زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
گنجينه شيعه
الف) صحيفه سجاديه
امام سجاد(ع)، قهرمان مبارزه با تهاجم فرهنگي
آيين اسلام در هيچ دورهاي از خطر تهاجم فرهنگي ايمن نبوده و نيست. گاهي نيز اوج اين ستيز فرهنگي در زمان برخي از پيشوايان معصوم: رخ ميداد تا آنجا كه قيام خونيني چون عاشورا، در رويارويي با همين خطرها شكل گرفت. امام سجاد(ع) نيز در دوراني زندگي ميكرد كه هنجارهاي اخلاقي و فرهنگ ناب اسلامي به دست فراموشي سپرده و ناهنجاريها و تبهكاريها فراگير شده بود. آن حضرت در چنين شرايط ناگواري، هرگز ميدان را در برابر دشمن رها نكرد. ايشان با نفي قيام ميكوشيد ذهن دشمنان را از توجه و سرگرمشدن به خود بازدارد. در مقابل، بهصورتي آرام و پنهاني، از راه سازندگي انسانهاي شايسته و آموزش انديشههاي راستين به آنان و با روشنگريهاي پياپي، در برابر تهاجم فرهنگي ايستاد و توانست پيروز ميدان مبارزه فرهنگي باشد. در اينباره، تنها به يكي از سندهاي پيروزي آن امام در رويارويي با هجوم فرهنگهاي خداستيز و غيراسلامي، يعني صحيفه سجاديه اشاره ميكنيم كه قرنهاست آبشخوري زلال و آسماني براي جانهاي تشنه هدايت و تكامل بهشمار ميآيد.
دليل دعامحوري امام سجاد(ع)
بسياري از انسانها، اوج تلخكامي شخص را در به خاك و خون تپيدن او ميدانند و بالاترين اندازه سختي براي آدمي را در آن ميبينند كه با شمشير و نيزه تكهتكه شود و از پاي درآيد. اين در حالي است كه گونه ديگري از سختي و دشواري نيز هست كه تلخيتر، از زخمبرداشتن و كشتهشدن است و آن اين است كه، شخص در برابر جور ستمگران و فتنهجويان، بنا بر مصلحت نتواند برخيزد و ناچار باشد زهر بردباري و خويشتنداري را جرعهجرعه بنوشد و انبوهي از سخن را در سينه خود پنهان سازد و نتواند بازگويد. خلاصه آنكه به گفته زيباي حافظ، «آن همه زخم نهان باشد و مجال آه نباشد»
اين چه استغناست يا رب وين چه قادرحكمت است
كاين همه زخم نهان هست و مجال آه نيست
امام سجاد(ع) با چنين تلخكاميهايي دست به گريبان بود و در چنين روزگار تاريكي، چه چيزي بهتر از دعا و نيايش ميتوانست به او آرامش بخشد و بهانه شود تا دردهاي نهاني را در قالب راز و نياز، بازگو و سخنهاي مگو را آشكار كند.
نگاهي به صحيفه سجاديه
يكي از آثار امام سجاد(ع)، صحيفه سجاديه است كه در بردارنده دعاست. صحيفه سجاديه افزون بر اينكه راز و نياز با خدا و بيان حاجت در پيشگاه وي بهشمار ميرود، درياي بيكراني از علوم و معارف اسلامي است كه در زمينههاي مختلف عقيدتي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي، تربيتي و پارهاي از احكام شرعي و قوانين طبيعي، در قالب دعا و مناجات بيان شده است. صحيفه سجاديه پس از قرآن مجيد و نهج البلاغه، بزرگترين و مهمترين گنجينه گرانبهاي معارف شيعي بهشمار ميرود، بهگونهاي كه آن را «اخت القرآن» «انجيل اهلبيت:» و «زبور آلمحمد صلی الله علیه و آله » خواندهاند
علامه مجلسي در وجه تسميه صحيفه به زبور و انجيل نوشته است
دليل اينكه صحيفه سجاديه را زبور آلمحمد صلی الله علیه و آله و انجيل اهلبيت: ناميدهاند ـ بنابر گفته ابنشهر آشوب ـ اين است كه اين صحيفه، همانند زبور و انجيل كه خدا بر زبان حضرت داوود و عيسي جاري كرد، بر زبان سيدالساجدين، حضرت عليبن حسين زينالعابدين(ع) جاري ساخت
شرحهاي بسياري به زبان عربي و فارسي بر اين صحيفه نوراني نگاشته شده است. علامه شيخ آقابزرگ تهراني در كتاب گرانقدر الذريعه، نزديك به پنجاه شرح _ غير از ترجمهها _ بر صحيفه سجاديه نام برده است.5 همچنين ترجمههاي زيادي از صحيفه سجاديه به قلم نويسندگان قديم و جديد به زبانهاي مختلف موجود است كه شماري از آنها در سالهاي اخير منتشر شده است
ناگفته نماند كه دانشمندان شيعه با پژوهش در كتابهاي روايي و آثار بهجا مانده از عالمان گذشته، به تعداد ديگري از دعاهاي منتسب به حضرت زينالعابدين(ع) دست يافته و آنها را با عنوان مستدركات صحيفه ارائه كردهاند. اين مستدركات به هشت كتاب، و حتي بيشتر هم رسيده است
يك ـ خاستگاه صحيفه سجاديه
حكومتهاي ستمكار اموي و عباسي، امامان معصوم: را خانهنشين ساختند و راههاي ارتباط با آنها را به روي شيعيان بستند و دوستان را از علوم و معارف ايشان محروم كردند. با اين حال، آن بزرگواران كه خود بر تمام روشهاي بيان حقايق، آگاهي كامل داشتند، روشهايي ميجستند تا مردم را آگاه كنند. به اين منظور، امام زينالعابدين(ع) با سلاح دعا و تضرع به سوي باريتعالي، مشعل نوراني هدايت را روشن كرد تا درخشندگي حقيقت را به امت بنماياند. اين روش امام، جهادي بزرگتر و كارسازتر از جهاد در ميدان جنگ بود؛ زيرا امام با سخنان دلرباي خود، از هجوم به دين و فرهنگ اسلامي و ظلم به ستمديدگان زمان جلوگيري ميكرد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
گنجينه شيعه
الف) صحيفه سجاديه(۱)
عواملي كه سبب شد امام سجاد(ع) براي دين اسلام و سنت پيامبر احساس خطر كند و از طريق دعا و نيايش، به تربيت مردم و تصحيح انديشه و فرهنگ ديني آنان بپردازد، عبارت بود از:
اول ـ فراموششدن دين
در زمينه فراموشي و ناآگاهي ديني مردم، همين بس كه امام سجاد(ع) در دعاي روز عيد قربان و روز جمعه ميفرمايد:
«حَتّي عادَ صِفْوَتُكَ وَ خُلَفآؤُكَ مَغلُوبينَ مَقْهورينَ مُبْتَزّينَ، يَرَوْنَ حُكْمَكَ مُبَدَّلاً، وَ كِتابَكَ مَنبُوذا، وَ فَرائِضَكَ مُحَرَّفَةً عن جهاتِ اَشراعِكَ وَ سُنَنَ نبيِّكَ مَتْرُوكَة؛ تا اينكه (بر اثر غصب خلافت) برگزيدگان و جانشينان تو شكست خوردند و حقشان از دست رفت. حكم تو را تبديل گشته، كتاب تو را دور گذاشته شده و دستورها و واجبات تو را از راههاي آشكار و روشن تو تحريفشده و راه و رسم پيامبرت را فراموششده ميبينند».8
دوم ـ رواج رفاهطلبي و فساد
اگر جامعهاي به رفاه و آسايشطلبي كشانده شود، آن جامعه در معرض خطرهايي مانند لذتجويي، تجملگرايي و اسراف و... قرار ميگيرد كه نتيجه آن دنياطلبي و افول معنويت در جامعه است. امام سجاد(ع) درباره اسراف ميفرمايد: «وَ نَعُوذُ بِكَ مِنْ تَناوُلِ الاِسْرافِ؛ و پناه ميبريم به تو از دستيازيدن به اسراف».9
و در مورد دنياطلبي ميفرمايد: «وَ اَنزِعْ مِنْ قَلبي حُبَّ دُنيا دَنِيَّةٍ تَنهي عَمّا عِنْدَكَ، وَ تَصُدُّ عَن اِبتغاءِ الوَسيلَةِ اِلَيكَ، وَ تُذْهِلُ عَنِ التَّقَرُّبِ مِنْكَ؛ و دوستي دنياي پست را كه از آنچه (سعادت و نيكبختي كه) نزد تو است، باز ميدارد و از طلبيدن وسيله و دستآويز به سوي تو جلوگيري ميكند و از نزديكشدن به (طاعت) تو غافل ميگرداند، از دلم بركن».10
دو ـ سند صحيفه سجاديه
سند صحيفهاي كه امروز در دست ماست، به نجمالدين بهاءالشرف ميرسد. او در سده ششم هجري ميزيسته و در كتابهاي رجالي از وي ياد نشده است.11 با اين حال، اين مسئله به سند صحيفه خدشهاي وارد نميكند؛ زيرا نام صحيفه، سالها پيش از وي در كتابهاي بزرگان شيعه به حد تواتر درج شده است. بنابراين، به تواتر ثابت شده كه صحيفه سجاديه از امام زينالعابدين(ع) است، همانگونه كه قرآن، قول خداي متعال است.12
در بررسي متنهايي كه از امامان معصوم: به ما رسيده است، بايد به دو محور توجه كرد: سند و متن. اين تنها اتقان سند نيست كه گوياي صحت حديث است، بلكه بلندي معاني و عمق محتواي متن نيز ميتواند دليلي روشن بر استناد به امام معصوم: باشد. براي روشنشدن مطلب، درباره سند و متن توضيح بيشتري ارائه ميشود:
اول ـ سند صحيفه
علماي اماميه در استفاضه و بلكه تواتر13 سند صحيفه همرأيند. علامه مجلسي ميگويد: «بدان كه سند صحيفه بسيار زياد است، به گونهايكه ضبط، شمارش و احاطه بر آن دشوار است.»14 به گفته وي، سندهاي صحيفه به پنجاه و شش هزار عدد ميرسد. البته ايشان تنها ششصد سند عالي را نقل كرده است.15
همچنين كتابشناس بزرگ، آقابزرگ تهراني مينويسد: «سند صحيفه قطعي است و جايي براي جدل و شك در آن نيست؛ زيرا تواتر آن در حد يقين (به صدور كتاب از امام سجاد(ع)) است.»16 بنابراين، سندهاي فراوان و اجازههاي گوناگوني كه براي صحيفه نقل شده است، بهترين دليل بر صدور صحيفه از امام سجاد(ع) است.
از سوي ديگر، راوي صحيفه، متوكلبن هارون است كه آن را از يحييبن زيدبن عليبن الحسين گرفته است. او ميگويد:
در آستانه سفري كه يحييبن زيد به خراسان داشت و در همان سفر به شهادت رسيد، بستهاي را باز كرد و صحيفهاي بيرون آورد. سپس بر مهر آن بوسه زد و گريست. صحيفه را گشود و به چشمان خويش كشيد. آنگاه گفت: اگر نبود كه پسرعمويم، امام صادق(ع) از شهادت من خبر داده است، اين صحيفه را به تو نميدادم، ولي اكنون به تو ميدهم تا در نگهداري آن بكوشي. بيم دارم كه اين صحيفه به دست بنياميه بيفتد و آن را از اهلش دريغ دارند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
گنجينه شيعه
الف) صحيفه سجاديه(۲)
صحيفه همراه من بود تا خدمت امام صادق(ع) رسيدم. صحيفه را به آن حضرت نشان دادم. حضرت بسيار خوشحال شد و فرمود: به خداوند سوگند اين خط عمويم، زيد و دعاي جدم، عليبن الحسين است. آنگاه امام صادق(ع) به پسرش اسماعيل فرمود: آن صحيفهاي را كه به تو سپردهام، بياور. اسماعيل صحيفهاي را آورد. امام آن را بوسيد و به چشمانش كشيد و فرمود: اين صحيفه به خط پدرم، امام باقر(ع) و املاي جدم، عليبن الحسين زينالعابدين(ع) است. از امام صادق(ع)خواستم كه دو صحيفه را با هم مقابله كنم. امام اجازه فرمود و من دو صحيفه را مقابله كردم و هيچ تفاوتي ميان آن دو نديدم.17
نام متوكلبن هارون كه در سند قرار دارد، متوكلبن عُمير است. نام ديگر عمير، هارون بوده است و غير از او هيچكس از يحيي روايت نكرده است.18 بيشتر عالمان رجال، سخني درباره او ندارند، ولي شيخ تقيالدين حسنبن داوود او را در شمار راويان موثق آورده است.19 همين براي ثقهبودن كافي است؛ زيرا سكوت، معارض با توثيق نيست.
بر اين اساس، سند صحيفه نيز مورد اعتماد است.
دوم ـ متن صحيفه
به شهادت متنشناسان شيعه، فصاحت و بلاغت صحيفه نشانگر آن است كه اين كتاب نميتواند كلام غيرمعصوم باشد. سيدمحسن امين، فصاحت و بلاغت و اسلوب صحيفه را دليلي بر صدور آن از جانب امام معصوم دانسته است و مينويسد: فصاحت و بلاغت واژگان صحيفه و معاني بلند آن و انواع فروتني در برابر خداي متعال و ستايش او و روشهاي شگفتآور در آمرزشخواهي و درخواست بخشش و توسل به خداي تعالي كه در صحيفه است، بهترين شاهد بر صدور صحيفه از ناحيه حضرت امام سجاد(ع) است و اينكه اين دُرّ از آن دريا و اين گوهر از آن معدن و اين ميوه از آن درخت است.
آقابزرگ تهراني در كتاب الذريعه مينويسد: افزون بر اين، بلاغت فوقالعاده اين كتاب، گوياي آن است كه جز از اين امام معصوم صادر نشده است.
همچنين در سال 1353ق، مرجع تقليد شيعه، حضرت آيتاللّه العظمي مرعشي نجفي، بزرگنگهبان ميراث مكتوب اسلامي، نسخهاي از صحيفه سجاديه را براي يكي از مفسران بزرگ اهلسنت در شهر قاهره مصر فرستاد. نويسنده تفسير طنطاوي پس از تشكر از دريافت اين هديه گرانبها و ستايش فراوان از آن، پس از آنكه صحيفه سجاديه را خواند، چنين نوشت: «اين از بدبختي ماست كه تاكنون به اين اثر گرانبهاي جاويد كه از مواريث نبوت است، دست نيافته بوديم. من هر چه در آن مينگرم، آن را از گفتار مخلوق، برتر و از كلام خالق، پايينتر مييابم»
استادان سخن در برابر بلاغت صحيفه سجاديه، فروتنانه سخن ميگويند و بزرگترين شخصيتها، به ناتواني خود به آوردن مانند آن اقرار ميكنند ابنشهرآشوب حكايت ميكند: در بصره، نزد يكي از دانشمندان، يادي از صحيفه كامله و عظمت آن شد. وي گفت: اگر اجازه بدهيد، من حاضرم مثل همان را براي شما بنويسم. پس قلم برداشت و سر به زير انداخت كه بر صفحه كاغذ چيزي بنويسد، ولي بيآنكه بتواند كلمهاي بنويسد يا بتواند سر بردارد، در همان حال از دنيا رفت
با توجه به آنچه گذشت، ميتوان اطمينان پيدا كرد كه صحيفه از ناحيه امام سجاد(ع) صادر گرديده و تاكنون هيچكس در اين امر ترديد نكرده است.
سهـ جنبههاي گوناگون صحيفه سجاديه
اول ـ دايره المعارف علوم اسلامي
صحيفه سجاديه به منزله دايرةالمعارف علوم اسلامي است كه در آن، تمام نيازهاي انسان براي اصلاح و تربيت خويش و رسيدن به سعادت دنيوي و اخروي، بيان شده است. از جمله مسائلي كه امام سجاد(ع) در صحيفه بدان پرداخته، مسائل تربيتي در ابعاد ديني و اخلاقي است. افزون بر مسائل تربيتي، موضوعهاي ديگري نيز در صحيفه سجاديه مطرح شده است كه آنها نيز در راستاي رشد و اصلاح انسان بسيار مؤثرند، مانند: اصول عقايد، احكام و فروع دين، اخلاقيات و مسائل سياسي - اقتصادي. اساساً هدف امام از طرح اين موضوعات، چيزي جز هدايت و راهنمايي انسان در ابعاد مختلف بهسوي هدف غايي؛ يعني قرب الهي نيست
دوم ـ بستر مبارزات
صحيفه سجاديه، تنها شامل راز و نياز و مناجات با خداوند نيست، بلكه از قالب دعا براي بيان مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و عقيدتي استفاده شده است. در بعضي از اين دعاها، از نقش و موقعيت ويژه رهبران الهي و اهلبيت: و ويژگيهاي آنان سخن به ميان آمده است كه به منزله مبارزهاي با حكومت اموي و به چالشكشيدن و نفي مشروعيت آن است. به همين دليل، فرزندان امام سجاد(ع) آن كتاب و دعاها را بهعنوان ستون و زيربناي مبارزاتي ائمه: عليه خلفاي ظلم، مخفي نگه ميداشتند. اگر صحيفه سجاديه تنها شامل دعا و مناجات بود، دليلي براي مخفي نگهداشتن آن وجود نداشت. بنابراين، صحيفه افزون بر اينكه شامل دعا و مناجات است، شمشيري در برابر حكومت اموي بهشمار ميرفت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۹۱ قرآن کریم شامل آیات ۸۰ تا ۸۶ سوره مبارکه نساء
🍃🌹🍃
🌺 امام علی (ع) میفرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم» هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود. (نهجالبلاغه خطبه ۱۴۷)
🎙 استاد: منشاوی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔸 امیر المؤمنین (ع):
💬 دیروزت از دست رفت و به فردایت یقین نیست، پس امروزت را غنیمت بشمار و این فرصت به دست آمده را دریاب
📚 غرر الحکم، حدیث ۱۰۸۰۸
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
در سر هزار فتنه نيرنگهاي رنگي! (۱)
۱- «الیز استفنیک» از اساتید دانشگاه هاروارد بود. او انتخابات 2020 آمریکا را که به پیروزی جو بایدن منجر شده بود زیر سؤال برده و بدون آن که سندی ارائه کند، ادعای تقلب کرده بود. دانشگاه هاروارد از استفنیک میخواهد که استعفا بدهد ولی او از استعفا خودداری میکند و بلافاصله از دانشگاه اخراج میشود
(مقایسه کنید با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ ایران از سوی خاتمی و موسوی و سایر فتنهگران که با اشاره جرج سوروس صهیونیست و حمایت آشکار آمریکا و اروپا و اسرائیل مملکت را به آشوب کشیدند و با وجود وطنفروشی و خیانت آشکار، آب هم در دلشان تکان نخورده است!)
۲- « آدام برومبرگ» استاد دانشگاه هنر هامبورگ بود. او
دو سال پیش تنها به علت انتقادی که از رژیم صهیونیستی کرده بود از دانشگاه اخراج شد. نکته درخور توجه این که برومبرگ یک یهودی است و معروف است که یکی از بازماندگان [افسانه] هولوکاست است!
۳- «جوی کارگا» استادیار دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا بود. او 7 سال قبل به علت آن که با ارائه اسنادی، حمله تروریستی
11 سپتامبر را به صهیونیستها نسبت داده بود، از دانشگاه
اخراج شد!
۴- « آنتونیهال» استاد دانشگاه لث بریج کانادا بود. او با ارائه چند سند، هولوکاست را زیر سؤال برده و آن را غیر واقعی دانسته بود. این استاد دانشگاه لث بریج کانادا نیز تنها به خاطر این اظهارنظر از دانشگاه اخراج شد.
۵- «دیوید میلر» استاد جامعهشناسی دانشگاه بریستول انگلیس بود. این استاد دانشگاه را نیز درپی انتقاد به جنایات
رژیم صهیونیستی، اخراج کردند!
۶- «تیم اندرسون» هم استاد دانشگاه سیدنی استرالیا بود که به خاطر مواضع ضداستکباری و ضدصهیونیستیاش 5 سال پیش از این دانشگاه اخراج شد.
۷- « برونو گلنيش» استاد دانشگاه لیون فرانسه را هم به دلیل زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق کردند!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
در سر هزار فتنه نيرنگهاي رنگي! (۲)
۸- «توماس بِرِنان» استاد فیزیک دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا نیز به خاطر اظهارنظری که درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده بود از دانشگاه مورد اشاره اخراج شد!...
و این رشته سر دراز دارد!
۹- حالا به کشور خودمان برگردیم. چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاهها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پارهای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بودهاند، از دانشگاه اخراج شدهاند و این کمترین و پیشپا افتادهترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیرانسانی آنهاست. آنها به وضوح میدانستند که آشوبها از سوی دشمنان تابلودار نظام و مردم ایران طراحی شده و به صحنه آمده است. حمایت آشکار و بیپرده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مخصوصاً رژیم صهیونیستی از اغتشاشات، حتی برای کند ذهنترین افراد نیز به آسانی قابل درک بود. در کجای دنیا، آدمکشی، آتشزدن اموال عمومی، به آتش کشیدن قرآن کریم، متوقف کردن آمبولانسهای حامل بیمار و به آتش کشیدن آنها، غارت فروشگاهها، شکنجه و به شهادت رساندن شهید عجمیانها و شهید علیوردیها و شهید الداغیها و نیروهای پلیس و بسیج و... اعتراض نامیده میشود؟! اگر فلان استاد در فلان دانشگاه آمریکا یا اروپا به جرم اعتراض به رژیم صهیونیستی اخراج شده است، این چند به اصطلاح استاد! با اجرای دستورالعمل صهیونیستها علیه مردم کشورشان همراه بودهاند!
۱۰- گلایهای همراه با ملامت نیز از مسئولان دانشگاههای کشورمان در میان است که از اعلام صریح و رسمی جرم این چند تن برای افکار عمومی دریغ میورزند و به کلیاتی نظیر، مدت قرارداد آنها پایان یافته بود! و... اکتفا میکنند! و در نتیجه اصل ماجرا از نگاه مردم پنهان میماند و به احزاب غربگرا که به سختی میتوان در کارنامه آنها حتی یک نمونه از تفاوت مواضع آنها با دشمنان مردم را آدرس داد، اجازه میدهند تا از اقدام ضروری و مردمدوستانه مقامات مسئول در اخراج آنها روایتهای غلط و تحریفشدهای ارائه بدهند.
۱۱- و بالاخره همین جا گفتنی است که دیروز برادران متعهد و صاحبنظرمان آقایان دکتر امیرحسین ثابتی و عباس موزون به عنوان استاد مدعو برای تدریس انقلاب اسلامی و آئین زندگی به دانشگاه شریف دعوت شده بودند. انتشار این خبر بلافاصله با هجوم همهجانبه گروههای غربگرا و برخی از مدعیان اصلاحات روبهرو شد. چرا؟! تنها استناد آنها به تعهد این دو برادر به اسلام و انقلاب اسلامی و ضدیت بارها اعلام شده آنان با دشمنان نشاندار ایران اسلامی است! غربگراها جرأت نکردهاند به توان علمی آنها کمترین ایرادی بگیرند. چرا؟! چون به وضوح میدانند که اگر پای مباحثه و آزمونی در میان باشد، بر بیسوادی خود مهر تأیید زدهاند.
توئیت میزنند که امیرحسین ثابتی علیه دانشجویان شریف موضع گرفته است! و جرأت نمیکنند بگویند او به فحشهای رکیکی که عدهای اندک و کمشمار در جریان اغتشاشات بر زبان رانده و سلفسرویس دانشگاه را به آتش کشیده بودند اعتراض کرده و نوشته بود این عده، حیثیت انبوه دانشجویان شریف را به بازی گرفته و به شخصیت اساتید محترم این دانشگاه اهانت کردهاند و...
به قول شاعر متعهد ایران عزیزمان، آقای محمد مهدی سیار:
در سر هزار فتنه، نيرنگهاي رنگي
اهل كدام مرزند، اين روميان زنگي
حسین شریعتمداری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔹هدف بریکس، مقابله با نفوذ غرب است
شبکه خبری سی.ان.ان عربی گزارش کرد، موضوع اصلی اجلاس اخیر کشورهای عضو گروه «بریکس»، مقابله با نفوذ غرب بود.
وبسایت شبکه خبری سی.ان.ان عربی، روز یکشنبه در خبری به واکنش یک سیاستمدار اماراتی به اجلاس اخیر گروه «بریکس» در آفریقای جنوبی پرداخت و نوشت، هدف اصلی این اجلاس، تقابل با نفوذ غرب بود.
سی.ان.ان عربی نوشت: عبدالخالق عبدالله شخصیت آکادمیک [و سیاستمدار] اماراتی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: سه کشور نفتی یعنی عربستان، امارات عربی متحده و ایران روزانه شانزده میلیون بشکه نفت تولید میکنند و ششصد میلیارد بشکه نفت خام در اختیار دارند. اینها اکنون عضو بریکس شدهاند».
عبدالله افزود: «چین، هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی هم تصمیم گرفتند که کشورهای عضو بریکس دلار را کنار بگذارند و با پول ملی، نفت را معامله کنند. حالا، آمریکا، تو میتوانی چکار کنی؟».
بریکس نام جمعی از کشورها با اقتصادهای نوظهور و رو به رشد است. این نام از حروف نخست اسامی انگلیسی کشورهای عضو یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی گرفته شده است. در اجلاس اخیر که به میزبانی آفریقای جنوبی و در سایه تقابل شدید روسیه و چین با آمریکا و اروپا برگزار شد، درخواست عضویت شش کشور پذیرفته شد. قرار است که تا سال ۲۰۲۴، شش کشور ایران، آرژانتین، اتیوپی و سه کشور عربی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و مصر به جمع این گروه اضافه شوند.
سی.ان.ان عربی نوشت: ملحق شدن امارات و عربستان به گروه، از جهت اضافه شدن قوت مالی این دو به بانک توسعه جدید (بانک بریکس)، برای رویارویی با بانک بینالملل و صندوق پول بینالملل [که تحت سلطه دلار و آمریکا قرار دارند] خیلی مهم است. این موضوع اصلی در طول اجلاس سران اخیر بریکس بود؛ یعنی مقابله با نفوذ غرب. به خصوص که این امر، یک پیروزی برای شی جین پینگ رئیسجمهور چین بود که گفت، «این توسعهای تاریخی است. این امر، عزم بریکس برای اتحاد و همکاری با کشورهای در حال توسعه را نشان میدهد که برطرفکننده خواستههای جامعه بینالمللی است.»...
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
اخلاقي و روحي
خوارج و وهابيت تكفيرياز آغاز پيدايش تاكنون، بيرحميها و بداخلاقيهاي فراواني را به خاندان، صحابه و امت رسول اكرم صلی الله علیه و آله روا داشتهاند. پديده تكفير طوفان سياهي است كهمتأسفانه امت اسلامي گرفتار آن شده است، تكفيريان هيچ حريم و حرمتي را نميشناسند، به هر آنچه خود ميفهمند، عمل ميكنند؛ نبش قبر ميكنند، به حريم خصوصي مردم وارد ميشوند، به ناموس مردم تجاوز و اموالشان را غارت ميكنند. خشونت، سنگدلي، بيرحمي و لجاجت اين گروه در تاريخ كمنظير، بلكه بينظير است. براي نمونه در ادامه به برخي از بداخلاقيها و بيحرمتيهاي اين گروه اشاره ميكنيم:
1. بيحرمتي به صحابه پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله
خوارج و تكفيريهاي وهابي، بيحرمتيها و توهينهاي زياديبه صحابه پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله كردهاند. توهين به اميرمؤمنان، علي(ع)و به شهادترساندن آن حضرت و كشتن عبداللهبنخباب، صحابي پيامبر به همراه زن باردارش بهدستگروه نامبرده به جرم اظهار ارادت به امام علي(ع)،از نمونههاي بارز رفتار خوارج است. (نوري، 1408، ج1، ص213)
توهين و بيحرمتي تكفيريها به صحابه پيامبر صلی الله علیه و آله در مقايسه با بهبيحرمتيهاي خوارج بسيار زياد است، كه در ادامه به برخي از آنها اشاره ميكنيم:
1.تكفيريها در سال 1220ق به مدينه حمله (عبدالسلام، 1416، ج1، ص83)و آنچه از قبهها و آثار روي قبور بود، با خاك يكسان كردند؛ از جمله قبر امام حسن مجتبي، قبر حمزه سيدالشهدا و قبورديگر صحابه مدفون در قبرستان بقيع. (مختاري، بيتا، ج1، ص91)
2.تكفيريهاي وهابيدر سال 1216ق با لشكر عظيمي به شهر كربلا حمله كردند (همان، ص73) و بسياري از اهل اين شهر را به خاك و خون كشيدند. گنبد حرم امام حسين(ع)و قبر شريف آن حضرت را خراب كردند و سنگ روي قبر را ربودند.(ابنبشر، بيتا، ج1، ص121)
3. حجربنعَدِيّكِندي،1 از صحابه پيامبر صلی الله علیه و آله و از ياران امام علي(ع)است كه در جنگهاي جمل و صفّين شركت داشت. طبق منابع خبري، تكفيريها در روز جمعه 3مي2013 ميلادي، مطابق با 13 ارديبهشت 1392شمسي، زيارتگاه ايشان را تخريب و نبش قبر كردند.
