🎉 هدیهی #انتشارات_انقلاب_اسلامی به زائران اربعین حسینی
♦️ کتاب صوتی و نسخهی الکترونیکی رایگان کتاب «جاذبهی حسینی»
📚 جاذبهی حسینی گزیدهی بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی حضرت زینب(س) و اربعین حسینی است.
📌 دریافت کتاب صوتی رایگان:
https://khameneibook.ir/book/کتاب-صوتی-جاذبه-حسینی
📌 دریافت نسخهی الکترونیکی رایگان:
https://khameneibook.ir/book/جاذبهی-حسینی
@KhameneiBook
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی: هر کشوری که بخواهد با ما دست دوستی بدهد، دستش را به گرمی میفشاریم و هر کشوری که بخواهد با ایران دشمنی بکند دستش را قطع میکنیم
توصیۀ ما به دولت ژاپن آن است که مستقل زندگی کند و تحت تاثیر آمریکا نباشد. دولت ژاپن ظلم های تاریخی آمریکا را فراموش نکند.
در زمان مقتضی به ژاپن سفر خواهم کرد و از مسئولان ژاپنی هم دعوت کردیم به ایران بیایند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: پول بلوکهشده در کشوری نداریم
🔹ما پول بلوکهشده فقط در کشور کرهٔجنوبی داشتیم و در کشورهای دیگر نداریم و با اشرافی که بانک مرکزی دارد در جریان کامل پولها هستیم.
🔹پولهایی در کشورهای دیگر داریم اما تماما تحت اشراف و در اختیار بانک مرکزی است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
حزبالله مایه سربلندی لبنان است
«ما معتقدیم اگر حزبالله نبود و اگر این مجاهدان نبودند، امروز لبنان این عزت و این سربلندی را نداشت و هنوز بیروت در اشغال رژیم صهیونیستی بود.»
این پاسخ مدیرمسئول فقید روزنامه السفیر لبنان به خبرنگار کیهان است که در خردادماه سال 1385 در دفترشان در بیروت انجام شده است.
طلال سلمان، روزنامهنگار مدافع و همراه محور مقاومت و مؤسس و مدیرمسئول روزنامه «السفیر» لبنان روز جمعه گذشته در سن هشتادوپنج سالگی دار فانی را وداع گفت.
مرحوم طلال سلمان و روزنامه تحت مدیریت او «السفیر» تنها روزنامه لبنانی بود که در جریان جنگ 33 روزه و حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز هم تعطیل نشد و با وجود محاصره، توزیع آن بهصورت محدود ادامه یافت و در خیابانهای پایتخت لبنان حضور خود را حفظ کرد و پای کار محور مقاومت بود و به سیدحسن نصرالله عشق میورزید.
همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی(ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کارنامه این روزنامهنگار توانمند لبنانی وجود دارد و تیتر معروف «به همت خمینی شاه دربهدر شده» عبارتی فارسی است که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست.
طلال سلمان متولد سال ۱۹۳۸ در شهر شمستر واقع در غرب شهر بعلبک در بقاع لبنان است، او که مؤسس روزنامه السفیر بهعنوان معروفترین و بزرگترین روزنامه جهان عرب بود، در نوشتههایش، هدف خود از فعالیتهای روزنامهنگاری را سروسامان دادن به وضعیت مطبوعات در لبنان و توسعه مسیر آن برای تبدیل شدن به مطبوعات مدرن جهان عرب عنوان کرده است.
نخستین شماره روزنامه السفیر در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۴ منتشر شد و در این سالها موفق شده شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کند و سردبیران و روزنامهنگاران آن در طول چهار دهه فعالیت به شهرت قابلتوجهی در صحنه رسانههای عرب دست یافتند.
سرمقالههای طلال سلمان با عنوان «علیالطریق» در روزنامه السفیر هر خوانندهای را آشکارا با شخصیتی برخوردار از مواضع مستحکم و قاطع انقلابی آشنا میکرد که تحت تاثیر جوّ قرار نمیگرفت و تا سالهای سال هیچگاه مواضع ملی و میهنیاش در قبال موضوعات مهم جهان عرب همچون فلسطین و مقاومت تغییر نکرد.
«ضمیمه فرهنگی» روزنامه السفیر که تا سالهای سال منتشر میشد گوشهای دیگر از شخصیت فرهنگی، سیاسی و ادبی وی را نشان میداد که هر خوانندهای را به خود مجذوب میکرد و طیف وسیعی از روشنفکران جهان عرب را با خود همراه میکرد.
مواضع سیاسی وی باعث گردید تا این شخصیت رسانهای برجسته عرب در سال ۱۹۸۴ در مقابل منزلش مورد هجوم تروریستی قرار گیرد و به شکل معجزهآسایی از نقشه ترور جان سالم به در برد اما آثار این انفجار تروریستی تا پایان عمر در صورت و سینه وی باقی ماند.
پیش از آن نیز یکبار دیگر بمبی در جلوی منزل وی منفجر شد و در اول نوامبر سال ۱۹۸۰ نیز چاپخانه روزنامه السفیر مورد هجوم تروریستی قرار گرفته و منفجر شد. حجتالاسلام ایمانیپور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت طلال سلمان مینویسد: درگذشت طلال سلمان، شخصیت رسانهای متعهد و دغدغهمند جبهه مقاومت، منجر به تألم و تأسف گردید. ایشان با تأسیس روزنامه لبنانی السفیر در سایه گفتمان مقاومت، گام بلندی در تبیین چهره واقعی صهیونیستها و جنایات گسترده آنها علیه فلسطینیان و دیگر ملتهای منطقه برداشته و در مسیر دفاع از آرمان آزادی قدس شریف از هیچگونه تلاش خالصانهای دریغ نکرد. روایتگری صریح و بههنگام از تحولات منطقه، تشریح ابعاد میدانی و عملیاتی گفتمان مقاومت و نقد ساختاری و ماهوی رژیم جعلی و اشغالگر قدس از جمله خطوط رسانهای مدنظر طلال سلمان در طول حیات بابرکت رسانهای وی محسوب میشد.
قطعاً مسیر روشن و پربار مرحوم طلال سلمان از سوی دیگر رزمندگان خط مقدم جبهه رسانهای مقاومت بهخوبی دنبال گردیده و نقش مؤثری را در شکلگیری پیروزی نهایی جریان حقیقت در برابر جریان اشغالگری و دروغ ایفا خواهد کرد.
روزنامه کیهان درگذشت این چهره شاخص رسانهای را به همراهان محور مقاومت در لبنان تسلیت میگوید.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه
قبول صلح قهرمانانه (بصيرت ياران امام حسن مجتبي عليه السلام )
قسمت یکم
پس از شهادت امام علي عليه السلام شيعيان كوفه با امام حسن عليه السلام بيعت كردند و ايشان با لشكر دوازده هزار نفري كه توسط پدرشان سازماندهي شده بودند به جنگ با معاويه رفت ولي سياستهاي عوام فريبانه معاويه كه با شايعهپراكني، دروغپردازي، تطميع فرماندهان نظامي و سياسي همراه بود، تعداد زيادي از فرماندهان سپاه امام را به سمت خويش كشاند و تفرقه و پراكندگي در لشكر امام ايجاد شد و تا بدانجا پيش رفت كه موجب زخمي شدن حضرت و عزيمت به مدائن گرديد. در چنين شرايطي امام اگر چه اساساً ادامه جهاد در برابر معاويه را لازم و ضروري ميدانست ولي به خاطر شرايط تحميلي صلح را كه قهرمانانهترين نرمش تاريخي با توجه به شرايط زمان و مكان، و به خاطر تكليفگرايي، حفظ دين، حفظ مصالح عمومي شيعيان و عدم حمايت مردم بود، پذيرفت. ايشان ميفرمود: «وَاللهِ، سَلَّمْتُ الاَمْرَ اِليْه اِلا اَنّي لَمْ اَجدْ اَنْصارَا وَلو وَجَدْتُ اَنْصارَا لقاتَلْتُهُ ليْلي و نَهاري حَتّي يَحْكُمَ اللهُ بَيْني وَ بَينَه...».1
سوگند به خدا، من از اين رو امر خلافت را به او واگذاشتم كه ياراني نيافتم. اگر ياراني مييافتم شب و روزم را در جنگ و جهاد با معاويه ميگذرانيدم تا خدا ميان من و او حكم فرمايد.
در دورهاي كه فريب و نيرنگ معاويه توانست بسياري از فرماندهان و ياران حضرت را از مسير حق جدا كند، ياراني هر چند اندك با بينش و تقوايي كه داشتند هيچگاه مغلوب هواپرستي و متاع اندك دنيا نشدند و همچون كوههاي استوار در كنار ايشان صبر پيشه نموده و سايه سنگين سكوت را تحمل كردند. مهمترين اقدامات و مواضع همراه با بصيرت آنان كه منجر شد تشيع در زماني كه فريبكاري و نيرنگ توانسته بود قربانيان زيادي بگيرد، محفوظ نگه داشته شود را ميتوان در موارد ذيل چنين خلاصه كرد:
1. داشتن درك كامل از شرايط زمان و تبعيت از امام در قبول پيمان صلح با معاويه عليرغم اينكه براي آنان بسيار سخت و غيرقابل تحمل بود.2
2. ناكام گذاشتن تلاشهاي معاويه پس از پيمان صلح براي جذب تعدادي از آنان كه در كنار امام بودند.
3. پافشاري بر عقائد خويش و افشاي چهره واقعي معاويه در نقض شروطي كه در پيمان صلح پذيرفته بود.
4. انتخاب شيوه مبارزه تدريجي و آرام براي غفلتزدايي از جامعهاي كه هنوز به مرتبه بلوغ سياسي و اجتماعي نرسيده بود.
5. حفظ عمود خيمه حق و روشن نگه داشتن مشعل هدايت با نشر فضائل اهل بيت عليهم السلام و افشاي مقاصد شوم جباران و خودكامگان حاكم بر سرنوشت مسلمانان.
6. سازماندهي مجدد شيعيان و هموار نمودن مسير براي قيام امام حسين عليه السلام .
قيس بن سعد بن عباده انصاري
در دوره صدر اسلام، خاندان قيس از بزرگان انصار به شمار ميرفتند. پيوسته نيز انوار دانش و بزرگي، از افق اين خاندان ميدرخشيد و در هر زمينهاي شخصيتهاي والا و شايسته تحويل داده است. در پيشوايي و رياست، حفظ و بررسي احاديث، دانش و پاكي و پاكدامني، مرداني از اين خاندان برخاستهاند.1
قيس بن سعد بن عباده، رئيس قبيله خزرج و يكي از شجاعان و بزرگان انصار است. قيس از شيعيان اميرمؤمنان علي عليه السلام و از طرفداران و خيرخواهان او و نيز يكي از مشاوران حضرت امير عليه السلام بود. حضرت علي عليه السلام در ماه صفر سال 36ه . ق. وي را به استانداري مصر برگزيد. او جزو نخستين گروه كارگزاران اعزامي حضرت بود. حضرت خواست عدهاي از لشكريان را به همراهي قيس روانه كند، ولي قيس گفت ممكن است شما به آنها نياز پيدا كنيد. بنابراين، با هفت نفر از بستگان خود رفت و حكومت مصر را در اختيار گرفت.2
در اين ميان، معاويه بسيار كوشيد او را به سوي خود جلب كند، ولي قيس، مردانه در برابر كفر و باطل ايستادگي كرد. بنابراين، معاويه به راه نيرنگ متوسل شد و براي عملي كردن هدف شوم خود، در شام نامهاي را براي مردم خواند با اين مضمون كه قيس و مردم مصر به طرفداري از خون عثمان با ما همكاري خواهند كرد.3 مأموران امام اين جريان را به آگاهي حضرت علي عليه السلام رساندند. امام باور نكرد، ولي با اصرار جمعي، محمد بن ابيبكر را به جاي او فرستاد. قيس در جنگ صفين نيز معاويه را بسيار آزار داد، بدينگونه كه هر روز در جلو لشكر ميايستاد، برايشان سخنراني و آنان را به جنگ ترغيب ميكرد. پس از شهادت علي عليه السلام قيس در خدمت امام مجتبي عليه السلام بود.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 جلوی این ابرکارخانه تولید و نشر هنجارشکنی و ولنگاری، محکم بایستید❗️
🔻برای اینکه بتوانیم در فتنه کشف حجاب و ولنگاری هر چه زودتر، بحران به وجود آمده در سطح جامعه را جمع کنیم، لوازمی دارد.
👈از جمله لوازم، این است که همزمان با اقدام قاطع و بازدارنده در کف میدان و فضای حقیقی، محکم و قاطع جلوی فضای مجازی یله و رها نیز بایستیم.
⚠️فضای مجازی یله و رها، #ابر_کارخانه تولید و نشر هنجارشکنی و ولنگاری در سطح جامعه است.
⏪ نمی توان انتظار داشت که دستگاه های این کارخانه همچنان مشغول به کار باشند و ما آنها را مطابق سیاست ها و مبانی خودمان تنظیم نکنیم و آنگاه در کف جامعه، مسأله کشف حجاب و بی بند و باری حل شود!
♻️ در حقیقت، شاید ما با اقدامات فرهنگی و همچنین اقدامات قاطع قانونی، چاله ای را پر کنیم ، اما هنوز از آن #چاله در نیامده ایم، فضای مجازی یله و رها هزار چاله دیگر پیش روی مردم و جامعه می گذارد.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ رئیس جمهور به سوال شیطنت آمیز روزنامه شرق؛ «در جامعه التهاب نیست؛ التهاب در دشمن است>
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
قلهها در نزدیکی ماست(۱)
«به قلهها نزدیک شدهایم» این فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ دامت برکاته ـ در دیدار اخیر با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. عبارت روشن است، ابهامی در آن نیست و از زبان شخصیتی بیان شده است که مردم او را در طول 44 سال گذشته در موقعیت «دیدهبان» دیدهاند. شخصیتی که هیچ چیز برای «خود» نخواسته است اما برای آنچه درباره ایران و ایرانی و برای اسلام و مسلمین و برای محرومان تدبیر نموده از همه وجود خود مایه گذاشته و لحظهای در تحقق آن درنگ نکرده است. او «خبردهنده و اقدامکننده صادق»ی است که از یکسو ایران و ایرانی را از انواعی از موقعیتهای بسیار خطرناکی که دولتها و ملتهایی را نابود یا تسلیم کرده، به «سلامت» عبور داده و از سوی دیگر در موضوعات مختلف، ایران و ایرانی را به جایگاه بلندی که قابل انکار نیست، رسانده است. حالا چنین شخصیت صادق و در صحنهای میگوید از شیب تند عبور کرده و به قلهها نزدیک شدهایم.
درخصوص این موضوع نکتههایی وجود دارد:
1ـ ما در حیات سیاسی خود در همین 60 و 80 سال اخیر، دو دوره را تجربه کردهایم دورهای در حاکمیت دولتی با مشخصات پیش از انقلاب اسلامی که ایرانیانی در سنین یادشده آن را به چشم خود دیدهاند و نیازی به روایت این و آن ندارند و دورهای در حاکمیت جمهوری اسلامی که باز این نسل و نسلهای پس از آن به چشم خود دیدهاند و برای درک آن به روایت غیرمستقیم نیاز ندارند. حالا بگذریم از اینکه دشمنان در وارونهنمایی این دو دوره هر کاری کرده و میکنند. اما برای فهم آنچه در این دو دوره بر ایران گذشته، «متن مردم» حضور داشتهاند.
در دوره پیش از انقلاب اسلامی، کشور به دست گروهی اداره میشد که اساساً اعتقادی به ایران و ایرانی معاصر نداشتند. آنان حتی وقتی میخواستند تفریح کنند، تفریحشان را در کاخهای خارج از کشور میکردند. روزی که محمدرضا خاک ایران را برای بار آخر ترک میکرد، به صراحت گفت به استراحت نیاز دارم و لذا به خارج از کشور میروم. اینها پشت تریبون میگفتند ایران چیزی ندارد. بنابراین واضح بود که اساساً به قلهای برای ایران فکر نمیکردند تا برای آن حرکتی انجام دهند. اگر از «بهسوی تمدن بزرگ» یا «مأموریت برای وطنم» هم حرف میزدند، در واقع ادا درمیآوردند که اگر غیر از این بود، در طول 53 سال برای ایران و ایرانی قدمی برمیداشتند. بزرگترین تجسم رژیم پهلوی «جنبه نظامی» آن بود که در خرید تسلیحات و رژههای باشکوه خلاصه میشد اما کمی بعد که ایران و ایرانی با جنگی مواجه گردید، از حداکثر دو ماه توان جنگ سخن به میان آمد! و البته ارتش که با انقلاب اسلامی، «مردمی» شد، خلأهای زیاد آن دوران را جبران کرد. برای تصویر حقارت آن دوران نیاز نیست راه دوری برویم؛ خاطرات «حسین فردوست» و خاطرات
«اسدالله علم» که از نزدیکترینها به شاه طی 37 سال بودند کفایت میکند. پس اصلاً قلهای وجود نداشت و اعتقادی به آن هم در میان نبود.
