🔰 پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی
🔻 بسمالله الرحمن الرحیم
🌷 سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزهی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همهی گروههای جهادی و سیاسی فلسطین.
🔹 خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دلهای مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیبدیدگان را از خداوند منان مسألت میکنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک میگویم.
🔸 آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچهی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانهی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاهها، راهکار آیندهی فلسطینیها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچهی فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانهوار مرتکب میشود که افکار عمومیِ همهی عالم را بر ضد خود برمیانگیزد و خود و دولتهای غربی پشتیبان خود بویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر میکند.
👈 ادامهی جنایتها و درخواست آتشبس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.
👈 رژیم خبیث از این هم ضعیفتر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرتنمایی مجموعههای ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوانتر و زبونتر خواهد کرد.
🔸 زمان آغاز و توقف درگیریها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است، ولی آمادهسازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیلبردار نیست.
🔹 تجربهی «شیخ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرکنشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد.
🌷 به جوانمردان «شیخ جراح» درود میفرستم.
🔸 دنیای اسلام یکسره در برابر قضیهی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربههای حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند.
🔹 دولتهای مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساختها و ویرانیها در غزه.
🔸 مطالبه و پیگیری ملتها، پشتوانهی این خواستهی دینی و سیاسی است. ملتهای مسلمان، باید انجام این وظیفه را از دولتهای خود مطالبه کنند، خود ملتها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسیاند.
🔹 وظیفهی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همهی وجدانهای بیدار تصدیق میکنند که جنایت گستردهی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بیمجازات بماند.
🔸 همهی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاههای بینالمللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوهی الهی تحقق خواهد یافت، والله غالبٌ علی امره.
جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سید علی خامنهای
🔰لینک عضویت
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰اخبارروز
🔰تحلیل سیاسی
🔰جنگ نرم ودشمن شناسی
✅لینک عضویت
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
گروه حامیان ایت الله رییسی مازندرانWhatsApp https://chat.whatsapp.com/CMBEft1OM9cIsojc5KNcyZ ✅دولت قانون درخط رهبری

یک فعال سیاسی:
انتخابات یک نوع حقوق شهروندی برای مردم است/ نامزد ها از طعنه و تهمت بپرهیزند
فعال سیاسی ضمن سرنوشت ساز بودن انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که نامزد های ریاست جمهوری با ارائه برنامه و معرفی ازعضای کابینه خود می توانند مردم را مجددا به پای صندوق های رای بیاورد.
کد خبر: ۳۳۰۷۴۸
تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، اکنون کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مانده و به مانند ادوار گذشته بازار رسانه های خارجی و اپوزیسون برای تحریم و بایکوت انتخابات داغ شده است.
مشارکت عمومی مردم در انتخابات همواره یکی از عالی ترین سطح فعالیت در فرهنگ سیاسی هر کشوری محسوب می شود. حضور توده مردم در انتخابات و مشارکت سیاسی به عنوان یکی از مهم ترین معیارهایی شناخته میشود که به واسطه آن می توان است مشروعیت یک نظام سیاسی را به نمایش گذاشت.
« حسین کنعانی مقدم» فعال سیاسی در مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به فرایند سیاسی و میزان مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط ویژه و خاصی قرار دارد و افزایش تورم و فشار بر معیشت مردم از این وضعیت را کمی تغییر داده است.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: انتخابات حق شهروندی، قانونی و تکلیف دینی هرکسی در کشور است و کسانی که معتقد به مردم سالاری، قانون اساسی و مشارکت هستند میتوانند با حضور در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند.
وی تشریح کرد: با توجه به صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات و فرد اصلح برای ریاست جمهوری مردم با بررسی بیشتر و توجه به رویکردها و برنامه های انتخابتی نامزدها موظف هستند فرد اصلحی را انتخاب کنند که بتوانند مشکلات کشور را حل کند.
براندازان به میدان آمدند
کنعانی مقدم در ضمن اشاره به هدف اشخاص و رسانه های بیگانه برای تحریم انتخابات خاطر نشان کرد: در این بین دشمن تمام توان خود در پوشش رسانه های فارسی زبان و رسانههای معاند به کار گرفته تا بتواند افکار عمومی مردم را به سمت بایکوت انتخابات سوق دهد.
این فعال سیاسی یادآورد شد: در این بحبوحه چنین کمپین هایی حتی شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا نیز مردم را به این دعوت میکند که انتخابات را تحریم کنند و به نوعی باچنین اقداماتی به دنبال یک جنگ روانی هستند.
وی تاکید کرد: یقیناً ملت ما هر گاه بیگانگان مردم را تشویق به کار می کنند مردم با بلوغ سیاسی خود عکس آن را انجام می دهند چرا که می دانند بیگانگان در جایگاهی نیستند که بخواهند در مسائل داخلی ورود کنند.
اساس انتخابات برچه پایه ای استوار است؟
کنعانی مقدم در ادامه به مهمترین محور و ضلع های مهم انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات پیش رو ا سه محور یا سه رفتار متفاوت را در خود جای داده است. رفتار نخست رفتار انتخاب کنندگان است یا در اصل مردم هستند که می بایست در فرایند انتخابات نکاتی را توجه و به آن پایبند باشند.
این کارشناس وظایف مردم در انتخابات را عنوان و در تشریح آن ها گفت: مردم در فرایند انتخابات نباید به به شایعات توجه نکنند و در عین حال نسبت به مسائل کشور دلسرد نشوند.علاوه برموارد ذکر شده از سوی دیگر مردم باید بر این موضوع واقف باشند که رای آنها اثرگذار خواهد بود و هر رای می توند آینده کشور را برای چهار سال رقم بزند.
وی ادامه داد: محوریت دوم در فرایند انتخابات، رفتار انتخاب شوندگان یعنی نامزد انتخاباتی در مناظره هاست. داوطلب های انتخابات ریاست جمهوری در این دوره موظف هستند با ارائه برنامه و تبلیغات مناسب به تبیین عملکرد خود بپردازند.
کنعانی مقدم تاکید کرد : مردم از بسیاری از وعده های توخالی خسته اند. نامزد ها از سیاهنمایی و تخریب مردم بپرهیزند و به دنبال راهکار و متقاعد کردن مردم باشند.
این تحلیلگر سیاسی عنوان داشت: علاوه بر دو ضلع دیگر ،نقطه سوم مثلث انتخابات عملکرد دستگاه اجرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اکنون که کشور درگیر کرونا است یقینا برگزاری انتخابات در این ایام می تواند دستمایه رسانه های معاند باشد.
وی اضافه کرد: به تناسب وضعیت کشور برخی دستگاه های اجرایی موظف هستند زمینه ها را برای انتخاباتی فراهم کنند که مردم به دور از تجمعات بتوانند در فرایند رای دهی شرکت داشته باشند. اکنون کشور با کرونا دست و پنجه نرم میکند و باید شرایطی به تناسب دستور العمل های بهداشتی طرحی شود تا مردم بتوانند در شرایط خوبی در انتخابات شرکت کند.
کنعانی مقدم تاکید کرد: در نقطه مرکز این مثلث «شورای نگهبان» قرار دارد که به عنوان یک نهاد نظارتی و حاکمیت میتواند بر سه ضلع مثلث انتخاباتی اثر گذاری مهمی داشته باشند.
این فعال سیاسی اصولگرا دادمه داد: شورای نگهبان با نظارت بر چگونگی اجرای انتخابات و صلاحیت نامزدها از طیفهای مختلف سیاسی میتو
ان شور و هیجان خاصی را به انتخابات ریاستجمهوری ببخشد و همین امر میتواند مشارکت را بالا ببرد.
وی خاطر نشان کرد :در انتخابات پیش رو جناح های سیاسی هنوز به یک انسجام کلی نرسیده اند و ما اکنون به مشاهده می کنیم که از یک جناح چندین نفر وارد عرصه انتخابات شده اند .
رفتار برخی نامزد ها صحیح نیست
کنعانی مقدم تشریح کرد: در این بین وضعیت و مواضع بسیاری از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری واضح و شفاف نیست و با برخی از اقدامات ذیل قانون اساسی و شورای نگهبان تبدیل به اپوزیسونی شده اند که هم جهت اپوزیسیون خارجی حرکت می کنند و گاها چراغ سبزی به اپوزیسیون های خارجی نشان می دهند.
این فعال سیاسی اصوگرا خاطر نشان کرد: در این بین برخی از نامزدها هستند که هیچ برنامه ای از خود ندارم و سعی می کنم با طعنه های لطیف آمیز و تهمت آبرو سیاسی و پایگاه اجتماعی در میان برخی از اقشار جامعه بدست آورند.
وی تاکید کرد یقیناً این افراد به نتیجه مطلوب نمی رسد و عملکرد و گفتار این افراد در دادگاه افکار عمومی مردم مورد بررسی قرار میدهند وعلاوه این مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که در عرصه انتخابات و مناظره از طعنه و متهم کردن یکدیگر بپردازند و این موضوع را به شدت مورد نقد قرار می دهند.
نامزد ها می توانند مردم به پای صندوق بیاورند
کنعانی مقدم در آخرین بخش مصاحبه خود به تاریخچه انتخابات و میزان مشارکت مردم اشاره کرد و گفت : فرایند انتخابات ریاستجمهوری همواره با فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده و میزان عملکرد و حضور مردم در هر دوره مهمترین چالش بوده که این فرایند تجربه کرده است. این فعال سیاسی افزود: بالاترین رکورد حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری مرتبط با سال ۶۸ و در زمان کاندیداتوری مقام معظم رهبری برای ریاست جمهوری که از آن پس تا کنون هیچ دوره ای مانند دولت چهارم نوانسته مشارکت بالایی داشته باشد.
وی عنوان کرد: به تناسب وضعیت کشور برآورد اولیه این است که مشارکت مردم 40 درصد خواهد بود اما انتخابات ریاست جمهوری و وقایع آن این پتانسیل را دارد که مشارکت مردم در سطح بالاتری برگزارشود.
کنعانی مقدم در آخر تاکید کرد: نامزدهای ریاست جمهوری می تواند با ارائه برنامه منسجم و معرفی اعضای تیم خود مشارکت را افزایش داده و با بهبود فرایند سیاسی در انتخابات مشارکت ۵۰ درصد تحقق ببخشند .اکنون مردم دنبال این هستند که مشکلات کشور حل شود نامزدی که بگوید در فلان روز را در چند روز چند اقدام فلان روزه میتوان وضعیت کشور از سامان دهند تنها شامل پوپولیستی می دهد.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
با 7 تئوریسین خبرهی اصلاح طلبان آشنا شوید
جالب است بدانید که 4 نفر از این هفت نفر سابقه روزنامه نگاری دارند. قوچانی که کل اعتبارش از همین روزنامه نگاری است و حالا هم سردبیر گروه مجلات هم میهن است، لیلاز سردبیر روزنامه سرمایه بوده، جلایی پور در نشریاتی مثل نوسازی و نشاط و نیز توس و جامعه فعال بوده و عبدی هم سردبیر سلام است.
روزنامه هفت صبح - مصطفی مسجدی: دو تحلیلگر اصلاح طلب که اتفاقا هر مسئولیتی در زمینه ماجراهای ابتدای انقلاب کردستان هم داشتند؛ در مورد ماجرای رفراندوم اقلیم کردستان با هم به مشکل خوردند. صادق زیباکلام که ابتدای انقلاب جزو تیم مذاکره کننده با حزب دموکرات بوده، حالا تمام قد از ماجرای همه پرسی دفاع می کند و جلایی پور که آن 10 سال در نقده و مهاباد و استانداری کردستان فعالیت کرده و سه کتاب برای کردستان نوشته، تمام قد در حال مخالفت با موضوع همه پرسی و نتایج بعد از آن است.
این در حالی است که احمد نقیب زاده، استاد دانشکده علوم سیاسی و حقوق دانشگاه تهران هم موضعی مشابه زیباکلام دارد و مقاله ای مفصل در دفاع از استقلال اقلیم کردستان نوشته است و حجاریان هم یادداشتی دارد که به تبیین این ماجرا اختصاص دارد.
به این بهانه و به غیر از این چهاذر نفر، نگاهی انداختیم به 3 نظریه پرداز دیگر اصلاح طلب که یک یادداشت یا مصاحبه از هر یک می تواند تیتر یک رسانه باشد و نکته های خواندنی از دل آن بیرون بیاید. از اقتصاد به لیلاز پرداختیم و در عین حال دو روزنامه نگار یعنی عبدی و قوچانی را بررسی کردیم که اولی از مکتب سلام بلند شد و دومی از مکتب عصر ما و همشهری.
ترکیب این تیم 7 نفره برای خودمان هم جالب بود. لیلاز تاریخ، زیباکلام جامعه شناسی و عبدی مهندس پلیمر است. البته زیباکلام هم که با عبدی، بر سر هاشمی اختلاف تاریخی دارند، در ابتدا مهندسی شیمی خوانده است و حجاریان، مهندسی مکانیک، از نظر دانشگاهی، حجاریان، نقیب زاده، زیباکلام و جلایی پور دانشگاه تهرانی هستند، عبدی برای امیرکبیر است، لیلاز برای دانشگاه شهید بهشتی و قوچانی از دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد دارد. زیباکلام، نقیب زاده و جلایی پور تحصیلات عالی خود را در خارج از کشور گذراندند.
از نظر شغلی هم جالب است بدانید که 4 نفر از این هفت نفر سابقه روزنامه نگاری دارند. قوچانی که کل اعتبارش از همین روزنامه نگاری است و حالا هم سردبیر گروه مجلات هم میهن است، لیلاز سردبیر روزنامه سرمایه بوده، جلایی پور در نشریاتی مثل نوسازی و نشاط و نیز توس و جامعه فعال بوده و عبدی هم سردبیر سلام است. از نظر سیاسی هم که عبدی و حجاریان و جلایی پور، مشارکتی سابق هستند و قوچانی و لیلاز و نقیب زاده کارگزارانی و فقط زیباکلام بدون حزب است. پروفایل کوتاهی از این هفت نفر را در ادامه بخوانید.
