eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
376 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
اختلاف در عید فطر.m4a
3.03M
حجت الاسلام امیر صالحی کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
عدول و تبعیض در مسئله رویت هلال.m4a
2.72M
حجت الاسلام امیر صالحی کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
با سلام و تبریک عید سعید فطر ضمن خیر مقدم محضر عزیزانی که تازه به جمع ما پیوسته اند، تقاضامندیم در نظرسنجی که مربوط به کیفیت و کمیت فعالیت کانال هست شرکت نموده و ما را با مشارکت خود حمایت فرمایید. البته ای دی حقیر نیز جهت دریافت هر گونه نظر و پیشنهاد به صورت مستقیم در خدمت شماست. لینک نظر سنجی👇 http://dte.bz/ccc1
🌷 عید فطر کمال بخش یک ماه روزه داری است. 🔹جواد حیدری، کارشناس مرکز ملی پاسخگویی تبیین کرد: 📝 خبرگزاری شبستان: http://shabestan.ir/detail/News/928924 📝خبرگزاری صاحب نیوز: snai.ir/1005406 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
انجمن حجتیه.ogg
15.68M
🇮🇷 ارائه شده در مسنجر پالتاک و در جمع ایرانیان خارج از کشور در سال های گذشته. @javadheidari110
خلاصه ای از مباحثی که در این فایل آمده است: ♧انجمن حجتیه به رهبری شیخ محمود ذاکرزاده تولایی معروف به شیخ محمود حلبی از علمای به نام مشهد،با هدف مبارزه با بهائیت تشکیل یافت ♧انجمن با هدف و نیت ارزشمند و برای دین و مذهب تشیع ایجاد شده بود؛گرچه بعد ها انحرافاتی در آن بوجود آمد 1️⃣در قضاوت هایی که افراد درمورد حجتیه داشته اند،بسیاری افراط و تفریط وجود داشته؛برخی آنها را منحرف از اسلام و انقلاب خوانده اند و برخی دیگر معتقد و متدین ناب گفته اند *اما نکته ای که باید درنظر گرفت این است که ما این جریان را نه ضد فرهنگ،بلکه باید یک خرده فرهنگ قلمداد کنیم 2️⃣شیخ محمود؛ درمورد شیخ محمود حلبی باید گفت در دیانت و علم ایشان شکی وجود ندارد. ایشان شاگرد بسیاری از علمای معروف بودند اما در میان آنها،میرزا مهدی اصفهانی،عالم و فاضل مشهدی و بنیانگذار مکتب تفکیک،بیش ترین تاثیر را بر او داشت ♤در مکتب تفکیک بر این باور بودند که نباید وارد فلسفه و عرفان و ومباحث عقلی شد. محمود حلبی نیز قائل به این مکتب بود ایشان دغدغه ی حفظ اسلام و دین و عدم نفوذ بهائیت در پیکره ی تشیع را داشت که از این نظر قابل تقدیر و احترام هستند،اما ایراداتی نیز داشتند از جمله اینکه ایشان بر یک خط مشی سیاسی و اعتقادی نبودند و باور داشتند برای رسیدن به اهداف مقدس،از برخی اصول میتوان گذشت(همانند آنچه در ماکسیسم وجود دارد) *اما نباید گفت ایشان به سکولاریسم عقیده داشتند بلکه در مقام عمل،دغدغه و فقه سیاسی نداشتند 3️⃣انجمن فعالیت غیر سیاسی داشته که این نیز برگرفته از تاکتیک بهائیت بود 4️⃣رژیم پهلوی با توجه به رویکرد غیر سیاسی انجمن،از آنها حمایت میکرد. *درحالی که خود محمود حلبی فعالیت سیاسی مانند جریان ملی شدن صنعت نفت داشت 5️⃣مغلطه و اشتباهی که حجتیه ها داشتند این بود که آنها مبارزه با بهائیت را هدف اصلی قرار داده بودند،درحالیکه از رژیمی حمایت میکردند که خود حامی اصلی بهائیت بود 6️⃣نباید از این نکته غافل بود که تلاش های آنان در تبلیغ تشیع و مقابله با بهائیت کاملا موفق بود و بسیاری را از گمراهی نجات دادند 7️⃣امام در ابتدای تشکیل انجمن،در جواب سوالی درمورد آنها گفته بود: در فرض مذکور(حجتیه)هم اقدامات،مورد تقدیر خدا تعالی است و هم همراهی و همکاری با آنها مرضیّ ولی عصر(عج). و مجازند مومنین وجوه شرعیه اعم از ذکوات و ... را به آنها بدهند(صحیفه امام جلد ۲ صفحه ۳۰) اما ایشان بعد از انقلاب،نهایتا به نقد و مخالفت با آنها برخاستند زیرا میخواستند در آینده،مقام های حکومتی به دست افراد بی کفایت و غیر انقلابی نیفتند 8️⃣نباید افرادی که منتقد و مخالف انقلاب و حضور روحانیت در سیاست هستند را جزوی از انجمن دانست زیرا انجمن تشکیلات تعریف شده و اساس نامه ای معین داشت ✅تقسیم بندی افراد: ۱-افراد وابسته به رژیم ۲-عناصر عافیت طلب:در سیاست وارد میشدند و میگفتند کسی مخالفت نکند ۳-عضو هیچ کدام نبودند:کار خود را جهادی میدانستند ۴-افرادی که بعد ها جدا شدند و پیرو امام شدند ✅اساس نامه؛مواد آن⬇️⬇️ ۱-نام:انجمن خیریه حجتیه مهدویه ۲-منظور از تشکیل،اجرای اموری است که ذیلا می آید: تبلیغ دین اسلام،دفاع علمی از اسلام؛ که با روش های گوناگون مانند تشکیل کنفرانس،ایجاد کتابخانه و مراکز درمانی،چاپ جزوه و... انجام میگرفت *تبصره اول:موضوع و هدف انجمن تا زمان ظهور حضرت بقیه الله(عج)ثابت است *تبصره دوم:به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهیم داشت ۳-مراکز انجمن:در تهران صندوق پستی برای مکاتبات با شعب،در اختیار مردم قرار میگیرد ✅خلاصه⬇️⬇️ 💯انجمن بخاطر جزءنگری ها،فرع بینی ها،نداشتن استراتژی جامع در بعضی زمان ها،دچار تحلیل های نادرست سیاسی شد و نتوانست پست های کلیدی در نظام به دست آورد 💯هدف انجمن،دینی و مذهبی بود 💯همه افراد انجمن را نباید با یک حکم محکوم کرد 💯بزرگترین اشتباه آنها،مسئله ی عدم دخالت در سیاست و عدم تشخیص اولویت ها بود 💯ترویج اختلاف بین شیعه و سنی یکی از مشخصه های اصلی آنان بود @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📏📚📏📚 💢پرداخت زکات فطره و روشن شدن عدم فقر ✅پرسش: اگر به گمان اينکه شخصي فقير است به او فطره پرداخت شود؛ سپس دانسته شود که فقير نبوده، تکليف چيست؟ 🌺پاسخ: آیات عظام خويي، سيستاني، وحيد و صافي: اگر انسان به خيال اينکه کسي فقير است به او فطره دهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، بايد پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر نتواند بگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته آنچه را گرفته فطره است، بايد عوض آن را بدهد و اگر نمي‌دانسته، دادن عوض بر او واجب نيست و انسان بايد عوض فطره را بپردازد. 🌿امام خميني و آیت الله نوري همدانی: اگر انسان به خيال اينکه کسي فقير است به او فطره دهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، مي‌تواند پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر نتواند بگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته يا احتمال مي‌داده آنچه را گرفته فطره است، بادي عوض آن را بپردازد، و الا دادن عوض بر او واجب نيست و انسان بايد دوباره فطره را بپردازد. 🍀آیت الله بهجت: اگر به خيال اينکه شخصي فقير است به او زکات بدهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، يا از روي ندانستن مسئله به کسي که مي‌داند فقير نيست زکات بدهد، چنانچه چيزي را که به او داده باقي باشد، مي‌تواند از او پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر از بين رفته باشد، اظهر اين است که گيرنده در صورت جهل ضامن نيست، اما اگر گيرنده مي‌دانسته که فقير نيست و ممکن است آن چيز يا عوضش را از او بگيرند، در صورت امکان بايد عوض آن را از او بگيرند و به مستحق بدهند؛ ولي اگر گيرنده ادعا کند نمي‌دانسته آن مال زکات است، همين‌که دهنده زکات مي‌گويد به‌عنوان زکات دادم، پذيرفته مي‌شود و در صورت بقاي عين آن، حق پس گرفتنش را دارد؛ ولي مي‌تواند پس نگيرد و از مال خود دوباره بپردازد. 🌼آیت الله فاضل: اگر به اعتقاد اينکه کسي فقير است به او فطره بدهد و بعد معلوم شود فقير نبوده است و يا از روي ندانستن مسئله به کسي که فقير نيست فطره بدهد، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، مي‌تواند پس بگيرد و به مستحق بدهد، ولي اگر به غير عنوان فطره به وي پرداخته است، نمي‌تواند چيزي از او بگيرد و چنانچه در تشخيص مستحق کوتاهي نکرده باشد –مثلاً بينه شرعي، گواهي بر فقر او داده باشد- لازم نيست دوباره از مال خود فطره را بپردازد. 🌸آیت الله مکارم: هرگاه به گمان اينکه کسي فقير است به او فطره دهند و بعد معلوم شود فقير نبوده، مي‌توان آن مال را پس گرفت و به مستحق داد ولي اگر مال را پس نگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته آنچه را گرفته زکات فطره است، بايد عوض آن را بدهد، در غير اين صورت، عوض بر او واجب نيست. اگر پرداخت‌کننده فطره در تحقيق حال فقير کوتاهي نکرده باشد، بر او هم چيزي نيست. پی نوشت: خويي: رساله، م 2030؛ سيستاني: رساله، م 1980؛ وحيد: رساله، م 2039؛ صافي: رساله، م 2030 ، امام: رساله، م 2022؛ نوري: رساله، م 2018.بهجت: رساله، م 1531 - فاضل: رساله، م 2061 - مکارم: رساله، م 1716. ‏💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
پاور پوینت انجمن حجتیه.pptx
1.2M
به اساتید_طلاب و دانشجویان تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم- برگرفته از کنفرانس ارائه شده توسط حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
✅ آرمان فلسطین؛ استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی جمهوری اسلامی 📮 خبرگزاری ایرنا: https://www.irna.ir/news/83796089/ 📮خبرگزاری فارس : https://www.farsnews.ir/isfahan/news/13990301000118/ 📮خبرگزاری موج : https://www.mojnews.com/
👠 بعضی خانم ها انقدر پاشنه کفششون بلنده که نمیشه بگی کفشت رو بپوش! باید بگی سوار شو بریم🤣 😐😃😂🙈
سعی کنید نقل مجلس نشوید! در هر جمعی سکوت کردن رو فراموش نکنین. قرار نیست هر کسی هر چیزی میگه شما حتما اظهار نظر کنین! _گاهی یه لبخند ساده، _گاهی فقط سرتکون دادن و تایید کردن به شرط قابل تایید بودن حرفشون _گاهی با یه سری الفاظ تعارفی مثلا : نظر لطف شماست، زنده باشین، ان شاء الله، ماشاء الله و .... ✅اینجوری: اولا؛ پخته تر و عاقل تر به نظر میاین دوما؛ احتمال خطا و سوتی و سوءتفاهم پایین تر میاد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 پرسش: آیا حضرت مسیح علیه السلام زنده هستند؟ ✍️پاسخ: درباره زنده بودن حضرت عیسى قرآن مى ‏فرماید: «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یقِینًا». (1) و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‌کنند؛ و قطعا او را نکشتند!» «بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَكِیمًا[نساء/۱۵۸] بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.» اهل سنت هم روایتى نقل كرده ‏اند كه معناى آن این است چگونه خواهید بود هنگامى كه فرزند مریم در میان شما نازل گردد در حالى كه امام شما از خود شما است. (2) همچنین از برخى روایات كه در مجامع روایى شیعه و سنى آمده زنده بودن حضرت عیسى استفاده مى‏ شود از جمله امام باقر(ع) مى ‏فرماید: در صاحب این امر (امام زمان) چهار سنت پیامبر هست و اما سنتى كه از عیسى دارد، این كه گفته مى ‏شود او مرده است در حالى كه نمرده و زنده است.(3) نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات شیعه و سنی، حضرت مسیح سلام الله علیه زنده بوده و در رکاب حضرت مهدی عجل لله تعالی فرجه الشریف؛ ظاهر می شوند. ان شاء الله 📚منابع: 1. نساء/۱۵۷ 2. مسند احمد، صحیح بخارى و مسلم و سنن بیهقى طبق نقل تفسیر نمونه، ج ۴، ص ۲۰۵. 3. بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۲۳۸. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
"جَون" را می شناسید؟ آری، همان غلام سیاه پوستی که امام را در معرکه ی جنگ تنها نگذاشت و شهد شهادت نوشید. امام مهربانی ها نیز برایش دعا کرد و فرمود: بارالها روى جَوْن را سفید گردان و بوى او را نیکو کن ... و اینچنین اسلام، تقوی را برتر از رنگ پوست می داند. وچه اهل توحش است پلیس آمریکا، آنجا که سر جرج فلوید را زیر زانوهایش بحدی فشار می دهد تا قالب تهی کند. @roznevesht
🔰 نگاهی متفاوت به مرگ ⁉️ شنیدید وقتی کسی میمیره بعضی ها میگن بنده خدا راحت شد!! آیا این حرف درسته؟! 🍃بستگی داره از چه زاویه ای نگاه کنیم اگه منظور از راحت شدن این باشه که از سختی های دنیا راحت شده و دیگر در آسایش است؛ که این فکری اشتباه است چرا که با مرگ تازه بازخورد اعمال دنیایی خود را می بینیم و زمانی راحتی هست که اعمال دنیایی ما قابل قبول باشد پس راحتی برای همه نیست و طبق همان روایتی که پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله فرمودند: اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ.(تحف العقول) دنيا زندان مومن و بهشت كافر است. لذا راحتی آخرت برای کسانی است که سختی های دنیا را تحمل و از خوشی های زود گذرش گذشتند. ⁉️ شنیدید بعضی ها وقتی کسی میمیره میگن تمام شد و یا تمام کرد؟!! ✍اگه منظور این باشه که عمرش در زندگی دنیا به پایان رسیده قابل قبول است اما اگر منظور از تمام شدن، نیستی و عدم شدن با مرگ باشد این حرف اشتباه است چرا که با مرگ زندگی تمام نمی شود بلکه شروع می شود و در حقیقت شروع بی پایان است همان گونه که برای فرزندی که متولد می شود می گوییم به دنیا آمد و نمی گوییم ۹ ماهش تمام شد. لذا خداوند ما را آفرید تا باشیم و بمانیم و تمام شدن معنا ندارد. ✅ پس مرگ آغاز زندگی دوباره است در جوار الهی؛ همان گونه که می فرماید: كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُون هر نفسى، چشنده‌ى مرگ است؛ سپس به سوى ما باز گردانده مى‌شويد.(عنکبوت) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @javadheidari110
🔹🔹یک نکته 🔹🔹 بحران اقتصادی ، کی پایان می یابد و چه می شود؟ کرونا دقیقا تا کی ادامه خواهد داشت؟ زندگی خانواده فلانی، با این همه مشکل به کجا می انجامد؟ آینده این شغل چیست؟ و ده ها سوال پر ابهام دیگر برای آینده امور... «اگر پایان و نتیجه هر داستان را از قبل بدانی، به یک ماشین تبدیل می شوی. آنچه باعث می شود انسانها انسان باشند دقیقا همین است که از آینده خبر قطعی ندارند...» ✍️لوری مور 🔅به جای آرزوی دانستن نتیجه اتفاقات، با تقویت: تعقل، تفکر، توانمندی‌ها، تداوم تلاش و توکل عملکرد بهتر داشته باشیم تا در مقابل هر نتیجه‌ای، بتوانیم همچنان پایدار و استوار بمانیم. این مفهوم درست آینده نگری است. مراقب شناخت ها و انتخاب های خود باشیم که گام به گام آینده ما را می سازد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: لعن به چه معناست؟ چرا در زیارت عاشورا بعضی افراد و جریان ها لعن شده اند؟ ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ: نکته اول : لعن در لغت به معنای راندن و دور کردن از رحمت خداوند می باشد. (1) پس اگر می گوییم: «خدا فلانی را لعنت کند» یعنی: خدایا فلان فرد را از رحمت خود دور و عذابت را بر آن نازل کن. نکته دوم: در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام، گروهی از مردم مورد لعن قرار گرفته اند و این امر در زیارت عاشورا تکرار شده است و بیانگر اهمیت موضوع و مطابق با قرآن می باشد. نکته سوم: لعن در زبان قرآن و روایات، نوعی فرهنگ سازی و مرزبندی بین انسان ها است و تذکر می دهد: مواظب باشید در دام این افراد نیافتید و خود به صفات آن ها مبتلا نشوید. نکته چهارم: کسانی که در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته اند، افراد و جریان هایی هستند که از مسیر حق دور شده و به نهایت شقاوت و سنگدلی رسیده اند و تمام تلاش خود را برای خاموش کردن نور الهی به کار گرفته اند. نکته پنجم: در لعن کردن باید از نام بردن افرادی که برای برخی از مذاهب مقدس هستند پرهیز شود تا وحدت امت اسلام که مورد تاکید قرآن و روایات می باشد، حفظ و امنیت جامعه ی اسلامی به مخاطره نیافتد. پی نوشت: 1. مفردات راغب، ص 741 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
