eitaa logo
جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
1.2هزار دنبال‌کننده
704 عکس
41 ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @seyyednezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
این جلسه: عدالت و سینما با ارائه آقای هادی حاجتمند، کارگردان و پژوهشگر حوزه سینما زمان: دوشنبه ٢ آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر جلسه عدالت و سینما با ارائه آقای هادی حاجتمند، کارگردان و پژوهشگر حوزه سینما زمان: دوشنبه ٢ آبان ۱۴۰۱ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
خلاصه جلسه عدالت و سینما/ هادی حاجتمند 🔹رهبر در جلسه ای که با ایشان داشتیم گفتند اینکه پنجه در پنجه آمریکا انداختیم میدانش سینماست... در سینما بمانید و بجنگید... 🔹برخی سینماگران در مقابل مردم و کشورشان با خشونت (و تکبر) حرف میزنند اما کافی است تا فیلمشان در فلان دهات فلان کشور پخش شود در مقابل سفارت ان کشور متواضعند. 🔹یک عده از سینماگران هرچقدر بخش هایی از ایران را هرچقدر (تاریک) تر نشان بدهند پذیرششان بیشتر می شود 🔹 فیلم متری شش و نیم برای این ساخته شد که بگوید اعتیاد بد است اما تمام گزاره های فیلم بر علیه مردم است. 🔹 به برخی از این هنرمندان که منتقد کشور هستند اگر بگویید مجانی برای فقرا فیلم بساز حاضر نیستند و در واقع کاسب هستند نه سینماگر. 🔹 من چیزی به نام سینمای حرفه ای نمیبینم 🔹 کسانی که برای مردم حرف میزنند بگویند که حقوقشان ماهی چقدر است؟ 🔹 اثر وضعی این حقوق های آنچنانی این است که خیلی چیزها را نمیفهمند و درک نمی کنند و چیزی که تحت عنوان عدالت و مطالبه مطرح می کنند شوخی است 🔹چگونه مردم آینده و امنیت کشور را به یک عده کاسب می دهند؟ 🔹 مساله بدنه سینماگران نه جمهوری اسلامی است و نه مردم. ادامه در بخش دوم... دوم آبان 1401/ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور /جلسه هشتم @jebhe_mashhad
خلاصه جلسه عدالت و سینما/ هادی حاجتمند 🔹 دو دسته سینماگر داریم: 1- یک عده که رگ خواب مدیران را بلدند، بد یا خوب و موفق هم هستند. 2- کارگردان هایی که وسط این طرف و آن طرف هستند. 🔹 متاسفانه از سینماگران و کارگردانان انقلابی حمایت نمی شود و به دنبال جذب و حمایت از سینماگران غیر انقلابی هستند. 🔹 ما در ایران سینمای خصوصی به معنای واقعی نداریم. هر فیلمی که ساخته می شود باید سه برابر آنچه را که هزینه کرده به دست بیاورد (تا خصوصی محسوب شود) اما برخی از نهادها برای حفظ آبرو بلیط میخرند تا امار فروش بالا برود. 🔹در سینما حقیقت بچه های حزب اللهی حضور خوبی دارند، تهران هم در حوزه مستند قوی است اما در حوزه سینمای داستانی خیلی کار داریم. 🔹 رهبر انقلاب در یک جلسه انتقادی خطاب به شش نفر از سینماگران فرمودند حاصل انقلاب اسلامی همین شما ها هستید چون جهان خلق می کنید. 🔹 بازیگر جماعت کارگر کارگردان و بند پول هستند و خیلی هایشان سواد درست و حسابی ندارند و وظیفه شان فکر کردن هم نیست. 🔹 در کشورهایی مثل آمریکا سلبریتی ها حق ندارند بر علیه امنیت ملی حرف بزننند. 🔹 ما یک نقشه فرهنگی نداریم که براساس آن از سینماگران کار بخواهیم مثلا در مورد رویای ایران هسته ای، موشکی و غیره. 🔹فیلم یک خانواده محترم کثیفترین فیلم راجع به انقلاب اسلامی است. 🔹 در فرهنگ و هنر هرچقدر بیشتر به انقلاب فحش بدهی بیشتر دنبال تو هستند. 🔹 الان بهترین فرصت است که صدا و سیما این شرایط را به چشم انقلاب فرهنگی ببیند. 🔹 متاسفانه بازیگرانی که فقط با گوشی اینستاگرام را چک می کنند یا بازی می کنند نقد گفتمانی به انقلاب وارد می کنند و برای امنیت ملی تصمیم میگیرند. دوم آبان 1401/ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور /جلسه هشتم @jebhe_mashhad
این جلسه: عدالت و مردمی سازی اقتصاد با ارائه آقای دکتر رضا تنهایی مقدم، اقتصاددان زمان: دوشنبه 9 آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
یاداوری جلسه امروز، با موضوع عدالت و مردمی سازی اقتصاد ساعت ١٧:٣٠ برگزار می شود. مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش اول جلسه: عدالت و مردمی سازی اقتصاد با ارائه آقای دکتر رضا تنهایی مقدم، اقتصاددان زمان: دوشنبه 9 آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش دوم جلسه: عدالت و مردمی سازی اقتصاد با ارائه آقای دکتر رضا تنهایی مقدم، اقتصاددان زمان: دوشنبه 9 آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
خلاصه جلسه عدالت و مردمی سازی اقتصاد/ سخنران: اقای دکتر تنهایی مقدم بسم الله الرحمن الرحیم در هر تحلیل اجتماعی و از جمله تحلیل در مورد عدالت نقطه شروع باید جامعه (و مردم) باشد نه حکومت. لذا تحلیل های اجتماعی که از دولت شروع می کنند دچار انحراف می شوند. چیزی که اصالت دارد جامعه است نه حکومت. 🔹اصولا طبقه بندی تعارض بین طبقات را به همراه دارد فلذا وقتی طبقه بندی مردم/ دولت، سرمایه دار / مردم و امثالهم داریم بین این طبقات تعارض ایجاد می شود. اینجاست که اهمیت نقطه شروع تحلیل اجتماعی مشخص می گردد. 🔹اهم نظریات اجتماعی شهید صدر دو نظریه است: ۱- نظریه استخلاف (خلیفه الله بودن انسان) و ۲- نظریه شهادت 🔹نظریه استخلاف بیان می دارد که انسان خلیفه الله است در زمین و یکی از اصلی ترین شئون این خلافت، «استعمار الارض» به معنای آبادانی زمین (دنیا) است. 🔹حکومت وجودش را از انسان (خلیفه) می گیرد و خود اصالت ندارد. به نوعی حکومت وکیل جامعه است در انجام وظیفه خلافت الهی. این وکالت هم صرفا در جایی است که جامعه امکان انجام این وظیفه را به طور مستقیم نداشته باشد. 🔹پس نتیجه میگیریم که مسئول اصلی و ابتدایی ایجاد عدالت، جامعه است و نه حکومت. جامعه باید عدالت را ایجاد کند. 🔹اجرای عدالت تلازم عین به عین با مردم سالاری دارد. ادامه در بخش دوم... 9 آبان 1401/ منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
خلاصه جلسه عدالت و مردمی سازی اقتصاد/ سخنران: اقای دکتر تنهایی مقدم 🔹استخلاف بیانگر سالار بودن مردم در همه روابط اجتماعی و حتی روابط انسان با طبیعت است. عدالت اصل حاکم بر این روابط و ضامن بر مدار حق بودن آن است. 🔹مردم سالاری را به مردم سالاری سیاسی تقلیل ندهیم. مردم در همه روابط اجتماعی و رابطه با طبیعت، سالار هستند. 🔹ما از بحث استخلاف و خلافت عامه به این نتیجه می رسیم که جامعه محکوم به نقش آفرینی اجتماعی است. یعنی مردم سالاری علاوه بر حق بودن، تکلیف هم هست مثل شرکت کردن در انتخابات که هم حق است و هم تکلیف. 🔹لذا عدالت فقط حق نیست، تکلیف هم هست. عدالت هم اعطای حق است و هم گرفتن حق. 🔹وقتی خلافت انسان در همه عرصه ها باید باشد پس مردم سالاری هم باید در همه عرصه ها باشد. 🔹بنابراین مردم سالاری سیاسی و مردم سالاری اقتصادی هر دو باید باشند و بدون هم محال است تحقق یابند. تا زمانی منابع ثروت در دست عده قلیلی باشد، جمهوریت تحقق پیدا نمی کند. 🔹یک انحراف این است که برخی دنبال مردم سالاری سیاسی اند و معتقدند در عرصه سیاسی جامعه باید فعالانه عمل کند اما نوبت به حوزه اقتصاد که می رسد می گویند جامعه باید منفعل باشد و دولت مکلف است حقوق اقتصادی جامعه را تامین کند. 🔹مردم سالاری اقتصادی یعنی اینکه جامعه خودش در قبال تامین معیشت افرادش مسئول است. مسئولیت دولت صرفا در مواردی است که جامعه امکان ورود نداشته باشد. تازه همان هم به نمایندگی از جامعه است. 🔹انحراف دیگر متوجه نئولیبرالیست هاست. این ها بر خلاف قبلی ها، آزادی اقتصادی را بر آزادی سیاسی ارجح می دانند. لذا حاضرند با یک دولت نظامی کودتاگر (پینوشه) در جامعه آزادی اقتصادی ایجاد کنند. البته کم کم چاقوی نئولیبرالیسم دسته خودش را میبرد و آزادی اقتصادی منجر به انحصار می شود و طبقه بندی ۱ و ۹۹ درصدی را در جامعه به وجود می آورد. 🔹آزادی اقتصادی که به هم بخورد مردم سالاری نیز به هم می ریزد. جریان ثروت و جریان قدرت روی هم اثرگذارند. 🔹اقتصاد مردمی دو شاخصه اصلی دارد: ضد تمرکز و ضد انحصار است. 🔹دولت باید نقش تنظیم گر (حکمرانی) داشته باشد. قرار نیست تمرکز منابع ثروت در دست دولت اتفاق بیفتد و لو اینکه بخواهد ارائه خدمت کند. 🔹در صورتی که اقتصاد مردمی نشود عدالت اجرا نمی شود. 9 آبان 1401/ منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
این جلسه: عدالت و آموزش با ارائه آقای دکتر مرتضی نقره ای، پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت زمان: دوشنبه ١۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئوی جلسه: عدالت و آموزش با ارائه آقای دکتر مرتضی نقره ای، پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت زمان: دوشنبه ١۶ آبان ۱۴۰۱ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
جلسه عدالت و آموزش از سلسله جلسات آرمان عدالت با ارائه آقای نقره ای پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات جلسه به شرح زیر است. 🔶 مساله عدالت آموزشی ناظر به دو جنبه یا دو عقب ماندگی است. عقب ماندگی از حیث جامعه شناختی در عدالت اجتماعی و عقب ماندگی از حیث معرفت شناختی در پرداختن با دانش نظری پیرامون هم عدالت و هم آموزش. 🔷 عقب ماندگی در بحث آموزش را می توان از دیدگاه های مختلف بررسی کرد که به برخی دیدگاه ها بیشتر پرداخته شده و به برخی کمتر. 🔶 در مجموع عقب ماندگی در عدالت آموزشی را می توان به صورت عدالت آموزشی از حیث کمیت، از حیث کیفیت و از حیث یک دانش آگاهی بخش که عنصر عدالتخواه تربیت می کند دید. 🔷 اول عقب ماندگی در عدالت آموزشی از حیث کمیت: تبعیض بین حاشیه و مرکز، توجه کمتر به مناطق محروم، مثلا در دوره کرونا خیلی از روستاها دسترسی به معلم ندارند. 🔶 دوم عقب ماندگی در عدالت آموزشی از حیث کیفیت: بحث های خصوصی سازی، استعدادهای درخشان، قانون حذف تنوع مدارس. این دو مورد بیشتر مانند عدالت در قوه قضاییه یا عدالت در مدیریت شهری، عدالت در آموزش هستند تا عدالت آموزشی. یعنی برقراری عدالت در حوزه آموزش. اینجا فراگیران مصرف کننده عدالت هستند. ادامه در بخش دوم.... @jebhe_mashhad