مدیریت واگذاری کار به دیگران
یکی از اصول مهم #مدیریت_زمان در مورد کارهای تشکیلاتی، واگذاری اختیارات و کارها به نیروها و دیگران است.
♻️شما در تشکیلات هم جایگاه مدیریتی دارید و هم جایگاه تربیتی.
✅ در کار تشکیلاتی، تفویض یکی از مهمترین راهکارهای مشارکت تشکیلاتی، درگیر شدن و ایجاد حس مسئولیت کاری در اعضای تشکیلات است که به وسیله آن بهرهوری تشکیلات بالا میرود.
♻️از طرف دیگر یکی از ارکان تربیت فرد، تربیت هنگام فعالیت و مسئولیتدهی به فرد است.
🔆با واگذار کردن صحیح کار متناسب با ظرفیت و استعداد فرد، آن فرد را رشد دهید.
💠 در واگذاری کارها دنبال بازکردن مسئولیت کار از خودمان و انداختن به گردن دیگری نیستیم.
🌀 اگر واگذاری مسئولیت و کار به افراد به خوبی صورت گیرد، از سویی فرصت میکنید به کارهای اساسی و تصمیمگیریها و امور مربوط به آینده مجموعه یا معاونت تحت نظرتان برسید و از سوی دیگر، بستر رشد نیروهایتان را فراهم کرده اید.
#تشکیلاتی
#مدیریت_تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
5ab92355d7639e7d7d112b14_-2667393049022193772.mp3
5.74M
کلیپ صوتی
«تقوای جمعی از لوازم کار تشکیلاتی»
💠 بخشی از صحبت های امام خامنه ای که در این کلیپ صوتی خواهید شنید:
📣 ما یک تقوای فردی داریم، که هر کسی خود را تحت مراقبت دائم داشته باشد…یک تقوای جمعی هم داریم. تقوای جمعی این است که جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حیث جمع، مراقب خودشان باشند. بیمراقبتی جمعها نسبت به مجموعهی خودشان، موجب میشود که حتّی آدمهائی هم که در بین آن جمعها تقوای فردی دارند، با حرکت عمومیِ آن جمعها بغلتند و به جائی بروند که نمیخواهند....
#کار_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشکیلاتی
⬅️بخش اول
💠 مسوولیت پذیری داشته باشید. اگر سرتان رفت قولتان نرود. اگر در داشتن توان انجام کاری یا وظیفهای شک دارید، مسوولیت آن کار را قبول نکنید. اما اگر مسوولیتی قبول کردید به نحو احسن آن را انجام دهید.
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت انقلابی
کار تربیتی، منهای درگیری!
(آسیب شناسی فعالیتهای تربیتی در جبهه فرهنگی)
✅ یکی از مهمترین ویژگیهای #جبهه، این است که "خط درگیری" است. شما اگر در #پادگان_قدس_مشهد، 10 هزار نیرو آموزش بدهید و سازماندهی کنید این جبهه حساب نمیشود، چون در خط درگیری نیست.
✅ از بعضی دوستان در فرهنگسرا پرسیدم شما میخواهید چه نوع نیرویی تربیت کنید. گفتند میخواهیم کودکِ نمازخوان، درسخوان و مؤدب تربیت کنیم. گفتم اینکه مواضع #انجمن_حجتیه است!
✅ در کار فرهنگی و اجتماعی، اولین کار این است که باید خط درگیری را تشخیص بدهیم. مثلاً در #شلمچه جنگ است و یک عده در #مشهد و #تبریز و جاهای دیگر نشستند و دارند کار تربیتی میکنند، میگویند ما داریم نیرو میسازیم!
✅ خط درگیری امروز ما، تقابل #اسلام_ناب با #اسلام_آمریکایی است. هر کس درد جنگ اسلام ناب با اسلام آمریکایی را داشت در جبهه است والا ول معطل است.
✅ مشکل عمده ما این است که داریم روی فصل مشترکمان با ضدانقلابهای مذهبی یا مذهبی های غیر انقلابی کار میکنیم. این یعنی دور شدن از خط درگیری. به همین دلیل است که بسیاری از نیروهای ما، سر بزنگاهها بجای اینکه #بصیرت پیدا کنند ذهنشان شبههناک می شود. چون تا حالا همه اش شباهت دیده است، آن طرف هم مثل این طرف نماز میخواند، زیارت میرود، سینه میزند.
🔸وحید جلیلی، در گفتگو با ماهنامه حلقه وصل، شماره ۴۰
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://sapp.ir/morabi_masjed
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_39761063.pdf
1.16M
نوجوان و ارتباط
ویژگی های نوجوانان
استاد سرکشیک
#نوجوانان
#ویژگی_نوجوانان
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تکریم و ارزشمند کردن متربی
کرامت یک احساس است که اگر کسی بتواند برای متربّی خود ایجاد کند برای او دو ثمره خواهد داشت:
یکی شوق به نیکی و خوبیها و دیگری انزجار از بدیها
امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: «مَن کَرُمَت علَیهِ نَفسُه هَانَت عَلیه شَهَوَتُهُ»
«کسی که احساس ارزشمندی به او دست دهد، نفسانیت برای او پیش پا افتاده خواهد شد.»
آمار نشان میدهد که خلافکارترین افراد در زندانها عموماً کسانی هستند که در دوران کودکی از میزان ارزشمندی پایینی برخوردار بودهاند. وقتی از حضرات معصومین سؤال میشود که با کودکان زیرهفت سال چگونه برخورد نماییم، توصیه میشود که همچون سیّد و مولای خود با آنان برخورد کنید. براین اساس، ما باید با بچهها به گونهای ارتباط داشته باشیم که احساس کرامت و بزرگی را درک نمایند.
yon.ir/HrbUh
عموم کسانی که بعد از رسیدن به سن بلوغ رفتارهای نا متعارفی دارند، میخواهند با رفتار خود جلب توجّه کنند و روحیهی خود نمایی خود را ارضا نمایند. حال اگر آنان هُنر و یا مهارتی داشتند که به طور طبیعی میتوانستند به آن وسیله اظهار وجود نموده و خود را به گروه هم سن و سال خویش معرفی و اثبات نمایند شاید نیازی به خود نماییهای غیر متعارف پیدا نمیکردند. نیاز به تشخّص و شخصیت و معرفی خود به واسطهی یک شاخصهی ارزشمند، امری طبیعی و مورد نیاز کودکان است که باید در مسیر طبیعی اقناع گردد.
یکی از راه های کسب احساس ارزشمندی، توانمند نمودن متربی برای ابراز وجود به واسطهی یک هُنر است. حفظ یک شعر و یا خواندن یک مقاله و یا اجرای نقش در یک تئاتر در حضور افراد، میتواند این احساس را به بچهها اعطا کند.
اگر متربی ها در این سن توانمندی ابراز وجود و یا جسارت و قاطعیت و ... را کسب کردند، هیچگاه فراموش نخواهند کرد که مدیون مسجد و بچه مسجدیها بودهاند.
#مهارتهای_مربی
#شخصیت_دهی
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشتباهات ما در تبلیغ دین
نباید در مخاطب چیزی که سوال نیست در او زنده کرد باید از سوال های طبعی هر انسان شروع کرد
#استاد_پناهیان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅محوری ترین برنامه های ماه مبارک رمضان
با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان و ظرفیت های فوق العاده تربیتی این ماه توجه و برنامه ریزی مجموعه ها برای این ماه از ضروریات است.
در این پست محوری ترین برنامه های این ماه را توصیه میکنیم.
ان شاالله چند بسته پیشنهادی برای این ماه ارسال خواهیم کرد
💠از آنجا که ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است، برنامههای زیر به شما توصیه میشوند:
1ـ توجه و انس به قرآن از شایستهترین برنامههایی است که یک سرگروه میتواند برای حلقه برگزار کند.
2ـ بیان حکمتِ روزهداری با توجه به سن متربیان.
3ـ بیان احکام روزه به صورت مختصر برای متربیان غیرمکلف و به صورت کامل و مبتلا به برای متربیان مکلّف.
