eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا علوم بر هم تقدم دارند؟.ogg
1.2M
❎حديثي داريم كه بگويد علم ديني مقدم تر از علم غير دين هست؟ 🎙استاد حیدری ♻️شبهات #اعتقادی ⏰جمعه ها ساعت 19:00 🔻گروه ندای شیعه @javadheidari110
عقلانیت کودک.ogg
1.35M
❎مسلمانان معتقد هستند برای اینکه اسلام رو بشناسی باید به درجه اجتهاد برسی در فلسفه دین با درجه استادی در زبان عربی به سطح یک زبان عرب اما برای قبول کردن اسلام عقل یک بچه ۹ ساله کافیه زیبا نیست؟ 🎙استاد حیدری ♻️شبهات #اعتقادی @javadheidari110
♨️سوال: 🔰اگر شراب بد است چرا در آخرت حرام نیست؟ ✍پاسخ: ✅وجود تفاوت های دنیا و آخرت، نشان می دهد که این گونه مطالب "قیاس مع الفارق" است. و به دلیل همین تفاوت ها، نمی توان از مجاز بودن یک چیز در آخرت، مجاز بودن آنها در دنیا را برداشت کرد. تفاوت ها نیز در وجوه متعددی قابل بیان است. مثلا در شراب، شرابی که در آخرت وجود دارد، اصلی ترین خاصیت شراب این دنیا را ندارد. که همان خاصیت سبب زشت بودن استفاده از شراب در دنیا است. پس شراب بهشتی، معنای عام نوشیدنی را دارد نه اینکه به معنای مست کنده باشد پس هیچ ارتباطی به شراب دنیایی ندارد: «لا فیها غَوْلٌ وَ لا هُمْ عَنْها یُنْزَفُونَ[صافات/۴۷] شرابى كه نه در آن مایه تباهى عقل است و نه از آن مست مى شوند! » یا مثلا پرخوری در دنیا، سبب مریضی می شود. در حالی که در بهشت مریضی وجود ندارد و به همین دلیل بهشتیان می توانند انواع و اقسام غذاها را بدون هیچ محدودیتی مورد استفاده قرار دهند. همچنین یکی از وجوه عمده تفاوت دنیا و آخرت، محدودیت های عالم مادی است که سبب ناپسند بودن رویکرد به بعضی از مسائل می شود. چرا که در عالم مادی و محدود، توجه به بعضی از مسائل ممکن است مانع شکوفایی استعدادهای خاص انسان شده و آنها را تباه کند. برای همین آنها مورد نهی قرار گرفته اند، در حالی که جزو نعمات بهشتی به شمار می آیند. چون اصولا در بهشت محدودیتی وجود ندارد. علاوه بر آنکه آنجا محل شکوفا کردن استعدادها نیست. از جمله مواردی که در این قالب می توانیم به آنها اشاره کنیم، ممنوع بودن حریر و طلا برای مردان است، در حالی که این ها، جزئی از نعمات بهشتی مردان است: «جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها یُحَلَّوْنَ فیها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فیها حَریرٌ[فاطر/۳۳] (پاداش آنان) باغهاى جاویدان بهشت است كه در آن وارد مى شوند در حالى كه با دستبندهایى از طلا و مروارید آراسته اند، و لباسشان در آنجا حریر است.» 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رهبری بساط برخی مسئولین خائن و بی تدبیر را جمع نمیکند؟
امام على عليه السلام : 🍃هر كس تو را به چيزى كه توانش را ندارى مكلّف سازد، حكم نافرمانى تو از خودش را صادر كرده است 📚ميزان الحكمه ج10 ص 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
audio_2019-02-05_06-20-16.ogg
469.5K
🎧 معاد جسمانی است یا روحانی؟با کدامین جسم؟تفاوت جسم برزخی با آخروی در چیست؟ 🎤 استاد جواد حیدری #پاسخ_به_سوالات_اعتقادی #معاد 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
شبهات فاطمیه.zip
3.04M
#پاورپوینت_شبهات_فاطمیه #جامع_کامل_مستند #اساتید_طلاب_دانشجو_ها #هجوم_به_خانه_ی_وحی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
audio_2019-02-07_11-08-38.ogg
487.7K
🎧 آیا رجعت پایه قرانی دارد؟! 🎤 استاد جواد حیدری #پاسخ_به_سوالات_اعتقادی #رجعت 🍂 @javadheidari110 🍂
💠سوال: من عاشق چادر هستم اما برای من دست و پاگیر هست و نمیتونم کارهای خودم را راحت انجام بدم چرا باید حتما چادر بپوشم؟ ✍️ پاسخ: دختر خوبم از این که اینقدر نسبت به حجاب خود حساس ودقیق هستید بسیار خوشحالیم و حجب و حیای شما را تحسین می کنیم. حجاب فریضه الهی و واجب برهرمرد و زن می باشد وزنان و مردان جامعه ما ملزم به رعایت پوشش می باشند البته نوع پوشش و کمیت و کیفیت آن برای زنان ومردان متفاوت است. دراسلام زن به عنوان موجودی باارزش معرفی شده و براو لازم است ازگوهر وجودی خویش به واسطه حجاب، محافظت نماید.حد ومرز پوشش برای زن مسلمان مشخص و معین است.بر یک زن مسلمان واجب و لازم است تمام بدن خویش بجز صورت و دستها تا مچ را بپوشاند و بدین ترتیب با احساس امنیت وآرامش درجامعه حضور پیدا کند . ازبین انواع پوشش همواره چادربه عنوان حجاب برتر معرفی شده چرا که ازطریق پوشیدن چادر، زن قادرخواهد بود تمام برجستگیهای بدن خویش را بپوشاند وبدین وسیله راه رفتن و حضورش دراجتماع جلب توجه نمی کند.البته استفاده از سایر پوشش ها نیز مانند مانتو به شرطی که کوتاه و تنگ نباشد وبا پوشیدن آن، حد شرعی حجاب رعایت شود بلامانع است.اما کسی که چادر را انتخاب می کند و قصدش رعایت تمام و کمال پوشس خود ازطریق چادر است و درعین حال علاوه بر پوشش ، خود را ملزم به رعایت حیا درگفتار و رفتار می کند، نزد خداوند عزیزمی باشد. پوشش زن می تواند از طریق پوشیدن مانتو و چادر ویا حتی هرلباس دیگرتأمین شود اما آنچه که درنوع پوشش توصیه شده است این است که پوشش زن مسلمان علاوه بر این که باید کامل باشد، نباید موجبات جلب توجه نامحرم را نیز فراهم آورد لذا دربین انواع پوشش، چادر به بهترین شکل می تواند هم کامل بودن پوشش راتأمین کند و هم به دلیل رنگ تیره آن، منجر به جلب توجه نامحرم نشوداما مانتوها با توجه به رنگها و طرحهاي مختلفی که دارند عموما برجستگيهاي بدن را نمايان مي كنند و غالبا كوتاه و چسبيده به بدن هستند هرچند بعضی از مانتوها هم گشاد و بلند هستند و حداقل شرايط حجاب را دارا مي باشند و مي توان از آنها بعنوان حجاب استفاده كرد، اما درعین حال حجاب برتر نیستند. دختر گلم ، شاید انتخاب بعضی امور در زندگی منجر به سختی و خستگی و یکنواختی برای ما شود اما مهم هدف و انگیزه الهی ماست.جهاد زن در جامعه و شرایط کنونی حفظ بیشتر وبهتر حجاب است حال شما خود را می توانید همچون مجاهد و رزمنده در میدان جنگ ببینید. انسان وقتی در میدان مبارزه قرار می گیرد برای پیروزی و موفقیت از تمام توان و نیروی خود بهره می برد چون هدفش پیروزی است و انگیزه اش الهی و خدایی. شما نیز وقتی خود را عبد و بنده خدا می دانید باید برای اثبات این امر قدم برداشته وخود را نشان دهید و انتخاب چادردر این شرایط و با توجه به سختی هایی که ذکر کردید بهترین ابراز بندگی در درگاه الهی است. دختر مهربانم، شاید شما با مانتو هم بتوانید به خوبی حجابتان را رعایت کنید اما ویژگی بد مانتو این است که مدام درحال تغییر وتحول است و هر روز کوتاه تر و تنگ تر از قبل می شود به گونه ای که مدلهای قبلی در مقایسه با مدلهای جدید نوعی لباس زشت و قدیمی تلقی شده و ممکن است کسی که عادت به پوشیدن مانتو کند باز برای این که تحت تمسخر دیگران قرار نگیرد مدل مانتو و رنگ آن را نیز منطبق بر مد روز انتخاب کند و به همین ترتیب خود را در دایره تنوع مد روز محصور کند. قبول دارم که چادر مقداری دست و پا گیر است اما نکته مهم برای من و شما این است که ما همواره باید مقید به دستورات دین باشیم و سختیها و ناکامیها و تمسخر و استهزاء و سایر شرایط ناگوار نباید منجر شود که ما آنچه را بدان عقیده داریم کناربگذاریم. یادتان باشد که سختی نه تنها برای شما بلکه برای تمام کسانی که مسیر حق را انتخاب می کنند همواره وجود دارد. شما می توانید از چادرهایی که دارای کش هستند و یا جلوی آنها از طریق دکمه و یا زیپ دوخته شده است استفاده کنید چرا که در این چادرها دستها آزاد هستند و شما برای انجام کارها وهمراه داشتن و کیف و کتاب با این نوع چادرها راحت تر هستید.خدا را شکر امروزه تنوع در مدل و جنس چادرها زیاد است و شما می توانید چادری را انتخاب کنید که از حیث جنس پارچه لیز نباشد تا راحت تر بر روی سر قرار گیردودر عین حال پوشش کاملی برای شما محسوب شود آدرس کانال: @javadheidari110 ️ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠سوال: آیا انجام کارهای خوب و ترک کارهای بد برای رسیدن به بهشت و دور شدن از جهنم دارای ارزش است؟ ✍️ پاسخ: اخلاص در عمل و عبادات دارای مراتب است.برخی عبادتشان به قدری خالص است که جز رضای خدا چیزی نمی بینند و برخی دیگر ممکن است هدفشان ازعبادات،کسب نعمات بهشتی و یا نجات از عذاب جهنم باشند. در روايتى امام صادق(عليه السلام) عبادت كنندگان را به سه دسته تقسيم مى‌كنند: «قَوْمٌ عَبَدُوا اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ خَوْفاً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبيدِ» دسته اول: خداوند را از ترس عذاب جهنم عبادت مى‌كنند، اين عبادت بردگان است. (كسانى كه خدا را از ترس عذاب جهنم عبادت مى‌كنند، به مانند بردگانى هستند كه از ترس تازيانه و شلاق صاحبشان، از او اطاعت مى‌كنند) «وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللّهَ تَبارَكَ وَ تَعالى طَلَباً لِلثَّوابِ فَتِلْكَ عِبادَةُ الاْجَراءِ» دسته دوم: خداوند را به اميد ثواب و پاداش عبادت مى‌كنند، اين عبادت اجيران (و تجارت پيشه گان) است. اين دسته به مانند كسانى هستند كه در مقابل مزد و پاداش كار مى‌كنند، به مانند بازرگانى كه براى رسيدن به سود و مزد به معامله و داد و ستد مى‌پردازد، براى رسيدن به پاداش اخروى و حورالعين عبادت مى‌كنند؛ در واقع با خدا داد و ستد مى‌كنند. «وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللّهَ حُبّاً لَهُ فِتِلْكَ عِبادَةُ الاحْرارِ، وَ هِىَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ»1 دسته سوم: كسانى كه از روى عشق و محبت به خداوند او را عبادت مى‌كنند، اين عبادت آزادگان و برترين عبادتهاست. نباید تصور کنیم كه عبادت، به جهت ترس از عذاب الهى و يا عبادت براى رسيدن به بهشت امری بی ارزش است، بلکه عبادت با همین انگیزه ها می تواند عاملی باشد در جهت رسیدن به مراتب بالاتر اخلاص.علاوه بر این بهره بردن ازدو عامل تحریض و تحذیر در مسیر سعادت بسیار راهگشاست همانطور که خداوند در قرآن در آیات گوناگون ترس از جهنم را مطرح نموده وانسانها را دعوت به انجام کار خیر نموده است تا سببی باشد برای دور شدنشان از عذاب الهی و یا در دسته ای دیگر از آیات با بیان نعمات بهشتی مردم را به انجام کار نیک دعوت نموده است.در قرآن كسانى كه تقوا پيشه مى‌كنند و به جهت ترس از عذاب الهى و يا براى رسيدن به ثوابهاى اخروى، از گناهان دورى مى‌جويند، مورد ستايش قرار گرفته اند. خداوند در قران می فرماید: لکِنِ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ لِلْأَبْرارِ ولی کسانی ( که ایمان دارند و ) از پروردگارشان می پرهیزند ، برای آنها باغهایی از بهشت است ، که از زیر درختانش نهرها جاری است همیشه در آن خواهند بود. این ، نخستین پذیرایی است که از سوی خداوند به آنها می رسد و آنچه در نزد خداست ، برای نیکان بهتر است! ویا در ایه ی دیگر چنین آمده است: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْليكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی کنند و آنچه را فرمان داده شده اند ( به طور کامل ) اجرا می نمایند! پی نوشت ها: 1-بحارالانوار، ج 70، ص 236. 2-سوره ال عمران ایه 198 3- سوره تحریم آیه 6 آدرس کانال: @javadheidari110 ️ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
✴️ پرسش برخی چون استاد رائفی پور بعد از قتل کودکی در عربستان آنرا از نشانه های نزدیکی ظهور بیان میکنند آیا چنین تطبیقی درست است؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ مستند سخنان افرادی که این قضیه را دلیلی بر نزدکی ظهور می دانند روایتی است که مرحوم کلینی از بزرگان شیعه نقل فرموده است . درآن روایت می خوانیم: « قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه.» 📙 (الکافی،ج1،ص337) ⤴️⤴️در پاسخ باید گفت : 📌یکم:این روایت مجهول است و سند معتبری ندارد . 📙 (مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج4، ص: 39) 📌دوم:صرف نظر از سند این روایت، دلالت آن نیز مقصود را ثابت نمیکند . چون: مراد از این غلام نفس زکیه است . که مطابق روایتی دیگر نزدیک ظهور جوانی با نام نفس زکیه کشته میشود . و با توجه به اینکه کشته شدن نفس زکیه با خروج سفیانی و یمانی همراه است کشته شدن این کودک در شهر عربستان ربطی به این روایت ندارد .چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکرده‌اند. ➖همچنین آقایانی که بدین روایت تمسک کرده‌اند چگونه می توانند «آل بنی فلان » را به آل سعود تطبیق دهند چون احتمال دارد مراد بنی امیه یا بنی العباس که در نزدیک ظهور دوباره حاکم میشوند باشند. 💢قبلا نیز این جریان با تمسک به حدیثی ضعیف مدعی بودند بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،آن کشور به هم میریزد و امام زمان ظهور میکند . چند سال از مرگ ملک عبدالله گذشت و خبری نشد. 🔶 گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
هدایت شده از امیر صالحی
🔷 ❓ اگر مالی مخلوط به حرام باشد، تکلیف چیست؟ ✅ پاسخ: 🔻🔻 🔷 در هرصورت اگر مال حلال با مال حرام به طوری مخلوط شود که انسان نتواند آنها را از یکدیگر تشخیص دهد و و مقدار آن، هیچ کدام معلوم نباشد باید تمام مال را بدهد و بعد از دادن خمس، بقیه مال حلال می شود. 〰🔻〰🔻〰🔻〰 ✔️ استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: a5c8ea9b2c640a0bebbe357cc8885da1. @javadheidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 آیا پول صدقات مردم ایران خرج سوریه و لبنان و عراق می‌شود!؟ 🔸پاسخ فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به این سوال در برنامه 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💠 پرسش: چرا در قرآن دستور به زدن زنان داده‌شده است؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول : در فرهنگ قرآن کریم ، زن و مرد در حقوق مادی و معنوی مساوی بوده و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد . «هر كس از مرد و زن كار نيكى به‌شرط ايمان به خدا به‌جای آرد ما او را به زندگانى خوش و باسعادت زنده ابد مىگردانيم و اجرى بسيار بهتر از عمل نيكى كه مىكردند به آنان عطا مىكنيم».)1) نکته دوم: هنگامیکه به کتاب‌های لغت مراجعه میکنیم یکی از معانی (ضرب)، تکان دادن و هوشیار کردن هست(2) و این معنا با در نظر گرفتن شرایط ضرب (نباید باعث کبودی و آمدن خون شود) و ابزار ضرب (گرسنگی، مسواک،دستمال پیچیده)،در بیانات نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام تقویت میشود. پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه و اله می‌فرمایند : من تعجب می‌کنم از كسى كه همسرش را می‌زند درحالی‌که خود اولى از او به كتك خوردن است ، زنانتان را با چوب نزنید، زیرا در آن قصاص است، ولى آن‌ها را به گرسنگى و ندادن پوشاك بزنید تا در دنیا و آخرت سود برید.(3) محقق سبزواری میگوید:«مراد از ضرب، ضرب تأدیبی است ،نباید سخت باشد و باعث كبودى شود و نباید با شلَاق و چوب او را بزند و بعضى از اصحاب گفته‌اند نباید به‌صورت و لگن و شكم بزند).4) نکته سوم : جواز ضرب(زدن) بامعنای مذکور، همان‌گونه که در خود آیه شریفه تصریح‌شده، منحصر به حالت نشوز زنان و آن‌هم بعدازاینکه راه‌کارهای عقلی و عاطفی کارساز نبوده ،هست (نشوز آن است که زن در مقابل تکلیف اختصاصیاش نسبت به شوهر بدون هیچ عذر موجهى سرپیچى نماید). نکته چهارم : چقدر زیباست که همگان در مسئله ی معاشرت با زنان ، اهل‌بیت علیهم‌السلام را الگوی خود قرار دهیم ، که همیشه با مهربانی و گذشت ، باعث تنبه و بیداری طرف مقابل خود میشده‌اند. پینوشت : 1. نحل/97 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🆔 @javadheidari110
بی سوادی بهاءالله نسبت به زبان عربی !! 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️