eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
⁩💢خاطرات آقای مربی💢 صفحه سوم خیلی بچه ها رو دعا میکنم. گاهی اوقات از محبت های لفظی و "دوست دارم" گفتن، اثرش بیشتره. گاهی بچه ها رو که دعا میکنم می بینم خیلی محبتشون بیشتر شده. ادامه دارد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را یکشنبه ها دنبال کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.20.MP3
36.95M
(۲۰) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه چهارم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی می‌کنند، کاربرد دارد. مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت: این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین می‌کند. «مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل می‌کنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد. جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید: جلسه اول: eitaa.com/morabi_masjed/6491 جلسه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/6529 جلیه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/6593 eitaa.com/morabi_masjed/6594 جلسه در دو بخش تقدیم می شود.
004-Mohandesi Farhangi 1.mp3
10.76M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه چهارم(از۱۴) _ بخش اول مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
004-Mohandesi Farhangi 2.mp3
9.47M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه چهارم(از۱۴) _ بخش دوم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت کادرسازی و نیروی کادر حجت الاسلام حميدرضا ترابی طبعاً وقتی انسان نیرویی تربیت می‌کند، نیرو در همه طیفی هست. اما یکی حلقه اولیه هست که مهم است و این حلقه را باید کجا تربیت کنی؟ این حلقه اولی خیلی مهم هست و بدون آن نمی‏توان کار را پیش برد. شهید علی انصاری، استاندار گیلان بود که تحت نظر آیت‏الله محمدی گیلانی تربیت شد. تحصیلاتش را در آمریکا تمام کرد و داشت پایانامه‌اش را می‌نوشت که به ایشان زنگ زدند در آمریکا که امام(ره) فرموده است بیایید! نیرو نیاز داریم. حالا ما چند نفر داریم که با یک تلفن، رساله دوره دکترا را در آمریکا رها کند و بیاید میدان؟ ایشان خیلی راحت می‌آید و بعدها شهید می‌شود. البته بعد از درگیری‌هایی که با منافقین و طرفداران بنی‏ صدر در استان داشته است. ما چند ردیف کار داریم. یک، کاری که می‌توان گفت کار رسانه‌ای و تبلیغاتی. یک کار هم کار فرهنگی است که کتاب نوشتن، مقاله نوشتن و... از جمله آنها است یا کانونی می‌زنیم و تابستان‌ها فعالیت می‌کنیم. بعد هم همدیگر را نمی‌بینیم. مثل این اردوهای جهادی که هر سال در یک جایی می‌روند و چند نفر را می‌بینند. هر کدام از این کارها در نوع خودش خوب و مورد نیاز هست. یک کار هم داریم که کار تبلیغی سنتی است که سنت حوزه‌های علمیه بوده است؛ یعنی منبر دارند، هئیت می‌روند. حالا ممکن است مرتب برگزار ‌شود یا شاید نظم و نسق جدی نداشته باشد. بالاتر از همه این کارها، کار تربیتی است. در کار تربیتی باید خروجی‌ها را دقیقاً بیابید. یک نظم و انضباطی دارد. این آدم باید در همه ابعاد رشد پیدا کند. ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، انقلابی، عاطفی و حتی ابعاد مهارتی؛ یعنی باید یک آدم باعُرضه و توانمندی باشد؛ انسان سالم و بانشاطی باشد. آدم دانا و دانشمند باشد. ما چنین آدم‌هایی را نیاز داریم. به این می‌گویند زندگی جهادی و به این فرد می‌گویند مجاهد فی سبیل‏الله. مثل مالک اشتر که هم مجتهد است و هم فرمانده لشکر هست، هم فرماندار و استاندار، هم آدم اخلاقی و زاهدی هست. لذا کار تربیتی از این جنس است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چرا برخی تشکل ها دچار روزمرگی می شوند!؟ یکی از مهمترین عوامل روز مرگی در فعالیت های فرهنگی گم کردن هدف است. تشکل هایی که از اهداف خود غافل شده و صرفاً به اتفاقات و جریانات روز مره مبتلا می شوند. چه بسیارند تشکل هایی که قرار بود مثلا در کار تربیتی حرکت کنند، اما اکنون اگر فعالیت های خود را ارزیابی کنند هشتاد درصد فعالیتشان تولید کتابچه و نشریات مناسبتی است. گاهی لازم است جلسات سالیانه تشکیل داد و نمودار پیشرفت در جهت رسیدن به اهدافی که برای آنها دور هم جمع شدیم را بررسی کنیم؛ البته تغییر اهداف و سیاست در صورتی مذموم است که ناخودآگاه باشد و اگر این تغییر بنا بر مصلحت یا ضرورت باشد، تغییر تاکتیکی و در صورت صحیح بودن قطعا ممدوح است. امام خامنه ای در این زمینه می فرمایند: «باید روشن باشد که اصلا کار فرهنگی را برای چه هدفی انجام می دهیم، بعد هم توجه کنیم که کار واقعا ناظر به آن هدف و متوجّه به آن جهت باشد. این نشانه کار فرهنگی درست است». مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374473.pdf
464.6K
🔷جزوه کادریابی و کادر سازی 🔹اصول کادرسازی 🔹مراحل کادر سازی 🔹الزامات 🔹کادریابی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آزمونی برای مربی آنانی که پای درس ما هستند و تحت ما، از مجالس و کلاسهای ما چه به دست می آورند و چه از دست می دهند؟ به این کلام بی نظیر رسول رحمت صلی الله علیه و اله با دقت بنگرید. رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله : لا تَجْلِسوا إلاّ عندَ كُلِّ عالِمٍ يَدْعوكُم مِن خَمْسٍ إلى خَمسٍ : مِن الشَّكِّ إلى اليَقينِ ، و مِن الرِّياءِ إلى الإخْلاصِ ، و مِن الرَّغْبَةِ إلى الرَّهبَةِ ، و مِن الكِبْرِ إلى التّواضُعِ ، و مِن الغِشِّ إلى النّصيحَةِ. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : تنها در مجلس عالمى بنشينيد كه شما را از پنج چيز به پنج چيز فرا مى خواند: از شک و دو دلى به يقين، از ريا به اخلاص، از دنيا خواهى به دنيا گريزى، از تكبّر به فروتنى و از ناخالصى به خلوص. بحار الأنوار : ٧٤/١٨٨/١٨. راستي ثمر مجالس و کلاس های ما 🔺یقین، 🔺اخلاص، 🔺 بی رغبتی به دنیا، 🔺تواضع و 🔺 پاک شدن از غل و غش است و یا ناخواسته 🔻شک وتردید در دل شاگرانمان می اندازیم 🔻یا ریاکار و متظاهر بارشان می آوریم 🔻یا با عملکردمان آنها را اهل دنیا می کنیم 🔻یا ایشان را به تکبر می آلاییم 🔻یا آنها را ناخالص و فریبکار می سازیم؟ و یا اساسا به این موارد کاری نداریم و گمان می کنیم با پرداختن به امور دیگر مشغول تربیتیم؟ پناه بر خدا... این روایت ناب، آزمونی است برای مربیان... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مربی باید بداند: 🔹قدرت نسبت به شاگرد و متربی، در مکتب تربیتی اهل البیت علیهم السلام به انصاف باید منتهی شود نه به استفاده نابجا از آن. ➕مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کلید تربیت 🔹روزگاری بود که کار تربیت این همه جزئیات ریز و درشت و این همه پیچ و خم نداشت. 🔸این همه رقیب و دشمن، کار تربیتی اولیاء و مربیان را خنثی نمی کرد. 🔹و این همه عوامل ضد تربیتی فراوان نبود... 🔍 اما امروزه باید 🔹مطالعه نمود، 🔸اندیشید، 🔹مشورت کرد، 🔸تلاش کرد، 🔹توسل کرد و دعا، 🔸و همچنین باید آموزش دید 🔹و رقیب را مرتبا رصد کرد 🔸و ... ✅ تا توفیق در تربیت رفیق راه شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی جذاب سازی آموزش های تربیتی ۱. جذاب بودن شخصیت مربی: مربی باید از روش هایی که شخصیت او را دوست داشتنی می کند استفاده کند تا باعث جذب متربی شود چرا که وقتی متربیان به او علاقه مند شوند به سخنان او گوش و عمل می کنند، این علاقه باعث یادگیری مطالب و عمل به آنها خواهد شد طبق قواعد روانشناسی کودکان و نوجوانان وقتی به کسی علاقه مند میشوند سعی می کنند خود را به او شبیه کنند پس سعی کنید دوست داشتنی و جذاب باشید. راه های جذاب بودن: 🔹اهمیت دادن به متربی کاری کنید که متربی با نشان داده شود چرا که انسان به طور ذاتی نیاز دارد که او را ارزشمند بدانند اگر کاری کنید که احساس مهم بودن بکند باعث ایجاد علاقه و جذابیت شما نزد اوخواهد بود. وقتی متربی صحبت می کند چنان محو در او شوید که گویی کسی جز او در جهان نیست وقتی به سخنانش گوش می دهید طوری رفتار کنید که گویی هر کلمه ای که به زبان می آورد مهم است از سخنانش تعریف کنید و به او بگویید که چه قدر از سخنانش لذت می برید . 🔹پذیرش افراد همانگونه که هستند متربی رابی قید و شرط بپذیرید به طورکامل! ازآنها انتقاد و عیب جویی نکنید چنان و انمود کنید که گویی آنها معجزه خلقت هستند، این است خواهید پرسید چگونه پذیرش تمام و کمال خودرانشان دهیم؟ با وقتی باخوشحالی لبخند بزنید اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و احساس خوبی درباره ی خودشان پیدا می کنند و شخصی که این احساس رابه آنها القاء کند دوست می دارند قبل از انکه چیزی بگویید. 🔹تقدیر و تشکر از متربی از متربیان به خاطرکارهای کوچک و بزرگ آنها کنید این طوری بیشتر احساس قابلیت و توانایی میکنند در این صورت بازدهی دو برابر خواهد بود و شما هم به فردی باجذبه تبدیل می شوید. 🔹تحسین و تایید همه انسان ها درطول زندگی نیازی ناخودآگاه به شدن دارند. هرگاه کسی را تایید یا به عبارتی ستایش کنید اعتماد به نفسشان افزایش یافته احساس شگفت انگیز بودن می کنند آنان را تحسین نمایید. همیشه دنبال چیزی در متربی بگردید که قابل تحسین باشد، دراین صورت او خود را موثر و ارزشمند می یابد و شما را هم بسیار دوست خواهد داشت. 🔹توجه این خصوصیت مهم ترین خصیصه و کلید جذبه آنی و وسیله ای قوی برای القاء اعتماد به نفس به متربی است. 🔹استفاده ازکلمات محبت آمیز درهنگام برخورد با متربی از الفاظی و محبت آمیز استفاده کنید مثلا: سلام خدمت بچه های گل چه بچه های شاد و مهربونی بچه های باایمان و نمازخون معلومه که حافظه شما خیلی خوبه آفرین به این بچه ها می خوام به شما جایزه بدم و… 🔹استفاده ازاسم کوچک متربی اگر کودک ببیند مربی همچون دوستانش او را با اسم کوچک صدامی کند احساس دوست داشتن بیشتر و نزدیکی بالاتری به مربی می کند زیرا کسانی او را با اسم کوچک صدا می کنند که به او نزدیک ترند و شما با این ابتکار چون نزدیکان او خواهید شد. 🔹روی خندان وبشاش روی خندان و بشاش از لحاظ روحی و روانی باعث آرامش می شود. در لحظات مختلف لبخند بزنید مثل:هنگام شروع صحبت/ سلام کردن /جواب سؤال دادن/ لحظه خداحافظی یاهنگام صدا زدن بچه ها بزنید وبشاش باشید. 🔹چون آشنایی دیرینه با متربی طوری رفتار نمایید که گویی انگار مدت هاست آنها را می شناسید همچون دوستی قدیمی که مدت ها او را ندیده اید و ناگهان او را ملاقات کرده اید. ،خوشحال ، سپاسگزار و ! ۲. استفاده ازروش های جذاب و مورد توجه متربیان : درصورت جذاب بودن روش های ارائه مطلب به متربی اهتمام او به فراگیری بیشتر و دقت و سرعت انتقال مطلب بالاتر خواهد بود ازجمله روش های: ۱- روش بازی ۲- روش قصه گویی ۳- نمایش وپانتومیم ۴- مسابقات مختلف ۵-اهداءجایزه ۶-تعامل و شرکت دادن متربیان درتدریس، اجراء و مسابقات ۷- برگزاری تدریس در زمان ومکان مناسب ۸-آراستگی ظاهر مربی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) جلسه و یکم تقدیم شما👇
_faaliyt farhagi taghdiri.21.MP3
11.84M
(۲۱) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه پنجم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی می‌کنند، کاربرد دارد. مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت: این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین می‌کند. «مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل می‌کنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد. جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید: جلسه اول: eitaa.com/morabi_masjed/6491 جلسه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/6529 جلسه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/6593 eitaa.com/morabi_masjed/6594 جلسه چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/6633 eitaa.com/morabi_masjed/6634 جلسه در دو بخش تقدیم می شود.
4_5778531136992969585.mp3
44.09M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه پنجم(از۱۴) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
لزوم جذب قشر خاکستری قشری که مخاطبان ما در تشکیلات فرهنگی، هستند. جالب است بدانید بسیاری از متولیان فرهنگ و مجموعه ها آنقدر وقت خود را برای قشر سیاه میگذارند که عموم افراد مجموعه را از یاد میبرند. درحالی که باید بیشتر وقت خود را در مجموعه صرف ۹۸ درصد دیگر کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم. صحبت ما درباره ی عموم جامعه است؛ یعنی افرادی که گاهی اوقات نمازشان را نمیخوانند، چون نسبت به آن جهل دارند؛ بدحجاب هستند، چون نمیدانند و... بحث ما درباره ی افرادی است که شبهای قدر و دهه ی محرم به مجموعه می آیند. اینها اقشار خاکستری جامعه هستند. پس گروه متوسط جامعه گروه هدف ماست. 〰〰〰〰〰〰〰〰 منبع: بایسته های کار فرهنگی در تشکلها سید محمد انجوی نژاد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5915963549229777636.mp3
10.87M
قشر خاکستری را چگونه باید جذب کرد؟ سخنی ناب از "حجت الاسلام قرائتی" که همه فعالان تربیتی باید بشنوند... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کتابخانه والدین نویسنده : موسسه مصباح الهدی انتشارات: شفق سال نشر: ۱۳۹۸ در این کتاب، ۹۰ عنوان از جذاب ترین کتاب های مناسبت تربیتی و معرفتی برای والدین معرفی شده است. کتابها در دوبخش معرفی شده اند: ۱. کتاب شناسی تربیتی برای والدین ۲. کتاب شناسی معرفتی برای والدین برای خیلی از والدین در این روزهایی که بیشتر با فرزندانشان در خانه دمخور هستند، سوالهای تربیتی زیادی پیش آمده است و به دنبال راه حل این سوالات هستند. ✅"کتابخانه والدین"، عنوان کتابی است که در این روزها عصای دست بسیار خوبی برای والدین خواهد بود. در کتابخانه والدین به جواب سوالاتی از این دست خواهید رسید: ❓کدام کتاب، تربیت درست دینی را به صورت روان و قابل فهم بیان کرده است؟ ❓کدام کتاب، در حل مشکلاتی مانند نماز نخواندن فرزندان، اعتیاد فرزندان به فضای مجازی و بازیهای رایانه‌ای، به والدین کمک می‌کند؟ ❓کدام کتاب، روش‌های برخورد مناسب تربیتی را به والدین آموزش می‌دهد؟ ❓کدام کتاب، در شناخت بهتر فرزندان به والدین کمک می‌کند؟ ❓کدام کتاب به والدین کمک می‌کند که مسائل انقلابی، تاریخی، اخلاقی، و مهدویت را بهتر برای فرزندانشان بیان کنند؟ برای تهیه این کتاب میتوانید از طریق انتشارات شفق اقدام کنید: www.shafaq-book.ir مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به کارت ایمان داشته باش کسی که می‌خواهد باشد یک ویژگی‌هایی می طلبه اول این که خودش به کار خودش باور داشته باشد، ایمان داشته باشد به کار خود. مثلاً بداند وقتی روی من وقت می‌گذارد روی من موثر است و تغییر پیدا می‌کنم اگر فرض کنید که این شخص فکر کند که همه چیز وراثتی است یا محیط است که انسان را می‌سازد و هیچ اختیار و انتخابی برای فرد نیست پس بی خودی چه می‌خواهد بکند. هر کاری انجام دهد لغو است. بنابراین اول باید ایمان داشته باشد باور داشته باشد به این که کاری را که دارد انجام می‌دهد و می‌خواهد انجام دهد مفید و شدنی است و معنا دارد. یک آیه از قرآن می‌خوانم: آمَنَ الرَّسُولُ به ما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ پیامبر ایمان دارد به آن کتابی که برایش نازل شده یعنی به وحی خدا اول خودش ایمان دارد تا من و شما را به وحی دعوت می‌کند اگر ایمان نداشتند شدنی نبود. اگر مربی باور داشته باشد که همه چیز دنیا وراثتی است و یا محیط و طبیعت است که انسان را می‌سازد و چیزی به نام اختیار و انتخاب برای انسان وجود خارجی ندارد، چگونه می‌تواند برای هدایت مربی، گام بردارد!؟ مربی، در این حالت، دست به هر کاری بزند، لغو است. زمانی که مربی، به عملی که می‌خواهد انجام دهد، ایمان و باور داشته باشد، تربیت معنا پیدا می‌کند. پیامبر (ص)، ابتدا به وحی خداوند ایمان داشت که توانست مردم را به سوی او فراخواند. والسلام علیکم و رحمه‌الله حجة الاسلام آقاتهرانی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_847335341705658956.pdf
3.17M
📒 جزوه ✍حجه الاسلام حسن پور مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf