eitaa logo
جرس
404 دنبال‌کننده
10هزار عکس
7.9هزار ویدیو
74 فایل
📌 کانال جرس گلچینی از اخبار و مطالب...! ✍️ تفاوت محتوا به خاطر تعدد ادمین است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
این جمهوری اسلامی بود که ایران را در باشگاه فضایی های جهان عضو کرد؛ ایران اکنون کشوری است که میتواند کپسول زیستیِ نیم تنی را با پرتابگر بومی به فضا بفرستد 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از حوزه قم
مدیر آسانسوری کسی که با مشغول بودن در فلان هیئت معروف و با چهارتا فحش دادن و شعار دادن در سال ۸۸، بالا میاد، اینطور هم به انقلاب لگد میزند. انقلابی های درجه چندمی هم، فتنه‌گری امثال علیمی را میفهمند ولی مدیر شبکه قرآن و معارف نمی‌دانیم با چه نیتی از این مداح‌ فتنه‌گر و لندنی اینگونه حمایت میکند. ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ حوزه‌‌قمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از حوزه قم
هدایت شده از بیداری ملت
افول جنبش دانشجویی یعنی رسیدن از این دانشجوها به طرفداران خیزش فواحش‌ توی دانشگاه ... 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا حالا هر مطلبی در مورد رژیم سفاک صهیونیستی دیدید و شنیدید بذارید کنار این قطعه کلیپ دردناک از برنامه ثریا را ببینید و بی نهایت منتشر کنید. امروزه بزرگترین کمک به جبهه مقاومت، کار با رسانه هست، در انتشارش کم نذارید. «سلام ایرانی» ما رو به دوستانتون معرفی کنید👇 https://eitaa.com/salamiraniaziz •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من به جایی میگم پیشرفته که این مردم رو داره. اونجایی که مردمش اینجور نیستند، عقب مانده ترین نقطه دنیاست. والسلام. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
✍ ا. انصاری زاده چند روز پیش یکی از دوستان فعال و خوش فکر جبهه فرهنگی انقلاب با من تماس گرفت و درخواست کرد که با آنها همکاری کنم، به ایشان عرض کردم که مطالعات بنده بیشتر در حوزه اقتصاد بوده و شناخت آنچنانی از «کار فرهنگی» ندارم، ایشان با یک آه عمیق از سینه فرمود: (هی آقاااااااا.. درست کردن اقتصاد که کار ما بسیجی ها نیست، اقتصاد را دولت ها باید درست کنند) همانجا بود که آهی از سویدای دل کشیدم که ببین چه کرده اند با ذهن ما و چقدر مظلوم است اقتصاد مکتب اسلام، که حتی خودی های خوش فکر و فعال هم چنین تصوری از اقتصاد دارند. حقیقتاً این روزها هرچه بیشتر در وقایع اقتصادی مملکت رصد و کنکاش میکنم، بیشتر به این یقین میرسم که یک عده (جریان مقابل- یعنی جریان لیبرال و نئولیبرال) در طول ۳۰- ۴۰ سال گذشته، چقدر دقیق و حساب شده ادبیات خود را از طریق رسانه هایشان در قلب و ذهن مردم به باور تبدیل کرده‌اند، و وقتی بیشتر کنکاش میکنم میبینم که خیلی از این آدم های رسانه ای، ارتباطات نزدیکی با آدم های عملیاتی شان دارند، یعنی همگی ذینفع وضع موجود اند (حال چه در مسئله‌ی دلار، چه خودرو، چه واردات و صادرات، چه بانکداری و..) به قدری زیبا و شکیل ادبیات خود را از طریق رسانه‌های زنجیره‌ای شان در ذهن همه اقشار (چه انقلابی چه غیر انقلابی) جا انداخته اند که حتی وقتی با مادر بزرگم که سواد خواندن و نوشتن هم ندارد در مورد مسئله‌ای مثل «خودرو» صحبت میکنم میگوید: (چرا نمیزان خودروی خارجی وارد بشه)😂 یعنی یک پیرزن که سواد خواندن نوشتن هم ندارد، راهکاری را در ذهنش متصور است که روزنامه‌ی لیبرال «دنیای اقتصاد» یا مجله «تجارت فردا» یا سایت سوپر لیبرال «اقتصاد آنلاین» میخواهند داشتم فکر میکردم جریان انقلابی اقتصاد، در این سالها واقعا نتوانسته یک روزنامه‌ی عظیم اقتصادی با تأثیرگذاری بالا روی پیشخوان روزنامه فروشی ها بفرستد یا یک وب سایت خبری بزرگ اقتصادی (به قول جوان های امروز «بترکون» ) را بالا بیاورد. چقدر ما از جریان اقتصاد لیبرالی درون نظام عقب افتاده ایم! مابین افکارم داشتم به این می‌اندیشیدم که آیا وقت آن نرسیده است که جبهه تشکیل دهیم؟ آیا وقت آن نرسیده که عده ای جوان انقلابی اقتصاد فهم، بلند شوند بروند پیش بزرگان نظام و آنها را توجیه کنند؟ یا عده ای از جوانان انقلابی صنعتی بلند شوند بروند پیش سردار حاجی زاده و به ایشان بگویند: « اگر میخواهی در زمینه خودرو سازی کاری کنی، بسم الله، مسئله‌ی خودرو دارد پُتکی میشود بر سر آبروی این مملکت» آیا وقت آن نرسیده است که جریان انقلابی اقتصاد در جمهوری اسلامی، حداقل یکی دو تا روزنامه و وب سایت بزرگ، با ادبیات تاثیرگذار داشته باشند؟؟ آیا در دولت سید محرومان، نمیشود ایشان را اقناع کرد که هزینه ها و بودجه‌ی چنین پروژه ای را در اختیار جوانان دلسوز بگذارد؟ عزیزان هم فکر و هم جبهه‌ای: وقت آن رسیده است که نفوذ کنیم در زیرنظام های مملکت، وقت آن رسیده که ادبیات خودمان را «از هر طریقی» جا بیاندازیم بین مردم.. مگر اینکه هنوز خودمان اعتقاد نداشته باشیم که (اسلام میتواند) ✅✅✅✅✅✅✅✅ اینجانب، ابوالفضل انصاری زاده، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی «گرایش تکنولوژی» و دانشجوی علوم استراتژیک، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با هر تشکُّل و جبهه و کارگروه انقلابی در حوزه ی مظلوم اقتصاد، چه در حوزه‌ی نظری و مبانی اقتصادی مکتب اسلام، چه در حوزه‌ی عملیاتی و صنعتی، اعلام میدارم. باشد که گامی در جهت اقتصاد مهدوی و اقتصاد برداریم @tahliltamadoni
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 برنامه تلویزیونی ☑️«جهان عرب و مساله فلسطین» با حضور: 👤دکتر احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان و اردن 👤میزبان: حسین کاوه ⏰جمعه ۱۷ آذر، ساعت ۱۲ 🔸پخش از آپارات و یوتیوب فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت: تحریف دیگری و تناقض با خویش 🖊 مهدی جمشیدی یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظره‌ی حجاب، گرفتار بی‌دقت‌هایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری درباره‌ی این نقد پریشان می‌نویسم. ۱. ایشان می‌گوید من ادعا کرده‌ام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جمله‌ای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام‌ به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینی‌بودن «اصل حکم حجاب» پرداخت. ۲. ایشان به‌گونه‌ای تصویرسازی کرده که گویا من درباره‌ی «زنان بی‌حجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حال‌آن‌که روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری می‌کرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاین‌رو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااین‌حال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد. ۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج می‌شود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم. ۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» می‌گوید ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد می‌کند که نشان می‌دهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست.‌ همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخن‌شان است و نشان می‌دهد دست‌کم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است. ۵. من حتی برای ملاحظه‌‌ی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسی‌که ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است. ۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا می‌کند که من حجاب را «مهم‌تر» از ولایت علی -علیه‌السلام- می‌دانم. در اوج حماقت و کج‌فهمی‌ام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنان‌که نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین می‌کند «مهم» نیست؟! اما سخن درباره‌ی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دست‌چندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامه‌ی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همه‌ی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، این‌چنین است؛ نه این که من در پی سبک‌ساختن حکمی باشم که مایه‌ی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویه‌ی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام می‌نگرد و دامنه و دایره‌ی دیانت را این‌گونه تعریف می‌کند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند. به پاسخ حکیمانه و هوشمندانه‌‌ی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل می‌شمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیه‌السلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱ چرا در این مناظره، سخن از حجاب به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟! این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخی‌اندیش» بود که دینی‌بودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بی‌حجاب‌ها»یی که از چنین مباحثی بی‌خبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟! اگر نیروهای روشنفکری شبه‌دینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چاره‌ای جز ارجاع به ضروری‌بودن این حکم داریم؟! آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نه‌فقط مسلمان، بلکه شیعه نمی‌دانیم؟! ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۲ آیا تأدیب بر تعلیم، تقدم دارد؟! و جلال بر جمال؟! و سیف بر قلم؟! و موسم بر مرحم؟! و یا باید به تعبیر علامه حسن‌زاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچ‌یک را نادیده نگرفت؟! پیامبر فقط موعظه و نصیحت می‌کرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟! آیا تصریح به این که حجاب باید «جنبه‌ی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😏روز ، و احترام به دانشجویان توسط رییس‌جمهور مملکت فقط این... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻 اصلاح طلب یا افسادطلب؟!! اینکه می گوییم مشکل ما با بیشتر اصلاح طلبان بر سر دین و احکام اسلامی است دقیقا منظورمان همین است. اگر ابطحیِ ... و امثال او تلویحاً از تتلوی کثیف و مفسد فی الارض حمایت نمی کردند جای تعجب داشت ... ✍ "قاسم اکبری" عضوشوید 👇 ‌Eitaa.com/khakriz01
🔴 ظهور یک بن شدّاد در قالب مهدی نصیری 🔰 حمید رسایی: رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما به دلایلی در کربلا حاضر نبود. پس از واقعه عاشورا در صف توابین قرار گرفت و به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف (انتقام از قاتلان امام حسین(ع) دست‌ یابد. رفاعه که به عبارتی دنبال مبارزه با مفسدین بود، نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، نه تنها او را ترک کرد که مختار را به خیانت در اهداف قیام متهم کرد. کار اما به اینجا خاتمه نیافت و رفاعه که در باتلاق لجاجت فرو رفته بود، برای مبارزه با مختار به صف شمر پیوست! توجیه‌اش برای هم‌رکابی با شمر این بود که او هم شمشیرش را برای مختار تیز کرده است! لجاجت چنان را رفاعه را کور کرده بود که حتی در صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود! رفاعه‌ای که به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز می‌‌‌خواند و شاید با خود می‌اندیشید که پس از انتقام از مختار از قاتلان پسر فاطمه(س) هم انتقام می‌گیرد. چرخش‌های مهدی نصیری را که می‌بینم، شخصیت رفاعه بن شدّاد در ذهنم رژه می‌رود. یادداشت اخیر مهدی نصیری بهانه‌ای بود برای این تلنگر به او، خودم و شما تا مراقب باشیم که رفاعه‌های درونمان فعال نشود و به بهانه مبارزه با فساد، جهت را گم نکنیم. مهدی نصیری در یادداشت اخیرش از گلایه‌های ۳۰ سال قبلش از ولی فقیه می‌نویسد که من در نشریه صبح مفسدین را معرفی کردم، آنها در دادگاه محکوم شدند، رهبری از من حمایت کرد، اما قوه قضاییه زیر نظر رهبری با آنها برخوردی نکرد. پس من فاتحه این نظام و این رهبری را خواندم! درد اینجاست اما که مهدی نصیری امروز دقیقا پشت سر همان مفسدینی در حال اقامه جماعت است که از قوه قضاییه آن روز به دلیل مماشات با آنها (به زعم خود) شاکی است! نصیری امروز در کنار بدتر از همان کسانی است که آن روز فاسدشان می‌دانست! آقای رفاعه امروز، نمی‌بینی کجا ایستاده‌ای؟! لجاجت آدمی را کور می‌کند. امیرالمومنین (ع) می‌فرماید:  لجاجت، جنگ‌ها به بار مى آورد و دل‌ها را كينه‌ور مى‌سازد. و در یکی از حکمت‌های ایشان آمده که لجاجت، تدبیر و اندیشه را تباه می‌کند. دوستی به درستی می‌گفت که هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد لجاجت داشت، اما لگدش را به نظام و رهبری زد؛ منتظری از امام کینه به دل گرفته بود، اما صدای منافقین و باند مهدی هاشمی شد؛ احمدی نژاد نسبت به شورای نگهبان دل چرکین بود اما هم‌آواز با دشمنان این نظام تابلوی تحریم انتخابات را دست گرفت؛ موسوی، کروبی، امجد و ده‌ها شخصیت دیگر وقتی سرگذشتشان را ورق می‌زنید، یکی از دلایل سقوطشان، لجاجت و کینه است. لجاجت بر پایه حب و بغض شخصی بنا می‌شود و نسبت تو با اشخاص، تعیین کننده ورود و خروجت در حوادث می‌شوند و نه تکلیف‌مداری و ارزش‌های دینی و انقلابی‌ات. در بسیاری از ادعیه مشهور و معروف، "سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" به عنوان یک شاخص تعیین شده، هر گاه کمی زاویه با ولی زمان را احساس کردید، از این شاخص بهره ببرید و ببینید کجا ایستاده‌اید، کنار دوستان اهل بیت و در صف جنگ و دشمنی با دشمنان اهل بیت یا خدای ناکرده برخلاف آن در صف دشمنان اهل‌بیت و دوستان دشمنان آنها ایستاده‌اید. رفاعه چون مختار را مطابق میلش ندیده بود، از او کینه به دل گرفت و از سر لجاجت، حاضر شد با دشمنان دیروزش، دست مودّت بدهد. مراقب رفاعه‌های درونمان باشیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ خدا قوت به استاد مجاهد 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 وقتی برخی دچار کالا پنداری دین الهی و مشتری پنداری بندگان شده‌اند و همواره طبق امیال مشتری دین را تقلیل می‌دهند تا بیشتر بفروشند! 🔸 ما باید همچون خمینی، طباطبایی، مطهری، خامنه‌ای، بهشتی و مصباح باشیم و در تبیین معارف و اقامۀ احکام الهی از ملامت احدی نهراسیم. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از مدافع آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻‌به بهانه دستگیری تتلو،دیدن این کلیپ خالی از لطف نیست 🔹‌برای به فساد کشیده شدن یه آدم خیلی ها نقش دارند، هر چند نقش دیگران خطای خودش رو از بین نمیبره. 🇮🇷 @ModafeonlinE 👈
🔸اولین تصاویر طراحی شده از شهر جدید پرنیان: 🍀تلاشهای بسیار زیادی برای شهرسازی خیلی خوب و ایرانی اسلامی این شهر کشیده شده، که امیدواریم به یاری خدا تا سالهای آینده شاهد یک شهر با شهرسازی عالی در این موقعیت باشیم. ☘در این تصاویر منازل، معابر، کوچه ها و خیابان ها و ورودی شهر رو مشاهده می کنید. کانال اخبار و حواشی مسکن ملی قم 👇 https://eitaa.com/maskan_melli_qom