4. تكفيريهاي گروه داعش در روز چهارشنبه 26 مارس2014م، با مواد منفجره، دو منارهمرتفع زيارتگاه سه تن از صحابه2پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله به نامهاي عمار ياسر، اويس قرني و ابيّبنقيس را بهطور كامل تخريب كردند. تصاوير آن، همان زمان در برخي پايگاههاي خبري انتشار يافت و پس از دو ماه، در صبح روز پنجشنبه 15 مي 2014 (25 ارديبهشت 1393) منابع خبري تخريب كامل ساختمان اين زيارتگاه بهدست گروه «داعِش» را گزارش دادند.
5. زيارتگاه وابصةبنمعبد در شهر رقّه، ميان صحن جامع عتيق يا مسجد جامع شهر تاريخي «رافقه» (واقع در ميان شهر رقه امروزي) قرار دارد. وي از صحابه رسول خدا صلی الله علیه و آله است كه در منطقه جزيره سكونت كرده و در شهر رقه از دنيا رفته است. (ابنسعد، 1420، ج5، ص398)
به گزارش برخي پايگاههاي خبري در ژانويه 2014، عوامل داعش، اين مقبره را بهطور كامل تخريب و با خاك يكسان كردند.(الخبر پرس، 1392)
6. شهر «درنه» كه در ساحل درياي مديترانه و در حدود چهارصد كيلومتري شرق شهر «بنغازي»قرار دارد، از مجموعهاي تاريخي به نام «مسجد صحابه» برخوردار است كه از مهمترين آثار اسلامي شهر درنه بهشمار ميآيد. در محوطه مسجد، زيارتگاههاي سه تن از صحابه پيامبر صلی الله علیه و آله به نامهاي زهيربنقيس بَلَوي، ابومنصور فارسي و عبداللهبنبرّ قيسي وجود دارد. تكفيريها به اين مجموعه ديني و زيارتي، تا بهحال چندينبار تعرض كردند. نخستين و مهمترين اين حوادث، انفجار گنبد و زيارتگاه زهيربنقيس بَلَوي است كه در نخستين ساعات صبح روز دوشنبه 9ژولاي2012 اتفاق افتاد و به سبب شدت انفجار، ساختمان آن بهطور كامل تخريب شد.
7. يكي ديگر از بيحرمتيهاي تكفيريها به صحابه،نبش قبرمنيذر اسلمي در شهر طرابلس، پايتخت ليبي است. تكفيريها در قبرستان سيدي منيذر، دست به نبش قبر منيذر اسلمي زدند.3
8.تخريب و نبش قبر ابوسُجَيفبنقيس4(ابنحجرعسقلاني، بيتا، ج12، ص335)از صحابه رسول خدا صلی الله علیه و آله واقع درشهر مصراته از منطقه قصر احمد نزديك ساحل درياي مديترانه. از ميان منابع صحابهنگاري،تكفيريها در نوامبر 2011مقبر وي را تخريب و نبش كردند.5
9.تخريب و نبش قبر عبدالرحمانبنمالكنخعي در شهر بيضاء است كه تكفيريها اين كار را در ليبيدر ژانويه 20126 انجام دادند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔴 موکب مدعی دروغین یمانی بسته شد
🔵 دیشب با عنایت امام زمان ارواحنا فداه موکب فتنهی احمدالحسن در مسیر نجف به کربلا، در عمود ۵۱۹، توسط دولت عراق بسته شد!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاندارد دوگانه شبکه اینترنشنال؛ به کار بردن عبارت "کشتن هدفمند" به جای واژه "ترور"!
🔺️خبرنگار اسرائیلی اینترنشنال، درست زمانیکه از کشته شدن صهیونیستهای غاصب خبر میدهد از واژه "ترور و حمله تروریستی" استفاده میکند و زمانیکه در مورد ترور فلسطینیها و حتی ایرانیان صحبت میکند، سعی دارد عبارت "کشتن هدفمند" را جا بیندازد!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
✅ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
قسمت چهلم
✅ فرار رضاخان
رضا خان استعفان نامهای را که فروغی تهیه کرده بود امضا کرد و صبح ۲۵ شهریور به سوی اصفهان حرکت کرد
شب قبل محمدرضا به من اطلاع داد که فردا پدرم در کاخ مرمر حاضر میشود و تهران را ترک میکند , من نیز به کاخ مرمر رفتم و در گوشهای ایستادم تشریفات دربار سریعا اطلاع داده بود و تعدادی از رجال کشوری و لشکری حاضر بودند، آنها دور تا دور بزرگترین سالن کاخ مرمر به طور منظم ایستاده بودند، من از بیرون نگاه میکردم ولی صحیح نبود که وارد شوم ،پس از مدتی رضاخان آمد و ولیعهد هم پشت سرش بود با هم وارد سالن شدند رضا با لباس کامل نظامی و شنل آبی بود، من طوری ایستادم که هم جز مدعوین نباشم و هم بشنوم
مضمون گفته رضاخان این بود که« من چون پیر و فرسوده شدم مسئولیت مملکت را باید به یک فرد جوان که ولیعهد است واگذار کنم و از شما انتظار دارم که از ولیعهد به عنوان شاه آینده ایران حداکثر پشتیبانی را بکنید» حاضرین هم گفتند اطاعت میشود و تعظیم کردند ,رضا عصایش را به علامت خداحافظی بلند کرد و بیرون آمد مراسم چنان کوتاه بود که باعث تعجب من شد ,حدود فکر میکنم ۵ دقیقه طول کشید
رضاخان و ولیعهد و فروغی بیرون آمدند، اتومبیل شاه را به جلوی در ورودی ساختمان آورده بودند، جلوی ماشین به فرمانده اسکورتش که یک سروان شهربانی بود گفت« من دیگر کسی نیستم که مورد تهدید واقع شوم و شما نباید دنبال من بیایید وگرنه مجازات میشوید» موقعی که خواست سوار اتومبیل شود مرا دید و گفت «حسین ازت خداحافظی میکنم »من هم احترام نظامی گذاشتم و به سرعت سوار شد و تنها با صادق خان (رانندهاش) رفت. خانوادهاش قبلاً به اصفهان رفته بودند و رضاخان هم عجله زیادی داشت که سریعتر تهران را ترک کند تا به دست قشون روس که هر لحظه ممکن بود از کرج به تهران برسم نیفتد
پس از حرکت اتومبیل رضاخان ناصر خان امیرپور (فرمانده اسکورت) به سایر موتور سوارها گفت من میروم ولی شما نیایید چون ممکن است دیده شوید او که با من رفیق صمیمی بود من گفت« که من نمیتوانم او را تنها بگذارم تنها میروم ولو از شاه کتک بخورم »چون رضا خان گفته بود که اگر بیایید مجازات میشوید و مجازات او هم همان عصا بود
در حال فرمانده اسکورت با موتور به تنهایی راه افتاد پس از بازگشت برایم تعریف کرد من با فاصله چند کیلومتر به طوری که دیده نشوم تا اصفهان پشت سر اتومبیل رفتم و همه تکنیکها را به کار بردم که مرا نبیند چون گاهی پشت سرش را نگاه میکرد ،در جاده #قم ماشین به یک سه راهی رسید (احتمالاً سه راهی ساوه) در آنجا ارتش انگلیس از ساوه به سمت تهران میآمد (حدوداً یک تیپ بود) و وارد جاده قم تهران شده بود جاده را بسته بودند, اتومبیل ایستاد و من هم توانستم خود را به تدریج نزدیک کنم یکی دو دقیقه پس از توقف اتومبیل یک افسر عالی مقام انگلیسی آمد چون رضاخان را با لباس و شنل آبی شناخته بودند و به فرمانده تیپ اطلاع داده بودند , فرمانده تیپ بلافاصله دستور داد که نیروها از جاده خارج شوند رضاخان هم از اتومبیل پیاده شد و به در آن تکیه داده بود، سپس فرمانده تیپ نزد رضاخان آمد و احترام نظامی گذاشت و به واحدش دستور داد احترام کنند و رضاخان به راه افتاد
یک نقطه قابل توجه درباره عزیمت رضاخان رفتار بوذرجمهری بود ،کریم بوذرجمهری در کودتای حوت ۱۲۹۹ از سایر افراد درجهاش پایینتر بود ،بعضی مانند یزدان پناه در آن زمان میرپنج (سرتیپ) بودند , ولی گروهبان بود و این آدم بیسواد با حمایت رضاخان به درجه امیر لشکری رسید و فرمانده یکی از دو لشکر مهم کشور (لشکر یک تهران) شد, شب قبل خانوادهاش را به اصفهان فرستاده بود و خودش هنوز در تهران بود یکی دو روز بعد او نیز به اصفهان گریخت و فرمانده لشکر را به معاونش که که یک سرتیپ بود سپرد,
رضا خان قبل از عزیمت به صادق خان (رانندهاش )گفت که به بوذرجمهری مراجعه کن و اتومبیل را پر بنزین کن و چند حلب هم در صندوق عقب بگذار، بوذرجمهری مسئول نگهداری کلیه سوخت دو لشکر مستقر در مرکز بود و در آن شرایط جنگ بنزین نایاب بود، پس از مدتی صادق خان به ساختمان ولیعهد آمد و گفت که به بوذرجمهری مراجعه کردم که باک را پر کنم و دو حلب اضافه بگیرم و او گفت که نمیدهم ،ولیعهد با بوذرجمهری تماس گرفت و او هم که میدانست محمدرضا شاه خواهد شد پذیرفت ،چند روز بعد اطلاع پیدا کردم که حدود ۸۰ هزار حلب بنزین که برای واحدهای نظامی در عباس آباد ذخیره بود را یک افسر کمونیست به نام ناطقی ستوان ۲ یا ستوان ۳ آتش زده و آتش سوزی عجیبی ایجاد کرده است
👇ادامه دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
به قلهها نزدیک شدهایم؛ یک تصویر چند بعدی (۱)
«به قلّهها نزدیک شدهایم، نباید خسته بشویم» فهم هر کدام ما از این بیان رهبر انقلاب چیست؟ چه دریافتی از «قلهها» و میزان دوری و نزدیکی به آنها داریم؟ و برای پویش ملی در این مسیر، کدام نقش را ایفا میکنیم؟
۱) شاید کسانی در نگاه اول، انبوه مشکلات و چالشها را ببینند و بنابراین، نزدیک شدن به قلهها را دور از تصور بشمارند. در مسیر صعود به قلهها (آرمانها/ مطلوبها) نباید توقع حرکت در یک بزرگراهِ هموار و خلوت را داشت. به تعبیر رهبر انقلاب در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵: «هیچ جادّه آسفالتهای در مقابل هیچ ملّتی نیست؛ باید راه را با همّت خودشان هموار کنند. ملّتهایی که به اوج معنویّت و مدنیّت و رفاه و سعادت رسیدند، این جوری حرکت کردند»ایشان همچنین،
۲۵ فروردین ۱۳۷۸ در دیدار فرماندهان ارتش، با انتقاد از سهلاندیشی فرموده بودند: «هر حقیقتی دشمنانی دارد. آن کسی که انتظار دارد در جاده آسفالته زندگی، بدون هیچ دستانداز و بدون هیچ معارض و خطر حرکت کند، انسان سادهلوحی است که بالاخره هم با سر خواهد غلتید و از پا درخواهد آمد. جاده زندگی، جاده پُر پیچ و خمی است. با هر قدم نزدیکتر شدن به اهداف والا، مشکلات و خطرهای تازه؛ بعضی بزرگتر از مشکلات قبل وجود دارد. لذا راه زندگی، راه بیدرد سری نیست؛ توقّع بیدرد سری نباید داشت..کسی که در میدان جنگ دچار هزیمت میشود، قبلا در درون خود دچار هزیمت شده است. اگر در درون خود دچار هزیمت نشویم، در بیرون هیچ دشمنی نمیتواند ما را منهزم کند
۲) هیچ ملتی از مسیر بزرگراهیِ بیزحمت، به پیشرفت نائل نشده است. ملتهایی که به برخی از ابعاد پیشرفت رسیدهاند، دههها سختی و زحمت کشیدهاند تا مسیر را هموار کنند؛ هر چند که در کشورهای مصطلح پیشرفته هم، چالش و بعضا بحرانهای بزرگ، کم نیست. حتی کشورهایی که با جنگ و اشغالگری و غارت دیگران سعی کردند به قلههای ثروت و سرمایه در دنیا برسند، دهها سال گرفتار چالشها و تبعات آن بودهاند. مانند آمریکا و شوروی و آلمان و ژاپن. در تعریف «قلهها/ آرمانها» ممکن است تفاوت فهم و نگاههای «حداقلی/ حداکثری» وجود داشته باشد. به عنوان مثال، آیا پیشرفت، صرفا با «توسعه (Development)» معنا میشود، یا معانی فراتری دارد؟ زمانی تئوریسینهای ناتوی فرهنگی مثل والت ویتمن روستو، مراحل رشد و توسعه را چنان ترسیم میکردند که نهایتا در قله، به مدل «کاپیتالیستی/ لیبرالیستی/ دموکراتیک» برسد. اما آیا واقعا قله، جایی است که اکنون آمریکا ایستاده است؟ آمریکا همین حالا به عنوان تنها ابرقدرت مصطلح، با بالاترین میزان بدهی در دنیا (۳۲ هزار میلیارد دلار)، گرسنگی
۵۰ میلیون شهروند نیازمند کوپن غذایی، بالاترین میزان جنایت و خشونت مسلحانه میان شهروندان، حجم بالای بزهکاری و زندانیان، و مشکلاتی از این نوع، دست بهگریبان است
۳) آمریکای فرسوده ، تعبیری است که تدریجا جای رؤیای
«قرن آمریکایی» را میگیرد. برای درک این فرسودگی، کافی است ناتوانی در مهار بحرانهای طبیعی را دید که فقط در یک مورد، موجب مرگ ۱۱۶ نفر و مفقود شدن ۸۵۰ نفر در آتشسوزی شهر «مائویی» واقع در هاوایی شد. نانسی پلوسی، رئیسوقت مجلس نمایندگان آمریکا تابستان دو سال قبل هشدار داده بود: «زیرساختها، جادهها، پلها و شبکه آب ما رو به زوال است. شبکه برق ما در برابر قطعیها، آسیبپذیر است» همان زمان جو بایدن در ویسکانسین گفت: «از هر ۵ مایل بزرگراه و جاده در آمریکا، یک مایل آن در وضع بد قرار دارد. وضع برخی از ایالتها به مراتب بدتر است. از ساخت ۵۰ درصد پل های ما بیش از ۵۰ سال گذشته است». پیش از او هم، ترامپ به ABC NEWS گفته بود: «ایالات متحده در حال فروپاشیدن است. ما هزینه ساخت یک مدرسه در بروکلین یا لسآنجلس را نداریم. شیکاگو مانند افغانستان شده، هر چند روز یک بار شماری از مردم هدف گلوله قرار میگیرند. میخواهم مطمئن شوم در دوره من هیچکس در خیابانهای ما به خاطر بیمه و فقر نخواهد مرد. پلهای ما ویران شده. جادهها، پلها، تونلها و فرودگاههای ما مکانهای از رده خارج هستند»
۴) ما نمیخواهیم در نهایت توسعه و پیشرفت، تبدیل به آمریکای فرسوده یا کشورهای مشابه آن شویم. تمدن مطلوب ما جایی است که آن، نه کسی نسبت به «دیگر شهروندان/ دیگر ملتها» ظلم و تعدی کند و نه ستم دیگران را بپذیرد. آرمانشهر ما، جمعآوری و انباشت ثروتها و در عین حال، مانور نابرابری و تجمل - چنانکه در زندگی مدرن ماتریالیستی در نوع کشورهای به اصطلاح پیشرفته دیده میشود- نیست. آرمانشهر ما کار و زحمت و تلاش برای همه، و پیشرفت و برخورداری برای همه است. و در کنار این تمهید عدالت، باید به چنان رشدی از فضائل رسید که از زیست صرفا حیوانی فراتر رود و به مراتب عالی انسانیت صعود کند
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
به قلهها نزدیک شدهایم؛ یک تصویر چند بعدی (۲)
۵) فهم افراد در جوامع بشری، از نهایت صعود به قلهها و همچنین میزان همتشان متفاوت است. بعضیها در مسیر صعود به قلهها، همان ایستگاه اول و دوم صعود -اولین تپهها- را مقصد میپندارند؛ یا در اثر خستگی و بیحوصلگی متوقف میشوند. و حال آن که فتح قلهها، غیر از رسیدن به تپهها است. در عین حال، فارغ از این که کدام موقعیتها را تپه (ایستگاه/ منزل) و کدام را قله بدانیم، در این که پیشرفتهای اقتصادی و قدرتمندی نظامی و نفوذ منطقهای را موفقیت در صعود بدانیم اتفاق نظر وجود دارد. بنابراین، مهم است که عنایت کنیم چه کسانی رنج و زحمت به جان میخرند و هزینه میدهند تا منابع قدرت ملی و پیشرفت فراهم شود؛ و چه کسانی، در مسیر استهلاک یا واگذاری منابع اقتدار به دشمنان قدم برمیدارند.
۶) مسئله دشمنان فقط این نیست که مثلا نرخ رشد علمی ایران در برخی سالها، به ۱۱ برابرِ میانگین نرخ جهانی رسیده است. حتی فقط این هم نیست که ایران پنجمین کشور دنیا در حوزه نانو، یازدهمین کشور در پرتاب ماهواره، جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هستهای، جزو پنج کشور اول حوزه سلولهای بنیادین، پنجمین کشور دارای فناوریهای پیشرفته موشکی و پهپادی، و رتبه نخست هوافضا در غرب آسیا است. اینها همه فرع بر یک رویداد مهمتر است و آن این که ملت ایران توانسته، اعتماد به نفس و اراده مستقل پیداکند و از استیلای روانی قدرتها خارج شود. این، همان رویداد مهمی است که «تامیر هیمن، مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی اسرائیل» دربارهاش گفت: «امروز هیچ چیزی جز اراده خود ایرانیها نمیتواند آنها را محدود کند. آنها بدون سلاح هستهای به بازدارندگی رسیدهاند و این یعنی همان وضعیت عالی از نگاه رهبر ایران در برابر غرب». اظهارات هیمن، ادامه سخنان «هرتسلهالوی» (فرمانده رکن اطلاعات در ستاد کل ارتش اسرائیل) است که آبان ماه ۱۳۹۴ خطاب به مدیران مجموعه خود گفت: «از ابتدای انقلاب ۱۹۷۹، ما ۳ برابر رشد علمی داشتهایم، اما رشد ایران ۲۰ برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک میشوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. برداشته شدن فاصله ۳۰ سال پیش، برای ما بسیار پرهزینه خواهد بود. جنگ امروز، جنگ ذهنهاست و تبلیغات طرف مقابل میتواند روحیه اسرائیلیها را درهمبشکند».
۷) بیتردید، نمیتوان حساب جریان فراگیری را که برای تولید منابع قدرت ملی، شب و روز نمیشناسد و حتی از جان عزیز هزینه میکند، با جریانی که ادبیات دشمن را در بیارزش شمردن منابع اقتدار تکرار میکند، یکی پنداشت. مهم است که دقت کنیم چه کسانی، به مانعزدایی در مسیر پیشرفت کمک میکنند و چه کسانی در کنار جریان خارجی معارضه و مزاحمت، نقش میآفرینند؟ جان گذاشتن بر سر پیشرفت برنامه هستهای و استفاده از مزایای آن در تولید انرژی، اصلاح ژنتیک، صنعت و کشاورزی، محیط زیست، پزشکی، تولید دارو، و شیرینسازی آب کجا؛ و بیمقدارنمایی و تعطیلی این سرمایه راهبردی کجا؟ تولید قدرت بازدارنده نظامی و امنیتی و دیپلماتیک کجا؛ و تهدید وانمود کردن این اقتدار برای توسعه اقتصادی کجا؟! گسترش نفوذ منطقهای و عمق راهبردی کشور به عنوان تکیهگاه سیاست خارجی کجا؛ و اقتدار میدان را مزاحم دیپلماسی پنداشتن کجا؟ به جان خریدن زحمات برای خودکفایی در تولیدات راهبردی مانند گندم و بنزین و برق کجا؛ و خودکفایی در تولید گندم را مسخره خواندن، پالایشگاهسازی را کثافتکاری نامیدن، نیروگاهسازی را زیر سؤال بردن، و تبعیت از دیکتههای غرب کجا؟
۸) امروز کسانی در برخی محافل سیاسی و رسانهای پیشرفتهای بزرگ در مسیر صعود به قلهها را تمسخر یا کتمان میکنند که در پویش ملی پیشرفت هم نه تنها سنگی از سر راه بر نداشته و همراهی نکردهاند، بلکه در موقعیت کارشکنی ایستادهاند.
این سنگاندازی نیابتی، غیر از خیانت در تحریف واقعیتها، یاسآفرینی، ناکامی نمایاندن موفقیتها، قدرتمندنمایی دشمن و ناتواننمایی جبهه خودی است. خیانت و جنایت تحریف، در حالی انجام میشود که محافل پایشگر غربی هر چند وقت یک بار، درباره یکی از پیشرفتهای ایران، زبان به تحسین میگشایند، یا هشدار میدهند. امروز هیچ ناظر بیطرفی نمیتواند انکار کند که اراده ملت ایران بر بسیاری از نقشههای خصمانه آمریکا و غرب چیره شده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
به قلهها نزدیک شدهایم؛ یک تصویر چند بعدی (۳)
۹) پیروزی تضمین شده را «شناخت سنتهای الهی و التزام به آنها» فراهم میکند. رهبر انقلاب، مرداد ۱۳۸۱ در دیدار جمعی از دستاندرکاران روزنامه کیهان خاطر نشان کرده بودند: «ما خلاف جریان حرکت نمیکنیم. ولو قاتلکم الذین کفروا لَوَلّوا الادبار ثم لایجدون ولیّاً و لا نصیراً. کفار اگر در قضیه حدیبیه با شما مبارزه و مقاتله میکردند، شکست میخوردند. دنبال این میگوید سنت الله التی قدخلت من قبل.
حالا چی سنت است؛ هر جا که جنگ حق و باطل باشد، سنت این است که حق پیروز بشود؟ نه! در جنگ اُحُد که شکست خوردند، در جای دیگر مثل حُنین آن جور شد... سنت خدا این است که حق وقتی بر ارکان خودش، ارکان صحیح خودش، قرار میگیرد، حتما باید پیروز بشود، بدون تردید... مجاهدت، همان ترتیب ارکان صحیح است، مجاهدت همه جانبه». ایشان همچنین ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در دیدار مسئولان نظام یادآور شدند: «پیروزی، بدون مجاهدت، بدون حرکت، بدون خطرپذیری، امکان ندارد. خدای متعال وعده پیروزىِ بدون حرکت به هیچکس نداده است. صِرف مؤمن بودن هم کافی نیست؛ مجاهدت لازم است، صبر لازم است».
۱۰) نتیجهای که باید از موفقیتها در نزدیک شدن به قلهها گرفت، سرمستی و غرور و توقف مجاهدت نیست. بلکه در جریان صعود، هر قدر به قله نزدیکتر شوید، دشواریها بیشتر میشود و بنابراین دو چندان هوشیاری و همت و تدبیر و سختکوشی لازم است. این، معنای بشارت و هشدار توامانی است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران بیان کردند: «امروز وظیفه ما مراقبت دائمی از انقلاب است؛ وظیفهمان امروز وحدت ملّی است؛ وحدت ملّی مهم است؛ وظیفهمان امروز مشارکت دادن مردم است؛ کمک کردن به آحاد مردم بخصوص به طبقات ضعیف است؛ وظیفهمان امروز کار جهادی مسئولان است... ما فصل مُشبعی را حرکت کردهایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کردهایم، به قلّهها نزدیک شدهایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز نا امید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند... اگر این راه را دنبال کردیم و بحمدالله تا امروز دنبال شده و بعد از این هم به فضل الهی، به توفیق الهی دنبال خواهد شد، پیروزی بر دشمن قطعی است».
محمد ایمانی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه
بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري)
محمد بن ابيبكر
قسمت یکم
محمد بن ابي بكر، فرزند خليفه نخست است. پس از مرگ ابوبكر، همسر او اسماء به عقد حضرت علي عليه السلام درآمد و محمد در خانه علي عليه السلام پرورش يافت1 و جزو ياران خالص اميرمؤمنان علي عليه السلام شد. محمد و عايشه هر دو فرزندان ابوبكر هستند، ولي از نظر انديشه و روحيه، در دو جبهه كاملاً متفاوت از يكديگر قرار گرفتهاند.
جنگ جمل، آزمايش دشواري براي محمد بود؛ زيرا در لشكر مقابل، خواهرش قرار دارد و محمد بايد با او بجنگد. محمد با بصيرتي كه يافته بود، عاطفه و احساسات را كنار گذاشت و در ركاب علي عليه السلام به دفاع بيدريغ از مكتب اسلام پرداخت. در جامعهاي كه عصبيتهاي قومي و قبيلهاي به شدت رواج دارد، رسيدن به چنين مرتبهاي از معرفت كه حتي خواهر خود را به انگيزه الهي در نظر نياورد، بسيار ارزشمند است.
اميرمؤمنان علي عليه السلام پس از جنگ صفين، محمد را به استانداري مصر فرستاد، ولي با متشنج شدن وضعيت عراق به واسطه مسائل حكميت، مصر نيز دچار آشوبهايي شد. امام، مالكاشتر را براي كنترل اوضاع به آن ديار فرستاد كه مالك در ميان راه با توطئهاي به شهادت رسيد.
حضرت علي عليه السلام محمد بن ابيبكر را پس از مالكاشتر به حكومت مصر برگزيد و چون با سپاهيان معاويه روبهرو شد، محمد از مركب پايين آمد و مبارزه كرد. يارانش ناجوانمردانه از اطراف او پراكنده شدند و او نيز به خرابهاي پناه برد. او را گرفتند و نزد معاوية بن خديج آوردند، درحاليكه روزهدار و تشنه بود. معاويه از دادن آب به او جلوگيري كرد و او خطاب به معاويه گفت: اي پسر زن جولايي يهودي، خدا رويت را سياه كند! معاويه او را كشت و پيكرش را داخل لاشه الاغي قرار داد و سپس به آتش سوزاند. وقتي اين خبر به عايشه رسيد، به شدت گريه كرد و همواره در نمازش به معاويه و عمروعاص نفرين ميكرد.
وقتي خبر شهادت محمد بن ابيبكر به اميرمؤمنان علي عليه السلام رسيد، در غم او گريست و با اظهار تأسف، كشنده او را لعن و نفرين كرد.
ميثم تمار
ميثم، فرزند يحيي كه او را ابوسالم1 هم ميخواندند، اهل سرزمين نهروان، منطقهاي ميان عراق و ايران بود. او را ايراني، كُرد، فارس و ترك نيز دانستهاند.2 شيخ طوسي او را از ياران امام علي، امام حسن و امام حسين عليهم السلام شمرده است.3
ابتدا، غلام زني از طايفه بنياسد بود. حضرت علي عليه السلام او را از آن زن خريد و آزادش كرد.4 ميثم، از اصحاب پيامبر به شمار ميآيد.5. لقب «تمار» را هم از آن نظر به او دادهاند كه در كوفه، خرمافروش بود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
♦️ عادل فردوسی پور مجریِ ورزشی با کارشناسی ارشد صنایع و دکترای مدیریت رسانه! زبان درس بده اشکالی نداره!
🔹 اما امیرحسین ثابتی مجریِ سیاسی با دکترای علوم سیاسی، انقلاب اسلامی درس بده خیلی اشکال داره!
🔹 نمیرید از تناقض حسودا!
✍ خانم فردوس
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لحظه بازداشت «کمال» و اعضای شبکه محلات لاهیجان که با هدایت منافقین قصد ترور و خرابکاری در کشور را داشتند
🔹اعضای این تیم ترویستی توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و بازداشت شدند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حتما" گوش کنید. عجیب و اثر گذاره.
🚨مجلس روضه بسیار کوچکی که مورد عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها بود.
زن اگر زن باشه.
با حیا؛ با #حجاب.
مرد به گرد پاشم نمیرسه.
اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ
#اربعین
🖇 #امام_زمان
🖇 #حجاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9