eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
375 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️مزار سیده شریفه بنت الحسن⭕️ ✅ این چند روز در کانال ها و گروه های مختلف، صحبت از مزار و برخی کرامات سیده شریفه بنت الحسن، صحبت و گفت و گو می شود. 🔺جهت روشنگری، مطلب ذیل تقدیم حضور می گردد👇 ◀️مزار سیده شریفه بنت الحسن علیه السلام، در طهمازیه نزدیک حله است. از شخصیت مدفون در این مکان اطلاع دقیقی وجود ندارد اما در میان ساکنان منطقه به شریفه بنت الحسن معروف است. در منابع تاریخی و انساب سخنی از فرزند بلافصل امام حسن با نام یاد شده به میان نیامده است. احتمال داده شده که این مزار متعلق به یکی از نوادگان آن امام باشد. ◀️بحر العلوم. محمد مهدی. زیارتگاههای عراق. ج۲ ص ۱۴۳ برخی مدفون در این مکان را فرزند حسن مثنی دانسته اند. ◀️ابو سعیده. حسین. المشاهد المشرفه. ج۳. ص ۳۶۸ برخی نیز ایشان را شرف الاشراف دختر ابن طاووس دانسته اند. ◀️بحر العلوم. محمد مهدی. بررسی مزارات آل طاووس و شریفه بنت الحسن.ص ۹۸ این بانو میان عراقیان به ام راضی معروف است. گفته شده نخست به ایشان اخت الرضی گفته می شد که به مرور زمان به ام راضی تغییر یافت. از این رو احتمال داده شده سیده شریفه دختر ابن طاووس و خواهر رضی الدین علی باشد. ◀️ همان. ص ۱۰۰ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌺حجاب (1) ❌ علل سستی در حجاب (عدم علاقه): 1️⃣عدم آگاهی: آیا او را با فلسفه حجاب آشنا ساخته اید؟ اگر آری، چه مقدار و چگونه و با چه روش هایی؟ 2️⃣لجبازی: شاید او را به زور و با اهرم فشار به حجاب واداشته اید و بدین سبب، به موضع لج و مقاومت کشیده شده. 3️⃣انتقامجویی: چون می داند به حجاب علاقه دارید و احتمالاً به خواسته های منطقی او بی توجهی کرده اید از این طریق انتقام می گیرد؛ بنابراین بدون اینکه بخواهید باج بدهید، خواسته های منطقی اش را برآورید. 4️⃣عقده حقارت: گاهی دلیل بی توجهی دختر به حجاب، بدین جهت است که شخصیت او گرامی داشته نشده و تحقیر شده و از این طریق می خواهد کمبود شخصیتش را جبران کند؛ پس شخصیت او را گرامی بدارید. 5️⃣جبران شکست: اگر در زندگی خود شکستی داشته است، زمینه های جبران آن را فراهم آورید. در مواردی، بی حجابی برای جبران شکست است. 6️⃣اشباع: تذکر پی در پی درباره حجاب، او را اشباع کرده. تذکرات خود را کمتر کنید. 7️⃣محیط ناسالم: محیط ناسالم (نزدیکان یا همسالان و هم کلاسی های حجاب) نیز در این رفتار موثر است. ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(2) ⭕️ راهکارهای معرفی حجاب (۱) 1⃣ بهترین و مؤثرترین روش تربیتی، روش تربیتی الگویی است. ◀️- 75 درصد یادگیری فرزندان از راه چشم و 25 درصد از طریق حواس دیگر صورت می گیرد. ◀️- پدران و مادران در ارتباط با جنس مخالف باید از وقار و ادب و حیای لازم برخوردار باشند تا فرزندان یاد بگیرند. ◀️- پدر و مادری که گرفتار «خودنمایی» در موضوعاتی مانند حسادت، غیبت، سفرهای پرخرج، فخرفروشی در زمینه پست، مقام، ثروت و... هستند، هر چند محجبه باشند لکن چون ریشه بدحجابی همان خودنمایی است، لذا فرزند، خودنمایی والدین را از طریق بدحجابی و خودآرایی بروز می دهد. 2⃣طرح فلسفه حجاب با بیانی منطقی و زیبا مانند این جملات: ⏪- لباس، اولین سخنگوی ماست و پرچم ملی و مذهبی و نماد و نمود شخصیت ما به شمار می آید. ⏪- آن کس که شایسته ستایش است محتاج ستایش نیست. ⏪- مرواريد گران بها در کنار رودخانه های اطراف شهر بدست نمی آید. باید غواصی کرد و خطر کرد و به عمق دریا نفوذ کرد و آنرا بدست آورد. ⏪- فراموش نکنیم که شیطان با تأکید بر ظاهر زیبای خود (آتش) در برابر