eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
375 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
کلام خدا در میزان عقل و نقل.ogg
12.86M
🕋 «در محضر قرآن» 👈🏻 موضوع جلسه دوم؛ 👈🏻 سخنران؛ استاد جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
⚡️پرستاری در دوران کرونا از دیدگاه اخلاق ✨دین مبین اسلام نسبت به تمام امور انسان حساسیت و دقت ویژه به خرج می‌دهد و برای مجموعه رفتارها و گفتارهای انسان برنامه‌ای مدون ارائه می‌کند. mehrnews.com/xS3NJ https://eitaa.com/roznevesht
💠 پرسش: ⁉️فرق رسول و نبی در چیست ؟ چند نفر از انبیاء عرب بودند؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: 1️⃣مطلب اول: در بیان تفاوت بین نبی و رسول، امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «الرَّسُولُ‏ الَّذِي‏ يَأْتِيهِ جَبْرَئِيلُ قُبُلًا فَيَرَاهُ وَ يُكَلِّمُهُ فَهَذَا الرَّسُولُ وَ أَمَّا النَّبِيُّ فَهُوَ الَّذِي يَرَى فِي مَنَامِهِ نَحْوَ رُؤْيَا إِبْرَاهِيم‏»؛ «رسول کسی است که جبرییل بر او نازل می‌شود و او به‌صورت آشکارا جبرییل را می‌بیند و با وی سخن می‌گوید اما نبی، کسی است که فرشته‌ی وحی را در خواب می‌بیند آن‌گونه که ابراهیم علیه‌السلام در خواب‌دیده بود». (1) 2️⃣مطلب دوم: وقتی جناب ابوذر رضی‌الله‌عنه از پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه از تعداد انبیاء و تعدادی که به زبان عربی صحبت می‌کردند، سؤال کرد، حضرت فرمودند: ِ «قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ كَمِ‏ النَّبِيُّونَ‏ قَالَ مائت أَلْفٍ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ نَبِي‏»؛ «گفتم یا رسول‌الله تعداد انبیاء چندتاست؟ فرمودند: صدوبیست و چهار هزار نفر. و فرمودند: «أَرْبَعَةٌ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مِنَ الْعَرَبِ هُودٌ وَ صَالِحٌ وَ شُعَيْبٌ وَ نَبِيُّكَ مُحَمَّد»؛ «چهارتا از عرب هستند: هود ، صالح ، شعیب و نبی تو، یعنی محمد صلوات‌الله‌علیه». (2) 📚پی‌نوشت‌ها: 1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 176 2. الخصال، ج‏2، ص: 524 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:حکم دور ریختن غذای اضافی با امکان استفاده دیگر از آن سوال: با توجه به نص صريح قرآن در فرهنگ سازي پرهيز از اسراف و تبذير لطفاً حكم هر يک از موارد ذيل را جداگانه بيان فرماييد: 1. دور ريختن غذاي اضافي كه دست نخورده است. 2. دور ريختن باقيمانده غذاي افراد به علت رعايت موارد بهداشتي 3. دور ريختن باقيمانده غذاي افراد به نحوی كه استفاده آن در موارد ديگر امكان‌پذير باشد (غذای طيور و حيوانات) 4. دور ريختن كليه وسايل و مواد زايدي كه استفاده مجدد آن‌ها در مورد ديگر امكان‌پذير باشد؛ مانند كاغذهاي پشت سفيد و مواد پلاستيكي. جواب: آیت الله خامنه ای: به طور کلی زیاده‌روی به نحو غیر متعارف اسراف محسوب می‌شود و جایز نیست؛ و تشخیص موضوع با خود مکلف است. آیت الله مکارم شیرازی: 1تا4) دور ريختن غذاهاي دست نخورده جايز نيست و غذاهاي دست خورده را بايد به مصرف حيوانات پرندگان و امثال آن‌ها رساند و از كاغذهاي باطله‌ی قابل استفاده و امثال آن نيز بايد استفاده كرد و دور ريختن آن‌ها شرعا اشكال دارد. آیت الله صافی گاپایگانی : 1ـ دور ريختن غذا هميشه و در هر زمان اسراف و حرام است. 2 و 3 و 4) اگر فقط به خاطر اين است كه كسي غذا را خورده و قدري از آن باقي مانده، دور ريختن آن اسراف و حرام است و در روايت است كه سؤر مؤمن موجب شفاء‌ است و اگر وجه بهداشتي صحيح داشته باشد جايز و بلكه در بعضي موارد واجب است. پی نوشت: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها(http://www.pasokhbesoalat.ir/) 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
آنچه پیامبران می‌آورند یا موافق عقل است یا مخالف آن. اگر موافق عقل است با بودن عقل نیازی به آن نداریم و بی‌فایده خواهد بود و اگر مخالف عقل است، ردّ قول او واجب است. پس هیچ نیازی به وجود پیامبران نیست. ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ:. نکته اول: در این بیان، مغالطه‌ای به نام «طرد شقوق » اتفاق افتاده است که در مقام پاسخگویی باید، نسبت به این امور، آگاه بود تا در دام صیادان معارف گرفتار نشویم . طرد شقوق : ( حذف بعضی از اقسام در مقام استدلال) نکته دوم : آنچه پیامبر می‌آورد به‌حسب واقع ، موافق و مطابق عقل است، اما این مطلب مستلزم آن نیست که عقل نسبت به هر آنچه نبی می‌آورد آگاه و عالم باشد و فرض سومی وجود دارد یعنی نبی، حامل چیزی باشد که عقل با طاقت بشری نتواند به آن برسد. (فراتر از عقل) نتیجه اینکه: برای درک و دستیابی به معارفی که فراتر از عقل است به وجود انبیاء نیاز است و البته وجود پیامبران دارای منافع متعدد دیگری است که در پست دیگری بدان پرداخته می شود. ان شاء الله کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
(قتل از روی ترحّم): اتانازی یا یوتانازی (Euthanasia) در زبان یونانی به معنی «مـرگ خوب» است. اتانازی در اصطلاح، شرایطی است که در آن، بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد. این شرایط معمولاً در بیماریهای سخت یا دردناک یا درمانهای طولانی مدت و ناامیدکننده پدید میآید. در فارسی به آن «هومرگ»، «مرگ آسان»، «قتل ترحمی» یا «به مرگی» نیز گفته شده است. سوال1. «اتانازی»بر سه قسم است:  ۱_ نوع فعّال که با تجویز داروی کشنده از طرف پزشک به زندگی بیمار خاتمه داده می شود. ۲_ نوع انفعالی، به صورت خودداری از ادامه ی مداوا و زنده نگاه داشتن بیمار محتضر. ۳_ نوع غیر مستقیم، با قرار دادن داروهای به مقدار زیاد در دسترس بیمار تا بیمار شخصاً به زندگی پر رنج خویش پایان دهد. استفاده از کدامیک بلااشکال است؟ جواب. حفظ محتضر و تأخیر مرگ او واجب نیست، بنابراین قسم دوّم مانع ندارد. ولی هر کاری که موجب مردن او باشد، مثل دو قسم دیگر جایز نیست. سوال2. از «اتانازی» در فارسی به «قتل از روی ترحم» و «بیمارکشی با ترحم» تعبیر می شود و به منظور کوتاه کردن مدت درد و رنج بیمار لاعلاجی است که بر اساس دانش پزشکی امروز، هیچ امیدی به شفا و یا بهبود او وجود ندارد اقدام به این کار چه حکمی دارد؟ آیا سرپرست یا نزدیکان بیمار می توانند به پزشک همچین اجازهای بدهند؟ جواب. جایز نیست و قتل نفس محسوب میشود. سوال3. گاهی به جهت تعجیل در راحت شدن محتضر، به او مواد مُهلکه (کُشنده) تزریق می کنند؛ آیا این عمل جایز است یا نه؟ و در صورت عدم جواز، آیا عاملان این کار، در قتل او شریکند؟ جواب. جایز نیست و در صورتی که موجب قتل شود، قصاص یا دیه ی آن واجب می گردد. پی نوشت: احکام پزشکی سایت مقام معظم رهبری(https://www.leader.ir/fa پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری(https://www.leader.ir/fa) 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
هدایت شده از روز‌نوشت
⚡️تحولات اساسی، با خودسازی و تهذیب نفس امکان پذیر می شود/ تحول مثبت، نیازمند یک مدل مطلوب است. https://sahebnews.ir/1007766 https://eitaa.com/roznevesht
💠 پرسش: دین حضرت محمدصلی الله علیه و آله، قبل از بعثت چه بود؟ ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ: 1️⃣نکته اول: قرآن کریم تصریح می فرماید: «تنها دین نزد پروردگار، سلام می باشد»؛ «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏». (1) معنای اسلام، تسلیم در برابر فرمان خداوند است. (2) 2️⃣نکته دوم : روح دين در هر عصر و زمان چيزى جز تسليم در برابر حق نبوده و نخواهد بود و این مساله نسخ ناپذیر می باشد و تفاوت در شریعت ها می باشد (برنامه های عملی که توسط پیامبران مختلف بیان شده است). همانطور که پروردگار عالم به پیامبر اسلام می فرماید: «ثُمَّ جَعَلْناكَ عَلى‏ شَريعَةٍ مِنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْها وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَ الَّذينَ لا يَعْلَمُون‏»؛ «سپس تو را بر شريعت و آيين حقّى قرار داديم؛ از آن پيروى كن و از هوسهاى كسانى كه آگاهى ندارند پيروى مكن». (3) 3️⃣نکته سوم: با توجه به مطالب فوق روشن می شود، دین حضرت محمد صلوات الله علیه، «اسلام» بوده اما اینکه از چه شریعتی تبعیت میکردند؟ با توجه به مسلم و قطعی بودن بالا و والاتر بودن مقام حضرت رسول بر همه پیامبران و همچنین مطالبی که از روایات حضرات معصومین علیهم السلام استفاده می شود، به این نتیجه می رسیم که ایشان، وظایف خود را به صورت‏های گوناگون مانند الهام‏های قلبی، تحدیث (سخن گفتن با فرشته) و رؤیاهای صادق دریافت می‏كردند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در این رابطه می‏فرماید: «از روزی كه پیامبر از شیر گرفته شد خدا او را با بزرگ‌ترین فرشته قرین و همراه ساخت تا به‌وسیله آن فرشته، بزرگواری‌ها را بپیماید و به نیكوترین اخلاق، آراسته گردد». (4) بنابراین حضرت قبل از بعثت، مراحلی از نبوت را دارا بوده و با جهان غیب به‌گونه‌ای ارتباط داشته است همان‌طور كه حضرت یحیی و حضرت عیسی (ع) در دوران كودكی به مقام نبوت رسیده و با جهان غیب ارتباط داشته‏اند. آنگاه در چهل‌سالگی به مقام رسالت و ابلاغ و اظهار پیام خدا به مردم برانگیخته می‏شود. نتیجه اینکه: دین حضرت قبل از بعثت همان اسلام بوده و شریعتی مخصوص به خود را داشته اند. 📚پی‌نوشت ها: 1. آل‌عمران /19 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 491 3. جاثیه/18 4. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 300،خطبه قاصعه کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
📚 💠 سؤال: با توجه به قانون بانک ها مبني بر اينکه اگر شخصي سپرده گذاری کند، طبق ميانگين سپرده، به او وام تعلق مي گيرد؛ آيا چنين عملي مصداق قرض به ازای قرض است و حکم ربا دارد؟ پاسخ : آیت الله خامنه ای: اگر مطابق قوانین بانک که به تأیید شورای_نگهبان رسیده است عمل کند، مانعی ندارد. آیت الله مکارم شیرازی: هرگاه این شرط برای اعطای تسهیلات بیشتر به سایر متقاضیان وام باشد (نه استفاده صاحبان صندوق) اشکالی ندارد. آیت الله سیستانی: قرض دادن به موسسه قرض الحسنه که بعدا قرض ازش بگیرد (قرض به شرط قرض) است و جایز نیست. بله می تواند پول را به نیت حفظ یا نگهداری و یا حفاظت از تلف شدن، در بانک بگذارد و اگر موسسه دولتی یا مشترک باشد می تواند مبلغ وام را به عنوان مال مجهول المالک بردارد وسپس آن را قرض از سوی معظم له حساب کند و ایشان این وکالت را به همه مؤمنین داده اند و سپس مبلغی که متعهد شده به بانک بدهد. آیت الله صافی گلپایگانی: اگر پول گذاشتن در صندوق، مشروط به قرض دادن پس از چند ماه باشد، حكم ربا دارد. پی نوشت: _سایت مقام معظم رهبری _سایت هدانا 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
📷 تصویری از حضور فرزندان شهید جواد الله‌کرم، شهید تازه تفحص شده مدافع حرم در کنار پیکر پدرشان کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
⁉️چرا امام جعفر صادق علیه‌السلام را رئیس مذهب شیعه می‌نامیم؟ 🔰پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے همه امامان شیعه به اسلام و خلق خدا خدمت کردند و در این راه زحمات طاقت‌فرسایی متحمل شدند؛ زحمات‌شان در قالب‌های مختلف نظیرِ قیام، صلح، سکوت و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ظهور نمود؛ اما علت اینکه به مذهب ما "مذهب جعفری " گفته می‌شود، این نیست که امامان دیگر خدمتی به اسلام نکرده‌اند بلکه سبب ناميده شدن آن است كه دوران زندگانی امام صادق علیه‌السلام مصادف بود با اواخر حكومت امويان و اوايل خلافت عباسيان و به سبب درگيری‌ها و اختلافاتي كه ميان اين دو خاندان به وجود آمده بود، فرصت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی پدید آمد و امام صادق علیه‌السلام از آن بهره گرفتند و مذهب شيعه را توسعه دادند؛ امام با تشكيل حلقات درس، تبيين معارف و مباني تشيع، به نشر و تبليغ اسلام پرداختند؛ ایشان روايات فراوانی بيان فرمودند به همين جهت حيات مجددي در كالبد شيعه دميده شد؛ معارف و احكام شيعه بيش از هر زماني مطرح گرديد، نظم و ترتيب خاص و ارزندهاي به شيعه داده شد. بدین جهت است که اين مذهب را به امام جعفر صادق منسوب مي‌نمايند. زيرا علاوه بر تحكيم مباني آن، عمده احاديث که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است نسبت به سایر امامان بیشتر است. در مجلس درس امام صادق علیه‌السلام هزاران تن شركت مي‌كردند و برخي از آنان مانند ابوحنفيه، مالك بن انس، جابر بن حيان و زرارة بن اعين، از اركان و بزرگان اهل‌سنت و شيعه به شمار مي آمدند. 📚محمدجواد مشكور، تاريخ شيعه و فرقه‌هاي اسلام تا قرن چهارم، بی‌نام، ص۱۰۶ - ۱۰۵، مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، قم، موسسه امام صادق (ع)، ۱۳۷۹ش، چاپ یازدهم، ص۳۵۹ مرحوم جعفرشهیدی می‌نویسد: " اگر کسی در اخبار فقه شيعه تتبع كند، خواهد ديد روايت‌هاى رسيده از امام صادق علیه‌علیه‌السلام در مسائل مختلف فقهى و كلامى مجموعه‌اى گسترده و متنوع است و براى همين مذهب شيعه را مذهب جعفرى خوانده‌اند. گشايشى كه در آغاز دهه سوم سده دوم هجرى پديد آمد، موجب شد مردم آزادانه‌تر به امام صادق علیه‌السلام روى آورند؛ گشودن مشكلات فقهى و غير فقهى را از ایشان بخواهند؛ هيچ دانشمندی متعلمان و شاگردانى به اندازه آن حضرت شاگرد نداشته است و دانشمندان از هيچ‌يك از اهل‌بيتِ رسول خدا، به مقدار آنچه از ابوعبدالله روايت دارند، روایتی نقل نكرده‌اند و روايات هيچ يك از آنان برابر با روايت‌هاى رسيده از حضرت صادق نیست. اصحاب حديث نام راويان از ایشان را چهار هزار تن نوشته‌اند. نشانه‌ی آشكار امامت‌شان خِرَدها را حيران مى‌كند و زبان مخالفان را از طعن لال مى‌سازد." 📚جعفر شهيدى، زندگانى امام صادق، ص۶۱؛ رسول جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، قم، انتشارات انصاریان، ۱۳۸۴ش، چاپ هشتم، ص ۳۴۵. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓برای زیاد شدن رزق و روزی چه ذکرهایی توصیه می شود؟ 🌹برای رسیدن به روزی و رزق مهم ترین عامل، تلاش و کوشش هدفمند و منطقی است. اما در کنار سعی و تلاش و در یک کلمه (حرکت)، مطالبی برای کسب (برکت) توصیه می شود: ✳️ بهترین ذکری که آمده است «استغفار» است. در قرآن کریم آمده است که استغفار باعث زیاد شدن اموال و فرزندان می شود. هود 3 و 52 🔰عواملی که باعث افزایش رزق می شود: 1⃣ خوش نیت بودن: کسانی که احتکار می کنند و مردم را به دردسر می اندازند و بدنیت هستند این افراد فقر را بر خودشان تحمیل کرده اند. 2⃣ اطعام و انفاق: روایتی است منسوب به رسول خدا(ص) که می فرمایند: «اطعام در جلب روزی سریع تر عمل می کند از حرکت چاقو بر کوهان شتر» 3⃣ دائم الطهارة بودن: منقول است که : «وَ فِي الْحَدِيثِ أَنَّهُ ص شَكَا إِلَيْهِ رَجُلٌ قِلَّةَ الرِّزْقِ فَقَالَ ص أَدِمِ الطَّهَارَةَ يَدُمْ عَلَيْكَ الرِّزْقُ فَفَعَلَ الرَّجُلُ ذَلِكَ فَوُسِّعَ عَلَيْهِ الرِّزْق‏»(مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل‏/ ج1، ص 300) 4⃣ صله رحم: صله رحم فواید متعددی دارد از جمله؛ افزایش عمر، وسعت روزی، آباد کردن شهرها، دفع کردن بلاها 5⃣ خواندن دعای کمیل 6⃣ سوره مبارکه واقعه: هر شب تلاوت این سوره باعث می شود که شخص گرفتار و محتاج نشود. 7⃣ خواندن دعایی که معمولاً در سجده آخر نماز خوانده می شود: «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: ادْعُ فِي طَلَبِ الرِّزْقِ فِي الْمَكْتُوبَةِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ ارْزُقْنِي وَ ارْزُقْ عِيَالِي مِنْ فَضْلِكَ الْوَاسِعِ فَإِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ.» (کافی/ج2، ص 551) 8⃣ انسان خیلی خود را گرفتار دنیا نکند 9⃣ خواندن نماز اول وقت 🔟 خواندن نماز شب: فواید متعددی دارد از جمله؛ نورانی کردن انسان، افزایش رزق،آبرومند کردن انسان در دنیا و آخرت 📚 @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
⚡️جامعه، تشنه ی معارف دین است و آنچه می تواند پاسخگوی این عطش باشد، ایجاد گفتمانیست که رویکرد آن اصول و منطق باشد. مناظره، مسابقه نیست که برنده یا بازنده داشته باشد. رعایت احترام و اخلاق، جدال احسن، حکمت، موعظه ی حسنه، ارجاع به فطرت و تمسک به استدلال عقلی از اصول اولیه ی هر مناظره ای است. مناظره و گفتگو می تواند اضطراب جامعه ی مشتاقِ شنیدن را به آرامش تبدیل نماید. درد نشنیدن سالهاست که برجامعه ی ما سایه افکنده است.عدم تمایل به شنیدن و عدم توانایی در تحمل نمودن حرف مخالف، شکافی عظیم بین نسل امروز و انسان دیروز ایجاد نموده است و تنها مَلاتی که بتوان با آن چنین شکاف عظیمی را پُر نمود، دادن فرصت است و دیگر هیچ.... https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسباب نماز آیات ۱- اسباب شرعی وجوب نماز آیات عبارت است از: کسوف خورشید و خسوف ماه، اگرچه مقدار کمی از آن‌ها گرفته شود؛ زلزله و هر حادثه غیرعادی که باعث ترس بیشتر مردم شود، مانند بادهای سیاه یا سرخ و یا زرد که غیرعادی باشند؛ تاریکی شدید، فرو رفتن زمین و ریختن کوه، صیحه آسمانی و آتشی که گاهی در آسمان ظاهر می شود. در غیر از کسوف و خسوف و زلزله، باید آن حادثه موجب ترس و وحشت بیشتر مردم شود، و حادثه ای که ترس آور نباشد، و یا موجب ترس و وحشت افراد نادری گردد، اعتبار ندارد. ۲- وجوب نماز آیات، مختص کسانی است که در شهر وقوع حادثه هستند؛ و کسانی هم که در شهر متصل به شهری که حادثه در آن رخ داده، به ‌طوری که مانند یک شهر محسوب شوند، و زندگی می کنند، حکم آن‌ها را دارند. زمان ادای نماز آیات ۳- وقت ادای نماز آیات خورشید و ماه گرفتگی از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع در بازشدن آن است، و احتیاط ترک نشود، که قبل از آن که شروع در بازشدن نماید، به انجام نماز بشتابد، و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، باید نماز را با نیت قربة إلی اللّه بخواند، و نمی‌تواند نیّت اداء و یا قضا داشته باشد. ۴- در زلزله و مانند آن که غالباً مدّت وقوع آنها برای خواندن نماز آیات گنجایش ندارد، نباید نماز را به تأخیر بیندازد و در صورتی که معصیت کند و فوراً نخواند بعد از آن مادام العمر واجب است و در هر صورت باید به نیّت اداء بخواند. پی نوشت:https://www.leader.ir/ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
سلام علیکم فردا صبح نماز آیات فراموش نشود. التماس دعا
⁉️درمان وسواس الف. عدم پاسخ دهي. ب. تقابل به ضد. (مثلاً وسواس در قرائت را بخواند و رد شود. یا در نجاسات، دست بزند.) ج. فرمان ايست. (به طور عمد، افكار وسواسي خود را آزاد بگذارد و در اين بين ناگهان درمانگر یا وسواسی با صداي بلند و بيزار كننده، فرياد مي زند: ايست !؟!) د. استفاده از تلقینات مثبت: مثلاً نمازهایم صحیح است و خداوند آنرا می پذیرد و مانند این جملات ... ه. غرقه سازی و. درمان دارويي. ز. بهره از ادعيه و اذكار خاصي از جمله «لا اله الاالله» و «لاحول و لا قوة الابالله» مي باشد. چند کتاب: ـ «شناخت و درمان وسوسه و وسواس» نوشته محمود ارگانى بهبهانى از انتشارات مجمع ذخاير اسلامى ـ «درمان رفتارى وسواس» نوشته گيل اس‏استكتى، ترجمه عباس بخشى‏پور رودسرى و مجيد محمود عليلو از انتشارات نشر روان پويا (سال 1376) ـ وسواس و درمان آن نوشته آيه الله مظاهرى کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
⁉️ چرا زمانی که پدر فرزندش را به قتل می رساند اعدام نمی شود ولی زمانی که مادر این کار را انجام می دهد قصاص می شود؟ 1️⃣اولا: پدر هم تبرئه نمی شود بلکه حق شخصی است که منتفی می شود اما مدعی العموم و حاکم شرع می تواند بخاطر جریحه دار کردن احساسات جامعه حتی مجازات او را اعدام نیز قرار دهد. 2️⃣ثانیا: این حکم شرعی به معنای این نیست که این پدر گناه نکرده است بلکه گناه سنگینی دارد و جاودانه در جهنم باقی خواهد ماند. چون از پدر برای فرزند انتظار مهربانی بیشتری می رود تا دیگران. 3️⃣ثالثا: این گونه اتفاق تقریبا از طرف مادر صفر درصد است چرا که احساسات و عواطف مادر برای این گونه کارها غلبه دارد و حال اگر چنین مادری بخواهد این چنین کاری با فرزندش انجام دهد مشخص می شود که این مادر چقدر قصی القلب و بزهکار خطرناکی است که حتما باید اعدام شود چرا که برای جامعه خطرناک است. 4️⃣رابعا: مادر هم می شود قصاص نشود بلکه قصاص در این مورد زمانی است که اولیاء دم رضایت ندهند و بخواهند مادر قصاص شود. 5️⃣خامسا: ضمن اینکه پدر تبرئه نخواهد شد شاید وجه دیگر عدم اعدام او این باشد که پدر بر فرزندش ولایت دارد و منشاء حیات فرزندش بوده و مثلا نفقه او را می داده و... 6️⃣سادسا: باتوجه به این که پدراز نظر اسلام نان آور خانواده محسوب می شود لذا اگر اعدام شود ضربه سختی به آن خانواده وارد می شود و خانواده از هم می پاشد اما در رابطه با مادر اینگونه نیست. کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
تقیه.ogg
10.89M
🕋 «در محضر قرآن» 👈🏻 موضوع جلسه اول؛ 👈🏻 سخنران؛ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #پاسخ_شبهه | "چرا حضرت معصومه -سلام الله علیها- ازدواج نکردند؟!" 🎙 استاد جواد حیدری -کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی- #خبرگزاری_فارس 🖇 http://fna.ir/darb7m 🍃 @javadheidari110 🍃
✍محقق ارجمند: استاد وزنه 🔅 : ▫️شفاعت شافعان،شامل بهشتیان و اهل دوزخ نیز میشود؟ جواب: در زیارت حضرت سلام الله علیها چنین میخوانیم: «يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ » امام رضا علیه السلام می‌فرماید: «...وَ مُذْنِبُو أَهْلِ التَّوْحِيدِ لَا يَخْلُدُونَ فِي النَّارِ وَ يَخْرُجُونَ مِنْهَا وَ الشَّفَاعَةُ جَائِزَةٌ لَهُمْ... و گناهكاران موحّدان را در آتش دوزخ مخلّد نمى‏دارد و روزى نجات خواهند يافت و از آتش خارجشان خواهند كرد و شفاعت در حقّ ايشان جايز است.» ( صدوق، عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2،ص125) امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «إِنَّ قَوْماً يُحْرَقُونَ فِي [بِا] النَّارِ حَتَّى إِذَا صَارُوا [حَمِيماً] حُمَماً أَدْرَكَتْهُمُ الشَّفَاعَة؛ گروهی در آتش می‌سوزند تا وقتی‌که تبدیل به زغال می‌شوند مشمول شفاعت گردند» (کوفی اهوازی، الزهد، ص 96.) 💡نتیجه: بنا بر فرازی از زیارت حضرت و دو حدیث مشخص شد،شفاعت در بهشت و دوزخ نیز وجود دارد. •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110 @Age_of_water