eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
397 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سوال از اهل تسنن ⭕️ 🔺قالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَوَّلُ مَا يُقْضَى بَيْنَ النَّاسِ بِالدِّمَاءِ»)۱ 🔰پیامبر صلی الله علیه و آله: در روز قيامت نخستين چيزى كه درباره آن ميان مردم داورى مى شود، خون(به ناحق ریخته شده) است. 👇 اولین شاکی 👇 🔺عنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّهُ قَالَ: «أَنَا أَوَّلُ مَنْ يَجْثُو بَيْنَ يَدَيِ الرَّحْمَنِ لِلْخُصُومَةِ يَوْمَ القِيَامَةِ»)۲ 🔰امیرالمومنین «علیه السلام»: من اولین کسی هستم که روز قیامت در پیشگاه خداوند رحمان برای اقامه دعوی می‌نشینم 👇سوال از اهل تسنن👇 خون به ناحق ریخته شده ای که امیرالمومنین «علیه السلام» در پیشگاه خداوند متعال برای آن مطالبه میکند خون چه کسی است؟ 📚منابع: 1:صحيح البخاري ج 8 ص 111 2:صحيح البخاري ج5 ص75 💥 یا زهرا سلام الله علیها 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️چرا حضرت زهرا سلام الله علیها شبانه دفن شدند؟ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: آیا مرحوم شیخ صدوق رحمة الله علیه، سهو النبی را جایز می‌دانسته‌اند؟ ✍️ جواد حیدری نکته ی اول: مباحث مربوط به اعتقادات، تحقیقی است و نه تقلیدی. نکته ی دوم: دلایل متقن عقلی و نقلی بر عصمت انبیاء علیهم‌السلام صلوات الله، در تمام مراتب دلالت دارند و جایی برای اعتقاد به سهوالنبی باقی نمی‌گذارند. نکته ی سوم: مرحوم صدوق رحمه‌الله علیه، اعتقاد به إسهاء النبی (دچار سهو شدن نبی توسط خدا) هستند و نه سهوالنبی. (1) نکته ی چهارم: دلایل مرحوم شیخ در رابطه با اعتقاد به إسهاء، تام و کامل نبوده لذا بسیاری از علماء بعد از ایشان کتاب‌های فراوانی در رد این نظر تألیف فرمودند. نکته ی چهارم: روایاتی مبنی بر عارض شدن سهو بر انبیاء موجود است که سنداً و یا دلالةً مخدوش می‌باشند. نکته ی پنجم: عقیده و اندیشه‌ی یک مذهب ازنظر اکثریت علماء و بزرگان آن مذهب اخذ می‌شود و اکثریت علماء شیعه کثرالله أمثالهم، معتقد به عصمت انبیاء علیهم‌السلام صلوات الله در تمام مراحل می‌باشند. نتیجه اینکه: هرچند مرحوم صدوق رحمت‌الله علیه معتقد به إسهاء النبی می‌باشند ولی این نظر موردنقد علما قرارگرفته و با توجه به دلایل متقن عقلی و نقلی قابل‌پذیرش نیست. پی‌نوشت: 1. من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص 360 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: منظور از «عارفاً بحقه» که در زیارت ائمه علیهم‌السلام آمده است، چیست؟ ✍️ پاسخ: نکته ی اول: در روایات متعدد، توصیه به زیارت آل الله علیهم‌السلام، با قید «عَارِفاً بِحَقِّه‏» شده است: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «مَنْ أَتَى قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام عَارِفاً بِحَقِّهِ‏ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ»؛ «کسی که امام حسین علیه‌السلام را درحالی‌که عارف به حقش باشد زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده آن را می‌بخشد». (1) ✅اما منظور از شناخت حق اهل‌بیت علیهم‌السلام: الف: امام صادق علیه‌السلام، از فضیلت زیارت عارفانه‌ی امام رضا علیه‌السلام، سخن گفت. حمزه بن حمران پرسید: «قربانت گردم منظور از معرفت حق او چیست؟» فرمودند: «اینکه بداند او واجب الاطاعة، غریب و شهید است (برای تبلیغ دین، هدایت مردم و پایداری و استقامت درراه حق، غریبانه به شهادت رسیده است)». (2) ب: امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: حقی که من بر شما دارم این است که: 1- به بیعتی که با من بستید وفادار باشید. 2- در نهان و آشکار ناصح من باشید (یکرنگ و خالص). 3- هنگامی‌که شمارا فراخواندم، اجابت کنید (اطاعت‌پذیری). 4- وقتی شمارا به کاری دستور دادم، فرمان ببرید. (3) نکته ی دوم: با بیان این دو روایت شریفه روشن می‌شود، کسی که زیارت با معرفت داشته باشد، مطیع امام علیه‌السلام خواهد بود و قطعاً چنین فردی رضوان الهی شامل حالش خواهد شد. ✍جواد حیدری پی‌نوشت‌ها: 1.  الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏4، ص: 582 2.  بحارالانوار، ج 99، ص 35 3.   نهج البلاغه، خطبه 34 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🎧 چالش‌های اخلاقی نسل Z 🌷استاد زهرا ابراهیمی، کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، کارشناس اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی، استاد حوزه، نویسنده و فعال رسانه‌ای 📥 دریافت فایل صوتی: m8r.ir/1112 📝 ثبت‌نام برنامه آینده: m8r.ir/111 🚩 پاسخ سرا محلی برای پاسخ به سؤالات فرهنگیان 🌐 eitaa.com/joinchat/373358635C8f22935d9a 🆔 https://eitaa.com/roznevesht 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔷نشست علمی جریان شناسی شبهات دینی🔷 👤 با حضور : استاد گرانقدر جناب آقای جواد حیدری (زید عزه) 🗓تاریخ : دوشنبه 28 آبان ماه 1403 ⏱زمان : ساعت 20 🕌مکان: حوزه علمیه جده بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیامبر اسلام دستور کشتن اهالی خوزستان و ایرانی ها را داده است؟ 😳 ✍️ پاسخ: نکته ی اول: این روایت در کتاب های شیعه، به نقل از منابع اهل سنت و با روایت گری ابوهریره ی کذاب آمده است. پس این روایت از جهت سند، ضعیف و غیر قابل پذیرش است. امام صادق علیه السلام فرمود: « سه نفر پیوسته به پیامبر دروغ می بستند؛ ابوهریره، انس بن مالک و یک زن» الخصال ج١ ص١٩٠ نکته ی دوم: شبهه کننده در اوج بی سوادی و البته مغرض بودن، "تقاتلوا" را به صورت امری و به معنی "بکشید" ترجمه کرده است، در حالی که معنای جنگ دو طرفه و از باب مفاعله می باشد. نکته ی سوم: روایات فراوانی از پیامبر نور و رحمت، در مدح ایرانیان وارد شده است. مثلا در کتاب ذکر اخبار اصفهان تالیف ابو نعیم احمد پسر عبدالله اصبهانی روایتی را نقل می کند که پیامبر فرمود: «لوکان العلم معالقا بالثریا لتناوله اناس من ابنا فارس». اگر در ثریا هم آویزان باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا می کنند. نتیجه اینکه: این روایت از جهت سندی ضعیف و از جهت محتوایی، متعارض با روایات فراوان رسول الله در مدح اهل ایران است. ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا