💻کانال رسمی استاد جواد حیدری
کارشناس ارشد کلام اسلامی
مدرس حوزه و دانشگاه
⏺پاسخگویی شبهات اعتقادی
⏺خداشناسی
⏺الحاد
فقه_احکام
اخلاق و مشاوره
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️
🔘دوستان خود را دعوت کنید🌹
هدایت شده از سلاله اخلاقی
در عصر غیبت، ملاقات با امام زمان علیهالسلام چگونه ممکن است؟.mp3
4.6M
🦋چشم به راه🦋
⁉️ در عصر غیبت کبری ملاقات با امام زمان (عج) به چه صورت ممکن است؟
الف) هر زمان فردی بخواهد می تواند خدمت حضرت برسد.
ب) به هیچ وجه امکان ملاقات با حضرت ممکن نیست.
ج) ملاقات فقط در صورت صلاحدید امام زمان (عج) ممکن است.
🦋تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه شرکت کنید.
📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به ۳۰۰۰۰۳۳۴۴ ارسال کنید.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت میکند.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
سلام دوستان بزرگوار!
چشم زخم حقیقت دارد. در نهج البلاغه آمده است: «الْعَيْنُ حَقٌ وَ الرُّقَى حَق»؛ «چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نيز حق است».
برای در امان ماندن از چشم زخم، توصیه های دینی را باید عمل کنیم؛ مانند:
ذکر شریف " ماشاءالله لاقوه الا بالله العلی العظیم "" و یا استفاده از حرز امام جواد علیه السلام. صدقه و استغفار و قربانی کردن نیز از سفارشات دین است.
اما تخم مرغ شکستن هیچ مستند شرعی و عقلی ندارد و در ضمن از دوجهت حرام است.
یک: شکستن تخم مرغ بدون فایده ی عقلانی اسراف است.
دو: در برخی روش ها اسم افرادی را می آوریم که تهمت است.
هم اسراف حرام است و هم تهمت.
#خرافات
#چشم_زخم
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
ملاقات با امامزمان در عصر غیبت کبری.mp3
4.6M
⁉️آیا در عصر غیبت کبری امکان ملاقات با امام زمان وجود دارد؟
پاسخ استاد حیدری👇
1⃣مشاهده به این معناست که فرد را ببینیم و بشناسیم بسیاری از افراد که درعصر غیبت با اذن و صلاحدید امامزمان به محضر حضرت شرفیاب شدند،حضرت را بعد از جدا شدن میشناسند
2⃣درتوقیعامامعصرآمده هرکس زمان غیبت قبل ازخروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده مرا کرد،دروغگو و افترا زنندهاست اما این قاعده کلی استثنادارد،هر که ادعا کندهر موقع خودم بخواهم به محضرحضرت میرسم این سخنیباطلاست و افترائی بیشنیست
3⃣قاعدهکلی درغیبتکبری اینست که امکان ملاقاتعمومی وجودندارد براساس فرمایش علمای بزرگ شیعه امکان ملاقات عمومی درعصر غیبت میسر نیست اما اگر به صلاحدید حضرت این توفیق نصیب برخی افراد شود امکان رسیدن به محضر حضرت هست
سید مرتضی فرمودندماقطع نداریم کسی به امام نرسد و بشر نتواند ایشان را ملاقات کندبلکه این امری غیرمعلوم است که راهی بر قطع به آن نیست و اگر گفته شود علت غیبت امام خوف از ظالمین است در جواب میگوئیم این علت درحق اولیاء وشیعیان خاص نیست شیخطوسی در کلماتالمحققین میفرمایند ما تجویز میکنیم بسیاری از اولیاء و قائلین به امامت حضرت خدمت ایشان رسیده و نفع بردهاند
4⃣دیدارامامزمان تقوا و عملصالح لازمدارد اما اینطور نیست که هر که تقوا و عملصالح داشتهباشد به محضر حضرت شرفیابشود
♻️خلاصهاینکه
قاعده کلی درعصر غیبت اینستکه کسی به محضرحضرت شرفیاب نشود امااگر به صلاحدید حضرت این اتفاق رخدهد نیازمند ملزوماتاست که تقوا وعملصالح ازملزومات این توفیقاست
@javadheidari110
@Solalehakhlaghi
@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
پرسش:
آيا طلب مغفرت برای قاتلین ائمه معصومین اشكال دارد و یا اصلا کار درستی است؟
✍️پاسخ:
✅دشمنان ائمه(ع) دشمنان خدا هستند. چنان كه در زيارت جامعه كبيره مي خوانيم:«مَنْ عَادَاكُمْ فَقَدْ عَادَى اللَّهَ» هر كسي با شما ائمه و اهل البيت (ع) دشمني كند به حقيقت با خدا دشمني ورزيده است. هر كسي با ائمه (ع) دشمني يا مخالفت كند، كافر و مشرك و اهل جهنم است. چنان كه در بسياري از روايات از جمله در همان زيارت بسيار معتبر جامعه كبيره مي خوانيم:
👈« مَنْ خَالَفَكُمْ فَالنَّارُ مَثْوَاهُ وَ مَنْ جَحَدَكُمْ كَافِرٌ وَ مَنْ حَارَبَكُمْ مُشْرِكٌ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيْكُمْ فِي أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ الْجَحِيم» يعني هر كه با شما(ائمه ) مخالفت كند دوزخ جايگاه اوست، هر كسي منكر امامت و مقام و منزلت شما شود كافر است، و هر كسي بر عليه شما وارد جنگ شود ، مشرك است. و هر كسي امر و فرمان شما را اطاعت نكند در درَك اسفل يعني پايين ترين و بدترين نقطه جهنم جاي او است.
👈با اين وصف چگونه مي توان قاتلين ائمه (ع) - كه لعنت خداوند هر لحظه و هر دم بر آنان باد- را مورد دعا قرار داد در حالي كه دعا و استغفار و طلب آمرزش براي هر كسي بيانگر يك نوع دلسوزي و اظهار محبت و علاقه است. يعني همان چيزي كه در بسياري از آيات قرآن از آن نهي شده است.
👈 در سوره مباركه توبه مي خوانيم: « ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحِيم » (۱) براي پيامبر (ص) و مؤمنان جايز نيست كه براي مشركان از خداوند طلب مغفرت و آمرزش كنند، هر چند آن مشركان از نزديكان شان باشند، پس از آن كه بر آن ها روشن شد كه اين گروه اهل جهنم هستند.
👈وقتي مي دانيم كه قاتلين ائمه (ع) به طور قطع و يقين اهل جهنم و در بد ترين و پايين ترين جاي جهنم جايشان است، دعا و طلب مغفرت براي شان اولا- هيچ فايده اي ندارد. چنان كه قرآن كريم در مورد منافقين به پيامبر اكرم (ص) مي فرمايد: به هيچ وجه براي شان دعا و استغفار نكن، كه اگر هفتاد ( بلكه هفتاد هزار ) بار هم براي شان استغفار كني خدا آن ها را نمي آمرزد. (۲) ثانيا – كسي براي آن ها دعا و استغفار و دلسوزي كند در قيامت هم نشين و همراه آنان خواهد بود.
💥لذا نه تنها دعا و استغفار براي آنان جايز نيست. بلكه تأكيد قرآن و روايات بر اين است كه نسبت به كفار و مشركين و منافقين و همه كساني كه فكر و عقيده و عمل و رفتارشان در نقطه مقابل قرآن و خدا قرار دارند، اظهار تنفر و دشمني علني داشته باشيد و به پيروي از خدا و فرشتگان آنان را مورد لعنت و نفرين خود قرار دهيد.
👈 زيرا آنان شجره ملعونه و به تعبير قرآن« كلمه خبيثه و شجره خبيثه » هستند (۳) قاتلين و دشمنان ائمه (ع) بعد از آن كه فهميدند حق با آنان است به مخالفت با آنان بر خاستند و راه كفر را در پيش گرفتند. چنين افرادي به حكم آيه ۱۶۱ سوره بقره و ۸۷ آل عمران و آيات زيادي از قرآن مورد لعنت خدا و فرشتگان و همه مؤمنان بلكه همه مردم قرار دارند.
📚پي نوشت ها:
۱. توبه ( ۹)، آيه ۱۱۳
۲. همان، آيه ۸۰ و سوره منافقون ( ۶۳ )، آيه ۶
۳. ابراهيم ( ۱۴)، آيه 24
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗
©: @javadheidari110
╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷
🔹
🔷
🔹
پرســـ❓ــــش
⁉️ "ولایتمطلقه" با "حکومتمطلقه" چه تفاوتی دارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه"
1⃣ ولایت مطلقه ولایتی است که بر پایهی
"ولایت" ، "عدالت" و "فقاهت" استوار است اما
حکومت مطلقه، حکومتی استبدادی است.
2⃣ ولایت مطلقه هم ناظر درونی (عدالت) و هم ناظر بیرونی (مجلس خبرگان) دارد اما حکومت مطلقه بدون ناظم و چارچوب است.
♻️نتیجه اینکه:
واژهی مطلقه نباید ما را فریب دهد زیرا اینطور نیست که ولایت مطلقه با حکومت مطلقه مثل هم باشند زیرا بین ولایت مطلقه و حکومت مطلقه نسبت تباین برقرار است.
#ولایت_فقیه
#درآمدی_بر_کلام_جدید_8
#موضوع_ولایت_و_رهبری_مرداد_99_پست6
➠ @javadheidari110
🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷
➠@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
audio_2019-02-20_22-42-05.ogg
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید.
#طاغوت_پرچم
#انقلاب_قیام
جـــــــــــــوادحیــــــــــدری
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷
🔹
🔷
🔹
پرســـ❓ــــش
⁉️ در عصر غیبت رهبر جامعه باید در دورهی کوتاهی انتخاب شود یا مادامالعمر؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه"
♦️مقدمه
در زمانی که قانون اساسی تدوین میشد پس از بازنگری آن، برخی نظریات مطرح گردید مِن جمله اینکه برخی معتقدند بودند برای رهبری، زمان مشخص شود که خوشبختانه پذیرفته نشد.
🔘برای پاسخ به این پرسش مطرح شده لازم است ابتدا مفهوم تعیین بازهی زمانی، مادامالعمر بودن و مادام الوصف بودن رهبری تبیین شود:
1⃣ تعیین بازهی زمانی❌
اگر برای ولایت فقیه مثلا دورهی ده ساله معین شود ممکن است رهبر، قبل از این ده سالِ تعیین شده، خدایناکرده شروط رهبری از او زائل شود.
2⃣ مادام العمر بودن❌
مادام العمر بودن ولایت فقیه به این معناست که بدون هیچگونه شرط و ناظر، فردی رهبری جامعه را تا پایان عمرش بر عهده گیرد که این همان حکومت استبدادی است.
3⃣ مادام الوصف (مادامالشرط) بودن✔️
مادام الوصف بودن ولایت فقیه به این معناست که در عصر غیبت، تا زمانی که شروط ولایت فقیه (دینشناسی، مدیریت، آگاهی به زمان، عدالت) از او زائل نشود رهبری جامعه را بر عهده دارد.
♻️نتیجه اینکه:
✅ رهبری مادامالوصف است نه مادامالعُمر
زیرا اگر برای رهبری مثلا دورهی ده ساله معین شود ممکن است قبل از ده سال شرایط رهبری از او زائل شود پس انتخاب دورهی ده ساله امری واهی است در حالیکه اگر برای رهبری دورهی زمانی تعیین نشود و مادام الشروط و مادامالوصف باشد به این طریق تا زمانی که شروط رهبری در او هست رهبری او پابرجا خواهد ماند بعلاوه اینکه هر چه زمان بیشتری از رهبری ایشان بگذرد اشراف بیشتری نسبت به مسائل و ادارهی جامعه پیدا خواهند کرد.
#ولایت_فقیه
#درآمدی_بر_کلام_جدید_8
#موضوع_ولایت_و_رهبری_مرداد_99_پست7
➠ @javadheidari110
🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷
۰
➠@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کشکول مشکول
نامهای از امام صادق(علیه السلام) به عبدالله نجاشی که بر مسئولان (ریز و درشت) واجب است آن را نوشته و در اتاق خود نصب کنند!
عبدالله نجاشی از دوستداران و پیروان امام صادق (علیه السلام) بوده است. او در عصر خلافت عباسی، به استانداری اهواز منصوب میشود. به همین دلیل در نامه ای از امام صادق (علیه السلام) راهنمایی و نصیحت طلب میکند.
امام صادق (علیه السلام) در پاسخ به این نامه نیز بعد از دعا در حق عبدالله میفرمایند:
«خبر والی شدن تو بر اهواز مرا هم خوشحال کرد و هم ناراحت، علت خوشحالی این است که شاید خداوند به وسیله تو به شیعیان عزت دهد و ضعف آنان را بر طرف نماید …
و اما ناراحتیام به این دلیل است که مبادا نسبت به دوستان ما لغزشی مرتکب شوی که باعث شود بوی بهشت را هم نشنوی!!
بدان که خلاص و رهایی تو در حفظ خون مؤمنین و دست برداشتن از آزار آنان و رفق و مدارا با مردم است و همچنین در تأنی و معاشرت نیکو و نرمی بدون ضعف و صلابت بدون خشونت..... مبادا درهمی را در راه غیر خدا خرج کنی و مثلا به شاعران متملق یا دلقکان دهی ، جوایز و هدایای تو باید به کارمندان و زحمتکشان داده شود. مبادا چیزی از طلا و نقره برای خود بیاندوزی!
هیچ گاه سیر کردن شکم های گرسنه که آتش غضب خدا را خاموش می کند کوچک مشمار ! ...
بگذار از پستی دنیا به تو خبر دهم:
وقتی حسین بن علی (علیهماالسلام) به سمت کوفه روان شد ابن عباس او را به خدا قسم داد که مرو کشته می شوی !
حسین بن علی (علیهماالسلام) فرمود: من خود، جایگاه کشته شدنم را بهتر از تو می دانم و جز فراق دنیا از آن برایم چیزی نمانده! ای ابن عباس آیا میخواهی داستان امیرالمؤمنین (علیه السلام) و دنیا را برای تو بازگو کنم؟
امیرالمؤمنین (علیه السلام) به من فرمود:
روزی در هنگامی که فدک تحت اختیار فاطمه (علیهاالسلام) بود به همراه بیلی در قسمتی از آن مشغول کار بودم که ناگهان زنی بسیار زیبا در مقابلم آشکار شد که جمالش دلربا بود… آن زن به من گفت : آیا می خواهی با من ازدواج نمایی تا از این بیل راحت شوی و تمام گنج های زمین را به رویت بگشایم ؟!
به او گفتم: تو کیستی ؟
گفت: من دنیا هستم !
به او گفتم که برو و شوهری دیگر طلب کن، تو در شأن من نیستی و با بیل خود مشغول به کار شدم و اشعاری را زیر لب زمزمه نمودم …
امیرالمؤمنین (علیه السلام) از دنیا خارج شد در حالی که حق هیچ بنده ای بر گردن او نبود و سائر ائمه (علیهم السلام) نیز این چنین بودند .
[ای نجاشی] مواظب باش مؤمنی را نترسانی به فریاد مؤمنین برس!
چرا که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود:
کسی که به فریاد مؤمنی برسد خداوند در قیامت به فریاد او خواهد رسید . کسی که یک حاجت برادر مؤمن خود را برآورده کند خداوند حاجات کثیره او را برآورده خواهد کرد....
وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص۲۱۲
🎲 کشکول مشکول
🍂 @kashkool_mashkool
هدایت شده از اهلقلموقوللیِّن
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷
🔹
🔷
🔹
پرســـ❓ــــش
⁉️از طرفی مجلس خبرگان نظارت بر رفتار رهبر دارد، از طرف دیگر رهبر میتواند مجلس خبرگان را عزل کند پس در این صورت اگر شرایط رهبر جامعه زائل شود کسی نمیتواند او را عزل کند پس با این وجود ناظر بودن
مجلس خبرگان موضوعیتی ندارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه"
مشروعیت مجلس خبرگان مشروعیت الهی است و حکومتی نیست یعنی فقهای مجلس خبرگان فقیهان عادلی هستند که بر اساس آموزههای دینی، به اذن الهی ولایت دارند
تا بر امور رهبری نظارت کنند.
بر فرض اینکه مجلس خبرگان یک نهاد حکومتی باشد که توسط رهبر عزل و نصب شوند، حاکمی صلاحیت عزل و نصب آنها را دارد که شروط رهبری را دارا باشد.
#ولایت_فقیه
#درآمدی_بر_کلام_جدید_8
#موضوع_ولایت_و_رهبری_مرداد_99_پست8
➠ @javadheidari110
🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷
➠@ramezan_ghasem110