4_5845833858636841333.wma
3.61M
مراحل فهم کار تشکیلاتی
✳️ طراحی، مهندسی و اجرا
سه مرحله اساسی در فهم کار تشکیلاتی در عرصه فعالیت فرهنگی
✅سخنرانی دکتر عرب اسدی✅
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5803178412411453608.pdf
250.1K
🔆 به بهانه روز جوان
📚 پژوهشی پیرامون #جوان و #مسجد
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_403372264604565604.docx
26.8K
بسته #ایده ها و اقدامات پیشنهادی برای ارتباط مسجد و #مدارس پیرامونی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده
طرح تبلیغ #نیمه_شعبان با عیادت از کودکان سرطانی یا مبتلا به بیماری خاص در روز میلاد #امام_زمان (عج)
❗️این طرح نیاز به هماهنگی قبلی با بخش کودکان بیمارستان دارد.
هماهنگی های ضروری :
🔸هماهنگی برای محاسبه تعداد تخت های موجود وتعداد بیماران احتمالی در روز عیادت و همچنین جنسیت آنها جهت تهیه ی یادبود دخترانه یا پسرانه
🔸هماهنگی با کادر حراست بیمارستان برای ورود به بخش در غیر از ساعت ملاقات
🔸هماهنگی با سوپروایزر بخش جهت تهیه ی خوراکی مورد تایید تیم پزشکی برای کودکان
✔️پیشنهاد می شود که تا روز قبل از عیادت برای مشخص شدن تعداد اصلی بیماران با کادر بخش در ارتباط باشیم چون برخی مرخص و برخی بستری می شوند.
✳️موارد تبلیغی پیشنهادی برای کودکان :
✔️در صورت امکان مالی، تهیه ی هدیه ای هرچند کوچک برای سرگرمی کودکان (همچون پازل، اسباب بازی و بازی فکری) در کنار یک بروشور، نقاشی، CD یا کتابچه کوچک معرفی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه پیشنهاد می شود.
✔️در مورد تهیه ی خوراکی با کادر پزشکی هماهنگی صورت بگیرد ولی به طور معمول برای کودکان سرطانی فقط تهیه ی بیسکویت مادر توصیه می شود.
✔️هدیه از جانب حضرت اهدا می شود به نحوی که احساس تنهایی این نوع کودکان بخاطر عدم حضورشان در جشنهای میلاد و حضور در محیط بیمارستان در روز عید را از بین ببرد و وجود پدری مهربان که برای شفای او دعا می کند و دوستش دارد و به یاد اوست را در جملاتی کوتاه به کودک یادآور شویم.
✔️در صورت وجود وقت و اجازه ی کادر پزشکی،گذراندن لحظاتی به بازی و سرگرمی،برگزاری مسابقه بین کودکان یک اتاق بسیار تاثیر گذار است.
✳️موارد تبلیغی برای بزرگسالان و همراهان کودک :
✔️تهیه ی CD یا بروشور یا کتابچه ای در موارد زیر پیشنهاد می شود :
امام زمان پدر مهربان
توسل به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه
▪️تجربه : صحبت چند دقیقه ای در مورد وجه ولایت و پدری امام زمان علیه السلام و مهربانی و عطوفت آن حضرت نسبت به شیعیان و در نهایت پلی به توسل به ساحت مقدس ایشان در بین مادران و پدران کودکان بیمار به شدت تاثیر گذار است.
✔️اگر بیمارستان مورد نظر دولتی است، در صورت امکان مالی تهیه ی کارت هدیه به مبالغی( مناسب با بودجه) جهت کمک به هزینه های درمان، و هدیه ی آن از طرف وجود مقدس صاحب الزمان علیه السلام موکدا توصیه می شود.
✔️در صورت عدم امکان مالی برای تهیه کارت هدیه، تهیه ی پکیج پذیرایی به همراه یک یادبود برای والدین توصیه می شود.
✳️موارد تبلیغی کادر بیمارستان :
✔️تهیه ی CD تبلیغی ایام ولادت همچون بی کرانه، شادمانه و از این دست
✔️تهیه ی بروشور
✔️تهیه ی کتاب یا کتابچه
❗️از هرکدام از موارد فوق، به عنوان یادبود در کنار پکیج پذیرایی می توان استفاده نمود.
⭐️این روش تبلیغی با توجه به نیاز معنوی خانواده های تحت درمان در بیمارستان بخصوص والدین کودکان به شدت تاثیر گذار است و احیاگر نام و یاد مقدس حضرت صاحب الزمان علیه السلام خواهد بود ان شالله.
🔶این برنامه ی تبلیغی بسته به میزان برنامه ریزی برای اجرا در بیمارستان و همچنین تعداد تخت و بیمار موجود،برای اجرا به تعداد افراد متفاوتی نیازمند است در کمترین حالت به دو نفر برای اجرا نیاز است.
#ایده
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_56625265.mp3
22.66M
🎧 #بشنوید
#حتما_بشنوید
✳️ بایدها و نبایدهای اخلاقی و معنوی در امور #تربیتی و #فرهنگی
✳️ #اشتباه ما در رویکرد برنامه ریزی های فرهنگی و تربیتی مانع اثر بخشی است ....
✳️آیا کارهای تربیتی و فرهنگی خودشان می توانند هدایت بخش باشند ؟ یا حیث ارتباطی آن با خدا ؟
حجت الاسلام کریمی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
پرسش و پاسخ تربیتی
شک متربی به سرگروه
پرسش:
شک متربی نسبت به سرگروه را چگونه برطرف کنیم؟
پاسخ:
رعایت نکات ذیل توسط مربی باعث جلب اعتماد و تعامل خداپسندانه با اطرافیان می گردد:
1⃣برخورداری از اعتقادات صحیح و متقن عقلی و پایبندی به آنها
2⃣برخورداری از معلومات کافی نسبت به تعلیمات دینی و نیازمندی های تربیتی و آموزشی متربیان
3⃣پیروی از احکام شرعی در افکار و گفتار و کردار
4⃣رعایت تقوای الهی و پایبندی اکید به اصول اخلاق اسلامی از جمله نگاه پاک و مدیریت احساسات و عواطف و غرایز در چهارچوب شرع مقدس و صداقت و امانت در گفتار و حفظ اسرار متربیان و پرهیز از سوء استفاده از اسرار ایشان
5⃣در صورت لزوم با مشورت سرمربی ، متربی و یا سرگروه را به گروه دیگری منتقل سازید.
6⃣ارتباط و صمیمیت خود را با متربیان بیشتر کنید و دلسوزی خود را در حل مشکلات آنها نمایان کنید تا بهتر بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید.
7⃣گاهی تبعیض در برخورد با متربیان حلقه سبب بدگمانی و شک در دیگران می شود لذا باید در رفتار و برخورد خود با اعضا حلقه عدالت را رعایت کنید.
#پرسش_و_پاسخ
#تربیتی
#جذابیت
#مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
شیوه های بیان حدیث برای کودک ونوجوان.pdf
1.12M
📗کتاب "شیوه ها وفنون تبیین احادیث برای کودکان ونوجوانان"
#کتاب
#حدیث
#نوجوانان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
در کار تربیتی لجاجت ممنوع!
«او اللجاجة فيها اذا تنكّرت[1]»
وقتى معلوم شد كار غلط است، روى آن پافشارى و لجاجت نكن؛ مثلاً ما ايده اى را مطرح كرديم و استدلال كرديم و دنبالش هم رفتيم و زحمت هم كشيديم، اما كسانى مخالفت كردند و ما هم گفتيم نه و پيش رفتيم؛ حالا رسيديم به جايى كه ديگر واضح شد غلط است؛ اينجا حرفتان را پس بگيريد؛ هيچ اشكالى ندارد.
پس لجاجت به خرج ندهيد؛ اگر «اذا تنكّرت»؛ وقتى منكر بودن آن واضح شد. «او الوهن عنها اذا استوضحت[2]»؛ آنجايى كه معلوم شد لازم است اين كار انجام بگيرد، انسان نبايد كوتاهى كند.[3]
[1] نهج البلاغه: نامه 53
[2] نهج البلاغه: نامه 53
[3] بيانات در ديدار اعضاى هيأت دولت 17/7/1384
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅ کادر یابی و کادر سازی
یکی از مهمترین نقایص کار خیلی از مربیان و مدیران فرهنگی ، حتی اونهایی که کارشون خیلی خوبه ، کادرسازی نکردن و تکی کار کردن و آموزش ندادن یک نفر بغل دستشون برای ادامه دادن یا گسترش کار و مسیر هست...
این مشکل در تشکیلات فرهنگی ما خیلی فراگیر هست.
تعداد محدودی مجاهدت می کنن و تموم میشن و بعدش تعطیل میشه یا کار تغییر مسیر پیدا میکنه...
به فکر سرگروه پروری و مدیر پروری و کادرسازی باشید در کنار خودتون..
#کادرسازی
#کادریابی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت یعنی:
🔹معرفت،
🔸محبّت،
◇اطاعت
🔺و نصرت
🌈 مردی آسمانی.
💠 قال الصادق علیه السلام:
أَنَّ الدِّینِ وَ أَصْلَ الدِّینِ هُوَ رَجُلٌ وَ ذَلِکَ الرَّجُلُ هُوَ الْیَقِینُ وَ هُوَ الْإِیمَان...
💎 بدان که دین و اصل دین، مردی است و آن مرد همان یقین و ایمان است.
چند تا کارشناس تربیتی
و چند تا مربی
و چند تا مدرسه
و چند تا ولی
می شناسید که تربیت را این گونه ببینند؟
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کار فرهنگی تک بعدی
یک اشکال در کار فرهنگی، تربیتی عمل و اقدامات #تک_بعدی، منتزع, محدود و جدا جدا است.
تک بعدی در مقابل کارهای چند جانبه و چند رسانهای که متاسفانه غربیها در این زمینه خیلی دقیق و عمیق عمل میکنند.
در خیلی از جاها ما و متولیان فرهنگی ما، انتظار دارند با یک عمل و نصب یک پرده یا تابلو و حتی تهیه یک فیلم و کتاب، اثر فرهنگی مورد نظر حاصل شود و به تعبیر مصطلح، فرهنگسازی شود در صورتیکه، کار فرهنگی و تغییر باور، نیازمند به احاطه فکر و ذهن افراد است و باید بتواند توجهات را آنگونه جلب نماید که فرد با همه وجود ضرورت آنرا احساس کند و قطعا این با یک تذکر و تلنگر بدست نمیآید و یک تذکر برای آن کافی نیست.
نبود اقدامات مکمل و محدود بودن خیلی از فعالیتها به روشهای تکراری و کلیشهای ، بخشی از مشکلات کار فرهنگی ماست که اگر بخواهیم از اتفاقات و اقدامات نقیض آن صحبت کنیم و یاد آور شویم که در خیلی از جاها ما بدلیل عدم مدیریت مناسب فرد را با تناقض و تعارض روبرو میکنیم، این خود مشکل دیگری است.
در مدرسه یک چیزی به دانش آموز عرضه میشود که در خانه، محیط، تلویزیون و ... چیزهای دیگر.
آشکار بودن پیام و عرضه ناشیانه به اضافه روشهای شناخته شده در خیلی از زمینهها جواب لازم را نمیدهد اما متاسفانه ما در عرصه فرهنگی تربیتی خیلی اوقات مستقیم، بی استدلال و بی زمینه پیامی را عرضه میکنیم و انتظار داریم مخاطب بی هیچ مشکل بپذیرد و باور کند. نه با قبل آن کار داریم و نه از بعد آن میپرسیم. بدون عرضه مبانی، فلسفه، اصول و منطق بحث و حتی بدون دادن وقت و فرصت برای تامل و تدبر، توقع داریم در مخاطب اثر بگذاریم.
به این اشکال باید نبود تقسیم کار و بهره نگرفتن از ظرفیتهای مختلف پیام رسانی و عدم کنترل بر فعالیتها را نیز اضافه کرد که در آن صورت، هم با کارها و فعالیتهای تکراری روبرو میشویم و هم خلاءهای جدی و اساسی در روند اقناع سازی بوجود میآوریم.
یعنی چون بر کارهای فرهنگی و تربیتی مدیریت واحد و راهبردی صورت نمیگیرد و حتی نظارتی بر فعالیتها و عملکرد ها دیده نمیشود، در طول سال و یا در سالیان متمادی به اموری مشغول هستیم که گاه در چند جا و چند مجموعه در حال تکرار است و هیچ یک به این فکر نیفتادهاند که در این مدت چه اثراتی بوجود آمده و چه خلاء های فکری، اعتقادی ای ایجاد شده؟
کمتر از خود میپرسیم که آیا اقدامات ما مورد پذیرش و باور افراد واقع شده یا خیر؟
#یادداشت
#فرهنگی
#آسیب_شناسی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب:
کتاب "اصول کار فرهنگی"
نویسنده : سید مجتبی حسینی
ناشر: کوله بار فرهنگی
این کتاب تبیین بایسته های «فعالیت های فرهنگی» است. در این کتاب تلاش شده تا به ابعاد مختلف انجام فعالیت های خرد و کلان فرهنگی نگریسته شود و با نگاهی اجمالی و در بعضی موارد با بررسی تفصیلی هر آن چه را که در کار فرهنگی دینی با جوانان و نوجونان مورد نیاز است مورد مطالعه قرار گیرد. عناوین سرفصل های متعدد کتاب که حکایت گر محتوای آن است به شرح ذیل می باشد.
جوشناسی، مدیریت فرهنگی، روش شناسی کار فرهنگی و ایجاد طرح فرهنگی، اصول برنامه ریزی و آسیب های آن، مهارت شناسایی و جذب و ارتباط گیری، اخلاق کار فرهنگی و آسیب شناسی کار فرهنگی.
نویسنده در پایان و در قالب دو فصل دیگر، نمودار کار فرهنگی و چارت پیشنهادی خود برای مجموعه های فرهنگی را نیز عرضه داشته است.
#معرفی_کتاب
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹رهبرانقلاب: در #فرهنگ هم مثل اقتصاد اگر تولید نداشته باشید #واردات می آید جای آن را میگیرد. چه به صورت رسمی چه #قاچاق.
〰〰〰〰〰〰〰
چگونه تولید فرهنگی کنیم؟
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf