eitaa logo
جَنَّةُ المُعرِبين 🦋
1.5هزار دنبال‌کننده
105 عکس
102 ویدیو
149 فایل
🖌️کانالی برای اهل ادب🌺 🩸 انتشار دهید🩸
مشاهده در ایتا
دانلود
یك شمارھ رو انتخاب و هدیہ‌تون رو دریافت کُنید :)🌱 - اول : digipostal.ir/cofa3zi . - دوم : digipostal.ir/cmdgvds . - سوم : digipostal.ir/cu961hs . - چھارم : digipostal.ir/cabb62c . - پنجم : digipostal.ir/c87kide . - ششم : digipostal.ir/ceiv42d . - هفتم : digipostal.ir/csenas8 . - هشتم : digipostal.ir/cezkkiq . - نُھم : digipostal.ir/c0enl2t . - دهم : digipostal.ir/ck0hv4j . - یازدهم : digipostal.ir/cfir815 . - دوازدهم : digipostal.ir/cjt5fhz . - سیزدهم : digipostal.ir/cwbze98 . - چھاردهم : digipostal.ir/cwpcc6j . - پانزدهم : digipostal.ir/cjarjqv . - شانزدهم : digipostal.ir/cpexi3q . - هفدهم : digipostal.ir/cufmm0j . - هجدهم : digipostal.ir/c3fxydo . 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
ضحاک بن عبدالله مشرقی را که می شناسی؟ عصر عاشورا از جبهه حق گریخت، بعد از آنکه صبح تا شب در رکاب امام شمشیر زده بود.! خوف فرزندِ شک است.. و شک زاییده شرک! و این سه، خوف، شک و شرک راهزنان طريق حق‌اند.. که اگر با مرگ انس نگیری، خوف راه تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا، رها خواهی کرد.. ناشئه اليل، فتح خون.. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فرق قصد قربت با اخلاص.mp3
2.51M
🌱 تفاوت قصد قربت با اخلاص + خاطره ای از آیت الله بهجت رحمه الله علیه ✍ قرب شرط در صحه اعمال است چه واجب و چه مستحب « مصلحت ملزمه دارد» اخلاص در کمال و ثواب است « مصلحت غیر ملزمه است و مستحب ؛ لزومی ندارد» 🧐 برای چی می رویم هیات ؟ 🎙 حضرت استاد سید مصطفی حسینی نسب 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
چرا بحث ربا این قدر برای فقها مهم است ؟.mp3
2.74M
☝️👈 چرا بحث ربا این قدر برای فقها مهم است ؟ 💢 چون در مباحث مربوط به ربا؛ توسط اسلام، ساختار و مدلی جدید برای اقتصاد دنیا ارائه شده است که فقیه باید آن را استکشاف کند 🎙 حضرت استاد حسین بغدادی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحنه دشمن سوز/ گوشه دیگری از حماسه ملت ایران در محرم ۱۴۰۲ این صدای غرش یکی از ارتش های امام حسین در محرم امساله😍 فقط قشنگی ببینین ما ملت امام حسینیم.... 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد حضرت آقا با شعری که ناصر فیض و دیگران به شاعرش گفتند این رو جلوی آقا نخوان زشته ... جواب آقا به اون شاعر خیلی بدتر از این شعر امام هستش 😂 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ محدث نوری (رضوان الله علیه) از قولِ مرحوم ملاصالح مازندرانی می‌نویسد: 🔹 من حجّت بر طالبان علم هستم، چون کسی از من فقیرتر نبود و برخی اوقاتی جز نور مستراح نوری نداشتم (که مطالعه کنم) 🔸 ذهن و حافظه‌ام از همه بدتر بود، طوری که گاهی مسیر منزلم را گم می‌کردم و اسمِ بچه‌هایم را فراموش می‌کردم. 🔹 سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا مشغول شدم. بسیار تلاش کردم تا خدا آن‌چه را دارم به من عطا کرد. 📚 خاتمه مستدرک‌الوسائل، ج2 ص197 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ شوخیِ آیت الله بهجت(ره) به نقل از آیت الله شبیری زنجانی 📚 جرعه‌ای از دریا ج2 ص706 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
✔️ آیت الله جوادی آملی (۶ دی‌ماه ۱۳۹۷) 🔸 مرحوم آخوند قدری فلسفه خوانده بودند و آدم باهوشی هم بودند، اما اگر بیشتر می‌خواندند و استاد می‌دیدند، برخی حرفها را نمی‌زدند. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من و شما حتماً باید دنبال دومی‌اش باشیم، و الا به درد طلبگی نمی‌خوریم. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
⛔️تلافی کردن ممنوع،حتی در جنگ⛔️ در جنگ صفين ، "معاويه" آب را بر روى سپاه امام على عليه السلام بست. سپاهیان امام علی حمله کردند و دشمن را از شريعه عقب راندند. امام علی بعد از فتح شريعه،متوجه شدند كه تعدادى از سربازان نيامده اند. از آنها خبر گرفتند ، گفتند: «آنها را در شريعه نگهبان قرار داديم تا همانطورى كه معاويه و سربازانش آب را بر روى ما بستند ما هم به تلافى، شريعه را بر روى آنها ببنديم.» امیرالمومنین فرمود: «به آنها بگوييد هر چه زودتر برگردند و اجازه دهند که سپاه دشمن هم از آب بنوشند؛ آنها در بستن آب بر روی شما ستم کردند، آیا شما هم با تلافی کردن ستم می کنید؟!» 📚الكامل في التاريخ، جلد ۲، صفحه ۳۶۵ 📚وقعة صفّين ، صفحه ۱۶۵ 📚مروج الذهب، جلد ۲، ص ۳۸۶ 📚الفتوح، جلد ۳، صفحه ۱۱ 📚الإمامة والسياسة، جلد ۱، صفحه ۱۲۶ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 ملاک تامة_ناقصة 💥ملاک در تامه یا ناقصه بودن افعال ناقصه: 🩸اگر فعل ناقصه مثل کان یا أصبح و‌...تنها دال بر زمان بودند در جمله،این استعمال بصورت ناقصه است و حتما خبر می خواهند مثل: کان زید قائما أصبح زید قائما و... زیرا در این صورت،قیام برای زید ثابت است چه کان باشد یا نباشد. 🩸اما اگر علاوه بر زمان دال بر مصدر و حدث هم باشند این استعمال به صوت تامه است مثل : کان زید أصبح زید(زید داخل در صبح شد) و... زیرا اگر در این صورت فعل ناقصه نباشد(مثلا حذف شود)،کلامی نداریم. 📚اقتباس از مکررات مدرس افغانی،مبحث افعال ناقصه 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 معناشناسی جمله ما رأیت إلا جمیلا ♨️سؤال: معنای دقیق جمله «ما رأیت إلا جمیلا» چیست؟ 🩸جواب: پی‌بردن به معنای دقیق این جمله در گرو مداقه در سیاق و فضای صدور آن است. ابن زیاد با هدف زخم زبان زدن خطاب به عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها گفت: «كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَ أَهْلِ بَيْتِكِ‏؟». یعنی کار خدا با برادر و خاندانت را چگونه دیدی؟ حضرت زینب فرمود: «مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلًا»؛ [بحار الأنوار، ج ۴۵، ص ١١۶]. برخی این جمله را چنین معنا می‌کنند: «جز زیبایی چیزی ندیدم» و حال آنکه جمیل وصف است نه مصدر؛ اگر این معنا مراد بود باید ما رأیت إلا جمالا گفته می‌شد نه جمیلا. برخی دیگر _با توجه به اشکال پیشین_ چنین معنا می‌کنند: «جز زیبا چیزی ندیدم» و حال آنکه این معنا هم با چالش دیگری روبروست و آن اینکه برداشت مذکور با سؤال ابن زیاد تناسبی ندارد‌؛ ابن زیاد با این سؤال می‌خواهد از کیفیت و حال و وصف شهادت امام در نظر حضرت زینب بپرسد نه از متعلَّق رؤیت آن حضرت. به دیگر بیان، سؤال طعنه‌آمیز ابن زیاد درباره چگونگیِ مرئی است نه چیستیِ مرئی. بدین روی «ما رأيت إلا جميلا» _به قرینه تناسب سؤال و جواب_ به تقدیر «ما رأيت إلا صنعا جميلا» است و جمیلا مفعول رأیت نیست بلکه صفت برای مفعول محذوف است. یعنی «ندیدم جز اتفاقی پسندیده را» به این معنا که تمام اتفاقات و حوادث کربلاء خوشایند و پسندیده بود و گله و شکایتی از خدا ندارم. نکته: جمیل در مانند صنعا جمیلا و هجرا جمیلا و صبر جمیل و أمر جمیل و تراکیبی از این دست به معنای نیکو و پسندیده هست نه به معنای زیبا به معنای حقیقی کلمه. محمد نادری 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
آقا مرا به خاکِ روی چادرِ زنی که راهِ اهل‌بیتِ تو را می‌رود ببخش
با چشم‌هایت حرف بزن.. با گوش‌هایت بخوان.. با زبانت سکوت کن.. دارد می‌رود .. چقدر رنگ سید الشهدا گرفتیم ..؟ هیچ کس با خودش تعارف نکند .. با خودت محاسبه کن .. رضوان الهی بر جعفر آقا مجتهدی که می‌فرمودند : "عاشق اگر رنگی از معشوق بخود نگیرد در عشق خود صادق نیست.."
🔴 ♨️صیغه چهار مضارع باب تفعّل دارای دو تاء می باشد: ۱)تاء اول حرف مضارعه ۲)تاء دوم حرف مطاوعه 👈مانند:تتعلم هندٌ ✅قاعده: جایز است یکی از دو تاء،مضارع باب تفعّل حذف شود،مثل: تنزّل الملائکة ♻️کوفیون تاء اول (مضارعه) را محذوف می دانند اما بصریون تاء دوم را (مطاوعه). ♨️دلیل بصریون: تاء اول،حرف مضارعه است و حذف ان مخل به معنای مضارع است،ثانیا تاء اول محقق کننده ذات فعل مضارع است اما تاء دوم معنای عارضی مطاوعه را می رساند پس تاء دوم أولی است به حذف. ♨️دلیل کوفیون: با حذف تاء دوم معنای مطاوعه از بین می رود،در حالی که ماده فعل به خاطر مطاوعه به این باب امده. 🔆ثمره دوقول از نظر معانی،بیان: اگر متکلم تاء اول(حرف مضارعه)را حذف کند،مطاوعه در نظر او بیشتر اهمیت دارد اما اگر تاء دوم(مطاوعه) را حذف کند استمرار فعل مد نطر اوست نه مطاوعه. 📝تدریج الادانی،ص ۹۷. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در ایام سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) خطبه های نماز جمعه ٨٧/۵/١١ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 ✔️ آیت الله شبیری زنجانی (حفظه الله تعالی): 🔸 از ویژگی‌های جالب آقای حاج سید جواد خامنه‌ای تقیّدشان به نافله عصر در نماز جماعتشان بود. چون نوعاً مردم آمادگی ندارند، معمولاً در نمازهای جماعت، نافله خوانده نمی‌شود. 🔹 مرحوم حاج آقای والد نافله ظهر را قبل از نماز جماعتش می‌خواند و می‌گفت: چون برخی به دخول وقت ظهر یقین ندارند، برای اینکه همه یقین کنند، نافله ظهر را می‌خوانم. ولی درباره نافله عصر می‌گفت: چون اشخاص آمادگی ندارند، نمی‌خوانم. ایشان بعد از نماز عصر در راه برگشت به منزل نافله عصر را می‌خواند. 🔹 چند سال پیش طلبه‌ای به من گفت: خوب نیست که این سنّت را (که در بیشتر نماز جماعت‌ها ترک شده است) ما نیز انجام ندهیم. گفتم: افراد آمادگی ندارند ولی اگر اکثریت آماده باشند، من می‌خوانم. شما از مأمومین سؤال کنید. بعداً آن طلبه آمد و گفت: من سؤال کردم، بیشتر آمادگی دارند. لذا از آقای حاج سیّد جواد پیروی کردم و از آن به بعد نافله را در مدرسه فیضیه می‌خوانم، البته با حذف مستحبات آن به‌گونه‌ای که زمان آن تقریباً با عصر زمان تعقیبات چندان تفاوت ندارد. 📚 جرعه‌ای از دریا ج3 ص636 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
