34.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 تا کی باید ضعف رسانه ای ما با #تشییع باشکوه پیکر شهدا جبران شود؟
@javidan_ir
33.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💧فقط #دو_روز مانده تا یک اتفاق مهم #تاریخی
💧چطور ما هنوز #تلفن رو برنداشتیم و به ده ها نفر #زنگ نزدیم..؟
💧همین الآن دست به کار بشیم
#کلیپ_انتخابات | #انتخاب_اصلح
@javidan_ir
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
شب ششم جاویدان.mp3
33.3M
🎤 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۳
.
🔸حجت الاسلام محمد جاویدان
.
🕌مجموعهفرهنگیمسجدامامعلی(ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
.
.
◾️گوشهای از سخنرانی ششمین شب محرم، حجتالاسلام والمسلمین محمد جاویدان
▪️در این پنجشبی که در خدمت شما هستم، میخواهم بحثی را با عنوان تازهترین نوع زندگی مطرح بکنم؛ زندگی که در آن افسردگی، بیحوصلگی، غم و ناامیدی راه ندارد و سراسر انرژی و امید و نشاط است. یک زندگی دینمدارانهی درست که ما و جامعهیمان را احیا میکند.
...
▪️اولین مورد آن است که انسان، به فردا داشتن و به آینده داشتن نیازمند و علاقمند است. در مورد همین بحث حجاب، برای جوان فقط آسیبهای بیحجابی را میشماریم ولی دشمن برای او آینده میسازد؛ میگوید بله این سختیها و آسیبها را دارد ولی فردای آزادی، ارزشش را دارد!
گاهی نیز بجای اینکه فردا را برایش ترسیم کنیم، دم از پسفردا میزنیم؛ حالا تو این کار را بکن تا آن دنیا به جهنم نروی!
...
▪️تفاوت پیر و جوان در چیست؟ پیر دائما از گذشته میگوید ولی جوان نگاهش رو به آینده است. البته که موارد استثنا هم فراوان است؛ شما حضرت آقا را ببینید، در سن هشتاد سالگی دائما از آینده و حرکت روبهجلو سخن میگوید؛ ما در قدس نماز خواهیم خواند!
...
▪️اگر با این نگاه یکبار دیگر احکام دین را تامل کنیم، فلسفهی اکثر و حتی همهی آنها را در یک افق امیدوار و نگاهی روبهجلو مییابیم. دو آیندهی بزرگی که این دین به ما پیشنهاد میدهد، یکی قیامت است که یک فردای درشت و پرسروصداست و یکی هم ظهور حضرت حجت (عج) است که اتفاقا خیلی دنیوی است، خیلی مادی است و خیلی نقد است؛ ۸۰ تا ۹۰ درصد روایاتی که در باب ظهور، نقل شده است، وعدههای دنیایی میدهد...
...
▪️
حال ما چه بلایی ما سر این دو آینده آوردیم؛
از
قیامت
که یه تصویر وحشتناک ساختیم که شب اول قبر و نکیر و منکر و پل صراط، قرار است چه بلایی سرمان بیاورند؛ پس اصلا حرفش را نزن، فکرش را هم نکن! خب این بحث این مفصلاست... ولی چه بلایی سر ظهور امام زمان آوردیم؛ بدبینانهاش آن است که میگوییم، ما که آدم خوبی نبودیم و پروندهمان که سیاه است، اگر امام زمان هم تشریف بیاورند، یقینا جزو گزینههای گردن زدن ایشان هستیم! خوشبینانهاش، ریشه تفکرمان همان انجمن حجتیه است؛ حضرت امام اواخر عمر شریفشان یک نامه به شورای نگهبان نوشتند و از فراگیر شدن این طرز تفکر در میان مردم ابراز نگرانی کردند. شستهرفتهی این تفکر هم این است: بشین و کاری نکن تا یک روزی امام زمان بیاید... ... ▪️همین انتخابات اخیر را ببینید، چه جوش و خروشی بین دو طرف شکل گرفت؛ این یکی زنگ میزد، آن یکی پیام میداد؛ فقط بخاطره یک آینده چهارساله! حالا ما چقدر برای آیندهی باشکوه فرج امام زمان که انتظارمان را میکشد، تبلیغ و تبیین میکنیم، چقدر چهرهبهچهره توصیفش میکنیم؟! 📲 صوت کامل سخنرانی ایشان را در کانال مسجد امام علی علیهالسلام بشنوید... 🕌 مجموعه فرهنگی مسجد امام علی (ع) 🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
سخنرانی شب هفتم.mp3
28.09M
🎤 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۳
.
🔸حجت الاسلام محمد جاویدان
.
🕌مجموعهفرهنگیمسجدامامعلی(ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
.
.
◾️گوشهای از سخنرانی هفتمین شب محرم، حجتالاسلام والمسلمین محمد جاویدان
▪️ما اگر فعالیتی انجام میدیم و تحرکی داریم، فقط و فقط بخاطر آیندهایست که پیشبینی میکنیم و فرداییست که انتظارمان را میکشد. ازطرفی نیز اگر کمتحرکیم و نمیتوانیم بهترین نوع زندگی را داشته باشیم، بخاطر این است که فردا برای ما کمرنگ است و آیندهای که انتظارش را داریم، سرد و بیروح است. ازاینرو افق داشتن، حیاتی است!
...
▪️برای ادامه بحث دیشب که نامش را گذاشتیم، تازهترین نوع زندگی، دو مانع یا دو نوع زندگی وجود دارد که بایستی از هر دو نوعش عبور کنیم.
زندگی اول، زندگی سنتی-دینی است؛ همان دینی که در ذهنمان جا خشک کرده است. مشکلش این است که این ذهنیت، امید پسفردا (قیامت) را میدهد ولی تو را با فردای خودت (دنیا) تنها میگذارد؛ میگوید هرطور در این دنیا زندگی کردی، به رنج و مشقت هم بودی، اشکالی ندارد. اگر ۶۰ یا ۷۰ سال زندگی سراسر ناامیدی هم داشتی، موردی ندارد؛ عوضش آن دنیا جبران میشود! باید از این دین که محدود به یک سری مناسک و اعمال و رفتار است و برای دنیای ما برنامهای ندارد، عبور کرد!
...
▪️مثل بعضی از این همین مساجد ما؛ روزی یک ساعت درش را باز میکنند تا انسان بیاید یک معنویت و آسایش ملکوتی کسب کند و برود دنبال دنیای خودش! درحالیکه پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) از همین یک مسجد، امور دنیوی مردم را اداره میکردند و حضرت مهدی ارواحنافداه نیز پایگاه حکومت خویش را در مسجد بنا مینهد! به قول آقای قرائتی، بیشترین کتابها در باب طهارت، در نجف منتشر شده ولی کثیفترین کوچهها را همین شهر دارد؛ حرم باید تمیز و معطر باشد ولی بیرون از آن دیگر ربطی به دین و اهلبیت ندارد!
...
▪️نمونهی تاریخیاش، عبداللهبنعمر؛ از آن انسانهای زاهد دوران سیدالشهدا علیهالسلام که مجاور خانهی خدا سکونت داشت. دائما از پیغمبر روایت میخواند، مردم را وعظ میکرد و آنان را به اخلاقمداری توصیه مینمود. امام که به مکه رسیدند، یک دیداری بین حضرت و این زاهد پیش آمد. این آقا شروع کرد به نصیحت حضرت و از خطرات سفر به کوفه و بیوفایی مردمانش گفت. آخرش هم درآمد که آخر و عاقبت این سفر شهادت است، نه حکومت! ولی وقتی دید نمیتواند اباعبدالله را راضی کند، به یک جمله بسنده کرد: آقاجان من خیلی دوست دارم همراه شما بیایم ولی توفیق نگاه به خانهی خدا را از دست نمیدهم! بدبخت خیال کرد عنایت خدا، گرداگرد کعبه نازل میشود! این همان جدایی معنویت از دنیاست؛ این همان معنویتی است که امام حسین را مظلومانه به شهادت میرساند!
...
📲 صوت کامل سخنرانی ایشان را در کانال مسجد امام علی علیهالسلام بشنوید...
🕌 مجموعه فرهنگی مسجد امام علی (ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
شب هشتم جاویدان.mp3
31.46M
🎤 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۳
.
🔸حجت الاسلام محمد جاویدان
.
🕌مجموعهفرهنگیمسجدامامعلی(ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
.
.
◾️گوشهای از سخنرانی هشتمین شب محرم، حجتالاسلام والمسلمین محمد جاویدان
▪️عرض ما این بود که میخواهیم در مورد تازهترین نوع زندگی صحبت کنیم؛ در ششمین شب، در مورد اهمیت داشتن افق و آینده گفتیم؛ آدم یا در پیروزی به سر میبرد و یا منتظر آن است؛ در غیر این دو صورت در شکست و پوچی است و یا انتظار آن را میکشد. در هفتمین شب، پیرامون مانع اول رسیدن به این نوع زندگی، یعنی دینی سنتی که مهمترین ویژگیاش، تفکیک قائل شدن میان معنویت و امور و مناسک دنیوی است، سخن گفتیم.
....
▪️میفرمایند نماز، عمود دین است؛ یعنی ستونی برای نگهداری سقف است؛ ما باید این سقف را برای جوان تعریف کنیم. نماز، نماز شب و این مستحبات حکم سوخت اتومبیل را دارد. لیکن ماشینی که قرار نیست حرکت کند، سوخت برای چه میخواهد! ازطرفی هرچقدر کار دنیایی ما بزرگتر باشد، نیاز ما به معنویت بیشتر است؛ خداوند در سورهی مزمل میفرماید: پیغمبر تو حتما باید برای نماز شب بیدار شوی! چرا؟ چون إِنَّ لَكَ فِي النَّهَارِ سَبْحًا طَوِيلًا؛ چون تو کارهای بزرگی بر عهده داری.
...
▪️اما مانع دوم برای رسیدن به این زندگی دینمدارانهی سراسر امید، سبک زندگی مدرن و غربی است. زندگی غربی برعکس دینی سنتی، به شما فردا یا آینده میدهد ولی شما را با پسفردا یا قیامت تنها میگذارد! داستان زندگی محمد عرب مثال خوبی در این باب است؛ در شهر لاسوگاس آمریکا تا نهایت هر نوع لذتی را تجربه کرد ولی سیراب نشد تااینکه شنید یک کارناوالی در برزیل هست که انسان را به نهایت عیش و ارضا میرساند؛ برای تصویرش همین بس که از این کارناوال، روزانه هزاران بچه نامشروع بار میآید! وقتی پس از یک پرواز طولانی به محل اقامتش در برزیل رسید، قرآنی که مادر و خواهرش به اصرار در کیفش گذاشته بودند را درآورد تا چندی از خرافاتش را پیدا کند و به رخ آنها بکشد ولی چند آیه که خواند، حس کرد شمّهای از آن لذت عمیقی که مدتها پیاش میگشت را پیدا کرده است. چهل روز در هتل ماند و با قرآن خلوت گرفت. وقتی به آمریکا برگشت، زیباییهای دنیا در نظرش تغییر کرده بود.
...
▪️ در زندگی غربی یا مدرن، انسان مدام سرعت میگیرد اما سر از بنبست درمیآورد که یک عده روانشناس در آنجا تعبیه شدهاند تا برایش جملات انگیزشی بخوانند: بلند شو، ناامید نشو، ادامه بده... وقتی دوباره بلند میشود، بنبست دیگری را در پیش میگیرد؛ همینطور پوچ اندر پوچ؛ انقدر بکاریم که چه شود، بعدیها بیایند و بخورند!
...
▪️ فیلم کوتاهی بود که این پوچی را به تصویر میکشید؛ رفتگری، هر روز از یک طرف کوچه، کارش را شروع میکرد تا به یک دیوار میرسید. خیلی دلش میخواست آن طرف دیوار را ببیند. بالاخره روزی نردبانی گذاشت و بالای آن رفت اما تنها رفتگر دیگری را دید که او هم مشتاق بود بداند اینطرف چه خبر است!
