eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
409 ویدیو
169 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
🗣آیت الله میر باقری: 👈ديگر جایی ندارد بحث کنند که آن روايات مخالف قیام را چه‌کار می‌کنيد! فهم شما هم از آن روايات، يک اجتهاد است در مقابل اجتهاد. حجيت انقلاب اسلامی در عصر غيبت، به فقاهت برمی‌گردد. ممکن است فقيهی هم قائل نباشد؛ عيب ندارد، براي آن فقيه حجت نيست. ولی اين اختلاف اجتهاد، موجب عدم حجيتِ اين حرکت نيست؛ اين حرکت، حرکتی است که در عصر غيبت حجيت داشته و با حجت الهی پيش رفته و لذا حجت بر آن قائم است؛ اين خيلی مهم است. بعضی زود می‌گويند که آن روايات را ديديد؟! می‌گويم آن فقيهی که انقلاب کرده هم آن روايات را ديده است؛ آن روایات از بستر فقاهت او عبور کرده است. همين‌طور که روايات نماز و صوم و صلات و امثال آن از بستر فقاهت عبور می‌کند و حجت مي‌شود، رواياتی که ناظر به تکاليف اجتماعی‌‌اند هم همین‌گونه حجت می‌شوند. بنابراين حجیت این انقلاب، بر مدار يک فقيه جامع‌الشرايط است. ۹۵/۵/۲۰ 🌎 کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه تبلیغی پاسخگو 🔷 @javadheidari110 👈
♨️پرسش: 🔰آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در موفع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند ، باید صبر کرد؟! ✍پاسخ: ✅در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! 🍀 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد». 🖊 امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی خرافه بوده و باید از آن پرهیز کرد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔷 @javadheidari110👈
💠پرسش: من می‌خواستم بدانم فرشتگان چه شکلي هستند در کدام عالم زندگي می‌کنند و چگونه خدا را عبادت می‌کنند؟ ............................................................................................... ✍ پاسخ: براي رسيدن به پاسخ، نکاتي که از آيات و روايات اهل‌بیت علیهم‌السلام استفاده شده است، تقديم مي شود: 1- فرشتگان موجوداتى عاقل و باشعورند و بندگان گرامى خدا هستند. (انبياء 26). 2- آن‌ها سر بر فرمان خدا دارند و هرگز معصيت او نمىكنند. (انبياء 27). 3- آن‌ها وظائف مهم و بسيار متنوعى از سوى خداوند بر عهده‌دارند: گروهى حاملان عرش‌اند (حاقه- 17). و گروهى مدبرات امرند (نازعات- 5). گروهى فرشتگان قبض روح‌اند (اعراف- 37). و گروهى مراقبان اعمال بشرند (سوره انفطار- 10 تا 13). گروهى حافظان انسان از خطرات و حادثه‌اند (انعام- 61). و گروهى مأمور عذاب و مجازات اقوام سرکش‌اند (هود- 77). گروهى امدادگران الهى نسبت به مؤمنان در جنگ‌ها هستند (احزاب- 9). و بالاخره گروهى مبلغان وحى و آورندگان كتب آسمانى براى انبياء مىباشند (نحل- 2) 4- آن‌ها پيوسته مشغول تسبيح و تقديس خداوند هستند، چنان‌که در آيه 5 سوره شورى مىخوانيم: وَ الْمَلائِكَةُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لِمَنْ فِي الْأَرْضِ: فرشتگان تسبيح و حمد پروردگار خود را بجا مىآورند و براى كسانى كه در زمين هستند استغفار مىكنند». 