جلایی پور

1. حمیدرضا جلایی پور متولد سال 1336 در تهران و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.
2. دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه شناسی را در دانشگاه تهران با رتبه ممتاز در سال های 1366 تا 1371 گذراند. دکترای تاریخ خود را از رویال هالووی، دانشگاه لندن در 1376 اخذ کرد. تخصص او در حوزه جامعه شناسی سیاسی است. او در زمینه جنبش های اجتماعی و نیز مسائل قومی نیز به تحقیق پرداخته است.
3. در جریان انقلاب اسلامی از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشگاه ها بود. از سال 1357 تا 13674 در مناطق کردنشین به عنوان فرماندار نقده و مهاباد و معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان فعالیت کرد. پس از پایان جنگ به وزارت امور خارجه منتقل می شود و بعد از آن به خارج از کشور می رود تا به ادامه تحصیل بپردازد. او بعد از تحصیلات خود که مصادف با ابتدای دوره اصلاحات است، به کار روزنامه نگاری مشغول می شود و مدیریت روزنامه های جامعه و نوسازی و نیز انتشار روزنامه های جامعه، نوین، عصر آزادگان، نشاط و نوسازی را بر عهده دارد.
4. او کانال تلگرامی فعالی با حدود 5 هزار عضو دارد که پست های اخیر آن، تماما مربوط به ماجرای کردستان است. او در یادداشت های کوتاه و بلند متعددی، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده است.
لیلاز
1. محمد لیلاز متولد سال 1341 است و در حال حاضر مدیرعامل شرکت سبلان خودرو مایوان است.
2. او در سال 1387 رساله دکترای خود را در گرایش تاریخ ایران اسلامی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دفاع کرده است. این رساله در سال 1392 در قالب کتابی با عنوان موج دوم توسعه آمرانه منتشر شد. حوزه پژوهشی او نیز معجونی از تاریخ و اقتصاد است.
3. آنچه از سعید لیلاز می دانیم این است که وی در سال 1366 و در 24 سالگی به روزنامه اطلاعات رفت و مشغول به روزنامه نگاری شد؛ هر چند که پیش از آن، مقالاتی برای این روزنامه فرستاده بود. همچنین پدر او در سال های پیش از 28 مرداد 1332 روزنامه نگار بود و در رسانه هایی همچون «روزنامه آتش» ک
ار می کرده و دیدگاه های چپ داشته است. مهم ترین تجربه روزنامه نگاری خود او، سردبیری مناطق آزاد و همین طور روزنامه اقتصادی – سیاسی سرمایه بوده است. او همچنین برای مدتی در دانشگاه شهید بهشتی، تدریس داشته است.
4. لیلاز پس از وقایع سال 1388 برای مدتی بازداشت و به حبس محکوم می شود که البته اجرای این حکم پس از مدتی متوقف می شود.
5. لیلاز در ماه های اخیر کمتر در مطبوعات دیده می شود و آخرین حضور او مربوط به یادداشتی در سایت خبرآنلاین است که پیشگویی جالب توجهی درباره آینده کشور است. «با کم شدن درآمد نفتی، حکومت آن هژمونی و دخالت سابق در اقتصاد را نمی تواند داشته باشد. در این شرایط به ناچار از روی کار آمدن و پیشرفت بخش خصوصی حمایت می کند. هر وقت هژمونی و اقتدار دولت و در سطح کلان حکومت کمتر می شود به بدنه اجتماعی رجوع می کند و بخش خصوصی دعوت به فعالیت می شود. قدرت گرفتن بخش خصوصی تبعات و خواست سیاسی و اجتماعی دارد. تغییر بعدی در جامعه، پیرو تغییر در امر اقتصاد است.»
نقیب زاده
1. احمد نقیب زاده متولد 1332 در شهر بابک است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
2. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود در رشته علوم سیاسی را قبل از انقلاب اسلامی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرده و بعد از گذراندن کارشناسی ارشد، مطالعات بین الملل در دانشگاه پاریس در سال 1361، دکترای علوم سیاسی خود را در سال 1365 از دانشگاه Nanterre در فرانسه اخذ می کند. نقیب زاده بیش از هر چیز در حوزه روابط بین الملل فعالیت علمی داشته است. نخستین کتاب منتشر شده از او در سال 1368 تحولات روابط بین الملل از کنگره وین تا امروز و آخرین کتاب او تعاملات میان رشته ای در روابط بین المللی نام دارد که در سال 1394 منتشر شده است.
4. نقیب زاده زبان صریحی دارد و همین باعث شده که برخی از سخنانش جنجالی شود. مثلا این سخنان در پاییز 1392 در گفتگو با هفته نامه آسمان که در نقد اصلاح طلبان بود: «اقدام رهبری مبنی بر اجازه دادن به روی کار آمدن دولت اصلاحات نشان دهنده این است که در نظر رهبری آرای مردم از چه جایگاهی برخوردار است اما متاسفانه ما دیدیم که اصلاح طلبان و دوم خردادی ها پاسخ اعتماد و حمایت های رهبری را چگونه دادند.» یا مناظره با حجت الاسلام خسروپناه در آبان 1394 با موضوع تمدن نوین اسلامی که در برنامه زاویه شبکه چهار سیما برگزار شد و او در آن انتقادات تندی به روحانیون وارد کرد.
4. البته یادداشت اخیر او هم به اندازه کافی خبرساز شده است. یادداشتی که بخشی از آن 30 شهریور در سایت فراتاب منتشر شده و در آن نقیب زاده چند استدلال برای دفاع از همه پرسی استقلال کردستان داشته مثل این که «منافع ملی ایران حکم می کند که عراق یک دولت مرکزی قدرتمند نداشته باشد و لذا عدم تمرکز یا حتی تجزیه آن بیشتر در راستای منافع ماست.»
حجاریان
1. سعید حجاریان متولد 1333 در تهران است.
2. در سال 51 در کنکور سراسری با رتبه دو رقمی در رشته مکانیک دانشکده فنی قبول شد. هنوز علایق علوم انسانی در وی جدی نبود و برای تامین زندگی به مهندسی روی آورد. در دانشگاه هم اگرچه در رشته مکانیک درس می خواند اما در کلاس های مرحوم عنایت و هما ناطق هم شرکت می کرد. کلاس های شفیعی و سیمین دانشور را هم می رفت. تفسیر و اصول و فلسفه می خواند، بدایه و نهایه را هم پیش آقای اسدالله بیات زنجانی یاد گرفت. بعد از انقلاب هم دوباره در دور اولی که بعد از انقلاب فرهنگی برای فوق لیسانس کنکور برگزار شد شرکت کرد و در سال 1372 با دفاع از پایان نامه ای با عنوان «موعودیت در انقلاب ایران و روسیه» زیر نظر حسین بشیریه، فوق لیسانس و دکترای علوم سیاسی خود را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گذراند.
