✅ رکوردهای لایحه بودجه۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹
🔺 بالاترین در دهههای اخیر:
🔸 رشد بودجه عمومی و مخارج دولت (۴۵٪)
🔸 رشد حقوق (۲۵٪)
🔸 رشد فروش نفت یا اوراق نفت (۲۵۰٪) !!!
🔸 سهم کسری تراز عمیاتی ( ۳۵ درصد بودجه)
🔻 پایینترین در دهههای اخیر:
🔸 سهم مالیات از بودجه عمومی (۲۹٪)
🔸 پیشنهاد: رد کلیات
✍️ سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
استاد حسن عباسی
روشنگری اسلامی
🔰 هشدار آوار شدن بدهی برسر دولت بعد
💬 «عادل آذر» رئیس پیشین دیوان محاسبات در گفتوگو با تسنیم:
🔹 بودجه عمرانی که ما مصرف میکنیم ۴۵ درصد آن تبدیل به خروجی میشود؛ ۵۵ درصد آن ریخت و پاش است؛ این یعنی ناکارآمدی.
🔹 نرخ ۳۵ درصدی تنزیل اسناد خزانه اسلامی که به پیمانکاران ارائه میشود یک فاجعه واقعی است.
🔹 دولت نباید بدهی خود را با تبادل کاغذ اوراق پاس کند؛ قدرت مدیریت اوراق برای سال ۹۹ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است نه بیشتر.
🔹 دولت هم سال دیگر تمام میشود؛ آوار سر بعدی میشود و بعدی پول از کجا بیاورد بدهد؟
🔹 استقراض از آیندگان باید فقط تبدیل به سرمایه و دارایی شود و گرنه آنها را بدبخت و مقروض میکنیم.
برای دیدن متن کامل جمله ذیل را در مرورگر اینترنت نوشته و جستجو نمائید.
55 درصد بودجه عمرانی حیف میشود
روشنگری اسلامی
✅ افزایش روزانه نقدینگی به ۲۵۶۶ میلیارد تومان رسید
🔸 با وجود دستورات مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی به بانک مرکزی در سه سال اخیر برای کنترل نقدینگی، همانطور که آمارها نشان میدهد اوضاع رشد نقدینگی خطرناکتر از سالهای قبل شده است.
🔸 در فصل تابستان امسال به طور متوسط هر روز ۲۵۶۶ میلیارد تومان نقدینگی جدید در کشور ایجاد شده است که رکورد نگرانکننده و خطرناکی است.
بر اساس آمار بانک مرکزی در پایان سال گذشته حجم نقدینگی ۲۴۷۲ هزار میلیارد تومان بود که در شهریور امسال به ۲۸۹۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
به عبارت دیگر در شش ماه نخست امسال ۴۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید ایجاد شده است.
بدین ترتیب در نیمه اول سال جاری به طور متوسط هر روز ۲۲۷۹ میلیارد تومان نقدینگی جدید ایجاد شده است.
اما سرعت رشد نقدینگی در فصل تابستان بیشتر هم شده به طوری که در سه ماه تابستان ۲۳۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید اضافه شده است که بیانگر متوسط روزانه ۲۵۶۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید است.
🔸 وجود دستورات مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی به بانک مرکزی در سه سال اخیر برای کنترل نقدینگی، همانطور که آمارها نشان میدهد اوضاع رشد نقدینگی خطرناکتر از سالهای قبل شده است.
متاسفانه بانک مرکزی به جای کنترل نقدینگی به دنبال کنترل انتقادات به عملکردش در این باره است و مسئولان بانک مرکزی نیز در پی توجیه این رشد خطرناک هستند.
برای دیدن متن کامل جمله ذیل را در مرورگر اینترنت نوشته و جستجو نمائید.
افزایش روزانه نقدینگی به 2566 میلیارتومان رسید
روشنگری اسلامی
✅ ترازویی سعادتسنج
🔸 دانش مدرن که مبتنی بر اصالت فایده (یوتیلیتاریانیسم) به برخورداری بیحساب و کتاب دامن زده، سود و زیان را صرفاً مادی میسنجد.
چه بسا سودی که حاصل میشود، شقاوت اخروی در پی داشته باشد..
اما حسابداری مدرن، مسأله فقط در همین خلاصه میشود که چه داشتهای بوده و چه برداشتی عاید شده است.
اینکه آیا منفعت من حلال بوده یا نه، جایگاهی در این علم ندارد.
از این نظر، عجیب نیست که جرمی بنتام، یکی از چهار مرد بزرگ لیبرالیسم، بر اساس نظریهی خود « #یوتیلیتاریانیسم» یا «اصالت منفعت» کتابی به نام «دفاع از ربا» دارد!
در نگاه بنتام، «سود» همهچیز است..
💬 به گفته پروفسور نایل فرگوسن:
«شاید هیچ خاندان دیگری به آن اندازه که خاندان #رباخوار « مدیچی» بر رنسانس اثر گذاشت، بر یک عصر اثر نگذاشته باشد.
خاندان مدیچی، بخشی از موفقیتشان را مدیون روشهای حسابداری خلاقانهای بودند که آنها را از قوانین ضد ربا خلاص میکرد.»
🗓 ۱۵ آذر، روز حسابدار است.
❇️ #علم_حسابداری_اسلامی، در کنار سود و زیان، فلاح و خسارت اخروی و حتی دنیوی را باید محاسبه کند.
و همینطور، نهادهای #سازمان_بازرسی و #دیوان_محاسبات در تحقق اسلام ناب، باید عزت و ذلت، فلاح و خسارت، سعادت و شقاوت و.. را هم محاسبه کنند.
طراحی علم اقتصادسنجی و حسابداری که اساس آن بر محاسبه فلاح و خسارت باشد، ضروری است که در جلسه ۳۳۹ کلبه_کرامت با موضوع «دکترین ملی حسابداری» (در فروردین۹۱) بررسی شده است:
روشنگری اسلامی
✅ دانشجو، جویندهی کدام دانش است؟
🔴 پایه معرفتی تمامی رشتههای علوم انسانی، در مکاتب و نظریههای آن تثلیثی است.
علومی که در دانشگاه ارائه میشود، مربوط به تجربیات مارکسیسم، لیبرالیسم و... است که با نگاه اومانیستی خود، اصالت را از آن بشر (وجه مادی و حیوانیِ انسان) میدانند؛
در حالی که انسان مسلمان با نگرش الهی خود، اصالت را از آن خدا میداند.
این، مسیر بسیار دشواری را پیش روی دانشجویان مؤمن و انقلابی میگذارد.
چراکه بستر دانشگاه، زمین بیگانه است.
میبایست در زمین دیگری با قواعد خود عمل نمایند؛
چنین روشی در تفکر استراتژیک، «اقدام نامتقارن» شناخته میشود.
🔴 دانشجوی انقلابی و هر فرد و هر تشکل دانشجویی خود را مجاهد کبیر بداند.
یکی از مصادیق مهم جهاد کبیر، عدم تبعیت از قواعد کفار در علوم انسانیست که با مبانی اسلام سازگاری ندارد.
مسیر تحول در علوم انسانی، پیش روی ماست؛
در آخرت از ما سؤال خواهد شد که مگر گفتهی رهبر انقلاب به گوش شما نرسید که فرمود:
«مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهیست»؟[۱]
🔴 غیر توحیدی به این معنا که «یک» اصالت ندارد.
سه میلیارد جمعیت کرهی زمین در شرق عالم، اساس را بر تضاد و تعادل (ین و یانگ) میگیرند و اصالت را بر «دو» میدانند؛
این شرک است.
همچنین سه میلیارد نفر جمعیت غرب عالم اساس را بر تثلیث میگیرند.
اندیشهی منحرف و مشرکانهی تثلیث، از مصرِ زمان فراعنه، وارد روم و یونان باستان شد و فلسفه را درنوردید.
((حضرت عیسی بن مریم (ع)،که طبق گفته واعتقاد خود مسیحیان به صلیب کشیده شدند،توسط چه حاکمیتی اقدام و انجام گردید؟ روم ....))
سپس مسیحیت نیز تحت تأثیر این اندیشه تثلیثی قرار گرفت.
حتی بعد از کنار گذاشتن مسیحیت در عصر روشنگری (رنسانس)، تمام علوم تولید شدهی پس از آن تثلیثی است.
