eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5956334953321994846.ogg
2.41M
❎در جاهائی از کره‌ی زمین فقط ۲ ساعت شب دارند و ۲۲ ساعت روزه میگیرند آیا این بی‌عدالتی نیست؟ 🎙پاسخ از استاد حیدری 🌙 التماس دعا🤲🌹 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
◀️ نمازی عجیب برای جبران600 سال نماز قضا!!!.🤫 1️⃣ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، روایتی از برخی منابع غیر معتبر با عنوان "نمازی برای جبران ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال نماز قضا شده"، دست به دست می شود. این روایت بدون سند، زمان بجا آوردن این نماز را آخرین جمعه ماه رمضان، و چگونگی آنرا، ۴ رکعت و با دستوالعمل و سوره های خاص ذکر می کند( و البته برای بعد از پایان نماز، خواندن دعای؛ یا سامِعَ الصَّوتِ یا جامِعَ الفوَتْ یا مُحْیَ الْعِظام بَعْدَ الْمَوتْ... و الحمد الله رب العالمين الي يوم الدين). 2️⃣ دستورالعمل این نماز عجیب به پیامبر(ص) نسبت داده شده و آثار آن چنان تعجب برانگیز می باشد که حتی در ادامه همین روایت آمده که فاطمه زهرا(س) با تعجب از پیامبر(ص) پرسیدند: مگر هرکس چقدر عمر، و چه مقدار نماز قضا دارد؟!!!، و در پاسخ بیان شده، این نماز، حتی نمازهای قضا شده پدر و مادر(و آشنایان) را نیز جبران خواهد کرد!( بالاخره باید ۶۰۰ سال پر شود). 3️⃣ این نماز با چنین خاصیتی، در کتاب‌هایی مانند « سرور العارفین»( با اسم روی جلد "هاشمی‌حسینی‌نژاد" با عنوان خطاط و نه نویسنده) و کتاب «معراج المؤمن» سید محمدتقی مقدم، آمده است که او هم بدون ذکر سند معتبر، روایت را به کتاب سرور العارفین نسبت داده است.🤔 4️⃣ اما حقیقت آن است که چنین ادعاهایی( حتی با عنوان روایت) نه با روایات معتبر«وجوب قضاء ما فات کما فات // وسائل الشیعه،ج‏۸، ص ۲۶۸. » همخوانی دارد و نه با عقل سازگار است که شخصی با چهار رکعت نماز، نمازهای قضای خود و آباء و اجدادش، آن‌هم تا600 سال گذشته را، یکجا، تسویه حساب نماید و نه در فتاوی هیچکدام از مراجع تقلید، چنین جایگزینی برای نماز قضا ذکر شده است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از (🌼بوی باران🌼)
«الرجال قوامون علی النساء بما فضل الله بعضهم علی بعض» ۳۴ / نساء ✅ در این آیه کریمه اصلا صحبت از برتری، افضلیت، اقدمیت نیست بلکه مردان مدیر، سرپرست و نگهبان، زنان معرفی شده‌اند☂ ✅شاه‌کلید اصلی در پاسخگویی به حقوق زنان این است که می بایست بین تکلیف و حق تفاوت قائل شد. در این آیه پروردگار عالم تکلیفِ قوام، پایه و اساس بودن را بر دوش مرد گذارده است، و این یعنی مرد قوام، پایه،اساس و تکیه‌گاه همسر و فرزندان است🏖 «الرجالُ اهلُ قیامٍ علی نسائِهم» واژه‌ی اهل قیام نشان از تکلیفی دارد که بر دوش مردان گذارده شده است، لذا عاقلانه نیست که زن بگوید چرا تکلیف را از دوش من برداشتی و بر دوش مرد گذاشتی چون این حق زن نبود بلکه یک تکلیف و باری است که خدا دارد روی دوش مردان گذارده است⛱ ✅حال چرا این تکلیف را روی دوش مرد گذاشت ؟ بخاطر تفاوت‌های فیزیکی زن و مرد، تفاوتهای روحی زن و مرد، تفاوتهای عاطفی و احساسی زن و مرد، این تفاوت‌ها قابل کتمان نیست چرا که مدیریت سنخیت دارد با روحیه، وضعیت، فیزیک و جسم مردان، و اینکه پروردگار عالم قوام خانواده را بر عهده‌ی مرد قرار داده است🏔 عین عدالت است.⚖ ✅«باء» در «بما فضل الله» به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری "باء مقابله" است، ما نیز همین نظر را می‌پسندیم. چرا این قوام روی دوش مرد باشه در مقابل چیست این قوام؟ «بما فضل الله بعضهم علی بعض» چون برخی را بر برخی دیگر فضیلت دادیم چرا نفرمود« بما فضل الله الرجال علی النساء» بلکه فرمود«بما فضل الله بعضهم علی بعض»؟ زیرا همانطوری که مردان در این زمینه نسبت به زنان برتری دارند زنان نیز در برخی مواضع بر مردان برتری دارند، چون مردان در این بخش فضیلتی دارند که زنان در این بخش، چنین فضیلتی ندارند؛ حال آن فضیلت چیست؟ فیزیک و روحیه‌ی مردان است که سنخیت با مدیریت، سرپرستی و تکیه‌گاهی دارد🏕 ✅کریمه ی«و بما انفقتم من اموالهم» یکی از علت‌های دیگر را بیان می کند که آن نیز بیان مصداق است و آن عبارتست از«بما انفقتم» مدیریت بر دوش مرد گذارده شده است چون نفقه بر دوش آنان است و در قبال این پول خرج کردن مدیریت نیز بر عهده‌ی او گذارده شده است. ✅البته نباید فراموش کرد که مسئله، مسئله‌ی نوع مردان است و استثنائات ربطی به بحث ما ندارد، لذا برخی مردان که قدرت مدیریت ندارند و یا برخی زنان که قدرت مدیریت دارند مربوط به بحث ما نمی‌شود. ╔═ ⚘════⚘ ═ ⇲@javadheidari110 @booyebaran313 ⚘════⚘ ═
🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 پرســـ❓ــش ⁉️چرا در اسلام زن برای خروج از منزل باید از همسرش اجازه بگیرد؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه هر چند بسیاری از علت و حکمت های احکام الهی برای ما روشن نیست ولی در رابطه با سوال مذکور نکاتی تقدیم حضورتان می‌گردد: 1⃣ هر مجموعه‌ای نیازمند به یک مدیر و رهبر است تا آن مجموعه را اداره کند؛ به همین دلیل نیازمند آن است که برای این مجموعه قوانینی وضع شود و اسلام برای مجموعه کوچک خانواده به صورت معمول مرد را با توجه به این که اکثر مسئولیت‌های اداره‌ی خانه به دوش اوست او را به عنوان مدیر خانه قرار داده است و این یک امتیاز نیست بلکه یک بار مسئولیت سنگین برای اداره خانه و‌ خانواده است. به همین جهت یکی از قوانین خانه این است که زن با هماهنگی همسرش از خانه خارج شود تا به نظم و اداره‌ی خانه لطمه‌ای وارد نشود. 2⃣ یکی دیگر از حقوق مرد؛ حق جنسی است که بر عهده‌ی زن می‌باشد که در این نیاز متقابل؛ زن باید درخواست همسرش را تامین کند و به این جهت که گاهی خروج از منزل به این نیاز لطمه وارد می کند، اجازه برای ترک منزل لازم و ضروری است. 3⃣ باید به این نکته توجه داشت که این گونه قوانین در حد یک اصل قانونی است برای زمانی که اختلافی پیش آمد برای حل اختلاف، مبنا و قانونی باشد اما ما در عرف جامعه نداریم که زن برای هر خروجی از منزل بخواهد اجازه‌ای از همسرش بگیرد بلکه بصورت توافقی خیلی از این‌ مسائل بین زوجین حل شده است و کسی به این نکات توجه‌ای ندارد و در‌ خانه اصول اخلاق باید حاکم باشد و نه اصول فقه ♻️نتیجه اینکه این حکم فقهی، برای همیشه نیست بلکه استثناهایی نیز دارد که زن می‌تواند بدون اجازه‌ی همسرش از خانه خارج شود بطور مثال اگر زن هنگام عقد شرط کند که بتواند بدون اجازه از خانه خارج شود این قانون اجازه گرفتن لازم الاجرا نخواهد بود. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌾 اعلام مبلغ از سوی مراجع تقلید کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
🌷 آرمان فلسطین؛ استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی جمهوری اسلامی 🔹جواد حیدری، کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی تبیین کرد: 📝 خبرگزاری فارس: http://fna.ir/exmn2e 📝 خبرگزاری حوزه: hawzahnews.com/news/901885 📝 خبرگزاری صاحب نیوز: http://snai.ir/1004958 📝 خبرگزاری موج: mojnews.com/fa/tiny/news-331028 📝 خبرگزاری برنا: borna.news/fa/tiny/news-1005411 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 🌐 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈🌧 ⛈ 🌧 🌧 ⛈ پرســـ❓ــش ⁉️ چرا گاهی دعای مومنان در حق یکدیگر تاثیر ندارد؟ به عنوان مثال گاهی مومنان برای شفای یک فرد دعا می‌کنند ولی آن فرد شفا نمی‌یابد و می‌میرد!؟ ⁉️مگر در روایات نیامده که دعا می‌تواند تقدیر انسان را عوض کند؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ دعا عامل اتصال انسان به خداست و نوعی عبادت تلقی می‌شود اما در عین حال شرایط و آدابی دارد که با رعایت آن آداب، دعاهای ما به اجابت نزدیک تر خواهد شد. 2⃣ بیان حوائج و مشکلات و به زبان آوردن خواسته‌ها در هنگام دعا امری مطلوب و پسندیده است و در روایات به ما توصیه شده که حتی نمک غذای خویش را هم از خداوند بخواهید‌ بر این اساس بیان نیازمندی‌ها و خواسته‌های مادی و معنوی ما، نشانگر فقر ذاتی و ناچیز بودن در برابر خداوند است و می‌توان گفت نوعی تمرین بندگی است و توحید افعالی انسان را محکم ترمی کند اما در عین حال لازم است در کنار بیان نیازها و خواستن آنها از خداوند متعال در ادامه، خواست خداوند و مصلحت او را نیز هنگام دعا مد نظر گرفته و کار را به خداوند بسپاریم. 3⃣ نظام جهان همیشه بر اساس معجزه پیش نمی‌رود و استجابت دعا خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود و انسان باید مقدمات و زمینه‌های پیدایش آن را فراهم کند و موانع استجابت دعا بر آورده شدن حاجت را برطرف کند بنابراین انجام کارهای محبوب خداوند به ما در آمادگی برای دریافت محبت الهی و استجابت دعا کمک می‌کند و البته ارتکاب برخی معاصی مانع اجابت می‌شود. 4⃣ نظام جهان، نظام حکیمانه و بر مبنای سبب و مسبب است بنابراین در دعا کردن نباید انتظار داشته باشیم که خداوند نظم عالم را برای ما به هم بزند تا امری که مصلحت نیست را تبدیل به مصلحت نماید. گاهی انسان نسبت به خیر و شر خود آگاه نیست به گونه‌ای که آنچه به خیر خود می‌داند، شر اوست و آنچه شر می‌پندارد خیر اوست، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آنکه خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی دانید» 5⃣ «حتمی بودن» برخی مقدرات انسان نکته بسیار مهمی که در مقوله دعا باید در نظر گرفته شود، «حتمی بودن» برخی مقدرات انسان است، انسان دارای دو اجل حتمی و اجل غیر حتمی است در قرآن کریم آمده است که «او کسی است که شما را از گِل آفرید؛ سپس سرآمد (غیر حتمی برای عمر شما) مقرر داشت؛ و سرآمد معین (و حتمی عمر شما) نزد اوست؛ سپس شما (در توحید و قدرت او) تردید می‌کنید!». ♻️نتیجه اینکه: دعا و توسل، اگر به صورت صحیح، درست و با رعایت شرایط انجام بگیرد، قطعاً در تغییر مسیر و سرنوشت انسان تأثیر گذار است و اجل غیر حتمی را تغییر می‌دهند اما باید توجه داشته باشیم، قضا و قدر حتمی الهی به هیچ وجه و با هیچ کاری قابل تغییر نیست بر این اساس مرگ بسیاری از افراد به واسطه‌ی تمام شدن عمر آنها و بر اساس اجل حتمی الهی است که تغییر ناپذیر است. (دعا نمی‌تواند اجل حتمی را تغییر دهد) زیرا قدر حتمی الهی با هیچ امری قابل تغییر نیست، دعا و توسل علاوه بر ریشه داشتن در فطرت انسانی و بر آمدن از حس دینی، از مسلمات اسلام است اما بر آورده شدن آن مشروط به شرایطی است که استفاده از عوامل طبیعی و تلاش و کوشش در راستای آن و مصلحت بندگان از مهم‌ترین آنان است و اینکه اجل و قضا و قدر حتمی الهی با هیچ امری قابل تغییر نیست. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ««هیچ امتی از اجلِ [معینِ‏] خود نه پیش می‌افتد و نه پس می‌ماند» متن کامل یادداشت👇 📝 مرسلات: dte.bz/209mo 📝 خبرگزاری مهر: dte.bz/209me 📝 خبرگزاری شبستان: dte.bz/210sh @javadheidari110 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ ➠@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5933604994254111035.mp3
1.22M
⁉️مبنای دفاع از آرمان قدس شریف چیست؟ گوینده: استاد جواد حیدری (زید‌عزه) 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🍃🌻 🌻═ೋ❅🖋❅ೋ═ نکاتی از استاد حیدری (زیدعزه) در رابطه با مستند زندگی پس از زندگی👇 1⃣در رابطه‌ با بیان تجربیاتی که در این مستند و برنامه پخش می‌گردد دو نکته‌ی مثبت به ذهن بنده می‌رسد: ۱)اینچنین مستندات و برنامه‌ها، تلنگر خوبی است برای بعضی افراد تا نسبت به برخی از امور دینی اهتمام و توجه‌ ویژه‌ای داشته باشند مثل حق‌الناس، قضاوت‌های بیجا، اهمیت به نماز و مواردی از این قبیل که این یک اثر و نتیجه‌ی مثبت در این مستند هست. ۲)باز شدن دریچه‌ای بسوی غیب که این را دارد به خوبی به مخاطب القاء می‌کند که انسان منحصر در ماده و جسم نیست و مقوله‌ی دیگری بنام روح نیز دارد و تجربیاتی که ناظر به همین دنیا مطرح می‌کنند که در علم نیز مقوله‌ی آتوسکوپی از مسلمات علمی است و در کنار این تجربیات و البته دلایل دیگری برای وجود روح قرار دارد. 2⃣برنامه‌ی زندگی پس از زندگی در کنار فوائدی که عرض شد آسیب‌های متعددی نیز دارد از جمله اینکه: ۱)مردم با دیدن این مستند به آنها القاء می‌‌شود این تجربیات، تجربیات پس از مرگ است در حالیکه این تجربیات، تجربیات نزدیک به مرگ (NDE) است نه تجربیات پس از مرگ. می‌توان گفت این تجربیات چیزی شبیه به خواب، یا چیزی شبیه به کُما رفتن و یا نهایتا می‌توان بر آن اسم کشف و شهود گذاشت. البته هر دو مقوله‌ی (خواب، کشف و شهود) حجیتی در شرع مقدس اسلام و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌صلوات‌الله) ندارد. امام صادق علیه‌السلام فرمودند:«ان دین الله اعز من ان یری فی النوم» دین خدا خیلی عزیزتر از آن است که بخواهیم حقائق آن را با خواب به اثبات برسانیم. بعلاوه اینکه امکان نفوذ شیطان در خواب و کشف و شهود وجود دارد این نکته را متذکر بشوم که ما منکر رویاهای صادقه و کشف و شهودهای الهی نیستیم. ۲)برخی از تجربیات خلاف نص صریح آیات و روایات است. نظیر این دو نمونه تجربه👇 🔴مثال اول: در یکی از این تجربیات بیان شد کسی که در ذهن خود، دو نفر را قضاوت کرده دچار عقوبت و عذاب شده است در حالیکه طبق مسلمات نقلی، عقیدتی و فقهی، قضاوت کردن و برخی امور دیگر تا هنگامی که در فکر و ذهن باشد اساسا گناه تلقی نمی‌شود بنابراین عقوبتی نیز در پی ندارد. 🔴مثال دوم: در یکی دیگر از تجارب شاهد بودیم فردی خودش اذعان به این مطلب داشت که انسان نرمالی نبود و اعمالش روی حساب و کتاب نبوده است؛ اما او با این وجود تمایل نداشته از آن حالت و از آن تجربه بازگردد. در حالیکه قرآن نقل می‌کند: افراد گناهکار تقاضای آن دارند که خدا آنها را به دنیا بازگرداند تا شاید اعمال خوبی انجام دهند «حَتّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فِیما تَرَکْتُ کَلاّ إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى یَوْمِ یُبْعَثُونَ» زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد، مى‌گوید: «پروردگار مرا باز گردانید! شاید در آنچه ترک کردم عمل صالحى انجام دهم...» (مومنون/ ۹۹-۱۰۰) و مواردی از این قبیل که در این مستند متعدد مشاهده می‌شود بنابراین ما نمی‌توانیم همه‌ی این تجربیات را بپذیریم زیرا معیار ما: 〽️عقل است اولا 〽️قرآن است ثانیا 〽️و روایات است ثالثا ۳)نکته‌ی بسیار ظریف و قابل اهمیت اینکه هر برنامه‌ای هر چقدر هم خوب باشد باز ممکن است از جهاتی راه نفوذ شیطان را در جامعه فراهم سازد زیرا وقتی ما به افراد متعدد مشروعیت دهیم این امر موجب می‌شود بجای آنکه تابع علماء، فقهاء و عرفایی باشیم که تابع شرع مقدس‌ و مبنای آنها فقه امام صادق هستند، از طریق این برنامه ناخواسته به افرادی که صلاحیت ندارند در نظر مردم حجیت پیدا کنند در این صورت ممکن است در آینده‌ی نزدیک راه نفوذ نگرش‌های عرفانی توسط همه‌ی مردم یا بخش اعظمی از مردمی که این تجربیات را دارند باز شود که این بسیار خطرناک خواهد بود. ۴) این تجربیات نباید مبنای شکل‌گیری اعتقاد افراد به معاد قرار گیرند زیرا در نوع این تجربیات قطعا مکان، زمان، افکار، عقیده‌ و پیش‌زمینه‌های ذهنی و عقیدتی فرد به تمامه دخالت دارد‌. ۵)برخی از این تجربیاتی که بیان شد، واقعیات مربوط به عالم دنیاست که توسط روح تجربه شده است به عنوان مثال تجربه‌گر شاهد اتفاقاتی بوده که برای اعضای خانواده‌اش رخ داده و پس از بازگشت، خانواده‌اش آن اتفاقات را تایید کرده‌اند که البته این تجربیات هیچ ارتباطی با جریان پس از مرگ ندارد‌. ♻️نتیجه‌اینکه: خیلی خوب است افرادی که در فضای حقیقی و مجازی روشنگری می‌کنند در کنار بیان اولویت‌ها و خوبی‌های این برنامه که باید بیان شود، در جهت اصلاح آسیب‌هایی که این برنامه می‌تواند داشته باشد یاری‌گر باشند. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 ═ೋ❅🖋❅ೋ═ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b ═ೋ❅🖋❅ೋ═
فکر کن؛ موهات بور باشه و چشمات آبی، وضعیت مالی خوبی داشته باشی ۱۶سالگی بری آمریکا، تو دوتا از بهترین دانشگاه های آمریکا تحصیل کنی، بایه دختر لبنانی ازدواج کنی همه چیز برات مهیا باشه، بعد پاشی بیای ایران، باسیّدمرتضی‌آوینی رفیق بشی وباهاش راه بیفتی دنبال مستند سازی، چندسال بعد که تو بوسنی جنگ میشه،دوربینت رو برداری و بری وسط میدون تا حقیقت رو به همه نشون بدی. یه فیلم سینمایی بسازی که ده‌ها مقاله درموردش بنویسن و بشه جزو ۱۰۰فیلم برتر جهان درهالیوود باموضوع حضرت عیسی. ایده‌ی تشکیل شبکه افق و جشنواره‌عمار رو بدی. صدها شاگرد رسانه‌ای قوی تربیت کنی. کنفرانس 'افق‌نو' روتشکیل بدی و صدها نفرفیلسوف و اندیشمند ودانشمندوآدم حسابی از سراسر جهان جمع کنی و انقلاب اسلامی رو بهشون معرفی کنی. تحریمت بکنند ولی فایده نداشته باشه،بعد مجبور بشن ترور بیولوژیکیت کنند. تو تموم این سالها برای آزادی قدس شریف مبارزه کنی،وبالاخره تو روز قدس پرواز کنی، این زندگی زیبا نیست!!؟؟ روحش شاد 🖤
🌷 عید فطر، کمال بخش یک ماه روزه داری است. 🔹جواد حیدری، استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد: 📝 خبرگزاری شبستان: http://shabestan.ir/detail/News/928924 📝خبرگزاری صاحب نیوز: snai.ir/1005406 ‌ •┈┈••✾••┈┈• ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
سوال:حكم اپيلاسيون، لیزر بدن و لیزر بیکینی چيست؟ پاسخ: طبق نظر تمام مراجع عظام تقليد نگاه كردن و دست زدن به عورت ديگري (به غير از همسر) جايز نيست و حرام مي باشد. بر همين اساس اگر در اپيلاسيون، لیزر بدن و لیزر بیکینی قسمت عورت (آلت تناسلي) توسط ديگري انجام شود، اين كار جايز نيست و درآمد بدست آمده نيز حرام و دارای اشکال است. اما اپيلاسيون ساير نقاط بدن توسط آرايشگر همجنس در صورتی که مفسده خاصی و ضرر نداشته باشد جایز است. پی نوشت: http://hadana.ir 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
اندکی تامل❗️ ⛔️درسم (پایان نامه) تمام شود راحت شوم ⛔️غذايم را بپزم ، راحت شوم ⛔️ در مسافرت می‌گوییم: به مقصد برسم راحت شوم. ⛔️اتاقم و یا منزل را تميز کنم ، راحت شوم. ⛔️مدرک بگیرم راحت شوم ⛔️این هفته و یا این ماه تمام شود، راحت شوم. ⛔️و در بسیاری از کارها گاهی در انتظار آزار دهنده ختم آن هستیم... ⛔️وای چه کار سختی… تمام شود، راحت شوم. ⁉️تمام شود که چه شود؟ مادامی که زنده هستيم و زندگی مي‌کنیم؛ هيچ فعاليتی تمام شدنی نيست بلکه ختم هر کاری آغاز فعاليتی ديگر است. بهتر نیست هر کار و وظیفه و تکلیفی (و لو کوچک و روزمره ) را در حین انجام با دقت و تمرکز پیش ببریم و حتی از انجام دقیق و درست آن لذت ببریم؟ بهتر نیست به جای اینکه در هر کار به گرفتاری دیگری فکر کنیم، توجه خود را برای انجام وظیفه فعلی مصرف کنیم؟ @javadheidari110
📣عدم پرداخت فطریه، احتمال فوت را در پی دارد. ⭕️ رَوَی إِسْحَاقُ بْنُ عَمَّارٍ عَنْ مُعَتِّبٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ "علیه السلام "قَالَ: اذْهَبْ فَأَعْطِ عَنْ عِیَالِنَا الْفِطْرَةَ وَ عَنِ الرَّقِیقِ وَ اجْمَعْهُمْ وَ لَا تَدَعْ مِنْهُمْ أَحَداً فَإِنَّکَ إِنْ تَرَکْتَ مِنْهُمْ إِنْسَاناً تَخَوَّفْتُ عَلَیْهِ الْفَوْتَ . 🔸قلْتُ وَ مَا الْفَوْتُ ؟ 🔸قالَ الْمَوْتُ. 🔰 معتب گوید امام صادق "علیه السلام" بمن فرمودند: برو و زکات فطرهٔ عیال و غلامانم را بپرداز و هیچکدام را از قلم نیانداز، زیرا اگر فطریه یکی را ندهی از فوت او بیم دارم! پرسیدم: منظور از فوت چیست؟! حضرت فرمودند مرگ 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ج4، ص 174 @javadheidari110
213.4K
🔻 پاسخ حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور به دو سوال خبرنگار حوزه نیوز درباره فطریه 1️⃣ آیا می توان فطریه را کارت به کارت کرد؟ 2️⃣ ارسال فطریه برای فقیر شهر دیگر چه حکمی دارد؟ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: 👈 هلال ماه شوال رؤیت نشد دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳۰ رمضان المبارک است 🔺️ ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رؤیت نشد و فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ هجری قمری خواهد بود. 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓حق الناس هایی که احتمال داره به گردن ما مانده باشد و ما نمی دانیم چه کنیم؟ 🔰 حق الناس ها به چهار دسته تقسیم می شوند: 1️⃣ حق الناس مالی 2️⃣ حق الناس جانی 3️⃣ حق الناس آبرویی 4️⃣ حق الناس اضلالی و گمراه کردنی 🔵 نسبت به حق الناس مالی باید آنچه را که به گردن دارد نسبت به آن شخص پرداخت کند و پس بدهد و اگر او را نمی شناخت باید از طرف او رد مظالم و صدقه بدهد. ☢️ نسبت به مورد دوم هم باید به آن شخص مراجعه کند و اگر به جسم او صدمه ای زده از او حلالیت بطلبد و یا دیه آن را بدهد و یا قصاص شود. 🔴 نسبت به مورد سوم هم اگر آبروی شخصی را مثلا با غیبت کردن ریخته است باید اگر به او مراجعه کند مفسده ای ندارد و دعوا نمی شود و او نداراحت نمی شود باید به او بگوید و حلالیت بطلبد و اگر مفسده دارد باید از طرف او و به نیت او استغفار کند و کارهای خوبی انجام دهد و تا جایی که می تواند از اثر این آبرویی که ریخته شده است کم کند. ⚫️ و در مورد اضلالی هم باید تلاش کند کسانی را که گمراه کرده است به راه برگرداند و کار اشتباه خود را جبران کند. ✳️ به ترتیبی که بیان شده آسان ترین نوع حق الناس؛ مالی هست و سخت ترین نوع آن حق الناس اضلالی و گمراه کردن دیگران است که از همه بد تر است و متاسفانه به این مورد در فضای مجازی با شبهاتی که هست خیلی ها را گمراه می کنند. ✅ در هر صورت شخصی که حق الناس به گردن دارد باید تمام تلاش خود را انجام دهد که آنها را رفع و حل کند و آنجایی را که نتوانست با خیرات زیادی که انجام می دهد ان شاء الله خداوند رضایت آنها را خواهد گرفت. 📚 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ♨️ @javadheidari110
