سلام درس امروز تاکتیک های جنگ نرم در رسانه ها وفضای مجازی
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
امیرمحمد یاور رهبر:
تکنیکهای جنگ روانی در فضای مجازی
برچسب زدن هاي مجازي
از جمله اهداف مهم در جنگ روانی از بین بردن روحیه امیدواری مردم، ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به رهبران خود و ایجاد شکاف و چند دستگی میان مردم است.
از جمله اهداف مهم در جنگ روانی از بین بردن روحیه امیدواری مردم، ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به رهبران خود و ایجاد شکاف و چند دستگی میان مردم است. برای دستیابی به این اهداف از تکنیکهای مختلفی استفاده میشود که برچسب زدن یکی از ان تکنیکها به شمار میرود. برچسب زنی یا اسم گذاری (برچسب به یک فکر و یا عقیده زدن) برای تحریک به رد فکری و اندیشهای بدون بررسی شواهد مورد استفاده قرار میگیرد. برچسب ممکن است به یک شخصیت حقیقی، حقوقی یا به یک نهاد و یا یک نظام سیاسی زده شود. براساس این تکنیک، رسانهها واژههای مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل میکنند و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت میدهند.
گاهی هدف از این عملکرد آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند؛ بیآنکه استدلالی در محکومیت آنها آورده شود. در این تاکتیک رسانهها میکوشند تا با انتخاب القاب مثبت یا منفی، برداشتهای اولیه ما را نسبت به موضوعات مورد نظر تحتتأثیر قرار دهند. برای مثال به کارگیری بعضی عناوین مثبت مانند دمکرات، آزادیخواه، نجاتبخش یا بعضی عناوین منفی مانند تروریست، متحجر و... ممکن است ما را به نتیجهای متفاوت سوق دهد و نوع برداشت ما را نسبت به یک فرد و یا مفهوم خاص متأثرسازد برخی، برچسبزنی را اسمگذاری بر یک فکر یا یک عقیده خاص یا گروهی مشخص میدانند که برای تحریک به رد فکر، عقیده یا آن گروه مورد نظر بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار میگیرد. دو مثال از اسمگذاری یا برچسبزدن، «تروریست» و «تروریسم» است.
کارشناسان ارتباطات این مثال معروف را مطرح میکنند که تروریست از نظر یک نفر، ممکن است برای نفر دیگر مبارز آزادی باشد. معنیشناسان میگویند آنچه ما شخصی را بدان میخوانیم، بستگی به مقاصد، فرافکنیها و ارزیابیهای ما دارد. آنها توضیح میدهند که تروریست و تروریسم، کلیشههایی برای رسیدن به معنی هستند و توافق جهانشمولی راجع به اینکه چه کسی تروریست است، وجود ندارد، زیرا اهداف سیاسی و راهبردی، شیوه عملیات روانی دولتهای مختلف را تعیین میکند. آن چیزی که در بین عامه به عنوان ترور شخصیتی شناخته شده است نیز گونهای از این تکنیک به شمار میرود.
زمانیکه دشمن از این تاکتیک استفاده میکند عمدتا به دنبال افزایش نفرت عمومی نسبت به هدف و سوژه وکاهش محبوبیت اجتماعی آن است. نکتهای که باید در نظر گرفت آن است که جنگ نرم بطورکلی نقطه مقابل قدرت نرم است و دشمن ازهرنقطه احساس خطرکند، همان را مورد حمله قرارمیدهد. به عنوان مثال یک شخصیت ویا نهادی که به یک قدرت کاریزمایی تبدیل شده و ریشه درعمق باورهای جامعه پیرامونی خود دوانده، برای دشمن غیرقابل تحمل است لذا تاکتیک برچسب زدن برای منزوی کردن وکاهش این اعتباراجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال از منابع قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی آن است که این نظام دردل آزادی خواهان جهان جای گرفته، ازملتهای نه تنها مسلمان بلکه آزادی خواه حمایت میکند. درپی عدالت جهانی است و بوسیله اسلام به بشر ارزش و هویت داده است. اما دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، این حقیقت را کتمان میکنند و با استفاده از ابزار بسیارگسترده رسانهای که در اختیار دارند، برچسبهایی نظیر نقض حقوق بشر- اسلام هراسی- ایران هراسی و حمایت از تروریسم و این دست از اتهامات را به ایران نسبت میدهند
امیرمحمد یاور رهبر:
تاکتیک های جنگ نرم
۱- برچسب زدن: بر اساس این تاکتیک، رسانه ها، واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می دهند. ۲- تلطیف و تنویر: از تلطیف و تنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمه ای پر فضیلت) استفاده می شود تا چیزی را بدون بررسی […]
۱- برچسب زدن: بر اساس این تاکتیک، رسانه ها، واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می دهند.
۲- تلطیف و تنویر: از تلطیف و تنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمه ای پر فضیلت) استفاده می شود تا چیزی را بدون بررسی شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم.
۳- انتقال: انتقال یعنی اینکه اقتدار، حرمت و منزلت امری مورد احترام به چیزی دیگر برای قابل قبول تر کردن آن منتقل شود.
۴٫ تصدیق: تصدیق یعنی اینکه شخصی که مورد احترام یا منفور است بگوید فکر، برنامه یا محصول یا شخص معینی خوب یا بد است. تصدیق فنی رایج در تبلیغ، مبارزات سیاسی و انتخاباتی است.
۵- شایعه: شایعه در فضایی تولید می شود که امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات موثق امکان پذیر نباشد.
۶- کلی گویی: محتوای واقعی بسیاری از مفاهیمی که از سوی رسانه های غربی مصادره و در جامعه منتشر می شود، مورد کنکاش قرار نمی گیرد. تولیدات رسانه های غربی در دو حوزه سیاست داخلی و خارجی، مملو از مفاهیمی مانند جهانی شدن، دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و… است. اینها مفاهیمی هستند که بدون تعریف و توجیه مشخص، در جهت اقناع مخاطبان در زمینه ای مشخص بکار گرفته میشوند.
۷- دروغ بزرگ: این تاکتیک قدیمی که هنوز هم مورد استفاده فراوان است، عمدتاً برای مرعوب کردن و فریب ذهن حریف مورد استفاده قرار می گیرد.
۸- پاره حقیقت گویی: گاهی خبر یا سخنی مطرح می شود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعه ای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام منحرف خواهد شد.
۹- انسانیت زدایی و اهریمنسازی: یکی از موثرترین شیوه های توجیه حمله به دشمن به هنگام جنگ (نرم و یا سخت)، «انسانیتزدایی» است. چه اینکه وقتی حریف از مرتبه انسانی خویش تنزیل یافت و در قامت اهریمنی در ذهن مخاطب ظاهر شد، می توان اقدامات خشونت آمیز علیه این دیو و اهریمن را توجیه کرد.
۱۰- ارائه پیشگویی های فاجعه آمیز: در این تاکتیک با استفاده از آمارهای ساختگی و سایر شیوه های جنگ روانی (از جمله کلیگویی، پاره حقیقتگویی، اهریمنسازی و …) به ارائه پیشگوییهای مصیبتبار میپردازند که بتوانند حساسیت مخاطب را نسبت به آن افزایش داده و بر اساس میل و هدف خویش افکار وی را هدایت نمایند.
۱۱- قطره چکانی: در تاکتیک قطرهچکانی، اطلاعات و اخبار در زمان های گوناگون و به تعداد بسیار کم و به صورتی سریالی ولی نا منظم در اختیار مخاطب قرار می گیرد تا مخاطب نسبت به پیام مربوطه حساس شده و در طول یک بازه زمانی آن را پذیرا باشد.
۱۲- حذف و سانسور: در این تاکتیک سعی می شود فضایی مناسب برای سایر تاکتیک های جنگ نرم به ویژه شایعه خلق شود تا زمینه نفوذ آن افزایش یابد. در این تاکتیک با حذف بخشی از خبر و نشر بخشی دیگر به ایجاد سوال و مهمتر از آن ابهام می پردازند و بدین ترتیب زمینه تولید شایعات گوناگون خلق می شود.
۱۳- جاذبه های جنسی: استفاده از غریزه ی جنسی و نمادهای اروتیکال از تاکتیکهای مهم مورد استفاده رسانه های غربی است به طوری که می توان گفت اکثر قریب به اتفاق برنامه های رسانه های غربی از این جاذبه در جهت جذب مخاطبان خویش به ویژه جوانان که فعالترین بخش جامعه هستند، بهره میگیرند.
۱۴- ماساژ پیام: در ماساژ پیام، از انواع تاکتیک های گوناگون (حذف، کلی گویی، پاره حقیقت گویی، زمان بندی، قطره چکانی و…) جنگ نرم استفاده می شود تا پیام بر اساس اهداف تعیین شده شکل گرفته و بتواند تصویر مورد انتظار را در ذهن مخاطب ایجاد کند. در واقع در این متد ، پیام با انواع تاکتیک ها ماساژ داده می شود که از آن مفهوم و مقصودی خاص برآید.
۱۵- ایجاد تفرقه و تضاد: ازجمله اموری که در فرآیند جنگ نرم مورد توجه واقع می شود، تضعیف از طریق تزریق تفرقه در جامعه هواداران و حامیان حریف است. ایجاد و القاء وجود تضاد و تفرقه در جبهه رقیب باعث عدم انسجام و یکپارچگی شده و رقیب را مشغول مشکلات درونی جامعه حامیان خود می کند و از این طریق از اقتدار و انرژی آن کاسته و قدرتش فرسوده شود.
۱۶- ترور شخصیت: در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت ، ترور فیزیکی جای خود را به ترور شخصیت داده است. در زمانی که نمیتوان و یا نباید فردی مورد ترور فیزیکی قرار گیرد با استفاده از نظام رسانه ای و انواع تاکتیک ها از جمله بزرگ نمایی، انسانیتزدایی و اهریمن سازی، پاره حقیقت گویی و… وی را ترور شخصیت می کنند و از این طریق باعث افزایش نفرت عمومی و کاهش محبوبیت وی می شوند. دشمنان انقلاب و نظام اسلامی نیز با استفاده ازاین تاکتیک
امیرمحمد یاور رهبر:
و بهره گیری از ابزار طنز، کاریکاتور، شعر، کلیپ های کوتاه و… که عموماً از طریق اینترنت و تلفن همراه ، پخش می شود به ترور شخصیت برخی افراد سیاسی و فرهنگی موجه و معتبر در نزد مردم می پردازند.
۱۷- تکرار: برای زنده نگه داشتن اثر یک پیام با تکرار زمان بندی شده، سعی می کنند این موضوع تا زمانی که مورد نیاز هست زنده بماند. در این روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند.
۱۸- توسل به ترس و ایجاد رعب: در این تاکتیک از حربه تهدید و ایجاد رعب و وحشت میان نیروهای دشمن، به منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده آنها استفاده می شود. متخصصان جنگ نرم، ضمن تهدید و ترساندن مخاطبان به طرق مختلف به آنان چنین القاء می کنند که خطرات و صدمه های احتمالی و حتی فراوانی بر سر راه آنان ممکن کرده است و از این طریق، آینده ای مبهم و توام با مشکلات و مصائب برای افراد ترسیم می کنند.
۱۹- مبالغه: مبالغه یکی از روشهایی است که با اغراق کردن و بزرگ نمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. کارشناسان جنگ روانی، از این فن در مواقع و وقایع خاص استفاده می کنند. غربی ها همواره با انعکاس مبالغه آمیز دستاوردهای تکنولوژیک خود و اغراق در ناکامی های کشورهای جهان اسلام سعی در تضعیف روحیه مسلمانان در تقابل با تمدن غربی دارند.
۲۰- مغالطه: مغالطه شامل گزینش و استفاده از اظهارات درست یا نادرست، مشروح یا مغشوش و منطقی یا غیرمنطقی است، به این منظور که بهترین یا بدترین مورد ممکن را برای یک فکر، برنامه ، شخص یا محصول ارائه داد. متخصصین جنگ نرم، مغالطه را با «تحریف» یکسان می دانند. این روش ، انتخاب استدلال ها یا شواهدی است که یک نظر را تایید می کند و چشم پوشی از استدلال ها یا شواهدی که آن نظر را تائید نمی کند.
❇️ امام (ره) پایه گذار حاکمیت اسلام بودند/ ضرورت حضور در انتخابات از نگاه امام خمینی(ره)
🔻 با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخالت کنید و انتخاب کنید تا دشمن خوشحال نشود؛ وقتی مردم قدرتمند در صحنه انتخابات وارد شوند، در دهان دشمن زده اند و بیگانگان را مایوس کرده اند.
🔗ادامه مطلب در لینک زیر👇👇👇
https://basirat.ir/fa/news/331108
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
عراقچی: دور آینده مذاکرات میتواند دور پایانی باشد/آمریکاییها باید تصمیمات سخت بگیرند
🔹معاون سیاسی وزیر امور خارجه: این دور از مذاکرات، متوقف نشده، بلکه چند روزی حالت تنفس خواهد داشت تا بشود به جمع بندی بهتری درباره مسائلی که هنوز مورد اختلاف است و راهحلهایی که پیشنهاد شده بپردازیم.
🔹به صورت منطقی دور آینده باید دور نهایی باشد. روال مذاکراتی ما تا الان به شکلی بوده که اگر به جمع بندیها و تصمیمات مقتضی نائل شویم، میتوانیم دور آینده را به دور پایانی تبدیل کنیم.
🔹نه ما بلکه دیگران و کشورهای دیگر عضو برجام و آمریکاییها باید تصمیم بگیرند و تصمیمات سخت خودشان را باید بگیرند و خودشان را با مواضع جمهوری اسلامی منطبق کنند.
@Farsna
*آیا حاضریم ۴۰ روز مثل حضرت زهرا (س) درب خانه ها را بزنیم و روشنگری کنیم؟*
آیا روزی به تکلیف مان فکر کردیم؟
سکوت و بی خیالی ما در قبال سرنوشت نظام و انقلاب ، ما را بیاد اهل کوفه در حادثه کربلا می اندازد.
دوستان عزیز ، اعضای محترم ولایتی ها، انقلابی ها
شرایطِ بسیار سخت و پیچیده ای است.
بیاد داشته باشیم که سال ۹۲ تنها بخاطر ۲۵۰ هزار رای، هشت سال کشور را به فلاکت و گرفتاری کشاندند.
بدانید و هوشیار باشید که یک رای هم یک رای است و بسیار مهم.
پس تا می توانیم تلاش کنیم و مراقب باشیم شیطان با بهانه های مختلف ما را نفریبد.
امروز عرصه فضای مجازی #میدان کارزار و جنگ است.
یک روز باید در #میدان جان می دادیم ، اما امروز سخت تر از جان دادن برای حفظ #میدان بایستی از آبروی خود مایه بگذاریم. آنهم هدفمند و هوشمند.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌐 بن سلمان همچنان در باتلاق جنگ با یمن/خانواده سربازان سعودی خواستار استعفای بن سلمان
🔻بعد از انتشار عکس سربازان سعودی که بدون سلاح در حال فرار هستند کاربران توئیتر در عربستان استعفای محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را خواستار شدند.
🔻 کاربران توئیتر با داغ کردن هشتگ ”سربازان ما را دیگر بازیچه قرار ندهید“، محمد بن سلمان را مسئول شکست سربازان خود و به خطر افتادن جان آنها در یمن دانستند.
🔻 خانواده سربازان سعودی استعفای بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را خواستار شدند.
🔻 این درخواست بعد از آن مطرح شد که ستاد تبلیغات جنگ یمن ویدئوهایی از حمله نیروهای یمنی به مواضع نظامی سعودیها در جیزان منتشر کرد که نشان میدهد نیروهای ارتش عربستان در برابر حملات نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن هدف قرار میگیرند و پا به فرار میگذارند.
🔻در این حملات ۸۰ سرباز سعودی و تبعه سودانی کشته شدند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
امروز پنج شنبه یادی کنیم ازشهدا امام شهدا واموات با ذکر فاتحه وصلوات بر محمد وال محمد
🔴 شاخصههاي مديران و مسئولان بر اساس آموزههای مهدوی (۶)
6️⃣ عدالتخواهي
🔸امام زمان(ع) «زمين را پر از عدل و داد خواهد کرد، همچنانکه پر از ظلم و بيداد شده است» (1)
🔹«پس به شما نشان خواهد داد که روش عادلانه (در حکومت) چگونه است» (2)
🔸امام عسکري(ع) در دعاي قنوت خود درباره ياران فرزندش مهدي(ع) چنین دعا میکرد: «بار الها! به وسيله ايشان تمام افقهاي هستي و تمام گوشهها و اقطار جهان را پر از عدل و داد و مهرباني و احسان خود گردان» (3)
✍️ انسانها همیشه آرزو داشتهاند در جامعهای زندگی کنند که عدالت بر آن حاکم باشد. عدالت همان گمشده دیرینه بشر است که آن را در سایهسار شعارهای زیبا و فریبنده جستوجو کرده و نیافته است. مدیران عدالت پیشه میتوانند گوشهای از روزگار زیبای ظهور را به مردم نشان دهند و جامعه را به سوی ظهور پیش ببرند.
📚 منابع:
(1) الغيبة شيخ طوسي، ص52.
(2) نهجالبلاغه، خ 138.
(3) مصباح المتهجد،
#انتخاب_مهدوی
📣سعید محمد: ۸ سال به اسم خصوصیسازی اختصاصسازی کردند.
🔹محمد، در اجتماع حامیان رئیسی در تبریز: به اسم خصوصیسازی آمدند اختصاصسازی کردند چوب حراج زدند به اموال و دارایی مردم و آنها را به اطرافیان خودشان و یکسری آدمهای خاص واگذار کردند.
🔹امروز کشور ما دچار مشکل تحریم و آمریکا نیست مشکل کشور ما بیعملی، بدعملی و دیرعملی و عدم توجه مسئولان به مردم و نگاه بالا به پایین و نگاه لیبرالی بوده است.
🔹مراقب باشید کد غلط به شما ندهند. همه مشکلات را گردن تحریم میاندازند و میگویند ما بلد نیستیم این کد غلط است مگر تحریم چقدر از این مشکلات را ایجاد کرده آیا این سو تدبیرها را میشود به گردن تحریم انداخت قطعا اینطور نیست.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️انقلاب های مخملی چگونه شکل گرفتند.
انقلاب های رنگی
نویسنده : *مهدی ابوطالبی
انقلاب رنگی[1] یا انقلاب مخملی[2] یا انقلاب گلی[3] نوعی دگرگونی بدون خونریزی است که آن را برای اولین بار «واسلاوهاول» رئیس جمهور سابق چک که در آن زمان رهبر مخالفان این کشور بود، بر سر زبان ها انداخت. انقلاب های رنگی به یک رشته از تحرکات مرتبط با هم اطلاق می شود که در جوامع پسا کمونیستی در اروپای شرقی، مرکزی و آسیای مرکزی توسعه یافت و احتمالاً در حال نفوذ به دیگر مناطق از جمله خاور میانه است. برخی ناظرین از آن به عنوان موجی انقلابی یاد می کنند. «انقلاب رنگی به تغییر و تحولاتی اطلاق می شود که تاکنون در کشورهای باقیمانده از بلوک سابق شرق اتفاق افتاده و هیأت حاکمه این کشورها جای خود را به حکومت های یکسره طرفدار غرب داده اند.[4] این تحولات با وقوع «انقلاب مخملی» در دوره ۶ هفته ای ۱۷ نوامبر تا ۲۹ دسامبر ۱۹۸۹ در چکسلواکی آن زمان آغاز می شود و با وقوع تحولات مشابهی به شکل زنجیره ای در صربستان (دو مرحله ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰)، گرجستان (۲۰۰۳)، اوکراین(۲۰۰۴) و قرقیزستان(۲۰۰۵) ادامه می یابد.
پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی بلوک شرق، کشورهای بلوک مذکور با خروج از سیطره کمونیست این بار به دام اقتدارگرایی گرفتار شدند، چنین کشورهایی اولین هدف انقلاب های رنگی واقع شدند، هدف اصلی این انقلاب ها حذف کامل دو مانع بزرگ هژمونی آمریکا بر جهان یعنی چین و روسیه است، این تلاش ها در غالب یک جنگ سرد غیرایدئولوژیک همچنان در جریان است و هنوز نتیجه نهایی خود را آشکار نساخته است.
تمامی دگرگونی های سیاسی که از آنها با نام انقلاب های رنگین یاد می شود، واجد ویژگی های پیوسته و همگون در علل و شکل تحولات می باشند، که ذیلاً به آنها اشاره می شود:
1. تمامی آن ها (به جز قرقیزستان) بدون استفاده از ابزارهای خشونت آمیز و طی راهپیمایی خیابانی پیروز شدند.
2. تمامی این تحرکات با شعارهایی مبتنی بر دموکراسی خواهی و لیبرالیسم انجام گرفتند.
3. نقش دانشجویان و نهادهای غیردولتی(NGOs)در بروز آنها پررنگ بود.
4. دلیل اصلی وقوع انقلاب وجود خصوصیاتی چون اقتدارگرایی، فقدان چرخش نخبگان، ناکارآمدی در حل مشکلات عمومی و عدم مقبولیت عمومی حکومت وقت بود و جرقه انقلاب به دنبال بروز خطایی از سوی حکومت، نظیر تقلب در انتخابات روشن شده بود.
5. تحرکات انقلابی به طور مستقیم یا غیر مستقیم مورد حمایت آمریکا و اروپای غربی بود.
انقلاب های رنگی مهمی که در این راستا اتفاق افتادند عبارتند از:
§ انقلاب پنجم اکتبر، در ۵ اکتبر ۲۰۰۰ (میلادی) اسلودان میلوسوویچ، رئیس جمهور وقت صربستان، در میان تظاهرات و اعتراضات صدها هزار نفر در بلگراد مجبور به استعفا شد.
§ انقلاب گل رز[5]: پس از تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی گرجستان در سال ۲۰۰۳ (میلادی)، اعتراضات عمده مخالفین ادوارد شواردنادزه به رهبری میخاییل ساکاشویلی آغاز شد و در ۲۳ نوامبر همان سال منجر به کناره گیری شواردنادزه از قدرت و آغاز حکومت ساکاشویلی (با لقب دن کیشوت گرجستان) شد.
§ انقلاب نارنجی[6]: مسموم شدن ویکتور یوشچنکو در جریان مبارزات انتخاباتی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال ۲۰۰۴ (میلادی) و احتمال دست داشتن ویکتور یانوکوویچ رقیب سرسخت یوشچنکو در این قضیه آتش انقلاب نارنجی اوکراین را برافروخت. پس از ۶ روز تظاهرات حامیان یوشچنکو پارلمان این کشور نتیجه انتخابات را (که یانوکوویچ نامزد مورد حمایت روسیه را برنده اعلام می کرد) مخدوش و ملغی اعلام کرد و با برگزاری مجدد انتخابات ویکتور یوشچنکو با کسب ۵۲ درصد آرا قدرت را در دست گرفت.
§ انقلاب گل لاله[7]، انتخابات پارلمانی ۲۷ فوریه ۲۰۰۵ (میلادی) در قرقیزستان پس از تعطیلی برخی روزنامه ها و ایستگاه های رادیویی مخالفین انجام گرفت که در جریان آن حامیان عسگر آقایف به پیروزی چشمگیر و قاطعی دست یافتند. در پایان دور دوم رأی گیری در ۱۳ مارس سازمان امنیت و همکاری اروپا روند انتخابات را با نقایص فراوان توصیف کرد؛ در حالی که سازمان دولت های مشترک المنافع (نزدیک به روسیه) رأی گیری را آزادانه خواند.
اولین اعتراضات به روند برگزاری انتخابات از شهرهای جنوبی کشور آغاز شد، ۲۱ مارس ۲۰۰۵ آقایف تحت فشار افکار عمومی دستور بررسی تخلفات احتمالی را صادر کرد و در روز ۲۴ مارس در جریان اولین تظاهرات بزرگ مردمی در بیشکک (پایتخت)، دولت با حمله مردم به ساختمان اصلی اش سرنگون شد و آقایف به همراه خانواده اش به وسیله یک بالگرد به قزاقستان و سپس به روسیه گریختند و «انقلاب گل لاله» که به واسطه وقوعش در فصل بهار این عنوان را بر خود داشت به پیروزی رسید.[8]
بنیادهایی که برای تحقق چنین انقلاب هایی فعالیت دارند عبارتند از: بنیاد سوروس، بنیاد جامعه باز، بنیاد ملی دموکراسی، بنیاد کارنگی و بنیاد ویلسون. افراد و شخصیت هایی که با این گونه انقلاب ها مرتبط بوده
وق بشری) معطوف به آن شده بود، کور کرده است؛ چرا که هرکدام از این موارد نیاز به وجود شبکه سازی های اجتماعی و حمایت های کلان مالی از آنها داشته است.
اند نیز عبارتند از:
جرج سوروس، اندرو کارنگی، اسلوبدان میلوسوویچ، ویکتور یوشچنکو، ویکتور یانوکوویچ، ادوارد شواردنادزه، میخاییل ساکاشویلی، عسگر آقایف، قورمان بیک باقیف.
تحرکات برای انقلاب مخملی در ایران
تحرکات برای تحقق انقلاب رنگی در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای خاورمیانه وجود دارد. یکی از کشورهای هدف انقلاب رنگی، کشور لبنان است که زمینه سازی برای انقلاب رنگی در لبنان همزمان با فشار بر سوریه برای خروج از این کشور بوده است. این انقلاب با عنوان «انقلاب سرو»[9] نامیده شده است. یکی دیگر از کشورهای هدف، ایران است. برای نخستین بار تهدید به انقلاب مخملی در ایران از سوی یک جناح سیاسی و در آستانه انتخابات مجلس ششم مطرح شد. اقداماتی چون تحصن و استعفای دسته جمعی برخی نمایندگان و مدیران که با واکنش سریع رئیس مجلس وقت و رئیس جمهور سابق مواجه شد در همین راستا صورت پذیرفت. اما بی اعتنایی بدنه اجتماعی و ناآگاهی جناح افراطی از ظرفیت اجتماعی خود موجب شد اعتنایی از سوی جامعه به این اقدامات رخ ندهد. اجرایی کردن این پروژه برای انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز در دستور کار قرار گرفت، اما شکاف عظیم جناح فوق با بدنه اجتماعی موجب ناکامی دوباره این پروژه شد.
آخرین تحرکات برای انقلاب رنگی در ایران، توسط بنیاد سوروس با واسطه افرادی چون هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو انجام شد. بنیاد سوروس[10]، با نام اصلی بنیاد جامعه باز[11] متعلق به یک یهودی میلیاردر به نام "جرج سوروس" می باشد. وی یک یهودی مجاری تبار آمریکایی است که سال های متمادی با تشکیل یک شرکت سرمایه گذاری و یک سازمان مطالعاتی حقوق بشر، به انجام اموری چندمنظوره مبادرت کرده است. هدف این مؤسسه، آن طور که خود عنوان می کند ایجاد و حفظ ساختارها و نهادهای جامعه باز است. خود مؤسسه و رسانه های غربی، فعالیت بنیاد مذکور را از کمک انسان دوستانه گرفته تا بهداشت عمومی و رعایت حقوق بشر و اصلاحات اقتصادی عنوان می کنند، ولی عده ای به خاطر دست داشتن این مؤسسه در انقلاب های رنگی، هدف این مؤسسه را براندازی نرم و خاموش کشورهای مختلف می دانند. سوروس در بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، تاجیکستان، روسیه، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی دارای نمایندگی های فعال است. بنیاد سوروس با فعال کردن مراکز مطالعاتی در کشورهای مختلف و سپس با ارزیابی مخالفان دولت مرکزی و حمایت از مطبوعات مخالف دولت، زمینه را برای انقلابی آرام و به شکست کشاندن دولت و یا حکومت فراهم می نموده است. عمده ترین فعالیت این بنیاد در حوزه کشورهای آسیای میانه و قفقاز است.
بنیاد سوروس از مؤسسات و مراکزی که به دنبال ایجاد «نافرمانی مدنی» در جمهوری اسلامی ایران هستند، حمایت می کند. مهم ترین مورد آن، حمایت و پشتیبانی بنیاد سوروس از مرکز آمریکایی "ویلسون" است که «هاله اسفندیاری» از مدیران بخش خاورمیانه ای آن می باشد. طبق اعتراف اسفندیاری، بنیاد سوروس با حمایت از برنامه خاورمیانه ای مرکز ویلسون، به دنبال ایجاد یک شبکه ارتباط غیر رسمی در ایران در جهت عملی نمودن اهداف براندازی نرم بوده است. [12]
کیان تاجبخش مدیر و نماینده بنیاد آمریکایی سوروس در ایران اجرایی کردن اهداف بنیاد سوروس را از طریق راه اندازی کارگاه های مطالعاتی با حضور دانشجویان و جوانان و تدریس اصول و مبانی شبکه سازی اجتماعی به مثابه اصلی ترین مبنای براندازی نرم حکومت ها دنبال نموده است. وی از سال 1383 با حضور در کلاس های "جامعه شناسی شهری" پیرامون کیفیت "شبکه سازی اجتماعی" در مقام یک "سرمایه اجتماعی" سخنرانی کرده است. "کیان تاجبخش" با چاپ کتاب "سرمایه اجتماعی اعتماد، دموکراسی و توسعه" در مهرماه 1385 که یک نظریة اجتماعی و استراتژیک و الگویی ساختاری را برای سرمایه های پنهان براندازی نرم صورتبندی می کند، نسخه ایرانی اندیشه های براندازانه فرانسیس فوکویاما را در این حوزه به ادبیات شبه روشنفکری ایران وارد کرده است. همگام با طرح "شبکه سازی" و "نهادسازی" اجتماعی بنیاد جرج سوروس یهودی در ایران، "کیان تاجبخش" حضوری پررمز و راز در حلقه های فرهنگی و هنری نیز دارد. از اظهارنظرهای عجولانه و تند مقامات کاخ سفید و رسانه های متعلق به آنها به نظر می رسد که این روزها، زمان تعیین کننده ای برای جریان حامی براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران بوده است. خشم مقامات آمریکایی از دستگیری حلقه های زنجیره بنیاد سوروس در ایران نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران، نقطه امید ایالات متحده را که موفقیت تمام سیاست هایش (از قبیل ایجاد فشار روانی بر مردم و القای ناکارآمدی دولت، خالی کردن صحنه از حضور مردم در بحث هسته ای، بزرگنمایی مشکلات معیشتی مردم و تحقیر نمودن دستاوردهای اقتصادی، جنجال آفرینی های صنفی در دانشجویان، معلمان، کارگران و زنان و القای وجود مشکلات دهشتناک حق
*🛑لطفا تا آخر بخوانید🛑*
درست ۲۸سال پیش در خرداد ماه ۱۳۷۲، احمد توکلی رقیب هاشمی در انتخابات ریاستجمهوری بود. کشور تنها چند قدم با تورم ۴۹درصدی فاصله داشت. توکلی منتقد سیاستهای اقتصادی دولت در فیلم تبلیغاتیاش، انتقادهای صریح به دولت کرده بود. اما محمد هاشمی رفسنجانی رییس صداوسیما اعلام کرد فیلم نطق تبلیغاتی او را پخش نخواهد کرد!
اعتراضهای توکلی به دادستان کل کشور، شورای نگهبان و حتی ناطقنوری رییسمجلس نیز به جایی نرسید. توکلی میگوید:
«تا اینکه آقای عبدالناصر همتی معاون سیاسی صداوسیما زنگ زد. گفت بیا باهم حرف بزنیم. اگر تو را قانع کردم، فیلم را اصلاح میکنیم، اگر که نه، فیلم را پخش نخواهیم کرد.
به دفترش رفتم. گیرشان به انتقادات من به مرحوم هاشمی بود. همتی گفت «حرفهای شما به مصلحت کشور نیست.»
گفتم «من تاییدشده شورای نگهبان هستم، خودم مصلحتهای ملی را میفهمم. صداوسیما که مال شما نیست که با منتقدانتان اینطور رفتار میکنید. نمیتوانید حق قانونی من را بگیرید.» خلاصه بدون نتیجه به خانه بازگشتم.»
.
هاشمی در خاطراتش مینویسد: «در راه خانه از تلویزیون ماشین دیدم که وزارت کشور اعلان کرده نطق با قانون منطبق نیست و برای اصلاح پخش نمیشود. به عبداللهنوری گفتم بهتر است همین امشب پخش شود.»
توکلی میگوید:
«نیم ساعتی از ساعت پخش نطق تلویزیونی میگذشت. شبکه اول به جای پخش نطق من آهنگ پخش میکرد! تا اینکه آقای حجازی از دفتر رهبری تماس گرفت. اعتراضم را گفتم.
گفت گوشی را نگهدار.
چند دقیقه بعد گفت «آقا میگوید اگر حق خودت میدانی محکم بایست.»
خلاصه بعد از نیمساعت تاخیر، مجری آمد و قبل پخش فیلم، یه بیانیه علیه حرفهای من خواند و بعد فیلم را پخش کردند!»
.
حالا ۲۸سال از آن انتخابات میگذرد، عبدالناصر همتی شده رییس بانک مرکزی و کاندیدای ریاستجمهوری و از فضای آزادیبیان و عدم فیلترینگ و سانسور سخن میگوید!
منبع: مصاحبه نگارنده با احمد توکلی؛ مهر ۱۳۹۸
خاطرات هاشمی سال۷۲، ص۱۴۹.
🔰اخبارروز
🔰تحلیل سیاسی
🔰جنگ نرم ودشمن شناسی
🔰لینک عضویت
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰🔰 بسته رصد فضای مجازی در هفته اخیر +pdf
👁🗨 دستگاههای الکترونیکی قابل حمل امروزه جزء لاینفکی از زندگی انسان شده اند، برخی مفاهیم از دل فضای مجازی بیرون آمده است و معنای بسیاری از مفاهیم را عوض نموده است. وجود گروههای فعال و تاثیر گذار در بخشهای مختلف فضای مجازی و به خصوص شبکههای اجتماعی و نحوه فعالیت و تنوع آن به گونهای است که بدون داشتن رصد مناسب، امکان شناخت و در جریان بودن مسائل یا به اصطلاح «ترند شناسی» فضای مجازی کاری دشوار است؛ بر همین اساس «رصدنامه سیاسی» معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی کل سپاه با هدف شناخت بهتر فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی تهیه و ارائه شده است.
🔗🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇👇👇
https://basirat.ir/files/fa/news/1400/3/13/96675_582.pdf
✅
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرمحمد یاور رهبر:
🌴🌹 حرکت بسوی گام دوم انقلاب ☀️ 🌸 ✨ 🌴پیش بسوی تشکیل دولت علوی ✨🌴🌹
🔰همراه با عمار انقلاب ایت الله رئیسی
استوری موبایل
لینک ما
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
24.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرمحمد یاور رهبر:
🇮🇷🚩 سربازهای رهبر 🇮🇷🚩 ماندن تو راه حیدر
🇮🇷🚩عمار داره این خاک
🇮🇷🚩عمری شعار دادیم
🇮🇷🚩 ما عاشق جهادیم
🇮🇷🚩مختار داره این خاک
🇮🇷🚩🇮🇷🚩🇮🇷🚩
ویژه عمار انقلاب ایت الله رئیسی
استوری موبایل
لینک ما
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢براساس برچسب ها رأی ندهید
🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات اکثرا منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند. گاهي هدف از اين عملكرد، آن است كه ايده، فكر يا گروهي محكوم شوند و براي آنكه استدلالي در محكوميت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیدهای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار میگیرد.
🌀«میانهرو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و... نمونههایی از برچسب هستند که سبب میشوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامههای فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسبها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامههای کاندیدا و رای براساس برچسبها است.
🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای #دوقطبی در انتخابات میشود.
معصومه نصیری _مدرس سواد رسانهای
🔴 *«برجسته سازی مسائل فرعی» تکنیک عملیات روانی اصلاح طلبان.*
*جریان غربگرا همیشه در ایام انتخابات جای مسائل اصلی را با فرعی عوض میکنه و جو انتخابات را بسمت شور و احساسات و دو قطبی کاذب تغییر میدهد!!*
*در شرایط فعلی مسئله اصلی کشور چیست ؟*
*اشتغال جوانان است یا پیامک رعایت حجاب؟*
*تولید مسکن برای جوانان است یا fatf؟؟*
*تأمین معیشت مردم است یا دوچرخه سواری بانوان؟؟؟*
⚠. *جریان اصلاحات با تبلیغات رسانه ای مسائل فرعی را بزرگ کرده و مسئله اصلی را از ذهن مردم دور میکند.👈👈 کاری که حسن روحانی در سالهای ۹۲ و ۹۶ انجام داد. ⚠ اکنون در انتخابات ۱۴۰۰ هم همتی داره اینکار را انجام میده!!
#دولت_مردمی_رییسی
#درست_انتخاب_کنیم
#روشنگری_کنید
#انتخابات_1400
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🚨 #مستند_اول
✌️🏻 اولین مستند انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی
⏰ جمعه ۱۴ خردادماه؛ ساعت ۲۰
❇️ ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای، اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به تفکیک استان هایی که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است اعلام کرد.
🔻متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور
اطلاعیه شماره (۱۶)
در اجرای مواد ۱۷ و ۱۸ آئین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به آگاهی مردم شریف استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران می رساند اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته است به شرح زیر اعلام می گردد:
استان تهران:
۱) آقای علیرضا اعرافی
۲) آقای حمید حوالی شهریاری
۳) آقای احمد دانش زاده مؤمن
۴) آقای علی رازینی
۵) آقای علی رحمانی فرد
۶) آقای حسین ردائی
۷) آقای کاظم سپاسی آشتیانی
۸) آقای حسینعلی سعدی
۹) آقای علی قریب دوست
۱۰) آقای رضا محققیان گورتانی
۱۱) آقای حیدر مصلحی
۱۲) آقای منصور مظاهری کرونی
۱۳) آقای سیداحمد موسوی وادقانی
۱۴) آقای مهدی نیکوی
۱۵) آقای سیدمحمد واعظ موسوی
۱۶) آقای غلامعباس هاشمی
استان خراسان رضوی:
۱) آقای عباس شاه رفعتی
۲) آقای سیدمحمدرضا مدرسی مصلی
۳) آقای غلامرضا مغیسه
استان قم:
۱) آقای محمود رجبی
۲) آقای سیدمحمد سعیدی گلپایگانی
استان مازندران:
۱) آقای سیدصادق پیشنمازی
۲) آقای محمدحسن گلی شیردار
❇️ عراقچی: هیچ تغییری در مواضع خود ندادهایم
🔷سیدعباس عراقچی پس از پایان دور پنجم مذاکرات برجام در وین تصریح کرد:
🔻 امروز بعد از تقریبا ۱۰ روز فشرده کاری به نقطهای رسیدیم که همه هیئتها احساس کردند یک بار دیگر باید به مشورتهای بیشتر در پایتختهایشان بپردازند.
🔻خیلی از هیئتها امید داشتند که این نشست، دور آخر مذاکرات باشد. همانطور که قبلا گفته بودم، حدس میزدم که ما هنوز با نقطهای که یک توافق را جمعبندی کنیم، فاصله داریم؛ البته دور هم نیستیم.
🔻مهم این است که درباره مسائل اصلی مورد اختلاف، بحثهای بسیار زیادی کردیم و درباره هر کدام از آنها راهحلهایی وجود دارد که این راهحلها باید مورد بررسی قرار گیرد و بهترین آنها انتخاب شود.
🔻وی تاکید کرد: مواضع ما، مواضع قطعی نظام است که همچنان پابرجاست؛ ما هیچ تغییری در مواضع خود ندادهایم.
🔻مهم این است که تنظیمات اجرایی بازگشت آمریکا به برجام و انجام تعهداتش و نحوه راستیآزمایی و بعد از آن بازگشت ایران به تعهداتش در برجام، بتواند به شکلی که مورد توافق دو طرف و تامینکننده منافع ما باشد، صورت بگیرد.
🗳️ انتخابات از دیدگاه شهید مطهری
تمام فاجعه #کربلا برای این بود که
امام #رأی خود را نفروخت....
از قبل از مردن معاویه و همچنین بعد از مردن او، در دوره یزید، چه در وقتی که امام در مدینه بود و چه در مکه و چه در بین راه و چه در کربلا، آنها از امام فقط یک امتیاز میخواستند و اگر آن یک امتیاز را امام به آنها میداد نه تنها کاری به کارش نداشتند، اِنعامها [و پاداش ها] هم میدادند و امام هم همه آن تحمل رنجها را کرد و تن به شهادت خود و کسانش داد که همان یک امتیاز را ندهد. آن یک امتیاز، فروختن رأی و عقیده بود.
در آن زمان صندوق و انتخاباتی نبود، #بیعت بود. بیعت آن روز رأی دادن امروز بود. پس امام اگر یک رأی غیر وجدانی و غیرمشروع میداد، شهید نمیشد.
شهید شد که رأی و عقیده خودش را نفروخته باشد.
📚حماسه حسینی-ج۲ - ص۴۶