خدا ایستاد و به چالش پرداخت و رانده شد. نازیدن و بالیدن به جسم از شیطان آغاز شد که من از آتشم و آدم از خاک. آتش زیبا و نورانی نباید بر خاک سجده کند! ⏪- وقتی وارد تیم ورزشی خاصی می شوی باید رنگ و مدل لباست هماهنگ با همان تیم باشد. قواعد بازی همان تیم را باید به رسمیت بشناسی. لذا وقتی وارد تیم اسلام می شوی باید همه ی قواعد آن (اعم از پوشش، اخلاق، رفتار در همه عرصه) را بپذیری. ⏪- به دخترانمان بگوئیم: اگر ظاهر خوبی داری بايد از آن بيشتر مراقبت نمايي. زيرا آنچه كه در اختيار ماست و از ارزش بالايي برخوردار است،‌ نياز به مراقبت بيشتري دارد. آيا تابحال فكر كرده اي چرا طلافروش به گاوصندوق نیاز دارد نه سبزی فروش! 3⃣معاشرت با خوبان؛ ⏺- مراقب دوستان او باشیم حتی اگر لازم شد، مدرسه اش را عوض کنیم. ⏺- در معاشرت با اقوامی که در حجاب کوتاهی می کنند، تجدید نظر کنیم. 🔵 ادامه دارد... ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
دیروز آخرین دیدار با حضرت عشق لشکر ابرهه با فیل اگر آمده است نوبت بارش سجیل، دگر آمده است به سگ زرد بگویید سرت خواهد رفت تیرِ پرتاب شده، تا جگرت خواهد رفت از عراق و یمن و شام تو را می‌کوبیم از همه خطه‌ی اسلام تو را می‌کوبیم روزتان، شامِ سیاه است؛ ببین کی گفتم کارتان ناله و آه است؛ ببین کی گفتم 🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 همان فکر و اراده ای که وعده ی صادق را رقم زد، بهترین تدبیر را در برابر این جنایت، اتخاذ خواهد کرد. ✅ الا ان حزب الله هم الغالبون 🌹 ✍ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(3) ⭕️ راهکارهای معرفی حجاب(2) 4⃣ ارائه آثار حجاب و نماز. ⏹در برخورد با او و ديگران به گونه اي عمل كنيد تا آثار حجاب را در شما ببيند. مثلاً اگر با وجود پوشش اسلامي، مرتكب گناه (دروغ،‌غيبت، تهمت، ضايع كردن حقوق همسر و...) شويد، يا با فرزندتان برخوردي ناشايست (كتك، ‌بي حرمتي، داد و فرياد و...) داشته باشيد،‌ حجابِ شما از ديدِ او مطلوب نخواهد بود. 5⃣ تبعیض بین فرزندان پسر و دختر. *⃣ تبعیض، از عوامل عمده ی احساس حقارت در بین دختران و در نتیجه توسل آنان به خودنمایی و خودآرایی برای تسکین این احساس رنج آور خواهد بود. 6⃣توجه به کسب حلال؛ خداوند متعال می فرماید: «كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً»؛ يعني غذای طاهر و عمل صالح (مانند حجاب) باهمند. 7⃣امر و نهی و نصیحت و تاکیدات تکراری و تهوع آور موجب دوری فرزندان از والدین و همراهی و همدلی با همسالان و آسیب پذیری آنان خواهد شد. لذا اميرالمومنين علیه السلام مي فرمايند: «الافراط فى الملامة تشب نيران اللجاج ؛ زياده روى و افراط در ملامت و سرزنش، آتشِ عناد و لجاجت را مشتعل مى نمايد.». 8⃣از تشويق و تأييد كلامي و غیر کلامی غفلت نکنید. 9⃣ارائه الگو: الگوهای متخصص و متعهد با حجاب را از طریق مجلات، تلویزیون یا از بین نزدیکان به او ارائه کنید. همچنين اگر در بين معلمان او كسي هست كه به لحاظ حجاب و عفاف،‌ فرد مقيد تري است مي توانيد ارتباطش را با او بيشتر نماييد تا به عنوان بزرگتر،‌ از وي الگو بگیرد. کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کربلایی سلام🤚 این صحبت که: «هر کربلا رفته را امام حسین علیه السلام طلبیده است»؛ کلیت ندارد و کربلا رفتن و مکه رفتن و هر مکان دیگر، با اراده و برنامه ریزی و فراهم شدن زمینه ی مسافرت است. همانطور که در مراسم حج، ضجیج فراوان هستند و حجیج اندک(بحار، ج 46، ص 261)، در مراسم اربعین هم کربلا رفته زیاد است و کربلایی ؟ شاید اندک! چه بسیار افرادی که بدون تشرف ظاهری، زائر می شوند و چه بسیار تشرف یافتگانی که طعم زیارت نمی چشند. به حضرت فرمود: آقا جان! فاصله ی ما تا کربلا بسیار است. حضرت فرمودند: سه مرتبه بگو:«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ»؛ اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته می‌شود و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره است. (کامل ‏الزیارات، صفحه ۲۸۷). چه افرادی که سر در کنار بالین رسول خدا میگذاشتند و بوی بهشت را از فرسخ ها استشمام نمی کنند و چه افرادی که در یمن بودند و با نبی محشورند. غرض این بود که فهم کنیم: هر که به زیارت برود طلبیده شده است، جمله ی نادرستی است. البته برخی زیارت رفتن ها جز طلب یار نیست. البته امیدواریم هم کربلا برویم و هم کربلایی شویم. چه زیبا زمزمه می کردند: ای خدا ما را کربلایی کن بعد از آن با ما هر چه خواهی کن ✍️ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
(۴) ⭕️راهکارهای معرفی حجاب (۳) ⬅️ از سرزنش و یا مقایسه کردن او با دیگران استفاده نکنید و مراقب باشید که به بهانه اصلاح مساله ای مانند حجاب، رفتارهای مثبت دیگرش تحت الشعاع قرار نگیرد. ⬅️ از بین نرم افزار های زیر، یکی را انتخاب کنید: 🔰الف. نرم افزار تربیتی، آموزشی و فرهنگی حجاب و عفاف: مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی دینی «آسمان». 🔰ب. نرم‌افزار محتوايی عفاف و حجاب: موسسه فرهنگی ـ هنری«خيبر». ( مقطع سنی كودكان و نوجوانان) 🔰ج. نرم افزار حجاب، عفاف و لباس در قرآن کريم: موسسه فرهنگي«اقليم نور».(مقطع بلوغ و درک بالا) 🔰د. نرم افزار حجاب و عفاف: موسسه فرهنگی دیجیتال کوثر نور رایانه مهر- «نورالزهرا سلام الله عليها». 📕. در اين موضوع چند كتاب خدمت شما معرفي مي كنيم: 📘الف. روشهاي پرورش احساس مذهبي، غلامعلي افروز، چاپ اول، تهران، انجمن اولياء و مربيان، 1371 📙ب. نامه ای به خواهرم؛ مهدی عدالتیان 📒ج. داستان هایی از پوشش و حجاب؛ علی میرخلف زاده 📕د. برای ریحانه؛ محمود اکبری 📗ه. ❎ ستاره ها چیدنی نیستند❎ از دوست عزیزم، محمد علی حبیب اللهیان😍❤️ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ ❇️ 1000سال یا 50000 سال ⁉️ 🌀خداوند در جایی، مقدار روز قیامت را با معیار روزهای دنیایی سال و در جای دیگر؛ پنجاه هزار سال بیان می کند. ✅«تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ»؛ «فرشتگان و روح [فرشته مقرّب خداوند] بسوى او عروج مى‏كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است‏». (معارج/4) ✅«يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون‏»؛ «امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مى‏كند؛ سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مى‏شمريد بسوى او بالا مى‏رود (و دنيا پايان مى‏يابد)». (سجده/5) ❌ بالاخره 50 هزار سال یا 1000 سال❓ ✳️ پاسخ این سوال را در کلام امام صادق علیه السلام، می آموزیم: امام صادق علیه السلام: « قیامت پنجاه موقف و ایستگاه دارد و توقف بندگان در هر یک، به مقدار هزار سال به طول می انجامد». (تفسر صافی، ج2، ص 743) ✅ نتیجه اینکه: یکی از آیات ناظر به یک موقف و آیه ی دیگر ناظر به کل دوران قیامت می باشد. ( اختلاف در جهت وجود دارد؛ پس تناقض نیست)😊 ✍️ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ پرسش برخی چون استاد رائفی پور بعد از قتل کودکی در عربستان آنرا از نشانه های نزدیکی ظهور بیان میکنند آیا چنین تطبیقی درست است؟ 🍁🍁🍁 ✅ پاسخ مستند سخنان افرادی که این قضیه را دلیلی بر نزدکی ظهور می دانند روایتی است که مرحوم کلینی از بزرگان شیعه نقل فرموده است . درآن روایت می خوانیم: « قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه.» 📙 (الکافی،ج1،ص337) ⤴️⤴️در پاسخ باید گفت : 📌یکم:این روایت مجهول است و سند معتبری ندارد . 📙 (مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج4، ص: 39) 📌دوم:صرف نظر از سند این روایت، دلالت آن نیز مقصود را ثابت نمیکند . چون: مراد از این غلام نفس زکیه است . که مطابق روایتی دیگر نزدیک ظهور جوانی با نام نفس زکیه کشته میشود . و با توجه به اینکه کشته شدن نفس زکیه با خروج سفیانی و یمانی همراه است کشته شدن این کودک در شهر عربستان ربطی به این روایت ندارد .چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکرده‌اند. ➖همچنین آقایانی که بدین روایت تمسک کرده‌اند چگونه می توانند «آل بنی فلان » را به آل سعود تطبیق دهند چون احتمال دارد مراد بنی امیه یا بنی العباس که در نزدیک ظهور دوباره حاکم میشوند باشند. 💢قبلا نیز این جریان با تمسک به حدیثی ضعیف مدعی بودند بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،آن کشور به هم میریزد و امام زمان ظهور میکند . چند سال از مرگ ملک عبدالله گذشت و خبری نشد. ✍جواد_حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حکایتی شنیدنی🔸 دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند. پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟ گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است. راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت : من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم. گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی. گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود. وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت : ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم. ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است ! فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم. ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است : «خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است» و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند. ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است ! فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم. امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند! برای این که خداوند فرموده است : « ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…» و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است. ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند ! فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است. برای اینکه خداوند فرموده است : «ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم» طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است. ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت : به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است ! فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام. ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است : «ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است» پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند. به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟! سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد. کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌷 تا بهشت۲ «پرسمان اربعین حسینی» 🌀 ۱۰ احکام | ۷ کلام | ۸ اخلاق 📥 دریافت PDF پرسمان: m8r.ir/e21 🔹 تهیه شده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان 🏴 موکب سفراء الحسین علیه‌السلام موکب طلاب و مبلغان اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/3742237174C1a58c0c067 🆔 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️آیا ماه صفر نحس است؟ ⁉️برخی برای اثبات نحس بودن ماه صفر به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) استناد می‌کنند؛ آیا این روایات صحیح است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️مقدمه ماه صَفَر دومین ماه قمری پس از محرم است. در در دوران جاهلیت آن را ناجِر می‌نامیدند. صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است. دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم – به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست می‌کشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی می‌آوردند و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند. این ماه به نحوست مشهور است، اما با توجه به‌ نکات ذیل چنین اعتقادی صحیح نیست: 1⃣ زیرا نه شرع مقدّس فرموده و نه عقل می‌پذیرد با رسیدن ماه صفر یکدیگر را از نحوست این ایّام بترسانیم. 2⃣روایت مبنی بر نحوست ماه صفر به‌صورت خاص مشاهده نشده است. اما ماجرایی که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «مَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه»؛« هر کس مرا به خروج [ماه] آذار بشارت دهد‍‍، به بهشت می‌رود»📚معانی‌الأخبار،ص۲۰۴،ح۱ ملاحظه ی آنچه سبب بیان این حدیث شده است، نشان می‌دهد حضرت با این جمله می‌خواسته‌اند ابوذر را به عنوان فردی بهشتی به مردم معرفی کند؛ زیرا پس از این جمله، ابوذر بود که این خبر را به حضرت داد. شیخ صدوق سبب صدور حدیث را از ابن عباس نقل کرده است: «روزی پیامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: نخستین فردی که اکنون بر شما وارد می شود، از بهشتیان است. برخی افراد چون این سخن را شنیدند، بیرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب این خبر، از بهشتیان شوند. پیامبر این را فهمید و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در می آیند که هر یک از دیگری سبقت می جوید از میان آنان، هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می شود، اهل بهشت است. آن گروه بازگشته وارد شدند. ابوذر نیز با آنان بود. پیامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستیم؟ ابوذر گفت: ای پیامبر خدا، آذار تمام شد. پیامبر فرمود: ای ابوذر، این را می دانستم، اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی، در حالی که تو را پس از من، از حرمم (مدینه) می رانند، چون به اهل بیت من محبت داری. پس تنها زندگی می کنی و تنها می میری و گروهی سعادت تجهیز و کفن و دفن تو را می یابند. آنان همراهان من در بهشت جاودان اند؛ بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده است»📚علل‌الشرائع،ج۱،ص۱۷۵ پس سخن از ماه آذار است که از ماه‌های و این روایت اصلا ربطی به ماه صفر پیدا نمی‌کند. نکته سوم: مسئله توجه به سعد و نحس ايام، علاوه بر اينكه غالباً انسان را به يك سلسله حوادث تاريخى آموزنده رهنمون مى ‏شود، عاملى است براى توسل و توجه به ساحت قدس الهى و استمداد از ذات پاك پروردگار و لذا در روايات متعددى مى ‏خوانيم: در روزهايى كه نام نحس بر آن گذارده شده مى ‏توانيد با دادن صدقه و يا خواندن دعا و استمداد از لطف خداوند و قرائت بعضى از آيات قرآن و توكل بر ذات پاك او، به دنبال كارها برويد و پيروز و موفق باشيد.📚تفسير نمونه،ج 23،ص45 ♻️نتیجه اینکه: نحوست ماه صفر دلیل روایی ندارد و روایتی که برخی بدان استناد می کنند ارتباطی با نحوست این ماه نداشته و در صدد اثبات بهشتی بودن ابوذر است. پاسخ استاد را اینجا نیز می‌توانيد بخوانید👇 🆔 http://snai.ir/973227 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پرسش: با پسرم تا قبل از ورود به مدرسه مشکلی نداشتیم؛ اما از وقتی مدرسه رفت حاضرجواب شد و متاسفانه محیط خانه را با مدرسه وهمسالانش اشتباه می‌گیرد واحساس می‌کند حقی از او ضایع می‌شود و نباید مقابل ما با حاضرجوابی کم بیاورد؛ درصورتی‌که من وپدرش در منزل اهل فحاشی نیستیم اما نمی‌دانم چرا او حرف‌های بد می‌زند؟ لطفا راهکار بدهید؟ ✅پاسخ: تغییر رفتار فرزندتان پس از ورود به مدرسه می‌تواند به دلیل تأثیرات محیط جدید و تعامل با همسالان باشد. 1⃣ گفتگو و همدلی: با فرزندتان صحبت کنید و به او اجازه دهید احساسات و نگرانی‌هایش را بیان کند. این کار به او کمک می‌کند احساس کند شنیده می‌شود و می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند. 2⃣تعیین مرزها: به وضوح مرزها و قوانین خانه را برای او توضیح دهید و تأکید کنید که احترام به والدین و اعضای خانواده ضروری است. 3⃣الگوی مثبت: خودتان الگوی خوبی برای او باشید. رفتار محترمانه و مثبت شما می‌تواند تأثیر زیادی بر رفتار او داشته باشد. 4⃣تشویق به رفتار مثبت: وقتی که او رفتار مناسبی دارد، او را تشویق کنید و به او نشان دهید که رفتار خوبش مورد توجه قرار می‌گیرد. 5⃣تشویق به بیان احساسات: به فرزندتان کمک کنید تا احساسات خود را به شیوه‌ای سالم بیان کند. می‌توانید از او بخواهید که وقتی ناراحت یا عصبانی است، به جای حاضرجوابی، احساساتش را با کلمات مناسب بیان کند. 6⃣ایجاد زمان‌های خاص برای گفتگو: زمان‌های خاصی را برای گفتگو با فرزندتان تعیین کنید. این زمان‌ها می‌تواند فرصتی باشد تا او احساسات و تجربیاتش را با شما در میان بگذارد و شما نیز بتوانید به او گوش دهید و راهنمایی کنید. 7⃣تقویت مهارت‌های اجتماعی: به فرزندتان کمک کنید تا مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کند. می‌توانید او را در فعالیت‌های گروهی و کلاس‌هایی با موضوع مهارت‌های اجتماعی ثبت‌نام کنید تا یاد بگیرد چگونه با دیگران به شیوه‌ای مثبت تعامل کند. 8⃣استفاده از داستان‌ها و مثال‌ها: از داستان‌ها و مثال‌های واقعی استفاده کنید تا به فرزندتان نشان دهید که چگونه رفتارهای مثبت می‌تواند به نتایج خوبی منجر شود. این کار می‌تواند به او کمک کند تا الگوهای رفتاری مناسبی را بیاموزد. 9⃣پاداش‌دهی به رفتارهای مثبت: سیستم پاداش‌دهی برای رفتارهای مثبت ایجاد کنید. وقتی که فرزندتان رفتار مناسبی دارد، او را با پاداش‌های کوچک تشویق کنید تا بداند که رفتار خوبش مورد توجه قرار می‌گیرد. ✍ @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🥕🐇 "انباشته‌گی دیرینه"🐜 برخی از ما انسان‌ها از کودکی تاکنون رفتار مورچه‌وار داریم؛ فقط دنبال جمع کردن آذوقه‌ی مادی و معنوی هستیم، با شاخک طمع دو لپه‌اش می‌کنیم تا سبز نشود و نه خود می‌خوریم و نه اجازه می‌دهیم کسی از آن بهره ببرد؛ ما پُر هستیم از یک عُمر مِنبرِ انباشته در ذهن، جزوه، گوشی، لپ‌تاپ، فلش و... گویی قرار نیست آموخته‌های‌مان در اعضاء و جوارح‌‌‌مان نمایان گردد؛ البته غرض‌ام از نوشتن این مطالب این نیست که دیگر در مجالس وعظ و خطابه شرکت نکنیم چرا که اگر روزی خود را از شرکت در این‌گونه جلسات بی‌نیاز بدانیم همان روز، مرگ قلب‌مان فرارسیده است؛ بلکه غرض‌ نویسنده از نوشتن این نوشتار این است که زنبور عسل‌وار هم خود از آموخته‌های‌مان بهره ببریم هم دیگران، یعنی با خوبی خود عیب‌نمای دگران باشیم.🐝 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110