...
▪️ آدمهایی که درگیر این سبک زندگیاند، نمیتوانند با پوچی درونشان روبرو شوند و دائما رویش را سرپوش میگذارند؛ تا فکرشان آزاد میشود و خلوت سراغشان میآید، سرشان را درون گوشی میبرند یا مثلا موسیقی پخش میکنند تا صدای پوچی درونشان نشنوند. در این زندگی، کار یعنی اجبار! از تبع همین نگرش هم پدیدهای به نام اخر هفته (weekend) بوجود میآید؛ از شنبه تا چهارشنبه را کار کنیم به این امید که اخر هفته از آن فرار کنیم! لذا میبینید همین که دو روز تعطیل میشود، جاده شمال یکطرفه میشود. مثل غریقی هستند که تنها ثانیهای سرش را از آب بیرون میآورد تا نفسی بکشد.
...
▪️ انشاءالله فرداشب از آن نوع زندگی که اصل دین به ما پیشنهاد میدهد، رونمایی میکنیم...
📲 صوت کامل سخنرانی ایشان را در کانال مسجد امام علی علیهالسلام بشنوید...
🕌 مجموعه فرهنگی مسجد امام علی (ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
سخنرانی شب نهم.mp3
32.87M
🎤 سخنرانی شب نهم محرم ۱۴۰۳
.
🔸حجت الاسلام محمد جاویدان
.
🕌مجموعهفرهنگیمسجدامامعلی(ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
.
.
◾️گوشهای از سخنرانی نهمین شب محرم، حجتالاسلام والمسلمین محمد جاویدان
▪️در سه شب قبل (ششم، هفتم و هشتم) در مورد دو مانع اصلی برای نیل به زندگی سراسر امید و اصیل دینی صحبت کردیم؛ زندگی دینی سنتی و زندگی مدرن. نه آن زندگی که تنها برای نیم ساعت و چند رکعت نماز ما برنامه دارد و آنکه اتفاقا ۲۴ ساعت را پر میکند ولی در نهایت امر، پوچی به بار میآورد.
....
▪️با عبور از این دو نوع زیستن، یک تازهترین نوع زندگی یا همان زندگی جهادی پدید میآید. البته تشرف به این زندگی، دو شرط دارد؛ یک، درک حرکت و تلاش انبیا، اولیا و اهلبیت برای یک تحقق یک هدف مشترک و دو، ایفای نقش خود در این حرکت تاریخی. از مورد اول، پیامبر اسلام همان ابتدای خلقت پردهبرداری نمودند:
هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ... ﴿توبه، ۳۳﴾؛ این دین قرار است بر کل ادیان چیره و بر جهان حاکم شود. این ادعا، آن هم زمانیکه هنوز پیغمبر عده و عدّهای نداشتند، باعث شد به ایشان جسارت و حتی مجنون خطاب گردند. پیامی که هرچه تاریخ پیش رفته است، مشهودتر شده است و با ظهور منجی و ایجاد حکومتی که عدالت، رفاه و برکت را جاری و ساری میسازد، عینیت مییابد.
...
▪️اما مورد دوم، آن است که نقش خودمان را در این حرکت عالمگیر و جهانی پیدا و به آن عمل کنیم؛ هرچند بزرگ و دهانپرکن نباشد. روزی پیغمبر در مسیرشان مجذوب جوانی نورانی شدند و ازش پرسیدند: تو چه میکنی؟ او پاسخ داد: هیچ! رسول اکرم فرمودند: سَقَطَ مِن عَیني؛ از چشم من افتادی! فقط بخاطره اینکه بیکاری فساد میآورد؟ خیر، منظورشان این بود که تو بهعنوان یک مؤمن نورانی، فقط عبادت میکنی یا قدمی هم برای اسلام برمیداری؟! نمونه دیگرش خادم رهبر کبیر انقلاب، آقا عیسی که در کارهای شخصی امام به ایشان کمک میکرد. روزی ازش پرسیدند: آقا عیسی تو احساس حقارت نمیکنی که در کنار چنین شخصیت تمدنسازی، به این کارهای ناچیز مشغول هستی؟! او پاسخ داد: من همین که یک چایی به دست امام بدهم، دارم به گسترش این حرکت عظیم کمک میکنم؛ آقا عیسی این دو شرط کلان و خرد را درک میکرد! البته هرکس باید نقش خودش را پیدا کند؛ وقتی تو کارهای بیشتری از دستت برمیآید، ظلم است یک گوشه بنشینی و کفش واکس بزنی! باید این نکته را توجه داشت که وقتی مثلا فردی میتواند کارآفرین باشد، اگر به کارمندی و عافیتطلبی قناعت کند، به آن نشاط و تازهترین نوع زندگی دست نمییابد!
