4.mp3
19.14M
💠مبحث #منبع_شناسی_روایی
🔸️تذکر منابع ضعیف
🔸️منظور از وحدت دربیان حضرت آقا
🔸️کتب سانسور شده
🔸️کتب اخلاقی
🔸️بررسی حدیث عنوان بصری
🔸️تذکری درباره مقاتل
🎙حجتالاسلام والمسلمین
اســــــتاد دهــــبان
✅جلسه چهارم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
5.mp3
14.08M
💠مبحث #منبع_شناسی_روایی
🔸️تذکری درباره اعتبارسنجی تاریخی
🔸️تذکری پیرامون کتب مقاتل
🔸️معرفی نرم افزار ها
🔸️معرفی سایت ها
🔸️کتب سیره اهل بیت علیهم السلام
🔸️مباحث سیره اهل بیت علیهم السلام
🎙حجتالاسلام والمسلمین
اســــــتاد دهــــبان
✅جلسه پنجم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_هفتاد_و_هشتم
🔴 #فروق
✅ #فروق_النحویة_و_الصرفية
💢فرق شاذ و قلیل و نادر وضعیف و💢
مطَّرد و اغلب و کثیر
1⃣ شاذ؛ خلاف قیاس است اگرچه استعمالش کثیر باشد ولی نادر وجودش کم است اما علی القیاس است و ضعیف استعمالی است که در اصلِ ثبوتش بحث و اختلاف نظر است
2⃣ نادر؛ هیچ منافاتی با کلام فصیح ندارد؛ مانند ؛استثناء منقطع
3⃣ شاذ؛سه قسم است؛
✏️۱) مخالف قیاس و غیر مخالف با استعمال
✏️۲)مخالف استعمال و غیر مخالف با قیاس
✏️۳)مخالف قیاس و مخالف استعمال؛ این قسم مردود است.
4⃣مطرد؛ تخلف پذیر نیست و غالب یا اغلب، اکثر اشیاء را شامل می شود اما تخلف پذیر است. کثیر، کمتر از غالب و تخلف پذیر است. قلیل کمتر از کثیر و نادر کمتر از قلیل است
👌✍برخی از نحوی های معاصر به روش ریاضی این اصطلاحات را این گونه بیان کرده اند؛
✏️مطرد ۱۰۰٪
✏️اغلب حدود ۸۷٪
✏️ کثیر حدود ۶۵٪
✏️ قلیل ۱۳٪
✏️ نادر ۴٪
📕منابع؛ شرح ملا جامی جلد ۲ ص۳۶۷ /الفوائد الصمدیه ص ۳۴ /الهدایة و الفوائد الصمدیه ص ۱۶۵/ مبادی العربیه جلد ۴ نحو ص ۲۸۴ /معجم النحو العربی ص ۱۸۸/ سلسبیل ص ۳۸۵ /شرح صمدیه صفحه ۲۷۹
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔰دوره #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه👇
🎙استاد علی محمدی هوشیار
📝 در سیزده جلسه
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5846160422180227130.mp3
17.97M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه اول
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5848412221993912456.mp3
18.99M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه دوم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249👆
4_5852599480100063034.mp3
20.67M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه سوم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5854888890942359185.mp3
23.16M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه چهارم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5859266072502340397.mp3
19.13M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه پنجم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5861747421138126729.mp3
24.1M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه ششم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5866010300733458246.mp3
18.63M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه هفتم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5870742959556658899.mp3
11.76M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه هشتم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5872938770176673872.mp3
15.18M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه نهم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5873135200505957413.mp3
21.38M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه دهم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5875218641896606164.mp3
24.51M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه یازدهم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5879841422571472925.mp3
13.18M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه دوازدهم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5884343506075387719.mp3
11.8M
💠 #بررسی_مسأله_ولایت_فقیه
🎙علی محمدی هوشیار
🔹جلسه سینزدهم
#جعل_خلیفه
#نظام_نبوتی
#ولایت_انبیاء
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #لطیفه
گویند روزی طلبه ای مبتدی که در فهم درس ها مشکل داشت وحتی شرح امثله رانیز-که ازساده ترین و ابتدایی ترین متن های درسی سنتی حوزوی است-نمی فهمید،در درس خارج اصول(که مرحله اعلای اجتهادی است) شرکت می کند وچون رفقایش به او اعتراض می کنندکه تو حتی شرح امثله را هم نمی فهمی، چطور به درس خارج رفته ای؟
درپاسخ می گوید:حالا که من به نفهمی شهره شده ام و همه می گویند که فلانی درس ها را نمی فهمد،چرا بگذارم که بگویندمن شرح امثله را نمی فهمم؟ بگذاربگویندکه من درس خارج رانمی فهمم!
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #در_محضر_قرآن
برنامه در محضر #قرآن با محوریت بررسی نکات #صرفی، #نحوی و #لغوی آیات قرآن کریم چهارشنبهها از #رادیو_قرآن پخش میشود.
این برنامه با هدف آموزش ترجمه صحیح آیات قرآن کریم به تهیهکنندگی محبوبه کلانتر و کارشناسی استاد حمیدرضا مستفید، روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۹:۰۵ به مدت ۳۰ دقیقه بر روی آنتن میرود.
🔊 دریافت آرشیو صوت برنامه ⬇
🌐 http://radioquran.ir/ProgramArchive/?m=055120
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
51868جوهر-مشد-اگر-ه-درا.mp3
8.48M
جوهر میشد اگر که دریا...
اصن خدا خواست با زهرا خدایی کنه...
گوش ندی از دستت رفته ❤️
#شور
#حسین_طاهری
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
تجزیه و ترکیب کل نهج البلاغه .pdf
21.65M
💢#تجزیه_ترکیب کل نهج البلاغه
#تجزیه
#ترکیب
#نهج_البلاغه
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_هشتادم
🔴 #فائدة_صرفية
⭕مشهور است بین فضلاء" اذاإلتقی الساکنان حرک حرک بالکسر"
❓چرا اصل درالتقاء ساکنین #کسره است؟
📔✍❕سیوطی در کتاب الاشباه والنظائر چنین میگوید:
✍قاعدة: الأصل فیما حرک منهما الکسرة:
لأنها حرکة لا توهم الإعراب، إذ الکسر الذی یکون فی أحد الساکنین لا یتخیّل أنّ موجبه الإعراب، لأنه لا یکون فی کلمة، لا یکون فیها تنوین، و لا أل، و لا إضافة، بخلاف الضم و الفتح، فإنهما یکونان إعرابا، و لا تنوین معهما، و ذلک فیما لا ینصرف، فلما کانت حرکة لا تکون فی معرب أشبهت الوقف الذی هو مقابل الإعراب فحرّک بها.
📔✏️قال صاحب (البسیط): هذا موافق قول النحویین: فإن حرّک بغیر الکسر فلوجه ما.
قال و یحتمل أن یقال: الفتح أصل، لأنه الفرار من الثقل، و الفتح أخف الحرکات.
أو یقال: الأصل التحریک بحرکة فی الجملة من غیر تعیین حرکة خاصة و تعیین الحرکة یکون لوجه یخصّها.
و قال فی (البسیط): أصل تحریک التقاء الساکنین الکسر #لخمسةأوجه:
✏️#أحدها: أن أکثر ما یکون التقاء الساکنین فی الفعل، فأعطی حرکة لا تکون له إعرابا و لا بناء، لکون ذلک کالعوض من دخولها إیاه فی حال إعرابه و بنائه و حمل غیره علیه.
✏️ #الثانی: أن الضمّ و الفتح یکونان بغیر تنوین، و لا معاقب له فیما لا ینصرف، فالتحریک بهما یلبس بما لا ینصرف. و أما الجرّ فلا یکون إلا بتنوین أو معاقب له، فلا یقع لبس بالتحریک به، و التحریک بغیر الملبس أولى بالأصالة من التحریک بالملبس.
✏️#الثالث: أنّ الجرّ و الجزم نظیران، لاختصاص کلّ واحد منهما بنوع. فإذا احتیج إلى تحریک سکون الفعل حرّک بحرکة نظیره، و حمل بقیة السواکن علیه.
✏️#الرابع: أن الکسرة أقل من الضمة و الفتحة، لأنهما تکونان فی الأسماء المنصرفة و غیر المنصرفة، و فی الأفعال، و لا تکون الکسرة إلا فی الأسماء المنصرفة، فالحمل على الأقل أولى من الحمل على ما کثر موارده، لقوة قلیل الموارد، و ضعف کثیر الموارد.
✏️#الخامس: أن الکسرة بین الضمة و الفتحة فی الثقل، فالحمل على الوسط أولى.
{الأشباه و النظائر فی النحو، ج2، ص: 135}
_________ترجمه متن بالا_______________
🔴✍اصل دریکی ازدوساکن درالتقاء ساکنین کسره است:
زیرا کسره، حرکتیست که باعث توهم اعراب"معرب بودن" نمی شود،
برای اینکه کسره ای که دریکی ازدوتاساکن هست، خیال نمی شود که سببش اعراب"معرب" بودن کلمه است، بجهت اینکه معمولا کسره دراسمی نیست که درآن تنوین، ال ولام، واضافه نباشند، بخلاف ضمه وفتحه که هردو اعرابند درحالیکه تنوین با آنها نیست؛ مثل اسم غیرمنصرف.پس وقتیکه کسره حرکتی باشد که دراسم معرب نباشد، به وقف شباهت دارد که مقابل اعراب است،لذا این حرکت انتخاب شده.
📔✏️صاحب ( البسیط) گفته: این قول موافق گفتار نحویین است، بناء اگر جایی بحرکت غیرکسره آورده شود دلیلش نامعلوم است.
وهم گفته ممکن است کسی بگوید خوب فتحه اصلست چون حرکت دادن یکی ازدوساکن بجهت فرار ازثقالت است وحال آنکه فتحه اخف الحرکات است.
یا ممکن است گفته شود: اصل درالتقاء، حرکت دادن است اجمالا غیراینکه حرکت خاصی تعیین گردد وتعیین حرکت برای وجهیست که آن وجه به آن حرکت اختصاص دارد.
📔✏️وی در کتاب ( البسیط) تفصیل داده وگفته حرکت دادن التقاء ساکنین به کسره
بسبب پنج وجه است:
✏️ #اول: بیشترین التقاء ساکنین درفعل است پس برایش حرکتی داده شده که نه اعرابی باشد ونه بنائی، بجهت اینکه این حرکت(کسره) مثل عوض است درحالت اعراب وبناء فعل ، وحمل شده برفعل غیرفعل.
✏️ #دوم: ضمه وفتحه حرکتهایست که بدون تنوین نیز استعمال میگردد، وهمینطور جانشین آن دراسماء غیرمنصرف.
پس حرکت دادن یکی ازدوساکن رابه فتحه وضمه موجب التباس به اسم غیرمنصرف می شوند ، اما جر بدون تنوین یا جانشین آن استعمال نمی شود، نتیجتا التباس به آن بوجود نمی آید
وحرکت دادن به حرکتی بدون التباس سزاوارتر از حرکتی اصلی است که موجب التباس گردد.
✏️ #سوم: جر وجزم نظیر همند(جر دراسم وجزم درفعل)بجهت اختصاص هرکدام بنوعی ازکلمه ، بناء وقتیکه فعل ساکن محتاج به به حرکتی شود حرکت داده میشه بحرکت نظیرش ، وحمل شده بقیه سکونها برفعل.
✏️ #چهارم: کسره کمتر ازفتحه وضمه است، برای اینکه آن دوتا هم دراسمهای منصرف وجود دارند وهم غیرمنصرف وهم افعال ، وکسره جز دراسماء منصرفه نیست، پس حمل براقل بهتر ازحمل براکثراست، بجهتی قوی بودن موارد کم وضعیف بودن موارد زیاد.
✏️ #پنجم : البته کسره وسط فتحه وضمه قراردارد ازنظر ثقالت، بناء حمل براوسط اولی هست.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_هشتاد_و_یکم
💢مُدهامَتان💢
✍واژهای عربی در قالب تثنیه که مفردش، «مدهامة» است.
❗️این واژه اسم نیست، بلکه صفت است به معنای «سبز سیر».
✍ این صفت، درباره باغ (روضه) به کار میرود و گفته میشود: «روضةمدهامه»؛ یعنی:« باغی که برگ رستنیهای آن،از سبزی به سیاهی میزند.»
📍این واژه، به تنهایی یک آیه از قرآن است؛ یعنی آیة 64 سوره رحمان.
✍این واژه، مشتقی از ريشه «دُهَمَهْ» است؛ چنانکه «ادهيمام» از آن مشتق میشود؛ یعنی: سیاهگونی و سیاه نُمودن (سیاه دیده شدن). «دَهم» به معنای گیاهی است که در غار میروید (شجرة الغار).
✍خداوند درباره بخشیدن دو باغ (جنتان) وعده کرده؛ سپس فرموده: است دو باغ دیگر نیز هست که از فزونی سیرآبی و سبزی، سیاه مینمایند.
♦️ بنابراین، مدهمتان، دو برگ سبز نیستند، بلکه ترجمه درستتر آنها، «دو بوستان سرسبز» است.
خاقانی این واژه را در بیت زیر آورده است:🔻
▪️سرو آزاد را جهان دو رَنگ▪️
▪️رنگ مدهامتان نخواهد داد▪️
مدلول این واژه را جابُلسا نیز دانستهاند؛ چنانکه شیخ احمد احسایی مؤسس شیخیه، درباره مدهامتان گفته است:
«جابلقا شهرى است در شرق؛ يعنى جهت ابتدا و آغاز و جابلسا شهرى است در مغرب؛ يعنى جهت انتها و پايان ... در مشرق اين عالم نيران دنياست و در مغرب اين عالم جنان دنيا؛ يعنى جنان آدم (ع) و اين جنان، همان مدهامتان مذكوره در قرآن است كه ارواح مؤمنين در آن مأوا مىگزينند»
📕منبع :(احمد احسایی، رساله محمدحسين اناری کرمانی، ص 151).
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
مقدمات فهم علوم اسلامی جلسه دهم.mp3
30.65M
♨️سلسله جلسات♨️
💢 #مقدمات_فهم_علوم_اسلامی
🎙حجتالاسلام والمسلمین
اســــــتاد دهــــبان
🔹#جلسه_دهم
@dehban_ir
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی آخوند عَلَوی کمر شیخ بَکری مدنی را در بحث علمی خرد میکند!
▫️شیخ علوی رافضی احمد سلمان حفظه الله این عقیده اهانتآمیز و جعلی اهل سنت و جماعت که حضرات پدر و مادر پیامبر و حضرت ابوطالب صلوات الله علیهم در جهنم هستند (العیاذ بالله) را طرح میکند اما شیخ بَکری عُمَری که دوست ندارد عوام اهل سنت به زشتی این عقیده جعلی و کذب پی ببرند میخواهد ننه من غریبم بازی در بیاورد اما ...
🔺نکته مهم: یکی از زشتترین اهانتهای اهل سنت و جماعت به مقدسات شیعه که در کشور ما هم متاسفانه با مجوز وزارت ارشاد چاپ و نشر میشود، کافر و جهنمی خواندن حضرت عبد الله و حضرت آمنه و حضرت ابوطالب سلام الله علیهم است.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
جَنَّةُ المُعرِبين 🦋
🎥 وقتی آخوند عَلَوی کمر شیخ بَکری مدنی را در بحث علمی خرد میکند! ▫️شیخ علوی رافضی احمد سلمان حفظه
💢مناظره کامل احمد سلمان با بکری مدانی
https://www.youtube.com/watch?v=qC3IZ3ljARY
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
1_410235227.mp3
6.92M
💢آیت الله جوادی آملی
📍استعداد و اشکال کردن طلبه ها
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_هشتاد_و_دوم
#فاطمیه
#حدیث_شناسی
🔺️حضرت فاطمه(س) حجت بر ائمه(ع)
از دیگر مطالبی که به عنوان حدیث مشهور شده است که در هیئات نیز زیاد خوانده میشود؛ و در هیچ مصدری-ولو یک مصدر درجه چندم- یافت نشده است عبارت مشهور زیر است:
🔺️«نحن حجج اللَّه على خلقه و جدتنا فاطمة حجة اللَّه علینا»
طبق برخی تحقیقات در اولین مصدری که این عبارت به عنوان حدیث آمده است-و البته بدون ذکر مصدر و منبع! - تفسیر اطیبالبیان است که یک تفسیر معاصر است خیلی از کتبی که در فضائل حضرت زهراء(س) نوشته شده است؛ این مطلب را به همین تفسیر اطیبالبیان ارجاع دادهاند.
