eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
376 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید |روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش @javadheidari110
♦️ اطعام مسکین ویتیم واسیر در یک روز بود، نه سه روز🛑 نقلی که میگوید اهل بیت(علیهم السلام) سه روز پیاپی غذای خود را به فقیر ویتیم واسیر دادند وتمام این مدت گرسنه ماندند، وحتی در برخی کتب بنا به نقلی منسوب به جابر بن عبدالله انصاری گفته شده که حسنین(علیهما السلام) از شدت گرسنگی می‌لرزیدند!، منشأ این نقل از منابع اهل سنت است نه از امامان ما (علیهم السلام). روایت امام صادق(علیه السلام) از آن واقعه بنا بر آنچه در تفسیر قمی ودر تفسیر مجمع البیان به نقل از تفسیر قمی آمده، اینست که: «نزد حضرت فاطمه(علیها السلام) مقداری جو بود. با آن «عَصیدة» (کاچی، نوعی حلوا) درست کردند. هنگامی که آماده شد وآنرا پیش رویشان گذاشتند مسکینی آمد وگفت: مسکینم، رحمت خدا بر شما باد. امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سوم آنرا به او داد. طولی نکشید که یتیمی آمد وگفت: یتیمم، رحمت خدا بر شما باد. امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سومِ دوم را به او داد. سپس اسیری آمد وگفت: اسیرم، رحمت خدا بر شما باد. امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک سوم باقیمانده را به او داد. بدین ترتیب خودشان آنرا نچشیدند. وخدای سبحان این آیات را در شأنشان نازل کرد.» همانطور که مشاهده میشود در روایت امام صادق(علیه السلام) تمام ماجرا در یک روز بوده نه سه روز. شیخ مفید نیز در کتاب «مسار الشيعة»، تاریخ این ماجرا را در شب بیست وپنجم ذي الحجة، یعنی مجموعاً در یک شب، ونزول سورۀ انسان را در فردای آن، روز بیست وپنجم گفته است. نکتۀ دیگر راجع به روزه بودن اهل بیت(علیهم السلام) در آن روز ونیز علت روزه، در این روایت حرفی از نذر وروزه وافطار نیامده ومیماند تعبیر آیۀ شریفه که میفرماید ﴿يُوفُونَ بِالنَّذْر﴾(انسان: ٧) واز آن فهمیده میشود که این اطعام در پی وفای به یک نذر بوده. شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعة» سخن از روزه آورده وبر اساس سخن ایشان این نذر، نذر روزه واین اطعام بهنگام افطار بوده. اما اینکه سبب این نذر چه بوده؟ آیا حسنین(علیهما السلام) مریض بودند واین روزه به نیت شفای ایشان بوده؟ وآیا این نذر پیش یا پس از بکار بستن راههای طبیعی درمان بوده؟ گرچه همۀ اینها محتمل است اما نقل معتبری در این خصوص نیست ونمیتوان بطور حتم نسبت داد. اما راجع به روزه بودن حسنین(علیهم السلام)، شیخ مفید گرچه نزول آیه را در حق امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، امام حسن وامام حسین(علیهم السلام) بیان کرده اما تصدق وروزه بودن را تنها به امیرالمؤمنین وحضرت فاطمه(علیهما السلام) نسبت داده وحرفی از روزه بودن حسنین(علیهما السلام) نیاورده. دربارۀ ذکر فضائل اهل بیت(علیهم السلام) والگوگیری از آن بزرگواران، مرحوم شیخ صدوق حدیثی از امام رضا(علیه السلام) نقل می‌کند به این مضمون که مناقب وفضائل ما اهل بیت را از خودمان بگیرید واز مخالفانمان نقل نکنید؛ زیرا مخالفان ما دربارۀ فضائل ومناقب ما اخباری را جعل کرده‌اند!؛ «إنّ مخالفينا وَضَعُوا أخباراً في فضائلنا!»1️⃣ ای کاش به مفاد این فرمایش امام رضا(علیه السلام) عمل میشد.. اگر فرضاً هیچ ملاکی برای ترجیح روایت امام صادق(علیه السلام) بر خبرِ منقول از دیگران نمیبود همین غیرطبیعی بودنِ سه روزِ پیاپی گرسنگی کشیدن واکتفا به آب، وعدم اهتمامِ سرپرست خانواده به تهیۀ غذایی دیگر در هر روز پس از هر انفاق، خصوصاً با آن وصفِ منقول نسبت به حسنین(علیهما السلام) که می‌لرزیدند وبا آن شدت ضعفی که نسبت به حضرت زهرا(علیها السلام) نقل میشود، ونیز با ترسیم چنین تصویری از پیامبر رحمت(صلّی الله علیه وآله) که سه روز پیاپی از اهل بیتش بی‌خبر باشد!، اینها قرائنِ استبعادی ونشانه‌های غیرواقعی بودن آن خبر است. وبا معلوم شدن این حقیقت که آنچه در واقعۀ ایثار واز خودگذشتگی در اطعام به مسکین ویتیم واسیر روی داد در یک شب بوده است نه در سه شب، دیگر جایی برای طرح چنین اشکالی نمیماند که چرا امیرالمؤمنین(علیه السلام) به مفاد سفارش پیامبر(صلّی الله علیه وآله) مبنی بر «لا صدقةَ وذو رَحِمٍ محتاج»2️⃣ عمل نکرده باشد وکودکان خردسال وبشدت نیازمند خود را بر دیگران مقدم نکرده باشد. وجهت اطلاع اینکه طرح این اشکال از سوی بنیانگذاران سلفی‌گری، إبن تیمیّه وشاگردش إبن قیّم جوزیّه، وبعنوان دلیلی برای انکار شأن نزول آیات مربوطه در فضیلت اهل بیت(علیهم السلام) بوده است، که اساس آن مبتنی بر نقلی است بی‌اعتبار که ناقلش تنها خودشانند! ــــــــــــــــــــ 1️⃣ عیون أخبار الرضا(علیه السلام) ١: ٢٧٢. 2️⃣ من لا یحضره الفقیه(صدوق، ٣٨١ق) ٢: ٦٨، ح١٧٤٠؛ همان ٤: ٣٦٩، ح٥٧٦٢؛ همان ٤: ٣٨١، ح٥٨٢٨؛ الإختصاص(مفید، ٤١٣ق): ٢١٩. @javadheidari110
💠 حدیث روز💠 💎 توصیه‌ای اخلاقی از أمیر بیان 🔻امام على علیه‌السلام: اِقبَل عُذرَ أخيكَ، فَإِن لَم يَكُن لَهُ عُذرٌ فَالتَمِس لَهُ عُذرا ❇️ عذر برادرت را بپذير و اگر عذرى ندارد، برايش عذر بتراش. 📚 تحف العقول: ص 112 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
❇️ وحدت در کلام آیت الله مصباح یزدی اما در برابر معاندین و یا کسانی که آن چنان تحت تاثیر تبلیغات اینان قرار گرفته‌اند که یقین کرده‌اند که مذهب‌شان حق و مذهب شیعه باطل است، چه وظیفه‌ای داریم؟ اگر ما در بیان حق و اثبات بطلان مذاهبِ باطل، کوتاهی کنیم به خدا، به پیغمبر صلی الله علیه و آله، به انسانیت، به شهدا، به گذشتگان و به آیندگان خیانت کرده‌ایم. در این صورت ما هم عملا جزء شیاطینی شده‌ایم که راه حق را مسدود می‌کنند. بنابراین ما دو وظیفه داریم؛ یک وظیفه، وظیفه علمی است که باید در فضای علمی و تحقیقی مبانی تشیع را اثبات کنیم؛ چون معتقدیم اسلام حقیقی تشیع است و آنچه که اهل‌بیت علیهم السلام پذیرفته و عمل کرده‌اند همان چیزی است که پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله فرموده‌اند. وظیفه دوم رفتار مناسب داشتن است. پرخاشگری، بی‌ادبی، بی‌احترامی کردن کار صحیحی نیست. این کارها باعث می‌شود که هدف ما به تأخیر بیافتد یا نقض شود. این راهی است که شیطان به انسان نشان می‌دهد و او گمان می‌کند که چنین رفتاری شجاعت است. •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
