تربیت انقلابی
کار تربیتی، منهای درگیری!
(آسیب شناسی فعالیتهای تربیتی در جبهه فرهنگی)
✅ یکی از مهمترین ویژگیهای #جبهه، این است که "خط درگیری" است. شما اگر در #پادگان_قدس_مشهد، 10 هزار نیرو آموزش بدهید و سازماندهی کنید این جبهه حساب نمیشود، چون در خط درگیری نیست.
✅ از بعضی دوستان در فرهنگسرا پرسیدم شما میخواهید چه نوع نیرویی تربیت کنید. گفتند میخواهیم کودکِ نمازخوان، درسخوان و مؤدب تربیت کنیم. گفتم اینکه مواضع #انجمن_حجتیه است!
✅ در کار فرهنگی و اجتماعی، اولین کار این است که باید خط درگیری را تشخیص بدهیم. مثلاً در #شلمچه جنگ است و یک عده در #مشهد و #تبریز و جاهای دیگر نشستند و دارند کار تربیتی میکنند، میگویند ما داریم نیرو میسازیم!
✅ خط درگیری امروز ما، تقابل #اسلام_ناب با #اسلام_آمریکایی است. هر کس درد جنگ اسلام ناب با اسلام آمریکایی را داشت در جبهه است والا ول معطل است.
✅ مشکل عمده ما این است که داریم روی فصل مشترکمان با ضدانقلابهای مذهبی یا مذهبی های غیر انقلابی کار میکنیم. این یعنی دور شدن از خط درگیری. به همین دلیل است که بسیاری از نیروهای ما، سر بزنگاهها بجای اینکه #بصیرت پیدا کنند ذهنشان شبههناک می شود. چون تا حالا همه اش شباهت دیده است، آن طرف هم مثل این طرف نماز میخواند، زیارت میرود، سینه میزند.
🔸وحید جلیلی، در گفتگو با ماهنامه حلقه وصل، شماره ۴۰
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_39761063.pdf
1.16M
نوجوان و ارتباط
ویژگی های نوجوانان
استاد سرکشیک
#نوجوانان
#ویژگی_نوجوانان
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تکریم و ارزشمند کردن متربی
کرامت یک احساس است که اگر کسی بتواند برای متربّی خود ایجاد کند برای او دو ثمره خواهد داشت:
یکی شوق به نیکی و خوبیها و دیگری انزجار از بدیها
امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: «مَن کَرُمَت علَیهِ نَفسُه هَانَت عَلیه شَهَوَتُهُ»
«کسی که احساس ارزشمندی به او دست دهد، نفسانیت برای او پیش پا افتاده خواهد شد.»
آمار نشان میدهد که خلافکارترین افراد در زندانها عموماً کسانی هستند که در دوران کودکی از میزان ارزشمندی پایینی برخوردار بودهاند. وقتی از حضرات معصومین سؤال میشود که با کودکان زیرهفت سال چگونه برخورد نماییم، توصیه میشود که همچون سیّد و مولای خود با آنان برخورد کنید. براین اساس، ما باید با بچهها به گونهای ارتباط داشته باشیم که احساس کرامت و بزرگی را درک نمایند.
yon.ir/HrbUh
عموم کسانی که بعد از رسیدن به سن بلوغ رفتارهای نا متعارفی دارند، میخواهند با رفتار خود جلب توجّه کنند و روحیهی خود نمایی خود را ارضا نمایند. حال اگر آنان هُنر و یا مهارتی داشتند که به طور طبیعی میتوانستند به آن وسیله اظهار وجود نموده و خود را به گروه هم سن و سال خویش معرفی و اثبات نمایند شاید نیازی به خود نماییهای غیر متعارف پیدا نمیکردند. نیاز به تشخّص و شخصیت و معرفی خود به واسطهی یک شاخصهی ارزشمند، امری طبیعی و مورد نیاز کودکان است که باید در مسیر طبیعی اقناع گردد.
یکی از راه های کسب احساس ارزشمندی، توانمند نمودن متربی برای ابراز وجود به واسطهی یک هُنر است. حفظ یک شعر و یا خواندن یک مقاله و یا اجرای نقش در یک تئاتر در حضور افراد، میتواند این احساس را به بچهها اعطا کند.
اگر متربی ها در این سن توانمندی ابراز وجود و یا جسارت و قاطعیت و ... را کسب کردند، هیچگاه فراموش نخواهند کرد که مدیون مسجد و بچه مسجدیها بودهاند.
#مهارتهای_مربی
#شخصیت_دهی
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشتباهات ما در تبلیغ دین
نباید در مخاطب چیزی که سوال نیست در او زنده کرد باید از سوال های طبعی هر انسان شروع کرد
#استاد_پناهیان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅محوری ترین برنامه های ماه مبارک رمضان
با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان و ظرفیت های فوق العاده تربیتی این ماه توجه و برنامه ریزی مجموعه ها برای این ماه از ضروریات است.
در این پست محوری ترین برنامه های این ماه را توصیه میکنیم.
ان شاالله چند بسته پیشنهادی برای این ماه ارسال خواهیم کرد
💠از آنجا که ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است، برنامههای زیر به شما توصیه میشوند:
1ـ توجه و انس به قرآن از شایستهترین برنامههایی است که یک سرگروه میتواند برای حلقه برگزار کند.
2ـ بیان حکمتِ روزهداری با توجه به سن متربیان.
3ـ بیان احکام روزه به صورت مختصر برای متربیان غیرمکلف و به صورت کامل و مبتلا به برای متربیان مکلّف.
4ـ توجه دادن متربیان به ادعیه و مناجات و خلوت با خداوند متعال.
5-برگزاری مراسم افطار (با محوریت نماز اول وقت ؛ توجه ویژه به روزه اولی ها؛سخنرانی و ...)
6-برگزاری یکی از مراسم شب های قدر در جوار قبور مطهر شهدا
#ایده
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی ها و گفتمانهای کوتاه مربیان در گعده ها و حلقه های ماه مبارک #رمضان
شرح و توضیح دعای هر روز
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030147.pdf
278.6K
#جزوه | جذاب سازی #ماه_رمضان برای کودکان و نوجوانان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5834884956207186050.docx
22.2K
#متن_مجری | متن ادبی و شعر درباره ماه مبارک #رمضان
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسنامه ماه رمضان
متن کامل ۱۱۰ مقاله، ویژه ماه مبارک رمضان
#درسنامه
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5843673893813878923.pdf
25.53M
#مجموعه_نمایشگاهی | درس زندگی
ویژه ماه مبارک رمضان
👈تعداد ۱۵ تابلو
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf