eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وظیفه ما در تربیت 🍁قال الصادقُ -عليه السلام: 🍁بادِروا اَحْداثَكُمْ بالحَديثِ قَبلَ اَنْ يَسْبِقَكُم إلَيْهِم ُ الْمُرجِئَةُ» 🌿امام صادق عليه السلام فرمودند: اسلامي را به نوجوانان خود بياموزيد و در انجام اين وظيفه ي ،تسريع نماييد پيش از آنكه مخالفين گمراه ،بر شما پيشي گيرند و سخنان نادرست خويش را در ضمير پاك آنان جاي دهند و گمراهشان سازند. «كافي جلد ٦ ،صفحه ٤٧» مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_764795416125374595.pdf
309.7K
درمان ارتباط با جنس مخالف در نوجوانان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با متربی تنبل و کسل چه کنیم؟ روحیه عدم فعالیت متربی عدم فعالیت و تنبلی گاهی موقت و گذرا است و گاهی مزمن و بیمارگونه. گاهی تنبلی ناشی از بیکاری است. اگر بیکاری داوم داشته باشد به یک بیماری مزمن تبدیل می شود. اگر تنبلی به صورت یک عادت و بیماری در آمده باشد باید، طی دوره ای کوتاه یا طولانی مدت درمان شود. راه های درمان نسبت به افراد و روحیات و شرایط آن ها مختلف است.  بعضی از این راه ها عبارتند از:  ۱- ایجاد انگیزه ی فعالیت با اموری مثل برگزاری مسابقات از آسان تا سخت با شیب ملایم. ۲- تشویق به موقع و قرار دادن پاداش هایی برای فعالیت. ۳- عدم سختگیری و پرهیز از هر چیزی که موجب احساس سختی کار می شود. ۴- ایجاد حس اعتماد و توکل در افراد با اموری مثل عدم سرزنش و عدم حساسیت و ایراد نگرفتن از شخص و ذکر خدا و تکیه بر قدرت و حمایت او. ۵- پرهیز از شِکوه و شکایت در حضور شخص و جلوگیری از گله گذاری و شکوه و نق زدن و غر زدن توسط او.  ۶- کمک به نظم در برنامه ریزی و انجام فعالیت ها در زمان خود و عدم تأخیر در انجام آن ها. ۷- ایجاد امیدواری و رفع نگاه بدبینانه و ناامیدی در شخص ۸- توجه به گذر زمان و کمبود وقت. 🔸یکی ازنکاتی که در زدودن این روحیه موثراست آن است که باتوجه به شناختی که مربی ازعلایق و استعدادهای متربی پیدا می کند به او مسولیت هایی درحلقه و سپس در پایگاه و مجموعه بدهد والبته با مراقبت از آفات مسولیت.  🔸ازدیگرنکات ، هماهنگی با خانواده متربی جهت اعطای مسولیت هایی در منزل و مطالبه از اوست. مهم ترین نکته دراین مورد همان شناخت استعداد و علایق فرد و سِیر دادن او در همان مسیر است تا از این کسالت بیرون آید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.09.MP3
48.21M
(۹) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه چهارم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
بفهمیم کار فرهنگى یعنى چه کار فرهنگى را درست لخت کنیم و بفهمیم یعنى چه. کار فرهنگى، آن چیزى نیست که لباس فرهنگى دارد. لباس فرهنگى، یعنى نوشته و کاغذ و قلم و امثال این‌ها. این، فرهنگ مى‌شود؛ اما کار فرهنگى نیست. کار فرهنگى، یعنى روح فرهنگى در آن باشد، یک حرکت فرهنگى باشد، رشد بدهد و فعل و انفعال را در ذهن و مغز و جان و عواطف انسان به‌وجود آورد. اگر شما مدرسه درست کردید، ولى این مدرسه در روح کودکى که هدف و آماج کار تبلیغى شماست، اثر مثبت نگذاشت، این کار چیست؟ مى‌توانید ادعا کنید که کار فرهنگى است؟ نه، این، ضد کار فرهنگى است. امام خامنه ای ۶۹/۱۰/۲۳ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه استاد پناهیان به کار تشکیلاتی اگر تشکل ها به این ضروریات پایبند بودند… بگذارید دربارۀ چند ضرورت در فضای جبهه فرهنگی صحبت کنم. اگر تشکل‌ها به این ضروریات پایبند بودند، نقطۀ قوت آنهاست، در غیر این صورت، نقطه‌ضعف محسوب می‌شود: ۱. اولین رسالت هر تشکل افزایش معرفت و معنویت خود اعضاء/ خودسازی طبیعتاً یکی از عواملی که می‌تواند فعالیت‌های تشکل‌های مردمی را رشد و ارتقا بدهد، افزایش معرفت و معنویت در درون این تشکل‌هاست. من نمی‌توانم کمبود چنین وضعیتی را یکی از نقاط ضعف بشمارم چون آمار دقیقی ندارم که وضعیت چگونه است، ولی به نظرم می‌رسد ما همیشه باید خودمان را در این‌‌باره مقصر بدانیم. یک تشکل مردمی، یک نهاد و کانون مردمی باید اولین رسالت خودش را این بداند که به خودسازی بپردازد. زمینۀ ارتقای معرفتی و معنوی اصحاب خودش و اطرافیانش را فراهم کند. این افراد در هر کاری که باشند، معرفت و معنویت‌شان در آن کارها بازتاب پیدا خواهد کرد. این یکی از موضوعات خیلی مهم است. ۲. «کار بدون اولویت» انجام ندهیم یکی دیگر از موضوعات مهم این است که ما باید با یک تفکر راهبردی برنامه‌ریزی کنیم. اصلاً کار غیرمفید یا مفید ولی بدون اولویت انجام ندهیم، براساس علاقه و استعداد و خیلی از این موضوعات کار نکنیم. بعضی‌ وقت‌ها یک کار هست که دمِ‌دستمان است، بعضی وقت‌ها یک کار هست که به آن علاقه داریم. عیبی ندارد این‌جور کارها انجام بگیرد. کارهای خوب، همیشه برکاتی دارند ولی وقتی که ما کار دارای اولویت انجام بدهیم، کارهایی که موجب جریان‌سازی می‌شود، کارهایی که امروز وقتش است، آن‌وقت ثمره کارمان خیلی بیشتر خواهد شد. تشکل‌ها باید مدام با هم گفتگو کنند و در همه شهرها و محیط‌هایی که حضور دارند، مدام در تبادل نظر باشند تا بتوانند به کارهای دارای اولویت برسند. ۳. قدرت داشته باشیم نکتۀ بعدی آنکه تشکل‌ها باید قدرت انعطاف داشته باشند. من تا دیروز این کار را انجام می‌‌دادم و در این موضوع کار می‌‌کردم، حالا موضوعم و شیوه‌ام را عوض کردم. چه‌طور ما از نهادهای دولتی انتظار پویایی داریم، آن‌وقت یک کانون فرهنگی و یک تشکل مردم‌نهاد را می‌بینیم که به خاطر نداشتن انعطاف، دچار ایستایی می‌‌شود و پویایی ندارد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی بزرگانی چون: امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله العالی)، امام موسی صدر، شهید بهشتی و…. را از طریق لینکهای زیر دنبال کنید: جزوه اول: «دین تشکیلاتی۱» صحبتی زیبا و تشکیلاتی از امام موسی صدر است که تحت عنوان «ضرورت کار تشکیلاتی در جامعه دینی» آماده دریافت است: eitaa.com/morabi_masjed/3453 جزوه دوم: «دین تشکیلاتی۲» صحبتی دیگر از امام موسی صدر است که تحت عنوان «اهمیت کار جمعی در تبلیغ دین اسلام»آماده دریافت است. به شدت توصیه می شود به علاقه مندان به مباحث کار تشکیلاتی و فعالین فرهنگی و مبلغان دینی که این جزوه را مطالعه نمایند: eitaa.com/morabi_masjed/3539 جزوه سوم: «دین تشکیلاتی۳» با عنوان «اخلاق کار تشکیلاتی در سیره امام خمینی (ره)» شامل صحبت هایی ناب و دلنشین از امام عزیزمان است که با محوریت کارجمعی و تشکیلاتی استخراج شده است: eitaa.com/morabi_masjed/3607 جزوه چهارم: «دین تشکیلاتی۴» با عنوان «اخلاق کار تشکیلاتی در سیره حضرت امام خامنه ای (مدظله)» شامل صحبت هایی ناب و دلنشین از امام خامنه ای است که با محوریت کارجمعی و تشکیلاتی استخراج شده است: eitaa.com/morabi_masjed/3683 جزوه پنجم: «دین تشکیلاتی۵» با عنوان «اخلاق کار تشکیلاتی در سیره شهید بهشتی (ره)» شامل صحبت هایی ناب از شهید بهشتی است که با محوریت کار جمعی و تشکیلاتی استخراج شده است: eitaa.com/morabi_masjed/3850 جزوه ششم: «دین تشکیلاتی۶» با عنوان «در محضر بزرگان تشکیلات» به خلاصه ای از اندیشه های تشکیلاتی امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله) و شهید بهشتی (ره) پرداخته است: eitaa.com/morabi_masjed/3941 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه متربیان را به شنیدن مباحث دینی ترغیب کنیم؟ یکی از مشکلات عمده طرح مسائل دینی و اخلاقی در گروه های تربیتی آن است که مخاطبان نوعاً گمان می کنند این مباحث را قبلاً شنیده اند و به قول معروف" گوش شان از این حرف ها پر است". اگر شما به عنوان یک با این مشکل روبرو هستید و اعضای گروه، میل و رغبت کافی برای شنیدن حرف های شما را ندارند نکات ذیل را به دقت مطالعه بفرمایید: 🔹اول آنکه بدانید نوجوانان و جوانان  به طور فطری و بر اساس یک گرایش درونی به آموزه های دینی و اخلاقی علاقه مندند اما حوصله شنیدن مباحث تکراری، خشک، بی روح و کلیشه ای را ندارند، پس مباحث شان را به گونه ای در جمع مطرح کنید که با نیازهای فطری و درونی جمع گره بخورد. 🔹دوم آنکه در مسیر تربیت دینی، مربی باید لزوماً به انجام سه مرحله مهم و اساسی توجه داشته باشد: اول بسترسازی، دوم آموزش و سوم عمل به تکلیف یا همان رفتارسازی. در مرحله بستر سازی مربی باید از قبل و طبق طرحی مدون به آماده سازی مخاطب برای پذیرش آموزه های دینی بپردازد در این مرحله آشنا سازی متربیان با مفاهیم دینی و ضرورت فراگیری آن بسیار حایز اهمیت است. پس از آن نوبت به آموزش می رسد که این مرحله را می توان معادل" تبیین دین" دانست. در این مرحله، مربی سعی می کند به تغییر نگرش افراد بپردازد و به اصطلاح ایمان را در جان و دل آنان وارد نماید. و درنهایت در این دسته بندی آموزشی، مرحله سوم فرآیند تربیت دینی در افراد، عمل کردن به آموزه های دینی یا همان سلوک رفتاری است. بنابراین اگر مربی، قبل از بسترسازی مناسب (در مرحله اول) به آموزش بپردازد و بدون آموزش (مرحله دوم) انتظار عمل کردن را از مخاطب داشته باشد راه به بیراهه رفته است. 🔹وسوم آنکه اگر می خواهید اعضای گروه را برای شنیدن مباحث دینی و اخلاقی ترغیب نمایید لازم است با هدف رغبت انگیزی در مخاطبان، نکات و توصیه های ذیل را در طرح مسائل این چنین به کار ببندید: 🔸شروع بحث با طرح یک سؤال باشد، به گونه ای که مخاطب را به تأمل وادار کند و اهمیت موضوع برایش آشکار شود. 🔸طرح موضوع به شیوه ای جذاب و تازه با بکارگیری ابزارهای هنری یا وسائل کمک آموزشی نوین همچون پاورپوینت و امثال آن، صورت پذیرد. 🔸اعلام دقیق مدت زمان جلسه و تقسیم آن به دو بخش گفتگوی طرفینی و جمع بندی نهایی توسط مربی 🔸تأیید، تشویق و هدایت مباحث اعضای گروه به سمت و سویی که احساس رضایت مندی در جمع حاصل شود. 🔸استفاده از نکات علمی، به روز و جدید در جمع بندی نهایی توسط مربی و یا در خلال صحبت های اعضاء به گونه ای که مخاطب را تشنه شنیدن حرف های پایانی شما نماید. معنای این سخن آن است که اگر بر فرض کسی ادعا کند همه این حرف ها را نشنیده است هنوز در مرحله اول متوقف مانده و لازم است در ادامه به فهم، باور و عمل در این باره دست یابد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374473.pdf
464.6K
🔷جزوه کادریابی و کادر سازی 🔹اصول کادرسازی 🔹مراحل کادر سازی 🔹الزامات 🔹کادریابی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آموزش تربیتی همه می گویند ماهی گیری بهتر از ماهی دادن است ولی کمتر عمل می شود. در باید داد و بعد مسیر داد. وقتی هم نیاز به آموزش بود باید مبنا داد اصل داد نه این که مخاطب را با انبوه اطلاعات مواجه کرد. آسیب دوره های شهیدمطهری این است که اندیشه های ایشان می تواند در چند اصل بیان شود ولی این طور آموزش داده نمی شود سعی داریم همه چیز را به مخاطب بگوییم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
بیش از ۵۰ سرود انقلابی ویژه ایام الله دهه فجر: https://eitaa.com/soruod/5162 باکلام، بی کلام و متن سرود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) جلسه تقدیم شما👇
_faaliyt farhagi taghdiri.10.MP3
13.22M
(۱۰) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه پنجم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این کار به عهده شماست! بسم الله .. 👈🏼 الان جای خالی است. 💪🏼 این راه قوی شدن ماست مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_741495235724443895.pdf
128.4K
مسجد، مادر تشکل ها مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
‌معرفی کتاب کتاب «برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها» مولف: سعید قاسمی ناشر کتاب: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) تشکلهای فرهنگی، مردمی با توجه به اهمیتی که در ارائه محصولات و فعالیتهای فرهنگی به عموم و خصوصأ جوانان دارند باید برنامه ای دقیق داشته باشند و کتاب “برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در تشکل ها” تا حدود زیادی راهکارهای تنظیم این برنامه ریزی را ارائه کرده است. 🔷🔹فصل اول این کتاب با عنوان “آشنایی با تشکل های فرهنگی” از بخشهایی چون تعریف تشکلهای فرهنگی، کارکردهای یک تشکل فرهنگی، تفاوت تشکل ها و سازمان ها، اصول مدیریت تشکلهای فرهنگی تشکیل شده است. 🔶🔸فصل دوم کتاب به “آشنایی با فعالیتهای فرهنگی” اختصاص دارد و فصل سوم درباره “برنامه ریزی در تشکل های فرهنگی” بحث هایی را ارائه کرده است. 🔷🔹“طرح نویسی” آخرین فصل کتاب است و در این بخش ضرورت طرح نویسی، چارچوب یک طرح فرهنگی، عنوان طرح، مقدمه و ضرورت، اهداف طرح، شرح برنامه، مخاطبین برنامه، مستندات و مختصات برنامه، دستاوردهای فرهنگی و برنامه ای و تشکلی و چند موضوع دیگر بررسی شده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374575.pdf
2.07M
کتاب "قالب تشکل و تشکل غالب" درسنامه تشکل اسلامی فایل PDF مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf