هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_426840829198336097.mp3
5.74M
یک #هشدار جدی
«تقوای جمعی از لوازم کار تشکیلاتی»
#امام_خامنه ای
#تشکیلات
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
pyxv vpyy qzpy tpv tvzt.pdf
140.3K
#ایده هایی برای #محرم
منبر و هیئت
خیمه و ایستگاه صلواتی
تابلو اعلانات و اکرانهای شهری
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
ایده های محرم برای مخاطب نوجوان.pdf
45.3K
#ایده های یک خطی ویژه #محرم برای مخاطب نوجوان
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
هدایت شده از یک کانال ویژه👇
کانال تخصصی ســـــرود
انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی
آموزش تشکیل گروه سرود
همیار مربیان و معلمان پرورشی
تا آسمان راهی نیست...
http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
یک تربیت خوب
حضرت علامه طباطبایی درباره شرط یک تربیت خوب فرمودند:
«تربیتی دارای اثر صالح است که مربّیِ آن، دارای ایمان به آن چه که به متعلّم می آموزد باشد.
علاوه بر این، عَملش با عِلمش مطابقت کند و اما کسی که اصلاً به گفته های خود ایمان ندارد و یا بر طبق آن عمل نمی کند، امید خیری از تربیتش [نسبت به دیگران] نباید داشت.»
«حکمت زلال»- ص ۱۷۷
#مربی
مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5956146713495339229.pdf
519.3K
#جزوه مخاطب شناسی تربیت دینی نوجوان
......................................
#مخاطب_شناسی
#نوجوان
🌱مربی محور
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5961071589284905196.pdf
459.1K
#جزوه مخاطب شناسی تربیت دینی جوان
......................................
#مخاطب_شناسی
#جوان
🌱مربی محور،
@morabi_masjed
✅ شرایط موفقیت مربی
موفقیت مربی کودک و نوجوان و جوان مشروط به داشتن شرایط زیر است:
1 - آشنایی با معارف گسترده دین; هر چه مربی با معارف دینی (آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام) آشناتر باشد، میدان سخن و بیان برای او
بازتر خواهد بود. این مهمترین شرط موفقیت در این عرصه است.
2 - آگاهی از روحیات کودکان، نوجوانان و جوانان و «کشش ها»، «گرایش ها» و زمینه های «اثرپذیری » و شیوه های «اثرگذاری » بر آن ها، که دانش
روان شناسی آگاهی های مفیدی در این زمینه ارائه می دهد.
3 - آگاهی از اشعار، ضرب المثل ها، تمثیلات و تسلط بر ادبیات و توان استفاده به موقع از این گونه تعبیرات.
4 - شناخت زمان; از آنجا که نیازهای کودکان و نوجوانان در هر عصر و شرایطی متفاوت است، مربی موفق کسی است که با درک بهتر نیازهای آنان،
برنامه ای مفید و جهت دهنده و مرتبط با زمینه های موجود تهیه، تنظیم و اجرا کند.
5 - توانایی جلب توجه کودکان و نوجوانان به مطالب با بکارگیری آداب و فنون کلاسداری.
6 - توان تاثیرگذاری از راه تحریک عواطف و برانگیختن نفوس کودکان و نوجوانان.
7 - توانایی اقناع و باوراندن مساله.
🔆🔒 قانع کردن جوانان نیاز به استفاده از برهان و دلیل دارد ولی کودکان و نوجوانان با جلب توجه نمودن آنان به سخن، مطالب را خواهند پذیرفت. البته مطالب ارائه شده به این گروه نیز باید مستند و مستدل باشد ولی بیان دلیل و برهان های طولانی و خشک برای آن ها خسته کننده و غیرضروری است.
🔸🔹🔶🔷🔵🔷🔶🔹🔸
#مهارتهای_سرگروه
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
محرم، نوجوان، تربیت
شاید اگر زمانی باورش سخت بود که نوجوانی نابالغ چگونه ممکن است به میدان جنگ برود، رزم آوری کند، حماسه بیافریند و تاریخ ساز شود، تک تک روزهای هشت سال دفاع مقدس کافی بود برای ثبت روزانه صدها حماسه از این جنس که خالقانش «فهمیده» هایی بودند نوجوان اما بزرگ و بزرگ منش، فهمیده هایی که بعدها عکس های صورت های بی محاسن و معصومشان با پیشوند «شهید» زینت بخش شهرها و کوچه هایمان شد.
اما شب پنجم محرم ، شب عبدالله بن الحسن علیه السلام است، نوجوان نابالغی که در صحرای کربلا برای اولین بار این افسانه را به واقعیت مبدل کرد و شاید هر سال هزاران نوجوان در این شب ویژه خود را در جایگاه نوجوان حماسه ساز صحرای کربلا می بینند که آیا در نوجوانی آنقدر بزرگ شده اند که حامل پیام عاشورایی سید الشهداء باشند!؟
هیات میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق علیه السلام در برنامه شب پنجم سال گذشته خود دست به ابتکاری زد تا به نوجوانان حاضر در مجلس خود برای همزاد پنداری با نوجوان کربلا کمک کرده باشد.
در ابتدای مراسم سینه زنی، حاج میثم مطیعی مداح مجلس از نوجوانان حاضر در این جلسه خواست تا خود را به کنار منبر برسانند و اجرا کنندگان اصلی نوحه شب پنجم نوجوانان مجلس باشند.
پس از لحظاتی صدها نوجوان از گوشه و کنار مجلس خود را به کنار منبر رسانده بودند تا خالق لحظاتی زیبا و تاثر برانگیز باشند، نوجوانانی که با پیراهن عزای سیدالشهدا آماده اجرای نوحه ای بودند که بصورت ویژه برای آنها تدارک دیده شده بود.
ما همه "فهمیده ایم" نام نوحه ای بود با شعری از محمدمهدی سیّار ویژه نوجوانان مجلس؛
حاج میثم از مستمعین مجلس می خواهد تا سکوت کنند و این نوجوانان باشند که گوشواره بند اول نوحه را زمزمه کنند و چه زیبا و با چه شور و حرارتی نوجوانان مجلس زمزمه می کنند که
(جسمم، جانم فدای تو حسین جان)
وقتی صدای نازک نوجوانان در مجلس می پیچد، حال مستمعین هم متحول می شود و اشکهاست که جاری می شود.
همچنان که میثم مطیعی مشغول خواندن بندهای نوحه است، حال و هوای خاص این نوجوانان و اشک های روان آنها دلهای همه را صیقل می دهد و متاثر می کند و هر بیننده ای را به این فکر وا می دارد، که نوجوان و حماسه سازی با شور و شعور افسانه نیست.
این را در بند بعدی نوحه نوجوانان هم باتمام وجود فریاد می زنند:
"اگه سن و سالم کمه، باشه
اگه نوجوونم ولی مَردم
بیاین تا ببینین شجاعت رو
محاله بترسم یا برگردم
بیاین ببینین همه، اگه که سنم کمه
چه شوری به پا میکنم توی میدون
که هر جوری هس میام، برا دفاع از امام
سپر میشم و میگذرم از سر و جون"
و زمانی که به بند پایانی و تکرار گوشواره اصلی نوحه می رسند با تمام وجود وصدای نوجوانانه خود فریاد می زنند که:
"مرد رزمم / اگرچه نوجوونم
تا معرکه / خودم رو میرسونم
پای آقا / تا آخرش میمونم"
(یا ثارالله حسین حسین حسین جان)
اما بند آخر این نوحه یادی بود از عبدالله بن الحسن های عصر ما و زمانی که مداح این بند را می خواند، چهره های مصمم و جدی این نوجوانان هر کسی که این صحنه ها را از نزدیک می دید به خود مطمئن می کرد که در دوره کنوانسیون حقوق کودکان، هنوز دوره شیهد فهمیده ها تمام نشده ونه تنها تمام نشده که صدها وهزاران بار تکثیر شده است.
"یه روز نوجوونای با غیرت
برای جهاد لحظه میشمردن
واسه این که تا جبهه راهی شن
قلم تو شناسنامه میبردن
بگو دشمن بشنوه، که ما هم "فهمیده" ایم
که ایران هنوزم پر از بچه شیره
فداییهای امام، شعارمون یک کلام:
امیری حسینٌ و نِعم الامیره"
و شاید بلندترین فریادهای خودرا برای همخوانی این بند خرج کردند که:
"ما مردای / فردای این کشوریم
تا به آخر / بسیجی رهبریم
تا به آخر / بسیجی رهبریم"
(یا ثارالله حسین حسین حسین جان)
شاید خیلی از نوجوانان مجلس شب پنجم هیات میثاق با شهداء این را به زبان نیاورده باشند ولی قطعا در این شب صدها عهدو پیمان در دلها بسته شد و خوب می دانیم که عهد و پیمان دوران شباب و نوجوانی یعنی چه ....
شاید تولید کارهایی اینچنین موثرترین اتفاقاتی باشد که در یک هیات عزاداری برای تربیت نسل های جوان تر می تواند اتفاق بیافتد، کارهایی برای نوجوانان، جوانان و دختران که می تواند زمینه ای را برای حس همزاد پنداری آنها فراهم کند تا بتوانند خودرا در زمین کربلا و کربلای امروزشان پیدا کن
#هیئت
#تربیت
#فرصت_تربیتی_محرم
#محرم
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5855116528504013035.pdf
2.8M
آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ میشود
نویسنده: اصغر طاهرزاده
#کتاب
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ میشود نویسنده: اصغر طاهرزاده #کتاب مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ
آنچه در این کتاب میخوانید سلسله بحثهايي است که استاد طاهرزاده تحت عنوان «آنگاه که فعاليتهاي فرهنگي پوچ ميشود» مطرح کردهاند. ايشان به عنوان معلمي که در سطوح مختلف آموزشی سالهاي متمادي تدريس کرده و در چندين مسئوليت فرهنگي، در رابطه با چگونگي فعاليتهاي فرهنگي سالهاي سال انديشيده و قبل از انقلاب اسلامي تا کنون همواره دغدغه رشد سطح #فرهنگ_ديني جامعه را داشتهاند، در يک جمعبندي نهايي حرفهاي خود را در اين نوشتار خدمت ارائه داده تا عزيزاني که در امور فرهنگي و ديني برنامهريزي ميکنند و فعاليت مينمايند، قبل از آنکه با بيثمري نتايجِ کار خود روبهرو شوند، به موضوعاتي که در اين کتاب مطرح شده است بينديشند.
مباحث این کتاب، همانطور که از عنوان آن پیداست بیشتر به #آسیب_شناسی فعالیتهای فرهنگی میپردازد و لذا هوشیاری عزیزانی را که دستاندرکار فعالیتهای فرهنگی هستند برميانگیزاند. از این رو ممکن است سبک و سیاق مطالب عدهای را به این سوء تفاهم بکشاند که نباید هیچ فعالیتی انجام داد.
در حالیکه این نوع مباحث نه برای تعطیل کردن جریان فعالیتهای فرهنگی و نه محکوم کردن فعالان فرهنگی است، بلکه به بازنگری و بررسی عوامل آسیب زای فعالیتهای فرهنگی میپردازد تا مسیر رشد حقیقی گم نشود.
بدیهی است که در جای جای کتاب به آسیبهای فعالیتهای فرهنگی آنگاه که از مسیر صحیح منحرف میشود اشاره شده است.
#معرفی_کتاب
#فرهنگی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
پای درس تشڪیلات
قسمت دوم(از۶)
برنامه هاي عملي اي که در آن ، تفوق و برتري کارکرد ساختار اسلامي و نيروهاي مؤمن به چشم بخورد؛ بايد به گونه اي باشد که خواهر مسلمان و برادر مسلمان ما که از يک هم سن و همکلاسي و هم رتبه ي غيرمسلمانش در مقام عمل ديني صالح تر است، در مقام عمل اجتماعي نيز سودمندتر باشد.
اگر عمل شما به حال مردم سودمند واقع شود، ماندني خواهيد بود. اين بيان قرآن است .«فاما الزبد فيذهب جفاء واما ما ينفع الناس فيمکث في الارض»؛[کفر مي رود و آن چه براي انسان سودمند است مي ماند.رعد/آيه 17]
💠سودمندي بيشتر ما باعث پيروزي ماست.
به همين جهت در خودسازي فردي و جمعي مجموعه هایتان بايد طوري برنامه ريزي کنيد که در صحنه خدمت به مردم بدرخشيد؛ نه براي تعريف مردم بلکه براي خدا.
💠ارتباط خود را قوي کنيد؛ وقتي يک عده در اقليت هستند، بايد بکوشند تا به کمک ارتباطات گسترده، يک جمع بزرگتر شوند.وقتي که همه يک جا جمع هستيد، احساس دلگرمي و قدرت بيشتر مي کنيد.
ادامه دارد...
#پای_درس_تشکیلات
#اصول_کار_تشکیلاتی
بخش اول:
eitaa.com/morabi_masjed/2143
مربےمحور؛نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5996701637245141395.mp3
2.38M
✅ #استاد_پناهیان
مشکل فراگیر بین بچه مذهبیها و انتقاد شدید امام صادق(ع)
🔻چه خبره هی میگید: فلانیها رو قبول ندارم،با فلانیها رابطه ندارم
#تشکیلات_اسلامی
مربی محور
@morabi_masjed