eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
یک مبارزه طولانی، یک مبارزه تشکیلاتی... نکات بسیار ریز و روشن نشده ای در زندگی موسی بن جعفر هست. موسی بن جعفر یقیناً یک دورانی را در خفا زندگی می کرده، اصلاً زندگی زیرزمینی که معلوم نبوده کجاست. که در آن زمان خلیفه ی وقت افراد را می خواست، از آنها تحقیق می کرد که موسی بن جعفر را شما ندیدید، نمی دانید کجاست؟ و آنها اظهار می کردند که نه... 👈 شما ببینید زندگی یک انسانِ این جوری، زندگی کیست؟ یک آدمی که فقط مسئله می گوید، معارف اسلامی بیان می کند، هیچ کاری به کار حکومت ندارد، مبارزه ی سیاسی نمی کند، که زیر چنین فشارهایی قرار نمی گیرد. حتی در یک روایتی من دیدم که موسی بن جعفر(علیه السلام) در حال فرار و در حال اختفا در دهات شام می گشته، «وَقعَ موسی بن جعفر بَعضِ قُرایِ الشّام هارِباً مُتَنَکِّراً فَوَقَعَ فی غار»(بحار الانوار، ج۴۸،ص۱۰۵)، که توی حدیث هست، روایت هست که موسی بن جعفر مدتی اصلاً در مدینه نبوده، در روستاهای شام تحت تعقیب دستگاه های حاکمِ وقت و مورد تجسّسِ جاسوس ها، از این دِه به آن ده، از آن ده به این ده، با لباس مبدّل و ناشناس؛ که در یک غاری، حضرت به یک غاری می رسند و در آن غار وارد می شوند و یک فرد نصرانی در آنجا است. حضرت با او بحث می کنند؛ در همان وقت هم از وظیفه و تکلیف الهی خودشان که تبیین حقیقت هست، غافل نیستند؛ با آن نصرانی صحبت میکنند و نصرانی را مسلمان می کنند. 🚨 این زندگی پرماجرای موسی بن جعفر یک چنین زندگی است، که شما ببینید این زندگی چقدر زندگی پرشور و هیجانی است. ما امروز نگاه میکنیم، موسی بن جعفر خیال می کنیم یک آقای مظلوم بی سر وصدایِ سربه زیری بود در مدینه و رفتند مأمورین این را کشیدند، آوردند در بغداد یا در کوفه در فلان جا یا بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند و از دنیا رفت، همین و بس. ❌ قضیه این نبود. ✅ قضیه یک مبارزه ی طولانی، یک مبارزه ی تشکیلاتی، یک مبارزه ای با داشتن افراد زیاد. در تمام آفاقِ اسلامی موسی بن جعفر کسانی داشت که به او علاقه مند بودند. کتاب انسان۲۵۰ ساله ص۲۹۶ و ۲۹۷ بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه معصومین(ع) ۲۵۰_ساله مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
📙معرفی کتاب کتاب ‌«اصول انضباط در اسلام» مجموعه تک گفتارهای موضوعی شهید مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
گفتار تشکیلاتی استاد علیرضا پناهیان: تا چهار نفر در یک تشکل دینی، مثلاً در یک هیأت، کنار هم کار می‌کنند، یک‌دفعه‌ای شعبه می‌زنند و دو تا هیأت دیگر درست می‌شود؛ چون نمی‌توانند با هم کار کنند! البته تکثر هیأت‌ها خوب است، ولی عدم تحمل همدیگر خوب نیست، چون موجب می‌شود عناصر برای امام زمان(ع) تربیت نشوند! در حالی که هیأت باید در درجۀ اول، خود اداره‌کنندگان هیأت‌ها را رشد بدهد. ولی متأسفانه این‌قدر رشد نایافته هستیم که در اثر کوچکترین اختلافی از هم جدا می‌شویم و برای هم فداکاری نمی‌کنیم. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت کار در تحقق ظهور استاد پناهیان: برخی می‌آیند محضر امام زمان و می‌گویند:آقا! من به فدای شما ملائک می‌فرمایند:اشتباه آمدی؛ تکی قبول نیست. برو و . 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجـــربه هفتم🔺 🔹عنوان تجربه🔹آگهی پذیرش مڪبر و مؤذن نوجوان 🔸شــــرح تجـــربه🔸 ✍تصور ڪنید یڪ روز در حیاط مدرسه ویا در مسیر تردد نوجوانان و جوانان در محلـه زندگی شما و حتی روی شیشه مغازه ها و نانوایی یڪ آگهی ڪاملا˝جدی به شڪل زیر به چشم بخورد: "آگهی پذیرش مڪبر و مؤذن نوجوان برای مسجد حضرت ابوالفضل(ع)" واحد فرهنگی مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در نظر دارد از بین نوجوانان محله،ده نفر مڪبر و مؤذن را برای نمازهای مغرب و عشاء با شرایط زیر ثبت نام نماید: ۱.قبولی در آزمون مڪبری و مؤذنی ۲.حضور حداقل دو نوبت در نمازهای جماعت مغرب و عشاء دو هفته قبل از پذیرش ۳.ارائه رضایتنامه اخلاقی والدین در یڪماه گذشته 🔻امتیازات🔻 ۱.صدور ڪارت مڪبری و مؤذنی با امضاء و مهر امام جماعت مسجد ۲.عضویت افتخاری در گروه مشاوران نوجوان هیأت امنای مسجد ۳.شرڪت در اردوهای فصلی گروه فرهنگی مسجد و ڪانون ۴.شرڪت در مسابقات مڪبری و مؤذنی مساجد محله ۵.شرڪت در اردوهای زیارتی مشهد مقدس،قم،جمڪران،راهیان نور،وامثال آن بصورت رایگان براے مڪبران و مؤذنان نمونه و برتر 🔸هدف از اجـراے تجربه🔸 تبلیغ مڪبری و مؤذنی در محل به شیوه ای تازه و جذاب،ایجاد رغبت در نوجوانان برای حضور در مسجد ونیز بهاء دادن به جایگاه مقدس مڪبری و مؤذنی از طریق ثبت نام رسمی و آگهی پذیرش 🔺نڪته مرتبط تڪمیلی🔺 ✍البته،برای انجام موفق این تجربه شما باید از قبل ،هماهنگی های لازم با امام جماعت،هیأت امنا،ومتولیان فرهنگی و سایر مساجد محله انجام شود ودر مسجد مذڪور نیز مجریان طرح خارج از دستورالعمل اعلام شده در آگهی مذڪور،مڪبر و مؤذن دیگری به ڪار نگیرند. هم چنین در این تجربه تڪریم شخصیت نوجوانان اوایل حضور در مسجد و چشم پوشی از خطاهای احتمالی دوره آغاز مڪبری و مؤذنی آنان با ڪرامت و بزرگواری عامل مؤثری برای جذب و تثبیت این افراد به مسجد و نماز جماعت خواهد بود. هم چنین آگهی پذیرش مڪبر و مؤذن باید بسیار شڪیل،زیبا و جذاب و در عین حال وزین و معنوی تهیه وتنظیم گردد و در مڪان هایی نصب شود ڪه به جایگاه مسجد و نماز جماعت لطمه ای وارد نشود،علاوه بر این در انجام این قبیل تجربیات،لازم به یادآوری است ڪه در طراحی این قبیل آگهی ها،استفاده از عڪس مڪبران ومؤذنان نوجوان فعلی مسجد در حال مڪبری و اذان گویی بسیار اثرگذار خواهد بود. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربے محــور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
ایده های فرهنگی و تربیتی(۲) کتاب وقف در گردش... #ایده مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷من یک مربی هستم؟  امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! به هر حال، در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه امروزه اکثر مربیان مسجدی نوعا از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، ناآگاهی و کجروی آنان را به رخشان نکشد، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد، 👈منتظر تغییر آنی و دفعی در مخاطبانش نباشد، گاه خود را به تغافل بزند، از خطاهای قابل اغماض آنها در اولین برخورد چشم پوشی کند، اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش موعظه در پیش می گیرد، گاهی به کسی هشدار می دهد، گاهی مستقیم و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را هدایت می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه اول باید طرحی نو در اندازد، شالوده ای جدید پایه ریزی کند، نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. بنابراین و در این راه، همواره باید یازمان باشد که رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرارویش ترسیم نماید. ✍م.انصاری مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5877445608209383541.pdf
666.7K
روشهای تربیتی ناظر بر رابطۀ تعاملی مربی و متربی از منظر نهج البلاغه جهت ارتقاء سطح مربی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
مربی موفق بخش اول(از۱۰) ➕به کارت ایمان داشته باش کسی که می‌خواهد باشد یک ویژگی‌هایی می طلبه اول این که خودش به کار خودش باور داشته باشد، ایمان داشته باشد به کار خود. مثلاً بداند وقتی روی من وقت می‌گذارد روی من موثر است و تغییر پیدا می‌کنم اگر فرض کنید که این شخص فکر کند که همه چیز وراثتی است یا محیط است که انسان را می‌سازد و هیچ اختیار و انتخابی برای فرد نیست پس بی خودی چه می‌خواهد بکند. هر کاری انجام دهد لغو است. بنابراین اول باید ایمان داشته باشد باور داشته باشد به این که کاری را که دارد انجام می‌دهد و می‌خواهد انجام دهد مفید و شدنی است و معنا دارد. یک آیه از قرآن می‌خوانم: آمَنَ الرَّسُولُ به ما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ پیامبر ایمان دارد به آن کتابی که برایش نازل شده یعنی به وحی خدا اول خودش ایمان دارد تا من و شما را به وحی دعوت می‌کند اگر ایمان نداشتند شدنی نبود. اگر مربی باور داشته باشد که همه چیز دنیا وراثتی است و یا محیط و طبیعت است که انسان را می‌سازد و چیزی به نام اختیار و انتخاب برای انسان وجود خارجی ندارد، چگونه می‌تواند برای هدایت مربی، گام بردارد!؟ مربی، در این حالت، دست به هر کاری بزند، لغو است. زمانی که مربی، به عملی که می‌خواهد انجام دهد، ایمان و باور داشته باشد، تربیت معنا پیدا می‌کند. پیامبر (ص)، ابتدا به وحی خداوند ایمان داشت که توانست مردم را به سوی او فراخواند. والسلام علیکم و رحمه‌الله حجة الاسلام آقاتهرانی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_214124589519732892.doc
102.4K
موضوعات تربیتی مناسب حلقه های جوانان مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدلهای کار فرهنگی ۱. مدل موجی: مجموعه کارهایی که در برهه ای از زمان می آیند و حرکت های بزرگی در راستای آن انجام میشود و مخاطب آن عموم است؛ مثل هيأت های مذهبی در ماه محرم. این کارها بطور مثال یک هفته مانده به محرم، آغاز و تا یازدهم محرم ادامه مییابد. سپس در دهه ی فاطميه و شبهای قدر دوباره شروع میشود. و یا برخی فعاليت هایی در زمينه دفاع مقدس مانند نمایشگاه، یادواره و... و یا محافل انس با قرآن از این قبيل می باشد. ۲. مدل حرفه ای: برای این مدل، به طور پيوسته کار میکنند و تعطيلی ندارند؛ مانند برگزاری جلسات منظم اخلاق، جلسات قرآنی، جلسات هفتگی یا ماهانه حضور در منزل شهدا، حلقه های مطالعاتی، نشریه و ... مخاطب این برنامه ها افرادی هستند که پایه تر بوده و دغدغه خودسازی داشته و از مدل بالا جذب می شوند. ٣ .مجموعه های بسترساز: مجموعه های بسترساز خواص را پرورش میدهند و این خواص، مسئولين مجموعه های موجی و حرفه ای میشوند و به عبارت دیگر این افراد می توانند مسولين جدید در قسمت های مختلف تشکل ها و مجموعه ها شوند. باید متناسب با مخاطب مدل را انتخاب کنيد و سعی بر این داشته باشيد تا از هر سه مدل بهره ببرید چرا که محيط ها غالبا ظرفیت هر سه مدل را دارند. ِ برای مثال کار مدل سوم را نمی توان برای مخاطب مدل اول انجام داد. برای مثال، ادبيات کتابی که در سطح بالای علمی نوشته شده و یا کلام برخی علمای رده بالای علمی دارند نمی تواند عوام را جذب کند؛ چرا که آنانکه ادبيات کلاميشان نخبه پسند است، کمتر می توانند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند. این، قانون است. باید برای جلسات عمومی تر، فردی را دعوت کنيم که عموم از او سود ببرند. اگر برای این مراسم، شخص نخبه ای را دعوت کنيم، مخاطب از جلسه سود نخواهند برد. همچنين اگر برای مخاطب پيگير ، مفاهيم عميق ارائه ندهيد نيروی بالقوه او را نيز از دست می دهيد. البته به این نکته مهم دقت داشته باشيد که قشر جوان به نسبت عموم مردم نياز به مدل نخبگانی تر دارد و دنبال مطالب تازه تر و عميق تر می باشد. یکی از بزرگ کارهای فرهنگی این است که بخواهيم عموم را به سمت نخبگی بدون مدیریت ببریم. برای نمونه، می بينيم عده ای دور هم جمع می شوند به و این نتيجه می رسند که هيأت به درد نمیخورد و باید حلقه ی مطالعه تشکيل دهند. هيأتی که متشکل از صد نفر بوده است، بعد از مدتی هشتاد نفره می شود. بعد از شش ماه، شصت نفر،بعد ده ماه پنج نفر باقی می مانند. این در حالی است که اگر به روش هيأتی به کارشان ادامه می دادند، دویست نفر می شدند. صحبت این است که نخبگی کار خودش را دارد. در کار فرهنگی نباید نقش گروه های پيشرفته را بازی کنيم. برای مثال، گروه هایی بودند که برای پيشرفت مجموعه ی خود، از مجموعه های دیگر الگو برمی داشتند؛ اما همان مجموعه بعد از شش ماه تعطيل میشد. چرا؟ چون اعضای آن می خواستند نقش بازی کنند. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اصول کار از منظر امام رضا(ع) 🔹آیا لزوما فضای مساعد می خواهد؟ 🔹شروع از کجاست؟ 🔹جایگاه خودشناسی و خودباوری در کار فرهنگی چیست؟ و... 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374503.pdf
1.41M
مجموعه مباحث فرهنگی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
انگیزه در کار فرهنگی باید برای انجام و دینی خود را تقویت کنیم. انگیزه اهمیت بسیاری در  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود. یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند. ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه، تاریخ و امام زمان(عج) و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود. استاد پناهیان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث سیزدهم: کار فرهنگی، خروجی داشته باشد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌پای درس تشڪیلات قسمت سوم(از۵) 💠جذب عناصر جديد؛ گاهي دافعه خيلي قوي است اما جاذبه چندان قوي نيست. مسلمان، هم دافعه دارد و هم جاذبه. شما بايد جاذبه تان زياد باشد، بايد کلامتان و رفتارتان چنان باشد که اطرافيانتان را يکي يکي جذب کنيد. اصلاً بايد برنامه داشته باشيد براي جذب آنها. مبادا فکر کنيد که اينهايي که با ما مخالف هستند ديگر کارشان خراب است و درست شدني نيستند. خير، انسان تغيير مي کند.خيلي ها آدم هاي خوبي هستند، مي لغزند و بد مي شوند. خيلي ها آدم هاي بدي هستند و در اثر ارشاد و معاشرت خوب مي شوند. تعاليم اسلام يادتان نرود. اسلام مي گويد تا آخرين لحظات حيات، در توبه باز است. انضباط؛ هرکار دسته جمعي اي که انجام مي دهيد بايد همراه باشد با انضباط تشکيلاتي. بچه مسلمان ها به انضباط مقدار کمي بها مي دهند.بايد يک مقدار به انضباط بيشتر بها بدهيم.اما نظم فرعوني نه؛ زيرا نظم گاهي فرعوني و طاغوتي است. نظم ما بايد الهي، سازنده و نوراني باشد. ادامه دارد... قسمت اول: eitaa.com/morabi_masjed/2231 قسمت دوم: eitaa.com/morabi_masjed/2143 مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
📝شهید مظلوم ، دکتر بهشتی : ما به یك #تشكیلات نیرومند هماهنگ خلّاق منسجم كه در آن استعدادها همدیگر را بیابند، نیازمندیم. #تشکیلاتی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
تمریناتی برای کار تشکیلاتی چه چیز باعث خواهد شد که ما در تشکیلاتمان از یکدیگر تنفر پیدا کنیم ،چرا باید زود از کوره در برویم ... هرطور بخواهیم به این مسئله نگاه کنیم ،می بینیم که علت همه اینها این است که آن طور که باید " هدف" مان را از کار جمعی نشناخته ایم ... نمیدانیم کجا هستیم ؟برای چه آمده ایم؟ که به چه هدفی برسیم؟ و ملزومات رسیدن به این هدف چیست ؟ در غیر این صورت ... ما باید بدانیم که ما آمده ایم که قدم در طریق الی الله بگذاریم و حرکت کنیم ... پس اگر همه چیز الی الله است ... تحمل مشکلات و دلخوری هایی که گاهی در کار جمعی به وجود می آید برایمان احلی من العسل خواهد بود _که البته طبیعی هم هست ، بالاخره در یک جمع چند نفره که همه هم عقیده و هم نظر نیستند گاهی نظراتی خلاف آنچه ما داریم هم مطرح می شود چنانکه در یک خانواده هم همینطور است،اصلا در غیر این صورت مجموعه رشدی نخواهد داشت. پس باید تمرین کنیم؛ که برای امام زمانمان اگر چند بار عصابانیتمان را کنترل کنیم ... اگر مانع از تبدیل شدن دلخوری های ساده به کدورت شویم ... اگر گاهی بگذریم ... و در پیشگاه ولی از مشکلاتمان دم نزنیم ... مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5877332981281981032.pdf
2.69M
معرفی کتب تشکیلاتی استاد محمدمهدی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجـربه هشتم🔺 🔹عنوان تجـربه🔹ڪارت امتیاز نمـاز 🔸شــــرح تجـــربه🔸 ✍یڪ مربی مسجدی، ڪارت زیبایی را طراحی ڪرده بود با عنوان "ڪارت امتیاز نماز" در این ڪارت درست مثل ڪارت عضویت ڪتابخانه ها و امثال آن ڪه در قسمت پشت ڪارت ڪادرهایی مربع شڪل برای تمدید تاریخ عضویت وجود دارد. دوازده محل جمع بندی امتیاز، ویژه دوازده ماه سال وجـود داشت و در قسمت جلوی ڪارت هم طراحی عڪس دو نوجوان نمازگزار دختر وپسر دو حال نماز خواندن به چشم میخورد ڪه در ڪنار حدیث شریف"نماز ستون دین است" ڪار شده بود. برای امتیاز دهی در ڪارت "امتیاز نماز" می توان فرم های مشخصی را برای هرماه در اختیار متربیان قرار داد ڪه در آن هر نماز جماعت ۲۰امتیاز،نماز فرادای اول وقت ۱۰امتیاز ونمازهای با تأخیر نیم ساعت وبیشتر از اول وقت ۵امتیاز داشته باشد. هم چنین برای تشویق بچـه ها به خواندن نماز صبح در اول وقت نیز می توان، امتیاز نماز صبح را درست پس از اذان مثلا˝ ۳۰ قرار داد. علاوه بر این در انجام این طرح می توان متناسب با سن مخاطب، نمازهای مستحبی را برای جبران ڪسری امتیاز اعضاء با امتیازات ۲تا ۵نمره مشخص و تعیین ڪرد. 🔸هدف از اجرای تجربه🔸 انس با نماز و تمرین خواندن نماز در اول وقت ویا به جماعت 🔺نڪته مرتبط تڪمیلی🔺 ✍بدون تردید،همه ڪودڪان به طور فطری استعداد و پذیرش انجام تڪالیف مذهبی رو دارند، امّا آنچه ڪه مهم است ،چگونگی روش ارائه یا عرضه اسباب رشد یا آیین الهی به آنهاست. البته،برای تحقق این مهم،حتما˝ باید متربیان در طول زندگی بارها و بارها در معرض مشاهده و یادگیری رفتار یا تڪالیف مذهبی به بهترین نحو در مسجد محل قراربگیرند تا نماز خواندن، به مرور زمان و بتدریج پاسخی گردد به نیازهای فطری و درونی آنان در خصوص حس پرستش و بندگی. هم چنین الگوهای برتر نماز در دوران ڪودڪی آموخته شود،تا با شناخت ومعرفت وارد سنین راهنمایی وبالاتر شوند و کارت امتیاز را ڪنار بگذارند وتنها معنویت نماز را طلب نمایند. در این طرح باید از رقابت های ڪاذب پرهیز شود. این طرح برای رده سنی سوم تا پنجم دبستان توصیه میشود برای ڪسانی ڪه سال اول حضورشان در مسجد است. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربے محــور،نونگاهے اصیل به فرهنگـ و تربیت دینے @morabi_masjed