4ـ توجه دادن متربیان به ادعیه و مناجات و خلوت با خداوند متعال.
5-برگزاری مراسم افطار (با محوریت نماز اول وقت ؛ توجه ویژه به روزه اولی ها؛سخنرانی و ...)
6-برگزاری یکی از مراسم شب های قدر در جوار قبور مطهر شهدا
#ایده
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی ها و گفتمانهای کوتاه مربیان در گعده ها و حلقه های ماه مبارک #رمضان
شرح و توضیح دعای هر روز
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030147.pdf
278.6K
#جزوه | جذاب سازی #ماه_رمضان برای کودکان و نوجوانان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5834884956207186050.docx
22.2K
#متن_مجری | متن ادبی و شعر درباره ماه مبارک #رمضان
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسنامه ماه رمضان
متن کامل ۱۱۰ مقاله، ویژه ماه مبارک رمضان
#درسنامه
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5843673893813878923.pdf
25.53M
#مجموعه_نمایشگاهی | درس زندگی
ویژه ماه مبارک رمضان
👈تعداد ۱۵ تابلو
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های ماه رمضان.pdf
42.6K
۶۰ ایده و طرح ویژه ماه مبارک رمضان در سه دسته:
۱. معرفتی
۲. فرهنگی و هنری
۳. تفریحی و سرگرمی
#ایده
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#سرود های ویژه مناسبتهای ماه مبارک رمضان با موضوعات:
ماه رمضان و روزه
شبهای قدر
میلاد امام حسن(ع)
شهادت امام علی(ع)
روز قدس
قرآن و محافل انس با قرآن
نماز، دعا و مناجات
https://eitaa.com/soruod/3587
تکلیف چیست؟
یکی از مهمترین دلایلی که تو را به این سمت و این راه حق کشانده «هدایت» است، #هادی بودن توست.
کلمه «هدایت» در قرآن در موارد فراوانی استعمال شده است ولی ریشه و اساس همه آنها به دو معنی بازگشت میکند. «هدایت تکوینی» و «هدایت تشریعی».
هدایت تکوینی برای تمامی موجودات قرار دارد و منظور از آن رهبری موجودات به وسیله پروردگار زیر پوشش نظام آفرینش و قانونمندی های حساب شده جهان هستی است.
اما هدف ما در این جا هدایت تشریعی می باشد که به وسیله پیامبران و کتاب های آسمانی انجام میگیرد و انسان ها با تعلیم و تربیت آنان در مسیر تکامل پیش می روند.
«آنها را راهنمایانی قرار دادیم که به فرمان ما مردم را هدایت میکنند» (انبیاء / 73 – سجده / 24 )
#هدایت در آیات و روایات به دو معنی آمده است. ارائه طریق(نشان دادن راه) و ایصال به مطلوب(رساندن به مقصد).
هدایت پیشوایان الهی نیز از هر دو طریق صورت میگیرد. گاه تنها به امر و نهی قناعت میکنند، ولی گاه با نفوذ باطنی در دلهای لایق و آماده، آنها را به هدف های تربیتی و مقامات معنوی می رسانند.
ممکن است کسی یا چیزی وسائل حیاتی را در اختیار داشته باشد، اما طرز استفاده از آن را نداند، مهم آن است که به طرز کاربرد آنها آشنا باشد و این همان چیزی است که ما در موجودات مختلف به خوبی می بینیم که : چگونه هر کدام از آنها نیروهایشان را دقیقا در مسیر ادامه حیاتشان به کار میگیرند. چگونه لانه می سازند ؟ تولید مثل می کنند؟ فرزندان خود را پرورش میدهند؟ از دسترس دشمنان مخفی می شوند و یا به مبارزه با دشمن برمی خیزند؟
انسان ها نیز دارای این هدایت تکوینی هستند. ولی، از آنجا که انسان موجودی است دارای عقل و شعور، خداوند هدایت تکوینی اش را با هدایت تشریعی اش به وسیله پیامبران همراه و همگام کرده است که اگر از آن مسیر منحرف نشود، مسلما به مقصد خواهد رسید. به تعبیر دیگر انسان به خاطر داشتن عقل و اختیار، وظائف و مسئولیت ها و به دنبال آن، برنامه های تکاملی دارد که حیوانات ندارند و به همین دلیل علاوه بر هدایت های تکوینی نیاز به هدایت تشریعی نیز دارد.
تکلیف
حال که دانستی هدف پیامبر اسلام و ائمه، هدایت و راهنمایی مردم به سوی حق بوده، این سوال برای تو پیش می آید که #تکلیف من در این زمانه چیست؟
حال باید دید بهترین مصداق هدایت در عصر و دوران ما چیست؟ چه کنیم که مانند رسول خدا و ائمه، هدایت دیگران را به دست بگیریم و هادی باشیم؟
اگر کمی چشمان خود را باز کنی و دید خود را وسیع تر کنی و مرزها را بشکنی، متوجه خواهی شد که در وسط میدان هدایت ایستاده ای. جایی که آماده ای برای کار تربیتی و هدایت دیگران.
سرگروهی بهترین مصداقی است که میتوان برای ادامه روند هدایت معرفی کرد.
حال در عصر ما این عرصه و میدان خالی مانده، این سنگر دیگر رزمنده ای ندارد که لباس رزم بپوشد و به مبارزه و جهاد فی سبیل الله برود. تربیت و هدایت در دوران ما مظلوم واقع شده است و حال آماده ای که به ندای مظلومی جواب لبیک گویی که فرموده اند هرکسی ندای مظلومی را بشنود و او را یاری نرساند از ما نیست. میشنوی؟ صدای انسانهایی را که به دنبال راه حق و مستقیم هستند و نیست یاری رساننده ای که آنها را به مقصد برساند، برخیز و لباس تقوا بپوش، سلاح ایمان خود را کامل کن ، خشاب مهارت خود را جا بزن و در این میدان عمل بتاز که نوبت توست، هنگام هنر نمایی تو رسیده، اگر سلمان ها و ابوذرها برای دین مجاهدت کرده اند، اگر نافع بن هلال ها و حبیب بن مظاهرها با خون خود اسلام را پایدار نمودند ، اگر همت ها و باکری ها رفتند تا این انقلاب و نظام استوار بماند، حالا تو آمده ای تا امام زمانه ات تنها نباشد، آمده ای تا یاری کنی حضرت صاحب الزمان(عج) را. آمده ای تا #کادر_سازی کنی برای #انقلاب که مبادا با تند بادهای فتنه ای لرزه به جانش بیفتد. آفرین بر تو که به میدان تربیت قدم گذاشته ای.
خودت را مصطفی بدان، تو برگزیده شده ای، انتخاب شده ای تا افرادی را به سمت راه حق بکشانی، تو انتخاب شده ای تا گروهی را به نور خدا آشنا کنی ، تو انتخاب شده ای تا سرگروه باشی و هادی و این تکلیف توست.
#یادداشت
#تکلیف
#فقط_من_و_شما_مانده_ایم
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشکیلاتی
⬅️بخش دوم
تدبیر تشڪیلاتی
بخش دوم
💠عدم تناقض در حرف و عمل.
برای خودتان در تشکیلات اعتبار کلامی به دست بیاورید. آنچه در تئوری بیان میکنید با آنچه در عمل انجام میدهید تناقض نداشته باشد.
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
امام خامنهای: ما باید مواظب خودمان و زیر دستهایمان باشیم. باید مواظب باشیم که اولاً کار انجام بگیرد؛ ثانیاً درست انجام بگیرد؛ یعنی غلط و بد انجام نگیرد؛ محکم انجام بگیرد. گاهی میشود که دوتا چکش باید روی میخ زد، تا محکم بشود؛ اگر یکی زدی، این سست کاری است. پس، اولاً اصل انجام گرفتن است؛ ثانیاً در جهت بودن و درست بودن؛ ثالثاً محکم کاری؛ رابعاً سرعت عمل است. ۱۳۷۰/۱۰/۱۲
#امام_خامنهای
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf