🔴 شهیدان کارشان را انجام دادند، اما فضای مجازی یله و رها آن امنیت و آرامش را از ما می گیرد
🔰وزیر ارتباطات به دیدار خانواده های دو شهید مدافع حرم در کرمانشاه رفته است و در این زمینه در کانال شخصی خود در ایتا نوشته است:
« #امنیت و #آرامش امروز، مدیون مجاهدت این شهدا و صبر و بردباری خانواده آنها است. قدرشناس این مجاهدت و صبر هستیم »
✍پ.ن:
🔻این در جای خود ارزشمند است که وزیر ارتباطات ما به دیدار خانواده شهدا می رود.
👈 اما به این توجه کنیم که فضای مجازی #یله و #رها و حضور جنگده های مجازی دشمن در #خاک_مجازی کشورمان (با کمک vpn های یله و رها) قطعاً امنیت و آرامش ما را که حاصل خون دادن و جان دادن های ماست از بین می برد.
⚠️ آقای وزیر! آیا توجه دارید که فضای مجازی یله و رها موجب گسترش فساد و فحشاء و همچنین تخریب و بمباران ایمان و اعتقاد مردم ما _ که بزرگترین مولفه امنیت ملی ماست _ می شود؟!
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي
تفسير به رأي، برابركردن آيات قرآن با انديشهها و باورهاي خود است. خوارج از فرقههايي بهشمار ميروند كه ميكوشيدند قرآن و روايات را در جهت اثبات باورها و انديشههاي خود تفسير كنند.آنان ديدگاههايي را ابراز داشتند و آيات و روايات را براساس آن انديشهها و در جهت اثبات آنها تفسير و تأويل كردند.
مُبَرّد دراينباره مينويسد:
اصحاب نجدهبنعامر به وي گفتند: نافعبنهلال از گروه خوارج، كشتن قاعدان و اطفال آنان را جايز ميداند. بنابراين نجدهبنعامر، ديگر رئيس خوارج، نامهاي به نافع نوشت كه تو كساني را كافر دانستي كه عذرشان در كتاب خدا آمده است: «لَيْسَ عَلَي الضُّعَفَاءِ وَ لاَ عَلَي الْمَرْضَي وَ لاَ عَلَي الَّذِينَ لاَ يَجِدُونَ مَا يُنْفِقُونَ حَرَجٌ إِذَا نَصَحُوا لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ مَا عَلَي الْمُحْسِنِينَ مِنْ سَبِيلٍ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ برضعيفان و بيماران و آنها كه وسيلهاي براي انفاق(در راه جهاد) ندارند، ايرادي نيست (كه در ميدان جنگ شركت نكنند،) هرگاه براي خدا و رسولش خيرخواهي كنند(و از آنچه در توان دارند، مضايقه نكنند) بر نيكوكاران راه مؤاخذه نيست؛ و خداوند آمرزنده و مهربان است!».(توبه: 91) تو كشتن كودكان را حلال دانستي، حال آنكه پيامبر از آن نهي كرده است؛ اما ديدگاهت درباره قاعدان درست است؛ زيرا خداوند مجاهدان را بر قاعدان برتريداده است، اما قعود دليل كفر نيست و تو معتقدي كه امانت مخالف خود را ادا نميكني، حال آنكه خداوند به اداي امانت امر كرده است؛ از خدا بترس.
نافع در جواب نجده نوشت: «تو مرانصيحت كردي و در سه امر به من ايراد گرفتي، اكنون تفسير آنها را برايت بيان ميكنم.قاعدان اين زمان همچون قاعدان زمان پيامبر نيستند؛ زيرا آنها در مكه محصور ومقهور بودند و راهي براي فرار نداشتند. قرآن فرموده كه آيا زمين خداوند وسيع نيست؛ پس چرا هجرت نميكنيد؟ همچنين هنگامي كه اعراب از پيامبر اجازه گرفتند تا درجنگ شركت نكنند، خداوند فرمود: «سَيُصِيبُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ؛بهزودي به كساني از آنها كه مخالفت كردند(و معذور نبودند)، عذاب دردناكي خواهد رسيد!» (توبه: 90)
در مورد اطفال؛ قرآن از زبان نوح ميفرمايد: «وَ قَالَ نُوحٌ رَبِّ لاَ تَذَرْ عَلَي الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّاراً إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَ لاَ يَلِدُوا إِلاَّ فَاجِراً كَفَّاراً؛نوح گفت: پروردگارا! هيچيك از كافران را بر روي زمين باقي مگذار! چراكه اگر آنها را باقي بگذاري،بندگانت را گمراه ميكنند و جز نسلي فاجر و كافر بهوجود نميآورند! در اين آيه، فرزندان كفار را قبل از تولدشان كافر دانسته است. مسلمانان مثل كفار عرباند كه جزيه آنهاپذيرفته نميشود».(نوح: 26 و 27)
مباحبودن امانات؛ همچنان كه خداوند خون آنها را حلال كرد، اموال آنها را نيز براي ما حلال كرده است؛ بنابراين اموال آنها فيءمسلمين است؛ پس تو از خدا بترس و جز توبه عذري برايت نيست. (ابنيزيدمبرد نحوي، 1419، صص609ـ610)
همانطوركه ملاحظه شد، نافع، آياتي كه ابن عامر به آنها استدلال كرده بود، براي اثبات و توجيه عملكرد خويش، تفسير به رأيكرد.
وهابيت نيز چنيناند؛ بهعنوان نمونه بر اساس منابع حديثي و تاريخي شيعيان و اهلسنتآيه مباهله و تطهير، بزرگترين سند اثبات حقانيت وافضليت اهلبيت(عع)، است. ابن تيميه، رئيس نظريهپردازان عقايد وهابيان، دلالت اين دو آيه را برافضيلت اهلبيت نپذيرفته ودرباره آيه مباهله ميگويد: «اينكه پيامبر فقط نزديكان خود را برد، چون مباهله فقط بانزديكان و خويشاوندان حاصل ميشود؛ بنابراين در جريان مباهله تنها همراهي نزديكان لازم است، اما افضلبودن آنان شرط نيست».(ابنتيميه حراني، 1406، ج7، صص125ـ126)
و درباره آيه تطهير مينويسد:
«آيه الطهاره فليس فيها إخبار بطهاره اهل البيت و ذهاب الرجس عنهم، وإنّما فيها الأمر لهم بما يوجب طهارتهم و ذهاب الرجس عنهم» اهلبيتاز طهارت [ خويش] خبر داده نشدهاند، بلكه به آنها امر شده كه مطهر باشند.(همان، ج4، ص21)
ابن تيميه برايهماهنگساختن اين آيات با افكار انحرافي خويش، به تفسير به رأيكرده است.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي(۲)
همچنين خوارج با برداشت انحرافي از قرآن و فهم نادرست از دين، از پيروي امام واجبالاطاعه دست كشيدند و با او به جنگ برخاستند كه در تاريخ به نام جنگ «نهروان» معروف است.1 آنان با استدلال به ظاهرِ آيه شريفه «إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ يَقُصُّ الْحَقَّ وَ هُوَ خَيْرُ الْفاصِلِينَ» (انعام: 57)«حكم» را در اين آيه به معناي حكومت گرفتند كه شامل حكميت نيز ميشود و براي خود شعاري ساختند و گفتند:«لا حُكْمَ إلا لِلَّهِ».
مرادشان اين بود كه حكومت و حكميت و رهبري نيز همچون قانونگذاري، حق اختصاصي خداست و غير از خدا، احدي حق ندارد بههيچوجه، حَكَم يا حاكم ميان مردم باشد، چنانكه حق جعل قانون ندارد. با اين استدلال، حكميت صفين را باطل و كفر پنداشتند.
«حكم» در اين آيه از مختصات ذات حقتعالي بيان شده است، اما بايد ديد مراد از حكم چيست؟ بدون ترديد مراد از حكم در اينجا قانون و نظامهاي حياتي بشر است. در اين آيه، حق قانونگذاري از غير خدا گرفته شده و آن را از شئون ذات حق يا كسي ميداند كه ذات حق به او اختيارداده است، اما خوارج، حَكَم را به معناي حكومت تفسير كردهاند.
اميرمؤمنان علي(ع)درباره شعار اين گروه فرمود:
«كَلِمَهُ حَقِّ يرادُ بِها الباطِلُ. نَعَمْ انَّهُ لا حُكْمَ الّا لِلّهِ وَ لكِنْ هؤُلاءِ يَقولونَ لا امْرَةَ الّا لِلّهِ، وَ انَّهُ لابُدَّ لِلنّاسِ مِنْ اميرٍ بَرٍّ اوْ فاجِرٍ يَعْمَلُ في امْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ وَ يَسْتَمْتِعُ فيهَا الْكافِرُ؛سخني بهحق است، اما آنان از آن اراده باطل دارند. درست است، قانونگذاري از آن خداست؛ اما اينها ميخواهند بگويند غير از خدا كسي نبايد حكومت كند و امير باشد. درحاليكه مردم احتياج به حاكم دارند، خواه نيكوكار باشد و خواه بدكار. در پرتو حكومت او مؤمن، كار خويش را (براي خدا) انجام ميدهد و كافر از زندگي دنياي خويش بهرهمند ميشود. (نهجالبلاغه، بيتا)
جمله«لاحكم الاّلله»كلمه حق و درستي است، ولي خوارج از اين آيه، انديشه باطل دارند؛ زيرا حكم در اين آيه به معناي قانون و برنامه حكومت است، نه حكومت و فرمانروايي. ماده حَكَم دلالت دارد بر اتقان و استحكامي كه اگر در هر چيزي باشد، اجزايش از متلاشيشدن محفوظ ميماند و هر موجودي كه براساس حكمت بهوجود آمده باشد، اجزايش متلاشي نميشود. در نتيجه، اثرش ضعيف و نيرويش در هم شكسته نميشود. برگشت جميع مشتقات اين ماده از قبيل احكام، تحكيم، حكمت، حكومت و... بههمين معناي جامع است. آمر در امري كه ميكند و قاضي در حكمي كه ميدهد، گويي ميان امر و حكم، نسبتي ايجاد ميكند و مورد امر و حكم را با آن نسبت محكم ميسازد و بدينوسيله ضعفيكه در آن راه يافته بود، جبران ميكند(طباطبايي، 1417، صص115-116)؛ بنابراين حكم در اين آيه به معناي فرمانروايي نيست؛ بلكه به معناي قانون است. علاوه بر اين، خود قرآن، آشكارا مردم را در زمينههاي اختلاف، به حكميت و داوري فراخوانده است: «إنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِّنْ أَهْلِهَا؛هرگاه بيم آن رفت كه ميان زن و شوهر اختلاف پديد آيد، داوري از خانواده مرد و داوري از خانواده زن برگماريد».(نساء: 35)
نافعبنازرق،يكي از رجال خوارج، با استدلال به آيه شريفه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَي أَهْلِهَا؛ خداوند به شما فرمان ميدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد» (نسا: 58)ميگويد: «ردّ امانت كافران واجب نيست وامانتدار ميتواند اموال امانتي آنان را ملك خود قرار دهد؛زيرا از آيات ديگري كه خداوند اموال كافران را حلال و غنيمت مسلمانان معرفي كرده است و ريختن خون آنان را جايز دانسته است،اينگونه استفاده ميشود كه مراد از «اهلها» كافران نيستند».(ابنابيالحديد، بيتا، ص139)
خوارج با استفاده از آيه شريفه «السَّارِقُ وَ السَّارِقَهُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا؛ دست مرد و زن دزد را قطع كنيد» (مائده: 38)درباره
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد
تفسير به رأي(۳)
سرقت، سه حكم فقهي برداشت ميكنند:
۱. بريدن دست دزد از شانه؛ زيرا يد در لغت اسم است براي تمام عضو از شانه تا سرانگشتان.
۲. دست دزد بريده ميشود، گرچه او از مكان دربستهاي(حرز) برنداشته باشد؛ زيرا آيه اطلاق دارد و مطلقاً حكم به بريدن دست ميكند؛ چه از مكان دربستهاي بدزدد، چه از غير دربسته.
۳. دست دزد بايد بريده شود، هر چند اموالي كه دزيده بسيار كم باشد؛ زيرا اطلاق آيه دلالت دارد.(زمخشري، 528، ج1، ص632؛ فخر رازي، 1415، ج11، ص225)
درحاليكه روايات و اجماع دلالت دارد كه دست سارق نبايد از شانه بريده شود و مال دزديدهشده بايد مقدار معيّني باشد و قرارداشتن مال دزديدهشده در مكان نگهداريشده (حرز)، شرط اجراي حكم است.
وهابيت نيز چنين هستند. آنان شفاعت، توسل، استغاثهو نذر را شعار مذهبي خود قرار ميدهند؛ ولي ميگويند درخواست شفاعت، استغاثه، توسل ونذر براي غيرخدا جايز نيست.اين درست است كه شفاعت و مدد از جانب خداست؛ او مددكار واقعي انسان است. فقط او غني است و غير او، همه محتاجاند و امر شفاعت و امثال آن به دست قدرت خداوند تعالي است؛وليمنظور وهابيها اين است كه ما نبايد كساني را كه خدا بزرگشان كرده (پيامبران و اوليا)، بزرگشان بداريم و به آنها متوسل بشويم و شفاعت بطلبيم و براي رفع نياز به سراغ آنها برويم و نذر كنيم، ازاينروميگويند: شفاعت، توسل و ياريخواستن از كساني كه خدا آنها را شفيع، وسيله تقرب و دادرس
مردم قرار داده، بدعت است.درحاليكه آيات و روايتهاي فراواني در متون دينيوارد شده است كه بر جواز اين اعمال دلالت دارد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانهاي)
قسمت دوم
جایگاه بصيرت درتحولات اجتماعی
راههاي كسب بصيرت
1. شناخت حقيقت ولايت و پيروي از وليّ امر زمانه
شناخت وليّ امر زمان، در اسلام چنان مهم است كه بنا به فرموده رسول گرامي خدا صلي الله عليه و آله ، «اگر كسي بميرد درحاليكه امام زمان خود را نشناسد، همانند كسي است كه به مرگ جاهليت پيش از اسلام مرده است».1
معرفت به امام عصر، در هر زمان راهكار اصلي و مهمي است كه ميتواند انسان را به بصيرت برساند. حضرت علي عليه السلام در سخناني خطاب به دو تن از ياران خود در اين باره ميفرمايد:
فَإِنَّهُ لَا يبْلُغُ أَحَدٌ مِنْ شِيعَتِنَا حَدَّ الِاسْتِبْصَارِ حَتَّي يعْرِفَنِي بِالنُّورَانِيةِ فَإِذَا عَرَفَنِي بِهَا كَانَ مُسْتَبْصِراً بَالِغاً كَامِلًا... .2
هيچ كس از شيعيان به بصيرت نميرسند، مگر اينكه با شناخت من به نورانيت برسند. پس هنگاميكه مرا به اين مقام شناختند، به طور تمام و كمال به بصيرت دست يافتهاند... .
در زيارتنامه برخي از شهداي كربلا كه همگي اهل بصيرت بودند، رمز بصيرتمنديشان، تشخيص حقيقت و پيروي از امام زمان خودشان، همانند شهداي بدر و احد بيان شده است. براي نمونه، در زيارتنامه حضرت مسلم بن عقيل آمده است: «اَشْهَدُ اَنَّكَ مَضَيتَ عَلي ما مَضي عَلَيهِ الْبَدْرِيونَ الُْمجاهِدُونَ... وَ اَنَّكَ قَدْ مَضَيتَ عَلي بَصيرَةٍ مِنْ اَمْرِكَ مُقْتَدِياً بِالصّالِحينَ وَ مُتَّبِعاً لِلنَّبِيينَ».3
در اين بند از زيارتنامه، بر بصيرت داشتن ايشان در مبارزه، شهادت، پيمودن راه شهيدان بدر و مجاهدان اسلام، اقتدا به صالحان و پيروي از انبيا تأكيد شده است.
. انديشهورزي و تجزيه و تحليل مسائل
ديگر موردي كه انسان را به بصيرت سوق ميدهد، انديشه كردن و تجزيه و تحليل جريانهاي سياسي و اجتماعي است.
حضرت علي عليه السلام در اين باره ميفرمايد: «أَفْكِرْ تَسْتَبْصِرْ لَا بَصِيرَةَ لِمَنْ لَا فِكْرَ لَهُ؛ فكر كن تا بصيرتيابي؛ براي كسي كه فكر ندارد، بصيرت نيست».
3. دورانديشي در امور
از ديگر مسائلي كه موجب بصيرت يافتن انسان ميشود، آيندهنگري و دورانديشي در جريانهاست. به فرموده حضرت علي عليه السلام : «مَنِ اسْتَقْبَلَ الْأُمُورَ أَبْصَرَ؛ هر كه از قبل پيشبيني كند و به پيشواز كارها برود (درباره امور دورانديشي كند)، بينا شود».
4. پيروي از عالمان وارسته
امام محمد باقر عليه السلام در وصف عالمان رباني ميفرمايد:
... الْعَالِمُ مَعَهُ شَمْعَةٌ تُزِيلُ ظُلْمَةَ الْجَهْلِ وَ الْحَيرَةِ فَكُلُّ مَنْ أَضَاءَتْ لَهُ فَخَرَجَ بِهَا مِنْ حَيرَةٍ أَوْ نَجَا بِهَا مِنْ جَهْلٍ... .1
عالم مانند كسي است كه به همراه خود شمعي دارد كه به وسيله آن، ظلمت جهل و حيرت از بين ميرود و هر كس به نور آن روشني يافت، از سرگرداني بيرون ميآيد و از جهل نجات مييابد.
طبيعي است كه همنشيني با عالمان اهل بينش و بصيرت و بهرهگيري از پرتو روشنايي آنان، موجب افزايش بصيرت خواهد بود.
رعايت ايمان و تقواي الهي
يكي ديگر از راهكارهاي عملي براي دستيابي به بصيرت، رعايت تقواي الهي است؛ چرا كه خداوند متعال ميفرمايد: «إن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً؛ اگر تقوا بورزيد، خداوند قوّه تشخيص و جداسازي حق از باطل را به شما عنايت ميكند.» (انفال: 29) پرهيزگاري و رعايت واجبات و پرهيز و دوري از محرّمات، به انسان فهم و روشنبيني دروني ميبخشد؛ بهگونهاي كه در پرتو آن، ميتواند حق را از باطل تشخيص دهد و به آساني وسوسههاي شيطاني را بشناسد و خود را از دام آن رهايي بخشد.
قرآن كريم در اين باره ميفرمايد: «إنَّ الَّذِينَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ؛ پرهيزگاران هنگاميكه شيطاني پيرامون حريم آنها گردش كند، متوجه ميشوند و بيدار و بصير هستند». (اعراف: 201)
. عبرتآموزي از مسائل گوناگون
اگر كسي همواره از آنچه پيرامونش ميگذرد يا در گذشته رخ داده، عبرت گيرد، ميتواند از نتيجه جريانها تا اندازهاي آگاهي يابد و در سايه بصيرت درونياش، از هلاكت نجات پيدا كند.
حضرت علي عليه السلام در اين زمينه ميفرمايد: «فِي كُلِّ اعْتِبَارٍ اسْتِبْصَارٌ؛ در هر عبرت گرفتني، بصيرتي هست».1
ايشان در بيان ديگري، اين امر را بسته به دوام عبرت گرفتن ميداند و بيان ميكند: «دَوَامُ الِاعْتِبَارِ يؤَدِّي إِلَي الِاسْتِبْصَارِ؛ هميشگي بودن عبرت گرفتن، به بصيرتمندي ميانجامد».
ذكر و ياد الهي
از ديگر راههاي رسيدن به بصيرت، ذكر و ياد الهي است. چنان كه به فرموده حضرت علي عليه السلام : «مَنْ ذَكَرَ اللَّهَ اسْتَبْصَرَ؛ هر كه خدا را ياد كند، بصيرت يابد».
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️چرا خطرات «زبان» بیشتر از سایر اعضاست؟ (بخش دوم)
🔸مسلم است كه خطرات #زبان بیشتر از سایر اعضاست؛ چرا كه سایر اعضای بدن معمولاً خطرات جمعى ندارند، بلكه خطر فردى دارند؛ ولى #زبان چنان است كه آتش جنگى را روشن يا آتش جنگى را خاموش مى كند، يعنى خطرش هم مى تواند مثل نفعش جامعه اى را در برگيرد. خطرات زبان دارای ريشه ها و علل مختلفی است که به ۷ علت و ريشه آن اشاره مى كنيم:
4⃣گناهان زبان در نظر بسيارى قُبح چندانى ندارد و اُبُهّت آن گناهان شكسته شده؛ و اين خود عاملى براى ترويج گناهان و رشد مضرّات آن شده است. هر چه گناهان زشتتر و قبيحتر جلوه كنند، سدّ محكم ترى در برابر ارتكاب آنها زده شده است؛ مثلاً اگر به شما بگويند به مدت پنج دقيقه به صورت عريان و بدون پوشش در ملأ عام حاضر شويد، دست به چنين كارى نمى زنيد، حتى اگر دنيا را به شما بدهند، زيرا اين عمل در نزد شما زشت و قبيح است و هر چه داريد براى آبروى خود مى خواهيد، حتى دنيا را هم براى آبروى خود مى خواهيد، به طورى كه اگر به شما پيشنهاد شود آبروى خود را بدهيد و دنيا را بگيريد، نمى پذيريد. چرا چنين است؟ آيا جز اين است كه اُبُهّت اين عمل زشت در نزد شما شكسته نشده است.
🔹حال شما غيبت، تهمت، دروغ، مسخره و استهزاى مؤمن را نظاره كنيد كه چه آسان رواج پيدا كرده و تنقلات روحى مجالس شده. در روايت رسول اكرم (ص) وارد شده: «اَلغِيبَةُ اَشَدُّ مِنَ الزِّنَا؛ [۱]؛ غيبت، گناه و عقابش از زنا بيشتر و شديدتر است». با توجه به اين روايت چرا اين قدر غيبت كردن براى ما سهل است؟؛ زيرا اُبُهّت غيبت برای ما شكسته شده، ولى ابهّت زنا شكسته نشده است. خداى ناكرده اگر بشنويم ناموس ما دست به چنين عمل زشتى زده و روابط نامشروع با مرد اجنبى پيدا كرده چه مى كنيم؟ چقدر ناراحت مى شويم؟ اما در برابر ما همين همسر شروع به غيبتى مى كند كه عذاب و عقابش بيشتر از زنا است و به مقتضاى آيات [۲] و روايات، گوشت انسان مرده را اكل و تناول مى كند، ولى ما منعش كه نمى كنيم با سر تكان دادن تشويقش هم مى كنيم و چه بسا خودمان هم هيزم آور اين معركه مى شويم.
🔹در روايت از امام صادق (ع) وارد شده: «دِرْهَمٌ رِبًا أَعْظَمُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ ثَلَاثِينَ زَنْيَةً كُلُّهَا بِذَاتِ مَحْرَمٍ مِثْلِ خَالَتِهِ وَ عَمَّتِهِ؛ [۳] يك درهم ربا، گناهش نزد پروردگار بزرگ تر از سی زناى با محرم مثل خاله و عمه است». در روايت ديگرى از آن حضرت وارد شده: «الرِّبَا سَبْعُونَ جُزْءاً أَيْسَرُهُ أَنْ يَنْكِحَ الرَّجُلُ أُمَّهُ فِی بَيْتِ اللهِ الْحَرَام؛ ربا هفتاد جزا دارد كه: كوچك ترين جزء آن مثل اين است كه: مرد با مادرش [نعوذ بالله] در خانه خدا زنا كند». اى برادر و خواهر چرا با وجود اين روايات زياد كه دو نمونه از آن را ذكر كرديم، اينقدر ربا در بين افراد رايج شده است؟ چرا از اين كه بشنود كسى با محرمش زنا كرده ناراحت مى شود، ولى خودش ربايى مى خورد كه كوچك ترين جزء آن مثل زناى با مادرش در خانه كعبه است و يك درهمش از حيث گناه برابر با سی زنا است كه تمامش با محرم مثل خاله و عمه است، چرا بايد اينقدر ابهّت گناه براى ما شكسته شود؟!
🔹آيا به نظر شما شراب خوردن قبيح تر است يا دروغ گفتن؟ در جامعه ما اوّلى قبيح تر است، در حالى كه امام باقر (ع) مى فرمايند: «إِنَ اللَّهَ جَعَلَ لِلشَّرِّ أَقْفَالًا وَ جَعَلَ مَفَاتِيحَ تِلْكَ الْأَقْفَالِ الشَّرَاب وَ الكِذبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ؛ [۴] خداوند براى شرّ، قفل هايى قرار داد و كليد آن را شراب قرار داد [يعنى شراب موجب شرارت مى شود، زيرا در آن حال سُكر و مستى احتمال اين كه انسان مست به هر كار شرّى دست بزند هست] و دروغ بدتر از شراب است [يعنى دروغ، بدتر و شرورتر از شرابى است كه خود، كليد شرور است]». از اين روايت فهميده مى شود كه در مكتب نجات بخش اسلام، دروغ از شراب خوردن قبيح تر و در نتيجه گناهش بيشتر است، ولى در نزد به ظاهر مسلمانان عكس اين مطلب صادق است. آيا بين اسلام با اين مسلمانان و بين مكتب امام صادق (ع) و اين شاگردان منسوب به اين مكتب هماهنگى ديده مى شود؟ خداوند ما را هر چه بيشتر با مكتبش آشنا گرداند و توفيق دهد كه علم ما از عمل ما جدا نگردد، انشاء الله تعالى. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲، ج۷۲، ص۲۴۲، باب۶۶
[۲] رجوع کنید به قرآن کریم، سوره حجرات، آيه ۱۲
[۳] بحارالأنوار، همان، ج ۱۰۰، ص ۱۱۶، باب ۵
[۴] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ۴، ج ۲، ص۳۳۹
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، ۱۳۸۵ش، چ ۱، ج ۱، ص ۹۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#زبان #گناه #غيبت #دروغ
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رونمایی از پوسترجشواره بین المللی شعرعرب (بشارت)
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیفم اومد این کلیپ رو نبینید عالی بود🖤🖤🖤
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌐تاریخ سخن می گوید؛
⚠️یزید در مکه،پهلوی در گوهر شاد، طالبان در اففانستان ، داعش در شاهچراغ، آل یهود در بقیع و....همه یک صدا و یک هدف را پیگیری می کردند.اسلام محمدی برای آنان غیر قابل تحمل و سر قلاده آنان دست بنی صهیون است.
اللّهُمَّ الـعَنْهُمْ جَمیعاً
#علی_اف #اردوغان #بارزانی
🖌ابو فراس
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹مهم
🔻 آیا«فتنه مهسا»بازهم تکرار خواهد شد!؟؟؟
◀️طبق بررسی قرائن، شواهد، مستندات و تجربه فتنه سالهای گذشته، به دلائل متعدد می توان گفت «فتنه مهسا» با مدل سال ۱۴۰۱ تکرار نخواهد شد ؛ ولی آنچه مُسَلَّم است قطعا طبق سنت الهی«امتحان» و غربال خواص جامعه و شناخت اهل استقامت و اخلاص در آخرالزمان، دشمن با دیدن شکست های هر روز خود بیکار نخواهد نشست بنابراین با فتنه های نامحسوس تر و پیچیده تری روبرو خواهیم بود لذا باید با طرح سناریوهای به روز تر، آمادگی لازم را برای عبور از فتنه های جدید و ترکیبی داشته باشیم.
👇در ادامه بخوانید....
✍#هراسانیان
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔹مهم
✍ آیا «فتنه مهسا» تکرار خواهد شد!؟؟؟
◀️طبق بررسی قرائن، شواهد، مستندات و تجربه فتنه سالهای گذشته، به دلائل متعدد می توان گفت «فتنه مهسا» با مدل سال گذشته تکرار نخواهد شد ؛ ولی آنچه مُسَلَّم است قطعا طبق سنت الهی«امتحان» و غربال خواص جامعه و شناخت اهل استقامت و اخلاص در آخرالزمان، با فتنه های نامحسوس تر و پیچیده تری روبرو خواهیم بود..لذا باید با طرح سناریوهای به روز تر، آمادگی لازم را برای فتنه های جدید و ترکیبی داشت.
در فتنه ۸۸ وقتی رهبری فرمودند(مضمون کلام رهبری) : «در آینده فتنه های پیچیده تر و نامحسوس تری در راه است..» خیلی ها تصورش را هم نمی کردند فتنه ای بدتر از فتنه ۸۸ هم در راه باشد و دیدیم که چه فتنه های پیچیده تری اتفاق افتاد...
لذا با جمع بندی موارد زیر میتوان گفت «فتنه ای منطبق بر مدل فتنه ی مهسا امینی » تکرار نخواهد شد ...
🔹۱_ معمولا دشمن بدلائل متعدد از یک «طرح براندازی»، ۲ بار استفاده نمی کند.
🔹۲_رعایت «اصل غافلگیری» در جنگ های هیبریدی _ترکیبی(نبردهای سخت، نیمه سخت، جنگ نرم، سایبری، شناختی_ادراکی و ...)، یک اصل مهم است و تکرار این مدل از جنگ شناختی_ادراکی، برای دشمن «اصل غافلگیری» را بهمراه نخواهد داشت.
🔹۳_ دستگاههای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و ذی ربط نسبت به مقابله با این فتنه از هر نظر آمادگی لازم را دارند .
🔹۴_چهره ی واقعی و اهداف رهبران و لیدرهای خارج نشین، برای پیاده نظام داخلی، جوانان اغفال شده و عموم جامعه کاملا آشکار شده، لذا مقبولیت لازم را برای رهبری فتنه ی آینده ندارند.
🔹۵_تشکیلات رسانه ای و اپوزوسیون خارج نشین اکثرا دچار آسیب های داخلی و تفرقه و درگیری شده و برخی نیز مانند منافقین آلبانی نشین ، دچار فروپاشی شده و با رسوایی فعلی مریم رجوی فاقد اعتبار هر گونه رهبری می باشند.
🔹۶_برخی حوادث مهم سیاسی منطقه مانند «از سر گیری روابط ایران و عربستان» ، معادلات بین المللی غرب و اپوزوسیون را برای پشتیبانی از آشوب های داخلی ایران به هم زده و در منطقه فاقد حامی جدی می باشند .
🔹۷_ ترفندها و تکنیک های مجازی مانند فیک نیوز و لشکر رباتیک، ضریب دهی خبر و ...تا حدود زیادی برای مردم آشکار شده و دیگر نمی توان با اکانت جعلی مردم و برخی مسئولین را دچار اشتباه محاسباتی نمود.
🔹 ۸_اساساً شروع فتنه بر «فضای مشتبه و غبار آلود» بنا نهاده شده و کنار رفتن غُبار، حقیقت را بر همگان آشکار می سازد ، لذا در این فتنه «مظلومیت و در عین حال عقلانیت فراجا» علی رغم داشتن قدرت برتر، بر همگان آشکار شد و هوشیاری فراجا و نیروهای نظامی و انتظامی در مواجهه با این فتنه ی پیچیده(عدم رویارویی با قدرت و سلاح) با جوانان و نوجوانان و در عین حال برخورد قاطع با اراذل و اوباش ، کلید حل معمای فتنه بود که موج عظیمی از همراهی و پشتیبانی مردم را در حمایت از جان بر کفان مدافعان وطن بهمراه داشت که این خود یک «منبع قدرت نرم» برای فراجا و نیروهای نظامی و امنیتی ، جهت مقابله با فتنه های ترکیبی بشمار می رود.
🔹۹_فضای هیجانی و احساسی، هیستری جمعی و ... که در سال گذشته جوانان و نوجوانان را با خود همراه ساخته بود پس از اقدامات بصیرتی، رسانه ای، برخوردهای قانونی و عفو و بخشش متناسب، در یکسال گذشته که هنوز هم ادامه دارد تا حدودی به فضای عقلانی و منطقی و درک واقعیات توسط جوانان و جامعه تبدیل شده و افکار عمومی نیز نسبت به حوادث اجتماعی هوشیاری بیشتری پیداکرده، اگرچه در بحث بصیرت افزایی و انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب و اسلام به نسل جدید هنوز کم کاری های متعددی وجود دارد و اکثر خواص جامعه و مسئولان کشوری و لشکری از اهمیت این موضوع غافلند که باید به جد به این امر مهم پرداخت.
🔹۱۰_طبق گفته ی بسیاری از کارشناسان ، فضای روانی پارسال متأثر از دوران پساکرونا، (عدم حضور جوانان در مدارس و تعطیلی دوساله و حضور در فضای کاذب ذهنی ناشی از زیست بوم مجازی) بود و این فضای روانی در سال جدید به آن شدت و التهاب وجود ندارد.
🔹۱۱_مدیریت فضای مجازی و حذف منابع اصلی هدایت فتنه در فضای مجازی (تلگرام، اینستاگرام و واتساپ) ابتکار عمل و مدیریت میدانی فتنه را عملا از دست دشمن خارج نموده ، لذا دشمن، بستر لازم ارتباطی را با پیاده نظام داخلی خود را ندارد.
✍نتیجه: باید بدنبال سناریوهای به روز و محتمل بر واقعیت بود و در عین حال از هر گونه غفلت پرهیز کرد ، دشمنی که اینگونه خود را در معرض سقوط و اضمحلال می بیند شبانه روز با بکارگیری تمامی ابزارها ، بدنبال ایجاد فتنه های جدیدتری خواهد بود.....
✍#هراسانیان
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
✅نظرسنجی جنگ نرم ودشمن شناسی
برای دسترسی به این نظر سنجی از آدرس زیر استفاده کنید:
https://EitaaBot.ir/poll/zak6ow?eitaafly
کپی لینک شناور
مشاهده نظرسنجی
لطفا نظر خودتون را جهت بهبود مطالب کانال ارائه نمایید
جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
باید از سلاحورزی تشکر کرد‼️
🔹نه به خاطر پست های همسو با جریان ضدانقلاب او ، بلکه به خاطر اینکه کم نیاورد و با قدرت ایستادگی کرد و حتی با وجود موج انتقادات و فشارهای رسانهای، از سمت رئیس اتاق بازرگانی استعفا نداد تا به ما یادآوری کند پروژهی نفوذ که رهبری بارها از آن نام بردهاند، در نهادها و ارگانها جاری و ساری است که فردی مثل سلاحورزی به پشتوانهی همین جریان نفوذ و افراد پرقدرت، چند هفته است بر صندلی رئیس اتاق بازرگانی کشور تکیه زده است!
#مبارزه_با_فساد
#مطالبه_گری
✍میلاد خورسندی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰ثبات بر صراط در حرکت دانشجویی/ بخش سوم
1. 3 شناخت وظیفه برای امتداد اندیشه بدون انفعال
🔸بحث دوم مربوط به اقتضائاتی است که اسلام ناب دارد، مثل هر اندیشهای که مبناهای خاص خود را در نگاه به انسان، هستی، معرفت، فرجام و خوشبختی دارد. این اقتضائات و مفاهیم به نحوی با سیاست، دولت، جامعه و وظایفی که باید انجام شوند، مرتبط میشوند و به نمایش گذاشته میشوند. بحث این است که اگر ما مطالب را به درستی مطالعه کرده و مبناها را به درستی و مطابق با فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری شناختهایم، پس از آن به چه نتایجی خواهیم رسید؟ آیا این مطالب را فقط خوانده و بعد فراموش میکنیم و به کار نمیبریم؟ این مطالب را چگونه در زندگی و رفتارهای سیاسی و عملیمان به کار میگیریم؟
🔸چند سال پیش حضرت آقا اعلام کردند «خرمشهرها در پیش است، باید آنها را فتح کرد»، این خرمشهرها در عرصههای مختلف وجود دارند؛ این عرصهها شامل فرهنگ، سیاست، اقتصاد و دیگر حوزهها هستند. سوال اینجاست که اگر ما قصد داریم این عرصهها را فتح کنیم، هدفمان کجاست؟ چه تعبیری از فتح این عرصهها داریم و با چه برنامهای قصد داریم این را انجام دهیم؟ در سال آینده با چه چالشها و هجماتی مواجه خواهیم شد؟ با چه برنامههای آمادگی و مقابله میخواهیم روبرو شویم؟ این توجه مهم است زیرا اگر از ابتدا برنامهریزی کنیم و آمادهباش مناسبی داشته باشیم، غافلگیر نمیشویم.
