هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
2_1152921504628280024.ogg
15.68M
♦️انجمن حجتیه
⭕️تحلیل و بررسی
🎤جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
4_6010398674499142904.ogg
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید.
#طاغوت_پرچم
#انقلاب_قیام
#انجمن_حجتیه
🎤جـــــــــــــوادحیــــــــــدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
سرنوشت ابلیس در آخر الزمان.mp3
4.1M
⭕️سرنوشت ابلیس در آخرالزمان
🎙استاد جواد حیدری
📻 برنامه ی رادیویی چشم به راه
#مهدویت
#ابلیس
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
آیا برای انجام کارها، استخاره مفید است؟
✍ پاسخ:
نکته ی اول: استخاره به معنای طلب کردن خیر از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری امری پسندیده و مورد سفارش اهلبیت علیهمالسلام هست.
مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشودهاند. (1)
نکته ی دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن می شوند.
در این مورد، نکاتی تقدیم میشود:
الف): برای انجام هر کاری، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد، ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم.
امام علی علیهالسلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة" فکر مانند آیینهای صاف، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان می دهد. (2)
ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش آموزههای اسلام عزیز هست.
امیرالمؤمنین علیهالسلام می فرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة" هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. (3)
ج ) اگر کسی بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عملی مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید، می تواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیانشده است، نماید.
نکته ی سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست. (4)
پی نوشت ها:
1. وسائل الشيعة، ج8، ص: 79
2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 470
3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 478
4. http://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4568
✍ جواد حیدری
#استخاره
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
قبل از آن که دل برنجانی
کلامت را بسنج
تیر رفته برنمی گردد
به آغوشِ کمان!
#ارتباط_موثر
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️پرسش:
چه کسانی مخلَّد (همیشه) در آتش جهنم هستند❓
✍️ پاسخ:
اعتقاد صحیح این است که خلود مخصوص کافر هست و اهل ایمان اگرچه فاسق (گناهکار)باشد، خلود در آتش شامل حال او نمیشود. (1)
🔻برای فهم بیشتر مطلب به نکات زیر توجه فرمایید:
نکته ی اول: منظور از کافر، فردی است که دین حق را شناخته ولی حق را با لجاجت و تعصب، انکار و حتی با آن مبارزه میکند.
نکتهی دوم: مرحوم محقق طوسی رحمة الله علیه برای همیشگی نبودن عذاب برای اهل ایمانی که مرتکب گناه شده است(هرچند کبیره) مینویسد: « لازمهی عدم انقطاع عذاب مرتکب کبیره این است که کسی که در تمام مدت عمر با انواع عبادات و خیرات خداوند را عبادت کرده و در آخر عمر با حفظ ایمان، مرتکب یک معصیت شده برای همیشه در جهنم باشد و همانند کسی بشود که در تمام عمر به خداوند شرک ورزیده است.
این امر برای خداوند محال است.(2)
✅نتیجه اینکه: کسانی استحقاق عذاب همیشگی را دارند که با عناد و دشمنی، حق را کنار زده و با آن مبارزه کنند.
امام علی علیه السلام میفرمایند: " أقْسَمتَ أنْ تَمْلأها مِن الكافِرينَ مِن الجِنّةِ و النّاسِ أجْمَعينَ ، و أنْ تُخلِّدَ فيها المُعانِدينَ. (3)
امام على عليه السلام ـ در مناجات با خدا ـ گفت : خدايا! تو سوگند ياد كرده اى كه جهنّم را از كافرانِ جن و انس پر كُنى و #معاندان را در آن تا ابد نگه دارى.
پینوشتها:
1. محاضرات فی الالهیات ، ص 461
2. کشف المراد ، المقصد 6 ، المسأله 8
3. الإقبال، 3/336 .
✍جواد حیدری
#خلود
#جهنم
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ مشارکت در آزادی یک زندانی به خاطر بدهی
✅ 120 میلیون کل بدهی بوده که به لطف خدا ۳۰ میلیون آن تامین شده.
🔺یک یا علی بگوییم و این عزیز خدا به منزل برگردد.
💥 شماره کارت برای واریز کمک های شما سروران
5859831106062473
به نام: سید مهدی رحیم دباغ
◀️ان شاء الله بزودی با مشارکت همه ی سروران، خبر آزادی بشنویم.
@javadheidari110
🌴#زنگ_عبرت
❇️ مردی خدمت امام موسی کاظم (علیه السلام) آمد و عرضه داشت:
فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند!
حضرت فرمود: «کَذِّبْ سَمْعَکَ وَ بَصَرَکَ عَنْ أَخِیکَ وَ اِنْ شَهِدَ عِنْدَکَ خَمْسُونَ قُسامَةً »؛ «گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر».
هرگز چیزی که مایه عیب و ننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بود که خدا در موردشان فرموده:
« إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ ». (النور 19)
"کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند".
📚پی نوشت: کافی ج 8 ص 147
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⭕️ پیامبر به خیبر حمله کرد، صفیه را برده خود کرد، و در همان روزی که شوهرش را، پدرش را و بسیاری از اطرافیانش را کشت، به او ازدواج کرد، آیا این روش برخوردی است که یک پیامبر باید داشته باشد؟
❇️ جواب :
سعد در طبقات مينويسد:
پيامبر به صفيه فرمود: اگر مسلمان شوي، آزادت ميکنم و تو را به همسري خويش درميآورم، او اسلام آورد و پس از عدّه شرعي با او ازدواج کرد.(1)
يعقوبي مينويسد، پيامبر(ص) صفيه دختر حيي بن اخطب را براي خود برگزيد و او را آزاد کرد سپس با وي ازدواج کرد.(2)
در منابع متعددي از جمله: تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56 (واقعه خيبر)؛ الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص 231 ـ 232 و اسد الغابه في معرفة الصحابه، ج 5، ص 490، آمده که پيامبر «اعتقها و تزوجها» او را آزاد کرد و سپس با وي ازدواج نمود، که عبارت در برخي منابع، با يکديگر اختلاف مختصري دارند ولي در تمام آنها، آزاد شدن صفيه توسط حضرت و ازدواج با وي آمده است.(3)
پس ازدواج پیامبر با صفیه بعد از مسلمان شدن او و آزاد شدنش به دست پیامبر بوده است و صفیه مجبور به این کار نشده است.
در مورد اینکه ادعا میشود که پیامبر در همان شبی که پدر و شوهر صفیه کشته شدند(پدر صفیه در جنگی عامل اصلیش دسیسه های خود یهودیان و در رأسشان پدر صفیه بود، کشته شد و شوهرش بخاطر قتل یکی از مسلمانان بعد از اتمام جنگ، به قصاص محکوم شده و اعدم شد)، با صفیه عروسی و زفاف فرمود،
❇️ می گوییم که: طبق اسناد تاریخی پيامبر بعد از کشته شدن شوهر صفيه در جنگ خيبر و مسلمان شدن صفيه و تمام شدن عدّه وي با او ازدواج کرد، اين موضوع در منابعي چون صحيح مسلم، ج 4، ص 147؛ سنن ابي داود، ج 2، ص 31؛ إمتاع الاسماع، مقريزي، ج 10 ص 218؛ جوامع السيره، ص 212، به نقل از تاريخ پيامبر اسلام، دکتر آيتي، ص 505 آمده است.
❇️ بدون شک وقتی صفیه عده را نگهداشته است، مدتها بعد از مرگ شوهر و پدر با پیامبر عروسی و زفاف داشته است.
پينوشتها:
1. الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ المستدرک على الصحيحين، ج 4، ص 28؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص231.
2. تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56.
3. در صحيح مسلم، ج 4، ص 146 نيز اين موضوع ذکر شده است.
#شبهات_اینستا
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b