...
▪️ لازم به ذکر است که هرچقدر این نقش بزرگتر باشد، نیاز به معنویت و مناسک دینی هم بیشتر است. برای همین هم رزمندههای ما، آنقدر پایبند توسل و معنویت بودند؛ جوان سیزده یا چهاردهسالهای به همسنگریاش گفت مرا نیمهشب بیدار کن تا قرصم را بخورم. دوستش هم فکر کرد قضیه جدی است اما وقتی دید او برای نماز شب به پشت سنگر رفته است، پرسید: خب از همان اول میگفتی میخواهی نماز شب بخوانی و پای قرص و دارو را هم وسط نمیکشیدی! نوجوان رزمنده پاسخ داد: نماز شب، قرص روحم است... آنطرفش هم وقتی است که فرد قرار نیست نقش خودش را ایفا بکند ولی پایبند معنویات و مثلا نماز شب است. نتیجش میشود، بجای اینکه از این سوخت استفاده کند، طلبکار است و منت نیز سر خداوند میگذارد.
▪️ انشاءالله فرداشب و در شب آخر، نکات تکمیلی دربارهی شناخت این نقش و ایفای آن در این حرکت تاریخی-تمدنی را مطرح میکنیم تا انشاءالله توفیق حضور در تازهترین نوع زندگی را پیدا کنیم...
📲 صوت کامل سخنرانی ایشان را در کانال مسجد امام علی علیهالسلام بشنوید...
🕌 مجموعه فرهنگی مسجد امام علی (ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
1_12602339280_17072024.mp3
41.13M
🎤 سخنرانی شب دهم
و آخر دهه اول محرم ۱۴۰۳
.
🔸حجت الاسلام محمد جاویدان
.
🕌مجموعهفرهنگیمسجدامامعلی(ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
هدایت شده از مسجد امام علی (ع) | کوی کوه نور
.
.
◾️گوشهای از #سخنرانی دهمین شب محرم، حجتالاسلام والمسلمین محمد جاویدان
▪️در شب قبل عرض کردیم که این تازهترین نوع زندگی یا زندگی جهادی دو رکن اساسی دارد؛ رکن اول، حرکت دین و انبیا را یک حرکت جهانی و ادامهدار ببینیم که به برقراری عدالت و رفاه نسبی در سراسر جهان منجر میشود که اگر ما این نگاه را به جوان عرضه کنیم، او هویت پیدا میکند و متعاقبا طبیعی است که وقتی آن را عرضه نکنیم، او نیز دنبالرو چند شخصیت پوچ و توخالی میشود.
....
▪️رکن دوم هم این بود که در این حرکت، یک نقشی داشته باشیم و گوشهای از کار را بگیریم. حال کوچک هم باشد، اشکالی ندارد ولی ابعادی بینالمللی داشته باشد؛ حضرت اقا میفرمایند: محلهای کار کنید اما جهانی بیندیشید... یعنی اگر در محله خودتان کار میکنید، خط اهلبیت را پیش ببرید. جبهه حق و باطل را فرای مرزهای اسلام نشان بدهید. مثلا در زمانی که مروانیان ابلاغیه کرده بودند که هر منبری باید لعن علی را بگوید، یک یاعلی گفتن ثواب چند هزار ختم قرآن داشت؛ همین کار کوچک جبهه اسلام و مسلمین را پیش میبرد. چرا میگویند باید تمام اعمالت، تمام عرفان و معنویتت را دور بریزی، اگر به ولایت متصل نباشد؟ چون ولایت است که مشخص میکند تو چه نقشی داری! این دیدارهای مختلفی که رهبر انقلاب با اقشار مختلف میگذارند، بر همین اساس است؛ تکلیف کردن نقش آن قشر؛ یعنی شما بهعنوان معلم، کارگر و کارآفرین و چهوچه، چگونه میتوانی به این حرکت جهانشمول کمک کنی. پیامبر میفرمایند: نشستن و کمک نکردن به علی، بغض علی است! حال آن دنیا اگر جلویت را گرفتند، نمیتوانی بگویی من در دل، علی را دوست داشتم دیگر!
...
▪️اگر ما دین را با این نگاه تمدنی نظاره کردیم، جزئیترین کارها نیز معنا پیدا میکند؛ شما یک اسم برای کودکت انتخاب کردهای، چون اسم قشنگی بوده؟! نه! بخاطره اینکه هرگاه نامش در جامعه برده شود، مکتب اهلبیت یادآوری گردد! یا اینکه غیبت بدتر از زناست یا عقوبت سنگین تهمت، دروغ، حسادت و... چه منطقی دارد؟ چون اینها آییننامه با هم کار کردن و تشکیلاتی کار کردن است؛ ما عدهای از مومنین که میخواهیم جایی یک هیئت یا تولیدی راه بیندازیم، نباید با این رذائل, آرامش و امنیت روانی همدیگر را بر هم زنیم و مانع کار شویم!
...
▪️امام صادق رسیدند به یکی از شیعیان. پرسیدند؛ الاغت را چند درهم خریدی؟ پاسخ داد: ۱۳ درهم. امام ادامه دادند: با این مبلغ میتوانستی اسب بخری! مرد گفت: حساب کردم هزینههای جاری اسب بیشتر است. حضرت فرمودند: مگر نمیدانی اگر کسی برای کمک به امور ما، از یک اسب نگهداری کند، خدا رزق آن را نمیدهد، بلکه میریزد!
منظور امام چیست؟ یعنی آی شیعهی ما، ای مشکیپوش حسین، تو باید در همه کارهایت، امر ما را لحاظ کنی؛ در انتخاب رشتهات، در دختر شوهر دادنت، در خانه گرفتنت، در وسیله خریدنت؛ آخر مگر تو آدم معمولی هستی، مگر تو مؤمن نیستی، مگر تو ادعای شیعه بودن نداری؟!
...
▪️یک جاسوس شوروی در خاطراتش نقل میکند که من هر کشوری انقلاب میشد، برای جمعآوری اطلاعات میرفتم. ایران که آمدم، این نماز جماعتی که در گوشهگوشه شهر برگزار میشد و اینکه همه با هم به رکوع میرفتند و همه با هم بلند میشدند و به سجده میرفتند، مرا به وحشت میانداخت. اصلا انگار این نماز جماعت که اسلام در همه نقاط شهر تعبیه کرده و همه اینها سرازیر میشود در نمازی به نام نماز جمعه، نشانهی ابهت و اقتدار اسلام است! حال اگر معنویت هدف بود که میفرمودند در خانه نماز بخوانید که حضور قلبتان هم بیشتر است...
📲 صوت کامل سخنرانی ایشان را در کانال مسجد امام علی علیهالسلام بشنوید...
🕌 مجموعه فرهنگی مسجد امام علی (ع)
🆔 @mosque_emam_Ali
✨بسم الله تعالی✨
ان شاءالله طی چند روز آینده، خلاصه ای از #مبحث_فاطمیه ی امسال را جهت استفاده ی دوستان #طلبه و همچنين #علاقمند به مباحث تحلیلی، تاریخی و دینی، در قالب چند ویدئو کوتاه، در اینجا قرار می دهیم.👇👇👇
38.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
32.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🩸 گریه های زهرا برای #اسلام بود یا برای #انسان؟
🍁 اشک های بی بی برای از دست دادن #پدر بود یا از دست دادن #تاریخ؟
@javidan_ir
38.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💧مشکل اساسی مردم مدینه با #زهرای_مرضیه س چه بود؟
🩸آيا #مردم از نماز و روزه و دستورات #اسلام خسته شده بودند؟
🍁 چرا از ادامه ی راه #پیغمبر، یعنی علی علیه السلام حمایت نکردند؟
@javidan_ir
40.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💧#بزرگترین_گناه مسلمانان، بعد از رحلت رسول خدا ص چه بود؟
🩸چه #مصیبتی حتی بالاتر از فقدان #پیغمبر رخ داد؟
🍁 آيا #فاطمه س برای #مصیبتی، حتی بزرگتر از رحلت رسول الله گریه می کرد؟
@javidan_ir
31.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند جمله پس از سقوط سوریه
بسم الله
☘️ هميشه از این جمله صدام خنده ام میگرفت که: ما یک هفته ای تهرانیم و فقط حدود دو ماه پشت درهای خرمشهر بودند. و الان میفهمم میشود یک هفته ای کشور بزرگ سوریه سقوط کند، اگر مردمش بخواهند. و میشود غزه با نبود هیچ امکاناتی بعد از یکسال سقوط نکند، اگر مردمش نخواهند. مگر غیر از نیروهای مردمی بودند که در خرمشهر جلوی حزب بعث ایستادند و مگر همین مردم نبل و الزهرا نبودند که چند سال در محاصره داعش بودند و ایستادگی کردند و در ماجرای اخیر یک روزه همه چیز را واگذار کردند. این یعنی مردم قدرتمندترین ارتش دنیا هستند. این یعنی حاج قاسم که سهل است، حضرت سید علی هم که جای خود دارد، امیرالمؤمنین هم اگر مردم در صحنه نباشند، نمیتواند، و دستش بسته میشود و مصرش سقوط میکند. و به نظرم این بزرگترین درس سوریه است.
☘️ نکته اول نسبت به دلسوزان: اینکه تجربه انتخابات به ما گفت مردم معترضند. حداقل بالای نصف مردم ما با وجود دیدن خادم الرضا شهید رئیسی معترضند و اصلا آینده کشور برایشان مهم نیست. و این هشدار است.
☘️ نکته دوم نسبت به مسئولین: اینکه ایکاش مسئولین محترم زبان مردم را بفهمند و یاد بگیرند. به مردم واقعا با نگاه ولی نعمت بنگرند. البته ولی نعمتی که کار از او می آید. بیشتر از آنکه خادم بخواهند کسانی را میخواهند که ببینندشان و رویشان حساب کنند.
☘️ نکته سوم نسبت به سلبریتی های حزب اللهی، اعم از مادحین و سخنرانان و...: اینکه ارتباطات آنها باید گسترش پیدا کند. خدا بیامرزد حاج قاسم را که فرمود: چه کسی رو میخواهید برای خودتون حفظ کنید. اون مداح آدمای خودش... اون دختر بی حجاب دختر منه.... ما باید در دل مردم برویم. آی مادحین و سخنرانان محترم! لطفا شیشه های دودی ماشینتان را باز کنید. لطفا برای تفریح به مکان خاص نروید. لطفا در بین مردم باشید، از مردم دوری نکنید. با آنها چایی بخورید تا مردم دلگرم بشوند.
☘️ نکته چهارم نسبت به خود حزب اللهی ها: اینکه هر کدام از ما به اصطلاح آدمهای حزب اللهی یک دایره مخاطبی داریم، اعم از اقوام، همسایه ها، همکاران و شاید رفقا. ما باید ارتباطمان را با همین مردم کوچه بازار قوی کنیم. دیوار کشیده بین خودمان را خراب کنیم. رفت و آمدمان را برقرار کنیم و خلاصه جلب قلوب مقدمه اصلی جهاد تبیین است.
امین حقیقت نژاد
@javidan_ir