⭕️ردپای یهود
استادسیدهادی علیزاده
قسمت سوم
امیرمحمد یاور رهبر:
نشان میدهد به گونهای میخواهند این داستان را به انحراف و ابتذال بکشانند در حالی که در کشف دو مطلب، این داستان بسیار پرمغز است: 1- انتشار اطلاعات مربوط به پیامبر در آن روز و میزان گفتگو در این باره، بسیار فراوان بوده است. 2- میزان خطر یهود برای پیامبر به اندازهای بوده که بحیرا نیز این مطلب را میدانسته و از ابوطالب خواست که او را به شهرش بازگرداند که مبادا یهود بر او دست یابند زیرا هیچ صاحب کتابی نیست که نداند او به دنیا آمده و اگر او را ببینند، به یقین خواهند شناخت.
تذکر بحیرا، احساس خطر برای پیامبر است. دشمنی یهود با پیامبر به حدی است که بحیرا نیز که عالم مسیحی است، آن را دریافته و گمان میکند ابوطالب از آن بیخبر است. ابوطالب از همانجا پیامبر را بازمیگرداند و جالب اینجاست که بعد از آن، هفت یهودی برای ترور حضرت تا نزد بحیرا آمدند. مهم این است که بعد از این ماجرا ، ابوطالب هرگز به سفر نرفت (المجلسی، ج15، 410).
ابوطالب در حفاظت از پیامبر(ص) با درایت کامل از هیچ چیز کم نگذاشته بود. سر سفره پیش از پیامبر غذا میخورد تا ببیند مسموم هست یا نه، سپس آن را در جلو پیامبر میگذاشت. شبها در کنار محمد میخوابید و بچهها را در کنارش میخواباند که اگر شب خواستند ایشان را ترور کنند، از خواب بیدار شود. ابوطالب در همه مکانها نخست خودش قدم میگذاشت تا از نبود دشمن مطمئن شود (المجلسی، ج15، 407). تا سن 25 سالگی اوضاع پیامبر(ص) به همین روش بود. حضرت در این سن تقاضای تجارت کرد. حال او جوانی رشید است که دیگر کسی جرأت ترور او را ندارد و البته حضرت هم که از برنامه یهود حتماً آگاهی دارد. برنامه های یهود که برای جلوگیری از به دنیا آمدن حضرت و نیز ترور ایشان به نتیجه نرسید، مرحله بعدی عملیات خود که جلوگیری از گسترش اسلام و فتح قدس توسط آن حضرت بود، رفتند.
رد پای یهود در جنگهای مشرکان با پیامبر(مرحله دوم عملیات یهود)
شگرد یهود این بود که پیش از آنکه عملیاتی را علیه پیامبر راه اندازد، مشرکان را به میدان بیاورد. اینکه در آیه 82 سوره مائده مشرکان را با (واو) به یهود عطف میکند، نشان از نوعی تبعیت دارد. یهود محور اصلی است و دشمنی مشرکان تبعی است. پس در عملیات مشرکان بر ضد پیغمبر باید سرنخهای توطئه یهود در مکه را بیابیم. این امر در جنگ احد و خندق روشن است اما در جنگ بدر باید بسیار دقت کرد تا سرنخ را یافت.
با هجرت پیامبر به مدینه، مکه در شوک فرو رفت. پیامبر در مدینه درصدد تشکیل حکومت بودند. اهل مکه، حکومت نادیده بودند و جنگهایشان همواره داخلی بود. اینجا تفکر یهود به کمک مشرکان میآید. ابوجهل پیشنهاد تهاجم به مدینه را میدهد و با نوشتن نامهای برای پیامبر، آن حضرت را تهدید میکند. این نامه 29 روز قبل از جنگ بدر به دست حضرت میرسد (الطبری، ج1، 40). با دقت در فرازهای این نامه، که بسیار فراتر از شعور عرب جاهلی است، می توان به این نتیجه رسید که این سخنان از سوی جریانی که ما آن را یهود مینامیم، به ابوجهل القا شده است.
1) جنگ بدر: در علت جنگ بدر گفتهاند پیامبر راه کاروانهای تجاری قریش را بست تا آنها از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گیرند و مجبور به پذیرش اسلام شوند. سپس مشرکان برای دفاع از خود برخاستند و پیامبر همه را کشت. با بررسی جنگ بدر درخواهیم یافت که این جنگ تهاجم نبوده و به راستی حکم دفاع داشته است. چرا که سران شرک میخواستند با استفاده از سود آن، سپاهی برای جنگ با پیامبر تجهیز کنند لذا مبارزان جنگ بدر بیشتر سرمایه گذاران همان کاروان بودند.
خداوند به پیامبر مأموریت جهاد میدهد (حج 39). ابوسفیان میخواست کاروان را در بدر نگه دارد که دریافت پیامبر و سپاهیانش کاروان را رهگیری کردهاند و از مسیر و زمان عبور او آگاهند. به ناچار مسیر کاروان را تغییر داد و گریخت و در ضمن پیکی به مکه فرستاد که مکیان محافظانی برای کاروان بفرستند. لشکر حفاظتی مکه که از جاده اصلی حرکت می کردند، با کاروان برخورد نکرده و در عوض آن با سپاه اسلام مواجه شدند و جنگ درگرفت.
سپاه مکه مجموعهای از سران شرک و سرمایهداران بزرگ مکه بودند که سردمدار مبارزه با اسلام بوده و مانع پیوستن توده مردم به اسلام میشدند و اگر سد این مجموعه در هم میشکست، اسلام به سرعت تمام شبه جزیره را فرا میگرفت و جنگ و کشتارهای بعدی توسط آن رخ نمیداد. اگرمسلمین دارای بصیرت کافی بوده و تابع دستورات پیامبر(ص) بودند، در همین کارزار اول، کار مشرکان تمام میشد؛ متأسفانه نیروهای پیامبر(ص) دارای چنان بصیرتی نبودند چرا که ساعتی بعد از منهزم شدن سپاه کفر، که بهترین فرصت برای قلع و قمع سران شرک بود، به ناگاه بدون اینکه فرمانی در این زمینه از سوی پیامبر(ص) صادر شده باشد، جنگ تعطیل شد. علت این امر هم، به اسارت گرفته شدن شماری از مشرکان بود.
آیة
امیرمحمد یاور رهبر:
نَ لِنَبِیٍّ أَنْ یَکُونَ لَهُ أَسْرى حَتَّى یُثْخِنَ فِی الْأَرْضِ تُرِیدُونَ عَرَضَ الدُّنْیا وَ اللَّهُ یُرِیدُ الْآخِرَةَ وَ اللَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ، لَوْ لا کِتابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ لَمَسَّکُمْ فِیما أَخَذْتُمْ عَذابٌ عَظِیمٌ» (انفال 67 و 68). برای هیچ پیامبری نسزد که اسیران داشته باشد تا که در روی زمین کشتار بسیار کند. شما متاع این جهانی را میخواهید و خدا آخرت را میخواهد و او پیروزمند و حکیم است. اگر پیش از این از جانب خدا حکم نشده بود به سبب آنچه که گرفته بودید عذابی بزرگ به شما میرسید.
نقش یهود: بعضی، طمع برخی مسلمین در سپاه اسلام را مسبب و مشوق اسیرگیری دانستهاند. دراین خصوص نقل شده بعضی از انصار نزد پیامبر آمدند و از حضرت خواستند که از کشتن اسیران صرف نظر کرده و در عوضِ گرفتن فدیه، آنها را آزاد نماید و بر خواسته خویش پای فشردند. پیامبر در پاسخ آنها فرمودند: اگر چه چنین کنیم، سال دیگربه تعدادشان کشته میدهیم. آنها گفتند: باکی نیست، امسال از آنها فدیه میگیریم و سود دنیا میبریم و در سال آینده شهید میشویم و به بهشت میرویم (القمی، ج1، 126و270).
تمرد از امر پیامبر آن هم از سوی سلحشوران بدری بسیار بعید به نظر میرسد. پس باید به دنبال دلیلی ظریفتر بگردیم. جریانی که دائماً در مدینه از سوی یهود پیگیری میشد این بود که نبی اکرم (ص) پیروزیهای زودرس نداشته باشد. اگر مشرکان در بدر نابود میشدند، یهود به سرعت سقوط میکرد و منافقان نیز نمیتوانستند آنان را یاری کنند. نفاق داخل مدینه نیاز به زمان داشت پس نهضت اسلامی باید به تاخیر بیافتد.
بنابراین میبایست در میان یهود و نفاق داخل مدینه به دنبال عوامل این نافرمانی گشت، چرا که تنها آنها از این امر سود میبردند. این مسلم است که یهود نمیتوانست در این خصوص، فعالیت مستقیم داشته باشد پس چه کسانی عامل مستقیم ایجاد جو اسیرگیری در بین مسلمین بودهاند؟ از آنجا که گزارشات تاریخی، دراین زمینه چندان گویا نیست، برای پاسخ به این سؤال باید در امور پیرامونی نبرد بدر دقت نمود. در اینجا رد پای این جریان را در داستانی از طبری که ابن ابی الحدید هم آن را آورده، پی میگیریم.
او پس از اینکه درخواست قریش از ابوبکر و عمر را برای پادرمیانی در خصوص اسرا نقل میکند، در ادامه میافزاید:
پس از جنگ، بین ابابکر و عمر در کشتن یا زنده نگه داشتن آنان، اختلاف شد...(در انتهای حدیث آمده است) و حضرت آیه 118 سوره مائده را خواندند (ابن ابی الحدید،14،173).
ابن ابی الحدید بعد از نقل این داستان میگوید: آیه 118 سوره مائده که پیامبر خواندند، در آخر عمر پیامبر نازل شده است در حالی که جنگ بدر در سال دوم هجرت بوده است پس چگونه میتوان پذیرفت که پیامبر به این آیه استدلال کرده باشد؟! سپس وی در متن و درستی این حدیث تردید میکند (ابن ابی الحدید، ج14، 173).
در هیچ منبع تاریخی نیامده که رسول الله(ص) در خصوص فرجام اسرا، اصحاب را به شور دعوت کرده و نظر آنها را طلب کرده باشد و اساساً جای این سؤال است که چرا تنها این دو تن، نزد پیامبر در این مورد سخن گفتهاند؟ چرا در این داستان از افراد دیگری چون علی(ع) و مقداد ذکری به میان نیامده است؟ اگر صرفاً مسئله اظهار رای مطرح بود، چرا تا این حد از سوی این دو تن برای به کرسی نشاندن نظرشان اصرار شد؟ آیا نمیدانستند این نحوه اظهار رای، که اولی شفاعت اسرا کند و بیرون رود و دومی داخل شده و حکم به اعدام آنها دهد و تا چند نوبت این عمل تکرار شود موجب گستاخی عوام شده، جو تشنج پدید خواهد آمد و در نهایت پیامبر نخواهد توانست نظرش را در خصوص اسرا اعمال کند؟
به هر حال در نتیجه این واقعه، دشمنان خونی اسلام نجات یافته و مجال پیدا کردند که جنگ خونین احد را در سال بعد به راه اندازند. حال آیا از مجموع این امور نمیتوان حدس زد که جریان اسیرگیری هم برنامهای حساب شده بوده است؟
2)جنگ احد: دومین عملیات پیامبر با مشرکان، نبرد احد میباشد. سران یهود به مکه آمدند و با ابوسفیان گفتگو نموده او را تحریک کردند و قول دادند که در صورت عملیات دوباره، هماهنگ با آنها وارد جنگ خواهند شد. در سال بعد ابوسفیان سه هزار نفر نیرو برای رزم گردآورده، به همراه سه هزار نفر نیروی تدارکاتی و تعدادی زن، سپاه شرک را دوباره به راه انداخت.
خبر این سپاه به پیامبر رسید و ایشان به مشورت با یاران پرداختند. نخست خود پیامبر(ص) پیشنهاد دادند که داخل مدینه بجنگیم و جنگ را به جنگ شهری تبدیل کنیم چرا که مشرکان پرشمار و تجهیزات نظامیشان بیشتر است و در میدانهای باز میتوانند ما را دور بزنند و محاصره کنند؛ اما اگر در شهر بجنگیم چون محل عملیات را میشناسیم، سازمان دشمن، وقتی وارد کوچههای مدینه شد، به هم خورده و تضعیف میگردد. از طرفی همه مردم شهر درگیر جنگ شده و ما میتوانیم از همه قوا بهره بگیریم ( ابنابیالحدید، ج14، 2
#مهم
🔻 رهبر انقلاب روز یکشنبه با مردم سخن خواهند گفت
🔹 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت زنده از طریق شبکه های رسانه ملی با مردم سخن خواهند گفت.
🔹 سخنرانی معظم له همزمان از شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری پخش خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️نفوذموریانه وار
استفاده از عناصر انقلاب
همه بدانند که امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی از برکندن این بنیان مستحکم، احساس عجز میکنند؛ سعیشان این است که به وسائل گوناگون، به دست خودِ کسانی که تو این انقلاب بودند و هستند، از این محتوا ذره ذره بکنند. جمهوری اسلامی، اسمش جمهوری اسلامی باشد، اسمش نظام انقلابی باشد، اما از محتوای اسلام، از محتوای انقلاب در آن خبری نباشد. اسم چه ارزشی دارد؟ محتوا لازم است؛ محتوا مهم است. وظیفهی من، وظیفهی شما این است که از محتوای انقلابی، از اصول با ارزشِ انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم این مبانی با ارزش و این ارزشهای والا نادیده گرفته بشود؛ این وظیفهی ماست.
بیانات در دیدار جمعی از مردم آذربایجان شرقی ۱۳۸۷/۱۱/۲۸
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
نقشه راه صهیونیسم (یهود)برای استیلای برجهان
قسمت اول
پروتکلهای بزرگان صهیون را نقشه راه صهیونیسم برای تسلط و استیلا بر جهان میدانند. متن پروتکلها بهمنظور قرائت در چند جلسه کنفرانس براى بحث و تصمیمگیرى و تأیید نهایى آماده شده بود که پلیس مخفى تزار روس به کنفرانس مزبور که بهریاست تئودور هرتزل در شهر بال سوئیس برگزار شده بود (1897) هجوم آورد و اوراق آنها را کشف کرد.
پروتکل اول
حق با زور است. آزادی ایدهای بیش نیست. طلا، ایمان، خودمختاری، سرمایه و حاکمیت مطلق آن، دشمن داخلی، توده مردم، هرج و مرج اجتماعی، ناسازگاری سیاست و اخلاق، قدرت یهودیت آزادیخواه شکست ناپذیر است، هدف وسیله را توجیه میکند، توده و اکثریت مانند انسان کور است. الفبای سیاست: اختلافات حزبی، استبداد مطلق در حکومت، رواج مشروبات الکلی، کهنهپرستی، تباهی، اینها اصول و قواعد حکومت یهودی است که متشکل از ترور، آزادی، مبانی حکومتهای موروثی، سلطه پنهانی که نمایندگان را از مردم دور میکند شیرازه آن را تشکیل داده است.
نتیجه
دراینجا یهود شرط اول خودرا تسلط بر سرمایه دنیا می داند وقتی الان می بینیم تمام سرمایه داران دنیا یهودی هستند.سرمایه داران امریکا.روسیه.انگلیس.المان ودیگرکشورها والان بانک های جهانی روسای انها هم یهودی هستند صاحبکان کارخانه های بزرگ اسلحه سازی واقتصادی همه یهودی هستند.هدف انها اختلاف افکنی در دنیا برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند در کشورهای غیر همسو احزاب مختلف درست کرده ودرون احزاب همسو با ان کشور ها اختلاف افکنی می کنند وازاین طریق باعث ترغیب مردم به خواسته های نامشروع خود می شوند ترور وادم کشی را به جهت ایجاد اغتشاش را می اندازند .بی بند وباری را رواج می دهند مثل مشروبات الکلی .که سالانه چقدر براثر تقلبی بودن این مشروبات در کشورما وسایر کشورها کشته می شود.
والان یکی از بزرگ ترین معظلات کشور ما نفوذ انها در بدنه دولت نمایندگان خانه ملت وسایر دستگاه های اجرایی وراهبردی کشور است.
چند نمونه.
مجلس ششم که تعدادی به دامان انها فرار کرده وکشف حجاب کردند.حقیقت جو.
در سازمان انرژی اتمی
در سازمان محیط زیست
تروردانشمندان
ونفوذی های برجام
ادامه دارد
لطف نشردهید
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
نشریه اخبار و تحلیلهای شنبه، ۱۱ اردیبهشتماه
🔸تداوم و تغییر!
🔸ضرورت تعیین سقف زمانی برای مذاکرات
🔸روزنامه انگلیسی: رئیسی میتواند مردم را پای صندوقها بیاورد
🔸هویج کهنه خیس کردهاند!
ادامه مطلب در لینک زیر قابل مشاهده است👇👇👇
https://basirat.ir/fa/news/330115
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
۱۰ شهید در پی انفجار تروریستی در بغداد
🔹وبگاه بغداد الیوم نوشته ۱۰ نیروی امنیتی عراقی در انفجار دو بمب در مسیر دو گشتی در الطارمیه به شهادت رسیدهاند. منابع عراقی گفتند این اقدام تروریستی، جمعه رخ داده.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
امیرمحمد یاور رهبر:
⭕️ #جنگنرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش چهارم)
🔶با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، #جنگها نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، #جنگنرم است.
🔴ابزارهای جنگ نرم
🔷تردیدی وجود ندارد که آسیب های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جامعه را در مسیر فروپاشی و تزلزل قرار میدهد و علایق ملی و روابط اجتماعی را مختل میکند. در این میان، #رسانه به عنوان اصلی ترین و #کارآمدترینابزار #جنگنرم به ایفای نقش میپردازد. بی گمان، #رسانهها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند. امروزه رسانهها به راحتی میتوانند جریان های اجتماعی را هدایت، نظارت و کنترل کنند و به جریان سازی بپردازند. در حال حاضر هر رسانه ای که قویتر باشد، در جهت دهی به افکار عمومی مردم نیز موثرتر است.
🔷 #رسانهها در تمام جنگ ها به مثابه #ابزاریبرایجنگروانی و تبلیغات جنگی از سوی کشورها مورد استفاده قرار میگرفته اند که نویسندگان، خبرنگاران، تولیدکنندگان خبری و مطبوعاتی، عکاسان و... سربازان آن به شمار میروند و سلاح آنها رادیو، تلویزیون، اینترنت، ماهواره، دوربین، قلم و... است. در میان این ابزارها شاید بتوان گفت ماهواره و شبکه های اجتماعی و اینترنتی بیشترین محدوده تاثیر را دارا هستند و از جایگاه ویژه ای در این نبرد برخوردارند.
🔷جهانی و فرامرزی بودن، و دسترسی آسان و کم هزینه، بارزترین ویژگی بهره وری از این دو ابزار است که با استفاده از تکنیک های سمعی و بصری، عمیق ترین تاثیر را در برخی مخاطبان خود میگذارند. البته در این میان، تفاوت هایی بین ماهواره و اینترنت وجود دارد؛ گروه هدف در ماهواره، اغلب، عوام هستند که بیشترین تاثیرپذیری آنها از ماهواره است؛ ولی گروه هدف در شبکه های اینترنتی بطور عمده جوانان و خواص هستند و عموم مردم ـ جوانان و خواص ـ کمتر به استفاده از شبکه های گوناگون اینترنتی روی می آورند.
🔷افزون بر این، تنوع و جذابیت فضای سایبری، دسترسی آسان و کم هزینه و سریع به آن، اینترنت و #فضایسایبری را به #ابزاریاستثنایی در #جنگنرم تبدیل کرده است؛ علاوه بر اینکه محتوای شبکه های ماهواره ای به آسانی در فضای اینترنتی قابل دسترسی است. امروزه اینترنت در تمام عرصه های زندگی فردی و اجتماعی، دولتی و خصوصی، علمی، آموزشی، سرگرمی و... حضور جدی دارد. البته فضای سایبری، چاقویی دولبه است که هرچند سر رشته آن در دست مستکبران قرار دارد، ولی جوامع هدف نیز از آن، در پاتک های جنگ نرم بهره می برند.
🔷به واقع، کم هزینه بودن و بی نیازی فضای سایبری از سرمایه گذاری هنگفت، موجب شده است که جوامع دیگر نیز به علت برخورداری از هوش، استعداد و انگیزه فراوان به پیروزی های متعددی در این حیطه دست یابند، تا جایی که #جمهوریاسلامیایران بعد از چین، آمریکا و روسیه چهارمین ارتش سایبری جهان را داراست.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
لاف گفتمانی و شاهکار تورم ۶۹۰ درصدی
🔹عباس آخوندی گفته است: "دولت دوازدهم، فاقد گفتمان نظری بود؛ روشش اعتدالی بود، اما گفتمان نداشت. از اول هم نظریه جدی در دولت وجود نداشت. چون نظریه جدی نبود، تسلیم شد. علت خروج من از دولت هم همین بود".
♦️وی از سال۹۲ تا۹۷ در دولت یازدهم و دوازدهم، وزیر راه و شهرسازی بود. اما بنابر ادعای خودش، در این پنج سال از روحانی نپرسیده که گفتمان دولت چیست؟ و غیر از نفی و تخریب دیگران، دنبال کدام اهداف و آرمان ها هستید تا مطابق آن، برنامه داشته باشید! پنج سال در دولت فاقد گفتمان، مدیریت کرده است!
🔹اما باید از او پرسید گفتمان شخص شما در وزارت راه و شهر سازی چه بود؟ واجد کدام ایده و برنامه بودید که به خود حق دادید وزیر شوید؟ غیر از تمسخر ایده دولت قبلی (مسکن مهر) که توانست ده میلیون نفر از اقشار پایین و متوسط را صاحب خانه کند و از رنج مستاجری برهاند، کدام هنر را داشتید؟
♦️اگر ادعای "مسکن اجتماعی" را مطرح کردید، چرا بعد از پنج سال وزارت، حتی یک واحد از آن را نساختید و تحویل ندادید؟ یا حتی یک ماکت از این ایده ارائه نکردید؟!
🔹دولت روحانی به لحاظ بومی (اسلامی - ایرانی) فاقد گفتمان بود؛ یعنی سر ناسازگاری با گفتمان بومی داشت. تنها نظریه و گفتمانش، بستن با کدخدا بود و این شبه گفتمان، طبیعی بود که به بادی بند باشد. معلوم بود آنهایی که بن سلمان ها را با همه کرنش و تعظیم شان، "گاو شیرده" حساب می کنند، حرمت بیشتری برای "تسلیم طلبان" ایرانی قائل نباشند.
♦️آقای آخوندی به عنوان یکی از چند وزیر صدها میلیاردی دولت روحانی، هرگز توضیح نداده که ثروت انبوه را از کجا و با کدام زحمت به دست آورده است؟ کدام نظریه و گفتمان می توانست برخی مدیران بی کفایت اما پر ادعا را با وجود ایراد خسارت های بزرگ به معیشت مردم، به اشرافیت کذایی برساند؟ اصلا اشرافیت، جز باد دماغ و امتیاز طلبی، گفتمان می خواهد چه کار؟
🔹مسکن در دولت روحانی، تورم ۶۹۰ درصدی (تقریبا هفت برابری) را تجربه کرد! و به نظر می رسد آقای آخوندی به عنوان متهم اول این فاجعه، جای نظریه در کردن و ادای آدم های باسواد را در آوردن، در مراجع ذی صلاح توضیح دهد که چگونه توانست این معامله تباه را با زندگی مردم کند؟ دولت اگر چه گفتمان نداشت، اما تا توانست قبیله همراه خود را به قیمت تنگ کردن عرصه معیشت بر مردم فربه کند.
✍ #محمد_ایمانی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️مراسم شب قدر در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز است
🔸روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:
🔹در شبهای قدر باید دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود، حضور در شبهای قدر مستحب است ولی مراعات دستورالعملهای بهداشتی واجب است.
🔹 برگزاری مراسم شب های قدر در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مجاز است.
🔹رعایت دستورالعملهای بهداشتی ۶۱ درصد است که معنی آن این است که بیشتر در این موج بمانیم و باید نظارتها را تشدید کرد.
🔹امروز واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است.
🔹در تلاشیم وضعیت را برای زندگی، کسب و کار و تحصیل مردم مهیا کنیم و ممکن است شرایط برای مدارس در اوایل سال تحصیلی جدید به صورتی آماده شود.
🔹مردم حتی اگر واکسن دریافت کردند، باید تا پایان سال همه پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.
اخبار فوری و مهم👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95