ابتذال در مدارس
به بهانه هفته معلم
در فضای مجازی فیلمهای زیادی از پخش آهنگ مستهجن و مبتذل در مدارس به بهانه جشن روز معلم و با حضور مدیران و معاونین مدرسه در چند روز اخیر منتشر شده است
آهنگهایی که حاوی عبارات و مضامین بسیار زننده و جنسی است.
واقعا این گونه مدارس جای تربیت فرزندانمان است؟
وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این شرایط باشد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره پخش موسیقیهای زیر زمینی در مدارس توضیح داد.
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به پخش برخی کلیپها در مدارس که حاشیهساز شده است،اظهار کرد:
با هرگونه تخلف در حوزههای علمی، آموزشی و فرهنگی که در مدارس اتفاق بیفتد برخورد قانونی میکنیم.
وی ادامه داد: شادابسازی مدارس فقط در چارچوب شرع و قانون باید انجام شود و هرگز این فرآیند نباید مساوی با ابتذال باشد، اگر عواملی خارج از مدرسه در خارج از فضا حضور پیدا کنند و منجر به وقایعی نظیر همین پخش کلیپهای خارج از عرف در مدارس شوند، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: از تمام افرادی که به هر شکل از چنین مسائلی در مدارس اطلاع دارند، تقاضا میکنیم اخبار و مستندات خود را از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تهران و همچنین شماره تلفنهای ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و سایت رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش مطرح کنند.
وی تأکید کرد: ماجرای پخش موسیقیهای خارج از عرف در مدارس هم در حال پیگیری است و نتایج آن را سریعا اعلام خواهیم کرد.
منبع:
https://www.yjc.ir/00T3IQ
تدبیر تشڪیلاتی
بخش سوم
💠- از برنامههای مصوب و ابلاغی پیروی کنید. برای پیشبرد برنامههای تشکیلات مجدانه تلاش کنید. حتی اگر کاری خارج از مسوولیت اما در توانتان بود انجام دهید. یادتان باشد که پیشرفت تشکیلات و پیشرفت شما به هم گره خورده است.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نمونه کار تشکیلاتی
🔻رسولخدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروههای ۱۰نفره، سازماندهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروهها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی بهواسطه نقبا، به پیامبر متصل میشدند.
🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات، مانند رسولخدا(ص) به سازماندهی و شبکهسازی مخاطبان خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت. نمیشود صرفاً با سخنرانیهای عمومی به اصلاح جامعه پرداخت.
آیا مسجدیهای ما به گروههای ۱۰نفره سازماندهی شدهاند؟!
🔻 #سازمان_دهی و تشکیلات، هم عامل رشد معنوی و اخلاقی است و هم لازمۀ قوی شدنِ مردم در معیشت است.
مسجد محل ارتباط گرفتنِ مردم با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند!
🔻کنارِهمنشستن در صف نماز جماعت، باید مقدمۀ تعاون و تشکیلاتی زیستن باشد و #امام_جماعت، رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیشنماز باشد.
👤علیرضا پناهیان- ۹۶.۱۱.۱۶
🚩دانشگاه صنعتی شریف
#تشکیلات
#استاد_پناهیان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۱۴
حیات یک تشکیلات به این است که مرتّب زیر نظر باشد. یعنی یک نفر دائم به آن تشکیلات نگاه کند، این نگاه مثل نور چراغ قوه است و تا زمانی که به یک نقطه افتاده باشد آن نقطه روشن است، امّا به مجردی که چراغ قوه را گرداندید، دیگر آن نقطه روشن نیست.
۱۳۷۳/۴/۲
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⬛️ تک روی ، عقب ماندگی به همراه دارد.
📌 اگر ما بخواهیم بی سازمان و بی تشکیلات فعالیت کنیم موفق نخواهیم شد .
اگر این مطلب را پذیرفتید که چه بهتر
اگر هم نپذیرفتید به ۵۰ سال پیش تا حالا می ماند که
همه مان خُرد شدیم
له شدیم
قوایمان تلف شد
هر کس راه خودش را رفت
و
مشکلات بیشماری پیش آمد
نتیجه هم این شد که دیگران هزاران فرسنگ از ما جلو افتاده و رفتند
اما ما هنوز همین جا هستیم
و بازهم می مانیم
میل خودتان است .
می خواهید بپذیرید
نمی خواهید هم نپذیرید
📝 سخنان امام موسی صدر در جمع روحانیون . قم . مهر ۱۳۴۴
#تشکیلات
#امام_موسی_صدر
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔰آنچه که #رپ بر سر نوجوان می آورد ...
⭕️نکاتی حائز اهمیت برای نوعی از موسیقی
ابتدای یادداشت را با حرف نوجوانی شروع میکنم که دچار حالی پریشان شده و سخت مضطر است ...
«« روز های اول برام خیلی مهم نبود چه کسی این رپ رو خونده و فقط دوست داشتم گوش بدم اونم به صورت تفریحی ،( یادمه اولین رپی که گوش دادم رو از دوستم گرفتم) بعده ها بیشتر گوش میدادم تا جایی که وقتی از مدرسه میرسیدم خونه باید حتما هندزفری تو گوشم بود و حتی سره سفره هم گوش میکردم.
کم کم اعتیاد بهش پیدا کرده بودم ولی اخه چیزه بدی نبود ...
من چیزایی رو گوش میکردم که درد جامعه رو بیان میکرد و خیلی خوب میتونست اونارو مطرح کنه ، اما بعد از یه مدت دیگه وقتی سر درسام بودم نمیتونستم تمرکز کنم ، زود اعصابم خورد میشد و کم کم ادم خشونت طلبی شده بودم . بعضی وقتها خیلی پر انرژی بودم و بعضی وقتا تو فامیل گوشه گیر بودم .
علتش رو نمیدونستم ولی کم کم دیگه دین هم برام دچار نواقصی بود و احساس میکردم باید دینم رو عوض کنم ....
الان سر درگمم و ....»»
خب در متن همه چیز کاملا واضح است ، نوجوانی حدود ۱۵ ساله دچار عارضه ی اعتیاد به موسیقی آن هم از نوع رپ شده است . وقتی امروزه با برخی از نوجوانان صحبت میکنید متوجه میشوید بعضی از تشدید های کلمات را خیلی مکرر استفاده میکنن و موقع صحبت کردن نمی توانند حروف و کلمات رو بیان کنند .
آسیب های رپ از آن چه که فکر میکنید بیشتر است و در این یادداشت انشاءالله به صورت تیتروار و مختصر مطرح میشود و در یادداشت های بعدی به بررسی مشکلات و مسائل میپردازیم.
1⃣اولین مشکلی که برای نوجوان بعد از گوش دادن رپ فارسی برایش به وجود می آید ، #عدم_تمرکز است ، نوجوان دیگر نمیتواند حواس خود را جمع مطلبی کند و به دلیل خاصیت این مدل موسیقی
دچار اختلال فکری میشود.(اختلال در تمرکز)
2⃣دومین مشکل از آن جا شکل میگیرد که نوجوان دچار #اعتیاد به موسیقی میشود و مدام خود را وابسته به این سبک موسیقی میداند.(اعتیاد به رپ)
3⃣سومین مشکل این است که به خاطر بعضی از فحاشی هایی که در این نوع موسیقی انجام میشود نوجوان مجبور است از هندزفری استفاده کند و همین عامل باعث از بین رفتن #شنوایی او میشود .(اختلال شنوایی)
4⃣چهارمین مشکل #عدم_ظرفیت موجود نوجوان است ، ظرف او بسیار ظریف است و برای هجمه ای از مشکلات جامعه قدرت و توان درک ندارد و در نتیجه دچار شکست روحی میشود ، یعنی میخواهد کاری انجام بدهد حالا چه درست چه اشتباه اما نمیتواند ...
5⃣پنجمین مشکل آن است که با گوش دادن به این نوع موسیقی دچار #اختلال_عصبی شده و سریعا واکنش نشان میدهد ، فکر میکند با داد و بیداد میتواند کاری کند و همین عامل باعث تشنج روحی و عصبی او میشود .
6⃣ششمین عامل مخرب #گوشه_گیری و منزوی شدن نوجوان است که باز هم میتوان آن را با عامل های بالا پیوند زد.
7⃣هفتمین مشکل ان جاست که دیگر نوجوان نمیتواند درست صحبت کند ،
یعنی دچار #اختلال_گفتاری شده و در نتیجه به خاطر همین دیگر در جمع دوستان حاضر نمیشود و کم کم از جمع دور میشود.
8⃣هشتمین مشکلی که برای او پیش می آید قبح بعضی از کلمات برای او شکسته میشود و دیگر به راحتی بعضی از کلمات توهین آمیز را به کار می برد ... (#قبح_شکنی)
9⃣نهمین مشکل ان است که او #بی_هویت میشود ، یعنی با توجه به حرف هایی که در اون موسیقی میشنود و فطرت پاکی او دارد دچار تناقض شده و چون در حال شکل گیری شخصیت می باشد و هنوز ثبات شخصیتی پیدا نکرده سریعا دچار تحول میشود و چون این تحول با فطرتش تناقض دارد دچار #دوگانگی شخصیت نیز میگردد.
این یادداشت ادامه خواهد داشت ...
✍مصطفی کریمی
#یادداشت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5862916945027793001.mp3
9.84M
🎙شاهکلید تربیت
🔺حجت الاسلام #عالی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اهتمام به پایان دلپذیر در امور تربیتی
استفاده از نکات روانشناسی در تبلیغ و تربیت
💡 می دانید چرا برندگان مدال برنز از برندگان مدال نقره خوشحالترند؟
اگر به چهرهی قهرمانان ورزشی روی سکوهای المپیک نگاه کنید متوجه میشوید که برندگان مدال برنز از برندگان مدال نقره خوشحالتر هستند.
✨ دلیل این موضوع اثر پایانی است که ورزشکاران تجربه میکنند. ورزشکاران برنده مدال برنز مسابقات را با پیروزی (خاطره خوش) تمام میکنند اما برندگان مدال نقره با شکست (خاطره بد) مسابقات را بهپایان میرسانند.
💫 دانیل کاهنمن برنده نوبل اقتصادی در تحقیقی میگوید که مغز ما در یادآوری خاطرات اثر پایانی آن را بهیاد میآورد و نتیجه میگیرد که آن موقعیت خوب یا بد بوده.
مثلا در پایان یک رابطه، اگر رابطه با گفتگوهای بدی پایان یابد افراد تمام آن رابطه را بد میدانند و برعکس.
کاهنمن به این اتفاق نام تئوری اثر پررنگ پایانی را داد. این تئوری میگوید که اقدامهای آخر مهم است. شکل پایان دادن یک کار و آخرین اقدامات ما اگر رنگ و بوی پیروزی داشته باشد ما احساس شکست نداریم و بالعکس.
و این یعنی به پایان دلپذیر امور تربیتی و تبلیغی بیشتر اهتمام ورزیم.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_48283802.doc
1M
#طرح_تربیتی_مدارس_امین
این فایل حاصل تفکرات و اندیشه های گروه بزرگی از علمای #تربیت هست که چندسالی هست که در کشور در حال اجراست.
هدف اصلی طرح، تربیت دانش آموزان است، به طوری که باورها و رفتارهای اساسی دینی در وجود آنها نهادینه شود و برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه کنند.
#مدارس_امین
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای:
ولادت امام حسن(ع)
شهادت امام علی(ع)
شبهای قدر
روز قدس
آهنگ باکلام، بیکلام و متن
https://eitaa.com/soruod/3869
4_764795416125374545.pdf
491.2K
جزوه ارزشمند"کلیات برنامه های تابستانه"
#تابستان
مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@morabi_masjed
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
بخش اول
کار فرهنگی اگر به جریان سازی منجر نمیشود، چه بسا انجام ندادنش بهتر باشد
بچه های مساجد، هیئات، تشکل های فرهنگی و جهادی و سیاسی، مجموعه های فرهنگی و غیره باید توجه کنند که اگر فعالیت اونها در سطح یه شهر، یه استان و یا کشور جریان ساز نباشه و در بزنگاه ها نتونن مردم را پای کار بکشونن بدونن که کارشون ابتره.
بزنگاه یعنی انتخابات ها، یعنی حوادث سیاسی، پدیده ها و فتنه ها و ... .
کار باید جریان ساز باشه یا نهایتاً به جریان سازی برسه. بله شاید سالها طول بکشه تا کار شما به ثمر بنشینه یا جریان ساز بشه؛ بله گاه کار مدت داره. چندسال طول میکشه
اما عزیزان فعالان فرهنگی باید مطمئن باشند که کارشون بعد از مدتی(چندماه یا چندسال) جریان ساز خواهد شد و میتونن در سطح یه شهر، یه استان یا کشور مؤثر واقع بشن. حتماً همه ما باید بعد از مدتی ترمز کنیم و کمی به عقب برگردیم و کمی فکر کنیم که داریم چه می کنیم؟ گل لگد می کنیم یا بادمجون واکس میزنیم؟!! با یه بزرگتری مشورت کنیم. با یه استاد و کارشناس مشورت کنیم بعد دوباره ادامه بدیم...
✍ داود مدرسی یان
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
من مطمئنم که جریان فرهنگی کشور با همۀ این ناسازگاریهایی که میشود، از لابهلای این پیچ و خمهای سخت عبور و رشد میکند.
«أنکَ کادِحٌ اِلیٰ رَبّکَ کَدحاً»*
من این رشد را میبینم. واقعا تفکرات و ذهنها و مغزهای فعال و مبتکر و خوبی کاملاً مشاهده میشوند و اینها پیش خواهند رفت. دشمن انقلاب و دشمن اسلام نمیتواند از طریق فرهنگ، کاری را که میخواهد بکند. البته مشکلات فراوانی درست کردهاند و درست خواهند کرد؛ شکی نیست، اما ایمانها و همتهای شماها نخواهد گذاشت آنطور که میخواهند پیش آید. ۱۳۷۹/۱۱/۲۹
*) سوره انشقاق، آیه۶ «ای انسان یقیناً تو با کوشش و تلاشی سخت به سوی پروردگارت در حرکتی، پس او را دیدار میکنی.»
#امام_خامنه_ای
#فرهنگ
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️محکومیت عامل نفوذی فرهنگی به ۱۰ سال حبس
🔸اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه یک خانم دانشجو که با عوامل فرهنگی انگلیس همکاری و قصد نفوذ به نهادهای فرهنگی ما را داشت طی یک سال گذشته تحت پیگیری بود و پس از بازداشت و برگزاری جلسه محاکمه به ده سال حبس در محاکم قضایی محکوم شد.
🔹این متهم هم اکنون در زندان به سر میبرد و عواملی که با وی همکاری داشتند تحت تعقیب قرار گرفتند.
🆔 @YjcNewsChannel
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
⭕️محکومیت عامل نفوذی فرهنگی به ۱۰ سال حبس 🔸اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه یک خانم دانشجو که با عوامل فر
تهاجم فرهنگی، مقوله ای #حقیقی و برنامه ریزی شده است و تنها راه مبارزه با آن نیز مصونیت بخشیدن به جوانان و دیگر افراد جامعه است.
مساجد، مدارس، دانشگاه ها، کانونها، پایگاه های بسیج، مجموعه ها و دستگاه های فرهنگی ریز و درشت؛ شما را بخدا از خواب بیدار شوید.
سیل از نگاه دیگر
اسف بار بود که سیلی آمد و برد انسانهایی بی گناه را و اسف بار تر این که زیر گل و لای دفن و برای همیشه نفسشان را خاموش ساخت.
😔 هر ایرانی هم که شنید غصه خورد و با حضور و مال خود مرهم بر این زخم نهاد.
🔹 اما هر روز و بلکه هر ساعت سیلی مهیب تر و سهمگین تر می آید و خواب ما را بر هم نمی زند.
🔸سیل بی دینی، فحشا و اعتیاد، فرزندان شیعه و ایتام مهدی فاطمه را هر روز قربانی خود می کند و این درد کمتر کسی را می گزد.
سیل اگر بنیان باورها را بکند و ببرد باید خود را به آب و آتش زد یا عافیت طلبانه دست روی دست گذاشت و پا روی پا انداخت و وظیفه را از خود ساقط نمود؟
🗣 فریادهای جوانان و نوجوانانی که می روند تا به قهقهرا را ناشنیده بگیریم؟
پناه بر خدا...
بچه های فراوانی روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت که فلانی تو اگر
❤️دلی می سوزاندی
⏳ عمری صرف می کردی
💰 پولی خرج میکردی
من معتاد نمی شدم
لب به حرامی نمی زدم و
به فحشا و چه چه مبتلا نمی شدم...
بزرگی می فرمود: گاه سر در لاک نماز و روزه ایم اما زانجا که وظیفه دستگیری از جوان و نوجوانی را رها کرده ایم برایمان معصیت می نویسند.
در حقیقت
معصیتی که آن جوان و نوجوان مرتکب شده را برای من و تو که می توانستیم مانعش شویم می نویسند.
و ما در خیال خوش کسب ثواب
نماز و روزه مستحبی...
چه خوش گفت سعدی که:
چو می بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است
#بفهمیم_چرا_انسان_خلق_شده_ایم
#یادداشت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشڪیلاتے
بخش چهارم
💠 از خود محوری پرهیز کنید. حس برتری جویی چیز بدی نیست اما باید در مسیر صحیح بیافتد. حس برتری جویی را در رقابتهای مثبت و سالم تشکیلاتی برای بهتر انجام دادن وظایف تشکیلاتی خود به کار گیرید. خود رای و خودپرست نباشید.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf