May 11
15.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماشاالله گل دخترای دهه هشتادی تهران منطقه ۱۵
منتظر کارهای زیبای همه دختران سرزمینمون هستیم
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
💢 پیامهایی در گروه #مهاجرت_معکوس
و ما هم ان شاء الله به زودی...
و فکر کن... دیدارهای حضوری و جلسات فشرده ...
😊🤲
✍نرگس مهاجر جامعه شناس
💡✍ مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، #هلند و ایران
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
💢 👊دیکتاتوری در لباس آزادی
🔸مفهوم آزادی در غرب ، از مهمترین ارکان #تمدن_غرب به شمار میرود و از آن دست شعارهاییست که گوش عالم را کر کرده. اما اگر شما بخواهید در اینترنت چیزی را جستجو کنید ، اگر آن چیز حتی یک صفحهی کوچک ، چند خطی و غیرکاربردی در سایت #ویکی_پدیا داشته باشد ، حتما و قطعا این سایت مزدور [که ضدیت آن با جمهوری اسلامی ایران از واضحات است] در بین اولین نتایج جستجوی شما [و احتمالا اولین نتیجه] به نمایش در خواهد آمد و شما را دعوت میکند تا از اطلاعات معمولا فاسد آن تغذیه کنید!
⚔این برای مردم ماست که حکم دشمن داریم!
🤔آیا فکر میکنید در خود غرب چنین بساطی نیست و مردم آنجا بدون اعمال نفوذ رسانهها ، به تمام حقایق و واقعیات جهان دسترسی دارند؟! خیر ، همین #دیکتاتوری_رسانه_ای برای مردم خودشان نیز جاری و ساریست و از آنجایی که مدیریت رسانه را دربست در اختیار دارند ، انچه را به سمع و نظر مردم خودشان میرسانند که سود و منفعتشان در آن باشد!!!
🔹به نظر میآید باید به حال مفهوم آزادی در غرب گریست که حتی پلتفرم های به ظاهر کاربردی [اما در باطن جنگ افزاری] همچون گوگل نیز به جنگ آن رفته اند.
👈پ.ن : با قوانین سئو و بهینه سازی برای بالا آمدن سایت در موتورهای جستجوگر آشناییم ، اما خط دهی گوگل به مخاطبین خود در نمایش دادنِ نتایج جستجوها ، در مواردِ بسیاری تابع قوانین سئو نیست و به طور مثال در جستجوی عبارت #مهسا_امینی در گوگل ، اولین سایتی که مخاطب برای آشنا شدن با شرح حال این فرد در مقابلش میبیند ، سایت ویکی پدیاست با این عبارت است : «کشته شدن مهسا امینی». این اتفاق زمانی جالب تر میشود که بدانید برخلاف روالِ معمولِ سایت ویکی پدیا ، این صفحه از مدار اصلاح کاربران خارج شده [قفل است] و تنها خود سایت میتواند اطلاعات آن را اصلاح کند.
" میلاد خورسندی"
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
1_2019598331.pdf
256.7K
💢 وحید جلیلی سخنرانی مفصلی درباره حوادث اخیر داشته که متن آن با اندکی ویرایش منتشر شده.
کمی طولانی است اما پیشنهاد میکنم حتما وقت بگذارید و بخوانید. هم مرور تاریخ است و هم کلی ایده و سوژه از این متن به دست می آید؛ به خصوص اگر معلم، مستند ساز، شاعر یا کلا یک فعال سیاسی اجتماعی هستید حتما بخوانید.
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
🌺ترس آنان از شما در دل هایشان بیش از ترس از خداست؛ چون آنان قومی هستند که [حقایق را به خاطر کوردلی] نمی فهمند.
🌺همه آنان [به صورت متحد و یک پارچه] با شما نمی جنگند مگر در آبادی هایی که دارای حصار و قلعه و دژ هستند، یا از پشت دیوارها، دلاوری آنان میان خودشان شدید است [ولی از رویارویی با شما می ترسند]، آنان را متحد و هم دست می پنداری در حالی که دل هایشان پراکنده است؛ زیرا آنان گروهی هستند که تعقّل نمی کنند
آیه های ۱۳ و ۱۴ سوره حشر
🔻بیانیه خصمانه فرانسه و انگلیس علیه ایران
🔹فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترک به تکرار ادعاهای بیاساس و نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
🔹در بیانیه مشترک این دو کشور اروپایی ادعا شده است که «فعالیتهای ایران برهم زننده ثبات در منطقه است و ما متعهد هستیم با آن مقابله کنیم»
🔹در این بیانیه ادعا شده است که ایران همکاری کافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد و دو کشور اروپایی از آن نگران هستند.
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
💢 سجده شکر ملیپوشان والیبال نشسته روی پرچم ایران
🇮🇷احسنت به غیرت و شرف شما 🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
💢 مهاجرانی: جوانان ببینند چه گرگهایی در کمین ایران قوی ما نشستهاند
وزیر فرهنگ دولت اصلاحات:
🔹آمریکاییها و اسراییلیها نتوانستند خویشتنداری کنند و آشکارا از تجزیه ایران و تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن نگویند.
🔹ایران یکپارچه و یگانه و قوی به مصلحت و در جهت منافع آمریکا و اسراییل و همپیمانان منطقهای نیست. برای تضعیف ایران و نهایتا تجزیه ایران میبایست ارکان وحدت ملی و اقتدار کشور هدف گرفته شود.
🔹برای اینکه صف مردم به ویژه جوانانی که نسبت به بسیاری از مسائل و موارد اعتراض به حق دارند، از صف تجزیهطلبان و آشوبگران، جدا شود؛ مصاحبه جان بولتون در واقع یک شاخص و خط فاصل روشن است.
🔹جوانان ما به ویژه دانشجویان ببینند که چه گرگهایی در کمین ایران قوی و وحدت سرزمینی و ملی ما نشستهاند. چنان که درصدد تجزیه سوریه و عراق هم بودند و ناکام ماندند.
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
💢 #توئیت
🔹چه زیبا گفت محمدحسین ملکیان:
به جمهوری اسلامی ایران گفتهایم "آری"
به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: "نه"
کجا دیدی که یک مظلوم تا این حد قوی باشد
اگرچه قدرت ما میشود تحریم، کتمان "نه"
دفاعِ از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد
زمین کارزار ما تلآویو است، تهران نه!
#مسیر_اقتدار
.🇮🇷
.🇮🇷
.🇮🇷
💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز
کانال
@Javanane_Alborzi
🔻معنای دعوت آیتالله خامنهای به «محتواپردازیِ پیشدستانه»:
کارزار حجاب از دریچۀ شناختشناسیِ اجتماعی
🖋 مهدی جمشیدی
۱- اغتشاشهای اخیر، یکی از نمونههای تمامعیارِ «جنگ روایتها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشمانداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیحدهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایتها است و ذهن مردم به دستمایۀ فتنهانگیزی و جریانسازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد.
۲- در جنگ روایتها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار میگیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده میشود،
تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقبنشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را میگیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبهواقعیّتها» و «سایهها» در مقابل ما، صفآرایی و گردنکشی میکنند و فشارسازی و تحمیلگری میکنند.
۳- روایتها در این جریان، «کجروایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمیکردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالیکه «واقعیّتنما/ شبهواقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گمگشته» میشود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدفهای سیاسی تحقّق یابند:
عالَمی را یک سخن، ویران کند
روبَهانِ مُرده را شیران کند
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷).
۴- روایت، واقعیّت را «قاببندی» میکند، یعنی واقعیّت را «بُرش» میزند، دستکاری و تکهتکه میکند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت میکند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاببندیشده» و «روایت» است و میکوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورتبندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالبها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بیروایت»، مردگانِ متحرّک هستند.
۵- «تغییر سیاسی» باید «درونخیز/ جامعهزاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزشها» را از «حالت هنجاری» خارجکردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناختها/ نگرشها» ضربه زد:
فرعِ دید آمد عمل، بیهیچ شک
پس نباشد مردم الا مردمک
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹).
و این نیازمند «روایتسازیِ منفی از ارزشها» است. چهرهسازی وارونه از ارزشها، «دیدها/ برداشتها/ تلقیها» را نسبت به آنها تغییر میدهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناختهای بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربههای سهمگین خواهد زد.
۶- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. کجروایت، ذهن را «بیثبات/ متزلزل/ وسوسهآلود» میکند،
و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را میزداید. دراینحال، «ارجاع به واقعیّت»، کماثر و گاه بیاثر میشود. ازاینجهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهمتر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست.
۷- برای ساختن کجروایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است:
الف. «نقطۀ اجماعساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» بهمثابه چتر بزرگ و فراگیر.
ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه.
ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوهگری اجمالی.
د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه.
هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی.
و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده.
۸- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساختشکنیِ بیرحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» کجروایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»:
برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف
(دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱).
از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» میشود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالیگری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدفهای غاییِ پنهان نگاه داشتهشده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص میشود.
۹- قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّتها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را میتوان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاجقاسم نمایان شد نه در نظرسنجیها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالیکه جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، رباتها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند.
@javanane_alborzi
#استوری
🔰 فرزندان دلیر وطن مثل همیشه با افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجازه نخواهند داد عرصه ورزش جولانگاه اهداف شوم بدخواهان داخلی و خارجی #ایران_اسلامی_قوی گردد.
کاروانی که بود بدرقهاش حفظ خدا
به تجمل بنشیند به جلالت برود
@javanane_alborzi