حمله تروریستی به گشت پاسگاه سیب وسوران
ایرنا/ انتظامی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اثر تیراندازی کور و بزدلانه اشرار مسلح در سیب و سوران یک مامور پلیس به شهادت رسید و ۲ مامور دیگر زخمی شدند.
صبح امروز پنجشنبه دوم شهریورماه مامورین گشت کلانتری شهرستان سیب و سوران واقع در استان سیستان و بلوچستان که در راستای برقراری امنیت نسبت به گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در حال فعالیت بودند، توسط اشرار مسلح مورد سوقصد قرار می گیرند.
بر اثر اصابت گلوله ۲نفر از مامورین مجروح که پس از انتقال به بیمارستان ستواندوم علی بیژنی زیبا بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل می گردد
بر اساس این گزارش، شهید بیژنی متاهل ، دارای دو فرزند دختر و ساکن استان مرکزی است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران خلفاي سهگانه (صبر و مدارا)
قسمت دوازدهم
تبعيد ابوذر به ربذه
هنگاميكه ابوذر، اين صحابي باوفاي رسولخدا صلي الله عليه و آله به مدينه ميرسد، عثمان خطاب به او ميگويد: اي جندب، تو هستي كه گمان ميكني گفتهام خداي متعال، درويش است و ما توانگريم؟ ابوذر با منطق خاص خويش چنين بيان كرد: «اگر چنين اعتقادي نميداشتي، اموال خدا را بر بندگانش انفاق ميكرديد. با اين حال، من گواهي ميدهم كه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «چون پسران ابوالعاص سينفر شوند، مال خداي را وسيله اقبال و دولت خويش كنند و بندگان خداي را خدمتكاران و چاكران خويش گردانند و در دين خداي خيانت كنند».1
در اين باب، خليفه از مردم گواهي خواست و آنها گفتند چنين مطلبي نشنيدهايم. در اين ميان، امام علي عليه السلام به راستگويي ابوذر گواهي ميدهد و ميفرمايد: او راست ميگويد؛ چرا كه من خود از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه فرمود: آسمان بر كسي راستگوتر از ابوذر سايه نيفكنده و زمين، راستگوتر از او را بر پشت خود حمل نكرده است. در اين هنگام، الفاظ تندي ميان خليفه و ابوذر رد و بدل ميشود و امام علي عليه السلام نيز به دفاع از ابوذر سخن ميراند.
سرانجام خليفه ميگويد: از پيش ما و سرزمين ما بيرون برو. ابوذر نيز همسايگي با او را ناخوشايند ميخواند. هنگاميكه بر تبعيد او تصميم گرفته شد، چندين جا نام برده ميشود كه خليفه با رفتن به آنجا مخالفت ميكند. سپس ابوذر ميگويد: هرجا باشم، سخن حق خواهم گفت. تو هر جا فرمايي، آنجا روم. عثمان گفت: كدام موضع را دشمنتر داري؟ ابوذر گفت: هيچ جا را دشمنتر از ربذه ندانم. عثمان گفت آنجا برو… .2
بدين ترتيب، خليفه به مروان بن حكم دستور ميدهد ابوذر را از مدينه بيرون ببرد و اجازه سخن گفتن با هيچ كس را به او ندهد، ولي امام علي عليه السلام ، و برادرش عقيل، و حسنين عليهما السلام و عمارياسر او را همراهي ميكنند.
چون نگاه ابوذر به امام علي عليه السلام افتاد، گريست و گفت: من هرگاه تو و فرزندانت را ميبينم، گفتار پيامبرخدا صلي الله عليه و آله را به ياد ميآورم و تاب گريه نكردن ندارم.3 مروان براي جلوگيري از همراهي و بزرگداشت ابوذر ميگويد: اميرمؤمنان از سخن گفتن با اين مرد نهي كرده است؛ اگر نميدانيد، بدانيد. در اين هنگام، امام علي عليه السلام تازيانهاي بر مركوب مروان زد و گفت: دور شو، خدايت به آتش درافكنَد!
سپس به ابوذر فرمود: اي ابوذر، تو براي خدا خشم گرفتهاي و آنان از تو بر دنياي خود ترسيدند.4
بدينترتيب ابوذر، صحابي نامي پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله ، در سال 30 هجرت به ربذه تبعيد شد و در سال 31 يا 32 در همانجا رحلت كرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔆زنگ عبرت
👆این وضعیت حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام شهرستان تبریز هست هم کشف حجاب و پشت کردن به قانون حجاب همم با دستشون نشانه های پان ترکیسم و تجزیه طلبی نشون میدن
مسئولان طرفدار ورود زنان به ورزشگاه و مجریان پنهان سند۲۰۳۰ بیان توضیح بدن لطفا....
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
💢چین: آماده تقویت همکاریهای دوجانبه هستیم
🗣رئیسجمهور چین در دیدار با آیتالله رئیسی:
🔸عضویت ایران در بریکس موجب تقویت رویکردهای اصولی این گروه از جمله مخالفت با یکجانبهگرایی آمریکا است.
🔹چین آماده تقویت همکاریهای دوجانبه و توسعه همکاری در بسترهای مختلف برای تقویت روند چندجانبهگرایی است.
🔸رئیسجمهور در دیدار با همتای چینی با اشاره به توافقات جاری میان ایران و چین، اجرای توافقها در چارچوب همکاریهای راهبردی ۲۵ ساله دو کشور را مورد تاکید قرار داد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جملات انگیزشی میگفت وقتی جملات انگیزشی مد نبود 😎
اگر خیال کنید نمیتوانید، بدانید که نخواهید توانست. به خودتان تزریق کنید که میتوانید، و بدانید که خواهید توانست. هر عملی اولش فکر است.👌
صحیفه امام خمینی - جلد 18 - صفحه 426
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 پیامرسان و شبکه اجتماعی، جزو ابزارهای راهبردی هستند
♻️ واردات این نوع فناوری ها به شرط داشتن نماینده قانونی و الزام به رعایت قوانین ما، سخنی خطرناک است
🔻برخی ابزارها هستند که واردات آنها از خارج، تهدید خاصی برای کشور و مردم ایجاد نمی کند و جزو ابزارهای معمولی محسوب می شوند.
🔻اما پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی - با توجه به ویژگی های خاصی که دارند و عوارض قابل توجهی که وابستگی در این عرصه به همراه دارد - جزو ابزارهای #راهبردی محسوب می شوند که هر کشور قدرتمندی در دنیا باید خودش صاحب آن باشد.
👈 از همین رو، چین با سکوهای آمریکایی و آمریکا با سکوهای چینی مشکل دارد. مشاهده کردیم که آمریکایی ها تیک تاک را با وجود اینکه در آمریکا نماینده داشت، باز هم به صلابه کشیدند.
◀️ در هر صورت، نماینده داشتن و یا نماینده نداشتن #سکوهای_مجازی خارجی – آمریکایی باشد یا غیر آمریکایی _ در ایران، اساساً تغییری در مساله ایجاد نمی کند و برخی تهدیدات بزرگ، حتی با وجود نماینده قانونی هم قابل رفع شدن نیست.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴آغاز هفته دولت وياد و خاطره شهيدان رجائی و باهنر را گرامی میداریم
🕊شادی روح بلندشان صلوات
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
چرا به «دولت موازی» اجازه فعالیت دادهاید؟(۱)
۱- یادداشت ۲۲ مرداد نگارنده با عنوان «سکوهای مجازی یا دولت موازی» بازتاب گستردهای در محافل سیاسی و رسانههای داخلی و شبکههای خارجی داشت. در آن یادداشت ضمن تاکید بر ضرورت وجود پلتفرمها برای تامین آسان برخی از نیازهای روزمره مردم نظیر، خرید لوازم مورد نیاز، رفت و آمدهای درون و بیرون شهری، کسب اطلاعات، معاملات مسکن و... به رها بودن فعالیت سکوهای مجازی و قانونگریزیهای پیدرپی برخی از آنها اشاره کرده و آورده بودیم:
«نیم نگاهی به عملکرد شاخصترین نمونههای سکوهای مجازی که
پُر مراجعهترینها نیز هستند، بیندازید! چه میبینید؟! قانونگریزی، تخلفات پیدرپی، همراهی با دشمنان مردم این مرز و بوم، کوک کردن ساز بیگانگان علیه وطن خویش، آنهم در موارد و عرصههایی که بیرون از دایره تعریف شده کار و فعالیت آنهاست. بارزترین نمونه این قانونگریزی و همسویی با دشمنان بیرونی را در مقابله با قانون حجاب و عفاف میتوان دید. در یک مقطع زمانی خاص و در حالی که مقابله با کشف حجاب یکی از شاخصترین تلاش نظام و خواسته تودههای دهها میلیونی مردم بود، برخی از این سکوهای مجازی در اقدامی هماهنگ که از فرمان واحدی خبر میداد، تصاویری از اعضا و کارکنان خود را منتشر کردند که در آن خانمهای حاضر بدون حجاب ظاهر شده بودند. و دهها تخلف و قانونشکنی دیگر».
۲- منتقدان یادداشت یاد شده را در مجموع میتوان به دو گروه جداگانه تقسیم کرد. گروه اول شامل آن دسته از سایتها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج کشور بود که پیشنهاد کیهان درباره ضرورت نظارت بر فعالیت سکوهای مجازی را با منافع مفت و بادآورده و چند ده یا چند صد میلیاردی خود در تعارض میدیدند. این طیف برای موجه نشان دادن انتقاد خود، بخشهایی از یادداشت کیهان را تحریف کرده و بر قاب تحریف شده، تار دروغ بافته بودند! این گروه پیشنهاد نظارت بر فعالیت پلتفرمها را دولتی کردن آنها معنی کرده و درباره ضرورت توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و سپردن کار مردم به مردم داد سخن داده بودند!
گروه دوم، برخی از شخصیتها و افراد درون جبهه انقلاب بودند که متاسفانه در برداشت از موضوع یاد شده بیدقتی کرده و بیآن که به اصل ماجرا توجهی داشته باشند، تقریباً همان ادعای تحریف شده گروه اول را تکرار کرده بودند و البته مؤدبانه و دلسوزانه. در این خصوص اشاره به نکاتی را ضروری میدانیم. بخوانید!
۳- در یادداشت مورد اشاره تاکید شده بود « این سکوهای مجازی
- و نه همه آنها- در حالی به یک دولت موازی تبدیل شده و قوانین جاری نظام را زیر پا میگذارند، که از خود هیچ سرمایهای به میدان نیاوردهاند. اسنپ حتی یک خودرو نیز از خود به میان نیاورده و از خودروهای مردم جویای کار بهره میبرد. دیجیکالا و ازکی دلال هستند و از امکانات نظام در این دلالی سود میبرند. روبیکا، فیلیمو، نماوا و... نیز حال و روز مشابهی دارند».
اکنون جان کلام این است که مگر سکوهای مجازی از امکانات و ظرفیتهای نظام استفاده نمیکنند؟! پاسخ این سؤال مثبت است. و مگر بدون استفاده از امکانات نظام، قادر به ادامه حیات هستند؟! پاسخ این پرسش منفی است. بنابراین وقتی از امکانات و ظرفیتهای نظام استفاده میکنند، باید تحت مدیریت و نظارت نظام نیز باشند. این قاعده به عنوان یک قانون لازمالاتباع در همه کشورهای دنیا وجود دارد و سکوها و پلتفرمهایی که این قانون را نادیده گرفته و از آن تخطی میکنند به شدت جریمه و مجازات میشوند. مگر سکوهای مجازی در ایران تافته جدا بافته هستند که از مدیریت و نظارت نظام میگریزند؟! و اگر کاسهای زیر نیمکاسه ندارند، چرا باید از نظارت مراکز مسئول طفره بروند؟!
۴- در یادداشت کیهان نیز بر ضرورت همین الزام قانونی تاکید شده
و آمده بود « اگر وجود پلتفرمهای خدمترسان ضروری است، که هست، چرا از سکوهای قانونگریز سلب صلاحیت نمیشود و مدیریت آنها به افراد صاحب صلاحیت و تحت نظارت مستقیم مراکز ذیربط واگذار نمیشود؟! مگر امکانات و ظرفیتهای مورد استفاده آنها متعلق به نظام نیست؟! بنابراین چرا مالکیت و مدیریت آنها در اختیار نظام نباشد؟! میفرمایند به نیروی کارآزموده نیاز است. بسمالله! مگر مدیران کنونی این پلتفرمها شقالقمر میکنند؟! توان و هوشمندی نیروهای متعهد و پا به رکاب
ایران اسلامی را دستکم نگیرید».
۵- در انتقاد به یادداشت مورد اشاره گفتهاند «باید کار مردم به مردم واگذار شود» که سخن قابل قبولی است و ما نیز سخن از نظارت گفتهایم و سپردن مدیریت سکوهای مجازی به مردم را پیشنهاد کردهایم. اما، شمار قابل توجهی از مدیران نزدیک به ۴۰۰ پلتفرم فعال در ایران مردم و مردمی نیستند! میپرسید چرا؟! خُب به اسناد موجود مراجعه کنید!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
چرا به «دولت موازی» اجازه فعالیت دادهاید؟(۲)
عماد شرقی، با نام کامل « ادوارد عماد شرقی» یکی از جاسوسان آمریکا در ایران است که چند سال قبل همراه با اسناد نظامی کشورمان بازداشت شده بود و امروزه یکی از جاسوسان زندانی است که در صف مبادله زندانیان با آمریکا قرار دارد. عماد شرقی معاون بینالملل «هولدینگ سرآوا» است یعنی هولدینگ بالا دستی دیجیکالا...!
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در سال ۱۹۸۳ به این نتیجه رسید که برای مقابله با کشورهای مخالف آمریکا (با تاکید بر ایران)، ایجاد پایگاههای مخفی کافی نیست و باید با ایجاد پایگاههای آشکار در آن کشورها، اهداف مورد نظر آمریکا را دنبال کرد. با این نگاه بود که سال ۱۹۸۳ بنیادی تحت عنوان موقوفه ملی برای دموکراسی National Endowment for Democracy - ـ (NED) تشکیل شد.
بنیانگذار NED یک سرمایهدار یهودی بنام «آلن وینستین» است. روز ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۱ روزنامه واشنگتنپست از قول وینستین مینویسد؛ «بسیاری از کارهایی که ما امروز انجام میدهیم، ۲۵ سال پیش بهطور مخفیانه توسط CIA انجام میشد»!
بنیاد NED چهار زیر مجموعه دارد که یکی از مهمترین آنها «مرکز شرکتهای خصوصی بینالمللی، با عنوان (CIPE) است که تحت مدیریت اتاق بازرگانی آمریکا قرار دارد و...
تعدادی از عوامل سایپ در دهه ۸۰ شمسی وارد ایران میشوند.
سایپ در سال ۱۳۸۴ در ایران پایگاهی با عنوان انجمن بینالمللی مدیران ایرانی (i-aim) تاسیس میکند. ماموریت این پایگاه تشکیل (استارتآپها) و ایجاد سکوهای مجازی در ایران است. دراینباره گفتنیها و اسناد دیگری هست که به بعد میگذاریم. اما، بخوانید!
۶- روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۵ سیامک نمازی، جاسوس نشاندار آمریکا در ایران بازداشت میشود. یکی از ماموریتهای او فعالیت در حوزه استارتآپها و ایجاد سکوهای مجازی است. او در اعترافات خود میگوید «یک روز آقای گرشمن رئیس[وقت] NED به من گفت که خیلی علاقهمند است در ایران پروژهای را انجام بدهد و میتوانند کمک کنند. NED من را به سایپ معرفی کرد». او درباره سایپ و اهداف آن تاکید میکند که «آنها الزاماً به دنبال بازدهی سریع نیستند. گام اول، شناسایی افراد و تعلیم افکار خود به آنهاست و این به معنای گسترش نفوذ آنان در سیستم است». گفتنی است سیامک نمازی هم یکی از جاسوسانی است که قرار است با آمریکا مبادله شود.
۷- بار دیگر تاکید میکنیم که مقصود و منظور ما همه پلتفرمها و سکوهای مجازی نیست، چرا که بسیاری از آنها فعالیت مثبت و گرهگشایی دارند، بلکه منظور آن تعداد از سکوهای مجازی است که ضمن کسب درآمدهای نجومی و فوقنجومی با استفاده (بخوانید سوءاستفاده) از امکانات و ظرفیتهای کشور، در بزنگاهها، ماموریتی که دشمنان این مرزوبوم بر عهده آنها گذارده است را انجام میدهند. دقیقاً نظیر اقدام هماهنگ آنها در انتشار تصاویری از کارکنان زن کشف حجاب کرده خود. چرا همزمان؟! چرا همسان؟! و اساساً این اقدام پلشت با حوزه کاری آنها چه ارتباطی داشته است؟! آیا میتواند غیر از انجام ماموریتی که از سوی دشمنان ایران اسلامی به آنها دیکته شده است، تعریف دیگری داشته باشد؟!
۸- اشاره به دو نکته را در پایان این یادداشت ضروری میدانیم؛
اول؛ روی سخن با برخی از نیروهای متعهد است و از آنها میخواهیم، ابتدا موضوع را بشناسند و بعد درباره آن اظهار نظر کنند. شماری از آنها با استناد به مطالب تحریف شده رسانههای بیرونی و برخی از مدعیان اصلاحات ادعاهای بیاساسی را مطرح کرده و به کیهان نسبت داده بودند و تعدادی نیز با کلیگوییهای طولانی به نقد یادداشت مورد اشاره پرداخته بودند. پرسش از این طیف آن است که با چه توضیح و توجیهی رهاشدگی فعالیت پلتفرمهای قانونگریز و همسویی آنها با خواست اعلام شده دشمنان مردم و نظام را مجاز تلقی کردهاید؟!
دوم؛ روی سخن با مسئولان محترم نظام است که چرا به سکوهای قانونگریز اجازه فعالیت دادهاید؟! و با چه توجیهی مدیریت اقتصاد دیجیتال را به سکوهایی سپردهاید که از یک سو با استفاده مفت و مجانی از امکانات و ظرفیتهای نظام درآمدهای فوقنجومی کسب میکنند و از سوی دیگر در بزنگاهها اهداف دیکته شده دشمنان مردم را به اجرا میگذارند؟! کدام نظام حکومتی و مردمی را سراغ دارید که به وجود و فعالیت یک
«دولت موازی»! در ساختار خود تن بدهد؟! فعالیت پلتفرمهای قانونگریز که وابستگی آنها به دشمنان ایران بر ملا شده است، فعالیت سکوهای سالم و مفید را که به مراتب فراتر از پلتفرمهای وابسته است با دشواری روبرو می کند. چرا نباید مدیریت این سکوها تحت نظارت دولت به افراد صاحب صلاحیت سپرده شود؟! دراینباره گفتنیها و اسناد دیگری نیز هست که شرح آن را به فرصتی دیگر موکول میکنیم.
حسین شریعتمداری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴انفجار در پالایشگاه گاز سرخس
تا کنون ۷نفر کشته و مصدوم بجای گذاشته
🔺هنوز از چگونگی این حادثه آماری در دسترس نیست اینکه عامل تروریستی و یا خطای انسانی باشد.
🔺اسرائیل را بزنید خطای انسانی هم از بین میرود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
⭕️ #امام_حسن_مجتبی عليه السلام:
🔸«إنَّ الدُّنيا دارُ بَلاءٍ وَ فِتنَةٍ، وَ كُلُّ ما فيها إلى زَوالٍ، وَ قَد نَبَّأَنَا اللهُ عَنها كَيما نَعتَبِرَ، فَقَدَّم إلَينا بِالوَعيدِ كَی لا يَكونَ لَنا حُجَّةٌ بَعدَ الإِنذارِ، فَازهَدوا فيما يَفنى، وَارغَبوا فيما يَبقى».
🔹دنيا، سراى رنج و گرفتارى است و هر آنچه در آن است، رو به نيستى است. خداوند ما را از [احوال] دنيا آگاه ساخته است، تا درس عبرت بياموزيم، ما را پيشاپيش بيم داده است تا بعد از هشدار، ديگر عذر و بهانه اى نداشته باشيم؛ پس به آنچه فنا مى پذيرد (يعنى دنيا) زهد بورزيد و آنچه را ماندگار است، بخواهيد.
📕التوحيد، ص ۳۷۸، ح ۲۴ عن عبد الرحمن بن جندب عن أبيه
#امام_حسن
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
⭕️ خصوصیات امام حسن مجتبی علیه السلام
🔹رسول خدا (ص) در مناسبت های مختلف از فضیلت و عظمت ایشان سخن به میان میآورد؛ چنان که میفرمود: هر که #حسن و حسین (علیهم السلام) را دوست داشته باشد مرا دوست دارد و هر که با آن دو، دشمنی کند با من دشمنی کرده است. #امام_حسن_مجتبی (ع) نه تنها از نظر علم، تقوا، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت، دست خالی بر نمیگشت. هیچ آزرده دلی شرح پریشانی خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمیکرد جز آنکه مرهمی بر دل آزرده او نهاده میشد. [۱]
🔹تاریخنگاران و دانشمندان در شرح زندگانی پرافتخار آن حضرت، نوشتهاند که آن بزرگوار دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد و سه بار ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرده و نصف آن را برای خود نگه داشت و نصف دیگر را در راه خدا بخشید. [۲] آن بزرگوار گاه مبالغ قابل توجهی پول را یکجا به مستمندان می بخشید، به طوری که مایه شگفتی واقع میشد. نکته قابل توجه این است که آن حضرت با این کار، برای همیشه شخص فقیر را بی نیاز می ساخت و او می توانست با این مبلغ، تمام نیازهای خود را برطرف نموده و زندگی آبرومندانه ای تشکیل دهد و احیانا سرمایه ای برای خود تهیه نماید. [۳] از خصوصیات اخلاقی ایشان آن بود که اجازه نمی داد کسی از در خانه او ناامید برگردد و اگر کمک مستقیم مقدور نبود، به طور غیرمستقیم در رفع نیازمندی های افراد کوشش می فرمود.
🔹به شهادت تاریخ، #امام_مجتبی (ع) فردی شجاع و باشهامت بود و در راه پیشرفت اسلام از هیچگونه جانبازی دریغ نمی ورزید. آمادگی ایشان برای جانبازی در راه حق به قدری بود که امیرالمومنین (ع) در جنگ صفین از یاران خود خواست که او و برادرش امام حسین (ع) را از ادامه جنگ با دشمن باز دارند، تا نسل پیامبر با شهادت این دو شخصیت از بین نرود. اما با چنین شجاعتی، چرا #امام_حسن (ع) صلح را بر قیام ترجیح داد؟ سؤالی است که پاسخ آن در کتاب های بسیاری به تفصیل ذکر شده است و در این مختصر تنها به این نکته بسنده می کنیم که شرایط داخلی و خارجی، فرصتی را به وجود آورد که #معاویه بتواند با استفاده از این فرصت، صلح را بر حضرت تحمیل نماید.
🔹به یقین همانگونه که اگر امام حسین (ع) قیام نمینمود، اسلام برای همیشه به فراموشی سپرده میشد، صلح امام حسن (ع) نیز صفحه ای از نگهبانی دین خدا بود. توضیح آنکه شرایط به گونه ای بود که اگر #امام_حسن_مجتبی (ع) صلح نمیکرد و جنگ را انتخاب مینمود، دیگر اسلامی وجود نداشت، که توسط امام حسین (ع) به قیام منجر شود. به یقین در آن شرایط اگر امام حسین (ع) نیز به جای امام حسن (ع) بود، کاری به جز صلح انجام نمیداد، چنانکه امام حسین (ع) نیز تا زمانی که معاویه در رأس حکومت بود، اقدام نظامی انجام نداد و تنها به سخنرانی کوبنده و افشاگرانه و نامه های اعتراض آمیز به معاویه بسنده میفرمود. از همین روست که رسول خدا (ص) درباره این دو بزرگوار میفرمایند: حسن و حسین (علیهم السلام) اماماند چه قیام کنند و چه بنشینند (قیام نکنند). در کتاب های پرشماری از منابع اهل سنت درباره دو نوه رسول اکرم (ص) و از مقام و مرتبه آنان در نزد رسول خدا (ص) سخن به میان آمده است.
پینوشتها:
[۱] مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، ص ۸۸
[۲] یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج ۲، ص ۲۲۶
[۳] مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، ص ۸۹
📕فرصتهایی از ماه خدا (محمدمهدی فجری) چاپ اول
منبع: وبسایت راسخون با تلخیص
#امام_حسن
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 باز هم زیرپاگذاشتن احکام شرعی توسط مسئولین؛ باز هم سکوت و تماشای برخی انقلابیون!
🔹با وجود اینکه با فتوای امام خمینی ره، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به صورت علنی مخالفت می شود، متاسفانه برخی از انقلابیون باز هم در سکوت به سر می برند❗️
👈 آن از فتنه ورود زنان به ورزشگاه #فوتبال و این هم از فتنه حضور گسترده زنان در بازی #والیبال!
فتنه پشت فتنه و سکوت پشت سکوت!
⚠️ مصلحت برای جمهوری اسلامی، اجرای احکام شرعی و جلوگیری از #استحاله_فرهنگی و #عادی_شدن برخی گناهان در سطح جامعه است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
پنجشنبه های_حسینی
____
به رقيه ميگم از جا موندن
آخه جا موندن رو دركش كرده
كاش منو تو كربلا خاك كنن…
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
- ایران عضو پیمان شانگهای شد.
-ایران عضو گروه بریکس شد.
- ایران با عربستان رابطه برقرار کرد.
اونی که میخواست ایران رو منزوی کنه، خودت و رئیست بود آقای عراقچی!
🗣 ♠️Hossein♠️
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🟩 سناریوی آینده عراق
✍🏻 با وجود حشدالشعبی در عراق، چگونه شیعیان کوفه و نجف توسط لشکر سفیانی، قتلعام میشوند؟ ...
【 پیشنهاد مطالعه 】
┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉┉
#آیندهعراق_در_عصرظهور
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🟩 سناریوی آینده عراق و تاثیر آن بر جنگ با اسرائیل
✍🏻 استاد مصطفی امیری (دانش آموخته حوزه علمیه قم)
▪️آیا مسیر «کربلا تا قدس»، مسدود خواهد شد؟
☑️ تحلیل سیاسی
▪️آمریکاییها در یک اقدام مداخله جویانه که ناشی از ضعف دولت عراق است، میخواهند مرزهای این کشور با سوریه را ببندند. اطلاعات درز یافته از منابع امنیتی حاکی از آن است که نظامیان آمریکا قصد دارند نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار را مسدود کنند.
▪️آمریکا، طرحی را روی میز گذاشته که بر اساس آن میخواهد به هر شکل ممکن، منطقه التنف در جنوب سوریه تا مناطق واقع در سه گوش مرزی عراق، سوریه و اردن را به شهر مرزی البوکمال در ساحل فرات متصل کند.
▪️هدف، قطع کوریدور ایران، عراق، سوریه و به منظور تامین امنیت اسرائیل است[۱]
▪️حتی آمریکا با ۳هزار مترجم عرب، قرارداد امضا کرده تا بتواند افکار عمومی را در رخدادهای که قرار است در آینده رخ دهد، اقناع کند[۲]
▪️اغتشاشات اخیر سوریه در درعا و تاسیس جنبش نظامی «برکان الفرات» توسط آمریکا و تبدیل عشایر شرق سوریه به پیادهنظام غربیها[۳] نیز در این راستا ارزیابی میشود.
▪️اشغالگران آمریکایی در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و تامین امنیت اسرئیل و به منظور قطع ارتباط محور مقاومت با فلسطن، میخواهند با عبور از سیادت و تمامیت ارضی عراق، در داخل این کشور پایگاههایی را ایجاد کنند که بتوانند به راحتی از منطقه التنف در جنوب سوریه تا شمالیترین مناطق مرزی عراق در الانبار و موصل را در اختیار داشته باشند.[۴]
☑️ تحلیل حدیثی
▪️بررسی «چکیده» مقالهای که در سال98 منتشر گردید[۵]، خالی از لطف نیست و پیشبینی که نگارنده برای آینده عراق، متصور بود، «فرایند» آن در حال تکوین است:
▪️آیندهپژوهی مهدوی، به ما کمک میکند تا از سطح مقدّماتی فراتر رفته و وارد سطح مؤثّر و استراتژیک شویم و نقش خود را براساس رصد کردن تحولات محتمل و ممکن جهانی بهتر ایفا کنیم.
▪️آیندهپژوهی مهدوی با تکیه بر هشدارهای حدیثی در تراث مهدوی و محور قرار دادن گزارشات درباره فتنهها و بحران های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی، امکان وقوع آنها را در «جغرافیای کشورهای نقشآفرین عصر ظهور» رصد میکند و اذهان را متوجه رویدادهای تاثیرگذار در آینده مینماید و جامعه را برای مقابله با آنها آماده میسازد.
▪️در واقع، نقشه چنین است با قطع محور مواصلاتیِ زمینهسازان ظهور از حرکت جبهه حق برای آزادی فلسطین ممانعت شود؛ چراکه در این صورت، مرزهای غرب عراق و شرق سوریه در اختیار مثلث «غربی، عبری، عربی» قرار خواهد گرفت[۶]
▪️تحرکات «اهلسنت» در موصل و تکریت و الانبار، شدت خواهد گرفت که تلاشی است برای قطع مسیر مواصلاتی مقاومت شیعی در جغرافیای ظهور از «کربلا تا قدس».
▪️و در راستای پروژه کلان «بالکانیسم خاورمیانه»، از مهمترین مراحل این طرح آمریکا، تلاش برای تجزیه عراق و رویای «اقلیم سنی» است که تاکنون با هوشیاری محور مقاومت، عقیم مانده است[۷]
▪️البته از فتنهگری «بنیقیس» قبل از ظهور در کتب معتبر حدیثی، نیز سخن به میان آمده است: «قَبْلَ قِیامِ الْقَائِمِ تَحَرَّكَ حَرْبُ قَیس»[۸].
▪️لازم به ذکر است بنیقیس، ساکنان اهلسنت شرق سوریه هستند که امتداد قومیتی آن در مناطق غرب عراق تا بغداد نیز وجود دارد[۹].
▪️به کارگیری اهلسنت در غرب عراق و شرق سوریه و فعال کردن پروکسی برای جنگ نیابتی، تلاشی است برای خارج کردن اختیار مناطق سنینشین از سلطه حکومت مرکزی و قطع ارتباط محور مقاومت شیعی با منطقه شام و فلسطین
▪️که سرانجام با به قدرت رسیدن سفیانی، حاکم موقت دمشق که مورد حمایت غربیها است، این فرایند، تکمیل خواهد شد و با حمایت غربیها به عراق نیز حمله خواهد کرد.
☑️ پینوشت:
۱ ـ eitaa.com/zohour_13_59/5631
۲ ـ t.me/alnujaba/34567
۳ ـ eitaa.com/zohour_13_59/5630
۴ ـ eitaa.com/zohour_13_59/5632
۵ ـ mshrgh.ir/1020834
۵ ـ خاورمیانه عصر ظهور، ص۱۲۸.
۶ ـ rajanews.com/node/331858
۷ ـ eitaa.com/zohour_13_59/5634
۸ ـ نعمانی، الغیبة، ص۲۷۷.
۹ ـ ربیعی، سلسلة القبائل العربیه، ج۳، ص۱۱.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🇮🇷
📝 چرا عضویت در بریکس مهم است؟
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
سيره سياسي
شايستگي سياسي
براي پيبردن به مقام و شايستگي حضرت در امور سياسي، كافي است به اعتراف صاحبنظر برجسته در حديث و رجال و تاريخنگار معروف اهلسنت؛ يعني شمسالدين محمد ذهبي توجه كنيم. وي درباره امام سجاد(ع) ميگويد: «جلالت شگفتانگيزي داشت و به خدا سوگند چنين جلالتي سزاوار او بود. همچنين به جهت برتري نسب و بزرگي مقام والايش و علم و عبادتگرايياش و برخورداري از عقل كامل، امامت و خلافت مسلمانان، سزاوار او بود».1
حكومت سياه عبدالملك
دوران امامت امام سجاد(ع) سياهترين دوره حكومت در تاريخ اسلام همزمان بود. در اين زمان سردمداران حكومت، بهصورت آشكار و بدون هيچگونه پردهپوشي، به مقدسات اسلامي توهين ميكردند. بيشترين دوران امامت امام چهارم، با خلافت عبدالملكبن مروان مصادف بود كه مدت 21 سال طول كشيد. تاريخنگاران عبدالملك را فردي زيرك، بااحتياط و دورانديش، اديب، باهوش و دانشمند، دانستهاند.2 عبدالملك در مدت حكومت خود، آنچنان با ظلم و ستم خو گرفت كه نور ايمان به كلي در دل او خاموش گشت. وي روزي به اين امر اعتراف كرد و به سعيدبن مسيب چنين گفت: چنان شدهام كه اگر كار نيكي انجام دهم، خوشحال نميشوم و اگر كار بدي از من سر زند، ناراحت نميگردم. سعيدبن مسيب گفت: مرگِ دل، در تو كامل شده است. عبدالملك نخستين كسي بود كه بهصورت رسمي از فريضه امربهمعروف و نهيازمنكر جلوگيري كرد. او پس از كشتن عبداللهبن زبير در يك سخنراني عمومي گفت: هر كس مرا به تقوا دعوت كند، او را گردن ميزنم!3
كارنامه وليدبن عبدالملك
پس از مرگ عبدالملك، پسرش وليد به خلافت رسيد.4 او در دوران زمامداري خود، در تأسيس و توسعه و تعمير مساجد و اماكن مقدس كوشش ميكرد و استانداران و فرمانداران را به اين امور تشويق مينمود. وي نقاط ضعف بسيار و انحرافهاي آشكاري داشت. به گفته تاريخنگاران، وليد مردي ستمگر و جبار بود و پدر و مادرش، او را از كودكي با هوسراني و بيقيدي پرورش دادند. ازاينرو، وي فاقد ادب و شايستگي انساني بود.5 وليد عناصر فاسد و جنايتكار را اميرِ سرنوشت مسلمانان كرد و اين افراد، عرصه را بر مردم تنگ كردند. گويا با توجه به اين بيدادگريهاي سردمداران و مظلوميت و بيپناهي مسلمانان بود كه امام سجاد(ع) طي بياني، مردم آن زمان را به شش دسته تقسيم كرده، زمامداران را به شير و مسلمانان را به گوسفنداني تشبيه ميكند كه در بين شير و گرگ و روباه و سگ و خوك گير كرده، گوشت و پوست و استخوانشان را شير ميدرد.6
رويدادهاي زمان
امام زينالعابدين(ع) در زماني آكنده از رويدادهاي سياسي و رخدادهاي تاريخي قدم به جهان گذاشت. در آن هنگام، امام علي(ع) مبارزهاي تلخ با فريبخوردگان و دشمنان اسلام در جمل، صفين و نهروان آغاز كرده بود. امام حسين(ع) پدر آن حضرت، در آن روزگار، علاوه بر همكاري با پدر بزرگوارش در اداره امور مسلمانان، فرماندهي سپاه اسلام را نيز به عهده داشت. امام زينالعابدين(ع) هفت ساله ]به روايتي در سال 33ق متولد شده بودند[ بود كه پدربزرگش اميرالمؤمنين(ع) در محراب مسجد كوفه به شهادت رسيد. پس از چند ماه، اهلبيت از كوفه به مدينه مراجعت كردند. امام زينالعابدين(ع) هفده ساله بود كه عمويش، امام حسن مجتبي(ع)، را با زهر به شهادت رساندند. چندسالي بيش طول نكشيد كه واقعه عظيم و غمبار كربلا به وقوع پيوست و امام شاهد شهادت پدر بزرگوار، برادران، عمو، عموزادگان و ياران نزديك خود بود.7
تبيين مباني اعتقادي و فرهنگي شيعه
با توجه به جوّ خفقاني كه دستگاه أُموي در جامعه به وجود آورده بود، امام سجاد(ع) نميتوانست اقدام آشكارايي عليه نظام كند، ولي از آنجا كه امام هم بايد مردم جامعه را هدايت و ارشاد كرده و در برابر تحريفات اسلام بايستد، با استفاده از عرصه دعا وارد مبارزه شد. دعاهاي امام در عين اينكه حركتي اخلاقي بود، مبارزهاي آرام ولي ريشهكنكننده با دشمن به شمار ميرفت. مجموعه گرانسنگ صحيفه سجاديه، كه دوره كاملي از معارف توحيدي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي است چراغ هدايتي براي انسانها و نسلهاي آينده بهشمار ميرود. همچنين رسالهاي در حقوق و مواعظ و سخناني در تفسير قرآن از ايشان به يادگار مانده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
سيره سياسي(۱)
پناهگاه اهل مدينه
در ماجراي واقعه حرّه كه شاميان به مدينه هجوم بردند بسياري از خانوادهها، همسر و فرزندان خود را به خانه امام سجاد(ع) فرستادند و از آن حضرت پناه خواستند و تا پايان اشغال مدينه به دست سپاه شام در پناه آن حضرت، در امنيت و سلامت به سر ميبردند و از تعرّض شاميان در امان بودند. در برخي از منابع آمده است، زماني كه سپاه يزيد قصد مدينه كرد تا به جان و مال و ناموس اهل مدينه تعرض كند، عليبن الحسين(ع) چهارصد تن را در ميان خانه خود پناه داد و تا زمان برگشت سپاه و خروج آنها از مدينه، از اين چهارصد نفر پذيرايي كرد.
عصر اختناق
عصر زندگي امام سجاد(ع) با سياهترين دوران تاريخ اسلامي، يعني دوران حكومت بنيمروان همزمان است. آنان با منصوبكردن اشخاصي همچون حجّاجبن يوسف، خونهاي بيگناه بسياري را ريختند و انسانهاي بيشماري به دار آويختند. منصوبان بنيمروان، بهصورت علني به مبارزه با اسلام برخاسته و چنان عرصه را بر مسلمين تنگ كردند تا كسي انديشه براندازي آنان را در سر نپروراند.10 آنان با تبليغ و دروغافكني درباره اهلبيت پيامبر صلی الله علیه و آله قصد فريب و دور ساختن مردمان را از خاندان عصمت و طهارت داشتند تا آنجاكه از امام سجاد(ع) نقل ميكنند كه حضرت فرمود: «در تمام مكه و مدينه، بيست نفر كه ما را دوست داشته باشند، وجود نداشت.»11 بر اين اساس، دوران امام سجاد(ع) را دوران نااميدي از پيروزي حركت مسلحانه و دوره تلاش و كوشش براي ايجاد يك حكومت اسلامي در درازمدت ناميدهاند.12
اندوهي هميشگي
دوران زندگي امام سجاد(ع) همواره در اندوه ستم اُمويان گذشت. در عنفوان جواني، دست بيداد يزيد، دنيايي از غم را بر قلب شريفش جاري ساخت و در رويداد كربلا، سختترين مصيبتها و توانسوزترين شكنجهها بر پيكر آن امام، آوار شد. آن حضرت، بعد از رهسپاري به مدينه و در ادامه 34 سال حيات خويش، همواره از مصيبتهاي كربلا ياد ميكرد در حالي كه اشك ميريخت، ميفرمود: «حسين(ع) فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله را گرسنه و تشنه، شهيد كردند.»13 يكي از غلامان حضرت نيز وقتي انبوه اندوه ايشان را ديد، عرض كرد: آيا هنگامه پايان حزن نرسيده است؟ امام سجاد(ع) به او فرمود: «از ميان دوازده پسر حضرت يعقوب، تنها «يوسف» مدتي از نظرش غايب بوده است، آن حضرت در فراق او گريه ميكرد و ميگفت: آه و افسوس بر يوسف، و چشمان او از اندوه سفيد شد14 من در كنار خود، پدر و جمعي از خويشانم را ديدم كه سر بريدند، چگونه گريه نكنم؟»15
گمكردگان راه
يزيد براي تثبيت پايههاي حكومت خود، از هيچ جنايتي براي ضربهزدن به خاندان پيامبر دريغ نميورزيد. ازاينرو، بسياري از مردم از امام سجاد(ع) فاصله گرفتند. امام صادق(ع) در ترسيم اين وضع تلخ و اندوهبار ميفرمود: «مردم پس از شهادت حسينبن علي(ع) از اطراف خاندان پيامبر پراكنده شدند جز سه نفر؛ ابوخالد كابلي، يحييبن امالطويل و جبيربن مَطعَم. سپس افرادي به آنان پيوستند و تعدادشان افزون گشت.»16 يحيي به مسجد پيامبر در مدينه ميرفت و خطاب به مردم ميگفت: «ما مخالف و منكر راه و آيين شما هستيم و ميان ما و شما، دشمني و خشم و كينه آشكار و هميشگي است.»17 وي نه تنها در حجاز، بلكه در كوفه نيز همين سخنان را ميگفت و به صراحت از مروانيان و اهانتكنندگان به حضرت علي(ع) بيزاري ميجست.18 در اثر همين موضعگيريهاي آشكار و پيروي از اميرمؤمنان(ع) بود كه حجاجبن يوسف ثقفي، او را دستگير و دستها و پاهايش را قطع كرد و او را به شهادت رساند.19
عواقب جدايي