🔴 فعل تام و فعل ناقص‏ ♨️فعل تام: آنستكه در تحقّقش وجود مسمّى كفايت كرده و بغير آن نيازى نباشد ⚡️مانند نوع افعال همچون: قام، ضرب، جلس. 🔹فعل ناقص: آنستكه در تحقّقش وجود مسمّى بتنهائى كفايت نكرده بلكه بغير نيز نياز داشته باشد ⚡️و براى آن امثله‏اى است از اينقرار: 🔻كان (بود) 🔻ظلّ (روز كرد) 🔻بات (شب را به روز آورد) 🔻اضحى (بظهر در آمد) 🔻امسى (بشب وارد شد) 🔻اصبح (بصبح داخل گشت) 🔻صار (گرديد) 🔻ليس (نيست شد) 🔻زال، برح، فتى‏و انفك (هر چهار فعل بمعناى جدا گرديد مى‏باشند) 🔻دام (باقى ماند) 🔻آض، رجع استحال، قعد، حار، جاء، ارتدّ، تحوّل، غدا، راح (جملگى بمعناى صار مى‏باشند). شرح احكام افعال ناقصه‏ 📍براى افعال ناقصه احكامى است كه ذيلا ذكر ميشوند: 1️⃣افعال مذكور بر سر مبتداء و خبر داخل شده و هر دو را از مبتداء و خبريّت نسخ‏ و زائل مى‏كنند لذا مبتداء را اصطلاحا اسم آنها و خبر افعال ناقصه ميخوانند و از نظر لفظ بمبتداء رفع و بخبر نصب ميدهند. ⚡️مانند: كان زيدٌ قائماً. ☄️تبصره‏☄️ افعال چهارگانه يعنى: 🔻زال 🔻برح 🔻فتى 🔻انفك در صورتى عمل مزبور را انجام ميدهند كه بعد از نفى يا شبه آن همچون نهى و دعاء قرار گيرند 🔻و نيز در «دام» شرط است كه قبل از «ما ی مصدريّه زمانيه» واقع شود. 2️⃣در تمام افعال ناقصه جايز است كه خبر بين آنها و اسم قرار گيرد ⚡️مثلا در «كان زيدٌ قائماً» ⚡️ميتوان گفت:كان قائماً زيدٌ بدون اينكه در اعراب اسم يا خبر تغييرى حاصل شود. 3️⃣ در سه مورد تقديم خبر بر اسم ممتنع است: 🔺الف: جائيكه از تقديمش اشتباه حاصل شود مثلا اسم و خبر هر دو اعرابشان غير ظاهر بوده و بدين ترتيب بين اسم و خبر التباس و اشتباه گردد. مثل:كان صديقى عدوّى. 🔺ب: خبر بعد از كلمه «الّا» قرار گيرد. ⚡️مانند: ما كان محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم رسولا. 🔺ج: خبر به ضميرى اضافه شده باشد كه به اسم عود كند . ⚡️مانند:كان زيدٌ ناصرٌ غلامَه. 4️⃣در موردى كه اسم بضميرى اضافه شود كه به خبر راجع است تقديم خبر بر اسم لازم و واجب مى‏باشد. ⚡️مانند: يعجبنى أنْ يكونَ فى الدّارِ صاحبُها. 5️⃣در تمام افعال تقديم خبر بر نفس افعال جايز است مگر در پنج فعل كه عبارتند از: 🔺مازال 🔺ما برح 🔺ما انفكّ 🔺ما فتى 🔺مادام و جهت عدم جواز تقديم اينستكه كلمه «ما» بر سر آنها واجد صدارت است از اينرو معمول ممتنع است بر آن مقدّم گردد. ☄️تبصره‏☄️ در خبر «ليس» اختلاف است، برخى تقديم آن بر «ليس» را ممنوع دانسته چنانچه كوفيّون و مبرّد و ابن السّراج چنين گفته‏اند و بعضى ديگر آنرا جايز مى‏دانند همچون اهل بصره و ابن برهان و فرّاء و زمخشرى و ابن عصفور. 6️⃣گاه باشد كه افعال مذكور تامّه بوده و نيازى بخبر ندارند و آن در غير فتى و ليس و زال مى‏باشد مشروط باينكه مضارع «زال» يزال فرض شود نه «يزول». 7️⃣گاهى لفظ «كان» زائد واقع ميشود و موارد زائد بودن آن بقرار ذيل است: 1- بين ما و فعل تعجّب. 2- بين موصول و صله. 3- بين صفت و موصوف. 4- بين فعل و مرفوعش. 5- بين مبتداء و خبر. 6- بين جار و مجرور. 8️⃣گاهى «كان» را با اسم حذف كرده و خبرش را باقى مى‏گذارند چنانچه بعد از «ان» و «لو» شرطيه اين امر بسيار اتّفاق مى‏افتد . ⚡️مانند: النَّاسُ مَجْزِيُّونَ بِأَعْمَالِهِمْ ، إِنْ خَيْرًا فَخَيْرٌ ، وَإِنْ شَرًّا فَشَرٌّ. كه در اصل{ إن كان عملهُم خيراً }بوده است. 9️⃣گاهى «كان» را با اسم و خبرش مجموعا حذف مى‏كنند و عوض از آنها كلمه «ما» را بعد از «ان» شرطيه مى‏آورند. ⚡️مانند:افعل هذا امّا لا كه در اصل إن كنت لا تفعل غيره بوده است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
♨️ تنزیل کتاب " الكلمة الطيبة في شرح إعراب الفاتحة " 🖌مولف: مدرس افغانی 📍موضوع: اعراب سوره حمد تفسیر ادبی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
@AdabiatArabالكلمة_الطيبة_في_شرح.pdf
1.28M
♨️ تنزیل کتاب " الكلمة الطيبة في شرح إعراب الفاتحة " 🖌مولف: مدرس افغانی 📍موضوع: اعراب سوره حمد تفسیر ادبی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
📗📗 حماسه حسینی مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است. این کتاب تفسیر استاد مطهری از نهضت و قیام حسینی است با رویکرد اجتماعی، شخصیتی و سیاسی امام حسین( ع ). «حماسه حسینی» تاریخ نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس آموزی و الگوگیری از قیام امام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است.. ماهیت و تحلیل قیام حسینی ، تحریفات در واقعه تاریخی کربلا، شعارهای عاشورا و جایگاه امر به معروف و نهی ازمنکر از موضوعات کتاب است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
📗📗 حماسه حسینی مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است. این کتاب تفسیر استاد مطهری از نهضت و قیام حسینی است با رویکرد اجتماعی، شخصیتی و سیاسی امام حسین( ع ). «حماسه حسینی» تاریخ نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس آموزی و الگوگیری از قیام امام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است.. ماهیت و تحلیل قیام حسینی ، تحریفات در واقعه تاریخی کربلا، شعارهای عاشورا و جایگاه امر به معروف و نهی ازمنکر از موضوعات کتاب است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
1_1660220274.pdf
5.27M
📚 دانلود کتاب حماسه حسینی ✔️حماسه‌ی حسینی، یکی از مهم‌ترین آثار استاد شهید، آیت الله مرتضی مطهری است که درباره‌ی وقایع عاشورا و کربلا نوشته شده و سعی دارد تا فهم دقیق‌تر و عمیق‌تری از فلسفه‌ی قیام امام حسین (ع) را به مخاطب خود هدیه کند. 📗جلد نخست کتاب حماسه حسینی حاصل متون پیاده شده از سخنرانی‌های ۲۵ گانه‌ی مرتضی مطهری طی پنج سال از منبرهای اوست و جلد دوم، متون و یادداشت‌هایی است که آن شهید از خود به جای گذاشته است. این کتاب بیش از یکصد بار تجدید چاپ شده است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♨️عضو کانال 👇شوید: کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)