5- بااین‌حال انسان به‌حسب استعداد تكامل از آن‌ها برتر و والاتر است تا آنجا كه همه فرشتگان بدون استثناء به خاطر آفرينش آدم به سجده افتادند و آدم معلم آن‌ها گشت (آيات 30- 34 سوره بقره). 6- آن‌ها گاه به‌صورت انسان درمی‌آیند و بر انبياء و حتى غير انبياء ظاهر مىشوند، چنان‌که در سوره مريم مىخوانيم: فرشته بزرگ الهى به‌صورت انسان موزون بر مريم ظاهر شد. (مريم- 17) 7- از روايات اسلامى استفاده مىشود كه تعداد آن‌ها به‌قدری زياد است كه به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با انسان نيست، چنان‌که در روايتى از امام صادق علیه‌السلام، مىخوانيم: هنگامی‌که از آن حضرت پرسيدند آيا عدد فرشتگان بيشترند يا انسان‌ها؟ فرمود: سوگند به خدايى كه جانم به دست او است فرشتگان خدا در آسمان‌ها بيشترند از عدد ذرات خاک‌های زمين و در آسمان جاى پايى نيست مگر اينكه در آنجا فرشتهاى تسبيح و تقديس خدا مىكند».(بحارالانوار » جلد 59 صفحه 176 8- آن‌ها نه غذا مىخورند و نه آب مىنوشند و نه ازدواج دارند، چنان‌که در حديثى از امام صادق علیه‌السلام مىخوانيم: فرشتگان غذا نمىخورند و آب نمىنوشند و ازدواج نمىكنند بلكه با نسيم عرش الهى زندهاند. (بحارالانوار» جلد 59 صفحه 174) 9- آن‌ها نه خواب‌دارند نه سستى و غفلت چنان‌که على ع در حديثى چنينمىگويد: در آن‌ها نه سستى است و نه غفلت و نه عصيان ... خواب بر آن‌ها چيره نمىگردد و عقل آن‌ها گرفتار سهو و نسيان نمىشود، بدن آن‌ها به سستى نمىگرايد و در صلب پدران و رحم مادران قرار نمىگيرند» (بحارالانوار » جلد 59 صفحه 175 10- آن‌ها مقامات مختلف و مراتب متفاوت دارند، بعضى هميشه در رکوع‌اند و بعضى هميشه در سجودند. هر يك از ما مقام معلومى دارد، ما همواره صف‌کشیده منتظر فرمان او هستيم و پيوسته تسبيح او میگوییم» (صافات 164- 166). امام صادق مىگويد: خداوند فرشتگانى دارد كه تا روز قيامت در رکوع‌اند و فرشتگانى دارد كه تا قيامت در سجودند»(بحارالانوار، جلد 59 صفحه 174 * آيا با اين اوصاف كه براى فرشتگان ذكر شد آن‌ها موجوداتى مجردند يا مادى؟! بدون شك با اين اوصاف نمىتوانند از اين ماده كثيف عنصرى باشند، ولى مانعى ندارد كه از اجسام لطيفى آفریده‌شده باشند، اجسامى مافوق اين ماده معمولی كه ما با آن آشنا هستيم. (تفسير نمونه، ج18، ص: 177) 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔷 @javadheidari110👈
🔶 پرسش: شرایط لازم در لباس نمازگزارچیست؟ ................................................... 🌼پاسخ: از ارتباط شما با گروه تبلیغی پاسخگو سپاسگزاریم. لباس نمازگزار شش شرط دارد: ۱-پاک بودن. ۲-غصبى نبودن. ۳-از اجزاء مردار نباشد. ۴-از حیوان حرام گوشت نباشد. ۵ و ۶- اگر نمازگزار مرد است لباس او از ابریشم خالص یا طلا بافت نباشد. پی نوشت: توضیح المسائل مراجع مسأله 799. @javadheidari110
Masaleyeh Cheshm zam az Negah Eslam.mp3
2.8M
#چشم_زخم #خرافات_حقیقت #عقل_نقل #استاد_جواد_حیدری #گروه_تبلیغی_پاسخگو 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
🌾ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم 🍃بي بي فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در سال ۱۷۳ هجري در شهر مدينه ديده به جهان گشود.[۱] پس از آنكه مأمون عباسي در سال ۲۰۰ هجري امام رضا (عليه السّلام) را به خراسان دعوت كرد، حضرت معصومه(سلام الله علیها) به همراه عده از برادران و بستگان، پس از يك سال به انگيزه ديدار برادر وارد ايران شده در كتاب «حضرت معصومه فاطمه ثاني» آمده است: «پس از ولايت عهدي امام رضا (عليه السّلام) آن بني هاشم علي (عليه السّلام) كه مدت ها همواره تحت شكنجه و فشار حكام جور بودند با شنيدن اين خبر به عنوان ديدار حضرت رضا (عليه السّلام) از مدينه به خراسان رهسپار شدند. اين گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند در رأس آن ها حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود.»[۲] 🍃حسن بن محمد بن حسن قمي مي نويسد: «وقتي حضرت معصومه(سلام الله علیها) و همراهان به شهر ساوه رسيدند، مأموران حكومت عباسي با آن ها درگير شدند و عده اي از آن ها را به شهادت رساندند. حضرت معصومه در همانجا بيمار شدند. از همراهيان سوال كرد از اينجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ايشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اينجا به قم منتقل كنيد! اشتهاردي مي نويسد: 🍃«پس از اينكه مأمورين حكومت عباسي در ساوه جلوي كاروان حضرت معصومه را گرفتند حدود ۲۳ نفر از آن ها كشته شدند گروهي اسير و گروهي نيز متواري گرديدند. نقل شده كه حضرت معصومه را عمال بني عباس در ساوه مسموم كردند. آن حضرت در حال بيماري قم را اختيار كرد چون قم مركز شيعيان بود از اين رو رهسپار قم شد».[۳] به اين نكته بايد توجه داشت كه «از همان قرن اول هجري تشيع در قم رواج يافته بود. و اين شهر از سوي امامان شيعه به عنوان پناهگاه شعيه محسوب مي شد و خيل عظيمي از پيروان اهل بيت (عليهم السّلام) را در خود جاي داده بود از جملۀ اين پيروانِ اهل بيت، خاندان اشعري بودند».[۴] 🍃شيعيان قم پس از اطلاع از ورود حضرت معصومه(سلام الله علیها) به ساوه ايشان رسيدند و از آن حضرت درخواست كردند به شهر قم تشريف فرما شوند. علي اصغر مي نويسد: 🍃«قول درست اين است كه خبر ورود فاطمه معصومه به ساوه و (حركت او به سوي قم) به مردم قم رسيد. آل سعد اشعري اتفاق كردند كه به خدمت او برسند و از ايشان درخواست نمايند به قم بيايد. از ميان ايشان موسي بن خزرج[۵] بيرون آمد و به شرف ملازمت فاطمه رسيد. زمام ناقه او را گرفت و به جانب شهر كشيد و به سراي خود فرود آورد».[۶] 🍃ورود حضرت معصومه به قم تقريباً در ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري بوده است.[۷] يوسف علي يوسفي مي نويسد: 🍃«حضرت معصومه روز يكشنبه ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري قمري برابر با اول آبانماه ۱۹۵ هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت».[۸] 🍃 خانه موسي بن خزرج كه محل فرود آمدن حضرت معصومه است در آن روز در منتهي اليه سمت جنوب غربي شهر قم بوده ... امروزه در محله «ميدان مير» محلي است به نام ستيه[۹] كه مسجد و مدرسه اي در اطراف آن بنا كرده اند و از قديم الايام سينه به سينه رسيده است كه اين مكان جاي فرود آمدن حضرت فاطمه معصومه است.[۱۰] منبع: پژوهشكده باقرالعلوم علیه السلام —------------------------------------------------ پی نوشت: [۱]- مسعودي، علي بن حسين؛ مروج الذهب، قم، منشورات دارالهجره، ج۳، ص ۳۳۶. [۲]- محمدي، اشتهاردي، محمد؛ حضرت معصومه فاطمه دوم، قم، علامه، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸. [۳]- محمدي اشتهاردي، محمد؛ پيشين، ص ۱۱۸. [۴]- قمي، حسن بن محمد بن حسن، پيشين، ص ۲۱۳. [۵]- از اصحاب امام رضا (عليه السّلام): محمدي اشتهاردي، محمد؛ پيشين، ص ۱۱۹. [۶]- فقيهي، علي اصغر؛ تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵. [۷]- محمدي اشتهاردي، محمد؛ پيشين، ص ۱۱۹. [۸]- يوسفي، يوسف علي؛ شهيده غربت، قم، كوثر، ۱۳۸۶، چاپ اول، ص ۷۴ به نقل از نرم افزار نجوم اسلامي. [۹]- ستيه مخفف سيدتي است (فقيهي، علي اصغر، پيشين، ص ۸۷). [۱۰]- همان، ص ۸۷-۸۶. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
♨️پرسش: 🔰آیا بسته شدن بخت امری خرافی است یا چنین امری امکان پذیر است ؟ ✍ پاسخ: ✅ سحر و جادو و بستن بخت از امورى است كه واقعیت دارد البته یادگیرى و یاد دادن آن حرام است. وجود چنین نیروها به مقتضاى نظام دنیا مى باشد كه تزاحم میان زشتى ها و پلیدى ها وجود دارد و همچنان كه انسان هاى شیطان صفت و زشت كار وجود دارد جن هاى پلید و آزاردهنده نیز وجود دارد. شایان ذكر است: گرچه سحر و جادو واقعیت دارد ولى نیامدن خواستگار براى دختر اصلا دلیل بسته شدن بخت نمى باشد و غالب آنچه امروزه در میان مردم در این باره شایع است بىاساس مىباشد و اكثر كسانى كه به این امور مىپردازند كلاه بردارانى هستند كه از این طریق قصد اخاذى و پر كردن جیب خود را دارند. ولى اگر بر فرض موردى پیدا شد كه سحرى در كار بود راههایى براى بطلان آن وجود دارد: ۱- استعاذه به خداوند و خواندن سوره هاى فلق و ناس. ۲- خواندن و نوشتن آیات ۷۵ تا ۸۲ سوره یونس. ۳- دعا وتضرع به درگاه خداوند. ۴- درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند. ۵- صدقه دادن. در مورد دعا نویسى برخى از مدعیان آن افراد حرفهاى هستند كه چندان اعتمادى به گفته هایشان نیست. اگر كسى خواهان دعاست باید با زبان خویش و با كمال توجه به مفاهیم و مضامین آن به درگاه خداوند دعا كند و از او حوائج خویش را طلب نماید یا از اهل دانش و بصیرت در دین دعاها و اذكارى را بپرسد. آگاهى به غیب- در مرحله اول- اختصاص به خداوند عالم دارد و در مرحله دوم، از آن انبیا و ائمه و اولیاى اوست كه آنها از خودشان استقلالا چیزى ندارند، بلكه خداوند عالم طبق مصالح، به اندازه اى كه صلاح مى داند، آگاهى از غیب را در اختیار آنها قرار مى دهد. لذا فالگیرى و كف بینى و طالع شمارى كه نوعا كار افراد شیاد است، هیچ مستند شرعى ندارد و اعتقاد به آن صحیح نیست. این گونه كارها علم شمرده نمى شود البته سحر و ارتباط با اجنه علمى است كه از گذشته تاكنون بوده والان هم كسانى داراى این علم هستند، ولى شرعا یادگرفتن سحر و استعمال آن حرام است. البته یادگرفتن این علوم براى كسانى كه هدفشان ابطال سحر و یا مبارزه با مدعیان دروغین نبوت است، اشكال ندارد. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @javadheidari110 👈
هدایت شده از امیر صالحی
🔶 پرسش: آیا گذاشتن قرآن روی زمین اشکال دارد؟ ................................................... 🌼پاسخ: از ارتباط شما با گروه تبلیغی پاسخگو سپاسگزاریم. اگر به نظر عرف این کار بی احترامی به قرآن محسوب شود، جایز نیست. پی نوشت: سایت هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای. @javadheidari110
💠پرسش: آیا اصرار بر دعا اشکال دارد؟ ................................................................................................ ✍ پاسخ: نکته اول: در روايات اهل‌بیت علیهم‌السلام، اصرار بر دعا مدح و ستایش‌شده است. امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «واللّه لا يُلِحُّ عبدٌ مُؤمِن علَى اللّه عز و جل في حاجتِهِ إلاّ قضاها لَهُ»؛ «بـه خـدا سوگند هيچ بـنده مؤمنى در حاجت خود به درگاه خداوند عز و جل اصرار نورزد، مگر آن‌که حاجتش را برآورد». (1) پس اصرار بر دعا هم مطلوب است و هم باعث اجابت دعا می‌شود. نکته دوم: توجه داشته باشيم، اصرار بر دعا به‌تنهایی براي اجابت دعا کافي نبوده و بايد شرایط ديگري نيز رعايت و موانع اجابت رفع گردد. نکته سوم: اصرار بر دعا با اصرار بر اجابت آن متفاوت است. مثلاً يک کسي که صاحب فرزند نمی‌شود هميشه و تا آخر عمر خوب است که بر دعا به صاحب فرزند صالح شدن اصرار کند ولي بر استجابت آن اصرار نکند؛ و از اينکه به‌ظاهر اين دعا برآورده نمی‌شود بی‌تابی نکند و ناامید از رحمت الهي نشود و افسرده نگردد چراکه ممکن است اجابت اين مسئله به صلاحش نباشد. نتيجه اينکه: اصرار بر دعا انسان را به اجابت آن نزدیک‌تر می‌کند و البته اين اجابت شرایطی دارد که بايد مراعات شود؛ ازجمله: تلاش و کوشش، به صلاح فرد نبودن، نبود مانع (مانند گناه). پی‌نوشت‌: 1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 475 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
🖌مصاحبه ستادخبرگزاری فارس با جناب استاد جواد حیدری🔻 نرمش قهرمانانه یک دیپلماسی موفق و اسلامی با محوریت اقتدار و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت است. 📻محتوای کامل مصاحبه را عزیزان میتوانند در لینک زیر مطالعه بفرمایند🎤 ⬇️⬇️ http://isfahan.farsnews.com/news/13970914000687 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
پرسش: شرایط بلوغ در پسران چیست؟ ............................................................................................... ✍ پاسخ: از ارتباط شما با گروه تبلیغی پاسخگو سپاسگزاریم. همه مراجع: نشانه بالغ شدن پسر یکى از سه چیز است: ۱. روییدن موى درشت و خشن زیر شکم (اطراف آلت تناسلى)، ۲. بیرون آمدن منى، ۳. تمام شدن پانزده سال قمرى. هر یک از این سه نشانه، به تنهایى علامت بلوغ و رسیدن به حد تکلیف شرعى محسوب می شود. پی نوشت‌: توضیح‏ المسائل مراجع، م ۲۲۲۵؛ نورى، توضیح‏ المسائل، م ۲۲۴۶؛ وحید، توضیح‏ المسائل، م ۲۳۰۴؛ خامنه‏ اى، اجوبه‏ الاستفتاءات، س ۱۸۸۹ و ۱۸۹۰. 🌎 کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه تبلیغی پاسخگو 🔷 @javadheidari110 👈
♨️سوال : 🔰عقیقه یعنی چی؟ چه احکامه داره ؟ ✍پاسخ : ✅عقیقه قربانی کردن حیوان برای تولد بچه است . مستحب است که پدر و مادر برای اولادی که متولد می شود ،چه دختر باشد یا پسر عقیقه کنند، اما آداب و نکاتی که راجع به عقیقه وجود دارد : 1 - عقیقه باید گوسفند ، بز یا شتر باشد . حیوان دیگری مثل مرغ و امثال آن کفایت نمى کند. اگر شتر عقیقه کند، باید پنج یا شش ساله باشد . بهتر است شش سال یا بیش تر داشته باشد . اگر بز باشد ، یک ساله یا بیش تر باشد . اگر گوسفند باشد ، شش یا هفت ماهه باشد .بهتر است گوسفند لاغر نباشد و فربه باشد. هم چنین بهتر است گوسفند کور، و بسیار لنگ نباشد که راه رفتن برای او دشوار باشد. نیز مغز و شاخ گوسفند هم نشکسته و اخته هم نشده باشد. 2- مشهور میان علما آن است که : مستحب است براى پسر حیوان نر و براى دختر حیوان ماده عقیقه کنند. چنانچه حیوان غیر همجنس باشد ، صحیح است. 3- در استحباب عقیقه فرقى بین نوزاد اول و دوم و غیره نیست . بهتر است در روز هفتم نوزاد عقیقه نماید . تا زمانی که به سن بلوغ نرسیده، بر پدر مستحب است برای فرزند عقیقه کند . اگر پدر و مادر عقیقه نکردند ، بعد از بالغ شدن بر خود شخص مستحب است که عقیقه کند . در روایات آمده است که در سلامت شخص تأثیر فراوان دارد. 4 - کسانى که قدرت مالى ندارند ، مستحب است هر زمانى که قدرت پیدا کردند، براى نوزاد خود عقیقه کنند. 5- مستحب است که گوشت عقیقه را بپزند و به مؤمنان اطعام نمایند . گوشت آن را خام تصدق نکنند. اگر چه خام هم بدهد ،خوب است ،ولی بهتر است که حداقل آن را با آب و نمک بپزند و به مؤمنان بدهند و در حق نوزاد دعا نمایند. نیز مستحب است استخوان های حیوان عقیقه شده را نشکند ،بلکه از بند ها جدا کند . 6- مکروه است که مادر و پدر و خواهر و برادر نوزاد (عائله پدر نوزاد) از عقیقه بخورند .کراهت، نسبت به مادر بیش تر است. بهتر است که عیال پدر و مادر هم که در خانه ایشان می باشند، از آن گوشت و طعام نخورند. 7- از مالیدن خون عقیقه بر سر طفل خود داری شود. 8- مستحب است در هنگام کشتن گوسفند عقیقه دعا بخواند. از امام صادق علیه السلام روایت شده: وقت ذبح عقیقه این دعا را بخواند: « بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ عَقِیقَةٌ عَنْ فُلَانٍ(به جای فلان اسم نوزاد را بگوید) لَحْمُهَا بِلَحْمِهِ وَ دَمُهَا بِدَمِهِ وَ عَظْمُهَا بِعَظْمِهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ وِقَاءً لآِلِ مُحَمَّدٍ ». در روایت دیگری وارد شده که این دعا را بخواند :ْ «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ إِیمَاناً بِاللَّهِ وَ ثَنَاءً عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ الْعِصْمَةَ لِأَمْرِهِ وَ الشُّکْرَ لِرِزْقِهِ وَ الْمَعْرِفَةَ بِفَضْلِهِ عَلَیْنَا أَهْلَ الْبَیْتِ »پس اگر نوزاد پسر باشد بگوید: اللَّهُمَّ إِنَّکَ وَهَبْتَ لَنَا ذَکَراً وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِمَا وَهَبْتَ وَ مِنْکَ مَا أَعْطَیْتَ وَ کُلُّ مَا صَنَعْنَا فَتَقَبَّلْهُ مِنَّا عَلَى سُنَّتِکَ وَ سُنَّةِ نَبِیِّکَ وَ رَسُولِکَ وَ اخْسَأْ عَنَّا الشَّیْطَانَ الرَّجِیمَ لَکَ سُفِکَتِ الدِّمَاءُ لَا شَرِیکَ لَکَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین اللَّهُمَّ لَحْمُهَا بِلَحْمِهِ وَ دَمُهَا بِدَمِهِ وَ عَظْمُهَا بِعَظْمِهِ و شعرها بشعره و جلدها بجلده اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ وِقَاءً لفلان بن فلان( اسم نوزادو پدر ش را بگوید). 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️