🔺️نویسنده تفسیر اطیب البیان حجت الاسلام سید عبدالحسین طیب از عالمان و مفسران معاصر شیعه اهل اصفهان، در هشتم محرم الحرام ۱۴۱۲ق درگذشت و درمسجد میر اصفهان (مسجد کازرونی) که امامت جماعت آن را بر عهده داشت، دفن شد.(۳۲ سال پیش!!)
💠 و بدیهی و طبیعی است که وقتی در یک کتاب معاصر یعنی قرن15 مطلبی به عنوان حدیث ذکر میشود؛ باید با ذکر مصدر و منبع باشد؛ چون یک مولف قرن 15 به معصومین(ع) دسترسی نداشته است تا خود مستقیماً حدیث را از معصوم(ع) شنیده باشد.
🔺️حدیثی که تولد آن در قرن پانزدهم است! چگونه باید به آن اعتماد کرد؟
🔸️مرحوم آیت الله حسن زاده طبق مکاشفه یک نفر از مردم آمل شبیه همین عبارت را از او شنید و ماجرا را مفصل نقل می کند که شخصی هنگام گفتن اقامه این عبارت را از محراب شنید:
اشهد ان فاطمة بنت رسول الله عصمة الله الكبري و حجة الله علي الحجج
🔺️🔺️فیلم بيانات ایشان راجع به مکاشفه و یافتن روایت از دقیقه ۳۶ به بعد:
https://www.namasha.com/v/SKRnCPvU/_%D9%81%D8%B5%D9%91_%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%A9%D9%8D_%D8%B9%D8%B5%D9%85%D8%AA%DB%8C%D9%91%D8%A9%D9%8D_%D9%81%DB%8C_%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A9%D9%8D_%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%91%D8%A9_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84_
🔺️بعد ایشان می نویسد با جستجوهای فراوان روایت را در این تفسیر دیدم!
🔺️بعد ایشان رساله ای فقهی در باب شهادت رابعه اذان نوشتند که اثبات کنند بعد از شهادت به ولایت امیرالمومنین علیه السلام باید شهادت به این جمله در مکاشفه مذکور داده شود!
🔺️ادله فقهی ایشان در این رساله عجیب است که علاقمندان باید رجوع کنند ما در جای خودش آن ادله را نقد کرده ایم.
(پ.ن:ایشان در تکمیل فصوص الحکم ابن عربی فص ۲۸ اضافه فرمودند با عنوان : فص حکمة عصمتية في كلمة فاطمية
در این کتاب هم آن مکاشفه شخص آملی و این حدیث دست مایه مطالب سنگین عرفانی است.)
@dehban_ir
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
#حدیث_شناسی
🔹️نسبت حدیث حجت بودن حضرت فاطمه علیها السلام بر ائمه به امام حسن عسکری علیه السلام در جلد ۱۳ تفسیر اطیب البیان حجت الاسلام عبدالحسین طیب (متوفی ۱۴۱۲ قمری ۱۳۷۰ شمسی یعنی ۳۲ سال پیش) صفحه ۲۲۵
سوره جن آیه سوم
https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%A7%D8%B7%D9%8A%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D9%8A%20%D8%AA%D9%81%D8%B3%D9%8A%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%20%D8%AC%D9%84%D8%AF%2013&option=com_dbook&task=readonline&book_id=1004056013&page=225&chkhashk=33C667A488&Itemid=218&lang=fa&tmpl=component
@dehban_ir
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
(🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249