيدن از مرگ است. ننگتان باد اي شبه مهتران! پس از اين، عزتمند نخواهيد شد. مالك گفت: اي اميرمؤمنان، صف‌هاي عراق را آماده كن. بدين ترتيب، مردم خروشيدند كه علي عليه السلام ، حكميت را پذيرفته و به حكم قرآن خرسند شده است و جز اين چاره‌اي ندارد. مالك گفت: اگر اميرمؤمنان به حكميت رضا داده، من نيز بدان راضي و خشنود هستم. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجم کم شده ✅ایشون چقدر عالی خواهر بدحجاب رو امر به معروف کرد ✅ارزش چند بار دیدن و نشر را دارد 🎙حجت الاسلام سالار سنجری .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
26.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی هیجان انگیز از فرود موفق تفنگداران دریایی سپاه به وسیله چتربازی-سقوط آزاد از بالگرد Mi-171E بر روی شناور پشتیبانی لجستیکی شهید رودکی ندسا درحال حرکت! موقعیت : خلیج فارس / جزیره فارور .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله العظمی شاهرودی ۲۶۰ بار پیاده به کربلا رفت و موسس این پیاده روی عظیم شد 🌹 مستند کوتاه| تاریخچۀ پیاده‌روی اربعین؛ از سال ۶۱ قمری تا امروز ♦️پیاده‌روی اربعین از آیین‌های امروز و دیروز نیست؛ قصه‌های فراوانی دارد از همان اولین اربعین ۶۱ قمری تا امروز که ۱۳۸۴ سال می‌گذرد. در این مستند کوتاه گذری کرده‌ایم بر همین قصه‌ها. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موکب دستمال کاغذی 😁😉 زیبایی فوق حد تصور 👌🌺 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9