eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
طاها, [۱۰.۰۷.۱۹ ۰۰:۰۹] پیشنهاد میکنم اگر از معدود افرادي هستيد كه از فضای مجازی جهت افزایش آگاهی و فرهنگ خود استفاده ميكنيد حــتماً نگاهی به این کانال بکنید http://eitaa.com/joinchat/2184314889C44fb92dda7 ☝️
تبادل 👆👆👆
29 fath.ogg
1.5M
❎منظوراین آیه که میگه عبادتشون از سیماشون معلومه چیه؟ 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات #اعتقادی 📆جمعه ها ⏰ :19:00 #سوالات_قرآنی #سوالات_قرانی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: چرا مانند کشورهای دیگر ،زنان را در رعایت حجاب مختار نمی‌گذاریم تا برای مردان عادی شده و از حساسیت مردها کاسته شود؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: با سلام. نکته اول : داشتن حجاب چه برای زنان و چه برای مردان از واجبات مسلم قرانی(1) و روایی (2) می باشد که طبق فتوای همه مراجع معظم ، رعایت آن لازم و ضروری است. نکته دوم: باید به این مسئله توجه کنیم که ، آیا لزوما عادی شدن زن برای مرد مطلوب است؟ جواب منفی است. یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند به زن، جذابیت برای مرد و معشوق بودن همیشگی او است ،که اگر این موهبت بزرگ الهی با عادی شدن زن برای مرد از بین برود ،نتیجه‌ای جز سست شدن بنیان خانواده نخواهد داشت. سؤال دیگر این است که: آیا با عادی شدن ظاهر زن برای مرد آسیب‌ها تمام‌شده و مرد دیگر تحریک نمی‌شود؟ پاسخ به این سؤال هم منفی هست . با عادی شدن ظاهر زن برای مرد ، آستانه تحریک‌پذیری مردان بالا رفته و برای ارضاء این غریزه ، همان‌طور که در جوامع غربی به‌وفور دیده می‌شود به انحرافات جنسی (تجاوز با خشونت،هم‌جنس‌گرایی) روی آورده وزنان خود ،برایشان جذابیتی نخواهد داشت. پس رعایت حجاب در جامعه، برای تقویت و استحکام بنیان خانواده‌ها و هم‌چنین جلوگیری از انحرافات جنسی زنان و مردان امری لازم و عقلایی هست. پی‌نوشت: 1. نور/31 2. وسائل‌الشیعه، ج20، ص134 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
🎙استاد_حیدری: وقتی با واژه مواجه هستیم فارغ از جنسیت است یک امر و انسانی است، و زن و مرد ندارد. 👈ادامه ی مطلب را در لینک زیر دنبال فرمائید: snai.ir/960328 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
حق معنوی.pdf
254.7K
کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی حجت الاسلام صالحی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
قبله-کعبه-خدا.ogg
1.15M
❎وقتی خدا همه جا هست چرا باید رو به کعبه نماز خوند و قبله چه معنی میده 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات #اعتقادی 📆جمعه ها ⏰ :19:00 #شبهات_خداناباوران #کعبه 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
audio_2019-07-12_21-37-16.ogg
342.3K
🎧 مگر نمیگن که حیوانات نیز از امام زمان حساب میبرن، پس چطور در کربلا اسبان بر بدن نازنین امام حسین -علیه السلام- تاختند؟ 🎤 استاد جواد حیدری #پاسخ_به_سوالات_اعتقادی 🍂 @javadheidari110 🍂
موضوع: استفاده از کلاه گیس سوال:حکم استفاده از کلاه‌گیس توسّط بانوان در موارد زیر چیست؟ الف) در کشورهایی که حجاب اسلامی را لازم‌الاجراء نمی‌دانند. ب) در کشورهایی که حجاب اسلامی را ممنوع می‌دانند. ج) در تهیه‌ی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی جواب:آیت الله خامنه ای:کلاه‌گيس حکم موي سر را ندارد لکن اگر زينت محسوب شود يا موجب جلب توجه نامحرم گردد بايد نزد نامحرم پوشانده شود. آیت الله سیستانی: مطلقاً جايز است ولي اگر زينت به حساب بيايد بايد بپوشاند البته در مواردي كه مضطر به ترك حجاب است و أمر دائر باشد بين برهنه بودن سر و پوشيدن كلاه‌گيس پوشيدن آن لازم است. آیت الله مکارم شیرازی: الف و ب و ج) جز در موارد ضرورت جايز نيست. آیت الله صافی گلپایگانی: الف) زن مسلمان در هر جا باشد بنحوي كه (زن بايد تمام بدن و موي خود را از مرد نامحرم بپوشاند.) بايد خود را مستور نمايد و استفاده از كلاه‌گيس حجاب محسوب نمي‌شود. ب و ج) حكم مسئله همان است كه بيان شد. بلي اگر ضرورتي قابل قبول شرع ايجاب كند به آن كشور سفر نمايد بايد تا مقداري كه برايش مقدور است حجاب را رعايت كند و اگر مقدور نباشد تكليفي ندارد و زنان مسلماني كه اهل همان كشورها هستند نيز همين حكم را دارند. پی نوشت: استفتائات واحد پاسخگویی جامعه الزهرا سلام الله علیها 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
موضوع: حد پوشش در مقابل مجنون و عقب افتاده سوال: پوشش در برابر افراد عقب‌ افتاده‌ی ذهنی و افراد مجنون چه حکمی دارد؟ جواب:آیت الله خامنه ای:اگر هيچ درک و شعوري ندارد و از شهوت و عورات زنها بي‌اطلاع است و تحريک و تهييج شهوت در مورد او منتفي است، پوشش و تستّر نزد او واجب نيست در غير اين صورت لازم است. آیت الله سیستانی: اگر مميّز نباشند پوشش واجب نيست. آیت الله مکارم شیرازی: پوشش در برابر کساني‌که مکلّف نيستند و مسائل جنسي را تشخيص نمي‌دهند لازم نيست. پی نوشت: استفتائات موجود در سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
1_80875145.mp3.mp3
4.4M
📼 پادکست| کشورها و ادیان مختلف چه قوانینی در مورد حجاب دارند؟ 🔹حجاب و پوشش مقوله ای است که ردپای آن در قوانین همه کشورها و ادیان دیده می شود، اما این کشورها و ادیان چه قوانینی در مورد حجاب دارند؟ 🎙استاد جواد حیدری 📝 دریافت پادکست در لینک زیر🔻 ↪️ snai.ir/960739 🆔 @javadheidari110
💠پرسش: چرا امام رضا علیه‌السلام، از خوراکی مسموم استفاده کردند؟ مگر ایشان علم غیب نداشته‌اند؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته اول: علم غیب مخصوص خداوند است و آگاهی دیگران نسبت به غیب، متوقف به اذن او است. در قرآن کریم می‌خوانیم: «عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى غَيْبِهِ أَحَدا*إِلاَّ مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَدا»؛ «داناى غيب اوست و هیچ‌کس را بر اسرار غيبش آگاه نمىسازد*مگر رسولانى كه آنان را برگزيده و مراقبينى از پيش رو و پشت سر براى آن‌ها قرار مىدهد». (1) نکته دوم: علم امامان علیهم‌السلام، ذاتی و استقلالی نیست و طبق روایات، اگر بخواهند چیزی را بدانند، خدا به آن‌ها می‌آموزد. امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «إِذَا أَرَادَ الْإِمَامُ أَنْ يَعْلَمَ شَيْئاً أَعْلَمَهُ اللَّهُ ذَلِكَ»؛ «هرگاه امام اراده کرد چیزی را بداند، خداوند آن را به او می‌آموزد». (2) نکته سوم: حضرات معصومین علیهم‌السلام، مکلف نبودند تا بر اساس علم غیب عمل کنند بلکه مأمور به‌ظاهر بودند. پیامبر خدا می‌فرماید: «إِنَّمَا أَقْضِي بَيْنَكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَ الْأَيْمَان»؛ «من بین شما فقط با شاهد و قسم‌هایتان قضاوت می‌کنم». (3) نکته چهارم: اهل‌بیت علیهم‌السلام، تسلیم قضا و قدر الهی بودند و داشتن علم به چیزی، مانع تسلیم خدا بودن آن ذوات نورانی و تغییر قضا و قدر حتمی خدا نیست. امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: «رِضَى اللَّهِ رِضَانَا أَهْلَ الْبَيْت»؛ «رضایت خدا، رضایت ما اهل‌بیت است». (4) پی‌نوشت‌ها: 1. جن/26 و 27 2. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 258 3. الكافي (ط - الإسلامية)، ج7، ص: 414 4. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج44، ص: 376 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 گناه شناسی ✍️از جمله عوامل زمینه ساز گناه ، محیط فاسد و آلوده است.چه بسا والدین تلاش زیادی در جهت تربیت دینی فرزندان خود می نمایند اما حضورشان در محیط و محله و فضای نامناسب منجر به انحراف فرزندانشان می شود. مخصوصا در عصر و دوره جدید که گاهی احساس می شود زور و قدرت برخی محیط ها بیشتر از قدرت تربیت است. در روايتى آمده، در محضر امام صادق عليه السلام از محيط فاسد يكى از بلاد كه در آخر الزمان سراسر آن را گناه و فساد و انحراف فرا مى گيرد سخن به ميان آمد، امام به يكى از شاگردان خود به نام مفضل فرمود:اگر تو مى خواهى دينت را حفظ كنى آنجا را محل سكونت خود قرار نده زيرا آنجا محل فتنه و آشوب است . و فرّ منها الى قلّة الجبال و من الحجر الى الحجر واز آنجا از سنگى به سنگ ديگر (يا از بيشه اى به بيشه ديگر) فراركن .(1) این دسته روایات نشان دهنده ی تاثیر عمیق محیط بر عقاید و نگرش انسانهاست به گونه ای که اگر محیط آلوده باشد حتی ممکن است انسان عقیده ی دینی خود را نیز کنار بگذارد. به همین دلیل در برخی از احادیث سخن از هجرت به میان آمده و هجرت و جابجایی از محیطی به محیط دیگر از جمله راهکارهای مهم برای عدم تاثیرپذیری از محیط فاسد بیان شده است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله می فرمایند: «من فر بدینه من ارض الى ارض و ان كان شبراً من الارض استوجب الجنة و كان رفیق محمّد صلى الله علیه وآله و ابراهیم علیه السلام» «كسى كه براى حفظ دینش از سرزمینى به سرزمین دیگر گرچه به اندازه یك وجب هجرت كند استحقاق بهشت مىیابد و (در بهشت) یار و همنشین محمّد صلى الله علیه وآله و ابراهیم علیه السلام خواهد شد.»(2) پی نوشت ها: 1.منتخب التواریخ، ص875. 2.نورالثقلین، ج1 ص541 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🌸ای عکس جمال کبریایی ✨ای سایه رحمت خدایی 🌸ای صدرنشین سدره منزل ✨ای روشنی سراچه دل 🌸ای نقش جریده ی عنایت ✨سلطان قلمرو ولایت 🌷#میلاد_امام_رضا (ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت مبارک باد 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: چرا به علی بن موسی، امام هشتم شیعیان، "رضا" می گویند؟ ✍️پاسخ: ✅امام موسی بن جعفر(ع) فرزندش "علی" (علیه السلام) را "رضا" لقب داده بود و گاهی می فرمود: "پسرم رضا را بگویید پیش من بیاید... به فرزندم رضا گفتم... فرزندم رضا گفت؛ امّا وقتی حضرت را مورد خطاب قرار میداد، می فرمود: یا أباالحسن.[۱] از این روایت استفاده میشود كه امام كاظم(ع) عنایت خاصی به لقب "رضا" برای فرزندشان داشتند و به نحوی به دیگران گوشزد میكردند حضرت را "رضا" صدا بزنند. در وجه نام گذاری حضرت به "رضا" احادیثی وارد شده است، از جمله: احمد بن أبی نصر بزنطی به امام جواد(ع) عرض كرد: گروهی از مخالفان شما گمان می كنند كه مأمون پدر بزرگوار شما را "رضا" لقب داده، آن هم بدین جهت كه امام(ع) را برای پذیرش ولایتعهدی راضی كرده است. امام جواد فرمود: "به خدا سوگند! اینان دروغ می گویند، بلكه خدا پدرم را "رضا" نامیده، چون كه پسندیده خدا در آسمان بود و رسول خدا و أئمه هدی در زمین از او خوشنود بودند"، بزنطی به امام گفت: آیا همه پدران گذشته تو پسندیده خدا و رسول و ائمه نبودند، فرمود: چرا. بزنطی پرسید: پس چرا تنها آن حضرت "رضا" نامیده شد، فرمود: "زیرا همان گونه كه دوستان و موافقان وی از حضرت راضی بودند، دشمنان و مخالفان نیز از او راضی بودند. چنین ویژگی برای هیچ كدام از پدران حضرت وجود نداشت، و بدین سبب است كه میان آنان، حضرت "رضا" نامیده شده است".[۲] برخی از بزرگان در این باره نوشته اند: خداوند در لوح محفوظ آن حضرت را "رضا" نامیده و با این نام گذاری اعلام فرموده است كه: ۱- دوستان و دشمنان از حضرت راضی هستند. ۲- فرشتگان از شمایل و اخلاق و اعمال امام رضایت دارند. ۳- خدا از او راضی بوده و او را هم راضی كرده است.[۳] پی نوشت: [۱]. عیون اخبارالرّضا، صدوق، رضا مشهدی، جزء ۱، ص ۱۴ - ۱۳، ح ۲. [۲]. علل الشرایع، صدوق، مؤسسه الأعلمی، بیروت، جزء ۱، ص ۲۷۷، باب ۱۷۲، ح ۱. [۳]. القاب الرّسول و عترته (مجموعه نفیسه ص ۲۶۹)، كتابخانه آیت اللَّه مرعشی نجفی، ص 67 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
# پوشش_ روی_ پا متن سوال: آیا پوشاندن روی پا برای زنان در مقابل نامحرم واجب است؟ جواب:همه مراجع: پاها را بايد از نامحرم بپوشاند. پی نوشت:استفتائات جامعه الزهرا سلام الله علیها @javadheidari110
موضوع: پوشش وجه و کفین در مقابل نامحرم سوال: : آیا بر زن واجب است وجه و کفّین را از نامحرم بپوشاند؟ جواب:آیت الله خامنه ای: زنان به جز صورت به مقداري كه شستن آن در وضو واجب است و دست‌ها از سرانگشتان تا مچ، بقية اعضاي بدن خود را بايد از نامحرم بپوشانند.(1) آیت الله سیستانی: زن مي‌تواند صورت و دست‌هايش را تا مچ از مرد نامحرم نپوشاند مگر در صورتي‌که بترسد به حرام بيفتد يا به قصد مبتلا کردن مرد به نگاه حرام باشد، که پوشانيدن در اين دو صورت واجب است.(2) آیت الله مکارم شیرازی: واجب نيست. آیت الله صافی گلپایگانی: زن بايد تمام بدن و موهاي خود را از مرد نامحرم بپوشاند و به احتياط واجب وجه و كفين نيز بايد مستور باشد و قصد لذت و عدم آن در وجوب پوشش براي زن تأثيري ندارد. آیت الله فاضل لنکرانی: واجب نيست ليكن نظر كردن به آن‌ها حرام است.(3) پی نوشت: 1-استفتائات جديد1، پايگاه اطلاع رساني، دفتر مقام معظم رهبري، ص87، س437 2-توضيح‌المسائل، بحث نکاح (احکام نگاه کردن)، ص 470، م2398 3-اسفتائات جامعه الزهرا سلام الله علیها @javadheidari110
شر از طرف کیست؟.ogg
1.18M
❎آیا شر و مصیبت از طرف شیطان است (سوره ص آیه ۴۱) ؟ از خود ماست (سوره نسا آیه ۷۹) ؟ یا از طرف الله (سوره نسا آیه ۷۸) ؟ 🎙استاد حیدری 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
❎چرا مسلمانان در حج و عید قربان، گوسفندان را از دم تیغ رد می کنند؟ 🔹اسلام_ستیزی_مسیحیان_تبشیری 🎙استاد حیدری #خبر_گزاری_صاحب_نیوز پاسخ سوال را در لینک زیر دنبال بفرمایید. snai.ir/961184 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
مسأله ۱۴۹۵ از وقتی که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند انسان باید نماز آیات را بخواند و بنا بر احتیاط واجب باید به قدری تأخیر نیندازد که شروع به باز شدن کند. مسأله ۱۴۹۶ اگر خواندن نماز آیات را به قدری تأخیر بیندازد که آفتاب یا ماه شروع به باز شدن کند، باید نیت ادا و قضا نکند ولی اگر بعد از باز شدن تمام آن، نماز بخواند باید نیت قضا نماید. مساله:برای ماه گرفتگی جزئی هم نمازآیات واجب است، البته اگر جزئی باشد و شخص هنگام ماه گرفتگی مطلع نشود، نماز ایات واجب نمی شود. پی نوشت: رساله مراجع معظم تقلید-نماز آیات 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
سؤال: نماز آیات چگونه باید خوانده شود؟ جواب: به چند صورت می توان آن را به جا آورد: صورت اول: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعی که قبل از هر رکوعی حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد برای رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را به جا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد. صورت دوم: بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم‌الله به عنوان یک آیه، صحیح نیست) از سوره ای را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگری از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگری از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره ای که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود. سپس رکوع پنجم را به جا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، برای رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ای از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد برای هر رکوعی به یک آیه از سوره ای اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند. صورت سوم: یکی از رکعت ها را به یکی از دو صورت و رکعت دیگر را به نحو دیگر به جا آورد. صورت چهارم: سوره ای را که آیه ای از آن را در قیام پیش از رکوع اول خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سر برداشتن از رکوع، سوره حمد را در قیام بعدی اعاده نموده و یک سوره یا آیه ای از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند. پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری _نماز آیات @javadheidari110
چه شد اهل جهنم شدید.ogg
400.7K
🌹در محضر قرآن و روایات ♦️عنوان: 🔻چه شد اهل جهنم شدید؟!! 🎙استاد_حیدری ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💠 پرسش: آیا اسلام نظریه تکامل انواع داروین را می‌پذیرد ؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: اولا: داروینیسم، هنوز به اثبات علمی نرسیده و در حد فرضیه هست، مخالفت بسیاری از دانشمندان در جهان غرب مخصوصا در حوزه ژنتیک(1) ، مؤید این مطلب می باش لذا اصلاً معنا و مفهومی ندارد که ما یک «فرضیه»ی اثبات نشده را یک دست آورد علمی فرض کنیم و سپس بدین بپردازیم که آیا با معارف اسلامی منافات دارد یا ندارد؟ ثانیا : اگر بنا را بر صحت این فرضیه بگذاریم آیا مخالفتی با اعتقاد به خدا خواهد داشت؟ جواب منفی است . خود داروین از معتقدین به خدا بوده و با این عقیده از دنیا رفته است . این فرضیه در مورد چگونگی تکامل تدریجی موجودات صحبت می‌کند اما اینکه :«چه کسی این خلقت و تحولات را به وجود آورد ؟، چه کسی این مراحل را ربوبیت کرد و چرا؟ ارتباطی با این فرضیه ندارد . نکته سوم : قرآن کریم این فرضیه را در مورد انسان کنونی به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرد. پروردگار عالم در قران کریم می‌فرماید : يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً ..(2) اى مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! همان كسى كه همه شمارا از يك انسان آفريد؛ و همسر او را (نيز) از جنس او خلق كرد؛ و از آن دو، مردان وزنان فراوانى (درروی زمين) منتشر ساخت... ** قرآن ،حضرت آدم و حوا را به‌عنوان اولین‌های نسل کنونی بشر معرفی می‌کند و آدم را ، عاقل ، عابد و دارای مقام نبوت معرفی می‌کند. نکته چهارم : اگر منظور داروین از انسان ، نسل‌های قبل از حضرت آدم باشد ، فرضیه او قابل‌بررسی هست ولی بعید به نظر می‌رسد ظاهر فرضیه داروین چنین باشد . پی‌نوشت: 1. لیست تعداد زیادی از دانشمندان مخالف فرضیه داروین، https://goo.gl/zAKuUn 2. سوره نساء/1 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️