eitaa logo
🇮🇷 جوانان البرزی 🇮🇷
182 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
913 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢براندازان رفتن توی تجمعات افغان ها که.... خودتون ببینید . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢سه خانم در میدان ورزش تلاش کردند، دو نفر مدال طلا گرفتند و یکی حذف شد اما فقط گزینه حذف شده در رسانه‌های معاند برجسته شد، چرا؟ چون حجاب نداشت! مگر شعار اینها نبود؟! حمید رسایی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 میلتون فریدمن و استبداد نئولیبرالی 1⃣ 💥 میلتون فریدمن کیست؟ 🔸 یکی از ایدئولوگ‌های و سردمدار اصلی جریانی اقتصادی است که به «مکتب پولی نوین» یا «مکتب پولی شیکاگو» معروف است. 🔹 خانوادهٔ فریدمن پس از مهاجرت به آمریکا در اوایل قرن بیستم زندگی فقیرانه‌ای داشتند و فریدمن در منطقهٔ «بروکلین» نیویورک در سال ۱۹۱۲ به‌دنیا آمد. 🔸 او در کودکی پدرش را نیز از دست داد و مادرش با سختی هزینهٔ زندگی و تحصیل چهار فرزندش را فراهم کرد. او در دوران تحصیل ناگزیر شد به مشاغلی چون گارسونی در رستوران، شاگردی در مغازه و نظایر این‌ها بپردازد. 🔹 عجیب آن‌که فریدمن با وجود این‌که طعم تلخ فقر و بی‌عدالتیِ ناشی از استثمار نظام ظالمانه را چشیده بود، اما پس از به پایان بردن تحصیلاتش در اقتصاد، در خدمت نظام استکباری سرمایه‌داری ظالمانه ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و به تئوریسین خدمتگزار و مدافع استکبار نئولیبرالی بدل شد! 🔸 فریدمن در تحت تأثیر آموزش‌های «یاکوب واینر»، «هنری شولتز»، «هنری سایمونس» و «فرانک نایت» یکسره تحت سیطرهٔ در آمد و مجذوب آن شد. 🔹 او به‌عنوان یک مانند اغلب اسلافش علاقه و توجه زیادی به مسائل اقتصادی داشت. فریدمن در سال ۱۹۴۶ دکترای اقتصاد گرفت. او در سال ۱۹۵۳ مجموعه مقالاتی با عنوان «اقتصاد اثباتی» منتشر کرد و به‌تدریج در دانشگاه شیکاگو به تئوری اقتصادی مدافع «سکولار سرمایه‌داری» بدل شد. ✍️ نویسنده: شهریار زرشناس . ادامه درکانال . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 میلتون فریدمن و استبداد نئولیبرالی 2⃣ 💥 میلتون فریدمن، مشاور و مراد ژنرال پینوشه 🔸کارنامهٔ نظری و عملی لبریز از نقطه‌های سیاه خدمتگزاری برای استکباری، همکاری با و دشمنی با حرکت‌های عدالت‌طلبانه است. 🔹 وی که سهم مهمی در نظریه‌پردازی‌های جدید در زمینه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، تاریخ اقتصادی و آمار داشته، از سرسخت‌ترین مدافعان و بود. 🔸 فریدمن که در زندگی سیاسی خویش، از ابتدا به حزب و آمریکایی نزدیک بود، در سال ۱۹۷۵ به کنفرانسی در شیلی رفت و زمینه را برای برنامه‌هایی که گروه موسوم به «بچه‌های شیکاگو» در شیلی طراحی کرده بودند هموار کرد. 🔹 ملاقات فریدمن با و مقامات ارشد دولت نظامی که در یک دولت قانونی را سرنگون کرده بودند، بسیاری از روشنفکران و چپ‌گرایان را به خشم آورد. 🔸 او برای پیشبرد سیاست‌های ویرانگرِ نئولیبرالیستی‌اش که موجب خانه‌خرابی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است، به اجرای معتقد بود. 🔹با اجرای دکترین شوک، جامعه آن‌چنان اسیر حالت انفعال می‌شود که امکان هر نوع مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی ویرانگر سیاست‌های نئولیبرالی را از دست می‌دهد و همهٔ ساختارهای آن دچار فروپاشی می‌شود و آن‌گاه آماده است که دچار تغییرات و دگرگونی‌های مد نظر اقتصاددانان شود. ✍️ نویسنده: شهریار زرشناس . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢میلتون فریدمن و استبداد نئولیبرالی 3⃣ 💥 نئولیبرالیسم؛ استبداد تحت لوای آزادی 🔸 در نظام فکری مهم‌ترین مسئله حفظ مفهوم لیبرالی است. برای او اهمیتی ندارد اگر تحقق و بسط موجب تعمیق بی‌عدالتی‌های اجتماعی اقتصادی و تشدید فقر و فلاکت اکثریت مردم شود (که همیشه هم همین‌گونه می‌شود). 🔹برای فریدمن آنچه اصالت دارد، تحقق و حفظ آزادی‌های لیبرالیستی است که باطن این آزادی‌ها، آزادی (سوژهٔ نفسانی یا همان بشر مدرن) در جهت «سکولار اومانیستی» نامشروع نامشروط نامحدود و سکولاریستی نامشروع و نامحدود است. 🔸 ساختار نظام به‌گونه‌ای است که اساساً آزادی لیبرالی شامل حال طبقهٔ می‌شود؛ زیرا لیبرالیسم و نئولیبرالیسم ایدئولوژی‌های سرمایه‌داری و حافظ منافع کلان‌سرمایه‌داران سکولاریست مدرن هستند و فریدمن به‌عنوان یک در واقع سخنگو و مدافع منافع آنان است. 🔹 در واقع تجربیات تاریخی به‌روشنی نشان داده‌اند سیطرهٔ اقتصاد نئولیبرالی و به‌اصطلاح مدنظر آن در بسیاری موارد با استبدادی‌ترین رژیم‌ها برای مدت بسیار طولانی جمع‌شدنی است! 🔸 به‌علاوه این‌که روی کار آمدن اقتصادهای نئولیبرالی با درهم شکستنِ سازمان‌ها و مؤسساتی نظیر اتحادیه‌ها و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی، در عمل بسیاری از ظواهرِ توخالی، اما فریبندهٔ لیبرالیسم سوسیال دموکراتیک را نیز از بین برده و به‌دنبال آن عریان و بی‌رحم کلان‌سرمایه ‌داران را حاکم کرده است. 🔹 از این‌رو، درست و حقیقی آن است که از به‌عنوان پایهٔ اقتصادی نوعی نئولیبرالی که خود را پشت شعار پنهان می‌کند، نام ببریم. ✍️ نویسنده: شهریار زرشناس . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 آلمان تلگرام را جریمه کرد، ایران تشویقش کرد! حنید رسایی؛ مطابق اعلام رسانه غربی، دادگستری آلمان تلگرام را به‌دلیل خودداری از تدوین روشی قانون‌مدارانه برای گزارش‌دهی محتواهای غیرقانونی، ۵ میلیون دلار جریمه کرد. همین تلگرام در ایران زمینه‌ساز بسیاری از مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی شد اما آذری جهرمی با مدیر آن قرار ملاقات گذاشت و توافق‌نامه امضا کرد و وقتی وزیر شد، تخلفات و کوتاهی‌هایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد از جمله: ◽️عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان ضروری‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور با وجود تصریح قانونی و تاکیدهای چند باره رهبر معظم انقلاب نسبت به آن. ◽️حمایت زیرساختی عجیب از شبکه‌های مجازی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام. ◽️سنگ‌اندازی‌های فراوان در مسیر رشد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و وابسته کردن غالب خدمات و سرویس‌های فضای سایبری کشور به دشمن. ◽️توسعه فضای مجازی بر خلاف منافع مردم و کشور بر مدار منافع هزاران میلیاردی انحصاری خرید و فروش پهنای باند خارجی برای دولت. ◽️معطل کردن فاجعه‌بار مطالبات و دستورات رهبر انقلاب در خصوص سامان بخشیدن به فضای مجازی کشور. ◽️به مخاطره انداختن امنیت ملی از طریق بهره‌گیری گروه‌های تروریستی از شبکه‌های اجتماعیِ مطلقا بی‌ضابطه. و جالب اینجاست که آذری جهرمی با این همه فعل و ترک فعل همسو با منافع دشمنان ملت ایران، آزادانه دست به کمر راه می‌رود! حمید رسایی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 چرا کسی عزادار این دختر نیست؟! 🔰این دختر ۱۲ ساله مورد تجاوز قرار گرفت، دست و پا و دهانش را بستند، سرش را بریدند و او را در صندوق عقب ماشینی پیدا کردند، اما اینها کافی نبود تا به تیتر اول رسانه‌هایی مثل BBC و صدای آمریکا و رسانه‌های صهیونیستی تبدیل شود و ساعت‌ها به آن بپردازند و به بهانه‌ آن پلیس را متهم کنند و مردم را تحریک به حضور خیابانی کنند و عواملشان را به اسم مردم برای تخریب عمومی به میدان بفرستند. چرا؟ چون او Lola اهل پاریس پایتخت فرانسه است نه اهل کرج، تهران، اردبیل یا کردستان ایران! حمید رسایی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 اظهار ندامت آقای سلبریتی از همراهی در «فتنه ژینا»؛ 🔸 آیا ماجرای «مهران مدیری» برای مدیران کار نابلد رسانه ملی عبرت خواهد شد؟ +فیلم ♦️ سینماپرس: مدیری با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام خود از صحبت‌های اخیر خود مبنی بر عدم پخش آثارش از صداو سیما اظهار ندامت کرد و گفت: فضای مجازی باعث می‌شود که درباره خودمان، اتفاقات و آدمها دچار اشتباه شویم... اما آنچه مهم است توجه به این نکته است که چنین وقایعی برای مدیران رسانه ملی عبرت شده و با قراردادهای سفت و سخت، از بروز و تکرار چنین اتفاقاتی توسط سلبریتی‌های جوگیر جلوگیری کنند. 🎬 https://www.cinemapress.ir/news/141809/ . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بگومگوهای مدیرشبکه لس آنجلسی و گلشیفته فراهانی وقتی تام و جری به جون هم میفتن و ما هم تماشا میکنیم میخندیم😁 آقا شماها خودتونم نمیتونین خودتونو تحمل کنین، بعد انتظار دارین مردم باور کنن شما معتقد به آزادی هستین😶 اونم زن، زندگی، آزادی!! . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢دختران تحصیل کرده ایرانی در خارج! دختران دانشجوی ایرانی زیادی در کشورهای مختلف جهان هستند. عموم اینها برای مقطع دکتری در این دانشگاه ها پذیرش می شوند. با خودم فکر می کنم که این دخترها در کدام کشور و کدام دانشگاه و با چه نوع پوششی تا این سطح از دانش و تخصص را کسب کرده بودند که از این کشورها و از این دانشگاه ها پذیرش گرفتند؟ از ایران. مدارس و دانشگاههای ایران و با پوشش حجاب. این ثابت می کند دختران در ایران برای کسب علم و زندگی آزادند، و حجاب مانع آزادی مورد نیازشان برای شکفته شدن استعدادها و توانمندی های علمی شان نشده است. این دختران ایرانی، نمونه های خوبی برای تایید مانع نبودن پوشش برای آزادی، زندگی و شکوفایی هستند. دوستی ایرانی داشتم که با حجاب وارد فرانسه شد. دانشجوی دکتری از یکی از شهرهای جنوبی ایران بود. همزمان استاد دانشگاه هم بود. به دلیل هوش و سوابق علمی اش، به دعوت از یکی از اساتید دانشگاه به فرانسه دعوت شده بود و همزمان در حال دریافت دو دکتری بود... با همان حجاب. هم در ایران. هم در فرانسه. کم کم هیاهوها و غبارها کنار می رود و جهان با واقعیت ایران و دختران ایرانی آشنا می شود. یعنی زنان جهان می فهمند که می توانند با پوشش از سلامتی خود محافظت کنند و از بسیاری از آسیب های رایج در کشورهایشان در امان بمانند و تازه به همه موفقیت های لازم و علاقه مندی های سالم دلشان برسند. اینگونه می شود که همچنان که می بینید با سرعت بیشتری زنان به سمت پوشش داشتن گرایش پیدا می کنند. فیلمی که ارسال می کنم را در پست بعدی ببینید... ✍نرگس مهاجر جامعه شناس 💡 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، و ایران . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢درباره شرافت رسانه‌ای اصلاح‌طلبان ! 🔸یامین پور . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢در خبرها دیدم که امروز علی بهادری سخنگوی دولت به دانشگاه علامه رفته و علاوه بر سخنرانی در سالن، در تجمع اعتراضی دانشجویان بیرون سالن هم حاضر شده، صحبتهایشان را شنیده و با آنها گفتگو کرده. آفرین بر این فهم، شجاعت و جسارت. کاش این روحیه در سایر مسئولان دولتی، مجلس، قضایی و سایر دستگاه های حاکمیتی هم وجود داشت تا در بزنگاه هایی که حضور مسئولان در دانشگاه ها بعضا «ریسک» بالایی دارد، این هزینه را می پرداختند و حتی اهانت های اقلیت خشونت طلب را به جان می خریدند تا سایر دانشجویان را «اقناع» کنند. البته هنوز هم دیر نیست و امیدوارم سایر مسئولین به جای پشت میز نشینی، به دانشگاه ها بروند و با دانشجویان حرف بزنند. 🔹ثابتی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
آشنایی با جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی👇👇 🌐 janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
💢زن در دین یهود 1⃣ 🧕 زن در نگاه تحریف‌شده‌ی دارای آفرینش تَبَعی، اغواشده و اغواگر و همراه با ناپاكی است؛ این نگاه نه‌تنها در جامعه‌ی یهود، بلكه در متون مقدس نیز یافت می­‌شود! 1⃣ آفرینش حوا 👈 بنا بر آموزه‌های ، خداوند، آدم (ع) را از خاک زمین به‌وجود آورد و در بینی‌اش روح زندگی دمید و آدم جان‌دار شد. [پیدایش، ٢ : ٧] سپس خداوند گفت: «تنها بودنِ آدم خوب نیست؛ [باید] كمكی در مقابلش ایجاد كنم»؛ آن‌گاه پروردگار خوابى سنگین بر آدم مستولى ساخت تا به خواب رفت، یكى از دنده‌هایش را برداشت و به‌جای آن گوشت پُر كرد. خداوند، آن دنده‌اى را كه از آدم برداشته بود، زنى ساخت و او را نزد آدم آورد. [پیدایش، ٢ : ١٨-٢٢] 2⃣ فریب‌خوردنِ زن و فریب‌دادنِ شوهر 👈 در تورات آمده است: پس از خلقت آدم (ع) و زنش، مار كه از همه‌ی حیوانات صحرا مكارتر بود به زن گفت: «آیا خداوند گفته است كه از هیچ درختى از این باغ نخورید؟»؛ زن به مار گفت: «از میوه‌ی درخت این باغ خواهیم خورد؛ اما خداوند گفته است كه از میوه‌ی آن درختى كه در میان این باغ است نخورید و آن را لمس نكنید، مبادا بمیرید»؛ مار به زن گفت: «حتماً نخواهید مرد، چون‌كه خداوند می‌داند روزى كه از آن بخورید چشمان­تان باز می‌شود و مانند خداوند، تشخیص‌دهنده‌ی نیک و بد خواهید شد»؛ زن دید كه آن درخت براى خوراک نیكو و براى چشم‌ها هوس‌انگیز بوده و براى معرفت‌دار شدن پسندیده است؛ از میوه‌ی آن چید و خورد، به شوهرش هم كه در كنارش بود داد و او نیز خورد؛ چشمان هر دو گشوده شد؛ دانستند كه عریانند و برگ‌هاى انجیر را به هم دوخته، وسیله‌ی ستر عورت براى خویش ساختند. [پیدایش، ٣ : ١-٧] 👈 در ادامه، پس از ذكر بازخواست خدا از آدم و حوّا و مار مى‌خوانیم: «خداوند به زن گفت: رنج و درد باردارى تو را زیاد خواهم كرد، فرزندان را با رنج بزایى و اشتیاق تو به شوهرت خواهد بود و او بر تو مسلّط خواهد بود»؛ و به آدم (ع) گفت: چون به حرف زنت گوش دادى و از آن درختى كه گفتم نخورى، خوردى، زمین به‌خاطر تو ملعون است! تمام عمرت با رنج از محصول آن خواهى خورد». [پیدایش، ٣ : ١۶-١٧] . متن کامل در کانال👇 . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 زن در دین یهود2⃣ 3⃣ جبران فریب همسر 👈 روشن‌كردنِ شمع‌هاى شبّات (شنبه) به‌عهده‌ی زنان است؛ علت این امر آن است كه حوّا، آدم را وادار كرد از بخورد و او را واداشت تا از امر خدا سرپیچى كند. همچنین گفته شده كه زن، با این گناه، چراغ زندگى بشر را خاموش كرد. جان انسان‌ها چون چراغى است؛ از این‌رو زن، با روشن‌كردنِ چراغ شبّات تا حدودى این خطا را جبران مى‌نماید؛ زیرا اجراى دستورات شبّات و روشن‌كردنِ شمع‌ها ایمان را روشن مى‌سازد و بدین‌وسیله تخفیف مى‌یابد! 👉 http://www.iranjewish.com/binesh/Binesh_rah_1_3.htm 4⃣ استیلای مرد بر زن 👈 در تورات مى‌خوانیم: در بود كه حوا، حضرت آدم را به خوردن از میوه‌ی ممنوعه اغوا كرد و به جزای این گناه، شوهرش تا ابد بر وی مستولی شد. [پیدایش، ٣ : ١-١۶] 5⃣ تهمت به زن 👈 بر پایه‌ی فرامین تورات، چنان‌چه مردی با زنی ازدواج كرده، به او تهمت زند كه تو پیش از زناشویی و در خانه‌ی پدر با مرد دیگری هم‌خوابه شده‌ای، پدرِ زن موظف است جامه‌ی خونین شب زفاف را كه بیان‌گر باكره بودن دختر اوست به دادگاه ارائه كند؛ چرا كه در غیر این‌صورت زن، محكوم به سنگسار خواهد شد. [تثنیه، ٢٢ : ١٣-١۵، ٢٠-٢١] 6⃣ بدگمانی به همسر 👈 در اگر مردی گمان کند که زنش به او خیانت کرده، باید هدیه‌ی مخصوصی به كاهن بپردازد؛ كاهن نیز با تشریفاتی خاص، آبِ تلخ مخصوصِ تكفیر را به او بخوراند تا چنان‌چه مرتكب گناهی شده، آبِ لعنت باعث درد شدید و تورم شکم و نازایی او شده و بین قومش ملعون گردد. [اعداد، ۵ : ١۴-٢٧] 7⃣ وضعیت زن در صورت راضی‌نبودنِ همسر 👈 مطابق با تورات، هرگاه مردی زن بگیرد و با او ازدواج كند، چنان‌چه چیز ناپسندی در او مشاهده كرده و زن در نظرش پسندیده نیاید، طلاق‌نامه‌ای نوشته به دستش می‌دهد و از خانه بیرونش كند. [ثتنیه، ٢۴ : ١] 8⃣ تفاوت دخترزایی و پسرزایی 👈 در تورات آمده است كه هرگاه زنى فرزند پسر به‌دنیا آورد، تا هفت روز ناپاک خواهد بود و باید سى‌وسه روز در دوره‌ی پاكى صبر كرده و تا كامل‌شدنِ روزهاى پاكى‌اش هیچ چیز مقدسى را لمس نكند و به خانه‌ی مقدس (مَعبد) وارد نشود؛ وچنانچه دختر بزاید، مانند دوره‌ی قاعدگی‌اش دو هفته و در دوره‌ی پاكى‌اش، باید تا شصت‌وشش روز از نزدیک شدن به خانه‌ی مقدس خوددارى كند. [لاویان، ١٢ : ٢-۵] . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢 زن در دین یهود 3⃣ 9⃣ ناپاكیِ لمس‌كننده‌ی زنِ حائض 👈 در تورات آمده است، زنى كه خون حیض از او جارى مى‌شود، باید تا مدت هفت روز در وضعیت قاعدگى خود باقی بماند و هركس در این مدت او را لمس كند تا شامگاه ناپاک خواهد بود. همچنین زن حائض در هنگام قاعدگى‌اش روى هر چیزی بخوابد، ناپاک خواهد بود و هركس كه روى آن بنشیند ناپاک مى‌شود؛ همچنین هركس بستر وى را لمس كند لباس‌هاى خود را باید بشوید و در آب غسل كند؛ زنى كه جریان خونش روزهاى زیادى غیر از زمان قاعدگى‌اش روان باشد تمام روزهاى جریان ناپاكى‌اش مانند روزهاى قاعدگى‌ وی بوده و ناپاک است. [لاویان، ١۵ : ١٩-٢٨] 🔟 كنیزى زنان عبرى 👈 تورات درباره كنیزی زنان یهودی مى‌گوید كه هرگاه زن عبرى، فروخته شود، باید تا شش سال براى صاحب خود خدمت كرده در سال هفتم مى‌تواند او را آزاد كند؛ اما اگر بگوید از پیش تو نخواهم رفت، چون از بودن نزد تو خشنود هستم، در این صورت با یک درفش گوش او و نیز درِ اطاق را با هم سوراخ مى‌كنند تا كنیزی او ابدى شود. [تثنیه، ١۵ : ١٢-١٧] 1⃣1⃣ مالكیت زن 👈 ، وضعیت دارایی و مالی همسر را این‌گونه شرح می‌دهد: "چگونه زن می‌تواند چیزی از خود داشته باشد، در صورتی‌که او مال شوهرش است؟ هرچیزی در شوهر است برای شوهر است و هرچه با اوست (همسر) نیز برای شوهر است... درآمد و هرچه در خیابان‌ها به‌دست می‌آورد مال شوهر است. متاع در خانه، حتی خرده‌نان‌های روی میز مال اوست (شوهر)... . او (همسر) اگر مهمانی را به خانه دعوت کند و غذایش دهد از شوهر خویش دزدی نموده است. [تلمود، ۶٢] . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در این روزها حرف و تحلیل جدی درباره آشوب ها زیاد دیدید، این ۷۶ ثانیه را هم ببینید. هم می خندید و هم حرفش عین واقعیت این روزهاست. . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند / ساخت رباتهای انسان‌نما در دانشگاه تهران مهم است / میگفتند تصاویر پهپادهای ایرانی فتوشاپ است! حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است 🔻بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند. شما نسلِ جوانِ نخبگان هستید. قبل از شما هم نخبگان زیادی، نسلهای قبل از شما، در این چهل سال وجود داشتند که آبرو دادند به کشور. در هر مسئله‌ای دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمی جهان مورد تحسین واقع شد. حالا من چند نمونه‌اش را اینجا بگویم که البتّه همه‌ی شما هم میدانید: 🔹 تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان؛ نه در فقط در مسئله‌ی سلولهای بنیادی، در شبیه‌سازی حیوان زنده، این در دنیا یک چیز کمیابی بود، این اتّفاق افتاد. 🔹 انتقال ماهواره به فضا. این مال چند کشور است. همه‌ی کشورها این را ندارند. خیلی‌ها ماهواره در فضا دارند، ولی مال خودشان نیست، خودشان پرتاب نکردند. آنهایی که خودشان پرتاب میکنند تعداد معدودی کشورند. ما البتّه عقبیم، امّا پرتاب کردیم، توانستیم، رفتیم. دانشمندان ما متمرکز شدند. 🔹 ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران مهم است. 🔹 دستاوردهای بنیادین در صنعت هسته‌ای؛ ما به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم. ما دنبال سلاح و بمب اینها نمیرویم امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد. ما توانستیم دست پیدا کنیم. 🔹 ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است. حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. 🔹 ساخت واکسن های پیچیده به خصوص واکسن کرونا و امثال اینها. 🔺 خب اینها کارهایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده. این برای کشور آبروست. تستیم . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢مهران مدیری دید شهر شلوغ شده یهو فاز براندازی گرفت. بعد دید خبری نیست یذره شل کرد گفت مالک آثار من صدا سیماست. یکم دیگه روش کار کنیم میاد میگه جانم فدای رهبر. ذات سلبریتی همینه. حزب باد محض ✍ خانوم گلســـرخ🇮🇷 . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢به کدامین گناه ! . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢میتونی حیا و خانواده و نخبگی و هویت و تمدن رو با هم داشته باشی و با افتخار بگی زن زندگی آزادی سیدعلی عابدی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢توی زیارت عاشورا به امام حسین (ع) میگین من در صلحم با دوستان تو و در جنگم با دشمنان تو، بعد خط فکریتون رو از خالقان هشتک یزید مچکریم و رسانه‌ یزیدی‌ترین و سفاک‌ترین‌‌های روزگارمون مثل انگلیس، عربستان و اسرائیل می‌گیرید؟! کنجکاویم ✍خانوم گلســـرخ🇮🇷 . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi
💢طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو ۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ این‌چنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالی‌که دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»‌ای در اختیار نداشتند. آری، او به‌دنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین می‌خواست. ۲. آن‌گاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلع‌وقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آن‌همه ظلم و جفای نخست‌وزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیس‌جمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آن‌هنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست. ۳. او «ولیّ‌فقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمی‌تراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار می‌ورزد و از خویش سخن نمی‌گوید. می‌گوید نه‌فقط قابل‌مقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او می‌توانست «دکّان قداست‌فروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز به‌گونه‌ای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد. ۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصل‌الخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعت‌های قانون‌گریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمی‌کند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» می‌شمارد و معترض نمی‌شود. او قانون را محترم می‌انگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمی‌کند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمی‌تراشد و «تبصره» نمی‌زند و «ویژه‌خواری» نمی‌کند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است. ۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بی‌قدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعت‌های نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگی‌ها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاین‌رو، امروز با «قدرت توزیع‌شده» و «کنشگری‌های پخش‌شده» مواجه هستیم. ۶. او جامعه را نیز به‌صورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردم‌سالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردم‌سالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردم‌سالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردم‌سالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردم‌سالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمی‌شمارد و نمی‌خواهد با تنگ‌کردن دامنۀ انتخاب‌ها و کنشگری‌های مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمی‌سازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد می‌کند. ۷. او یک «رهبرِ گفت‌وگویی» است؛ آن هم نه «گفت‌وگوی ساختگی»، بلکه «گفت‌وگوی واقعی». گفت‌وگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیین‌کننده. گفت‌وگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفته‌ها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراه‌سازی» و «استدلال‌پردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آن‌گاه که با دانشجویان دیدار می‌کند، به‌واقع «می‌شنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» می‌نشاند. به دانشجو حقّ می‌دهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچ‌چیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفت‌وگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفته‌های چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمی‌شوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانه‌ای می‌شوند. ✍مهدی جمشیدی . . . 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لینک گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093 کانال @Javanane_Alborzi