پس از شهادت امام حسين(ع) موجي از نفرت برضد حكومت يزيد در مناطق اسلامي برانگيخته شد. حاكم مدينه با اشاره يزيد، گروهي از بزرگان را به دمشق فرستاد تا از نزديك، خليفه جوان را ببينند و از مرحمتهاي وي برخوردار شوند و پس از بازگشت، مردم را به اطاعت از حكومت وي تشويق كنند؛ ولي از آنجا كه يزيد نه تربيت اسلامي شده بود و نه مشاوراني داشت كه به او سفارش كنند تا دستكم در حضور هيئت نمايندگي مدينه رفتار سنجيدهاي داشته باشد، نزد آنان از شرابخواري، سگبازي و اعمال خلاف كوتاهي نكرد و در پايان به هر كدام از آنان هداياي هنگفتي بخشيد. او فكر ميكرد آنان از وي تمجيد خواهند كرد، ولي اين ديدار نتيجه معكوس داد. نمايندگان، مردم مدينه را از فساد دربار يزيد آگاه ساختند و بر ضد او شوراندند. در اين هنگام، مردم با عبداللّه پسر حنظله غسيلالملائكه بيعت و حاكم مدينه و همه بنياميه را از شهر بيرون كردند. يزيد، مُسلمبن عقبه را براي سركوبي شورشيان به مدينه اعزام كرد. پس از درگيري شديد، شورشيان شكست خوردند و سران نهضت كشته شدند. اين حادثه به واقعه «حرّه» معروف گشت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
سيره سياسي(۲)
هيولاي حجاز
پس از شكستدادن عبداللّهبن زبير بهدست حجاجبن يوسف ثقفي، عبدالملكبن مروان او را به مدت سه سال به استانداري حجاز (مكه، مدينه و طائف) گمارد.21 حجاج از همه فرمانروايان مناطق ديگر بدتر بود و جنايات او در تاريخ اسلام مشهور است. او در مدينه گردن گروهي از ياران پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله ، همچون سهلبن ساعدي، انسبن مالك و جابربن عبداللّه انصاري را به قصد خواركردن داغ نهاد.22 او در فكر كشتن امام سجاد(ع) نيز بود. از ديد حجاج، اقدامات زيربنايي و سازنده آن حضرت براي حكومت بسيار خطرناك بود؛ لذا براي تعرض به حريم امام سجاد(ع)، دنبال اجازهگرفتن از خليفه بود و در نامهاي به عبدالملك نوشت: «اگر ثبات و دوام حكومت را ميخواهي، عليبن الحسين را به قتل برسان»، ولي عبدالملك در جواب وي نوشت: «از خون بنيهاشم بر حذر باش و
آن را حفظ كن؛ زيرا من ديدم كه هر گاه آل ابوسفيان در ريختن خون آنان حريص بودند، مدت كمي نگذشت كه خدا حكومت آنان را از بين برد».23
علت قيام نكردن
يكي از رمزهاي پيروزي مردان بزرگ، زمانشناسي و شناخت شرايط روزگار است. آنان با شناخت درست از آنچه در اطرافشان ميگذرد، چگونگي رفتار خود را برميگزينند. بر اين اساس، نه همواره به قيام برميخيزند و نه هميشه در صلح به سر ميبرند، بلكه اين، اقتضاي زمان و مصلحت روزگار است كه جنگ يا صلح را برايشان تعيين ميكند. امام سجاد(ع) نيز از اين قاعده بيرون نبود. آن حضرت با مصلحتانديشي شايسته و درخور ستايش، پايداري دين و مانايي اسلام را در دگرگوني شكل مبارزه ميدانست. در حقيقت، با وحشت و ديكتاتوري سختي كه در جامعه حكمفرما شده و كنترل و چيرگي شديدي كه حكومت ستمگر اموي به وجود آورده بود، هرگونه جنبش و قيام مسلحانه، پيشاپيش، محكوم به شكست بود و كوچكترين حركت از نگاه جاسوسان حكومت، پنهان نميماند.24
به همين سبب، امام راه درست و عاقلانه را در آن ميديد كه بهگونهاي ديگر به مبارزه برخيزد و در ساختار دعا، با ستمگران بستيزد و پيام خود را به نسلهاي آينده برساند. گويا امام سجاد(ع) با اشاره به چنين شرايط دردناكي، در ساختار دعا به خداوند چنين عرض ميكند: «پروردگارا! چهبسا دشمني كه شمشير دشمنياش بر ضد من آخته، دم تيغش را براي ضربهزدن به من تيز كرده و سرنيزهاش را به قصد جان من تيز ساخته و مرا آماج تيرهاي خويش قرار داده است. زهرهاي جانكاهش را براي كام من در جام، فروريخته و چشمش براي كنترل من نهفته است و بر آن است كه به من گزند برساند».25
نجات شيعيان
پس از حادثه كربلا، شيعيان در بدترين شرايط قرار گرفتند. كوفه كه مركز گرايشهاي شيعي بود، به مركزي براي سركوبي شيعه تبديل شد. در چنين وضعيتي كه گمان نابودي اساس تشيّع ميرفت، امام سجاد(ع) توانست شيعه را حياتي نو بخشد و زمينه را براي فعاليتهاي آينده امام باقر و امام صادق(ع) فراهم كند. تاريخ گواه است كه امام سجاد(ع) در مدت 34سال امامت خود، شيعه را در يكي از سختترين دوران حيات؛ يعني حكومت زبيريان و امويان رهبري كرد. فراموش نشود كه بيست سال حاكميت حجّاجبن يوسف ثقفي بر عراق و سلطه عبدالملكبن مروان بر همه سرزمينهاي اسلامي، تنها براي كوبيدن شيعيان و در بخشهاي ديگر، كوبيدن ديگر مخالفان امويان بود.26
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 افشای ادعای دروغ کتکخوردن دانشجو توسط قدیری ابیانه
👊 آنکه کتک خورد رئیس فحاش و اصلاحطلب حراست دانشگاه فرهنگیان گرگان بود و نه دانشجو.
👺چگونه اصلاحطلبان این دروغ را در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به گستردگی توزیع کردند و حاضر نشدند حقیقت را بیان کنند.
🕰۸ دقیقه
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9