eitaa logo
شهید مدافع حرم جواد محمدی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
44 فایل
تنها ڪانال رسمی شهید مدافع حرم جواد محمدی : @javad_mohammady میگفت:"مردان خدا، گمنامند" آنچنان طریق گمنامی در پیش گرفت که لایق شهادت شد اینجا از اومینویسیم تا با یادش، روحمان جَلا گیرد 🌹 #شهید_جواد_محمدے🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
•°مدتۍ هست ڪه درگیرِ سوالے شده‌ام تو چہ دارۍ ڪہ من این‌گونہ هَوایے شده‌ام @javad_mohammady
هرکسی نماز میخونه ؛👇🏼 باید بتونه کسی رو نماز خون کنه . تبلیغ وظیفه مومن نیست ؛ تبلیغ ویژگی مومن است... @javad_mohammady
.علیه‌السلام 💠و در جواب مردي شامي فرمود: (مرد شامي پرسيد آيا رفتن ما به شام، به قضا و قدر الهي است؟ امام با كلمات طولاني پاسخ او را داد كه برخي از آن را برگزيديم:) وای بر تو! شايد قضاء لازم، و قدر حتمی را گمان كرده ای؟ اگر چنين بود، پاداش و كيفر، بشارت و تهديد الهی بيهوده بود. خداوند سبحان بندگان خود را فرمان داد در حالی كه اختيار دارند، و نهی فرمود تا بترسند، احكام آسانی را واجب كرد، و چيز دشواری را تكليف نفرمود، و پاداش اعمال اندك را فراوان قرار داد، با نافرمانی بندگان مغلوب نخواهد شد، و با اكراه و اجبار اطاعت نمی شود، و پيامبران را به شوخی نفرستاد، و فرو فرستادن كتب آسماني برای بندگان بيهوده نبود، و آسمان و زمين و آنچه را در ميانشان است بی هدف نيافريد. اين پندار كسانی است كه كافر شدند و وای از آتشی كه بر كافران است. 📒 @javad_mohammady
1⃣:درباره معنا و مفهوم قضا و قدر و نقش انسان در آن توضیح دهید. 2⃣:اینکه فرمودند خداوند با اکراه اطاعت نمیشود همان تفسیر لا اکراه فی الدین هست؟ 3⃣:آیا نفس عمل ارسال رسل و انزال کتب، نشان دهنده اختیارانسانها برای اطاعت خداوند فرض شده، به سبب این بوده که انسانها خود را در مقابل دعوت پیامبران مختار میبینند ؟ 4⃣: " امرعباده تخییرا،"بواسطه این جمله بعضی میگویند پس عبادت اختیاری است چراشماامربه نمازمیکنید . چه جوابی برای این شبهه میشود داد ؟ (عشق به نمازراچگونه منتقل کنیم؟ پسر که هنوزتکلیف نشده تاچه اندازه در مورد اقامه نماز تغافل کنیم ) : ✅اجمالا باید اعتقاد داشته باشیم که همه چیز به مقدار و تقدیر الهی اندازه گیری می شود ؛ مانند تقدیر رزق و عمر و ... و بر اساس علم و حکمت خداوند متعال حکم آن صادر و حتمی می شود . البته در این میان اختیار و اراده انسان هم جزئي از علل و اسباب قضا و قدر است... اما حضرت در درباره غور کردن زیاد در معنا و حقیقت قضا و قدر میفرمایند:"راهی است، تاریک آن را مپیمایید و دریایی است ژرف، وارد آن نشوید و رازی است خدایی، خود را به زحمت نیندازید" بنابراین اولا اعتقاد و ثانیا التزام و تمکین نسبت به قضا و قدر وظیفه هر موحدی است ✅✅ بله چون نیازی به اکراه نیست به دلیل اینکه "قَدْ تَبيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الغَيّ" ✅✅✅ بله زیرا انزال کتب و ارسال رسل در واقع ، دعوت انسانها و هر دعوتی ممکن است اجابت بشود و یا نشود پس دلیل اختیار است ✅✅✅✅اینکه عبادت اختیاری است با اینکه تخییری باشد فرق دارد. اختیاری یعنی حالا که ریشه و مبانی دین تبیین شده دیگر نیازی به اجبار نیست هر کس اطاعت کند نتیجه اش را می بیند و هر که ترک عبادت کند نتیجه اش,را می بیند اما تخییری یعنی دو طرف قضیه مساوی است هر طرف را بگیری فرقی با طرف دیگر ندارد مثل وجوب تخییری کفاره روزه. 5⃣:درباره قضا و قدر توضیح بفرمایید. : سختی فهم مساله قضا و قدر و مساله دیگری که تحت عنوان جبر و اختیار در عقاید ما مسلمانان مطرح است ،باعث شده که ائمه اطهار علیهم السلام توصیه کرده اند ، اگر وارد بحث این دو موضوع شدید ودرک نکردید و دچار شبهات دیگری شدید ، آن را رها کنید ،به جهت این که شما توحید و معاد و عدل و....را با استدلال و برهان پذیرفته اید ودر چارچوب اصلی دین مشکلی نیست ، حال اگر دردرک این دو مساله که گاهی خیلی عمیق و پیچیده است و درک آن از عهده هرکسی برنمی آید ، دچار سختی شدید .به همان استدلال در آن معانی بسنده کنید و یقین داشته باشید که خداوند نه کسی را مجبور می کند نه در قضا و قدر بدون حکمت و علم اقدام به کاری میکند . 🔴اما توضیح اجمالی : قضا و قدر چون با سرنوشت انسانها ارتباط بسیار نزدیک و پیچیده ای دارد ، درکش برای اکثر انسانها سخت است.چون ما نسبت به سرنوشت خود نگرانیم و برایمان حائز اهمیت است. از طرف دیگر خیال میکنیم از قبل همه چیز نوشته و قطعی شده است ، بدون این که اختیار ما مورد توجه قرار بگیرد، این اصلا منطقی و عاقلانه نیست . اما حقیقت این است که از قبل همه چیز در علم الهی مشخص است ، همه چیز در تقدیرات الهی اندازه گیری شده و هرچیز که اندازه گیری شده و همه جوانب بررسی یا دانسته شده ،قضای الهی یعنی حکم حتمی الهی هم برآن واقع شده ، اما در سلسه عوامل و اسبابی که جمع آنها تقدیر و بعد قضای الهی را منجر میشود ، اختیار و اراده انسان هم دیده شده نه این که بدون در نظر گرفتن اختیار انسان درجای دیگری کارها تعریف و بسته شده و انسان بدون اختیار مجبور است تن به قضا و قدر الهی بدهد. در حقیقت خود این مساله که انسان با اختیار کاری را در زمان مشخص انجام میدهد هم در قضا و قدر الهی نقش دارد . 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ✨ @javad_mohammady
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای آرامش روح و جان بریم نماز اول وقت📿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ در سینه بغض حسرت در چشم اشک ماتم بی تو درون قلبم جمعند بی قراران...💔 ✨| @javad_mohammady
AUD-20201229-WA0009.mp3
783.8K
🍃برآورده شدن حاجات مهم با توسل به حضرت زهرا (س) @javad_mohammady
12-98121707.mp3
12.7M
✍ قرار‌ هر شب‌ ما : فرستادن پنج بہ نیت سلامتی و تـعـجــیـل در «عج» هدیہ ‌بہ‌ روح ‌مطهر • • دعاے امام زمان«عج» بدرقہ ے همگی ♥♥♥ 🌱 ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ | @javad_mohammady
شخصی‌به‌امام‌صادق«ع» عرض‌کرد: ما‌نسبت‌به‌دنیا‌علاقه‌مندیم. حضرت‌فرمودند:برای‌چه‌دنیا را‌می‌خواهی؟ گفت:می‌خواهم‌از‌امکانات‌دنیا برای‌ازدواج‌استفاده‌کنم‌،به‌زیارت خانه‌خدا‌بروم‌و‌حج‌انجام‌دهم، مخارج‌زن‌و‌بچه‌ام‌را‌تأمین‌کنم، به‌دوستانم‌کمک‌کنم‌و‌در‌راه‌خدا صدقه‌بدهم. امام‌فرمودند: این‌که‌از‌دنیا‌نیست بلکه‌از‌آخرت‌است. 📚بحــارالأنوار،ج۷۰،ص۱۰۶ ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
دلخوش نشسته ام که شاید گذر کنی لعنت به شایدی که مهیا نمیشود... ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
ما باید از همه طبقات ملت تشکر کنیم،که این پیروزی تا اینجا به واسطه بوده است. وحدت کلمه همه مسلمین، وحدت کلمه اقلیت های مذهبی با مسلمین، وحدت دانشگاه و مدرسه علمی، وحدت طبقه روحانی و جناح سیاسی، باید همه این رمز را بفهمیم که وحدت کلمه رمز پیروزی است؛و این رمز پیروزی را از دست ندهیم. 💬امام خمینی (ره) ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
گویند شهادت مهر قبولی ست که بر دلت میخورد .. شهدا.. دلم لایق مهر شهادت نیست اما شما نظر کنید .. این کویر تشنه دریا میشود .. باعطرشهادت ... ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
📿 آیا می ارزد در برابر متاع زودگذر دنیا به عذابِ همیشگیِ آخرت مبتلا شوید..!؟ . 🍃 ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
قرار بود زنده باشید و جان های مُرده را من مُرده ام ، به فریاد نمی رسید؟! ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
‏يک شهر پر از آدم و این حجم پر از درد لعنت شود آن شب که تو را برد و نیاورد ..:)💔 ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
1_257080261.mp3
2.75M
✍ قرار‌ هر شب‌ ما : فرستادن پنج بہ نیت سلامتی و تـعـجــیـل در «عج» هدیہ ‌بہ‌ روح ‌مطهر • • دعاے امام زمان«عج» بدرقہ ے همگی ♥♥♥ 🌱 ┅═ ❤️🍃❤️ ═┅ | @javad_mohammady
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحن خاکی شما را، سنگِ مرمر می‌زنیم دور تا دورِ حرم را، اسم حیدر می‌زنیم گنبد و گلدسته می‌سازیم، از جنسِ طلا شاخه‌ای از یاس هم، با عشق مادر می‌زنیم السلام علیک یا حسن بن علی (ع) join⇒⇓           🆔 @javad_mohammady 💟
°•♡ یڪ نگاه تو مےتواند مرا به سمت بهشت هدایت ڪند....🕊 چه زیبا دلڪنده‌ای خوشا به حالَــــت... join⇒⇓           🆔 @javad_mohammady 💟
🌹 نماز كنار سفره 🌹 يكى از علماى بزرگ، روزى پس از ساعتها درس و بحث به منزل مى آيد، سفره غذا پهن مى شود؛ عالم فرزانه مى بيند كه چند دقيقه اى تا آمدن غذا فرصت هست، كنار سفره به نماز مى ايستد. 💍 خانم مى پرسد: آقا مگر نماز نخوانده ايد؟ مى فرمايند: چرا نماز خوانده ام، امّا مى ترسم روز قيامت از اين چند دقيقه سؤال كنند كه چرا عمرت تلف شد؟ 📚 خاطرات حجت الاسلام قرائتى ؛ ج۲ ؛ ص: ۷۶ join⇒⇓           🆔 @javad_mohammady 💟
.علیه‌السلام 💠و درود خدا بر او فرمود: حكمت را هر كجا كه باشد، فراگير، گاهي حكمت در سينه منافق است و بی تابی كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينه مومن آرام گيرد. 📒 join⇒⇓           🆔 @javad_mohammady 💟
1⃣:چطور میشود حکمت در سینه منافق جا داشته باشه؟ : حکمت هرچه باشد در زمان انتقال از فردی به فرد دیگر ، به شکل الفاظ و مفاهیم منتقل میشود . در واقع حکمت چیزی شبیه علم و اطلاعات است با این تفاوت که باید دید قلبی که آنرا دریافت میکند ، اثر حقیقی آن را به دست می آورد یا خیر؟ مثل این که شما اگر به زبان خاصی صحبت کنید فقط کسانیکه آن زبان را بلد هستند ، متوجه منظور شما میشوند . قلب منافق ظرفیت درک اثر حقیقی حکمت را ندارد ، ممکن است از نظر اطلاعات و آگاهی ، الفاظ و مفاهیم را بتواند در قلب خود جای دهد اما نمی تواند از اثر آن حکمت ، اثر و بهره ای ببرد . اما قلب مومن به جهت صفا و ایمانی که دارد ظرفیت درک آن حقیقت حکمت را که در پشت الفاظ نهفته ، دارد. لذا اگر حکمت برفرض در قلب منافق یا کافری وارد شود ، نمی تواند اثری بر قلب و شخصیتش بگذارد . و نهایتا از زبان او خارج می شود و بر قلب مومن وارد میشود و در قلب مومن جا میگیرد . 2⃣: باتوجه به کلام مولا بفرمایید حکمت آیا علم وبصیرت ومعرفت و..... است؟ چگونه میتوان به حقیقت آن رسید؟ 3⃣:حکمت رافراگیر هرچند از منافقان باشد! آیا مجوز کسب علم از مراکز علمی کفر و دولتهای غرب داده شده ؟ یا در اینجا لفظ منافق این مسأله را شامل نمیشود؟ ومنافق در اصطلاح روزمره برای دریافت ِحکمت از او کیست؟ : نقل شده که «ابن مبارك» به عنوان نظارت بر شهر در كوچه ها راه مى رفت چشمش به مرد مستى افتاد كه آواز مى خواند و مى گفت: «أضَلَّنى الْهَوى وَأنَا ذَليلٌ وَلَيْسَ إلى الَّذى أهْوى سَبيلٌ» هواى نفس مرا ذليل كرد و افسوس كه راهى به آن كس كه به او علاقه دارم، نيست. ابن مبارك از آستين خود كاغذى درآورد و اين بيت را نوشت. به او گفتند: شعرى را از شاعر مست مى نويسى؟ او گفت: مگر ضرب المثل معروف را نشنيده ايد كه «رُبَّ جَوْهَرَة فى مَزْبَلَةً» اى بسا گوهرى در ميان زباله ها افتاده باشد؟ گفتند: آرى. گفت: اين هم گوهرى بود از مزبله! تعبير به «تَلَجْلَجُ…» با توجه به اينكه اين واژه به معناى اضطراب و ناآرامى است اشاره به آن است كه جايگاه كلام حكمت آميز سينه منافق نيست، ازاين رو در آنجا پيوسته ناآرامى مى كند تا خارج شود و در جايگاهى كه متناسب آن است; يعنى سينه شخص مؤمن در كنار ساير سخنان حكمت آميز قرار گيرد. نتيجه اين سخن همان است كه از روايات مختلف معصومان(عليهم السلام) استفاده كرديم كه و دانش هيچ ندارد; ☝️نه از نظر : «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ مِنَ الْمَهْدِ إلَى اللَّحَدِ» ☝️ و نه از نظر : «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَلَو بِالصّينِ» ☝️و نه از نظر مقدار و كوشش: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَلَوْ بِخَوْضِ اللُّجَجِ وَشَقِّ الْمُهَجِ» ☝️و نه از نظر همان گونه كه در اين حكمت و در حكمت بعد آمده است. آرى علم وحكمت به حدى اهميت دارد كه هيچ محدويتى را به خودنمى پسندد. ✳️ در اينجا اين سؤال مطرح مى شود كه در بعضى از روايات از جمله روايتى كه از امام باقر(عليه السلام) در ذيل آيه شريفه (فَلْيَنْظُرِ الاْنْسانِ إلى طَعامِهِ) آمده است كه امام(عليه السلام)فرمود: منظور از طعام «علْمُهُ الَّذى يَأخُذُهُ مِمَّنْ يَأخُذُهُ; دانشى است كه فرا مى گيرد بايد نگاه كند از چه كسى فرا مى گيرد» ‼️ بنابراين گرفتن سخن حكمت آميز از منافق چه معنا دارد. ☑️ پاسخ سؤال اين است كه گاه سخن حكمت آميز به قدرى واضح و روشن است كه از هر جا و از هر كس كه باشد بايد آن را پذيرفت; ولى در موارد ديگر كه انسان مطالب را به اعتماد استاد فرا مى گيرد بايد نزد كسى برود كه از نظر ديانت و علميت مورد اعتماد باشد. 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع join⇒⇓           🆔 @javad_mohammady 💟