سرودهای ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر:
https://eitaa.com/soruod/5268
در حال انتشار سرودهای بیشتر...
استعداد یابی
معنای #تربیت در طرح جامع تعلیم و تربیت:
" بسترسازی #صحیح، #منظم و #مستمر برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکلگیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته "
در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمیشود(۱)
📎شهید مطهری در این باره میفرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است
یعنی #مربی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمیتواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش میکند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر میتوانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده میکند. این، کار تربیت است.
ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب میکند. درست است که کاری که نجار روی چوب میکند روی آهن نمیتواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش میدهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» میسازد، اینجور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش میخواهد بر این چوب تحمیل میکند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل میکند.
اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمیتوانی از آن برنج بسازی، جو هم نمیتوانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر میخواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو میتوانی از آن، گندم خوب بسازی.
میتوانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و میتوانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است.
ولی به هر حال [فقط میتوانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲)
منابع:
۱) کتاب سکوی پرواز
۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵
#معنای_تربیت
#تربیتی
#استعدادیابی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
4_5884205998402438050.pdf
3.52M
#جزوه "تربیت امروزی، تربیت انقلابی"
برشی از یک اثر تربیتی کم نظیر از جناب استاد طاهرزاده
#تربیت
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
🆔 @morabi_masjed
نکات تربیتی :
در مقام خطیب ...
تا به چیزی عمل نکنیم، توصیه و سفارش اون کار به دیگران فایده ای نداره.
عالِم بدون عمل کلامش بی تأثیر است.
پس به هر حرفی که می زنیم باید عامل باشیم.
................................
قرآن کریم :
« یَا أَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ »
اى کسانى که ایمان آوردهاید! چرا سخنى مىگوئید که عمل نمىکنید؟
#نکته_تربیتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳)
6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱)
7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲)
8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳)
9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴)
0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵)
1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶)
جلسه #دوازدهم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.12.mp3
27.43M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۱۲)
➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه هفتم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خودسازی در کار فرهنگی.pdf
1.64M
جروه خودسازی در کار فرهنگی
خودسازی در کار فرهنگی گمشده ی اصلی فعالیت های فرهنگی
#فرهنگی
#آسیب_شناسی
#مربی #مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#مناسبتی
🔻رهبر انقلاب:
اگر مجلس ضعیف و خودباخته باشد، تاثیر منفی بلندمدت دارد
👈 رأی دادن یک #وظیفه_شرعی است
🔻 آیتالله خامنهای، صبح امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی:
🔹 این تأثیری که انتخابات میگذارد فقط این نیست که در دورهی چهارسالهی این مجلس تأثیر میگذارد، بلکه تأثیرهای بلندمدّت میگذارد؛ برای خاطر اینکه این نمایندگانی که شما میفرستید مجلس، ممکن است یک تصمیمهایی بگیرند، قوانینی را تصویب کنند که تا سالها اثرش ادامه داشته باشد.
بنابراین، تأثیر یک مجلس ــ چه مجلس قوی و خوب، چه مجلس ضعیف ــ تأثیر طولانیمدّت خواهد بود. خدای نکرده مجلس ضعیفی هم باشد، مجلس خودباختهای هم باشد در مقابل دشمن، آن هم تأثیرات منفی خواهد گذاشت برای بلندمدّت.
به نظر بنده، با ملاحظهی همهی جوانب، امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک حکم شرعی و یک وظیفهی شرعی است؛ صرفاً یک وظیفهی ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفهی شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. ۹۸/۱۱/۲۹
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅تربیت به سبک دیوار کشی
متربی شما چند سالشه؟ ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰؟
قطعا متربی شما که در سن ۱۵ سالگی است با متربی ای که در سن ۱۷ سالگی است باهم تفاوت هایی دارند؛ موضوع بحث ما نیازهای هر فرد است...
البته تمام افرادی که به کار تربیتی مشغولند بر این امر واقفند که " یکی " از معیارهای تعیین نیاز هر شخص " سن " اوست.
عوامل دیگری همچون خانواده ، محیط زندگی ، سبک ارتباطی او با محیط اطراف ، فاصله او با سن بلوغ و حتی تک فرزند بودن یا نبودن نیز در این مورد مهم است.
اما بحث امروز ما " سن " است که شاید بتوان گفت یکی از مهمترین و دم دست ترین شاخص ها برای تعیین نیاز افراد است...
خب ؛ بریم سر اصل ماجرا ...
همانطور که می دانید نیاز یک نوزاد با نیاز یک کودک 5 ساله باهم فرق می کند...
و به همین منوال نیاز فرد 5 ساله با ده ساله !
خیلی اوقات در مدارس و یا در مجموعه های فرهنگی تربیتی "جداسازی سنی" صورت نمی گیرد و خیلی از همکاران ما به دلایلی چون ( غفلت یا عدم حضور مربی به تعداد مورد نیاز ) از این اصل غافلند.
باید بدانیم که هر فردی در هر سنی یک نیاز دارد و البته قسمت مهم داستان اینجاست که معمولا نیاز ها به " ضمیر ناخود آگاه " ما بر میگردند و دانستن یا ندانستن ما تاثیری در آنها ندارد...
وقتی من گرسنه ام می شوم و نیاز به غذا دارم دیگر مهم نیست من یک پزشک هستم و سرشار از آگاهی یا یک فردی در اوج غفلت ...
وقتی شما یک نوجوان کلاس هشتم را با یک نوجوان کلاس نهم یا دهم در یک محیط جمع کردید و زمینه های دوستی آنان را فراهم کردید طبیعی است که تداخل نیاز به وجود می آید.
به داستانواره زیر توجه کنید :
سینا و رضا دو دوست هستند. سینا در کلاس دوم دبیرستان (متوسطه دوم) و رضا در کلاس نهم (مقطع متوسطه اول) مشغول به تحصیلند.
یکی از نیازهای حیاتی و مهمِ سینا ( بدون آنکه خود بداند ) نیاز به محبت و دوستی است در صورتیکه رضا فعلا در این وادی نیست و بیشتر توجه او به بازی های رایانه ای و فوتبال است.
هر دوی آن ها در ضمیر ناخودآگاهشان نیازهایی دارند و مغزشان نیز دستور میدهد که تو باید "شکل" دوستت شوی...
طبیعی است که سینا چون سنی از او گذشته نمی تواند شبیه رضا با زیرشلواری در خیابان بیاید یا در خانه پای رایانه بشیند و بازی کند...
اینجاست که رضا نقش بیشتری را در تطابق با محیط اجرا می کند و سعی می کند شبیه دوست بزرگترش شود.
و از همان لحظه است که شما رفتارهایی را از این دو دوست می بینید که کمی عجیب است :
مثلا علی ( به خاطر نیاز شدیدش به محبت و دوستی) به شدت به رضا وابسته می شود و رضا هم با اینکه سیستم شخصیتی اش (فعلا) نیازی به محبت شدید " ندارد "سعی می کند با سینا همدردی کند... .
سینا همیشه ناراحت است چون هرگز رضا نمی تواند نیازهایش را تأمین کند و از طرفی هم شدیداً به او وابسته شده است. رضا هم چون نیازهای کاذب را برای خود ایجاد کرده است رفتارهای غیر منطقی از خودش نشان می دهد...
و این یعنی اول مشکلات " مربی "
مشکلاتی همچون :
جداسازی آنها از یکدیگر که باید بدون مسایلی همچون غیبت و ... اینگونه موارد شکل گیرد!
قطع کردن رابطه عاطفی آنها
جلوگیری از سرایت این ویروس به بقیه متربی ها
و...
می بینید؟ عدم رعایت یک اصل مهم تربیتی به نام جداسازی، مشکلات زیادی را به همراه می آورد که ما چون اصل را بر خوش بینی می گذاریم " خوش بینانه ترین " حالت را برای شما ذکر کردیم...
تأثیر این دو دوست بر یکدیگر می تواند بسیاری از فعالیت های شما را خنثی کند.
اینکه معمولا در این دوستی ها فرد "کوچکتر" بیشترین آسیب را می بیند یک امر بدیهی است...
فقط آنچه مهم است این است که این دیوار کشی سنی نباید به گونه ای شکل بگیرد که متربی ها را حساس تر کرده و بشود مصداق روایتی که می فرماید (انسان بر آنچه که بر او منع شده است حریص تر است...) ؛ مخصوصاً اگر زمان طولانیست که این امر در متربی های ما رواج دارد باید سبک تدریجی را پیش بگیریم که نوجوانان گیج نشده و در مقابل این تصمیم ما جبهه نگیرند...
مطمئناً مربی های خوش سلیقه و آگاه جامعه ما از پس این امر مهم به خوبی برخواهند آمد.
پس یادمان باشد زمینه دوستی و رفاقت را برای افراد غیر هم سن آماده نکنیم تا زمینِ آماده یِ زراعتِ نوجوانان که همانا " دل پاکشان " است ؛ همیشه گوش به زنگ مربی باشد برای " تغییر ".
#تربیت #مربی
#مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_227294578451945751.pdf
363.5K
خلاصه کتاب "آنچه معلمان و مربیان باید بدانند"
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳)
6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱)
7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲)
8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳)
9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴)
0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵)
1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶)
2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷)
جلسه #سیزدهم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.13.mp3
40.82M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۱۳)
➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه هشتم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
وقتی کار زیاد است و نفرات کم...
وقتی کار زیاد و نفرات کم است، ضرورت پیدا میکند تشکیلات شکل گیرد و در #تشکیلات است که کارها ضریب برمیدارند.
🔻یعنی اگر من یک نفر باشم ممکن است دو، سه یا پنج نفر را حریف باشم. اما در یک حرکت جمعی میبینیم هرکدام از ما ده نفر را حریف هستیم و این بیان قرآن است.
⚜در سوره مبارکه انفال آیه ۶۵ خداوند میفرماید:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ یَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ یَفْقَهُونَ.
یک تشکیلات دینی چند ویژگی دارد یکی ایمان است حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ، إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ، اگر بیستتا باشید صَابِرُونَ، پس ایمان، گروهی حرکت کردن و صبر، یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ، به دویست نفر پیروزید.
👌 اینجا ممکن است انسان بلافاصله تصور کند توان یک نفر هم بایستی معادل ده نفر باشد! خدا میخواهد این توهم را از بین ببرد و در ادامه میفرماید: وإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ، اما اگر صدتا باشید یَغْلِبُواْ أَلْفًا، معادل هزار نفر هستید.
چون طرف فکر میکرد یک نفر هم به ده تا، خدا میفرماید خیر این برای گروهی حرکت کردن است.
با ایمان و با عنصر صبر و با گروهی حرکت کردن به دویست نفر پیروز میشوید و اگر صد نفر باشید به هزار نفر پیروزید.
این تشکیلات را از زمان امیرمؤمنان(ع) هم داشتیم در زمان امام حسین(ع) هم همینطور.
ماریه، زنی در بصره بود که خانهاش پایگاه شیعیان بود. حضرت به آنجا نامه نوشت، و تنی چند به کمک امام حسین آمدند و شهید شدند، منتهی اینقدر مبارزه پیچیده هست که این روابط پنهان مانده است.
#تشکیلات #مربی
#مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🦋 تشکیلات شبکهای
🌺 وقتی یک سازماندهی پنهانی، تبلیغات و تعلیمات امام را دنبال میکرد...
#تشکیلات #مربی
#مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ «پنج میلیون صهیونیست با هم هستند، پنج میلیارد را دارند میچاپند.این پنج میلیارد ژستشان این است که ما تکی هستیم ها!...»
استاد پناهیان 🌺
#تشکیلات #مربی
#مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🌀 پیشنهاد حاج علیرضا پناهیان به ائمۀ جمعه و مساجد
🔻رسولخدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروههای ۱۰نفره، سازماندهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروهها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی بهواسطه نقبا، به پیامبر(ص) متصل میشدند.
🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات، مانند رسولخدا(ص) به سازماندهی و شبکهسازی مخاطبان خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت.
نمیشود صرفاً با سخنرانیهای عمومی به اصلاح جامعه پرداخت.
آیا مسجدیهای ما به گروههای ۱۰نفره سازماندهی شدهاند؟!
🔻سازماندهی و تشکیلات، هم عامل رشد معنوی و اخلاقی است و هم لازمۀ قویشدنِ مردم در معیشت است. #مسجد محل ارتباط گرفتنِ مردم با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند!
🔻کنارِهم نشستن در صف نماز جماعت، باید مقدمۀ #تعاون و #تشکیلاتی زیستن باشد و امام جماعت، رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیشنماز باشد.
👤علیرضا پناهیان- ۹۶.۱۱.۱۶
🚩دانشگاه صنعتی شریف
#استاد_پناهیان
#تشکیلات
#مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
♦️کرونا از دریچه تربیت❗️
استاد بزرگوار ما آقا مجتبی #وافی ید طولایی در تربیت، بویژه تربیت نوجوان دارند و الآن نیز مدیر حوزه علمیه حاج ملاصادق در قم هستند.
ایشان در تربیت روشی داشته و دارند به نام #تربیت_در_صحنه.
🔻لب کلام در این روش تربیتی این است که بچه ها نباید صرفا آموزشگاهی و کتابخانه ای تربیت شوند بلکه باید آن ها را در شرایطی قرار داد که مجبور به واکنش شوند و مربی باید از کنار ناظر باشد، تا در این صحنه های تربیتی طراحی شده، شناسایی ها و ضربه های تربیتی خود را داشته باشد.
🔻 مثال:
گروهی از نوجوانان را تصور کنید یک قرار تفریحی شکل گرفته است، گروه شاد و خرم حرکت میکند، اما مربی از قبل نقشه کشیده است فلذا به مقصد که می رسند گروه متوجه می شود وسایل ناهار جا مانده است!☹️
الآن صحنه تربیتی آماده است؛
رفتارها همه زیر نظر مربی است؛
یکی عصبانی می شود، یکی ناامید، یکی بی دلیل کسی رامتهم می کند و دیگری قهر می کند و گوشه ای می نشیند.
اما در این میان هستند بچه هایی که این نوع پیشامد ها را طبیعی دانسته و شروع می کنند برای آن فکر کردن تا راه جبران را بیابند و حتی بعضی هستند که به این هم توجه دارند که همه ی این ها یک آزمون از پیش طراحی شده از جانب مربی و صحنه ی آزمون ها در مسیر رشد است.
این نوع نگاهِ آن ها به شرایط و شناخت از مربی دلسوز و آگاه باعث می شود این افراد آرام باشند.
🔻در مورد ابتلائاتی هم که خدای متعال برای انسان ها و جوامع طرح ریزی می کند اگر نگاه ما همین نوع نگاه باشد که یک مربی آگاه و مهربان صحنه هایی را طراحی می کند تا انسان ها خودشان را نشان دهند، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و در مسیر رشد حرکت کنند آن وقت دیگر مشکلات و ابتلائات علی رغم سختی ها و دشواری ها شیرینی های خاص خود را هم خواهد داشت.
پ ن:
۱- وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ
آیه ۱۵۵ سوره مبارکه بقره
وقطعاً شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، زيان مالى وجانى وكمبود محصولات، آزمايش مىكنيم وصابران (در اين حوادث وبلاها را) بشارت بده.
آیه ۳۱ سوره محمد
۲- وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجاهِدِينَ مِنْكُمْ وَ الصَّابِرِينَ.
ما قطعاً شما را مىآزماييم تا از ميان شما مجاهدان و صابران را نشان دهيم.
✍ امیر احتشام
#کرونا
#تربیت
#تربیت_در_صحنه
#مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳)
6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱)
7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲)
8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳)
9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴)
0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵)
1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶)
2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷)
3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸)
جلسه #چهاردهم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.14.MP3
34.89M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۱۴)
➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه نهم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 با بلایای فرهنگی چه کنیم؟
متاسفانه یه عده تو ایران هستن فکر میکنن فقط تو ایران سیل و توفان و زلزله و بیماری و....میآد!!!
تا یه چیز میشه، میگن؛ خدایا ما خیلی بدبختیم..برکت از کشور رفته و...به کدامین درد گریه کنم..ایران غرق آب است و فلان..
بابا جون یکم کشورای دور و اطراف خودتم ببین..
تصاویر بلایای طبیعی ژاپن و آمریکا و اروپا را بیبیسی فارسی یا کرکسهای وطنستیز به من و شما نشان نمیدهند .
این فیلم مربوط به آتش سوزی کالیفرنیا هست!
دروازه ای از جهنم گشوده شده!
هیچ آمریکایی نگفت ما که ناو های هواپیما بر و زیردریایی های اتمی مون تا خلیج فارس و دریای مدیترانه رفته و فضا پیما هامون تا مریخ میرن ،چرا آتش نشان نداریم.
این چند روز به اسم نقد و اعتراض و تحلیل کارشناسانه عدهای ضربه بدتری از کرونا و سیل و ... به هشتاد میلیون ایرانی میزنند و سعی کردند هشتاد میلیون ایرانی را به همه بنیان های اجتماعی و سیاسی و زیستی شان بدبین و بی اعتماد و منزجر کنند .
با بلایای فرهنگی چه کنیم؟
با بلایای فرهنگی چه کنیم؟
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf