سرودهای:
ولادت امام حسن(ع)
شهادت امام علی(ع)
شبهای قدر
روز قدس
آهنگ باکلام، بیکلام و متن
https://eitaa.com/soruod/3869
4_764795416125374545.pdf
491.2K
جزوه ارزشمند"کلیات برنامه های تابستانه"
#تابستان
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
بخش اول
کار فرهنگی اگر به جریان سازی منجر نمیشود، چه بسا انجام ندادنش بهتر باشد
بچه های مساجد، هیئات، تشکل های فرهنگی و جهادی و سیاسی، مجموعه های فرهنگی و غیره باید توجه کنند که اگر فعالیت اونها در سطح یه شهر، یه استان و یا کشور جریان ساز نباشه و در بزنگاه ها نتونن مردم را پای کار بکشونن بدونن که کارشون ابتره.
بزنگاه یعنی انتخابات ها، یعنی حوادث سیاسی، پدیده ها و فتنه ها و ... .
کار باید جریان ساز باشه یا نهایتاً به جریان سازی برسه. بله شاید سالها طول بکشه تا کار شما به ثمر بنشینه یا جریان ساز بشه؛ بله گاه کار مدت داره. چندسال طول میکشه
اما عزیزان فعالان فرهنگی باید مطمئن باشند که کارشون بعد از مدتی(چندماه یا چندسال) جریان ساز خواهد شد و میتونن در سطح یه شهر، یه استان یا کشور مؤثر واقع بشن. حتماً همه ما باید بعد از مدتی ترمز کنیم و کمی به عقب برگردیم و کمی فکر کنیم که داریم چه می کنیم؟ گل لگد می کنیم یا بادمجون واکس میزنیم؟!! با یه بزرگتری مشورت کنیم. با یه استاد و کارشناس مشورت کنیم بعد دوباره ادامه بدیم...
✍ داود مدرسی یان
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
من مطمئنم که جریان فرهنگی کشور با همۀ این ناسازگاریهایی که میشود، از لابهلای این پیچ و خمهای سخت عبور و رشد میکند.
«أنکَ کادِحٌ اِلیٰ رَبّکَ کَدحاً»*
من این رشد را میبینم. واقعا تفکرات و ذهنها و مغزهای فعال و مبتکر و خوبی کاملاً مشاهده میشوند و اینها پیش خواهند رفت. دشمن انقلاب و دشمن اسلام نمیتواند از طریق فرهنگ، کاری را که میخواهد بکند. البته مشکلات فراوانی درست کردهاند و درست خواهند کرد؛ شکی نیست، اما ایمانها و همتهای شماها نخواهد گذاشت آنطور که میخواهند پیش آید. ۱۳۷۹/۱۱/۲۹
*) سوره انشقاق، آیه۶ «ای انسان یقیناً تو با کوشش و تلاشی سخت به سوی پروردگارت در حرکتی، پس او را دیدار میکنی.»
#امام_خامنه_ای
#فرهنگ
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️محکومیت عامل نفوذی فرهنگی به ۱۰ سال حبس
🔸اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه یک خانم دانشجو که با عوامل فرهنگی انگلیس همکاری و قصد نفوذ به نهادهای فرهنگی ما را داشت طی یک سال گذشته تحت پیگیری بود و پس از بازداشت و برگزاری جلسه محاکمه به ده سال حبس در محاکم قضایی محکوم شد.
🔹این متهم هم اکنون در زندان به سر میبرد و عواملی که با وی همکاری داشتند تحت تعقیب قرار گرفتند.
🆔 @YjcNewsChannel
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
⭕️محکومیت عامل نفوذی فرهنگی به ۱۰ سال حبس 🔸اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه یک خانم دانشجو که با عوامل فر
تهاجم فرهنگی، مقوله ای #حقیقی و برنامه ریزی شده است و تنها راه مبارزه با آن نیز مصونیت بخشیدن به جوانان و دیگر افراد جامعه است.
مساجد، مدارس، دانشگاه ها، کانونها، پایگاه های بسیج، مجموعه ها و دستگاه های فرهنگی ریز و درشت؛ شما را بخدا از خواب بیدار شوید.
سیل از نگاه دیگر
اسف بار بود که سیلی آمد و برد انسانهایی بی گناه را و اسف بار تر این که زیر گل و لای دفن و برای همیشه نفسشان را خاموش ساخت.
😔 هر ایرانی هم که شنید غصه خورد و با حضور و مال خود مرهم بر این زخم نهاد.
🔹 اما هر روز و بلکه هر ساعت سیلی مهیب تر و سهمگین تر می آید و خواب ما را بر هم نمی زند.
🔸سیل بی دینی، فحشا و اعتیاد، فرزندان شیعه و ایتام مهدی فاطمه را هر روز قربانی خود می کند و این درد کمتر کسی را می گزد.
سیل اگر بنیان باورها را بکند و ببرد باید خود را به آب و آتش زد یا عافیت طلبانه دست روی دست گذاشت و پا روی پا انداخت و وظیفه را از خود ساقط نمود؟
🗣 فریادهای جوانان و نوجوانانی که می روند تا به قهقهرا را ناشنیده بگیریم؟
پناه بر خدا...
بچه های فراوانی روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت که فلانی تو اگر
❤️دلی می سوزاندی
⏳ عمری صرف می کردی
💰 پولی خرج میکردی
من معتاد نمی شدم
لب به حرامی نمی زدم و
به فحشا و چه چه مبتلا نمی شدم...
بزرگی می فرمود: گاه سر در لاک نماز و روزه ایم اما زانجا که وظیفه دستگیری از جوان و نوجوانی را رها کرده ایم برایمان معصیت می نویسند.
در حقیقت
معصیتی که آن جوان و نوجوان مرتکب شده را برای من و تو که می توانستیم مانعش شویم می نویسند.
و ما در خیال خوش کسب ثواب
نماز و روزه مستحبی...
چه خوش گفت سعدی که:
چو می بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است
#بفهمیم_چرا_انسان_خلق_شده_ایم
#یادداشت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشڪیلاتے
بخش چهارم
💠 از خود محوری پرهیز کنید. حس برتری جویی چیز بدی نیست اما باید در مسیر صحیح بیافتد. حس برتری جویی را در رقابتهای مثبت و سالم تشکیلاتی برای بهتر انجام دادن وظایف تشکیلاتی خود به کار گیرید. خود رای و خودپرست نباشید.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خودخواهی آفت کار گروهی
🔸 من دوست دارم همه کاره 'من' باشم
🔸 اگه من نباشم کارها انجام نمیشه!!!
▪️ این جملات را اگر ناخودآگاه در ذهن خود شنیده باشیم باید بدانیم به مرتبه ای از #خود_خواهی و #غرور دچار هستیم چه مسئول تشکیلات باشیم چه جزء ای ترین فرد یک گروه
▪️ باید بدانیم اگر در کارمان غرور دخیل شود از کار گروهی دور خواهیم شد و این به منزله تزلزل در یک تشکیلات است ، زیرا انجام فعالیت های به صورت سیستماتیک ، منظم و گروهی از خصلت های بارز کار تشکیلاتی است.
لذا عقب نشینی از کار گروهی می تواند در فعالیت های آتی تشکیلات خلل ایجاد کند .
لازم به توضیح است این عقب نشینی از کارگروهی به صورت غیر ارادی و به واسطه خودخواهی و غرور در شخص ایجاد می شود.
▪️ خوشحالی و لذت نفس را می توان مسبب ایجاد این خودخواهی و غرور در شخص دانست و چه بسا دلیل تداوم غرور هم همین خوی لذت جویی در شخص باشد.
همین می خواهم ها ، دوست دارم ها و همین من گفتن ها و.... را می توان از علائم خودخواهی و غرور دانست ، غروری که شخص را تک رو و تشکیلات را آسیب پذیر می کند.
▪️تا زمانیکه متوجه نباشیم که #کار_فقط_برای_خدا ست دچار این #رذایل_اخلاقی خواهیم بود لیکن شخص مبتلا بایستی برای خود مشخص کند که در انجام کارها چه به سرانجام مثبت برسد یا نرسد ، خود او کاره ای نیست بلکه این #دست_قدرت_خدا ست که کارها را به سرانجام می رساند.
▪️ امام روح الله (ره):
مرض هاى روانى اگر درد داشت باز جاى شكر بود ، بالاخره انسان را به معالجه و درمان وا می داشت؛ ولى چه توان كرد كه اين امراض خطرناك درد ندارد.
مرض غرور و خودخواهى بي درد است. معاصى ديگر بدون ايجاد درد قلب و روح را فاسد می سازد.
اين مرضها نه تنها درد ندارد، بلكه ظاهر #لذت بخشى نيز دارد: مجالس و محافلى كه به غيبت می گذرد خيلى گرم و شيرين است! حب نفس و حب دنيا كه ريشه همه گناهان است لذتبخش می باشد!
(کتاب جهاد اکبر،صفحه ۵۲)
#آسیب_شناسی
#کار_گروهی
#کار_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۱۵
مجموعههای انسانی مثل ماشین نیستند که انسان یک دکمهای را بزند و این ماشین به خودی خود شروع کند به کار کردن. مجموعههای انسانی، مجموعههایی از ارادهها، فکرها، سلیقهها و خواهشهای نفسانیِ صحیح و غلط هستند، نظارت، بسیار مهم است.
۱۳۸۷/۶/۲
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تکان دهنده از فعالیتهای آموزشی تروریست های وهابی داعش در افغانستان برای بچه ها...
😔 اگر ما به بهانه های جور واجور و پیش پا افتاده، #صبوری نکنیم و #تربیت فرزندان شیعه را رها کنیم، دست آموزان شیطان و دشمنان شیعه از پا نمی نشینند...
#بفهمیم_چرا_انسان_خلق_شده_ایم
#تربیت_شیعی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تغییر ذائقه یا تحمیل ذائقه!!
شیوع موسیقی مبتذل در مدارس
راه حل چیست؟
در صفحه مربی محور بخوانید:
https://www.instagram.com/p/Bxj4QmqBCUg/?igshid=wlor9idiidj3
نظر شخصی است و قابل اصلاح و نقد می باشد.
4_5972076085771240994.pdf
592K
📖 بخوانید| #جزوه
اکسیر محبت
عوامل تغییر رفتار در تربیت اسلامی
محبت مربی به متربی می تواند تمام جاذبه ها را از کار بیندازد. یعنی الان یک دانش آموز، در معرض جاذبه ی موبایل، جاذبه اینترنت و از این قبیل جاذبه هاست؛ اما اگر محبت به میان بیاید، محبت تمام این جاذبه ها را از کار می اندازد...
#محبت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_60405206.pdf
1.12M
📗کتاب "شیوه ها وفنون تبیین احادیث برای کودکان ونوجوانان"
#کتاب
#حدیث
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
استعداد یابی
معنای تربیت:
" بسترسازی #صحیح، #منظم و #مستمر برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکلگیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته "
در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمیشود(۱)
📎شهید مطهری در این باره میفرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است
یعنی #مربی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمیتواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش میکند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر میتوانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده میکند. این، کار تربیت است.
ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب میکند. درست است که کاری که نجار روی چوب میکند روی آهن نمیتواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش میدهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» میسازد، اینجور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش میخواهد بر این چوب تحمیل میکند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل میکند.
اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمیتوانی از آن برنج بسازی، جو هم نمیتوانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر میخواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو میتوانی از آن، گندم خوب بسازی.
میتوانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و میتوانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است.
ولی به هر حال [فقط میتوانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲)
منابع:
۱) کتاب سکوی پرواز
۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵
#معنای_تربیت
#تربیتی
#استعدادیابی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🚨مربی #هیچ_کاره است!
بخش اول
(برداشت های آزاد تربیتی از شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری)
❓چگونه در مدتی کوتاه یک مربی حرفه ای شویم?
⚠️گام اول:
این حرف من نیست که!
خود خدا به پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده!
چی رو?
این که تو هدایت اشخاص، "خدا" همه کاره است: خدا!!
إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ
💠 ﻗﻄﻌﺎ ﺗﻮ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﻰ ،ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ؛ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖﭘﺬﻳﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
سوره مبارکه قصص،آیه شریفه،(56)
🔹پس مربی چیکاره است?
🔺یک مربی موفق یک "شاگرد درس" خونه!
توی این طرح، مربی باید بلد باشه نقش شاگرد درس خون کلاس رو به خوبی ایفا کنه! (نقش شاگرد درس خون)
🔷توی چه کلاسی?
۵تا کلاس است که مربی باید "اول خودش" به طور منظم و برنامه ریزی شده توش شرکت کنه و بعد متربی هاش رو با خودش ببره!
همین
📢نگران نباشید
توی این کلاس ها مربی برای متربی "هیچ کاره" است
فقط قراره شاگرد درس خون باشه
❓چرا فقط این ۵تا کلاس?
میتونه کلاس ها بیشتر باشه ولی این ۵تا کلاس باید اولویت اصلی یک مربی باشه و بعد کلاسای دیگه
💢۵تا کلاس کجاهاست?
قبل از اینکه بگم کجاهاست باید بگم که متاسفانه خیلی به این ۵تا کلاس "رایگان" و "منظم" کم لطفی میشه و خیلی از مربی ها ارزشش رو کم به حساب میارن!
فقط لطفا اگر اسم این ۵تا کلاس رو اوردم ،سریع قضاوت نکنید!
هنوز طرح به طور کامل لو نرفته!!!!!
📛کلاس ها📛
1⃣ نمازهای جماعت مسجد
2⃣ مجالس توسل به اهل بیت علیهم السلام(همون هیئت خودمون)
3⃣ مقابر شهدا
4⃣ نمازهای جمعه
5⃣ جلسات درس اخلاق علمای عامل و ولایی
🔵حالا چطور یه مربی باید نقش بچه درس خون رو ایفا کنه?
💯جواب این سوال برای جلسه بعد...
ادامه مطلب #یکشنبه_ها
✍ع.کمال آبادی
بسیج منتظرین قائم(عج)
ارتباط با نویسنده مطلب:
@fadaee
#مهارتهای_مربی
#مربی_حرفهای
#تربیتی
#یادداشت_سریالی
#مربی_هیچکاره_است
مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ بخش اول کار فرهنگی اگر به جریان سازی منجر نمیشود، چه بس
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
🔴بخش دوم
در تعریف جریان سازی، تعاریف زیادی اومده: یک تفکر را در برهه ای از زمان در یک منطقه، غالب کنیم؛ یا یک مسئله را به یک گفتمان تبدیل کنیم که طیف وسیعی از جامعه رو در بگیره.
یه خط سیاسی، یه موضوع فرهنگی، یه مسئله اجتماعی تبدیل به گفتمان غالب جامعه، یا غالب بر بخشی از جامعه بشه.
حتماً کسی رو اطراف تون یا در شهرتون میشناسید؛ یا یه مجموعه یا یه مسجدی در منطقه یا شهرتون میشناسید؛ خیلی کار میکنن، دوره برگزار میکنن، اردو میبرن، نشریه میزنن، کار خبری میکنن، کانال داری میکنن و سایر کارای فرهنگی ... .
اما این کارا می بینید هیچ تأثیری در فضای شهر یا منطقه نداره؛ هیچوقت اون شخص یا اون مجموعه یا اون مسجد صاحب گفتمان و مؤثر در شهر یا منطقه نیستن. این یعنی #جریان_ساز نبودن؛ بله کارآمد بودن اما مؤثر نبودن. بین کارآمدی و مؤثر بودن تفاوته.
به قول یکی از دوستان، کارآمد بودن یعنی اینکه آموزش و پرورش ما، دانشگاه های ما، سالانه میلیون ها خروجی دارن. دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و غیره. اما این خروجی ها هیچ تأثیری در تغییر جامعه در پیشرفت جامعه ندارن. یا تأثیر کمی دارن.
بله؛ مجموعه های فرهنگی و سیاسی زیادی داریم در سطح کشور که واقعاً دارن کار میکنن؛ اشخاص زیادی رو خودم میشناسم که از وقت خود و زن وبچه شون میزنن؛ شب و روز درگیرن، دارن خدمت میکنن، دارن جهاد میکنن، اما عجیبه این کارشون جریان سازی نیست. نمیتونه فضای یه شهر یا یه استان رو بهم بزنه. من اسم این کار رو خدمترسانی می نامم، سرویس دادن، کار خدماتی، نه کار هدایت گری و رهبری. بله هدایت گری و رهبری اولویت داره بر کار خدماتی. البته میشه همون کارای خدماتی جوری باشه که هدایت گری هم صورت بگیره.
شاید این دعای «ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرَّهَ اعینٍ و اجعلنا للمتقین اماماً» برا همین جاهاست.
شما آمدنیوز رو ببینید. کل مخاطباش؛ چه واقعی چه فیک به دو میلیون نمیرسه؛ اما جریان سازه. تونسته یه نظام سیاسی رو به زحمت بندازه.
گاه یه کانال 200-300 ممبر، یه شهر رو به حرکت در میاره. مسئولین یه شهر رو به صحنه میاره. اما گاه یه کانال 20 هزار ممبر تو همون شهر نمیتونه این کار رو انجام بده.
حالا شما صداوسیما رو دارید با این همه شبکه، این همه بودجه، این همه آدم؛ اما خیلی از اوقات جریان ساز نیست. بله گاه صداوسیما هم جریان سازه. بطور مثال همینکه مردم رو میاره پای صندوق رأی یعنی جریان سازه. اینکه مردم رو میاره تو راهپیمایی یعنی جریان سازه. اما اکثر اوقات اینجور نیست.
لذا دوستان عزیز؛ باید فکر کنید و فکر کنیم که چه کنیم که کار ما جریان ساز باشه.
منم تا جایی که بتونم تو همین کانال، کمک میکنم؛ ولی حتماً فکر کنید خودتون که چطوری جریان ساز باشید...
✍ داود مدرسی یان
قسمت اول این مطلب رو اینجا بخونید:
https://eitaa.com/morabi_masjed/4831
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کار ایجابی
کار ایجابی بکنیم.
کار انتقادی صرف یا صرفاً انتقاد کردن جواب نمیدهد.
باید خودمان هم دست به کار بشویم و اقدام کنیم.
امیدوار هم باشیم هم به تغییر وضعیت و هم تأثیرگذاری فعالیتهایمان و...
انتقاد صرف، ناامیدی می آورد و هیچ چیزی در فعالیت فرهنگی، بدتر از ناامیدی و بی انگیزگی نیست.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#سرودهای دهه کرامت
۱۳ تا ۲۳ تیر۱۳۹۸
ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)
https://eitaa.com/soruod/4015