eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.20.MP3
36.95M
(۲۰) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه چهارم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی یک مدل«مهندسی فرهنگی» برای همه فعالان فرهنگی شیوه استاد محمدشجاعی در مهندسی فرهنگی، برای همه فعالان فرهنگی اعم از کسانی که در یک خانواده، محله، شهر، استان، کشور و خارج از کشور، حتی غیرمسلمانان فعالیت فرهنگی می‌کنند، کاربرد دارد. مدیر مسوول مؤسسه منتظران منجی که این شیوه را طی چهارده جلسه در یک اردوی فرهنگی مطرح کرده گفت: این بحث چنان عام، فراگیر و قدرتمند است که همه نیازهای فردی ما را در برخوردهای فرهنگی و روشهای فرهنگی و تربیتی، از تربیت فرزند تا کارهای کلان فرهنگی تأمین می‌کند. «مهندسی فرهنگی» بیانگر یک هندسه و ساختار ریاضی خاص است که ما این هندسه را توضیح می دهیم. قطعات مختلف یک جورچین را برای شما تکمیل می‌کنیم تا شخص به سهولت بتواند فعالیت تربیتی یا فرهنگی خودش را در هر سطحی که دوست دارد انجام بدهد. جلسات قبلی این مبحث را از طریق لینک های زیر مرور کنید: جلسه اول: eitaa.com/morabi_masjed/6491 جلسه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/6529 جلیه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/6593 eitaa.com/morabi_masjed/6594 جلسه در دو بخش تقدیم می شود.
004-Mohandesi Farhangi 1.mp3
10.76M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه چهارم(از۱۴) _ بخش اول مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
004-Mohandesi Farhangi 2.mp3
9.47M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه چهارم(از۱۴) _ بخش دوم مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت کادرسازی و نیروی کادر حجت الاسلام حميدرضا ترابی طبعاً وقتی انسان نیرویی تربیت می‌کند، نیرو در همه طیفی هست. اما یکی حلقه اولیه هست که مهم است و این حلقه را باید کجا تربیت کنی؟ این حلقه اولی خیلی مهم هست و بدون آن نمی‏توان کار را پیش برد. شهید علی انصاری، استاندار گیلان بود که تحت نظر آیت‏الله محمدی گیلانی تربیت شد. تحصیلاتش را در آمریکا تمام کرد و داشت پایانامه‌اش را می‌نوشت که به ایشان زنگ زدند در آمریکا که امام(ره) فرموده است بیایید! نیرو نیاز داریم. حالا ما چند نفر داریم که با یک تلفن، رساله دوره دکترا را در آمریکا رها کند و بیاید میدان؟ ایشان خیلی راحت می‌آید و بعدها شهید می‌شود. البته بعد از درگیری‌هایی که با منافقین و طرفداران بنی‏ صدر در استان داشته است. ما چند ردیف کار داریم. یک، کاری که می‌توان گفت کار رسانه‌ای و تبلیغاتی. یک کار هم کار فرهنگی است که کتاب نوشتن، مقاله نوشتن و... از جمله آنها است یا کانونی می‌زنیم و تابستان‌ها فعالیت می‌کنیم. بعد هم همدیگر را نمی‌بینیم. مثل این اردوهای جهادی که هر سال در یک جایی می‌روند و چند نفر را می‌بینند. هر کدام از این کارها در نوع خودش خوب و مورد نیاز هست. یک کار هم داریم که کار تبلیغی سنتی است که سنت حوزه‌های علمیه بوده است؛ یعنی منبر دارند، هئیت می‌روند. حالا ممکن است مرتب برگزار ‌شود یا شاید نظم و نسق جدی نداشته باشد. بالاتر از همه این کارها، کار تربیتی است. در کار تربیتی باید خروجی‌ها را دقیقاً بیابید. یک نظم و انضباطی دارد. این آدم باید در همه ابعاد رشد پیدا کند. ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، انقلابی، عاطفی و حتی ابعاد مهارتی؛ یعنی باید یک آدم باعُرضه و توانمندی باشد؛ انسان سالم و بانشاطی باشد. آدم دانا و دانشمند باشد. ما چنین آدم‌هایی را نیاز داریم. به این می‌گویند زندگی جهادی و به این فرد می‌گویند مجاهد فی سبیل‏الله. مثل مالک اشتر که هم مجتهد است و هم فرمانده لشکر هست، هم فرماندار و استاندار، هم آدم اخلاقی و زاهدی هست. لذا کار تربیتی از این جنس است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چرا برخی تشکل ها دچار روزمرگی می شوند!؟ یکی از مهمترین عوامل روز مرگی در فعالیت های فرهنگی گم کردن هدف است. تشکل هایی که از اهداف خود غافل شده و صرفاً به اتفاقات و جریانات روز مره مبتلا می شوند. چه بسیارند تشکل هایی که قرار بود مثلا در کار تربیتی حرکت کنند، اما اکنون اگر فعالیت های خود را ارزیابی کنند هشتاد درصد فعالیتشان تولید کتابچه و نشریات مناسبتی است. گاهی لازم است جلسات سالیانه تشکیل داد و نمودار پیشرفت در جهت رسیدن به اهدافی که برای آنها دور هم جمع شدیم را بررسی کنیم؛ البته تغییر اهداف و سیاست در صورتی مذموم است که ناخودآگاه باشد و اگر این تغییر بنا بر مصلحت یا ضرورت باشد، تغییر تاکتیکی و در صورت صحیح بودن قطعا ممدوح است. امام خامنه ای در این زمینه می فرمایند: «باید روشن باشد که اصلا کار فرهنگی را برای چه هدفی انجام می دهیم، بعد هم توجه کنیم که کار واقعا ناظر به آن هدف و متوجّه به آن جهت باشد. این نشانه کار فرهنگی درست است». مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374473.pdf
464.6K
🔷جزوه کادریابی و کادر سازی 🔹اصول کادرسازی 🔹مراحل کادر سازی 🔹الزامات 🔹کادریابی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آزمونی برای مربی آنانی که پای درس ما هستند و تحت ما، از مجالس و کلاسهای ما چه به دست می آورند و چه از دست می دهند؟ به این کلام بی نظیر رسول رحمت صلی الله علیه و اله با دقت بنگرید. رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله : لا تَجْلِسوا إلاّ عندَ كُلِّ عالِمٍ يَدْعوكُم مِن خَمْسٍ إلى خَمسٍ : مِن الشَّكِّ إلى اليَقينِ ، و مِن الرِّياءِ إلى الإخْلاصِ ، و مِن الرَّغْبَةِ إلى الرَّهبَةِ ، و مِن الكِبْرِ إلى التّواضُعِ ، و مِن الغِشِّ إلى النّصيحَةِ. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : تنها در مجلس عالمى بنشينيد كه شما را از پنج چيز به پنج چيز فرا مى خواند: از شک و دو دلى به يقين، از ريا به اخلاص، از دنيا خواهى به دنيا گريزى، از تكبّر به فروتنى و از ناخالصى به خلوص. بحار الأنوار : ٧٤/١٨٨/١٨. راستي ثمر مجالس و کلاس های ما 🔺یقین، 🔺اخلاص، 🔺 بی رغبتی به دنیا، 🔺تواضع و 🔺 پاک شدن از غل و غش است و یا ناخواسته 🔻شک وتردید در دل شاگرانمان می اندازیم 🔻یا ریاکار و متظاهر بارشان می آوریم 🔻یا با عملکردمان آنها را اهل دنیا می کنیم 🔻یا ایشان را به تکبر می آلاییم 🔻یا آنها را ناخالص و فریبکار می سازیم؟ و یا اساسا به این موارد کاری نداریم و گمان می کنیم با پرداختن به امور دیگر مشغول تربیتیم؟ پناه بر خدا... این روایت ناب، آزمونی است برای مربیان... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مربی باید بداند: 🔹قدرت نسبت به شاگرد و متربی، در مکتب تربیتی اهل البیت علیهم السلام به انصاف باید منتهی شود نه به استفاده نابجا از آن. ➕مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کلید تربیت 🔹روزگاری بود که کار تربیت این همه جزئیات ریز و درشت و این همه پیچ و خم نداشت. 🔸این همه رقیب و دشمن، کار تربیتی اولیاء و مربیان را خنثی نمی کرد. 🔹و این همه عوامل ضد تربیتی فراوان نبود... 🔍 اما امروزه باید 🔹مطالعه نمود، 🔸اندیشید، 🔹مشورت کرد، 🔸تلاش کرد، 🔹توسل کرد و دعا، 🔸و همچنین باید آموزش دید 🔹و رقیب را مرتبا رصد کرد 🔸و ... ✅ تا توفیق در تربیت رفیق راه شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf