eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش دوازدهم(از۱۳) ➕جـذب و شیوه ی آن قبل از ورود به موضوع جذب لازم است دو اصل مهم را مد نظر قرار دهیم 🔺باید جذابیت مجموعه به مخاطبان نشان داده شود تا عمل جذب به خوبی انجام گیرد. 🔺باید خواستگاه جذب در وجود فرد کشف شود، یعنی بدانیم مخاطب به چه چیزی نیاز دارد، تا بر اساس اقتضای وجودی او، عمل جذب انجام گیرد. 🔸دسته بندی افراد بـرای جـذب افراد بر اساس نحوه جذبشان به چهار دسته ی متفاوت تقسیم میشوند: ➕ آشنا: برای جذب اینگونه افراد تلاش زیادی لازم نیست؛ چراکه به دلیل آشنا بودنشان به راحتی جذب مجموعه میشوند؛ ➕ ساده و مهربان: ویژگی بارز این افراد، ساده و مهربان بودنشان است اما به دلیل خجالت زدگی ممکن است کمی دیرتر جذب شوند؛ ➕ دیرجوش و دیرآشنا: جذب این افراد نیازمند تلاش، صبر و حوصلهی فراوانی است. ➕ خشن و ناهمرنگ: لازم است اجازه دهید این افراد در ابتدا با مجموعه خوب آشنا شوند تا شیرینی حضور در آن برایشان محسوس تر گردد. بدین ترتیب عمل جذب، راحتر برای این افراد امکان پذیر میشود. با توجه به تقسیم بندی بالا و با شناخت از افراد میتوان در میزان جذب آنها در مجموعه تأثیر بسزایی داشت. آقای رحیـــم پورازغدی میگوید که گاهی اگر از کسی بپرسید نظر شما راجع به فلان شخص چیست؟ میگوید فلانی آدم بسیار خوبی است، باتقواست، خانوادی متدینی دارد؛ ولی ... . از واژه ی "ولی" به بعد بیان نقاط ضعف این قدر ادامه مییابد که همه ی قوتهای فرد فراموش میشود. شیوه ی برخورد علامه مجلسی با بدترینها در شهر اینگونه بود: روزی به علامه خبر دادند که نانوای شهر در نانوایی را میبندد و شراب میخورد. ایشان در ساعت ۲ نیمه شب در نانوایی را زدند و گفتند:صدایم را میشنوی؟ آمدم بگویم که نیم ساعت دیگر وقت نماز شب است؛ فراموش نکنی! مرا هم امشب دعا کن. خیلی محتاجم. علامه با خود اندیشید که کسی حق ندارد آبروی کسی را بریزد. ادامه دارد... 〰〰〰〰〰〰〰〰 ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 بخش هفتم: eitaa.com/morabi_masjed/967 بخش هشتم: eitaa.com/morabi_masjed/1128 بخش نهم: eitaa.com/morabi_masjed/1230 بخش دهم: eitaa.com/morabi_masjed/1439 بخش یازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1661 مربـــی محـــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ششم: امکانات مهم است... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷یه کاره سخت ، بعضی از کسانی که میکنند به خاطر مشغله های زیاد و بعضا طاقت فرسا و ... شروع می کنند به همه کاری !!!😳 در واقع همه کار میکنند و در کل نمیدونند دارن چکار می کنند.☹️ شنیدید که میگن همه کاره و هیچ کاره ..😏 یادمون باشه ؛ نوکری زیاد و مدام کار کردن بدون در نظر گرفتن و اثرات کار ، اولین نفری رو که دلسرد و از فضا خارج میکنه خود ما هستیم.😞 اگر ندونیم داریم چکار میکنیم و اینو دائما به دیگران منتقل نکنیم ، چطور میشه ازشون انتظار داشته باشیم و بخواییم همراهیمون کنند.😟 باید این توانایی رو تو خودمون بوجود بیاریم که همواره خودمون رو جای دیگران بزاریم. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افراط و تفریط در فعالیت فرهنگی 🔺 حجت الاســلام زائری مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5852770698971317113.mp3
978.9K
➣ او خودش را کُشت ⁉️ علت نفوذ در قلوب مردم و جوانان و چرایی عدم تأثیر برخی در جامعه 🎙 حاج حسين مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلای کار جمعی ما اکثرا در فعالیتی مثل مدرسه، موسسه و یا یک هیئت و گروه و مجموعه مذهبی به کار جمعی مشغولیم؛ اما قواعد و رفتارهای متناسب آن را نمی شناسیم!! 🐚 در نتیجه نیروهایمان صرف 🔸خنثی کردن یکدیگر، 🔸غیبت و 🔸آزار هم و... صرف می شود و در نهایت حرکت رو به جلویمان بسیار کند است. 🍁اگر پذیرفته ایم در جمعی کار کنیم؛ نباید قوانین و ارزشهای مجموعه را نادیده بگیریم و کاری که خودمان دوست می داریم و درست می دانیم را انجام دهیم. این تک روی در کار جمعی یعنی نابودی کار جمعی. 🌸 شرط اول کار جمعی پذیرش مافوق و سازمان و مجموعه است. 🌻اگر از این روحیات نداریم کار جمعی نکنیم چرا که می رنجیم و می رنجانیم. ✨خلاصه: ⚡️خودسری ⚡️تک روی و ⚡️بی اعتنایی به قوانین بالای جامعه شیعی ما شده ایت. در عوض رمز تشکلهای مخالف همین تبعیت سازمانی و همراهی حداکثری است. ➕مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اگه لازمه استراحت کن اما جانزن 🚫❗️ ➕مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یادداشت حسین فهمیده و تانکش! اگر فعالیت ارزشی دویدن در میدانی است که ولی امر آن را ترسیم می کند، من نمی دانم چرا ما داریم یک سره توی میدانهای پراکنده ای می دویم که برخی مدیران خودسر و ناکارشناس ترسیم می کنند! کدام در این مملکت صددرصد درچارچوب نظرات این حکیم فرزانه نوشته شده؟ و کدام مدیر برنامه ریز هست که خود را حجاب میان منویّات رهبری و جوانان علاقمند به او نکرده باشد؟ و خود را صد در صد در خواسته ی او حل کرده باشد؟چه بسا انگشت اشاره ی این مرد خدا به سویی است و تلاش و حرکت ما به سویی دیگر. البته که همه ی سعی ها به خطا نیست. امّا آنچه مهم است، این است که ما چرا آنقدر که چشم به دست و دهان مدیران صاحب کلید بیت المال و مقسّم بودجه داریم تا در همان خط حرکت کنیم، چشم به اشاره ی ولی امرمان نداریم که هم انرژی مضاعف بگیریم، هم خطای و سازمان و مدیران را نو به نو چک کنیم و آگاه شویم و آگاه کنیم؟ و تانکش بهترین تجربه برای رزمنده های امروز است. ما هیچ فکر کرده ایم که شهید حسین فهمیده رحمت الله علیه چرا شد رهبر امامش؟ چرا زیر تانک رفتنش شد الهام بخش روح الله و نشد خودکشی؟ و چرا اتفاقا دشمن با هر ابزاری من جمله هجوم هایی که گاهی خودی ها توزیع کننده ی آن بوده اند سعی در تخریب مبانی شهید فهمیده را دارد؟ و چرا برخی دانش آموزان و دانش جویان بسیجی ما امروز حتی گاهی مبانی حسین فهمیده را هم ندارند؟ و چرا ما خودمان را زیر تانک وظایفمان نیانداخته ام؟! شاید حسین فهمیده اگر چه نیروی تحت امر فرمانده اش بود، اما یک لحظه به ذهنش خطور نکرد که باید با دستور یا کسب اجازه از فرمانده اش به زیر تانک برود. حسین آنجا دستور امام در مقابل چشمش بود که: «باید حصر آبادان شکسته شود.»و حتماً اگر من بودم، شرعاً خودم را معاف می دانستم. چرا که فرمانده ی مافوقم بی اطلاع بود و اگر هم مطلع می شد، اجازه چنین کاری را به من نمی داد. گمشده ی ما امروز، همین ارتباط مستقیم و بی حجاب و بی پرده با ولی امرمان است. دانستن، تحلیل و فهم صحیح، دسته بندی و مصداق یابی، آمادگی مهارتی، زمان شناسی و سرعت انتقال و حضور به موقع در انجام آنچه او می خواهد. و البته همه این ها آسان هم نیست. پس شاید راحت تر باشیم که یک نفر، اول ماه چند خط شرح فعالیت رابه دستمان بدهد و چند ریال بودجه را وسط ماه. آمار را هم آخر ماه از ما بگیرد. همین! ✍م. انصاری ➕مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/Bl7I-9Llo_Q/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=12mo52e511z9n
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374600.pdf
417.5K
جزوه تشکیلاتی «جایگاه تشکل های فرهنگی جوانان در جنگ نرم» مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671301.pdf
508K
درسنامه دهم: مظلوم علی(ع) و زهرا(س) سطح۱(۹تا۱۱سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671340.pdf
789.8K
درسنامه دهم: آدمهای دو رنگ ویژگی منافقین سطح۲(۱۲تا۱۵سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671351.pdf
597.7K
درسنامه دهم: قیام قیام امام حسین(ع) سطح۳(۱۶تا۱۸ سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقاط مهم را ، پر رنگ کنید ... فقط کافی است در امر تربیت نقاط مثبت دانش اموز را پر رنگ کنید . به او یادآوری کنید و از او تشکر کنید . مثلاً دانش آموزی برای شوخی تاکید بر نماز اول وقت دارد ، خب خیلی هم عالی است ، حالا باید چه کرد!؟ باید از حسن دقتش به نماز تشکر کرد و روی همین یک نقطه مانور داد تا جایی که دیگر برایش از حالت شوخی به اعتقادش تغییر کند . مهم همین است . اصل همین است ، باید به بچه ها یادآوری کرد که فطرتشان از پروردگار است و ناخودآگاه جذب کار های نیک میشوند و از شر فراری! اگر در حین تاکید و تشویق دانش آموز ، به دلیل نقطه ی مثبتش به او شخصیت بدهیم ، منتظر تغییر جدی در او باشید . او در سن نوجوانی دنبال مشوق میگردد ، دنبال کسی میگردد که کارهای او را تأیید کند و او را به خاطر اتفاقات خوب تحسین کند . دانش اموز و متربی از مربی انتظاراتی دارند که اگر آن ها محقق نشود ، باعث از بین رفتن ارتباطات صمیمی میشود . یکی از همان نکته ها ، همین است . او در سنی است که به اتکا به عقلش فکر میکند کاری که انجام می دهد درست است بدون فکر و تعقل دست به اقدامی می زند تا مورد تماشا قرار بگیرد . او تشنه ی دیده شدن است و اگر توسط مربی دیده نشود ممکن است اسیب های خطرناکی بروز دهد لذا اینجا باید از تمام عزیزانم درخواست کنم حواسشان به کوچکترین رفتار متربیان باشد و در صورت مشاهده ی نکات اخلاقی و دینی مثبت ، آن ها را تشویق کنند ، چرا که این بهترین راه تربیت آن هاست ✍مصطفی کریمی مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5884268275428229351.pdf
3.79M
مجموعه ارزشمند ۵۸سخنرانی با موضوع از استاد اخلاق مرحوم آقا مجتبی تهرانی 🌱مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
مجموعه ارزشمند ۵۸سخنرانی با موضوع #تربیت از استاد اخلاق مرحوم آقا مجتبی تهرانی 🌱مربی محور،نونگاهی ا
مجموعه حاضر ویژه نامه ای با عنوان "تربیت" است که به همت خبرنامه دانشجویان ایران آماده سازی شده، این ویژه نامه ارزشمند شامل ۵۸ سخنرانی ارزشمند آیت الله است که در طول سالیان عمر پرکتشان در کلاس های خود در مورد و فرموده اند. مجموعه شامل: ۱. تربیت در محیط خانوادگی ۲. تربیت در محیط رفاقتی ۳. تربیت در محیط آموزشی ۴. بعد حیا در تربیت ۵. تربیت و مربیان تربیتی .
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#تربیت تاسیس اعتقاد است نه القاء نظرات. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
درنگی در نظام آموزشی، تربیتی «عاشورا محور» یا اباعبدالله إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى امیرالمؤمنین وَ إِلَى فَاطِمَه‌ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَیکَ بِمُوَالاتِک مهم‌ترین هدف انسان، تقرب به حضرت حق تعالی است که در زیارت عاشورا، این مسیر تقرب را با محوریت حضرت اباعبدالله(ع) نشان می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که برای رسیدن به خداوند، حضرت رسول اکرم، حضرت امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، حضرت امام حسن و خود حضرت امام حسین ‌علیه‌السلام‌ مسیری جز محبت و تبعیت حضرت ابی‌عبدالله نیست. آیا میشود نظام آموزشی- تربیتی داشت؟ به یقین آری! اما چگونه؟ راه تحقق آن چیست؟ آیا مثلا فلسفه، فقه، عرفان و... را میتوان بر محور معارف عاشورایی بازآرایی کرد؟ و در نهایت آیا فلسفه عاشورایی، عرفان عاشورایی و مانند آن را میتوان داشت؟ مدتی است در اندیشه این فراز زیارت مطلقه امام حسینیم: «من اراد الله بدأ بکم»، بالاترین کمالی که هر انسان در تکاپوی آن است رسیدن به خداست از لابلای همه دانشها و چالشها، و در این  سیر از کجا باید شروع کرد؟ «بدأ بکم»، از حضرت حسین! آیا میشود این فراز را یک راهبرد آموزشی کمال محور برای سیر دروس در نظر گرفت؟ و حتی مقدمه ای برای تعریف همه سیاستهای حکومتی؟ مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مجموعه سرود(متن،آهنگ باکلام و بی کلام) با موضوع و : https://eitaa.com/soruod/849
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش آخر_سیزدهم(از۱۳) ➕مدلهــای کار فرهنگی در تشـکلها برای هر مجموعه ی فرهنگی، سه مــــدل را میتوان تعریف کرد: ۱. مجموعه های موجی: مجموعه هایی که در برهه ای از زمان میآیند و حرکت بزرگی را انجام میدهند و فروکش میکنند. ۲ .مجموعه های حرفه ای: این مجموعه ها، به طور پیوسته کار میکنند و تعطیلی ندارند. ۳ .مجموعه های بسترساز: مجموعه های بسترساز خواص را پرورش میدهند و این خواص، مدیران مجموعه های موجی و حرفه ای میشوند. کار گروه اول را گروه سوم نمیتواند انجام دهد. اگر گروه اول نباشند، گروه دوم و سوم مشتری ندارند. امام(ره) فرموند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. متولی محرم و صفر، گروههای موج آفرین هستند. کسانیکه کار فرهنگی را به طور حرفه ای انجام نمیدهند، خود را دستکم نگیرند. اگر این گروهی که کار و زندگی را در ده ی محرم رها میکنند و هیأتها و مسجدها را اداره میکنند، حضوری پررنگ نداشته باشند، هیچکس نمیتواند کار فرهنگی انجام دهد. بنابراین گروه اول، مولد هستند و جامعه را نگه داشته اند. البته اگر گروه اول بخواهند در این روزگار پیوسته کار فرهنگی کنند، باید حرفه ای باشند. 🔴یکی از مشکلات بزرگ کارهای فرهنگی این است که بخواهیم مردم را به سمت ببریم. برای نمونه، میبینیم عده ای دور هم جمع میشوند و به این نتیجه میرسند که هیأت به درد نمیخورد و باید حلقه ی مطالعه تشکیل دهند. هیأتی که متشکل از صد نفر بوده است، بعد از مدتی هشتاد نفره میشود. بعد از شش ماه، شصت نفر و بعد از ده ماه، پنج نفر باقی میمانند. این درحالی است که اگر به روش هیأتی به کارشان ادامه میدادند، دویست نفر میشدند. صحبت این است که نخبگی کار خودش را دارد. در کار فرهنگی نباید نقش گروه های پیشرفته را بازی کنیم. برای مثال، گروههایی بودند که برای پیشرفت مجموعه ی خود، از مجموعه های دیگر الگو برمیداشتند؛ اما همان مجموعه بعد از شش ماه تعطیل میشد. چرا؟ چون اعضای آن میخواستند نقش بازی کنند. کسانیکه تا عصر سر کارشان هستند و بعد از ظهرها دو ساعت هم که شده از خواب و استراحت و زندگیشان برای کار داوطلبانه در میگذرند، همین ها هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند. حاال که گروه اول هستند، نخبگان میتوانند کنند و نخبه هایی که پرورش پیدا کردند، میتوانند در گروه دوم خط بدهند. بنابراین اگر مجموعه ای حرفه ای داریم، در محرم و صفر که همه هستند، میتوانیم به جذب نیروهایمان بپردازیم. 〰〰〰〰〰〰〰〰 منبع: بایسته های کار فرهنگی در تشکلها سید محمد انجوی نژاد مربـــی محـــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
::قسمتهای قبلی مبحث "اصول کار فرهنگی" بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 بخش هفتم: eitaa.com/morabi_masjed/967 بخش هشتم: eitaa.com/morabi_masjed/1128 بخش نهم: eitaa.com/morabi_masjed/1230 بخش دهم: eitaa.com/morabi_masjed/1439 بخش یازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1661 بخش دوازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1749 بخش سیزدهم(آخر): eitaa.com/morabi_masjed/1837