eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.9هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
400 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
2_1152921504628280024.ogg
15.68M
♦️انجمن حجتیه ⭕️تحلیل و بررسی 🎤جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6010398674499142904.ogg
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید. 🎤جـــــــــــــوادحیــــــــــدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرنوشت ابلیس در آخر الزمان.mp3
4.1M
⭕️سرنوشت ابلیس در آخر‌الزمان 🎙استاد جواد حیدری 📻 برنامه ی رادیویی چشم به راه 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💠 پرسش: آیا برای انجام کارها، استخاره مفید است؟ ✍ پاسخ: نکته ی اول: استخاره به معنای طلب کردن خیر از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری امری پسندیده و مورد سفارش اهل‌بیت علیهم‌السلام هست. مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشوده‌اند. (1) نکته ی دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن می شوند. در این مورد، نکاتی تقدیم میشود: الف): برای انجام هر کاری، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد، ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم. امام علی علیه‌السلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة" فکر مانند آیینه‌ای صاف، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان می دهد. (2) ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش آموزه‌های اسلام عزیز هست. امیرالمؤمنین علیه‌السلام می فرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة" هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. (3) ج ) اگر کسی بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عملی مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید، می تواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیان‌شده است، نماید. نکته ی سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست. (4) پی نوشت ها: 1. وسائل الشيعة، ج8، ص: 79 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 470 3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 478 4. http://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4568 ✍ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
قبل از آن که دل برنجانی کلامت را بسنج تیر رفته برنمی گردد به آغوشِ کمان! 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پرسش: چه کسانی مخلَّد (همیشه) در آتش جهنم هستند❓ ✍️ پاسخ: اعتقاد صحیح این است که خلود مخصوص کافر هست و اهل ایمان اگرچه فاسق (گناهکار)باشد، خلود در آتش شامل حال او نمی‌شود. (1) 🔻برای فهم بیشتر مطلب به نکات زیر توجه فرمایید: نکته ی اول: منظور از کافر، فردی است که دین حق را شناخته ولی حق را با لجاجت و تعصب، انکار و حتی با آن مبارزه می‌کند. نکته‌ی دوم: مرحوم محقق طوسی رحمة الله علیه برای همیشگی نبودن عذاب برای اهل ایمانی که مرتکب گناه شده است(هرچند کبیره) می‌نویسد: « لازمه‌ی عدم انقطاع عذاب مرتکب کبیره این است که کسی که در تمام مدت عمر با انواع عبادات و خیرات خداوند را عبادت کرده و در آخر عمر با حفظ ایمان، مرتکب یک معصیت شده برای همیشه در جهنم باشد و همانند کسی بشود که در تمام عمر به خداوند شرک ورزیده است. این امر برای خداوند محال است.(2) ✅نتیجه اینکه: کسانی استحقاق عذاب همیشگی را دارند که با عناد و دشمنی، حق را کنار زده و با آن مبارزه کنند. امام علی علیه السلام می‌فرمایند: " أقْسَمتَ أنْ تَمْلأها مِن الكافِرينَ مِن الجِنّةِ و النّاسِ أجْمَعينَ ، و أنْ تُخلِّدَ فيها المُعانِدينَ. (3) امام على عليه السلام ـ در مناجات با خدا ـ گفت : خدايا! تو سوگند ياد كرده اى كه جهنّم را از كافرانِ جن و انس پر كُنى و را در آن تا ابد نگه دارى. پی‌نوشت‌ها: 1.  محاضرات فی الالهیات ، ص 461 2.  کشف المراد ، المقصد 6 ، المسأله 8 3. الإقبال، 3/336 . ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ مشارکت در آزادی یک زندانی به خاطر بدهی ✅ 120 میلیون کل بدهی بوده که به لطف خدا ۳۰ میلیون آن تامین شده. 🔺یک یا علی بگوییم و این عزیز خدا به منزل برگردد. 💥 شماره کارت برای واریز کمک های شما سروران 5859831106062473 به نام: سید مهدی رحیم دباغ ◀️ان شاء الله بزودی با مشارکت همه ی سروران، خبر آزادی بشنویم. @javadheidari110
🌴 ❇️ مردی خدمت امام موسی کاظم (علیه السلام) آمد و عرضه داشت: فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند! حضرت فرمود: «کَذِّبْ سَمْعَکَ وَ بَصَرَکَ عَنْ أَخِیکَ وَ اِنْ شَهِدَ عِنْدَکَ خَمْسُونَ قُسامَةً »؛ «گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر». هرگز چیزی که مایه عیب و ننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بود که خدا در موردشان فرموده: « إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ ». (النور 19) "کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند". 📚پی نوشت: کافی ج 8 ص 147 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ پیامبر به خیبر حمله کرد، صفیه را برده خود کرد، و در همان روزی که شوهرش را، پدرش را و بسیاری از اطرافیانش را کشت، به او ازدواج کرد، آیا این روش برخوردی است که یک پیامبر باید داشته باشد؟ ❇️ جواب : سعد در طبقات مي‌نويسد: پيامبر به صفيه فرمود: اگر مسلمان شوي، آزادت مي‌کنم و تو را به همسري خويش درمي‌آورم، او اسلام آورد و پس از عدّه شرعي با او ازدواج کرد.(1) يعقوبي مي‌نويسد، پيامبر(ص) صفيه دختر حيي بن اخطب را براي خود برگزيد و او را آزاد کرد سپس با وي ازدواج کرد.(2) در منابع متعددي از جمله: تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56 (واقعه خيبر)؛ الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص 231 ـ 232 و اسد الغابه في معرفة الصحابه، ج 5، ص 490، آمده که پيامبر «اعتقها و تزوجها» او را آزاد کرد و سپس با وي ازدواج نمود، که عبارت در برخي منابع، با يکديگر اختلاف مختصري دارند ولي در تمام آنها، آزاد شدن صفيه توسط حضرت و ازدواج با وي آمده است.(3) پس ازدواج پیامبر با صفیه بعد از مسلمان شدن او و آزاد شدنش به دست پیامبر بوده است و صفیه مجبور به این کار نشده است. در مورد اینکه ادعا میشود که پیامبر در همان شبی که پدر و شوهر صفیه کشته شدند(پدر صفیه در جنگی عامل اصلیش دسیسه های خود یهودیان و در رأسشان پدر صفیه بود، کشته شد و شوهرش بخاطر قتل یکی از مسلمانان بعد از اتمام جنگ، به قصاص محکوم شده و اعدم شد)، با صفیه عروسی و زفاف فرمود، ❇️ می گوییم که: طبق اسناد تاریخی پيامبر بعد از کشته شدن شوهر صفيه در جنگ خيبر و مسلمان شدن صفيه و تمام شدن عدّه وي با او ازدواج کرد، اين موضوع در منابعي چون صحيح مسلم، ج 4، ص 147؛ سنن ابي داود، ج 2، ص 31؛ إمتاع الاسماع، مقريزي، ج 10 ص 218؛ جوامع السيره، ص 212، به نقل از تاريخ پيامبر اسلام، دکتر آيتي، ص 505 آمده است. ❇️ بدون شک وقتی صفیه عده را نگهداشته است، مدتها بعد از مرگ شوهر و پدر با پیامبر عروسی و زفاف داشته است. پي‌نوشت‌ها: 1. الطبقات الکبرى، ج 8، ص 129؛ المستدرک على الصحيحين، ج 4، ص 28؛ سير اعلام النبلاء، ج 2، ص231. 2. تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 56. 3. در صحيح مسلم، ج 4، ص 146 نيز اين موضوع ذکر شده است. کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b