eitaa logo
مسجدو نوجوانِ ترازِ انقلاب
5.1هزار دنبال‌کننده
23 عکس
101 ویدیو
157 فایل
مطالب کانال : ۱-دوره های تربیتی ۲-کار با کودک و نوجوان ۳- کتب مورد نیاز مربیان و والدین ۴-منظومه فکری امامین انقلاب ۵-پاسخ به سوالات ادمین @Rkeshavarzz آدرس آپارات https://www.aparat.com/javanetaraz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.19M
تربیت جوان تراز انقلاب ۷ مبانی- مقدمه. تربیت https://eitaa.com/javanetaraz
1.3M
تربیت جوان تراز انقلاب ۸ مبانی ۱. تربیت https://eitaa.com/javanetaraz
1.05M
تربیت جوان تراز انقلاب ۹ مبانی ۲. تربیت https://eitaa.com/javanetaraz
1.24M
تربیت جوان تراز انقلاب ۱۰ مبانی ۳. تربیت https://eitaa.com/javanetaraz
مهمترین رکن جهان بینی و نظام تربیتی در اسلام ناب توحید است و همه مبانی به توحید برمی‌گردد. اگر ما بتوانیم نیرویی موحّد تربیت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. توحید به معنای این است که ما در ذهن و اعتقاد خود معتقد به یگانگی خداوند و اینکه آفریدگار جهان هستی تنها خداوند یگانه است باشیم و هم در عمل دستورات خداوند را بر هر میل یا نظری ترجیح دهیم. بهترین منبع برا مطالعه در این زمینه کتاب روح توحید نفی عبودیت غیر خدا و بخش دوم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که هردو از مقام معظم رهبری هستند‌ می باشد. https://eitaa.com/javanetaraz 👇👇👇
rooh-tohid.pdf
576.6K
روح توحید نفی عبودیت غیر خدا مقاله ای از مقام معظم رهبری که در سال ۱۳۵۶ به قلم ایشان نوشته شده و بعدا تبدیل به کتاب شده https://eitaa.com/javanetaraz
مقام معظم رهبری : رکن دوم، تکریم انسان است؛ یا میتوانیم به آن بگوییم انسان محوری. البته انسان محوری در بینش اسلامی، به‌کلّی با اومانیسم اروپای قرون هجده و نوزده متفاوت است. آن یک چیز دیگر است، این یک چیز دیگر است. آن هم اسمش انسان محوری است؛ اما اینها فقط در اسم شبیه همند. انسان محورىِ اسلام، اساساً اومانیسم اروپایی نیست؛ یک چیز دیگر است. «الم تروا انّ اللَّه سخّر لکم ما فی السّموات و ما فی الأرض».(لقمان آیه ۲۰) کسی که قرآن و نهج‌البلاغه و آثار دینی را نگاه کند، این تلقّی را به‌خوبی پیدا میکند که از نظر اسلام، تمام این چرخ و فلک آفرینش، بر محور وجود انسان میچرخد. این شد انسان‌محوری. در آیات زیادی هست که خورشید مسخّر شماست، ماه مسخّر شماست، دریا مسخّر شماست؛ اما دو آیه هم در قرآن هست که همین تعبیری را که گفتم - «سخّر لکم ما فی السّموات و ما فی الارض»؛ (جاثیه آیه ۱۳) همه اینها مسخر شمایند - بیان میکند. مسخّر شمایند، یعنی چه؟ یعنی الان بالفعل شما مسخّر همه‌شان هستید و نمیتوانید تأثیری روی آنها بگذارید؛ اما بالقوّه طوری ساخته شده‌اید و عوالم وجود و کائنات به گونه‌ای ساخته شده‌اند که همه مسخّر شمایند. مسخّر یعنی چه؟ یعنی توی مشت شمایند و شما میتوانید از همه آنها به بهترین نحو استفاده کنید. این نشان دهنده آن است که این موجودی که خدا آسمان و زمین و ستاره و شمس و قمر را مسخّر او میکند، از نظر آفرینش الهی بسیار باید عزیز باشد. همین عزیز بودن هم تصریح شده است: «و لقد کرّمنا بنیآدم».(اسرا آیه ۷۰) این «کرّمنا بنیآدم» - بنی آدم را تکریم کردیم. ۹آذر ۱۳۷۹ در دیدار کارگزاران نظام https://eitaa.com/javanetaraz
مقام معظم رهبری (پیرامون معاد): این آیه‌ی سوره‌ی مریم است که جزو آیات تکان‌‌دهنده‌ی قرآن است که واقعاً هر وقت انسان این آیه را یادش می‌آید، انسان را تکان میدهد. میفرماید: وَ اَنذِرهُم یَومَ الحَسرَةِ اِذ قُضِیَ الاَمرُ وَ هُم فی غَفلَة؛(مریم آیه ۳۹) یعنی پیغمبر ما! به این کسانی که در غفلت فرو رفته‌اند، بگو و بیم بده اینها را از «روز حسرت»؛ روز حسرت، روز قیامت است که تعبیر شده به روز حسرت. «اِذ قُضِیَ الاَمر» یعنی هنگامی که کار از کار گذشته و هیچ کاری نمیشود کرد؛ «قُضِیَ الاَمر» یعنی این. [میفرماید] اینها را از آن روز بترسان، بیمناک کن. انسان در قیامت میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد؛ یک حرکت کوچک در دنیا میتوانست اینجا آثار ماندگار عظیمِ پُرسود و پُرمنفعتی داشته باشد، و این کار را نکرده؛ انسان حسرت میخورد. [یا] در دنیا میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، اجتناب از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد. تصمیم بگیریم درست کار کنیم، تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم؛ تصمیم بگیریم؛ روز حسرت، روز سختی است.  ۶. اردیبهشت ۱۴۰۱ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان https://eitaa.com/javanetaraz
مقام معظم رهبری (پیرامون استعداد انسان): اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانائی‌های خود را قدر بداند و آنها را بشناسد؛ آنچه را که خداوند متعال از استعداد و نیرو در وجود او به ودیعت گذاشته، به عرصه‌ی عمل وارد کند و از عظمت و بزرگی کارها نهراسد. ۳۰. بهمن ۱۳۸۸ بیانات در دیدار دست‌اندرکاران ساخت ناوشکن جماران https://eitaa.com/javanetaraz
در اسلام راكد گذاشتن استعدادهای خود حتی در آنجائی كه فقط به شخص خود او مربوط میشود و به اجتماع ربط پیدا نمیكند، ممنوع و حرام است. ۳ بهمن ۱۳۶۵ خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران https://eitaa.com/javanetaraz