3. حجاریان تقریبا سه دوره فعالیت جدی دارد. در دوره اول، او در مشاغل اطلاعاتی فعال است و یکی از موسسین وزارت اطلاعات به شمار می رود. در دوره دوم او در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام به کادرسازی و تئوری پردازی پیرامون توسعه سیاسی می پردازد و در دوره سوم به امور مدنی مثل عضویت در شورای شهر و حزب سیاسی (مشارکت) می پردازد.
4. حواشی پیرامون حجاریان کم نیست، مهم ترینش اما ترور او در سال 1377 است که عملا باعث شد از تحرک او در فضای سیاسی کشور کاسته شود. حجاریان پس از حوادث سال 1388 هم بازداشت شد.
5. حجاریان اخیرا درباره مسئله دولت و ملت در ایران مقاله ای نوشته و ضمن آن گریزی به ماجرای کردستان زده است که با انتقادهایی مواجه شده. البته پیش تر گفتیم که حرف های سعید حجاریان به معنای دفاع از استقلال کردستان نبوده است. او در واقع دلیل کردها برای استقلال را توضیح داده است.
عبدی
1. عباس عبدی متولد سال 1335 در تهران است. او در حال حاضر یادداشت نویس مطبوعات معتبر اصلاح طلب است اما فعا
لیت آکادمیکی هم با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می دهد.
2. عبدی فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر تهران است. بیشتر در حوزه جامعه شناسی به خصوص جامعه شناسی سیاسی فعالیت می کند و تخصصش در حوزه نظرسنجی است.
4. فعالیت در امور اطلاعاتی در دهه 60 و به طور مثال بخش اطلاعات خارجی دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست وزیری، مسئولیت در دفتر پژوهش های اجتماعی در معاونت سیاسی دادستان کل کشور، معاون فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از سمت های دولتی است که عبدی بر عهده داشته است. او همچنین سردبیر روزنامه سلام و عضو شورای سردبیری روزنامه صبح امروز بوده است. او موسسه ای به نام آینده داشت که در حوزه نظرسنجی فعالیت می کرد اما فعالیت های او در این موسسه از نظر دستگاه قضایی جرم شناخته شد و این موسسه تعطیل شد.
4. عبدی تا به حال دو بار سابقه محکومیت دارد. یک بار در سال 1373 به دلیل پرونده مربوط به روزنامه سلام و بار دیگر در دهه 80 و به دلیل پرونده مربوط به موسسه آینده. اتهام او در این پرونده اخیر فروش اطلاعات به خارج و تبلیغات علیه نظام بود که در نهایت در بخشی از اتهامات محکوم شناخته شد و دو سال به زندان رفت. عبدی البته یکی از افراد فعال در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا هم بوده و دیدار او با وابسته فرهنگی وقت سفارت آمریکا در سال 1378 که از گروگان های دانشجویان پیرو خط امام بود حاشیه ساز شد.
5. عبدی، کانال تلگرامی به نام آینده دارد که آخرین مطلب منتشر شده در آن، درباره منافع دولت سایه است.
قوچانی
1. محمد قوچانی متولد سال 1355 در رشت است. او در حال حاضر سردبیر ارشد گروه مجلات هم میهن است. او همچنین از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.
2. قوچانی فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دارد.
3. او فعالیت مطبوعاتی خود را با نوشتن یادداشت های سینمایی در نشریه محلی «کادح» گیلان آغاز کرد و پس از آن به همکاری با نشریه «گام» پرداخت. پس از آن که برای ادامه تحصیل به تهران رفت، از سال 1374 به همکاری با نشریه «عصر ما» ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران پرداخت. روزنامه های جامعه، نشاط و عصر آزادگان برای قوچانی آغاز دوره جدیدی از روزنامه نگاری بودند. او با روزنامه های خرداد و اخبار اقتصادی نیز کار کرد. محمد عطریانفر مدیر وقت روزنامه همشهری در سال 80 قوچانی را به سردبیری مجله «همشهری ماه»، ضمیمه فرهنگی روزنامه همشهری منصوب کرد و همان تیم، گروه اولیه و اصلی روزنامه شرق شد که بعدها تیم پیرامون قوچانی در سری روزنامه ها و هفته نامه های هم میهن، شهروند امروز، اعتماد ملی، ایراندخت، آسمان، صدا و مردم امروز هم فعالیت کرد و حالا با او در گروه مجلات هم میهن همکار هستند.
4. قوچانی تا به حال سه بار در دوره اصلاحات و پس از انتخابات سال 1388 سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. برخی از مقالات او و نیز رویکرد برخی نشریاتش مثلا در قبال موضوعاتی مانند روشنفکری دینی، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین سهل انگاری هایی که عامل توقیف برخی از نشریات اوست، مورد انتقاد قرار گرفته است.
5. آخرین کار مهم قوچانی، نوشتن سرمقاله بلند 30 هزار کلمه ای برای علی شریعتی در ماهنامه مهرنامه بود.
صادق زیباکلام
1. صادق زیباکلام متولد سال 1327 در تهران است. او عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
2. زیباکلام با وجود این که پیش از انقلاب در کنکور دانشگاه تهران پذیرفته می شود اما پدرش با تحصیل او در ایران مخالفت کرده او را روانه اتریش می کند تا او را از درگیری های سیاسی دانشگاه تهران به دور نگه دارد. در اتریش تحت تاثیر تفکرات مارکسیستی قرار می گیرد و تحصیل خود را در اتریش نیمه تمام گذاشته و به توصیه پدر در خرداد 1346 به انگلستان می رود. بعد از طی دوره دو ساله کالج او به پلی تکنیک شهر هادرزفیلد در شمال بریتانیا می رود و وارد رشته مهندسی شیمی می شود. او بعد از اتمام دوره کارشناسی وارد دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه برادفورد می شود. پس از انقلاب در سال 1363 برای ادامه تحصیل به انگلستان باز می گردد اما به جای ادامه تحصیل در رشته مهندسی شیمی به علوم انسانی روی می آورد. او در دانشکده صلح شناسی دانشگاه برادفورد فوق لیسانس و دکترای خود را می گیرد. موضوع تز دکترای او انقلاب اسلامی ایران و فلسفه سیاست غرب بوده است.
5. تقریبا هیچ حرف و سخنی نیست که زیباکلام به زبان بیاورد و از دل آن حاشیه ای بیرون نیاید. با این حال، عقاید او در زمینه رژیم صهیونیستی و نیز مسئله هسته ای بیش از هر چیز حاشیه ساز بوده است. البته زیباکلام حاشیه ای هم در سال 1358 دارد، وقتی عضوی از گروه مذاکره کننده برای مسئله کردستان می شود و به گفته او، ربوده شدنش و مشکوک شدن گروه به این که نکند او به نفع دموکرات ها کار می کند، باعث می شود
مذاکرات صلح، کاملا متوقف شود.
4. زیباکلام یکی از افراد فعال رسانه ای است و تقریبا روزی نیست که در مطبوعات از او مطلب یا مصاحبه ای منتشر نشده باشد. آخرین فعالیت های او هم مناظره جنجالی در شبکه افق، حضور عجیب در برنامه درنگ شبکه یک سیما و نامه سرگشاده به آیت الله سیستانی درباره ماجرای کردستان بود
البته به این جمع باید اشنا را هم اضاف کرد
دوستان اینها تیم عملیات روانی وبرنانه ریز جریان اصلاحات وعوامل نفوذی غرب ولیبرال در بدنه دولت هستند
اخرین کارشون ویس ظریف توسط لیلاندز بوده است
پیروزی دیپلماسی میدان بر دیپلماسی التماس را به همه ملت ایران ومحور مقاومت تبریک می گویم وانشاالله پیروزی محور مقاومت در تمام جبهه ها
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴مناظره هاى انتخاباتى ؛فواید و اشکالات
🔹از جمله ساختارها و گونه هاى برنامه سازى در رسانه " مناظره " است و در ساليان اخير مناظره هاى انتخاباتى در ايران جاى خود را بازكرده است.
🔹ارزيابى ها، اثرسنجى و نظرسنجى هاى رسمى گوياى آن است كه *بيش از ۵۰ ميليون نفر از مردم بيننده مناظره هاى انتخاباتى هستند.
🔹مناظره موجب افزايش مشاركت سياسى مردم در انتخابات می شود.
براى آشنايی مردم با كانديداها و برنامه هاى آنها بسيار اثر دارد.
در يك نظرسنجى معتبر نشان داده شد كه كانديدايی كه قبل از مناظره فقط ۵٪ مردم او را مى شناختند بعد از مناظره ها اين شناخت به بيش از ۴۰ ٪ افزايش يافته بود.
🔹مناظره بيانگر عدالت رسانه اى توسط رسانه ملى است. هر كانديدايی كه از نظر قانون احراز صلاحيت شده باشد فارغ ازخط و تفكر سياسى و بدور از توانايی هاى مالى و امكانات، براحتى از اين رسانه امكان حضور و بيان برنامه ها و ديدگاههاى خود را پيدا مى كند.
🔰🔰 فوايد مناظره
🔺"افزايش سطح رقابت در میان کاندیداها و جناح های سیاسی است، چرا كه همه توان فكرى، علمى، تجربه و سوابق مديريتى كانديدا و حاميان آن "بدون روتوش "در معرض افكار عمومى قرار ميگيرد.
🔺اين مدل ساختار برنامه سازى روشى موفق درجلوگيرى از ريخت و پاش هاى مالى و اسراف در تبليغات است.
🔺مناظره موجب تضارب آراء، چند صدايی و فراهم ساختن تكثر گرايش هاى سياسى نقش برجسته دارد.
🔰🔰 اشكالات مناظره های تلویزیونی
🔻هر كس سخنورتر و قدرت بيان بهترى دارد نتيجه بهترى مى گيرد. كه گاهى اوقات با هوچى گرى و فريبكارى همراه ميشود.
🔻مناظره گاهى مرزهاى اخلاقى را ناديده ميگيرد و هركس هر قدر توان بيشترى در بداخلاقى و هنجارشكنى دارد متاسفانه نتيجه بهترى مى گيرد؟!
🔻مناظره گاهى تبديل به فرصتى براى تسويه حساب هاى سياسى، جناحى، باندى و شخصى ميشود.
🔻قدرت احساسى، عواطف، روانى غالبا بر قدرت عقلانى و خردورزى غلبه مى يابد.
🔻 مناظره گاهى اوقات نماد رياكارى، تزوير و نفاق است. ارايه چهره و شخصيتى غير از آنكه هست.
اين ها زيان ها وضررهاى مناظره است.
با اين همه بايد از مناظره دفاع كرد و نواقص و اشكالات آن را برطرف كرد.
بايد راه گفتگو و تعامل را همواره بازنگهداشت.
🔻مناظره بايد نماد خردورزى، شرح صدر، تعامل، گفتگو، تاب آورى و مداراى جامعه ايرانى باشد نه نماد پريشان احوالى، رياكارى و دغل بازى. مناظره بايد عيارجوانمردى و راستى باشد .
🔻بايد سازوكارى براى نظارت،داورى وراست آزمايي مناظره هاى انتخاباتى تلويزيونى طراحى واجراكرد.
✍دکتر علی دارابی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هرخانه یک ستاد
🔰دولت قانون درخط رهبری
🔰حامی محرومان
🔰حامی کارگران وزحمت کشان
🔰حامی تولید ملی
✅لینک عضویت
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️فوری
⭕️پیام به مردان مرد میدان دیپلماسی
✍ پیام سیدابراهیم رئیسی در پی پیروزی ملت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰ملت مظلوم و مقاومت قهرمان فلسطین بار دیگر در آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز خوش درخشیدند و رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک گام دیگر در مسیر آرمان بلند آزادسازی قدس شریف وادار به عقب نشینی نمودند.
🔰اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر در غزه و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان و مردان فلسطینی، اگر چه نمایانگر سبعیت و ددمنشی صهیونیستهای مجرم و جنایتکار، نقض فاحش حقوق بشر و مظلومیت مردم بی پناه غزه و کرانه باختری است اما، ناجی رژیم جعلی و رو به زوال صهیونیستی، پایانبخش روند قهقرایی و عقب نشینی های پی در پی آن نیست.
🔰مقاومت فلسطین در غزه و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ ، با تمسک به آرمان قدس شریف و مسجدالاقصی، حول محور هویت واحد و یکپارچه فلسطینی، توانستند پیروزی بزرگی را برای امت اسلامی و عربی به ارمغان آورند، مایه آبروی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شوند و دولت های سازشکار که مدتی است برای عادی سازی روابط با این رژیم کودککش مسابقه می دهند را بیش از پیش شرمسار سازند.
🔰موشکهای مقاومت، شکنندگی امنیت شیشه رژیم اشغالگر صهیونیستی را بیشتر از هر زمان دیگری نمایان ساخت و اراده ی مستحکم فلسطینی ها بر سامانه های چند لایه پدافندی صهیونیستها غلبه کرد و انگاره شکست ناپذیری اسرائیل را به یک گمان باطل و بی اساس تبدیل نمود.
🔰در این شرایط دولت بی هویت تل آویو ادامه جنگ را مایه رسوایی بیشتر در داخل سرزمین های اشغالی و خارج از آن دید و با تسلیم در برابر مقاومت مردم فلسطین، در پذیرش آتش بس پیش قدم شد.
🔰ملت فلسطین پیروز بلامنازع این میدان است و این مسیر را تا تحقق کامل اهداف خود برای آزادسازی سرزمین فلسطین از نهر تا بحر ادامه خواهد داد.
🔰اکنون ملت بزرگ فلسطین به برکت این تفکر و به مدد برادر عزیز و شهید بزرگوارمان حاج قاسم عزیز طعم شیرین پیروزی را چشیده¬اند و اراده قوی آزادگان فلسطین این رژیم سفاک را وادار به پذیرش خواستهای ملت مستضعف اما مقام فلسطین نمودهاند.
🔰لازم است مسلمانان جهان و دولت های اسلامی و عربی به وظیفه انسانی و اسلامی خود در قبال ملت فلسطین و قبله اول مسلمانان عمل کنند و از حمایت ملت مظلوم و در عین حال مقتدر فلسطین دریغ ننمایند.
🔰جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته پشتیبانی و حمایت همه جانبه از فلسطین را وظیفه خود می داند و بر هم افزایی کشورهای اسلامی در این زمینه به ویژه در روند بازسازی و امداد تاکید می نماید.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️دشمن شناسی درکلام رهبری
مصادیق حقوق بشر آمریکایی
دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را بهوسیلهی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانهای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید: فردا هفتم تیر است، حادثهی حزب اتّفاق افتاده است؛ در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثهی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکاییها بودند، غربیها بودند، همان کسانی بودند که بمبهای شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتلعام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر - چند روز بعد - ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر - چند روز بعد از این - حادثهی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیجفارس است. از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتلعام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر] زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، بهوسیلهی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویسهای امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمککننده بودند؛ حدّاقل تشویقکننده بودند. این دشمنها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفتهی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنبالهروان آمریکا است - یک چهرهی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثتآلود را در زیر پردههای توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.۱۳۹۴/۰۴/۰۶
⭕️جنگ نرم وحضرت امام خمینی ره
بدون شک، امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین رهبران دینی تاریخ بشریت است.
رهبری خردمندانه و هوشیارانه این شخصیت بزرگ، بدون هیچ تردیدی، در میان غیر معصومین، منحصر به فرد بوده و جز انبیای الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) کس دیگری در طول تاریخ بشریت نتوانسته است از جایگاه ویژه و موقعیت بزرگ مردمی وی و نیز تاثیرگذاری بر تحولات جهانی برخوردار شوند.
محبوبیت بی بدیل امام خمینی(ره) در میان قلوب کسانی که هم عصر او بودند و در گوشه گوشه جهان، به پیروی از او افتخار می کردند، حتی در میان رهبران معصوم بشر نیز کمتر دیده شده است.
صرف نظر از ویژگیهای بسیار ممتاز شخصی امام راحل که به تقوا، تهذب و تسلیم محض بودن او در برابر ذات لا یزال الهی بر می گردد و علاوه بر موقعیت ویژه علمی و فقهی ایشان که یگانه زمانه خود بود، هوش و نبوغ سیاسی و قدرت پیش بینی و تحلیل قوی و دقیق امام، وی را به عنوان یک رهبر فوق العاده موفق در طول اعصار معرفی کرد و یقنیا در طول قرنهای بعد، به عنوان یک شخصیت اسطوره ای از او یاد خواهد شد.
یکی از ویژگی های خاص امام خمینی(ره) که کمتر فردی در میان رهبران سیاسی جهان به آن شناخته می شود، قدرت تحلیل بالا و پیش بینی دقیق موضوعات و تحولات بعدی با حداقل خطا است که موجب شد تا امام در طول حیات مبارزاتی خود کمتر دچار اشتباه شود و به گواهی بسیاری از آگاهان، برخی از اشتباهات صورت گرفته نیز، از سوی دیگران به امام تحمیل گردید.
از سوی دیگر، موضوع «جنگ نرم»، از جمله مسائلی است که در عصر ما، به یکی از مباحث داغ و جدی در میان صاحب نظران تبدیل شده است و بسیاری از اهل فن، اعتقاد دارند که در زمانه ما، جنگ نظامی جای خود را به جنگ نرم داده و قدرتها تلاش می کنند از راه تاثیر گذاری بر رسانه ها و مطبوعات و مراکز آموزشی، کنترل افکار عمومی را در دست گرفته و به این ترتیب، راههای تسلط بر رقبا را طی نمایند.
شاید یکی از سوالاتی که مطرح شود این باشد که آیا در کلام و اندیشه امام خمینی(ره) به عنوان یک رهبر تیزهوش و آگاه دینی، به موضوع جنگ نرم نیز اشاره شده است یا نه؟
نوشتار زیر که با عنوان «جنگ نرم در کلام و اندیشه امام» تدوین شده، به سوال فوق پاسخ خواهد داد.
امام خمینی(ره)، در طول دوران حیات مبارزاتی خود، همچنان که به ابعاد مختلف مبارزه توجه کامل داشت، به جنگ نرم، شیوه های آن و ابزارهای مورد استفاده در آن نیز در مقاطع مختلف توجه نشان داده و با تعابیر مختلف، دوستداران خود را به آن متوجه ساخته است.
هر چند که واژه «جنگ نرم» در کلام امام خمینی(ره)، هرگز استفاده نشده، اما توجه امام به مبانی جنگ نرم، نشان از حساسیت امام نسبت به موضوع داشته است.
اهداف دشمن در جنگ نرم از دیدگاه امام خمینی(ره):
امام خمینی(ره)، به عنوان رهبری آگاه به مبانی جنگ نرم، یکی از راههای مهمی که دشمن از طریق آن جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی اقدام خواهد کرد را استفاده از روشهای جنگ نرم عنوان می کنند.
ایشان در یکی از سخنرانی های خود، یاد آوری می کنند که « آمریکا با زور سرنیزه به میدان نمی آید، بلکه با قلم به میدان می آید» و به این ترتیب، شیوه جنگ غرب علیه اسلام را پیش بینی می نماید.
ایشان، در تذکری به دوستان انقلاب اسلامی، خاطر نشان می کند که نباید از قدرت نظامی دشمن ترسید:
«عزيزان من! ما از حصر اقتصادى نمىترسيم، ما از دخالت نظامى نمىترسيم، آن چيزي كه ما را مىترساند وابستگى فرهنگى است، ما از دانشگاه استعمارى مىترسيم»
این رهبر فرزانه، ایجاد وابستگی شدید فرهنگی به غرب را مهمترین هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عنوان می کند.
« از جمله نقشه ها كه مع الا سف تأثیر بزرگى در كشورها و كشور عزیزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زیادى به جا مانده، بیگانه نمودن كشورهاى استعمارزده از خویش و غرب زده و شرق زده نمودن آنان است به طورى كه خود را و فرهنگ و قدرت خود را به هیچ گرفتند و غرب و شرق، دو قطب قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله گاه عالم دانستند و وابستگى به یكى از دو قطب را از فرائض غیر قابل اجتناب معرفى نمودند. و قصه این امر غم انگیز طولانى و ضربه هایى كه از آن خورده و اكنون نیز مى خوریم كشنده و كوبنده است» .
این پیر خردمند، همواره در سخنان خود که به مثابه چراغ هدایت انسانهای آزادیخواه و دینمدار در طول اعصار بر افروخته است، بیش از همه، به عرصه هایی که دشمن از طریق آن تلاش خواهد کرد تا به پیکره امت اسلامی ضربه وارد نماید حساسیت نشان داده، و بخش زیادی از تلاش خود را به اصلاح این عرصه ها اختصاص داده است.
به اعتقاد امام خمینی(ره)، دانشگاه و رسانه، دو عنصر اساسی و محوری در پیمودن راه سعادت یا رفتن به سمت شقاوت در جامعه امروز ماست.
از دیدگاه حضرت امام، دشمن برای ضربه زدن به اهداف عالیه دین، تلاش خواهد کرد تا در اولین قدم، دانشگاه و دانشجو را از م
سیر اصلی منحرف نماید.
ایشان در این زمینه می فرمایند:
« اما در دانشگاه ها نقشه آن است كه جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهاى خودى منحرف كنند و به سوى شرق یا غرب بكشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت كشورها حكومت دهند تا به دست آنها هرچه مى خواهند انجام دهند. اینان كشور را به غارت زدگى و غرب زدگى بكشانند و قشرروحانی با انزوا و منفوریت و شكست قادر بر جلوگیری نباشد. و این بهترین راه است برای عقب نگهداشتن و غارت كردن كشورهای تحت سلطه».
امام خمینی(ره) که در بیان دقیق خود، رمز مشکلات موجود در جوامع مسلمین را کشف کرده است، تنها راه مبارزه با این تهاجم را اسلامی کردن دانشگاه ها و توجه به مسائل تربیتی و متعهد بار آوردن دانشجو می داند.
ایشان در این زمینه می فرمایند:
«دانشگاه بايد عالم درست كند، دانشگاه بايد اشخاصى را درست كند كه مملكتخودش را اداره كند از حيث علميت، اداره كند از حيث فرهنگ، نه اينكه غايت آمال اين باشد، يك چيزى دستش بيايد برود تو يك ادارهاى بنشيند مهمل»
در اندیشه امام راحل، عرصه رسانه نیز یکی از مهمترین میعادگاه های دشمن برای ضربه زدن به اسلام و آموزه های روحبخش آن است.
امام خمینی"ره"، رادیو و تلویزیون را از مهمترین عوامل اصلاح یا فساد جامعه عنوان می کند.
«راديو و تلويزيون از تمام رسانه هايى كه هستحساستر است. راديو و تلويزيون مىتواند يك مملكت را اصلاح كند و مىتواند به فساد بكشد. تبليغات راديو و تلويزيون مىتواند از راه سمع مردم را با تربيت كند يا منهدم كند.»
ایشان، در وصیت نامه سیاسی ـ الهی خود، از نقش تلویزیون در تغییر هنجارهای جامعه و ایجاد دگرگونی در فرهنگ جامعه سخن می گوید. در باور امام، رادیو و تلویزیون و سینمای فاسد، از یک جامعه مولد، یک جامعه مصرفگرا و شهوتخواه می سازد و این دقیقا همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است:
«رادیو و تلویزیون و مطبوعات و سینماها و تئاترها از ابزارهای موثر تباهی و تخدیر ملتها، خصوصا نسل جوان بوده است . در این صد سال اخیر به ویژه نیمه دوم آن ، چه نقشه های بزرگی از این ابزار، چه در تبلیغ ضد اسلام و ضدروحانیت خدمتگزار، و چه در تبلیغ استعمارگران غرب و شرق ، كشیده شد و ازآنها برای درست كردن بازار كالاها خصوصا تجملی و تزئینی از هر قماش ، ازتقلید در ساختمانها و تزئینات و تجملات آنها و تقلید در اجناس نوشیدنی وپوشیدنی و در فرم آنها استفاده كردند... فیلمهاى تلویزیون از فرآورده هاى غرب یا شرق بود كه طبقه جوان زن و مرد را از مسیر عادى زندگى و كار و صنعت و تولید و دانش منحرف و به سوى بى خبرى از خویش و شخصیت خود و یا بدبینى و بدگمانى به همه چیز خود و كشور خود حتى فرهنگ و ادب و مآثر پرارزشى كه بسیارى از آن با دست خیانتكار سودجویان، به كتابخانه ها و موزه هاى غرب و شرق منتقل گردیده است»
توجه امام به عرصه رسانه، تنها به سوی رادیو تلویزون معطوف نیست. ایشان ضمن اینکه در مقاطع مختلف، از نقش افراد روشنفکر و متعهد در آگاهی رساندن به آحاد افراد جامعه از طریق درج مقالات در زونامه ها و مجلات تجلیل می کند، از نقش منفی رسانه های ضد ارزشی و تاثیر آن در منحرف کردن افکار جوانان و انسانهای کم اطلاع جامعه نیز سخن می گوید.
امام خمینی(ره) در مورد نقشی که روزنامه ها و مجلات در جنگ نرم دشمن علیه ما ایفا کرده و یا می کنند می فرماید:
« مجله ها با مقاله ها و عكسهاى افتضاح بار و اسف انگیز و روزنامه ها با مسابقات در مقالات ضد فرهنگى خویش و ضد اسلامى با افتخار، مردم به ویژه طبقه جوان مؤثّر را به سوى غرب یا شرق هدایت مى كردند».
اما در دیدگاه امام، استفاده از ابزار رسانه، تنها بخشی از برنامه هدفمند و بلند مدت دشمن صحنه جنگ نرم است. امام خمینی (ره) با دیده روشن بین خود، ایجاد مراکز فحشا و فساد و کشاندن جوانان به سوی بی بندباری و بی مسئولیتی را از برنامه های عمده دشمن می داند.
« اضافه كنید بر آن (رسانه های مبتذل) تبلیغ دامنه دار در ترویج مراكز فساد و عشرتكده ها و مراكز قمار و لاتار و مغازه هاى فروش كالاهاى تجمّلاتى و اسباب آرایش و بازیها و مشروبات الكلى به ویژه آنچه از غرب وارد مى شد».
در نظر امام خمینی(ره)، تقویت و حمایت از عناصر خودباخته و منحرف، و ایجاد زمینه کار و فعالیت برای این افراد، از دیگر برنامه های دشمن برای مقابله نرم با جریان بزرگ اسلامی در جهان است.
ایشان، حتی از امکان نفوذ و رسوخ افراد منحرف در میان علمای دینی و حوزه های علمیه نیز سخن می گوید و از متولیان امر می خواهد تا متوجه حضور افراد منحرف حتی در میان حوزه های علمیه دینی نیز باشند.
امام راحل، در این خصوص می فرمایند:
« یكى از راههاى با اهمیت براى مقصد شوم آنان و خطرناك براى اسلام و حوزه هاى اسلامى نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حوزه هاى علمیّه است كه خطر بزرگ كوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزه ها با اعمال ناشایسته و اخلاق و روش انحرافى است و خط
ر بسیار عظیم آن در درازمدت به مقامات بالا رسیدن یك یا چند نفر شیّاد كه با آگاهى بر علوم اسلامى و جازدن خود در بین توده ها و قشرهاى مردم پاكدل و علاقه مند نمودن آنان به خویش و ضربه مهلك زدن به حوزه هاى اسلامى و اسلام عزیز و كشور در موقع مناسب مى باشد ».
ایشان همچنین، جداکردن علمای دینی و حوزه های علمیه از دانشجویان و مراکز دانشگاهی را نیز از عرصه های جنگ نرم و نقشه های دشمن در مبارزه با اسلام می داند.
امام در توصیه ای به امت اسلامی چنین می گویند:
« توصیه اینجانب آن است كه نسل حاضر و آینده غفلت نكنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هرچه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامى پیوند دوستى و تفاهم را محكمتر و استوارتر سازند و از نقشه ها و توطئه هاى دشمن غدّار غافل نباشند و به مجرد آنكه فرد یا افرادى را دیدند كه با گفتار و رفتار خود در صدد است بذر نفاق بین آنان افكند او را ارشاد و نصیحت نمایند و اگر تأثیر نكرد از او روگردان شوند و او را به انزوا كشانند ».
پیشوای بزرگ امت، که سخنان حکیمانه اش بدون شک برگرفته از عالم بالاست، همواره تاکید دارد که صحنه مبارزه حق و باطل، منحصر به میدان های جنگ نظامی نیست، بلکه فضاهای علمی و آموزشی و مراکز رسانه ای، مهمترین صحنه های تقابل دو گروه حق و باطل اند . امام راحل، در تبیین دقیق خود از صحنه نبرد فوق، ، روشنفکرمآبان خودفروخته و متحجرین خشک مغز و متعصب را، مهمترین گروهها برای سوء استفاده دشمن به عنوان عوامل جنگ نرم می دانند.
در اندیشه امام، دشمن با تاثیر گزاری بر این دو گروه، از هر یک به نوعی در خصوص ضربه زدن به کلیت باورهای اسلامی مردم استفاده می کنند. از گروه اول به عنوان ابزار سیتزه با باورهای عمیقی دینی مردم و از گروه دوم به غرض زیر سوال بردن مبانی دینی و اعتقادی استفاده ابزاری صورت می گیرد.
« از توطئه های مهمی كه در قرن اخیر، خصوصا در دهه های معاصر، وبه ویژه پس از پیروزی انقلاب آشكارا به چشم می خورد، تبلیغات دامنه دار با ابعاد مختلف برای مایوس نمودن ملتها از اسلام است .گاهی ناشیانه و با صراحت به اینكه احكام اسلام كه 1400 سال قبل وضع شده است نمی تواند در عصر حاضر كشورها را اداره كند، یا آنكه اسلام یك دین ارتجاعی است و با هر نوآوری و مظاهر تمدن مخالف است ، و در عصر حاضرنمی شود كشورها از تمدن جهانی و مظاهر آن كناره گیرند، و امثال این تبلیغات ابلهانه و گاهى موذیانه و شیطنت آمیز به گونه طرفدارى از قداست اسلام، كه اسلام و دیگر ادیان الهى سر و كار دارند با معنویات و تهذیب نفوس و تحذیر از مقامات دنیایى و دعوت به ترك دنیا و اشتغال به عبادات و اذكار و ادعیه كه انسان را به خداى تعالى نزدیك و از دنیا دور مى كند و حكومت و سیاست و سررشته دارى بر خلاف آن مقصد و مقصود بزرگ و معنوى است چه اینها تمام براى تعمیر دنیا است و آن مخالف مسلك انبیاء عظام است و مع الا سف تبلیغ به وجه دوم در بعض از روحانیان و متدیّنان بى خبر از اسلام تأثیر گذاشته كه حتى دخالت در حكومت و سیاست را به مثابه یك گناه و فسق مى دانستند و شاید بعضى بدانند و این فاجعه بزرگى است كه اسلام مبتلاى به آن بود».
امام راحل، بعد از بیان همه مسائل فوق، در یک توصیه اساسی به نیروهای خودی، وحدت کلمه و بیداری و هوشیاری در برابر توطئه های دشمن را مهمترین عامل پیروزی عنوان می کند. ایشان می فرمایند:
«از خارج هيچ ترسي نداشته باشيد ، از داخل خودمان بترسيد از اين كه با توطئه ها شما ها را از هم جدا كنند»
طیف نیروهای انقلاب؛
کدام طراحی برای انتخابات؟ - ۱
🔹طراحی طیف نیروهای انقلابی برای انتخابات چیست؟ نامزد (های) این طیف بناست در کدام زمین بازی کنند و پاسخ شان به طراحی طیف های دیگر چیست؟
♦️هر رقابتی، دو مشخصه دارد: این که نقشه و برنامه شما کدام است؟ برنامه و زمین طرف مقابل چیست؟ هنر این است که اولا بتوانید طبق برنامه بکنید و ثانیا آنجا که دشمن می خواهد نقشه خود را تبدیل به قاعده و معیار بازی تحمیل کند، واکنشی در خور داشته باشید.
🔹طرف مقابل، اصرار دارد زمین بازی "مدیریت دولت" را در "دیپلماسی" منحصر کند و همان را به "برجام" و "برجام مالی همه امور"! تنزل دهد؛ دولتی با دستان بسته و گزینه های کاملا محدود و معطل "اخم و لبخند غرب". این روند، هشت سال است کشور را دچار عقبگرد اقتصادی کم سابقه کرده است.
♦️طیف نیروهای انقلابی، معتقتدند مدیریت دولت، بیست و چند وزارتخانه و معاونت (از جمله ده وزارت اقتصادی و معاونت رئیس جمهور) را شامل می شود و همه مسئولیت ها را نباید، روی دوش دیپلماسی بار کرد و دیپلماسی با دنیا را هم به آمریکا و سه کشور اروپایی منحصر نمود.
🔹"برجام" حتی اگر درست تنظیم و درست اجرا می شد- که به خاطر سوء مدیریت آقای روحانی هرگز در این مسیر قرار نگرفت- حداکثر می توانست 10 تا 20 درصد مشکلات را برطرف کند و 80 درصد بقیه، به معطلی ظرفیت های داخلی و موانع پیش روی آن بر می گردد؛ جایی که مدیریت درست غائب، و مدیریت چالش آفرین حاضر است.
♦️نیروهای انقلابی می گویند دیپلماسی (متنوع و نه منحصر به چهار رژیم بد سابقه در دنیا)، یکی از ده ها ابزار مدیریت اجرایی کشور است و تنها هنگامی مفید واقع می شود، که اولویت دولتمردان، احترام به ظرفیت ها داخلی و اهتمام به احیای آنها باشد.
🔹مزیت گفتمانی طیف نیروهای انقلابی، جامعیت گفتمانی آنهاست، مشروط بر این که اولا دستاورد های خود با وجود در اختیار نداشتن دولت را به خوبب برای مردم باز نمایی کنند و ثانیا در موضوع دیپلماسی و برجام نیز، "صراحت حکیمانه" در تبیین داشته باشند.
♦️ضمنا باید تبیین شود "جریان انقلابی و حزب اللهی"، باند و قبیله ای در کنار سایر قبایل و جناح های سیاسی نیست؛ که بر مبنای تقسیم منافع و امتیازات تشکیل شده باشد. اگر گفته می شود که باید "دولت جوان حزب اللهی" تشکیل شود، به معنای خدمتگزاری به واسطه بسیج همه ظرفیت های ملی است و نه تشکیل یک طبقه جدید، در کنار سایر طبقات سیاسی امتیاز طلب.
💢ادامه دارد💢
✍ #محمد_ایمانی