تخریب قبور ائمه بقیع چرا؟!!؟؟.pptx
2.87M
تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم بر اساس مباحث مطرح شده توسط جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
۱- از مشهور فقها نقل شده که فرموده‌اند: زمینی که می‌خواهند مسجد شود، باید برای آن صیغۀ وقف خوانده شود‌، مثل آنکه بگوید: « آن را به عنوان مسجد وقف کردم قربة الی اللّه » لیکن بنابر اقوا همین‌که قربة الی اللّه به قصد مسجد آن را بسازد و یک نفر هم به اذن بانی در آن نماز بخواند کفایت می‌کند و مسجد می‌شود.   ۲- کافی بودن معاطات(معامله ای است که در آن صیغه مخصوص نباشد.) در مسجد در جایی می باشد که اصل ساختن به قصد مسجد باشد، به اینکه قصدش از ساختن و تعمیر آن، این است که مسجد باشد خصوصا اگر زمین مباحی را برای مسجد حیازت(در اختیار گرفتن یکی از مباحات عامه (یکی از اسباب ملکیت اموالِ مباح) . ) کند و به همین نیّت آن را بسازد، و اما اگر در آن ساختمان مملوکی باشد مانند خانه یا دکان سپس نیت کند که مسجد باشد و مردم را به نماز در آن وادار کند بدون آنکه صیغه را اجراء نماید، اکتفا به آن مشکل است. ۳- مسجد پس از آن که به عنوان مسجد ساخته شد، اختصاص به قوم و گروه و قبیله و اشخاص خاصی ندارد و همه مسلمانان می توانند از آن استفاده نمایند.   ۴- استفاده از آب مسجد در جهت غیر وضو گرفتن اگر آب وقف برای خصوص وضو گرفتن نمازگزاران معلوم نباشد و عرف رایج در محله مسجد، این باشد که همسایه ها و عبورکنندگان هم از آب آن استفاده می کنند، اشکال ندارد، هرچند احتیاط در این مورد، مطلوب است.   ۵- از کارهایی که با شأن و منزلت مسجد منافات دارد ((مانند ورزش و تمرین ورزشی)) باید پرهیز شود.   ۶- آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی و تمرین سرودهای مذهبی و انقلابی در مسجد اشکال ندارد، ولی در هر حال مراعات شأن، قداست وجایگاه مسجد واجب است و مزاحمت نمازگزاران جایز نیست.   ۷- پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز به وسیله بلندگو مانع ندارد، ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد اگر موجب اذیت همسایگان شود دارای اشکال است. پی نوشت: https://www.leader.ir
Voice 005.m4a
31.72M
در باب در جمع طلاب غير ايراني 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: آیا دخیل بستن به ضریح اهل‌بیت علیهم‌السلام و امامزادگان مبنای روایی دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: این کار توجیه عقلی و مستند روایی ندارد و از خرافات است. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: سوال: آيا در نظام جمهورى اسلامى، مخالفت با قوانين و مقررات دولت ـ كه به تصويب مجلس شوراى اسلامى و شوراى نگهبان رسيده ـ، جايز است؟  جواب:همه مراجع : خير، مخالفت با آن جايز نيست. آیت الله خامنه ای : مخالفت با قوانين و مقررات و دستورات دولت اسلامی که به‌طور مستقيم توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده و مورد تأييد شورای نگهبان قرار گرفته‏ اند و يا با استناد به اجازه قانونی نهادهای مربوطه وضع شده ‏اند، برای هيچکس جايز نيست و در صورت تحقّق مخالفت توسط فردی در اين خصوص، بر ديگران تذکر و راهنمايی و نهی از منکر لازم است (البته با وجود شرايط نهی از منکر) آيه اللّه  سيستانى: مخالفت با قوانينى كه نظم اجتماعى را برهم مى زند يا حداقل يك مجتهد جامع شرايط آن را تصويب كرده، جايز نيست. تبصره. ترديدى نيست كه اگر مجلس و شوراى نگهبان، قانونى بر خلاف شرع تصويب و تأييد كنند، اطاعت از آن واجب نيست. پی نوشت:سایت مراجع معظم 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110