25.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸 #گزارش_تصویری
🌷حضرت امام خمینی(ره): محرومیت زدایی ، عقیده و راه و رسم زندگی ماست..
🇮🇷🌹خدمتی بی منّت و خالصانه از غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روستاهای محروم شهرستان صیدون استان خوزستان🌹🇮🇷
🚧در این روز ها و تعطیلات نوروزی ، جهادگران و پاسداران تیپ یکم زرهی حضرت حجت(عج) نزسا در حال احداث و بهسازی جاده در یکی از محروم ترین و صعب العبور ترین نقاط استان خوزستان میباشند..
❣کاری جهادی ، که خنده را بر لبان مردمان آن دیار نشاند..
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻«عصیان جامعه» در برابر «الزام خدا»؟!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دبیر شورای فرهنگ عمومی در یادداشتی تصریح کردهاند: «به هر دلیل فرهنگی، اقتصادی یا سیاسی، توافق یا سکوت نسبت به کشف حجاب، به نوعی در بدنه مردم دیده میشود؛ شاید بخاطر گلایه جدی از دولت و ناکارآمدیها و فشارها. [...] من چون نبض جامعه و آخرین اطلاعات افکار عمومی را دارم - و کاش اجازه از مافوق داشتم که آن را منتشر کنم – میگویم رسماً جامعه به دو قطب مخالف و موافق اِعمال حاکمیت نظام در این موضوع [حجاب] تقسیم شده.»
( https://www.pcci.ir/fa/news/683366/).
مضمون این سخنان را در ماههای گذشته تا کنون، فراوان شنیدم، امّا «نتایج» و «لوازم» آن را خیر. اجازه بدهید شفاف و صریح، «دنبالۀ منطقی» و «تبعات قهریِ» این منطق را در چند بند بعدی، بیان کنم تا شاید تنبّهی حاصل شود.
۲. اگر این آمار و این تحلیل مقام رسمی، درست است، پس دیگر چه توقعی از دولت انقلابی باید داشت؟! «مصلحت»، اقتضای عقبنشینی از حجاب را دارد و «مطالبهگری» هم برخلاف مصلحت است؛ چراکه اصرار بر دخالت حاکمیّت نسبت به مسألۀ کشف حجاب، موجب «تشدید فضای دوقطبی» میشود و جامعه را «پارهپاره» میکند. نوشتم «تشدید فضای دوقطبی»، چون دبیر شورای فرهنگ عمومی بر این باور است که هماکنون نیز در موقعیّت «دوقطبی اجتماعی» به سر میبریم و جامعه گرفتار «تشتّت» و «تفرّق» و مستعد «گسستگیِ بحرانزا» شده است. برایناساس، روشن است که «دستکاری حاکمیّتی»، وضع را هرچه بیشتر ناگوار و پیچیده خواهد کرد و قطبهای درون جامعه را به جان هم خواهد انداخت. واقعیّت اجتماعی، آرمان تحقّق حجاب را برنمیتابد و حضور حاکمیّت و قانون را در آن تحمّل نمیکند.
۳. از این منظر، بهترین کار «تمکین نسبت به واقعیّت فرهنگیِ نوپدید» است تا شکاف مردمی، شدّت نگیرد و بحران نیافریند. هیچ «دفاع مقدّس» و هیچ «فتح خرمشهر»ی در میان نیست، بلکه باید خود را برای نوشیدن «جام زهر» در آخرین پردۀ این «عقبنشینیِ عرفیِ ضدّفرهنگی» - و نه دفاعِ مقدّسِ فرهنگی - آماده کرد. هرچه هم که در نقد برهنگی در غرب و مذمّت کشف حجاب و تبعات آن و اثبات حجابمندی زنان در عمق تاریخیِ جامعۀ ایران و ... گفته شود، همهوهمه، حرفهای شیرین و گوشنوازی هستند که امکان تبدیلشدن به «سیاست رسمی» و «اقدام حاکمیّتی» ندارند. «شرایط امکان»، از دست رفته و حاکمیّت، «قفل» شده است و حاکمان همچون اهل بحث و گفتگو و سخن، بضاعت و امکانی جز «موعظه» و «دعوت» و «تبیین» ندارند. اینهمه به آن دلیل است که «شرایط اِعمال قدرت رسمی» زائل شده است و نباید با «اصرار نابجا» و «حسّاسیّت نابهنگام»، این وضع ناخوشایند و تلخ را «آشکار» کرد. وقتی «اقتدار» فروپاشیده است، حاجت به «قدرت» فزونی میگیرد و در این حال، شکاف «دولت» و «ملّت» رخ مینماید. جامعۀ ناسازگار با دولت، جز زبان قدرت نمیفهمد، امّا مسأله این است حتّی بهکاربستن اهرم قدرت هم هزینههای گزاف در پیش دارد.
۴. این یعنی حجاب، هرچه که مطلوب و نافع هم باشد، باید «اختیاری» و «داوطلبانه» بشود و «حاکمیّت» و «قانون» در برابر آن، موضع سکولار را برگزیند. این «باید»، خواست دولت انقلابی نیست، بلکه خواست بخشی از جامعه است که دولت نیز باید بهناچار به آن گردن بنهد و تسلیم بشود. «دولت»، سکولار نیست، امّا اگر «بخشی از جامعه» سکولار شد و حکم دین را برنتابید، همواره دولت نمیتواند بر سر اجرای حکم الهی، چانهزنی و اِعمال قدرت کند و از شوکت و هیبت خود برای تحقّق شریعت بهره بگیرد. دولت اگر گامی پیشتر بنهد و با جامعه دستبهگریبان بشود، «اساس» و «کیان» فرو خواهد ریخت و «شیرازه» از هم خواهد پاشید. در این موقعیّت، حاکمیّت تنها میتواند همچون گروههای خودجوشِ فرهنگی یا اصحاب قلم یا سخنرانان، به «تبلیغ دربارۀ حجاب» همّت بگمارد و برای مردم دربارۀ فضایل و محاسن آن بگوید، امّا دیگر این امکان و مجال را در دست ندارد که جامۀ «قانون» و «بایدِ حکومتی» بر تن این ارزش نماید.
۵. اینک دو پرسش انتقادی و نقضی را دربارۀ «نوشتۀ» دبیر شورا و «نتایج نانوشتۀ» - و البتّه ناخواستۀ - آن با ایشان در میان میگذارم و متواضعانه، خواهان تجدیدنظر ایشان در موضعشان هستم:
اوّلاً، آن بخشی از مردم که مخالف دخالت حاکمیّت در مسألۀ حجاب هستند، مخالف هر نوع دخالت حاکمیّت هستند؟ آیا دخالت «هوشمند» و «غیرمستقیم» هم مانند دخالت «میدانی» و «عینی» برتابیده نمیشود؟ آیا تجدیدنظر در «روشها» و «سازوکار»، موجب «بازاندیشی مردم» نخواهد شد؟
ثانیاً، اگر هر آنچه که گفته و تحلیل شده است، درست است، آیا حاکمیّت دینی تکلیف ندارد که این بخش از جامعه را نسبت به چالشهای برآمده از برهنگی آگاه سازد و «چرخش نگرشی» بیافریند؟ تسلیمشدن و انفعال، تنها گزینه است؟ این منطق «دموکراسی سکولار» است یا «مردمسالاری دینی»؟
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/16768
⭕️سطوح سواد رسانه (بخش اول)
💠مقدمه؛ مهارت های سواد رسانهای
🔹برای آن که شخص بتواند به هنگام برخورداری از رسانه ها از مهارت #سواد_رسانه_ای خویش بهره گیرد و پیام های دریافتی از آنها را منتقدانه تحلیل کند، نخست باید توجه داشته باشد که #رسانهها صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمیدارند؛ لذا ممکن است با توجه به این اهداف، نه تنها بتوانند فقط بخشی از واقعیت ها را بیان کنند، بلکه در دگرگون ساختن و وارونه نشان دادن واقعیات نیز مؤثر باشند.
🔹همچنین هریک از «رسانه ها» از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیامها استفاده میکنند، که ممکن است با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر سبب شود تا یک پیام واحد را به صورت های مختلفی ارائه کنند، همان گونه که افراد مختلف نیز ممکن است از پیام های یکسان، با توجه به پیش زمینه های ذهنی خویش، معانی متفاوتی را دریافت کنند.
🔹در مرحلهی بعد فردِ مخاطب به هنگام برخورد با «رسانه ها» باید سؤالات زیر را در ذهن خویش مطرح کند و به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آنها باشد: چه کسانی پیام های رسانهای را می آفرینند؟ کدامیک از فنون رسانهای برای جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟ چگونه افراد مختلف قضاوت ها و تفسیرهای گوناگونی از پیامهای یکسان دارند؟ ارزشها و سبک های زندگی که در رسانه ها ارائه میشوند، کدامند؟ و در نهایت، هدف سازندگان و آفرینندگان پیام چیست؟ #ادامه_دارد...
منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه
#سواد_رسانه #رسانه
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️امام صادق عليه السلام:
🔸لا تَنْظُرُوا فی عُيُوبِ النّاسِ كَالْأرْبابِ وَانْظُرُوا فی عُيُوبِكُمْ كَهَيْئَةِ الْعَبـْدِ.
🔹ارباب گونه به عيوب ديگران ننگريد، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد.
📕تحف العقول، ۲۹۵
#امام_صادق
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
کجای دنیا کسی را بخاطر اینکه یک سطل ماست روی سر دو خانم ریخته و باعث شادی و شجاعت آنها شده مجرم می شمارند؟
از طرفی اینکار خودش مصداق اشجع الناس ست ، چراکه صاحب مغازه با شجاعت تمام به سینه مهاجم ماستی زد و او را بیرون پرت کرد !
آقای دادستان طرقبه !
مهاجم ماستی مرتب هیچ جرمی نشده و جرم اصلی متوجه گاوی ست که شیرش کم چرب بوده و باعث شده ماست خوب نبندد ، وگرنه نباید ماست ها انقدر رقیق روی سر آن خانم ها میریخت!
( محسن یرقانی ) عضو سابق هیات علمی ماست تهران 😎
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
توضیحات این به اصطلاح حقوقدان رو در حمایت از ازدواج سفید خوب ببینید !
خداوندگار سفسطه هم نمیتونه اینجور کلمات و بی ربط کنار هم بچینه تا این رابطه نامشروع رو ماست مالی کنه !
دقیقا مث اینه که محسن برهانی با سطل ماست زده باشه تو سر ازدواج مشروع 😁
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اسکی ِ مختلس روی ماست ِ پرچرب !
حالا یه جمله یکی گفته ، اختلاسگرام طبق عادت دیرینه که پولشویی تو خونشون هست،
اسکی میرن رو حرف طرفو با جمله شویی تکرارش میکنن.
اون قدری که این اصلاح طلبا از حمله به نظام خوشحال میشن ، خر از دیدن تی تاپ خوشحال نمیشه!
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
باسلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
بانوان دغدغه مند وعفیفه هیات حضرت علی اصغر علیه السلام درحرکتی خودجوش و#آتش به اختیار با حضور وبرگزاری سفره صلوات وتوسل به اهل بیت علیهم السلام دربوستان آزادگان شهرستان قدس
درروز سیزدهم فروردین وتذکر لسانی دربرابر روزه خواری علنی وبی حجابی
قیام کردند .
🔴فراموش کردید که در عصر جمهوری اسلامی هستیم⁉️
🔰ظاهراً دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه نکردند که ما در زمان جمهوری اسلامی هستیم.
زیرا در دوران حکومت فاسد پهلوی هم همین حرف ها را در مورد حجاب می توان زد❗️
👈 اگر موضوع #حجاب اینگونه است که آقای خسروپناه می فرمایند، اساساً این همه هزینه دادن ها برای #تحقق عملی دین در جامعه و تشکیل جمهوری اسلامی برای چه بود⁉️
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢باخموت در حال سقوط کامل
🔹رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه: پشت سر من ساختمان شهرداری باخموت است که با پرچم روسیه به اهتزار درآمده. به لحاظ فنی(حقوقی) باخموت را تصرف کردیم.
🔹فرماندهان واحدهای نظامی روسیه ساختمان شهرداری و کل منطقه مرکزی باخموت را تصرف کردهاند. دشمن در بخشهای غربی هنوز باقی مانده.
🔷ستاد کل ارتش اوکراین سقوط کامل باخموت را رد کرد و گفت که نیروهایش هنوز کنترل بخش شرقی را در اختیار دارند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢جنگ ترکیبی:
🔹هافمن، نظامی ارشد سپاه تفنگداران دریایی آمریکا مینویسد درحال ورود به عصری هستیم که چندین مدل جنگ به طور همزمان توسط دشمن منعطف و پیچیده بکار گرفته میشود. به این صورت که یک نبرد موفق یعنی مجموعه مختلفی از فرمهای مبارزه که برای رسیدن به اهداف معین، در یک زمان مشخص طراحی شده است.
🔸اندرو کوریبکو، تحلیلگر ارشد حوزه جنگهای هیبریدی در کتابش آورده: انقلاب رنگی و جنگ غیرمتعارف معرف دو مولفه تشکیل دهنده جنگ ترکیبی هستند. کوریبکو این جنگ را روشی جدید از جنگ غیرمستقیم بکارگرفتهشده توسط آمریکا علیه دشمنانش میداند.
#جنگ_شناختی
#جنگ_ترکیبی
#نفوذ
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🎥 خیز برای نفوذ در حیاط خلوت آمریکا / پکن هژمونی واشنگتن در خاورمیانه را به چالش میکشد؟
نشریه دیپلمات
🔶 چین با تکیه بر سرمایهگذاری استراتژیک در بخشهای حیاتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به یکی از شرکای اصلی اقتصادی چندین کشور این منطقه تبدیل شده است. در همین راستا ناظران میگویند در آینده انتظار میرود همزمان با کمرنگ شدن نقش ایالات متحده، پکن حضور خود در خاورمیانه را برجستهتر کند. نشریه دیپلمات در این باره نوشته که به واسطه رویکرد اقتصاد محور پکن، حجم تجارت میان چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس در طول سالها افزایش یافته و از همین رو پکن به بزرگترین سرمایهگذار منطقه و شریک تجاری پیشروی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تبدیل شده است.
🔹 از منظری دیگر چین دارای ویژگی متمایز کننده ای است که موجب شده این کشور از دیگر شرکای تشنه انرژی متمایز شود. برخلاف نگرش قطبی ایالات متحده به منطقه، پکن با تمرکز بر تفاهم مبتنی بر اصل برد- برد و نگرشی غیر مداخله گرایانه توانسته روابط دیپلماتیک آرامی را با بسیاری از کشورهای خاورمیانه تعریف کند.
🔶 تحلیلگران بر این باورند که تحول اخیر، یعنی خیز چین برای میانجیگری میان ایران و عربستان، دو قدرت رقیب در منطقه که با ابتکار عمل مستقیم «شی» اجرایی شد نشان از آن در که پکن از لاک خود بیرون آمده به آرامی تلاش دارد تا نقش خود را نه قالب متحد اقتصادی، بلکه در قامت قدرتی برتر در خاورمیانه تثبیت کند.
🔹 پکن در خاورمیانه انگیزه های پنهان داشته باشد یا نه، پس از دو رخداد، یعنی نشست رهبران چین و اعراب و میانجیگری پکن جهت احیای روابط یپلماتیک میان تهران و ریاض، عصر تازه ای از قدرت نمایی چین در خاورمیانه کلید خورده است؛ عصری که از آن تحت عنوان کودتای چینی هم یاد می شود؛ کودتایی که می تواند روابط پکن و کشورهای حوزه خلیج فارس را متحول کرده و همزمان روابط اقتصادی شان را ارتقا دهد.
منبع
https://thediplomat.com/2023/01/beyond-oil-a-new-phase-in-china-middle-east-engagement
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95