eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
415 ویدیو
169 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🌹سلام خدمت همراهان گرامی ⬅️ با توجه به سوالات متعدد عزیزان در رابطه با تعداد رکعات نماز روز یکشنبه ی ماه ذی القعده، باید عرض کنم: منظور از چهار رکعت درج شده در مفاتیح الجنان، دو نماز دو رکعتی هست. ✍جواد حیدری @javadheidari110
⭕️ چی بگم؟ ⭕️ شما یه جمله ای بفرمایید: ۱. در‌مورد‌این‌متن‌فکر‌کنم‌مال‌قدیم‌بوده که‌نمره‌بوده‌ الان‌که‌نمرات‌توصیفی‌است.😐 2. خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتر است کارم از گریه گذشته است به آن می خندم 3. به نظرم می‌بایست به این معلم محترم عرض کرد: اگر بارِ خارست خود کشته‌ای وگر پرنیانست خود رشته‌ای ۴. جواب امتحان این بچه خیلی بامزه بوده واقعا از ته دل خندیدم
⭕️یک روز زیبا و به یاد ماندنی با دانش آموزان شهید اژه ای (سمپاد) ✅ @javadheidari110
⭕️ دو مطلب در مورد این نماز : 1⃣این روایت از طریق عامه ( اهل سنت) نقل شده و راوی حدیث هم انس بن مالک است . بنابراین سند این حدیث ضعیف است و به فرموده برخی بزرگان مثل سیدنا الاستاذ آیت الله العظمی شبیری زنجانی ( مد ظله العالی) خواندن آن رجاء( به امید ثواب ) اشکال ندارد. 2⃣ در روایت تعداد رکعات این نماز چهار رکعت درج شده است ، و مطابق مبانی شیعه نماز های مستحبی( به جز نماز وتر و نماز اعرابی) دو رکعتی است و این نماز هم به صورت دو نماز دو رکعتی است. ✍محمد الهی منش ⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️ 🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
💠شرح خطبه اول نهج‌البلاغه فراز دوم 🔰توسط اســـ🖊ـتاد حیــــــدرے زیدعزه ↩️أَوَّلُ الدِّينِ مَعْرِفَتُهُ گام اول در دین، شناخت خداست. ↩️وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِيقُ بِهِ و بالاترین شناخت، تصدیق، اذعان و قبول پروردگار عالم است که این تصدیق کار قلب و باور قلبی‌ست. ↩️وَ كَمَالُ التَّصْدِيقِ بِهِ تَوْحِيدُهُ و بالاترین نوع تصدیق و معرفت حقیقی، توحید است یعنی اینکه خدا هست، واحد است و احد است. ↩️وَ كَمَالُ تَوْحِيدِهِ الْإِخْلاَصُ لَه و بالاترین مرحله‌ی توحید خالص شدن برای خداست، وقتی مراتب توحید را فهم کردیم یعنی فهمیدم خدا احد است و واحد است، صفاتش عین ذاتش است، هرآنچه در عالم است از آن اوست باید برای او خالص بود. ↩️وَ كَمالُ الاِخْلاصِ لَهُ نَفْىُ الصِّفاتِ عَنْهُ بالاترین مرحله‌ی اخلاص این است که صفات زائد بر ذات را از خدا نفی کنیم، خدا را مرکب ندانیم و صفات انسانی را به خدا نسبت ندهیم. ↩️ لِشَهادَهِ كُلِّ صِفَهٍ اَنَّها غَيْرُ الْمَوْصوفِ چون اگر صفات زائد بر ذات را بر خدا حمل کنیم و بگوئیم ذات الهی شیُُ و صفات الهی شیُُ هر موصوفی، غیرصفتش است ↩️ وَ شَهادَهِ كُلِ مَوْصوفٍ اَنَّهُ غَيْرُ الصِّفَهِ هر موصوفی می‌گوید غیرصفتش است ↩️فَمَنْ وَصَفَ اَللّهَ سُبْحانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ پس هرکه خدا را اینگونه توصیف کند و صفت و موصوف را از خدا جدا کند، برای خدا قرین قرار داده چون وقتی صفت شیُُ و موصوف شیُُ آخَر قرین شد، دوتا شود. ↩️وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنّاهُ خدا را دوتا کرده است یعنی یک خدای قدیم و یک صفات قدیم در نظر گرفته است اهل سنت که قُدمای ثمانیه را قبول دارد همین می‌شود (۸قدیم + ذات) ↩️وَ مَنْ ثَنّاهُ فَقَدْ جَزَّاهُ هر که گفت خدا دوتاست، خدا را تجزیه کرده و مرکب فرض کرده. ↩️ وَ مَنْ جَزَّاهُ فَقَدْ جَهْلَهُ و کسی که خدا را تجزیه کند اصلا او را نشناخته است ↩️ وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ أشَارَ إِلَيْهِ وقتی چنین شناخت جاهلانه‌ای داشته باشد اشاره می‌کند. ↩️ وَ مَنْ أشَارَ إِلَيْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وقتی خدا را مشارالیه قرار می‌دهد خدا یعنی خدا را محدود می‌بیند، برای خدا جسمانیت قائل می‌شود و او را دیدنی فرض می‌کند برای خدا حد مشخص کرده ↩️وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ و کسی که برای خدا حد مشخص کند و خدا را محدود کند خدا را شمارش کرده (یک، دو، سه..‌.) ↩️وَ مَنْ قالَ فِيمَ؟ اگر کسی بگوید خدا داخل چیست؟ ↩️فَقَدْ ضَمَّنَهُ خدا را در ضمن چیزی تفسیر کرده است ↩️وَ مَنْ قالَ عَلامَ؟ هر که بگوید: خدا روی چیست، روی چه نشسته؟ ↩️فَقَدْ اءخْلَىَ مِنْهُ. خدا را خالی کرده یعنی گفته خدا یک جا هست و یک جا نیست. ↩️كائِنٌ خدا هست. ↩️لا عَنْ حَدَثٍ مَوْجُودٌ لا عَنْ عَدَمٍ، اما نه اینکه بوجود آمده باشد نه اینکه عاملی داشته باشد خدا هست بدون ایجاد شدن یعنی هستی ذات اوست و عاریتی و حدوثی نیست بلکه ذاتی‌ست؛ خدا هست اما نه اینکه مسبوق به عدم باشد و قبلا نبوده باشد بلکه بوده، هست و خواهد بود. ↩️مَعَ كُلِّ شَى‌ء خداوند همراه هر چیزی‌ست؛ ↩️ لا بِمُقارَنَهٍ اما نه اینکه قرینش باشد؛ نه مثل قرین بودن ما با اشیاء و اشخاص. ↩️وَ غَيْرُ كُلِّ شَىء لا بِمُزايَلَهٍ، حال که گفتیم خدا با هیچ چیزی و داخلِ و قرینِ در چیزی نیست نباید از آن طرف خدا را زائل کنیم و بگوئیم‌ حالا که با چیزی نیست پس احاطه‌ای ندارد. 📌تذکر: در روایات دیگر توضیح داده شده است که احاطه‌ی خدا بر مخلوقات احاطه‌ی قیومی است؛ یعنی با قوام و اراده‌ی خدا عالم‌ در تکامل و تحرّک است؛ خدا علم به همه چیز دارد نه اینکه علمش در همه جا باشد. 🌀 🌀@javadheidari110 🌀🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀🌀 🌀@ramezan_ghasem110 🌀
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️آیا در انجام کارها، داشته باشیم یا خیر ⁉️ 🎤 ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b @javadheidari110
📣 ۱۰ فایل صوتی 🟤مهارت های پاسخگویی کلامی 🟣 جواد حیدری مشاهده در روزبرگ - اپلیکیشن آنلاین محتوای تبلیغی http://www.atf.morsalat.ir/podcast/q6am740ypp5z0vpb کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
249.5K
پرســـ⁉️ــــش سلام استاد، آیا توصیه‌‌های امام زمان در تشریفاتی نظیر تشرف سید رشتی، آیت‌الله مرعشی و ... انجامش برای سایرین مفید است یا اینکه فقط این توصیه مختص به آن عالم بوده‌؟ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا