eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
376 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
💠 پرسش: آیا دوستی اهل البیت مانع دوستی خداوند نمی شود؟ ✍️پاسخ: اجازه دهید پاسخ شما را با اشاره به آیاتی از قرآن ارائه دهیم. خداوند در قرآن می فرماید: قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي؛(1) بگو: «اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد.» در این آیه تبعیت از پیامبر، نشانه محبت به خداوند معرفی شده است.یعنی اگر خداوند را دوست دارید از پیامبرش تبعیت کنید. حالا اگر در قرآن به دنبال مصادیق تبعیت بگردیم به این آیه برخورد می کنیم: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى؛(2) بگو: «به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما نمى‌خواهم مگر دوستى درباره اهل بيتم.» در این آیه خداوند، دوستی و محبت اهل البیت را به نوعی پاداش و مزد رسالت پیامبر می داند.در واقع پیامبر در برابرتحمل تمام سختی های رسالت و مشکلاتی که در جهت هدایت خلق متحمل شدند اجر و مزد و پاداش نمی خواهند و تنها چیزی که طلب می کنند محبت اهل البیت علیهم السلام است. در آیه دیگری از قرآن چنین میخوانیم: قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْر إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلاً؛(3) بگو: «بر اين [رسالت] اجرى از شما نمى‌خواهم، جز اين‌كه هركس بخواهد راهى به سوى پروردگارش [در پيش] گيرد.» با مقایسه این آیات با یکدیگر به این نتیجه می رسیم که در پیش گرفتن راهی به سوی خداوند، تنها از طریق مودت اهل البیت امکان پذیر است، در واقع راه خدا و سَبیل رب و قرار گرفتن در مسیر الهی، از مسیر تمسک به اهل البیت می گذرد و مودت اهل البیت نیز نوعی تبعیت از پیامبر است و تبعیت از پیامبر هم محبت به خداوند را نتیجه می دهد. بنابراین محبت به اهل البیت مرتبه پایین تر محبت به خداست. چون خداوند را دوست داریم، اهل البیت علیهم السلام را نیز دوست داریم.به این دلیل که آن ذوات نورانی با بندگی خود به بالاترین مراتب عبودیت رسیده اند و همین امر منجر شده که محبت به آنها شعاعی از محبت به خداوند باشد. پی نوشت ها: 1. آل عمران (3)، 31. 2. شورى (42)، 23. 3. فرقان (25)، 57. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠 پرسش: آیا بین حیا و داشتن ایمان ارتباط وجود دارد؟ افرادی را میبینیم که در ظاهر حیا را رعایت نمی کنند اما بی دین و ایمان هم نیستند؟ ✍️پاسخ: از جمله ویژگی های مهمی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده، مسأله حیا است و اتفاقا در برخی از روایات تلازم بین حیا و ایمان نیز مطرح شده است. نظير اين روايت كه از امام باقر(عليه السلام) نقل شده است: الحياءُ والايمانُ مقرونانِ فى قَرْن فاذا ذَهَبَ اَحَدُهما تَبِعَهُ صاحبُهُ؛ حيا و ايمان قرين يكديگرند، پس هرگاه يكى از آنها برود ديگرى نيز خواهد رفت.(1) حیا در وجود انسان می تواند عامل بازدارنده ای نسبت به جسارت بر گناه باشد اما وقتی حیا از بین برود شخص در برابر انجام گناه جسور میشود و همین جسارت، ایمان او را به خطر می اندازد. افراد بی حیا نسبت به اصول اخلاقی پایبند نیستند و به تعهدات خویش جامه عمل نمی پوشانند و از این طریق آنها پتانسیل لازم برای ترویج رذائل اخلاقی در وجود خویش را پیدا می کنند. در واقع افراد بی حیا ممکن است هنوز هم به یک سری از امور معتقد باشند و بی دین و ایمان هم نباشند اما ویژگی بی حیایی آنها کم کم و به مرور زمان، اعتقادات آنها را کم رنگ و کم رنگ تر خواهد کرد. حیا امری فطریست که به واسطه آن، انسان تمایل دارد هر لحظه و هر جا عیوب خود را بپوشاند و نگذارد دیگران از آن عیوب باخبر شوند چرا که انسان همواره دوست دارد بی عیب و نقص باشد. حب کرامت نفس که از مصادیق حب نفس است از بدو تولد با انسان همراه بوده، حالا اگر شخص، نسبت به ظاهر شدن عیوبش مقابل دیگران ابایی نداشته باشد دیگر به دنبال بی عیب و نقص بودن هم نخواهد بود و تن به انجام هر عملی خواهد داد و همین امر سرمایه ایمان او را به خطر خواهد انداخت. پی نوشت: 1.بحارالانوار، ج 78، باب 22، روايت5 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
↩️درستگفتارهایی درباره ماهیت و حقیقت یوگا. ✨✨✨✨ 🌐eitaa.com/vazneh
audio_2020-02-12_11-38-48.ogg
808.6K
💠 (درس گفتار های ماهیت و حقیقت یوگا) 2️⃣ 🔸مقدمه: ♻️ خلاصه: |باید بدانیم یوگا ورزش نیست،بلکه عرفان هندویی است؛در کتاب هستی بی کوشش ، دلایل متعددی برای اثبات این ادعا آمده است. پس آنچه امروز برای ما تبلیغ میشود که یوگا ورزش است دروغی بیش نیست.| ✨✨✨✨
✍️به نظر می رسد حفظ حیای درونی از مهمترین اموریست که کم رنگ شدنش در اجتماع بیداد می کند.زشتی برخی از امور به قدری واضح است که حتی اگر هیچ کس جز خود ما شاهد عملمان نباشد و تنهای تنها باشیم باز هم حاضر نخواهیم شد مرتکب آن افعال شویم. گویا نیرویی درونی همواره انسان را از ارتکاب به زشتیها باز می دارد همان نیرویی که نام فطرت برآن می نهیم و ذاتی اش می دانیم. اینکه چرا امروز شاهد این حجم از بی حیایی در متن زندگی حقیقی و مجازی هستیم و اینکه چرا پای خصوصی ترین مسائل زندگی خویش را به صفحات اجتماعی می کشانیم بماند. اما نکته مهمی که به نظر می رسد برای بشریت یک فاجعه عظیم است و همواره به عنوان سوالی مجهول در ذهنمان خودنمایی می کند این است که خجالت از خلق به کنار، چرا انسان از خودش خجالت نمی کشد؟؟؟ شاید اگر کمی از حضور خودمان ، نزد خودمان حیا می کردیم هرگز مرتکب امور زشت نمی شدیم. عادت کردن به منِ بدون من در زندگی بلای کمی نیست.شرط خجالت کشیدن این است که انسان کسی را حاضر بر عملش ببیند اما ضعف ایمان نه خجالت از خلق را نصیبمان کرده و نه خجالت از خالق را، لا اقل کمی خجالت کشیدن از خود را تمرین نماییم. انسان هر قدر بيش‌تر به حضور خودش توجه داشته باشد، بیش تر هم متوجه حضور خدا خواهد شد.اتفاقا «استغفار حيا»که در برخی ادعیه به آن اشاره شده است به نوعی توجه دادن ما به همین حیای درونیست. در دعاى پس از زيارت امام رضا(عليه السلام)مى‌خوانيم: اِنّى اَسْتَغْفِرُكَ اسْتِغْفارَ حياء. یکی از بهترین انواع استغفارها،استغفاریست که از روی خجالت کشیدن از گناه باشد. بنابراین وجود حیای درونی یکی از موثرترین عوامیلیست که می تواند بدون حضور هیچ اجباری، انسان را از گناه باز دارد. پ.ن:باید برای احیای حیا نه فقط در جامعه که در وجود خویش کاری کنیم. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
♦️مسیحیان تبشیری 25 دلیل برای دروغین بودن نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و اله مطرح کرده اند. ♦️دلیل هفتم: محمد تنها یک پیشگویی یا حدس سوال بر انگیز در مورد رومیان کرد که رومیان در جنگ اینده پیروز خواهند شد (سوره روم ایه 1 الی 4) ، و هیچ تاریخ یا محلی بیان نکرد. در حالی که عیسی بسیاری از وقایع قابل تایید رو پیشگویی کرد که بعد از زمانش اتفاق افتاد. ✍️پاسخ: 🔸نکته ی اول»: راه تشخیص پیامبر صادق از پیامبران دروغین، ارائه ی «معجزه» می باشد. معجزه ی پیامبر عظیم الشان اسلام_ قران کریم است و همگان را برای هماوردی به مبارزه طلبیده است. با وجود معجزات فراوان که در تاریخ ثبت و ضبط است و با وجود معجزه ی زنده ی الهی شکی در پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله باقی نمی ماند. نکته ی دوم: ما حضرت عیسی علیه السلام را پیامبر بزرگ الهی می دانیم و دارای معجزات فراوان که یکی از معجزات ایشان غیب گویی های متعدد بوده است. نکته ی سوم: در مورد اخبار غیبی پیامبر عظیم الشان اسلام: الف_ قران کریم جنگ ایران و روم را علی رغم ابهت و قدرت نظامی و قوی تر بودن ایرانیان- پیش بینی فرمود و هم به منطقه ی درگیری اشاره فرمود و هم به مقدار سالی که این پیروزی محقق می شد. سوره روم آیات 1-4 ب- در قران خبرهای غیبی متعددی امده است که هم با قاطعیت بیان شده و همگی آنان هم به وقوع پیوست: * ناتوانی دشمنان در آوردن مثل قران * پیروزی در جنگ بدر * کثرت ذریه ی پیامبر اکرم نتیجه اینکه" پیامبری حضرت محمد با وجود معجزه ی زنده که قران کریم باشد از مسلمات است و اخبار غیبی این بزرگوار متعدد بوده و همگی به وقوع پیوسته است. ✍🏻استاد حیدری @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با نام تو دل چه با صفا می‌گردد با مهر تو دل زغم رها می‌گردد باشی تو کلید راز هستی زهرا با نام تو قفل بسته وا می‌گردد 💐میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر مبارک باد💐 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
3️⃣3️⃣ 📝 موضوع: از توحید فاطمی سلام الله علیها تا توحید دیگران ⏬⏬⏬ ❇️یکی از ارکان اعتقادی مهم مسلمانان،مسئله توحید است. حضرت زهراء سلام الله علیها به عنوان بزرگترین شاخص عرفان اسلامی، در این باره فرمودند: «الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الْأَوْهَامِ كَيْفِيَّتُهُ، ابْتَدَعَ الْأَشْيَاءَ لَا مِنْ شَيْ‏ءٍ كَانَ قَبْلَهَا؛مدركى كه أبصار أعيان مدرك و رؤيتش ممتنع، و السنه أخيار از ذكر صفات ذاتش الكع و عقول و أوهام ابرار از ادراك كيفيّت آثارش راكع است، ابداع و ايجاد موجودات نمود پيش از وجود،» 📔 بلاغات النساء،ص27. ✨➖✨➖ 💠 اما ببنیم برخی مدعایان در این باره چه میگویند: 1. ابن خزیمه مدّرِس توحید برای اهل سقیفه: «می توان خداوند را در قیامت مشاهده کرد ». 📔التوحید،ص443. ▪️▫️ 2. مولوی سماع گر قونیه: ديد موسى يك شبانى را به راه ** كاو همى‏گفت اى خدا و اى اله‏ تو كجايى تا شوم من چاكرت** چارقت دوزم كنم شانه سرت‏ جامه‏ات شويم شپشهايت كشم ** ير پيشت آورم اى محتشم‏ دستكت بوسم بمالم پايكت ** وقت خواب آيد بروبم جايكت‏ 📔مثنوی،ص223. ▫️▪️ 3. بزرگ طایفه گنابادی‌ها: «کسانیکه شیطان پرست هستند و دو گانه پرستند و کسانیکه سنگ و درخت می پرستند مثل سامریه و بعضی از هندوها که حیوانات را می پرستند . و آنان که آلت انسان می پرستند تمام آنها بندگی خدا میکنند با اینکه خودشان متوجه نیستند ». 📔سلطان محمد گنابادی،بیان السعاده،ج2،ص437. ▪️▫️ 4. محمد علی طاهری رهبر عرفان توهم «وقتی به سوی خدا می‌رویم، قادر و یکتا می‌شویم » ؛ « و وقتی به تعالی رسیدیم، خداوند را متعالی می‌کنیم». 📔جزوه ترم 8، ص145. و . همان، ص158. 👆کشف عرفان حقیقی (توحید اسلامی) از غیر آن با شاخصه اهل بیت راحت است. 🌺🌺🌺 میلاد مادر مبارک باد. ✨✨✨✨ 🌐eitaa.com/vazneh
💠 پرسش: آيا چشم زدن واقعيت دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته اول: اين مساله از نظر عقلى امر محالى نيست ودر دنيايى كه" اشعه ليزر" كه شعاعى است نامرئى مى‏تواند كارى كند كه از هيچ سلاح مخربى ساخته نيست پذيرش وجود نيرويى در بعضى از چشمها كه از طريق امواج مخصوص در طرف مقابل اثر بگذارد چيز عجيبى نخواهد بود. نکته دوم: در روايات اسلامى نيز تعبيرات مختلفى ديده مى‏شود كه وجود چنين امرى را اجمالا تاييد مى‏كند. در نهج البلاغه آمده است‏ : الْعَيْنُ‏ حَقٌ‏ وَ الرُّقَى حَق‏ *چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نيز حق است. (1) نکته سوم: ازاین نکته غافل نباشیم که قدرت خداوند فوق تمام قدرت ها و هیچ موجود و یا قدرتی بدون اذن او نمی تواند به کسی ضرری بزند همانطور که قران می فرماید: «وَ ما هُمْ بِضارِّينَ‏ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّه‏»؛ «ولى هيچ گاه نمى‏توانند بدون اجازه خداوند، به انسانى زيان برسانند». (2) نکته چهارم: لازم به يادآورى است كه قبول تاثير چشم زخم به طور اجمال به اين معنى نيست كه به كارهاى خرافى و اعمال عوامانه در اينگونه موارد پناه برده شود و هم چنین بروز هر اتفاق و مشکل در زندگی به خاطر تاثیر این مساله دانسته شود. پی نوشت ها: 1. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 546 2. بقره/102 💐میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر مبارک باد💐 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🔹 خانم ابراهیمی کارشناس اخلاق مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد: الزامات اخلاقی در انتخابات/ لزوم دوری از عصبانیت، خشم و جبهه‌گیری های متعدد 📝 خبرگزاری شبستان: http://shabestan.ir/detail/News/894049
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 پرسش: آيا حجاب در دين اسلام در سطح اجتماع اجباري است؟و اينکه دلايل اجباري شدنش تو ايران چيه ؟ پاسخ: ✍️نکته اول برای روشن شدن موضوع این است که دستور رعایت حجاب دستوری صریح از جانب قرآن است وبر هرمرد و زن مسلمان لازم است حدی از پوشش را رعایت نماید البته حد و مرز و نوع پوشش برای زن و مرد متفاوت است.بنابراین پذیرش حجاب و رعایت آن امری تعبدی است همچون نمازخواندن و روزه گرفتن. دقت کنید که وقتي دین اسلام برای ما مسلمانان با اختيار و حكم عقل و فطرت، حق شناخته شده، ديگر بايد به لوازم اين عقيده پايبند باشیم و حجاب از لوازم این اعتقاد محسوب می شود و به عنوان يكي از ضروريات دين به حساب مي آيد. نکته قابل توجه بعدی این است که دستور حجاب یک دستور اجتماعی است و نه صرفا فردی، هرچند کسی که حجاب را رعایت می کند از حیث فردی نیز از مزایای آن برخوردار می شود اما در عین حال یکی از فلسفه های مهم رعایت حجاب تاثیر آن در اجتماع است. نکته سوم این که هر جامعه ای دارای قوانین خاص خودش است که فارغ از صحیح یا ناصحیح بودن آن قوانین، رعایت آن قوانین بر مردم آن اجتماع لازم و ضروری است چرا که جامعه بدون قانون جامعه ای پرهرج و مرج خواهد بود و بیشتر شبیه جنگل می شود تا اجتماع. وقتی قانونی در یک جامعه وضع می شود ممکن است مطابق میل همگان نباشد اما قانونگذار قطعا هدفی را برای وضع آن قانون دنبال می کند. در جامعه اسلامی، قوانین منطبق بر آموزه های اسلام است و قانونگذار هدفش از وضع قوانین، سعادت و سلامت دنیوی و اخروی انسان است.لذا خلاف میل بودن قانون برای برخی، دلیل مناسبی برای حذف قانون نمی تواند باشد. حجاب تا زمانی که بحثی فردی باشد شخص در رعایت یا عدم رعایتش آزاد است اما وقتی تبدیل به یک قانون اجتماعی می شود و با حقوق دیگران ارتباط پیدا می کند و عدم رعایتش خسارتهای متعددی بر پیکره اجتماع وارد می آورد حکومت و حاکم آن جامعه می تواند برای حفظ اخلاق و حیا در جامعه آن را الزامی نماید بنابراین حجاب، افزون بر اينكه تكليف شخصي بانوان مسلمان است، حق جامعه ي ديني نيز مي باشد. مسئله ي پوشش حقي شخصي نيست كه بتوان آن را در حوزه ي حريم خصوصي جاي داد. بلكه «حق الناس» است و درست رعايت نكردن آن تجاوز به حقوق ديگران محسوب مي گردد. افزايش امنيت اجتماعي زنان،استحكام پيوند خانوادگي، افزايش بهره‌وري شغلي و مشاركت اجتماعي، بالا بردن ارزش و احترام زن از جمله فواید و فلسفه های وجوب حجاب است و حکومت اسلامی نیز که هدفش رشد و تكامل مادي و معنوي انسانهاست موظف به اجراي اين حکم با بهترين و مؤثرترين شيوه و شكل ممكن مي باشد. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🖊 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: ↪️ snai.ir/993268 تحقیق برای انتخاب دین نه‌تنها باعث ارتداد نمی‌شود بلکه مورد تشویق دین مبین اسلام قرارگرفته و اساسا دین بدون تحقیق و استدلال؛ از نگاه آموزه های دینی فاقد جایگاه ارزشی است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 حدیث روز 💠 💎 توصیه‌ای از امام علی (ع) به کاندیداهای انتخابات 🔻 حضرت علی علیه‌السلام: مَنْ تَقَدَّمَ عَلَی قَوْمٍ وَ هُوَ یَرَی فِیهِمْ مَنْ هُوَ أَفْضَلَ فَقَدْ خَانَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ المُؤمِنینَ ❗️ هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد؛ درحالی که بداند افراد لایق‌تر از او هستند، قطعا او به خدا و پیامبر و مؤمنان کرده است. 📚 الغدیر، ج ۸، ص۲۹۱ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 بررسی ابعاد مختلف فقهی و شرعی انتخابات/ تفاوت غیبت و روشنگری در انتخاب کاندیدای اصلح 🔹حجت‌ الاسلام و المسلمین امیر صالحی، کارشناس فقه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد: 📝 مرسلات: dte.bz/hKg8a 📝 خبرگزاری فارس: fna.ir/df0sbp 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_197822373.mp3
3.26M
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
پرسش : حكم تماس بدن با اسماى جلاله، بدون وضو چگونه است؟ آيات عظام امام، بهجت، خامنه اى، صافى و نورى: مس اسماى بارى تعالى ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ بدون وضو جايز نيست. آيات عظام تبريزى، سيستانى، مكارم و وحيد: مس اسماى بارى تعالى ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ بنابر احتياط واجب، بدون وضو جايز نيست. آية اللّه  فاضل: كسى كه وضو ندارد، بهتر است اسماى بارى تعالى را ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ مس نكند. پی نوشت: .توضيح المسائل مراجع، م ۳۱۹ و آیت الله خامنه اى، اجوبه، س۱۵۷. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع: جلوگیری از بارداری بدون اجازه شوهر سوال: آیا زن می‌تواند بدون اجازه شوهر به وسیله‌ی دارویی که ضرر زیادی ندارد، از بارداری به طور موقت جلوگیری نماید؟ آیت الله خامنه ای: محل اشکال است. (بنابراحتياط بدون رضايت شوهر اقدام نکند)(1) آیت الله سیستانی: در صورتي که ضرر زيادي نداشته باشد اجازه‌ي شوهر لازم نيست.(2) آیت الله مکارم شیرازی: اين کار جايز نيست، مگر اينکه خطر قابل ملاحظه‌اي سلامت زن را تهديد کند.(3) پی نوشت: 1-اجوبة الاستفتائات، ص300، س1259 2-منهاج الصالحين، ج3، ص116، م385 3-استفتائات جديد، ج2، ص614، با استفاده از س 1765 و 1763 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
✅ این دعای منقول از امیرالمومنین(ع) را در هنگام #شیوع_بیماری‌ها در منزل بگذارید و بعد از هر نماز #صبح بخوانید! 〰️〰️〰️〰️〰️🔅🔅 ✅ از مرحوم آیة الله آقای حاج سیّد احمد خوانساری نقل شده است که: در سالهای دورتر بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود. بدین دلیل در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛ #مگر خانه هایی که در #هر_روز این آیات مبارکات را بعد از نماز صبح میخواندند که به آنها هیچ صدمه ای وارد نشد! 🔴نکات پزشکی و بهداشتی را جدی بگیریم و از عوامل معنوی غافل نشویم. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع: استماع تک خوانی خانم ها سوال: حکم شنیدن تک خوانی خانم ها برای آقایان چیست؟ آیت الله خامنه ای: اگر موجب ريبه و فساد است جايز نيست. آیت الله سیستانی: اگر موجب لذت شهوانی نباشد و خوف ابتلا به گناه نباشد اشکال ندارد. آیت الله مکارم شیرازی: جايز نيست. پی نوشت: سایت جامعه الزهرا (سلام الله علیها)- http://www.pasokhbesoalat.ir/- 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
بسم الله الرحمن الرحیم در منابع روایی ما، احادیثی در خصوص سیل و باران و ارتباط آن با ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد. برای رعایت اختصار به یک نمونه اشاره می شود که این روزها توسط برخی جریانات و افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و می گیرد: مرحوم شیخ مفید (ره) در کتاب "الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد" بدون ذکر هیچ گونه سندی چنین می نویسند: «رَوَى عَبْدُ الْكَرِيمِ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَمْلِكُ الْقَائِمُ ع قَالَ سَبْعَ سِنِينَ تَطُولُ لَهُ الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى تَكُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِيهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِينَ مِنْ سِنِيكُمْ فَيَكُونُ سِنُو مُلْكِهِ سَبْعِينَ سَنَةً مِنْ سِنِيكُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِيَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَى الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ يَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَيُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِي قُبُورِهِمْ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ مُقْبِلِينَ مِنْ قِبَلِ جُهَيْنَةَ يَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَاب»؛ «عبدالکریم خثعمی گفت: به امام صادق عرض کردم: قائم عج چند سال حکومت خواهد کرد؟ امام (ع) فرمود : «هفت سال (حکومت می کند ولی) روزها و شبها برای او طولانی خواهد شد به گونه ای که یک سال از سالهای (حکومتِ) او با 10 سال از سالهای شما برابری خواهد کرد بنابراین مدت حکمرانیِ او برابر با هفتاد سال از سالهای شما خواهد بود و هنگامی که قیام او فرا برسد در ماه جمادی الآخرة و 10 روز از ماه رجب، آنچنان بارانی بر مردم خواهد بارید که مانندش را ندیده باشند و خداوند با آن باران، گوشتهای مومنان و بدنهای آنان در قبرهایشان را خواهد رویاند. گویی من به آنان می نگرم که (از گور برخاسته اند و ) از سمتِ جُهَینه می آیند در حالی که خاک را از موهای خود می تِکانَند ». (الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 381) بیان چند نکته: نکته ی اول: همان طور که مشاهده می فرمایید، این حدیث و البته غالب احادیث مربوط به سیل در آستانه ی ظهور، از جهت سندی دارای اشکال و ارسال هستند و قابل اعتماد نمی باشند. نکته ی دوم: با در نظر گرفتن مجموع این روایات، فارغ از بحث سندی، در محتوای این روایات اشاره به چهل روز بارندگی آن هم در کل ماه جمادی الثانی و ده روز از ماه رجب می شود، که این اتفاق تا کنون پیش نیامده و لذا نمی توان اتفاقات اخیر را با این روایات منطبق دانست. نکته ی سوم: درصورتی که این اتفاق افتد، این سوال مطرح می شود که آیا همان سال، سال ظهور است یا خیر؟ پاسخ: نمی توان به صورت قطعی و بدون لحاظ علائم و شرائط دیگر، تطبیق صورت گیرد. چرا که اولا اصل سیل، باد و باران پس از یک دوره طولانی خشکسالی، مسبوق به سابقه است و در گذشته هم در کشور های مختلف و هم در ایران اتفاق افتاده و در آینده هم اتفاق می افتد. ثانیا امکان بداء از مسلماتی است که مانع تطبیق قطعی در حوزه ی احادیث مهدویت می باشد. نکته ی چهارم: برای ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، شرائطی نیاز است که از مهم ترین آن ها، آمادگی اکثریت جامعه جهانی جهت فداکاری برای ظهور و تجلی عدالت است. نکته ی پنجم: وظیفه ما به عنوان منتظران ظهور؛ رفتن به دنبال علائم و شرایط نیست بلکه وظیفه، آمادگی همه جانبه ی فردی و عمومی برای ظهور حضرت و زمینه سازی برای آن منجی عالم بشریت است. در پایان از خداند می خواهیم، این اتفاقات و وقایع مشابه، از اموری باشند که ذهن های عدالت خواهان عالم را متوجه وظائف خود در قبال، ذخیره ی الهی و خاتم الاوصیاء گرداند تا گامی در جهت آماده سازی جامعه ی جهانی برای ظهورامام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برداشته شود. نتیجه اینکه: روایاتی که سیل و بارندگی را بعد از گذشتن یک دوره ی طولانی خشکسالی؛ از علائم ظهور معرفی می کنند، دارای ضعف در سند می باشند و با در نظر گرفتن محتوای آنان، قابل تطبیق با سیل و بارنگی های اخیر در کشور عزیزمان نیستند. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💢کرامات قبر بخاری از نظر علمای اهلسنت: ✍️چون بخاری را دفن کردند خاک قبر وی بوی مشک می داد و اهلسنت به زیارت وی می آمدند و ازخاک قبر وی به عنوان تبرک برداشته و استفاده میکردند تا جای که محل قبر وی دچار فرورفتگی شده و به همین دلیل بر قبر وی ضریح ساخته شد و مردم اهلسنت گرو و غبار ضریح قبر بخاری را به عنوان تبرک استفاده می کردند 🤔فقط یک سوال از علمای اهلسنت به مانند مرادزهی مصحح این کتاب دارم: ⁉️چرا وقتی اسم بخاری را برداریم و بگذاریم امام حسین(ع) شیعه می شود مشرک و بدعت گذار، اما به بخاری و حضرات شما که میرسد می شود کرامات اولیاء @javadheidari110