⭕️سلام دادا جواد❗️ ⬅️ علیکم السلام اقای مهندس. طاعات قبول. از این طرفا❓ ⭕️ راسش دادا جون یکی از بچه مذهبی های فامیل، دیشب یه حدیث از امام علی علیه السلام برام فرستاد؛ یه مقدار ذهنم مشغول شد🤔 میخوام ببینم نظر دادا جواد ما چیه؟ البته ببخشیدا زحمت سوالات ما هم با شماست. آخه هر کی شما را میبینه به جا یاد خدا افتادن به یاد شبهه و سؤال میافته🤭 ⬅️ حالا این حدیث چی هست مهندس جان❓ ⭕️خلاصش این بود که، یه زمانی میاد که مردم گناهای بزرگی می کنند و کارهای زشت. عفت و حیا کم میشه و شراب خواری و زنا و کم فروشی زیاد. خیلی عجیب بود که امام فرموده بودند وقتی این وضعیت پیش اومد، ماه 🌙 براشون مخفی میشه و نمی تونند درست عید فطر را تشخیص بدند و بلاهای دیگه. با این وضعیت امروز یعنی ما دچار عذاب شدیم دادا❓😔 ⬅️آها❗️ ببین مهندس جان، اجازه بده چند تا نکته بهتون بگم که ان شاءالله نقشه ی ذهنتون را تنظیم کنه😎 1⃣ این روایت از نظر سندی یه کوچولو اشکالاتی داره ولی چون مخالفتی با اعتقادات ما نداره و یه جوراییی داره هشدار میده و زنگ خطرا به صدا در آورده میشه قبولش کرد. 2⃣ این روایت می خواد بگه، آهای مردم حواستون جمع کاراتون باشه. خدا و قیامتا یادتون نره. مواظب رفتاراتون باشید که هر کاری می کنید اثر داره. 3⃣این اشتباهات و گناها همیشه بوده. بله جدیدا گناهامون هم جدید شده و به روز و البته فراوون. این قانون خداست مهندس جان؛ هر چی گناه بیشتر و جدیدتر، عذاب هم جدیدتر. بعضی این گناها هم تو همین دنیا یقه آدما را میگیره. مثلا نمی تونند به فیض اول ماه رمضون برسند یا ناخواسته روز عید فطر روزه میگیرند که تو حالت عادی حرومه. 4⃣اینم بگم نمیشه قطعی بگیم این روایت داره ما و زمان ما را میگه. شاید یه عده ی خاصی با اعتقادات مخصوص و در دوره ی خاصی باشه. ولی باید از این روایات درس بگیریم و مواظب باشیم تو دام شیطون نیافتیم. ⭕️آی زنده باد. دستت درد نکنه دادا. درد و بلات بخوره تو سر این منافقا که با هر چیزی می خوان ذهن ما را مشغول کنند و اوضاع کشورمونا پلشت نشون بدند. ⬅️فدات مهندس جان. خدانگهدارت✋ ✍ @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 عید فطر، کمال بخش یک ماه روزه داری است. 🔹جواد حیدری، استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد: 📝 خبرگزاری شبستان: http://shabestan.ir/detail/News/928924 📝خبرگزاری صاحب نیوز: snai.ir/1005406 ‌ •┈┈••✾••┈┈• ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ «رؤیت هلال ماه شوال» ❓ ✍️ بالاخره در حدود ساعت ٢٢ شب گذشته، ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری پس از انجام ساعت‌ها کار دقیق رصدی در سراسر کشور، اعلام نمود که هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رؤیت نشده و لذا روز دوشنبه، سی ام ماه مبارک رمضان می‌باشد؛ در پی این اعلام، سؤالی در اذهان عمومی مطرح گردیده که البته سؤال جدیدی نیست و در سال‌های گذشته نیز، مخصوصاً در زمان تفاوت نظر بین فقها در ثبوت اول ماه، همواره مطرح بوده است، که با توجه به وجود مبانی محکم در مسائل فقهی، پس چرا نظر فقها و مراجع، در ثبوت رؤیت هلال متفاوت است و یک روز واحد را به‌عنوان عید فطر، اعلام نمی‌کنند؟ تا همه‌ی مسلمانان در یک روز جشن بگیرند و از هرگونه سوء برداشت و سوءاستفاده نیز جلوگیری شود! ✅ در پاسخ به این سؤال، ابتدا باید توجه داشت که اختلاف نظر در کلیه مسائل نظری و در رشته‌های مختلف علمی بین متخصصین، کاملاً طبیعی است؛ چنانچه در بین فیزیک‌دانان و شیمی‌دانان و یا پزشکان اختلاف نظر و تشخیص در بسیاری از مسائل وجود داشته و دارد، و علوم اسلامی و انسانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ ✍️ اما در باب ثبوت اول ماه و تعیین روز عید فطر، سه موضوع باعث تفاوت نظر بین فقها شده است: 1️⃣ یکی در چگونگی «رؤیت هلال ماه از طریق چشم مسلح و غیر مسلح» است؛ چنانچه برخی از مراجع، مانند امام راحل (ره) فقط «رؤیت هلال از طریق چشم غیر مسلح» را مِلاک می‌دانند، اما برخی دیگر از مراجع، مانند آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) یقین به حلول ماه از هر طریقی ولو با چشم مسلح را کافی می‌دانند؛ 2️⃣ نکته دوم «اتحاد و اختلاف افق» است، یعنی این‌که اگر در یک‌جا هلال ماه رؤیت شود، آیا صرفاً برای مردم همان منطقه ملاک است، و یا برای دوردست‌ها نیز کفایت می‌کند، که در این موضوع نیز تفاوت نظر وجود دارد، به صورتی که برخی از مراجع مانند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در تعیین اوّل ماه، معتقد به «اتحاد افق» هستند، یعنی رؤیت هلال در دوردست‌ را نیز ملاک می‌دانند؛ ولی برخی از مراجع، مانند آیت‌الله العظمی بهجت (ره) «اختلاف افق» را قبول دارند، لذا رؤیت هلال در شهر و محل دور دیگر را ملاک نمی‌دانند؛ 3️⃣ نکته سوم «تفاوت در شهادت بَیّنه» است، چنانچه همه مراجع، اتفاق نظر دارند که شهادت دو مرد عادل، برای ثبوت هلال ماه، کافی است، اما با عنایت به تفاوت نظر در مبنای فقهی که بیان شد، معتبر بودن شهادت دو مرد عادل نزد یک مرجع، به آن معنا نیست که لزوماً شهادت آن دو فرد، نزد مرجع دیگر نیز معتبر باشد! زیرا ممکن است مثلاً آن دو نفر، ماه را با تلسکوپ دیده باشند در حالی که مرجعی، دیدن با چشم مسلح را برای ثبوت ماه کافی نمی‌داند، و ضمناً بَیّنه یا شهود معتبر در شرع دارای شرایطی است که باید برای فقیهی که می‌خواهد به حرف آنها اتکاء کند، آن شرایط ثابت شده باشد؛ بنابراین در مواردی که در تعيين روز عید فطر تفاوت نظر پیش می‌آید، این تفاوت براساسِ سلیقه و انگیزه‌های شخصی مراجع عظام تقلید نیست، بلکه کاملاً ریشه در مبانی و مسائل فقهی دارد. ضمناً باید بدانیم که حتی اشتباه در رؤیت هلال نیز، چیز عجیبی نیست و در طول تاریخ و حتی در عهد حضرات معصومین (ع) نیز رخ داده است که به یک نمونه از آن اشاره می‌نماییم: شیخ طوسى(ره) در تهذیب نقل کرده است که در دوران حکومت امیرالمؤمنین (ع)، مردم پس از گذشت بیست و هشت روز از ماه رمضان، هلال ماه شوال را مشاهده کردند! پس حضرت علی(ع) به مردم فرمودند: ماه رمضان حداقل ٢٩ روز است (لذا از ابتدای ماه یک روز اشتباه شده) و مسلمانان باید یک روز بعد از عید فطر، روزه قضا بگیرند. (تهذیب الاحکام، ج ۴، ص ١۵٨). ✍️ بنابر آنچه گذشت، تفاوت نظر در روز عید فطر، امری کاملاً طبیعی است و ریشه در تفاوت در مبانی علمی دارد، ولی متأسفانه برخی از افراد مغرض، می‌خواهند از اشراف نداشتن مردم به مبانی دقیق و تخصصی فقهی، سوءاستفاده کنند و این مسئله را بسیار بزرگ جلوه داده و به عنوان اختلاف بین مراجع عظام تقلید مطرح نمایند! در حالی که همان‌طور که عرض کردیم، این موضوع در تمامی مسائل نظری و علوم دیگر نیز وجود دارد و صرفاً یک تفاوت نظر ساده بین متخصصان در این عرصه است. کیانی 💠 @javadheidari110