🔸اگر امروز قصد داریم در عرصههای مختلف حرکتهایی را انجام دهیم، این حرکتها در چه زمینهها و جنبههایی باید انجام شود؟ چگونه باید برنامهریزی کنیم؟ اینجا انفعال نباید وجود داشته باشد. اگر انحرافی سراغ ما نیامده است، انفعال هم نباید در اینجا وارد شود. چه کارهایی را به عنوان وظیفه باید انجام دهیم؟ چه مسئولیتهای بزرگی بر عهدۀ من و شما قرار میگیرد؟ امام حسین(ع) میفرمایند: « اُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ». اگر مبنای اسلام ناب، یکی از امتیازات این اندیشه است، باید این اصل را در جامعه به کار بگیریم، به این معنا که هم به نسبت به افراد دیگر که نیاز به دفاع دارند و هم نسبت به مسیری که در حال طی شدن است، وظیفه داریم. سوال من این است که اگر ما در جامعه کجیها و نادرستیها را مشاهده میکنیم، وظیفه ما چیست؟
1. 4 شناخت مبنای درست، امتداد آن در سیاست و جامعه و تعریف برنامههای عملیاتی؛ سه اقدام در اردو برای عملیات
🔸وظیفۀ ماست که بنشینیم و در حد توان خود نقاط ضعفی را که در جامعه وجود دارند تلاش کنیم تشخیص دهیم و تصحیح کنیم. همچنین باید به نقاطی که مورد غفلت واقع شدهاند و نادیده گرفته شدهاند، توجه کنیم و جامعه را آگاه سازیم. برنامههای عملیاتی میتوانند برای این منظور تعریف شوند. مانند گفته شهید بهشتی که دانشجو موذن جامعه است، ممکن است در برخی مواقع نیاز باشد که شما این نقاط ضعف و مسائل مورد غفلت را به صدا درآورید و جامعه را به آنها توجه دهد. آنگاه این برنامههای عملیاتی، اردوها و برنامههای تشکیل شده میتوانند معنی و اهمیتی داشته باشند.
🔸اولاً لازم است که افراد مبنای درستی را بشناسند و با این مبنا حرکت کنند تا راه درستی را طی کنند. ثانیاً باید از امتداد مبنا آگاه شوند و در صحنههای سیاست و ساحت جامعه حضور پیدا کنند. ثالثا نیاز است که برنامههای عملیاتی تعریف شود تا بتوان به اهداف اندیشهای دست یابید. بر اساس این طرحریزی است که ما در این اردو به مدتی معین (یک روز، دو روز، یا تا چند هفته) حضور داریم و بر اساس این اقدام، یک جبهه عملیاتی شکل میگیرد. مانند زمانی که دانشآموز یا دانشجویی در اردوی نظامی شرکت میکرد و مسئولیت عملیات در جبههها را بر عهده داشت؛ آن زمان هر کس با توجه به توانایی و مهارت خود در مسئولیت مختلف مشخصی (مثل آرپیجی زن، بیسیمچی، یا امدادگر) قرار میگرفت و این افراد با همکاری و هماهنگی یک جبهه شکل میدادند که عملیاتها و اقدامات موثری را پیش برده و هدفها را دنبال میکردند.
🔸در مقابل نیز جبههای برای هجمه علیه شما وجود دارد و در آن اهدافی را دنبال میکند. این یک صحنه و میدان واقعیست، باید بدانیم که در این میدان چه عملی باید انجام دهیم و چه برنامهای برای خود تعریف میکنیم. این موضوع باعث میشود تا اردو در مواجهه با چالشها و فرصتها بانشاط و پویا باشد، که بسیار مهم است و به تعبیر مقام معظم رهبری کار فرهنگی تمیز است؛ آن وقت، این حرکت تبدیل میشود به یک حرکت فعال و پویا که دانشجویان زنده و با نشاط میتوانند به آن بپیوندند و یک جامعه زندۀ قوی و متعهد به ارتقاء ارزشهای انسانی و دینی شکل خواهد گرفت.
دکترسعیدجلیلی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز ورود آزادگان به میهن عزیز گرامی باد
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 باخت باخت برای صداوسیما/ تلویزیون جای کدام نوع سلبریتی است❓
🔹اساساً با توجه به اظهارنظرهای قبلی برخی مدیران فعلی صدا و سیما انتظار این بود که روند اشتباه سال های قبل تکرار نشود. در همین بیانیه اخیر هم صدا و سیما گفته است که جلوی تکرار آسیب های گذشته را می گیرد. مصاحبه جدید رئیس صدا و سیما نیز به نوعی تأیید بر این موضوع است که قرار نیست رویه اشتباه گذشته در مورد سلبریتی ها ادامه یابد. اما پرسش این است که چرا با همه اینها زمزمه بازگشت رشیدپور و گلزار مطرح شد؟
👈 جالب است که رشیدپور با این همه انتقادی که به او شده است، حتی هنوز هم حاضر نشده دو پست شائبه دار خود در مورد مهسا امینی و کیان پیرفلک را از صفحه مجازی اش حذف کند. فارغ از هر محتوایی که در آن هست، این رفتار به نوعی موجب برجسته شدن فتنه اخیر و حالت آتش بیار معرکه دارد.
🔹 متأسفانه از یک طرف، خبرهایی مبنی بر بازگشت رشیدپور به صدا و سیما منتشر شد و از طرف دیگر، با توجه به حواشی ای که به وجود آمد، رشیدپور نوشته ای را منتشر کرد و به جای عذرخواهی رسمی و علنی از رفتار های گذشته خود، از مدیران صدا و سیما تشکر کرده و بازگشت به صدا و سیما را به زمان دیگری موکول کرده است. با توجه به ادبیاتی که نوشته اش دارد، در حقیقت، حس بزرگ منشی و کوتاه آمدن او در قضایای اخیر به مخاطب منتقل می شود! این یعنی اینکه این اتفاقات، در حقیقت، بازی دو سر باخت برای صدا و سیما بود.
🔸به طور کلی و فارغ از این قضیه، صدا و سیما باید همواره به این موضوع توجه داشته باشد که چه در عرصه برنامه سازی و چه در انتخاب مجری و ... نمی تواند هم براساس مبانی و ساختارهای انقلاب، فرهنگ دینی و ارزش ها حرکت کند و هم تصریحاً یا تلویحاً به تفکرات مقابل آن هم میدان دهد. یعنی هم به دین و انقلاب کمک کند و هم در مسیر تخریب آن قدم بردارد. بنابراین، چه در محتوای برنامه های خود و چه در انتخاب سازندگان این برنامه ها باید توجه کند که نقض غرض نشود.
🔹ممکن است یک بازیگر حتی انقلاب را قبول داشته باشد، نماز بخواند، برای امام حسین(ع) سینه بزند، برای مدافعین حرم ارزش قائل شود، در ایام فتنه مانند برخی بازیگران موج سواری نکرده باشد و ... اما چنین چیزی به تنهایی مجوز نمی شود که صدا و سیما به او میدان دهد. زیرا فردی که از طریق صدا و سیما به مردم معرفی می شود، چه بخواهیم و چه نخواهیم قطعاً در نزد بسیاری از مردم به عنوان الگو قرار می گیرد.
⚠️ مردم آن فرد جلوی دوربین را در همان لحظه نمی بینند، او را در جلوی دوربین به اضافه تمام حواشی، سبک زندگی، تفکرات و موضع گیری ها و ... می بینند.
🔸مثلاً فردی مانند محمدرضا گلزار، ممکن است زمینه هایی داشته باشد که در جای خود مثبت هم باشد و اساساً برخی از سلبریتی ها فاقد آن باشند و یا به خاطر داشتن آن ویژگی ها حتی ممکن است برخی از همکارانش به او حمله کنند، اما نوع سبک زندگی، برخی عکس ها و فیلم هایی که در صفحه شخصی خود می گذارد و یا ماجرای عروسی و عقد آریایی و گربه بازی و به طور کلی حواشی ای که در اطرافش وجود دارد، موجب می شود که نتوان به او در صدا و سیما و حتی در سایر بخش های تأثیرگذار کشور، میدان داد. چون میدان دادن به او به نوعی #ترویج و #تأیید سبک زندگی و برخی رفتارهای او نیز خواهد بود.
🔹 قطعاً صدا و سیما، محلی برای حضور افراد با گرایش ها و سلیقه های مختلف است و باید جذب حداکثری ملاک قرار گیرد. اما جذب حداکثری باید با محوریت اصول و مبانی و پایبندی به آن در زمان های مختلف باشد. غیر از این باشد، در نهایت، چه جذب اتفاق بیفتد و چه نیفتد، قطعاً به ضرر نظام و در جهت خلاف آرمان ها و اهداف آن است. در حقیقت، این جذب، به نفع انقلاب و نظام و کشور نیست، بلکه در نهایت به ضررش تمام خواهد شد و این خود، #نقض_غرض است.
🔸 دو صورت دارد؛ یا صدا و سیما نیروی انسانی کافی برای بالابردن جذب مخاطب ندارد و یا اینکه این ظرفیت وجود دارد و در عین حال نیم نگاهی به برخی سلبریتی های مسأله دار وجود دارد. اگر نیروی کافی ندارد، این اتفاقاً مشکل اساسی خود صدا و سیماست که چرا در این سال ها نیروی کافی تربیت نکرده و یا این همه استعداد موجود در کشور را شناسایی نکرده است؟ بنابراین، هر چه زودتر باید این نقص را برطرف کند. اگر هم نیروی کافی دارد، اصلاً چرا باید به امثال رشیدپور یا گلزار، اجازه ورود دوباره داده شود؟!
🔹نکته پایانی اینکه اگر صدا و سیما به حواشی برخی سلبریتی ها، سبک زندگی و موضوع گیری آنها در سطح جامعه توجه نداشته باشد و به آنها میدان دهد، قطعاً به سایر سلبریتی ها این گزاره منتقل خواهد شد که می توان در فضای بیرون از صدا و سیما برخی خطوط قرمز را نادیده گرفت و در عین حال با اندکی توجیه و گفتگو با برخی مدیران و یا حتی عذرخواهی ساده و خوش و بش و یا حتی بدون اینها، وارد صدا وسیما شد!
منبع: https://www.jahannews.com
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
یادداشت تحلیلی
❇️ تحلیلی بر تهدید نمایندگان مجلس در عزل معاون سیاسی وزیر کشور
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
👈 نمایندگان مجلس اصرار دارند در انتصابات محلی، استانی و کشوری دخالت کنند.
این دخالت نمایندگان مجلس:
اولا) دخالت در حوزه قوه مجریه است که تفکیک و استقلال قوا را زیر سؤال می برد.
ثانیا) دخالت در انتصابات، مانع اجرای وظایف نظارتی نمایندگان می شود. چون نمایندگان نمیتوانند در صورت تخلف مدیر اجرایی، وزیر مربوطه را مورد تذکر، سوال و استیضاح قرار دهند.
👈 با این دلائل،
دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران اجرایی مغایر قانون و به فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی، به " صلاح مجلس" ( سخنرانی چهار خرداد ۱۴۰۲) نیست و از این جهت تهدید نمایندگان مجلس در عزل معاون سیاسی وزیر کشور، مصداق دخالت غیر قانونی در قوه مجریه و نیز تضعیف استقلال قواست که در شأن مجلس قانونگذار نیست و از طرفی به ذهن متبادر می شود که نمایندگان بدنبال حکمرانی در امور اجرایی و شائبه کسب رأی برای انتخاب مجدد برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند و این خلاف مصلحت کشور است.
/محمدعلی برزگر
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شخصت، زندگي و فرهنگ حضرت فاطمه زهرا(س)
فضيلتهاي فاطمي
مقدمه
السلام عليك يا ايتها الراضيه المرضيه
مهمترين ارزش در زندگي رسيدن به مرتبه رضايتمندي از زندگي است. اصولا ًچشمانداز تلاش انسانها در زندگي، تحصيل رضايت از زندگي جاري است. البته براي اين رضايتمندي شاخصههايي هم ذكر شده و ميشود كه در دنياي امروز بيشتر بر معيار تحصيل حداقلهاي معيشت و رفاه دنيوي است. ولي رضايتمندي در زندگي فاطمي و در واپسين سالهاي زندگانياش تعريف و نظامي دگرگون دارد. حضرت زهرا(س) در اين دنيا 18 سال بيشتر زندگي نكرد و در اين 18 سال به اوج شكوفايي در شخصيت انساني و نقش زنانه خود رسيد. بهگونهايكه زندگي و سيرت و رفتار او در آخرين سال زندگياش مورد رضايت آسماني و زميني در سطوح مختلف قرار گرفت. اين رضايتمندي محقق نشد مگر به واسطه شكوفايي كمالات انساني جامع فاطمي. در اين فصل اين شكوفايي و رضايتمندي را معرفي ميكنيم.
امضاي شكوفايي با رضايتمندي انسان كامل زمانه
شكوفايي و درخشش فاطمي در شخصيت و نقشها، مسئلهاي است كه دو امضا دارد. امضاي رضايت از عالم ملكوت و امضاي رضايت از عالم ملك توسط دو انسان كامل. يكي 63ساله (پيامبر) و ديگري 33ساله (امام علي) است. اين امر بالاترين رضايت و سرور را براي فاطمه(س) به همراه دارد.
حديث مفاخره
تفريح و گفتمان صميمانه همسران يكي از زيباترين گفتوگوها ميتواند باشد بهويژه اگر گفتوگو از فضيلتها و برشماري افتخارات نه با هدف منت يا تكبر، بلكه با هدف مسابقه در خيرات باشد. حديث مفاخره؛ يعني حديث مسابقه علي7 و فاطمه(س) در خيرات.
فضايل قرآني
رضايت خداوند، رضايتي بيكران است و وقتي حاصل شود آرامشي فراگير در زندگي ادمي فراهم ميسازد كه نتيجهاش نورانيت و خيرات و بركات است. بزرگترين نشان فاطمه(س)، رضايت خداوندي از او بهعنوان برترين بانو است و نشان اين رضايت، كتاب فرودآمده از آسمان در بستر رسالت پيامبر است. آياتي كه در رسالت مدني پيامبر، بهويژه در سالهاي آخر زندگاني فاطمي، بهتدريج نازل ميشد و گواهي بر رضايت الهي از فاطمه(س) بود.
موضوعها و محتواي سهگانه:
1. رضايتمندي از زندگي و بازتابهاي آن
نشان شكوفايي
نشان شكوفايي فاطمي در آخرين سال رسالت مدني
رضايت پيامبر 63 ساله
(در آخرين سال رسالتش)
+ رضايت اميرالمؤمنين 33ساله (در آستانه امامتش)
رضايتمندي از حضرت زهرا(س) 18 ساله (به علت اوج شكوفايي و درخشش در كمترين زمان اما با مجاهدتي عظيم و فراگير)
جلوههاي شكوفايي فاطمي
موارد
كوثر
جسماني
بيشترين رياضت جسمي و تحمل گرسنگي در عين بيشترين سعي و تلاش در خانهداري و ...
زندگي دنيوي
بيشترين زهد و قناعت
خانوادگي
بيشترين فرزندآوري در سن كم
اخلاقي
آيينه تمامنماي اخلاق پيامبر
همتايي با اخلاق علوي
علمي
عالمترين صحابه پيامبر بعد از امام علي(ع)
عبادي
پيونددادن عبادت با متن زندگي و بيشترين عبادت از جهت كمي و كيفي
تربيتي
تربيتپذيري پيوسته و فراگير از پدر تا آخرين لحظات
تربيت جامع فرزندان
اجتماعي
بيشترين خيررساني اجتماعي در مدينه
سياسي
بيشترين ياوري به پيامبر و آرامبخشترين فرد به پيامبر بهصورت پيوسته
2.گستره رضايتمندي فاطمي
گستره معنايي لقب: راضيه
زاويه
استناد
گاهشمار
از زاويه رضايت خداوند از او
آيه 5 ضحي: «و َلَسَوْفَ يُعْطيكَ رَبُّكَ فَتَرْضي».
در آغاز زندگي مشترك وقتي كه پيامبر مشاهده كرد دختر 10 سالهاش عاشقانه و ايثارگرايانه، مشغول خانهداري در سختترين شرايط است
از زاويه رضايت پيامبر از او
شان نزول آيه: «و َلَسَوْفَ يُعْطيكَ رَبُّكَ فَتَرْضي».
از نگاه حضرت زهرا
رضايت از ازدواجش با مردي فقير اما انسان كامل
: «رَضيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِكَ يا اَبَتاه نَبِيّاً وَ بابْنِ عَمّي بَعْلي وَ وَليَّا».
در آغاز زندگي مشترك و ابراز رضايت از ازدواج با امام علي7
رضايت از تقسيم نقشها
َ فَقَالَتْ فَاطِمَهُ فَلَا يَعْلَمُ مَا دَاخَلَنِي مِنَ السُّرُورِ إِلَّا اللَّهُ
در آغاز زندگي مشترك
رضايت به شهادت فرزند
: يا أبت سلمتُ و رضيتُ و توكلت علي7 الله
پس از تولد امام حسين وقتي پيامبر خبر شهادتش را داد
رضايت از زندگياش
أما ترضين أن تكوني سيّدة نساء أهل الجنّة أو نساء المؤمنين
وقتي كه پدرش خبر از رحلت قريبالوقوع خود و شهادت زودهنگام ايشان داد
از زاويه رضايت اميرالمومنين از او
«اَللَّهُمَّ اِنّي راضٍ عَنْ اِبْنَةِ نَبِيِّكَ صلی الله علیه و آله ».
امام پس از شهادت حضرت زهرا(س) و دفن ايشان
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شخصت، زندگي و فرهنگ حضرت فاطمه زهرا(س)
فضيلتهاي فاطمي
ادامه👆
نقطه اوج رضايتمندي همسران از خبر غيبي پيامبر
شخصيت
زمان
خبر
واكنش
امام علي
در آستانه اولين ماه رمضان در سال 2 هجري
خبر از شهادت در ماه رمضان
پس از اطمينان به شهادت همراه با سلامت دين، رضايت و شادماني از آن
حضرت زهرا
در آستانه رحلت پدر (البته پيش از آن هم اجمالاً اصلش را ميدانست)
خبر از شهادت سريع پس از رحلت پدر
شادي و لبخند و ابراز رضايت ويژه در جمع
3. فضايل قرآني فاطمي
گونهشناسي آيات قراني فضايل اهلبيت(عع)
آياتي كه در فضيلت اهلبيت نازل شده است شامل گونهها و دستهبندي زير است:
آيات اختصاصي امام اميرالمؤمنين (آياتي كه بيشتر در مدينه نازلشده است)
آيات اختصاصي حضرت زهرا(س) (بهجز سوره كوثر، مابقي آيات مدني هستند)
آيات خمسه طيبه (همگي پس از تولد امام حسين به بعد نازل شدهاند)
آيات تأويلشده به 14 معصوم (در سورههاي مكي و مدني پراكندهاند)
آيات غدير (همگي در حجهالوداع نازل شدهاند)
گاهشمار آيات فضيلت
گاهشمار ترتيب نزول آيات فضيلت اهلبيت(عع) با محوريت حضرت زهرا، در مقايسه با ترتيب نزول آيات امامت همسرش امام علي7 و ترتيب نزول آيات نفاق چنين است:
گاهشمار نزول آيات قرآني
سال
امامت امام علي
فضيلت اهلبيت
نفاق
آيه ظالمين: بقره: 124
آيه ليله المبيت: بقره207
آيه حالات انفاق: بقره 274
ليلهالمبيت: بقره 207
هجرت: آيات 190 ـ 195 آل عمران
توبه آدم: بقره 37
خمس براي انفال 41 (آيه خمس براي اهلبيت)
ازدواج حضرت: الرحمن 19
فرقان:54
آيه انتصار مومنين: انفال 62 و 64
آيه افضل المهاجرين: آلعمران 195
آيه اولوا الامر: نساء 59
فضيلت تحمل سختي خانه داري: ضحي 5
ايذاء النبي: احزاب 57
35 نور (آيه نور)
في بيوت: نور36
وجود منافقين پنهان:
محمد 29 -30
منذر و هادي: رعد 7
خير البريه: بينه/7و8
انفاق غذاي صبيه: حشر9
اعطاي فدك: اسرا 26
شجره طوبي: رعد29
امر به نماز: طه132
تطهير: احزاب 33
صلوات: احزاب 55
سوره انسان
نزول سوره عاديات
مودت: شوري 23
آيه عدم استوا:سجده 18
آيه عدم ارتياب: حجرات 15
آيه صالح المومنين: تحريم 4
آيه سقايه الحاج: توبه 19
آيه مع الصادقين: توبه 119
آيه مباهله: آل عمران 61
آيه صادقين: توبه 119
آيه مباهله
نزول آيه افك درباره ماريه
سوره تحريم
سوره حجرات
آيات متعدد نفاق در سوره توبه
آيه ايلاء
آيه انفاق در ركوع: مائده 55
آيه اكمال دين: مائده 3
آيه تبليغ: مائده 67
آيه ارتداد: مائده 54
سوره معارج
شأن نزول آيات اقتصادي فاطمه(س)
نزول سوره ضحي، نزول آيه 23 شوري، نزول آيه 9 حشر، نزول سوره انسان، نزول آيه 28 اسراء.
نكته منبعشناسي
بهترين منبع براي شناسايي و مطالعه آيات قرآن كه در فضيلت اهلبيت(عع) نازل شده يا با اهلبيت(عع) تفسير و يا به آنها تاويل و تطبيق داده شده است، كتاب ارزشمند شواهد التنزيل تأليف حاكم حسكاني (متوفاي ۴۹۰ق)، عالم اهلسنت است. اين كتاب با توجه به ۲۱۰ آيه قرآني كه در شأن اهلبيت پيامبر نازل شده، فضايل و مناقب اميرالمؤمنين علي7 و خاندان وي را بيان كرده است. شواهدالتنزيل از منابع معتبر تفسير روايي اهل سنت بهشمار ميرود.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
26.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴سَلامٌ عَلی قَلبِ زینَبِ الصََّبوُر
🔺 وَ سُبِىَ أَهْلُکَ کَالْعَبیدِ 😭😭
🎤 حجت الاسلام استاد میرزامحمدی
#محرم
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95