انقلاب اسلامی یک تحول اساسی پدید آورد و ایران و ایرانی را وارد چرخه تولید قدرت کرد این تولید قدرت طی چهل سال، ایران را به نقطهای رساند که در طول دهه اخیر بین هجدهمین تا بیست و چهارمین
ـ و هم اینک بیست و دومین ـ قدرت دنیا خوانده میشود خود این خوانش یعنی حرکت کشور از هشتاد و چهارمین در رژیم گذشته به بیست و دومین در جمهوری اسلامی، وجود قله و حرکت مستمر به سمت آن و نزدیک شدن به بالاترین نقطه قله را گواهی میکند و این یک گواهی خودپردازانه نیست، اسناد و اظهارات معتبر بینالمللی هم وجود دارد و کیست که نداند، اعتراف به قدرت ایران، هوادارانه صورت نمیگیرد.
2ـ بعضی بااشاره به مشکلات و موانع، درباره قرار داشتن ایران در قله ابراز تردید کردهاند. اگر وجود مشکلات از عدم موفقیت حکایت میکند، لاجرم باید قبول کنیم کشورها برای رسیدن به موفقیت به مجاهدت نیاز ندارند و نتیجه در تنآسایی است در حالی که میدانیم آن که از دامنه به قله نزدیک شده از دل تحمل سختیها و استقامتها عبور کرده و برای تتمه هم باید از دل سختیها عبور کند. آن که در نزدیکی قله به خواب میرود، البته استراحت میکند اما درجا میزند و حتی عقب میماند. حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیهالسلام در حکمت 351 نهجالبلاغه فرمودهاند «عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ وَ عِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ يَكُونُ الرَّخَاءُ» چون سختیها به نهایت رسد، گشایش پدید آید و آن هنگام که حلقههای بلا تنگ گردد، آسایش فرا رسد.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
قلهها در نزدیکی ماست(۲)
ارزش و اعتبار و عزت به قله رسیدن در عبور از میان سنگهای تیز و خارهای برنده و نیش جانوران موذی و حرکت در بلندیهای نفسگیر و شیبهای آسیبرسان است و گر نه اگر کسی با بالگرد مسیری را طی کند و در قلهای فرود آید، افتخاری ندارد و هیچ ملتی هم با چنین روش متقلبانهای تحسین نشده است. در اینجا علامت استقامت و حرکت به سمت قله، پاهای زخمی و تن خسته است بله اگر صرفاً به جسم زخمی چنین فردی نگاه کنیم، دچار رقت میشویم اما اگر در آن حال نگاهی به راه طی شده و نگاهی به قله بیندازیم، تن زخمی صعودکننده را پرچم پیروزی او میدانیم.
وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، دشمنان بلافاصله وارد عمل شدند تا مردم را از ورود به راهی که به قله ختم میشود بازدارند. خود این تلاش پیگیرانه دشمن نشان میدهد قلهای وجود دارد و ارزش و قیمت آن هم بسیار بالاست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالح او
امام خامنهای به موازات تلاش دشمنان برای بازداشتن و بازگرداندن ملت ایران، بر حرکت تندتر به سمت جلو رهنمون شدهاند و نگذاشتهاند دامها و آتشهای فتنهجویان مانع عبورملت ایران شوند. در این میان یک سؤال اساسی وجود دارد آیا دستاورد قابل قبولی داشتهایم یا فقط با مشکلات درگیر بودهایم؟ یکی از دستاوردهای مهم این است که همان دشمن با همان شدت قبل به دشمنی ادامه میدهد ولی دیگر به همان میزان قادر به آسیب زدن نیست. به این مثال توجه کنید «جک استراو» وزیر خارجه سالهای 2001 تا 2006 انگلیس که در همان سالها به طور تناوبی رئیسهیئت اروپایی و در مذاکرات هستهای با ایران سخنگوی تروئیکای اروپایی هم بود، در کتاب خاطرات خود نوشته است «من در توالت هواپیما به تلفن وزیر خارجه ایران پاسخ دادم و در حالی که با اصرار او برای حفظ 12 سانتریفیوژ مواجه بودم، به او گفتم اجازه یک مورد هم ندارید». امروز نه یک وزیر خارجه، بلکه رؤسای دولتهای غربی از ایران میخواهند به غنیسازی 60 درصد بسنده کند و ضمناً اجازه دهد دوربینهای آژانس کار خود را انجام دهند در عین حال با پاسخ منفی و شروط ایران مواجه هستند. خب ایران مسیر یک سانتریفیوژ تا آبشاری از سانتریفیوژهای نسل 6 و 8 را عبور کرده و برای هر واحد آن سختی هم کشیده و به دلیل مهم بودن این دستاورد هنوز هم تحت فشارهای دوران «جک استراو» قرار دارد اما بالاخره امروز قادر است همه نیازهای انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و... هستهای خود را تأمین نماید و حتی آن را تجاریسازی کند و البته با هزینههایی هم توأم باشد.
3ـ یک نکته مهم و محوری این است که سختیهایی که ایران در حوزه اقتصادی با آن مواجه میباشد، عمدتاً ماهیت ساختاری و عملکردی دارد. نشانه آن هم این است که ایران قبل از وارد شدن در مسیر کنونی، با مشکلاتی از همین جنس درگیر بوده است. کافی است به آمارهای تغذیه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی،اشتغال و بیکاری هزینههای ارتباطات و حملونقل و در یک کلمه
«قدرت خرید مردم» و «امید به زندگی» در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظر بیندازیم تا ببینیم یک جمعیت حداکثر 35 میلیونی با حدود
5/5 میلیون بشکه صادرات نفت با چه وضعی مواجه بوده است.
حرکت ایران به سمت قله ـ با وجود کاهش صادرات و بروز دشمنیهای متراکم علیه آن ـ بسیاری از مشکلات زمان قبل از انقلاب را برطرف کرده است. در اکثر زمینههایی که برشمرده شد، انقلاب یک تحول اساسی در ایران به وجود آورده است. شاخصهای کنونی که سبب اذعان بینالمللی به برتری ایران در منطقه غرب آسیا شده، از این مسیر مثبت گردیده است. این شاخصها چگونه از حضیض به اوج آمدند؟ اگر قله و حرکت به سمت آن نبود، ایران در همان حضیض باقی میماند و دشمنیها وضع آن را بدتر هم میکرد. بله بسیاری از ضعفها هم هنوز وجود دارند و دشمنیها هم در جریان است. حرکت به سمت قله این دو را هم در نهایت رفع میکند. کما اینکه ایران در رفع ضعفها و تولید قدرت از اکثر کشورهایی که میشناسیم، جلوتر است و این نشان میدهد آن که قله را نگاه میکند، سریعتر و سالمتر مسیر را به سمت نقطه موفقیت طی مینماید.
سعدالله زارعی
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرنگار المیادین: من در افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی حضور داشتم؛ به عنوان یک خارجی مبهوت شدم؛ این تحریم های آمریکایی پس کجاست.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
دعوت به گفتگو در گروه ولایی بصیر
https://eitaa.com/joinchat/1927741635C7532797707
گروه بصیر یک گروه خوب برای گفتگوی دوستان خوبم
فوروارد کردن هم ممنوع نیست
منتظر حضور سبزتان هستیم
✅باید مراقب باشیم رُفاعه نباشیم...
🔺 رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود.
پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خونخواهی حسین(ع) قیام کرد.
وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام میدانست.
او به صف شمری پیوست که بزرگترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد .
توجیهش برای همرکابی با شمر این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد
حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود.
رفاعهای که به خونخواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز میخواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!!
🔺وقتی چرخش های گفتمانی برخی سیاسیون را می بینم، هنگامی که مواضع عجیب برخی دوستان را می شنوم، ناخودآگاه یاد ماجرای رُفاعه می افتم.صحبت ها، اقدامات و کنش هایی که برای آن دلیلی جز لجاجت سیاسی نمیدانم.
دوستانی که تا دیروز کنارت بودند اما سر یه اتفاق،به کل گذشته شان پُشت می کنند و از سر لج تو حاضرند پژواک صدای کسانی باشند که روزی دوست داشتند صدای آنان را خفه کنند
⛔️ #منتظری از امام کینه به دل گرفته بود، اما صدای منافقین و باند #مهدی _هاشمی شد،
#احمدی_نژاد نسبت به شورای نگهبان دل چرکین بود اما هم نوا با دشمنان این نظام دستور به تحریم انتخابات داد ؛
#موسوی،#کروبی،آیت .... #امجد ، آیت ... #آذری_قمی،#شیخ_علی_تهرانی, و ده ها اسم و فامیل دیگر وقتی سرگذشتشان را می بینی و علت یابی می کنی مسیر انحراف آنان را، اگر به چند علت برسی، قطعا یکی از آنان لجاجت سیاسی است.
🔺 لجاجت سیاسی انسان را کور می کند. انسان را سیاه و سفیدی و صفر و صدی بار می آورد.
می شناسم دوستانی را که از لج با رئیسی به رای دادن به همتی رسیدند
می شناسم رفقایی را که امروز نسخه انفعال می پیچند و می گویند دیگر حرف زدن و نوشتن فایده ای ندارد ، می پرسم چرا؟
می بینی ماجرا بر می گردد به تحلیلش از حمایت رهبری از برجام و تیم هسته ای، بر می گردد به حمایت و تعریف و تمجید های رهبری نسبت به آملی لاریجانی، بر می گردد به رد صلاحیت احمدی نژاد، بر می گردد به مخالفت رهبری با استیضاح روحانی و... گزاره هایی که خود برای خود ساخته و نتیجه گرفته است و امروز هم نوا با خناسان نسخه ناامیدی و انفعال می پیچد.
در اغتشاشات اخیر ، همه دیدیم طیف هایی از قلیل رزمندگان پشیمان و خسته از مجاهده ای که به جهاد با جگرخواران کوموله و جنایتکاران دموکرات افتخار می کردند ولی به خاطر برخی لجاجت های کودکانه با اطرافیان با کوموله و دموکرات همنوا شدند !!!!!!
🔺بسیاری از انتقاد ها و کنش های امروز را حاصل لجاجت سیاسی می دانم.
لجاجت دور باطل است. محورش حب و بغض است.
در حالت لجاجت سیاسی نسبت تو با اشخاص تعیین کننده کنشگری و مواضعت می باشد و نه تکلیف و ارزش های دینی و انقلابی.
چون از کسی بد دیده ای، خاطره تلخ داری و به هر دلیلی از او خوشت نمی آید، کینه ورزی می کنی، حتی حاضری با دشمنان دیروزت، دست مودت بدهی، تا او زمین بخورد. حتی حاضری با کسانی که دیروز به خونت تشنه بوده اند نزدیک شوی تا او خوار شود.
🔺البته در تاریخ کم نداشته ایم بزرگانی را که در دام لجاجت سیاسی نیفتاده اند. چه بزرگانی که حضرت امام به آنان نهیب زد و از مسیر برنگشتند.
مگر ماجرای اختلاف نظر امام با آیت الله خامنه ای در موضوع انتخاب نخست وزیر و نوع نگاه آیت الله خامنه ای به اختیارات حکومت اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران را فراموش کرده ایم؟ امتحانی که آیت الله خامنه ای از آن سربلند بیرون آمد.
چه بسیار افرادی که توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند اما رفوزه نشدند در این امتحان.
چه بسیار دوستانی که صرفا بخاطر مطالبه گری و عدالتخواهی شان کارشان به دادگاه کشید، اما پُشت به جمهوری اسلامی و آرمان هایش نکردند.
چه بسیار رفقایی که در مسائل متعدد با رهبر انقلاب دچار اختلاف در تحلیل شدند اما حرف ایشان را مُطاع دانستند و اطاعت را واجب.
بله! امتحان سختی است. می توانیم چنان رُفاعه و منتظری و احمدی نژاد باشیم که در تاریخ به تذبذب در اندیشه و رفتار از ما یاد کنند و یا می توانیم چنان ابوذر و خامنه ای باشیم که همگان بر ایستادگی و پایداری اصولی و مبنایی مان شهادت دهند.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 مخاطب این بایدها اول از همه، شما هستید!
🔰حجت الإسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه:
🔹توقع به حق مردم آن است که با ناهنجاریهای اجتماعی و جرم کشف حجاب، برخورد قانونی صورت گیرد؛ ما از میانههای سال گذشته و در همین امسال، مستمراً تاکید داشتیم که در این زمینه قانون وجود دارد و موضوع مورد اشاره، #جرم_مشهود است.
🔹کیفیت برخورد با جرم مشهود نیز در قانون مشخص و مصرح است؛ #ضابطین موظف به برخورد با جرم مشهود هستند، ما در این رابطه توصیهها و دستورات مقتضی را در سال گذشته به بخشها و دستگاههای ذیصلاح صادر کردهایم و معتقدیم تا قبل از تصویب و قانونی شدن لایحه عفاف و حجاب، در امر برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و جرم کشف حجاب، باید از قانون موجود استفاده کرد./ خبرگزاری میزان
✍پ.ن:
🔻مخاطب این بایدها اول از همه خود رئیس قوه قضائیه است.
🔻مشاهده کف خیابان و سطح جامعه، ما را به نتایجی می رساند. از جمله اینکه قوه قضائیه در فتنه کشف حجاب، در مجموع، تاکنون #مردود شده است.
🔻انتظار ما از رئیس قوه قضائیه این است که به جای بیان این سخنان _ که قبلاً هم بارها مشابه آن گفته شده است _ کاری کند که قوه قضائیه، در کف میدان به صورت جدی و قاطعانه وارد شده و به #وظیفه_ذاتی خود عمل کند تا بیش از این، حقوق مردم و جامعه #تضییع نشود.
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
💢رئیسجمهور: دولت ۵ هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمهتعطیل را احیا کرد
🔹نشست خبری آیتالله سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهوری صبح امروز با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.
‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:
https://basirat.ir/fa/news/350430/
..💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانهاي
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانهاي و ابزارها و راهكارهاي مقابله با آن
قسمت یکم
مقدمه
جنگ نرم، فرهنگ را به عنوان يكي از عوامل قدرت و اقتدار ملي، خدشهدار ميكند، عزم و اراده ملت را از ميان ميبرد، پايداري و دفاع از آرمانهاي نظام را تضعيف ميسازد و در نهايت، فروپاشي فرهنگي و رواني كشور، ميتواند مقدمه فروپاشي نظام سياسي، امنيتي، اجتماعي و ساختارهاي آن باشد. جوزف ناي، قدرت نرم را شيوه غيرمستقيم رسيدن به نتايج مطلوب بدون تهديد يا پاداش مملوس ميداند. اين شيوه رسيدن به نتايج مطلوب، قدرت است. بر اين اساس، يك كشور ميتواند به مقاصد مورد نظر خود در سياستهاي جهاني برسد؛ چون كشورهاي ديگر ارزشهاي آن را ميپذيرند، از آن پيروي ميكنند، تحت تأثير پيشرفت و آزادانديشي آن قرار ميگيرند و در نتيجه، خواهان پيروي از آن ميشوند.
در اين مفهوم، مهم، تنظيم راهكاري است كه ديگران را جذب كند و در اين ميان، مهمترين ويژگي جنگ نرم، اثرگذاري آن از راه فرهنگ جوامع گوناگون است. در واقع، جنگ نرم در ابتدا فرهنگ كشور مقابل را هدف قرار ميدهد؛ يعني نخستين مؤلفه در جنگ نرم، مؤلفههاي فرهنگي جامعه است؛ به اين معنا كه مهمترين منبع قدرت نرم، منبع فرهنگي آن است.
در اين فصل به اهداف فرهنگي دشمن در جنگ نرم، انواع جنگ نرم، محدوديتها و افراد هدف در جنگ نرم و ابزارها و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن ميپردازيم.
1. منابع قدرت نرم
همانگونه كه در فصل يك گفتيم، نخستين جايي كه در جنگ نرم مورد حمله قرار ميگيرد، فرهنگ كشور هدف است. بنابراين، فرهنگ يكي از منابع اصلي قدرت نرم است. قدرت نرم در يك كشور ميتواند از سه منبع اصلي پديد آيد:
1. فرهنگ آن كشور (آن بخشهايي كه براي ديگران جذابيت دارد)؛
2. ارزشهاي سياسي (در مواردي كه در داخل و خارج كشور مورد توجه باشد)؛
3. سياست خارجي (در صورتي كه قانوني و مسئولانه به نظر برسد).
در تعريف فرهنگ بايد گفت فرهنگ، دستهاي از ارزشها و اعمال است كه به يك جامعه معنا ميبخشد. فرهنگ نمودهاي زيادي دارد. تشخيص يك فرهنگ عالي، مانند فرهنگ مبتني پرهيز، دانايي و سواد كه براي نخبگان جذابيت دارد، از فرهنگ عامه كه محور اصلي آن را سرگرمي و تفريح شكل ميدهد، بسيار آسان است. هنگامي كه فرهنگ يك كشور ارزشهاي جهاني را دربرگيرد و بنياد سياستهاي آن را علايق و ارزشهاي مشترك جهاني شكل دهد، احتمال اينكه نتايج مطلوب (با هزينه اندك و مبتني بر قدرت نرم) به دست آيد، افزايش مييابد. افزايش اين احتمال به دليل رابطهاي است كه چنين فرهنگي بين جاذبهها و وظايف1 پديد ميآورد. ارزشهاي محدود و فرهنگهاي ناحيهاي2 كمتر ميتواند قدرت نرم ايجاد كند.3
برخي تحليلگران براي قدرت نرم، عنوان ساده «قدرت فرهنگي عمومي» را به كار ميبرند. آنها رفتار ناشي از قدرت نرم، يعني جاذبه را با منابع فرهنگي كه گاهي ايجادكننده قدرت نرم هستند، اشتباه گرفتهاند. اما در حالت كلي نظرسنجيها نشان ميدهد فرهنگ همگان و عامه سبب شده ايالات متحده در نظر ديگران خوشآبورنگ، هيجانانگيز، ثروتمند، قدرتمند و داراي آخرين درجه از مدرنيته و نوآوري به نظر برسد.4
كالين پاول،5 وزير امور خارجه امريكا گفته بود: من فكر ميكنم براي كشور ما، هيچ دارايياي ارزشمندتر از دوستي رهبران آينده جهان كه در اينجا تحصيل كردهاند، نيست.6... ميليونها نفري كه در طول سالها در امريكا تحصيل كردهاند گنجينهاي از حسن نيت براي كشورمان تشكيل ميدهد.7 جرج كنان8 معتقد است تماسهاي فرهنگي، وسيلهاي مهم براي مبارزه با احساسات منفي درباره امريكاست كه تأثير بسيار زيادي بر افكار عمومي جهان دارد. مبادلات علمي و دانشگاهي نيز نقش مهمي در افزايش قدرت نرم امريكا ايفا ميكند.
همانگونه كه ميدانيم، فرهنگ عمومي مردم را بيشتر به توليد قدرت نرم جذب ميكند؛ البته در شرايطي كه فرهنگها تا حدي شبيه هم باشند. همه انواع قدرت بستگي به شرايط دارند كه عبارتاند از وجود مخاطبان و محيط، ولي قدرت نرم بر خلاف قدرت سخت، به ميزان زيادي به وجود يا عدم وجود مخاطبان و مفسران مشتاق وابسته است. به علاوه، جاذبه معمولاً اثر پراكندهاي دارد9 و به جاي اينكه نتايج قابل مشاهده و مشخص داشته باشد، اثري كلي و نامحسوس بر محيط ميگذارد.
به اين ترتيب، فرهنگ يكي از منابع اصلي قدرت نرم به شمار ميآيد. اگر كشوري بخواهد اهداف خود را در ديگر كشورها از راه قدرت نرم اجرا كند، بايد فرهنگ آن كشور را هدف قرار دهد و از سوي ديگر، بايد خود نيز فرهنگ قوي و جذابي داشته باشد. داشتن فرهنگ و ارزشهاي جذاب و قدرتمند، از عوامل موفقيت در جنگ نرم است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فرق میکنه کی رئیس جمهور باشه
🌍 زبانِ دنیا ؛ از حرف تا عمل
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زبان دنیا رو کی بلده؟
دیپلماسی اقتصادی فعال یعنی 19 سفر خارجی حجت الاسلام دکتر رئیسی در طول دو سال
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیستان و بلوچستان - مرز ریمدان - اربعین ۱۴۴۵
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
📸 ایرانی که نقشهاش را کشیدهاند!
🔺عضو کمیسیون ناتو با انتشار تصویری از نقشه تجزیهشده ایران از نقشه ناتو پرده برداشت.
🔹️او نوشته با تجزیه برخی کشورها، دنیای بهتری ساخته خواهد شد!/ باشگاه خبرنگاران
💢 پن: زهی خیال باطل! اما براندازان اگر کمی عرق ملی و میهنی داشته باشند، باید به این جسارتها و تهدیدها واکنش نشان دهند و حواسشان باشد ناامنی و آشوب، بازی در زمین چه کسانی و تکمیلکردن چه پازلی است!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایفای نقش "پیمان معادی" در یک فیلم ضد اخلاقی؛ مأموریت آقای بازیگر در ترویج "همجنسگرایی"!
🔺️گفتنی است پیمان معادی با حضور در خندوانه به رامبد جوان گفته بود: من هنوز اجازه ندادم فرزندانم فیلمهایم را ببینند؛ چون به نظرم هنوز برای سن آنها مناسب نیست!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 این گوی و این میدان
مطالبه 4️⃣
♻️ مسئولینی که اسلام را دل بخواهی اجرا می کنند را کنار بگذارید
🔰رئیس جمهور در حرم امام خمینی ره گفته اند:
" آمدیم خدمت امام عرض بکنیم آقا ما هم با اندیشه شما و فکر بلند شما میثاق ببندیم که هویت این دولت، #هویت_امام باشد، هویت این دولت، هویت #فکر و #اندیشه و #عملی که امام در جامعه ارائه کردند باشد و حتماً باید نسبت به این میثاق پایبند بود. "
👈 از طرفی امام ره فرمودند:
" اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که میگویید نمی شود، پس کی میشود؟ پس بگویید هیچ وقت اسلام نه! بگویید نهضت منهای اسلام. همان طوری که گفتید اسلام منهای روحانیت، حالا هم بگویید نهضت منهای اسلام. اگر با این نهضت اسلام را متحقق نکنید و احکام اسلام را #مو_به_مو جاری نکنید، مأیوس باشید دیگر نخواهد شد. آنهایی که به اسلام عقیده دارند، آنهایی که دلشان برای قرآن میتپد، امروز #باید فعالیت کنند. "
(صحیفه امام خمینی ره، ج8، ص 57)
⏪ اگر اندیشه و عمل امام ره ملاک عمل دولت است، این مایه خرسندی است.
بنابراین، این گوی و این میدان؛ مشاورین و مسئولینی که اعتقاد به اجرای مو به موی احکام در سطح جامعه ندارند، اسلام را دل بخواهی اجرا می کنند و توجیه و بهانه می آورند را از دولت کنار بگذارید تا هم در دل مردم و خواص #تردید ایجاد نکنند و هم به آبرو و هویت جمهوری اسلامی #ضربه نزنند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
✅اقدام نقطهزن وزارت علوم و جیغ بنفش رسانههای معاند در تصفیه عناصر حرامخوار همسو با خود!
رهبرانقلاب:
اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است،ولی آرمانهای نظام را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده،در دلش قبول ندارد،اشغال آن پست برای او #حرام_شرعی است!(۸۰/۸/۸)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
روحی واخلاقی
تنگنظري و كوتهبيني
خوارج مردماني تنگنظر و كوتهبيني بودندكه در افقي بسيار پستميانديشيدند. اسلام را در انديشههاي محدود خود محصور كرده بودند. مانند ديگر كوتهنظران مدعي بودند كه همه بد ميفهمند يا اصلًا نميفهمند و همگان راه خطا ميروند و همه جهنمي هستند. اولين كاركه كوتهنظران انجام ميدهند اين است كه تنگنظري خود را بهصورت يك عقيده ديني درميآورند، رحمت خدا را محدود ميكنند، خداوند را همواره بر كرسي غضب مينشانند و منتظرند كه ازبندهاش لغزشي پيدا و به عذاب ابد كشيده شود. (مطهري، 1389، ج16، ص325)
وهابيت تكفيري نيز اين چنيناند، در واقع، تنگنظري مذهبي و كوتهبيني از ويژگيهاي اين دو گروه است.
امام اميرمؤمنان، علي(ع) با توجه به كوتهنظري گروه خوارج خطاب به آنان ميفرمايد:«اين چه فكر غلطي است كه دنبال ميكنيد، پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله حدود الهي را جاريوزناكاران را رجم ميكرد و سپس بر جنازه او نماز ميخواند و حال آنكه اگر ارتكاب كبيره موجب كفر بود، پيغمبر بر جنازه آنها نماز نميخواند؛ زيرا بر جنازه كافر نمازخواندن جايز نيست و قرآن خواندن را از آن نهي كرده است. (توبه: 84) شرابخوار را حد زد و دست دزد را بريد و زناكار غيرمحصن را تازيانه زد و بعد همه را در جرگه مسلمانها راه داد و سهمشان را از بيتالمال قطع نكرد و آنها با مسلمانان ديگر ازدواج كردند. پيغمبر مجازات اسلامي را در حقشان جاري كرد؛ اما اسمشان را از اسامي مسلمانها بيرون نبرد. (نهجالبلاغه، بيتا، خطبه127)
سپس فرمود:«فرض كنيد من خطا كردم و در اثر آن كافر گشتم؛ ديگر چرا تمام جامعه اسلامي را تكفير ميكنيد؟ مگر گمراهي و ضلالتكسيموجب ميشود كه ديگران در گمراهي و خطا باشند ومؤاخذه شوند؟! چرا شمشيرهايتان را بر دوش گذارده و بيگناه و گناهكار- بهنظر خودتان- هر دو را از دم شمشير ميگذرانيد؟»(همان)
شهيد مطهريدر توضيح كلام امام مينويسد: «امام اميرمؤمنان، علي(ع)در اينجا تنگنظري و كوتهبيني را محكوم كرده و در حقيقت پيكار امام با خوارج، پيكار با اين طرز انديشه و فكر است نه پيكار با افراد؛ زيرا اگر افراد اينچنين فكر نميكردند، امام نيز اينچنين با آنها رفتار نميكرد؛ خونشان را ريخت تا با مرگشان، آن انديشهها نيز بميرد، قرآن درست فهميده شود و مسلمانان، اسلام و قرآن را آنچنان ببينند كه هست و قانونگذارش خواسته است. (مطهري، 1390، ج16، ص325)
سرسختي، تعصب و لجاجت
گروه خوارج و وهابيان در مقايسه با ديگر مذاهب اسلامي سرسختترين فرقهها در دفاع از مذهب خويش هستند وبيشازحد بر عقايد وانديشههاي خود پايبندند؛ اينان كلماتي از ظواهر قرآن را دستاويز قرار داده و آن را ديني مقدس ميپندارند، بهگونهاي كه هيچ مؤمني نبايد از آن رويگردان باشد، والّا جان و مال و ناموسشان به خطر ميافتاد.
وهابيان همانند خوارج در بحثها و مجادلهها آنچنان سرسختو لجبازند كه ديگرهيچ منطق واستدلالي را بر نميتابند و در برابر هيچ انديشهاي قانع نيستند، هر چند درست باشد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری گسترده از پشت پرده تجارت اپوزیسیون؛ از ارتباط مسیح علینژاد با لابی صهیونیستی نتانیاهو تا بیزینس اپوزیسیون تحت عنوان حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان!
🔺️افشاگری دکتر "هومن فخیمی"، وکیل دعاوی دادگاههای آمریکا از ارتباط اپوزیسیون با لابیهای صهیونیستی و آمریکایی و همچنین پشت پرده فعالیت تجاری اپوزیسیون با پولهای مردم ایران!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9