در قرآن کریم دو آیه آمده که صراحتاً از نزدیک شدن به تثلیث نهی میکند.[۲]
🔴 این درحالیست که مبنای بسیاری از علوم ارائه شده در دانشگاههای ما با هزینهی بیتالمال مسلمین، تثلیثی است:
🔻 هگل در کتاب «عقل در تاریخ» میگوید:
جامعترین نظام اندیشه که به آن دست یافتم، نظام «پدر-پسر-روحالقدس»
است.
سپس منطق خود را بر سهگانهی تثلیثی «تز – آنتیتز - سنتز» میبندد.
مرحوم شریعتی نیز با همین منطق، به تفسیر قرآن میپردازند؛
درحالیکه منطق قرآن توحیدیست؛
تفسیر قرآن با منطق تثلیثی قطعاً به انحراف میانجامد.
🔻 تثلیث پایهی حقوق اساسی در دیدگاه «مونتسکیو» است.
قوای سهگانه (مجریه – قضائیه - مقننه) در حقوق اساسی که در ایران نیز پذیرفته شده، از اندیشهی تثلیث گرفته شده است.
🔻 فروید نیز فطرت انسان را سهگانهی تثلیثی (اید – ایگو - سوپرایگو) میداند.
🔻 در زیستشناسی، داروینیستهای دورهی اخیر اساس حیات را سهگانهی تثلیثی (آرخیا – باکتریا – یوکاریوتا) میدانند.
🔴 اگر به این مسأله اساسی بیتوجه بمانیم، باورهایی که در علوم انسانی به نام علم میشناسیمشان؛
چنان در ما رخنه و رسوب میکنند که حتی متوجه نخواهیم شد چه بر سر اندیشهمان آمده است؛
ما در ظاهر موحد هستیم؛
سرسجاده که میایستیم، به سوی یک قبله هستیم؛
اما در ذهن خود به میزان درسی که خواندهایم، مسیحی هستیم:
«مسیحیان امت پیامبر(ص)!»
در این صورت، خواهیم دید جایگاه اسلام در جامعه هر روز تنگتر شده و ناکارآمدیهای آن اندیشهها به نام اسلام تمام میشود.
💬 امام مسلمین فرمود:
«مقام معنوی علی(ع) مقام معرفت توحیدیست.»[۳]
دانشجوی پیرو علی(ع) میبایست در معرفت توحیدی امتیاز ویژه داشته باشد. چراکه حضرت امیر(ع) در ذهن خود موحد بود.
✅ برای آشنایی بیشتر با مفاهیم «ثنویت» یا «تثلیث» در اندیشهی بشری، سرفصلهای «دکترین اسلام» که شامل مجموعه جلسات نظام طرحریزی استراتژیک مبتنی بر اسلام در کلبه کرامت میباشد را مطالعه نمایید.
[۱] - امام خامنهای در دیدار اساتید دانشگاهها – ۹۳/۴/۱۱
[۲] - آیه ۱۷۱ سوره نساء - آیات ۷۳ تا ۷۵ سوره مائده
[۳] - امام خامنهای در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیهالسلام – ۹۳/۲/۲۳
روشنگری اسلامی
-
🌲 دانشجوی تحریم شکن ! بپا خیز
ولی نه با ذلت واگذاری صنایع اقتدار آفرین هسته ای و صنایع اقتدار آفرین موشک های مان و .......
بلکه با مقاومت و ایستادگی دربرابرطغیان گران نسبت به الله....
ودست برزانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم و بسمت قله تعالی حرکت نمائیم.
واطمینان داشته باشیم ،خدای قادر متعال (الله) مددمان خواهند نمود.
آنانی که حرف ازمنقل.... و جیب مردم و...... و......می زنند و........؛
گرفتار ویروس واره لیبرالیسم شده اند؛
این روز ها واژه سوءمدیریت را از دهان بسیاری شنیده و خواهیم شنید؛
که این سوء مدیریت تنها به فرد برنمی گردد،بلکه به آموخته های شخص درطول تحصیلاتش برمی گردد ،که تمام آموخته ها و تعالیم او براساس لیبرالیسم بوده است.
🔴 این سوء مدیریت فردی یا جمعی وجریانی، ناشی از اجرای سازکارهای لیبرالی می باشد.
روشنگری اسلامی
--------------------------------
چرا دیپلمات های ایرانی درمذاکرات برجام فریب خوردند؟ ❓
آخرین روز دانشجودراین قرن و چشم انداز آینده ⁉️
چگونه روز نیکسون به روز دانشجو تبدیل شد؟ ❓
روشنگری اسلامی
----------------------
✅ واقعاً اصل در رياست #فلسفه اسلام در اين عصر با آقای #جوادی است ...
💬 آیتالله مصباح یزدی
🔻 دیدار با مسئولین برگزاری مراسم روز جهانی فلسفه درایران سال ۸۹:
🔸 والا اگر ما اينجا برای چند طلبه بحث فلسفی مطرح می كنيم، معنايش اين نيست كه نام بنده در كنار حضرت آيت الله جوادی آملی برده شود؛
من اين را واقعاً از ته دل ميگويم و ايشان از مفاخر عالم اسلام می دانم و مفتخرم كه دست ايشان را ببوسم.
بهطور معمول هر وقت خدمت ايشان شرفياب ميشوم، سعی می كنم اين كار را انجام بدهم.
حق اين كار واقعاً بوسيله ايشان انجام می شود و خوب است كه ايشان به دنيا هم شناسانده شود؛
ايشان واقعاً مجاهدت نمودند و عمر شريف خود را وقف فلسفه كردند.
🔸 البته منحصراً نه در تفسير كار مرحوم آقای طباطبایی را ادامه دادند و با امكاناتي كه حالا فراهم است به بهترين نحو همچنان ادامه ميدهند و اين باقيات صالحاتی است كه قرنها دوام خواهد يافت واين افتخار نصيب ايشان ميشود كه يك دوره كامل تفسير را با اين عظمت، با اين وسعت و با اين شكوه بيان كنند و خوشبختانه هم زمان يا با اندكی تأخير در رسانه ها پخش شود مردم استفاده كنند علما استفاده كنند.
🔸 حضرت عالی يادتان هست و توجه داريد كه مرحوم ميرداماد هرگاه از ابن سينا ياد می كند می گويد:
قال شريكنا في رياست فلسفه الاسلاميه، شريكنا في رياست الفلسفه، اصل را رياست خودش می داند می گويد ابنسينا هم شريك ماست.
حالا با اين تلاس مستمر و پيگير و عاشقانهای كه ايشان درباره كار علمي و تحقيق دارد واقعاً اصل در رياست فلسفه اسلام در اين عصر با آقای جوادی است.
🔸 من ايشان را تازه نمی شناسم از وقتي كه ما در مدرسة حجتيه بوديم حجره ما در طبقه دوم و مشرف بر حجره ايشان بود؛
كار ايشان را می توانستيم چك كنيم.
شبها معمولاً تا نزدیکی های نيمه شب مشغول مطالعه بودند.
روز هم ما هيچگاه ايشان را در فراقت نديديم. فقط سر درس چند دقيقه ای زودتر می آمدند و يك گپ و مزاحي با دوستان می كردند وگرنه كار ايشان مطالعه يا تدريس و يا بحث بود.
استاد حسن عباسی
روشنگری اسلامی
چرادیپلمات_های_ایرانی_در_مذاکرات_برجام_فریب_خوردند_تشکل_های_دانشجویی.mp3
33.71M
#چرادپلمات_های_ایرانی_در_مذاکرات_برجام_فریب_خوردند؟
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
به مناسبت #روز_دانشجو_وبینار_با_همکاری_تشکل_های_یزد
🗓 ۱۶ آذر ۹۹
#سال_۹۹
✅ بزرگواران لطفاً نشر دهید.
ومن الله التوفیق
روشتگری اسلامی
🔵 ✅ اَللّهُمَّ
«ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین»
پروردگارا
فقط تو را پرستش می کنیم و بس
و غیر تو را سزاوار پرستش نمی دانیم
و در حوایج و مهمّات، از تو یاری می جوییم
و از تو استعانت می خواهیم
و تو را در هر دو جهان، یکی می دانیم
و در هر دو سرا از تو توفیق می خواهیم
و به عبودیّت تو تقرّب به حضرت تو می نماییم
و در عبادت و استعانت، تو را شریک نمی گیریم
و بی سابقه خدمتی شایسته و وسیله کردارِ بایسته،
این همه لطف و مدد و رحمت و عنایت از تو می بینیم
«ایاک» در این جا مفعول است
و «نعبد» فعل و فاعل است
و اصل در مفعول آن است که از فعل و فاعل، او را تأخیر دارند؛
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
پروردگارا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن
روشنگری اسلامی