برنده ی این برنامه : خانم زهره رمضانی از برخوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: معنای عبارت «قاصم الجبارین» چیست؟ آیا منشأ روائی دارد؟ ✍️ پاسخ: ◽️یکی از جملاتی که این روزها با شهادت سردار سرافزار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بسیار دیده و شنیده می شود، جمله زیبای «بسم الله قاصم الجبارین» است. ◽️ آنچه از زبان حضرات معصومین علیهم السلام در ادعیه و مناجات‌ها آمده این تعبیر است: «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ»؛ یعنی ستایش خدای را که درهم شکننده سرکشان و نابودکننده ستم‌کاران است. ◽️این عبارت در دعای افتتاح آمده و امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: پیامبر اسلام (ص) این دعا را در ماه مبارک رمضان می‌خواند و مشابه عبارت فوق در دعاهای دیگری نیز وجود دارد. ◽️البته توجه شود که عباراتی چون: «بسم الله قاسم الجبارین» «بسم الله القاصم الجبارین» از لحاظ ادبیات عرب، اشتباه است و عبارت صحیح «بسم الله قاصم الجبارین» است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🔸آیا خانه حضرت زهرا سلام الله علیها درب نداشته است؟ 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود درب در خانه های پیش از صدر اسلام برخی در فضای رسانه مطرح کرده اند که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها «درب» نداشته است؛ این شخص حداقل به «کشف الآیات» قرآن مراجعه کند تا بداند در این کتاب آسمانی چندین مرتبه تعبیر «باب» به کار رفته است؛ به عنوان مثال می توان به آیاتی همچون «وادخلوا الباب سجداً» در جریان بنی اسرائیل (آیه ۵۸ سوره بقره)، «وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِیصَهُ مِنْ دُبُرٍوَأَلْفَیَا سَیِّدَهَا لَدَى الْبَابِ» (آیه ۲۵ سوره یوسف)و «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ» (آیه ۲۳ سوره یوسف) در قصه زلیخا و حضرت یوسف(ع)، «یا بنی لا تدخلوا من باب واحد» (آیه ۶۷ سوره یوسف) در داستان حضرت یعقوب و فرزندانش، «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» (آیه ۴۴ سوره حجر) راجع به درهای جهنم، «جَنَّاتِ عَدْنٍ مُفَتَّحَهً لَهُمُ الْأَبْوابُ» (آیه ۵۰ سوره ص) راجع به درهای بهشت، «لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ» (آیه ۳۴ سوره زخرف) راجع به خانه های بهشتی، «حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا» (آیه ۷۳ سوره زمر) راجع به کشیدن گناهکاران به سوی جهنم، اشاره کرد. آیا در همه این موارد و نمونه های قرآنی مراد از «باب» پرده بوده که آن را کنار بزنند؟ آیا در داستان زلیخا و حضرت یوسف علی نبینا وآله و علیه السلام که در قرآن آمده «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ»، یعنی زلیخا هر چه پرده بود، انداخت؟ آیا در آیه شریفه «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» که راجع به درهای جهنم است، یعنی جهنم هفت تا پرده دارد؟ هر کس می خواهد حرفی بزند باید ابتدا مطالعه ای هم داشته باشد، چراکه اساساً در دوران گذشته «درب» وجود داشته است؛ افزون بر این مورخان شیعه و سنی می گویند حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیهما درب قلعه خیبر را با یک دست از جا کنده و ۴۰ ذراع، یعنی ۲۰ متر آن طرف تر پرتاب کردند؛ آیا این یک پرده بوده که ۴۰ نفر آن را کنار می زدند؟ چیزی نگوییم که وقتی کسی آن را دید خنده اش بگیرد و بگوید فلان شخص چقدر بی سواد و بی اطلاع است! یا این که خانه کعبه از ابتدا که توسط حضرت ابراهیم علیه السلام ساخته شد، «درب» نداشت و پرده داشت؟ از قدیم رسم بوده برای این که روستاها، آبادی ها و شهرها از دستبرد راهزنان و دشمنان در امان باشند دور آن دیوار می کشیدند و آن را «سور» یا «دژ» می نامیدند؛ آیا این «سور» یا دیوار بزرگ «درب» نداشته و برایش پرده می گذاشتند؟ یعنی آن افراد برای در امان بودن از دست دشمن دیوارهای بزرگی را می ساختند و سپس برایش پرده می گذاشتند؟ پر واضح است که «درب» می گذاشتند و برای حفاظت از شهر خود افراد و محافظانی را می گماردند. ضمن اینکه مرحوم فیض در کتاب نوادر الاخبار: ص ۱۸۳ می گوید: «فاختبئت فاطمه علیها السلام وراء الباب فدفعها عمر حتی ضغطها بین الباب و الحائط». 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود مسمار در سازه های چوبی پیش از صدر اسلام نکته بعدی این است که گفته شده در آن زمان «میخ» وجود نداشته است؛ نکته ای که باید بدان دقت کرد این است که نباید گمان شود «میخ» در آن زمان حتما باید فلزی بوده باشد، زیرا ممکن است جنس میخ ها تفاوت داشته باشد، چرا که حلقه اتصال دو تخته یا دو چوب در آن زمان «چسب» نبوده، بلکه «میخ» بوده است. آیا حضرت نوح علی نبینا وآله و علیه السلام کشتی خودشان را با چسب ساختند؟ خوب حتماً میخ هایی وجود داشته است که با آن چوب ها را به یکدیگر متصل کنند؛ حال ممکن است این میخ ها از جنس چوب و تخته بوده باشد؛ یا ممکن است عده ای مدعی شوند که درب خانه ها در آن زمان از جنس «سعف» یعنی شاخه های درخت خرما بوده است؛ اگر همین موضوع را هم قبول کنیم، باز هم اگر عکس این شاخه ها را مشاهده کنیم درمی یابیم که سیخ های خطرناکی دارد که اگر یک دانه از آنها به بدن کسی اصابت کند او را مجروح می کند. ضمن اینکه ابن نجار و قسطلانی دو تن از علمای اهل سنت معتقدند حضرت علی چهارچوب و لنگه های در را با میخ به هم وصل کرده بود و می گویند: «ما عمل علی بن ابی طالب مصراعی داره الا بالمسار»(علی بن ابی طالب علیه السلام دو لنگه در خانه خویش را جز با مسمار نساخت). الدر الثمینه: ص ۲۰۵ و المواهب اللدنیه: ج ۳، ص ۴۰۹٫ از نظر تاریخی و از نظر تفسیری و حدیثی، این سخن که در آن زمان «میخ» وجود نداشته، حرفِ مطابق با مبانی و مصادر نیست، بلکه زاییده کم اطلاعی است؛ به قول مرحوم آقای فلسفی، برخی افراد خوب حرف می زنند، اما حرف خوب نمی زنند؛ افراد برای خوب حرف زدن و حرف خوب زدن باید تخصص لازم را داشته باشند. 🔹بیانات حضرت آیت الله نجم الدین طبسی در گفتگو با خبرگزاری رسا - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ 🆔 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا کرونا همان مرگ سفید در روایات به عنوان نشانه‌های ظهور بیان شده است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑 مقدمه برای رسیدن به پاسخ، برخی روایاتی که اشاره به مرگ سفید دارد را بیان می‌کنیم. 1⃣ ابن‌سیرین روایتی نقل می‌کند: «لا يخرج‏المهدي حتى يقتل من كلّ تسعة سبعة»؛ «مهدی خروج نمی کند مگر اینکه از هر نه نفر، هفت نفر کشته شوند» 📚 کتاب الفتن، ج1،ص333 ❌این روایت در منابع اهل سنت ذکر شده و کلام معصوم نیست پس اعتباری ندارد. 2⃣ برخی از این روایت چنین برداشت کرده‌اند که حتما در آستانه‌ی ظهور مرگ فراوانی جهان را فرامی‌گیرد، امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند:« لَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى يَذْهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَقِيلَ لَهُ إِذَا ذَهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَمَا يَبْقَى فَقَالَ ع أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا الثُّلُثَ الْبَاقِيَ»؛ «امر ظهور اتفاق نمی افتد مگر اینکه یک سوم مردم از بین بروند. به حضرت گفتند: پس با این حال دیگر چه چیزی باقی می ماند؟ فرمود: آیا دوست ندارید جزء یک سوم باقی باقی باشید؟» 📚(كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 656) ❌ در این روایت شریفه، صحبتی از «مرگ» نبوده و تعبیر «حتی یذهب» به کار رفته است. ✅ وقتی روایات دیگر این باب را کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که: منظور از «یذهب»، خروج از دین و غربال شدن خوبان از بدان می‌ی‌باشد و نه «مرگ و این روایت هیچ اشاره‌ای به مرگ ندارد» 3⃣ در منابع شیعی و سنی؛ صحبت از «مرگ سفید» به میان آمده و گفته شده است: «مهدی ظهور نمی کند مگر اینکه تعداد زیادی به مرگ سفید از دنیا بروند. از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است « بَيْنَ‏ يَدَيِ‏ الْقَائِمِ‏ مَوْتٌ‏ أَحْمَرُ وَ مَوْتٌ أَبْيَضُ وَ جَرَادٌ فِي حِينِهِ وَ جَرَادٌ فِي غَيْرِ حِينِهِ كَأَلْوَانِ الدَّمِ فَأَمَّا الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ فَالسَّيْفُ وَ أَمَّا الْمَوْتُ الْأَبْيَضُ فَالطَّاعُون‏»؛ «هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مرگ سرخ و مرگ سفیدی پیش می آید که مرگ سرخ، شمشیر منظور است و مرگ سفید، طاعون» 📚الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏2، ص372 در رابطه با این روایت چند نکته عرض کنم ❌سند این روایت ضعیف است ❌روایت می‌فرماید، مرگ سرخ و سفید را مربوط به «بین یدی القائم» یعنی هنگام ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ می‌دهد نه قبل از ظهور. ❌روایت علاوه بر اینکه ضعف سند دارد هیچ دلالتی بر این مطلب ندارد که این مرگ در آستانه‌ی ظهور اتفاق افتد. ❌پس با توجه به مطالبی که بیان شد، روشن می شود: روایات، هیچ گونه دلالتی بر اینکه در آستانه‌ی ظهور، مرگ سفیدی شیوع پیدا می‌کند، وجود ندارد و علاوه بر ضعف سندی، بر شیوع مرگ سفید «حین ظهور» دلالت دارد و نه «قبل ظهور» ✅ بعد از بحث از سند و دلالت روایات باید عرض کنم : مرگ سفید در روایت، طاعون معرفی شده است و نه چیز دیگری. پس هیچ ارتباطی با کرونا و ویروس دیگری ندارد. ♻️نتیجه اینکه از جامعه‌ی مهدوی و علوی انتظار می‌رود همانگونه که با تبعیت از پزشکان، از ورود ویروس به جسم چشم‌پوشی می‌کنند، با تبعیت از مراجع معظم تقلید و علمای ربانی نیز اجازه‌ی نفوذ ویروس‌های مخرب اعتقادی را به ذهن خویش ندهند. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
(1) ✍️جواد حیدری 🌑آیا می دانستید، قبل از دفن شبانه ی صدیقه ی شهیده، زهرای مرضیه، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله هم شبانه دفن شدند؟ 🌐دفن بدن مطهر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، سه روز بعد از شهادت ایشان آن هم شبانه،توسط علی علیه السلام، ازحوادث تلخی است که درکتب روایی و تاریخی حتی ازمنابع اهل سنت ذکرشده است. (طبقات الکبری ابن سعد،ج/2 ص78 ؛مسند احمد،ج6 /ص274،242؛سنن بیهقی،ج3 /ص409 ؛السیرة النبویةابن کثیر،ج4 /ص538.؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید،ج13/صص37،38.) و چقدر تلخ؛ پیکر مطهر رسول خدا با سه روز تاخیر و آن هم شبانه دفن شد تا خلافت غصب شود. چگونه می توانند دم از جانشینی رسول خدا بزنند؟ همان هایی که به پیکر پیامبر بی حرمتی کردند، به جگر گوشه ی آن رسول نیز جسارت کردند. لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و اللعنة الابدیة علی أعداء الله الی یوم لقاء الله کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۲) ✍️جواد حیدری 🌑آیا می دانستید، امام المتقین، امیرالمومنین، علی علیه السلام هم شبانه دفن شدند؟ 🌐 شیخ مفید در کتاب «الارشاد» درباره مخفی و شبانه دفن شدن آن حضرت آورده است که: قبر آنحضرت بنابه وصیّتی که نموده بود، مخفی ماند تا سقوط دولت بنی امیّه که دشمنی و کینه ورزی شدیدی نسبت به آنحضرت داشتند و چون قدرت به دست بنی عباس افتاد، در زمان امامت امام صادق ـ علیه السلام ـ توسط آن حضرت قبر مطهر جد بزرگوارش آشکار شد.( مفید، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، قم، موسسه آل البیت ـ علیه السلام ـ لاحیاء التراث، چاپ اول،‌ رجب ۱۴۱۳ه‍ ق، ج اول، ص۱۰) و چقدر تلخ؛ پیکر مطهر رسول خدا با سه روز تاخیر و آن هم شبانه دفن شد تا خلافت غصب شود. پیکر مطهر امام علی علیه السلام هم شبانه دفن شد تا از شر گمراهان و منافقان و دشمنان در امان باشد. چگونه برخی می توانند دم از جانشینی رسول خدا و دوستی با جان رسول الله بزنند؟ همان هایی که به پیکر پیامبر بی حرمتی کردند، و همان هایی که از ترس جنایتشان پیکر امام علی را شبانه دفن کردند، به جگر گوشه ی آن رسول نیز جسارت کردند. لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و اللعنة الابدیة علی أعداء الله الی یوم لقاء الله کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🌹آجـــــَرَکَ الله یا صاحِبــــــــــَ الزمان في مُصیـــــبَةِ جَدَتِـــــک فاطمـــــة الزهـــــرا‌ سلام الله علیها
هدایت شده از عصر آب
➖➖➖ 🎙 (نقد و بررسی شبهات و سوالات فاطمیه) . 4️⃣2️⃣ :در عزای فاطمیه چگونه گریه کنیم؟ ➖➖➖ امام حسین(ع) فرمودند:پدرم پس از دفنِ مادرم گفت: اگر چیرگی دشمنان زورگو نبود: 《 وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى‏؛مثل زن بچه مرده شیون میزدم.》 📕کلینی،الکافی،ج۱،ص۴۵۹. 👈ما که محذوریت امام علی (ع) را نداریم.پس در روضه خاتون دوسرا،اینگونه بگریید. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مبلّغ یار
«.... شَجَرَةٍ مُّبَارَکةٍ زَیتُونَةٍ لاَّ شَرْقِیةٍ وَ لاَ غَرْبِیةٍ... ». سوره نور، آیه‌ی ۳۵ درخت مبارک زیتون که نه شرقی و نه غربی 👇👇👇👇👇👇👇👇 روغن «لا» و «لا» از عجایبی که در ایران از او مطلع شدیم این است که کتابی در خزینه حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف به دست آمده که در آن دارد: امیری در بلخ، یکی از ایالات افغانستان، به زخم غیرقابل علاج مبتلا می‌شود. شبی در خواب حضرت امیر علیه‌السلام را می‌بیند، حضرت به ایشان می‌فرماید: علاجش روغن «لا و لا» است. بیدار می‌شود، به هرکس از علمای مذاهب اسلامی می‌گوید که روغن «لا و لا» چیست؟ اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. تا اینکه یکی از شیعیان آن سامان می‌گوید: من می‌دانم. او را نزد امیر می‌برند. می‌گوید: منظور حضرت، روغن زیتون است. امیر با روغن زیتون مداوا می‌کند و خوب می‌شود، و آن شخص در اثر این خدمت از مقربان امیر می‌گردد؛ ولی دیگران از جمله علمای اهل تسنن از روی حسد، نزد امیر از او شکایت می‌کنند که او از روافض است و به صحابه از جمله معاویه دشنام می‌دهد. امیر، مجلسی با حضور علما تشکیل می‌دهد و از ایشان در محضر آنان می‌پرسد که آیا شما به معاویه دشنام می‌دهید؟ وی می‌گوید: بله، نه‌تنها به او، بلکه هرکس قبل از او، خود را خلیفه می‌دانست؛ یعنی عثمان را هم سبّ می‌کنم، و کسی که او را جانشین خود کرد (خلیفه ثانی) را نیز دشنام می‌دهم، و همچنین کسی که او را جانشین و خلیفه بعد از خود گردانید (خلیفه اول) را سبّ می‌کنم. در هر حال، بعد از اعتراف او و اثبات ارتدادش در نزد علما و قضات، و گرفتن اجازه حکم قتلش از امیر، امیر گفت: بگذارید برای ادعای خود، بینه و دلیل اقامه کند و پس از محکومیتش، حکم قتل او را صادر نمایید. از سخن امیر اطاعت نمودند و به او گفتند: اقامه دلیل کن، به چه دلیل آنها را سبّ می‌کنی؟ پاسخ داد: شما می‌دانید که حاتم طایی یک دختر داشت. این دختر بعد از فوت پدر به خدمت پیغمبر اکرم صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم آمد و حضرت به احترام پدر کافر او، که به جود و احسان معروف بود، یک گله گاو و یک گله گوسفند و شتر به او هدیه داد. ولی همین پیغمبر اکرم صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم بعد از رحلت خود در میان امت، دختر گرامی خود فاطمه زهرا علیهاالسلام را به یادگار گذاشت. آیا جا داشت که حق تنها دختر پیامبر را غصب کنند و به جای احسان و اکرام به او، فدک را از دست او بگیرند؟!😭 اهل مجلس منقلب شدند و از جمله امیر و علما به عزا و گریه پرداختند و تا مدتی که آن شیعه در میان آنها بود، محترم بود و شاید نوشته باشند که آن‌ها مستبصر هم شدند. آن آقا سه سال بعد از این قضیه وفات کرد و از جنازه او تجلیل نمودند و با احترام دفن کردند و بر روی قبر او ضریح و گنبد و بارگاهی ساختند، و مورد احترام و زیارتگاه قرار گرفت. از قضا نام او «علی» و نام پدر او «ابوطالب» بود؛ لذا روی مرقد او نوشته شده: «هذا قَبْرُ عَلِیّ ابنِ‌أَبی‌طالِبٍ» (اینجا قبر و مزار علی‌بن‌ابی‌طالب است.) این مکان همان «مزار شریف» معروف است که الآن در افغانستان مورد علاقه و احترام شیعیان می‌باشد و چه کرامت‌ها که از آن ظاهر نگشته! کسی گفته است: شاید ظهور این‌همه کرامت به‌جهت این است که آنجا موضع عبادت است. ای‌کاش آن کتاب که این جریان در آن ذکر شده، پیدا می‌شد. در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۸۰ لینک مطلب به کانال تفسیر موضوعی قرآن کریم بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/3034120236Cb1a0455dc0
هدایت شده از سلاله اخلاقی
1_1400873236.mp3
4.97M
🦋چشم‌به‌راه🦋 درمورد چاه مسجد جمکران کدام گزینه صحیح است؟ الف) این چاه هیچ گونه قداست و یا ربطی به حضرت مهدی (عج) ندارد. ب) عریضه هایی که نوشته میشود لازم نیست در چاه انداخته شود. ج) هر دو مورد 🔰 از ساعت ۱۲:۱۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت ۱۲:۰۵ از رادیو اصفهان بشنوید. 📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به 300003344 ارسال کنید. هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزه‌ی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت می‌کند. @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 🥀 🏴 🥀 پرســـ❓ــش ⁉️شیعیان باور دارند، تنها دری که به مسجدالنبی باز می‌شده، درِ خانه‌‌ی علی (علیه‌السلام) بوده است. پس اگر طبق ادعای شما درِ خانه‌ی حضرت زهرا را آتش زده باشند، حتما باید مسجدالنبی نیز آتش می‌گرفته درحالیکه هیچ گزارشی از آتش گرفتن مسجد به ما نرسیده است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣خانه دو در داشته است 🚪یک در همان دری بود که به مسجد باز می‌شد و امام صادق (علیه‌السلام) درباره‌ی بسته شدن درهای متصل به مسجد، چنین آمده است: «... دستور بده تا همه درهایی که به مسجد باز می‌شود بسته شود، مگر خانه علی(ع) و مسکن فاطمه(س)...» 📚کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی،ج5،ص 340 🚪درِ دیگر، که معروف به درِ خانه‌ی فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بود و در نقل‌ها از آن سخن به میان آمده به مسجد النبی(ص) باز نمی‌شد، بلکه در سمتِ کوچه قرار داشته‌است. ابوهریره گزارش می‌کند: «هنگام ظهر بود که با پیامبر(ص) به بازار قینقاع رفتیم ... پیامبر در فناء خانه‌ی فاطمه نشست...» 📚بخاری، محمد‌بن‌اسماعیل، صحیح‌البخاری، ج2، ص581 🔆بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این «در» و این «فضای بزرگ پیرامون آن»، درون مسجد قرار نداشته‌است وگرنه ابوهریره باید این‌گونه گزارش می‌کرد که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به درون مسجد رفته و در داخل مسجد و مقابل درب خانه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) می‌‌ایستاد. حلبي در کتاب سيره به اين مطلب اشاره کرده است: «وجعل لبيت علي كرم الله وجهه باب من الخارج» 📚السيرة الحلبية،ج3،ص461 2⃣ حضرت علی علیه‌السلام دو خانه داشتند پس از ازدواج امام علی(علیه‌السلام) با حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از دامادشان خواستند تا برای خود و همسرش خانه‌ای تهیه کنند. خانه‌ای که امیرالمومنین تهیه کرده بودند، مقداری با خانه پیامبر فاصله داشت. پیامبر دوست داشتند که خانه دخترشان به ایشان نزدیک‌تر باشد. حضرت زهرا خانه‌ی حارثه‌بن‌نعمان را پیشنهاد کردند، حارثه وقتی از این پیشنهاد آگاه شد، به پیامبر عرض کرد: من و اموالم در اختیار خدا و پیامبرش هستیم، سپس خانه‌اش را در اختیار علی(علیه‌السلام) و فاطمه(سلام‌الله‌علیها) قرار داد. 📚ابن سعد، طبقات الكبري، ج 8، ص 18-19 ♻️نتیجه‌اینکه: يا اینکه اتفاقات در خانه دوم رخ‌داده‌است و يا اينکه خانه، دو در داشته و درِ خارج از مسجد را، آتش زده‌اند. @javadheidari110 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☄☄☄☄☄☄☄☄☄☄ ☄ ☄ 👆آیا مطالب تصویر فوق، که در مورد آیت‌الله مصباح (ره) درج شده است صحت دارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه این ها اراجیفی است که به شکل ناشیانه جعل شده است، این عکس‌نوشته هیچ اعتباری نداشته و فاقد منبع و سند است. ضمن مطالبه‌ی سند از شبهه‌کننده، می‌بایست به این نکته توجه شود که: در هیچ جای فقه چنین مطلبی نیامده است. در تکمیل پاسخ، توجه شما را به این اتهام آشکار دشمنان جلب می‌دارم👇 پرســـ❓ــش ⁉️چرا دختران باکره را قبل از اعدام صیغه می کنند؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي‌شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي‌شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره. 📚امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دار‌العلم، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49 @javadheidari110 ☄☄☄☄☄☄☄☄☄ @ramezan_ghasem110