eitaa logo
جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
1.2هزار دنبال‌کننده
697 عکس
41 ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @seyyednezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه عدالت و آموزش از سلسله جلسات آرمان عدالت با ارائه آقای نقره ای پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات جلسه به شرح زیر است. 🔶 مساله عدالت آموزشی ناظر به دو جنبه یا دو عقب ماندگی است. عقب ماندگی از حیث جامعه شناختی در عدالت اجتماعی و عقب ماندگی از حیث معرفت شناختی در پرداختن با دانش نظری پیرامون هم عدالت و هم آموزش. 🔷 عقب ماندگی در بحث آموزش را می توان از دیدگاه های مختلف بررسی کرد که به برخی دیدگاه ها بیشتر پرداخته شده و به برخی کمتر. 🔶 در مجموع عقب ماندگی در عدالت آموزشی را می توان به صورت عدالت آموزشی از حیث کمیت، از حیث کیفیت و از حیث یک دانش آگاهی بخش که عنصر عدالتخواه تربیت می کند دید. 🔷 اول عقب ماندگی در عدالت آموزشی از حیث کمیت: تبعیض بین حاشیه و مرکز، توجه کمتر به مناطق محروم، مثلا در دوره کرونا خیلی از روستاها دسترسی به معلم ندارند. 🔶 دوم عقب ماندگی در عدالت آموزشی از حیث کیفیت: بحث های خصوصی سازی، استعدادهای درخشان، قانون حذف تنوع مدارس. این دو مورد بیشتر مانند عدالت در قوه قضاییه یا عدالت در مدیریت شهری، عدالت در آموزش هستند تا عدالت آموزشی. یعنی برقراری عدالت در حوزه آموزش. اینجا فراگیران مصرف کننده عدالت هستند. ادامه در بخش دوم.... @jebhe_mashhad
جلسه عدالت و آموزش 🔷 سوم عقب ماندگی در فهم عدالت آموزشی به عنوان یک نظمی است که دانش آگاهی بخش را ایجاد می کند و با ایجاد قدرت آگاهی عنصر عدالتخواه تربیت می کند. اینجا فراگیران دیگر صرفا مصرف کننده عدالت نیستند. بلکه مقوم و مولد عدالت اجتماعی اند.یکی از آسیب ها خود این عدالت آموزشی است که به عنوان یک آرمان و هدف و غایتی که میخواهد نظم آینده ما را شکل دهد مطرح نیست. 🔶 در غرب با انقلاب صنعتی و شکل گیری مبانی تمدن جدید به تدریج آموزش در خدمت بازار پیدا شد و برای رفع ظلم و نابرابری ناشی از این نوع آگاهی طبقاتی و استثماری، نظریه پردازان مختلفی ارایه نظر کردند. از دیدگاه هایی رقیق تر مانند جان دیویی تا دیدگاه هایی رادیکال تر مانند ژیرو و اپل. 🔷 مثلا ژیرو می گوید اقتصاد سرمایه داری آموزش را بستری برای بازتولید ارزش های خودش قرار داده است و برای اینکه این را بفهمیم باید بدانیم در مدرسه چه می گذرد. او در حوزه آموزش میخواهد منافع خود را حفظ کند و لذا برای این کار، دانش را گزینش می کند و دانشی را انتخاب می کند که به نفعش است. 🔶 بادیدگاه مذکور، رفتار خشک و کارفرمایانه در مدرسه همان رفتار کارفرما و کارگر در کارخانه است. 🔷 البته چپها باز هم از آرمان توسعه بیرون نمی آیند و لذا بی راه نیست که برخی می گویند کل اندیشه های چپ به نوعی ذیل سرمایه داری است. 🔶 در ایران اما قبل از انقلاب توسعه مدل پهلوی و بعد از انقلاب توسعه تکنوکرات ها و بروکرات های سازندگی مانع اجتماعی و نیز مانع معرفتی شکل گیری فهم سوم از عدالت آموزشی شد. البته آن فهم اول و دوم هم بیشتر با ادبیات چپ ها به فهم جامعه راه پیدا کرده است. اگرچه ما در مبانی اندیشه ای متفکران انقلاب در این زمینه حرفهایی داریم. چیزی که در کشور ما به آن توجه نمی شود این است که ما انقلاب اسلامی را داشته ایم و پس از آن انقلاب فرهنگی رخ داد و دلیل آن هم خواسته تحول و انقلاب در نظام آموزشی بود که به دلایلی چندان موفقیت آمیز نبود و ما میبینم که دو گانه اسلام آمریکایی و اسلام ناب به منابع و فضای دانشگاهی نمی رسد. 🔷لذا دانش و آگاهی ای که کسب می شود به ضرر ماست و خنثی و راکد است و دانشگاه یا جنبش دانشجویی یا قشر روشنفکر نقش اساسی در کشور ندارد. چون آموزشی که داده می شود چه در آموزش و پرورش و چه درجای دیگر نتوانسته در من آگاهی ای ایجاد کند که قدرت عدالتخواهی داشته باشم. 🔶 متاسفانه آموزش ما با همان سیستم قوی و با منطقی خشک با مسائل مواجه می شود. همان شکل کهنه نهاد مدرن آموزش حفظ شده و متربی نهایتا برای تخصص در دانشگاه اماده نمی شود. اما هیچ آگاهی انتقادی نسبت به دانش مورد مطالعه و نسبت آن با اجتمال خود پیدا نمی کند. 🔷 ما توجهی به تحول در ساختار نظام آموزشی نداریم. 🔶 نظام آموزشی ما افراد را دین دار تربیت نمی‌کند؛ بلکه دین دان تربیت می کند همانطور که شیمی دان و ریاضی دان تربیت می کند. این همان شکل فرسوده است که به جای آگاهی عدالتخواهانه یک آگاهی در حد نسخه کوچک یک متخصص دانشگاهی ایجاد نمی کند. آن هم با محتوای به روز نشده و در خیلی جاها اشتباه یا به درد نخور. 🔷 رویکرد نظام آموزشی ما به انقلاب اسلامی یک رویکرد تاریخی است که واقعه ای رخ داد و تمام شد و نه تربیت انسان انقلابی! لذا نباید از وجود برخی تعارضات اجتماعی درون نظام آموزشی تعجب کنیم. 🔶 اگر بخواهیم نسل عدالتخواه (و تحقق بخش یکی از آرمان های اصلی انقلاب) تربیت کنیم آگاهی ما باید قدرت عدالتخواهی را به ما بدهد. 🔷 نظام آموزشی ما بحث آموزش را یک بار می بیند و (نگران) هزینه ای که تحمیل می شود است. در صورتی که نهاد آموزش مرجعی برای بازآفرینی ارزش های انقلابی در قالب دانشی است که آگاهی عدالتخواهانه را به ارمغان بیاورد. ⬅️ لازم به ذکر است صوت کامل این جلسه در کانال جبهه در پیام رسان های ایتا و بله به آدرس @jenbhe_mashhd موجود است. @jebhe_mashhad
این جلسه: نگاهی تاریخی اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان با ارائه آقای علی ایوبی، پژوهشگر حوزه تاریخ و علوم اجتماعی زمان: دوشنبه ٢٣ آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی در صورت مهیا بودن شرایط پخش زنده از ایتا نیز انجام می شود. @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نگاهی تاریخی اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان بخش اول : ارائه آقای علی ایوبی، پژوهشگر حوزه تاریخ و علوم اجتماعی زمان: دوشنبه ٢٣ آبان ۱۴۰۱ منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی تاریخی اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان ✅ بخش دوم پرسش و پاسخ با آقای علی ایوبی، پژوهشگر حوزه تاریخ و علوم اجتماعی زمان: دوشنبه ٢٣ آبان ۱۴۰۱ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
اگر آلمانی ها به علم به کار رفته در حمام ساخته شده توسط شیخ بهائی دست می یافتند امروز مجبور نبودند دنبال هیزم و زغال سنگ باشند! / این درست نیست که تاریخ مسلمانان براساس نحوۀ رفتار دشمنان تقسیم بندی شود. جلسه با موضوع «نگاهی تاریخی-اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان» از سلسله جلسات آرمان عدالت با ارائه آقای ایوبی پژوهشگر حوزه تاریخ و علوم اجتماعی و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات جلسه به شرح زیر است: 🔶 در جهان اسلام یک مساله ای شایع و عام وجود دارد: همه فکر می کنند که نحوۀ مواجهه شان با مسائلی مانند مدرنیته و آمریکا متفاوت از بقیه است. 🔷 هر ملتی از ملل مسلمان معتقد است: ما نسبت به نحوۀ مواجهه با غرب، پیشرفت حاصل کردیم و بقیه نه. 🔶 پاکستان می گوید ما بمب اتم داریم و جلو همه ایستادیم. ورق طالبان را به سمت آمریکا برگرداندیم. هم با آمریکا دوست است و هم حساب او را رسیده است. بایدن نیز این را فهمیده است لذا گفت خطرناکترین کشور جهان پاکستان است زیرا بمب اتم دارد و نظارتی بر او نیست. 🔷 مصر خودش را ام الدنیا می داند زیرا متفکران مسلمان یا شاگرد او هستند یا متاثر از او. رهبر انقلاب نیز کتاب سید قطب را ترجمه کردند. ادامه در بخش دوم.... @jebhe_mashhad
ادامه جلسه «نگاهی تاریخی-اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان» : 🔶 عربستان می گوید شاید بگویید من گاو شیرده هستم اما ما آمریکا را سر کار گذاشتیم و کلی اسلحه از او خریدیم و وضع اقتصادی خیلی خوبی داریم. 🔷 ارزش پول کویت و بحرین و عمان از دلار بیشتر است، لذا مدعی اینند که ما درست رفتار کرده ایم. 🔶 طالبان می گوید ما آمریکا را شکست دادیم و بیرون کردیم، لذا ما بهتریم. 🔷 ماهاتیر محمد در مالزی نیز همین اعتقاد را دارد؛ به هرحال او کشوری فقیر را تبدیل به کشوری کرده که هژمونی آن روی استرالیا و چین هم اثر گذار است. 🔶 در یک ارزیابی کلی همه کارهای انجام شده در کشورهای مختلف یک وجه شکست دارد و یک وجه موفقیت. ما به تجربه های دیگران (در طی تاریخ و کشورهای دیگر در زمان معاصر) کاری نداریم و با آن ها ارتباط برقرار نمی کنیم؛مثلاً: ما تمام تجربه های اردوغان را به شیطنت تعبیر می کنیم، چون نمیدانیم خودمان و دیگران کجای تاریخ ایستاده ایم و نحوۀ مواجهه دیگران را با عینک خودمان غلط می پنداریم. در تاریخ گذشته خویش ما به پیشرفت های محسوس بسیار زیادی داشته ایم، اما آگاهی تاریخی غیر کافی ما همواره ما را منفعل بار آورده است و ما نتوانسته ایم آن پیشرفت ها را حفظ کنیم؛ مثلاً در مورد علوم مهندسی و معماری عصر صفویه، (و امثالهم که کمتر به آن پرداختیم حتی) اگر آلمانی ها به علم به کار رفته در حمام شیخ بهائی (گرم کردن مخزن آب حمام با یک شمع) دست می یافتند امروز مجبور نبودند دنبال هیزم و زغال سنگ باشند! 🔷 ما کلا دو تخصص آکادمیک در رشتۀ تاریخ داریم: قبل از اسلام (5000 سال) و بعد از اسلام (1400سال) و این تقسیم بندی عجیب و غلط است چون کسی نمی تواند به چند هزار سال تاریخ مسلط شود و تحولات بحث نمی شود. 🔶 هیچ وقت بحث نمی شود که ایرانیان چگونه از پیشا اسلام به پسا اسلام رسیده اند و یا این که مسلمانان از چه مراحلی عبور کردند؛ صرفاً تاریخ مسلمانان به تاریخ پیشامغول و پسا مغول یا قبل استعمار و بعد استعمار تقسیم می شود. 🔷 به عبارت علمی تر تاریخ مسلمانان با ضربه وعامل خارجی توضیح داده می شود انگار مسلمانان هیچ گاه کنشی نداشتند و تحت تاثیر بیگانه بودند. 🔶 مثلاً در زمان شاه عباس به دلیل صادرات زیاد پارچه ابریشم به انگلیس، (اقتصاد) این کشور ورشکست شد و شاه انگلیس فرمان منچستر را مبتنی بر نپوشیدن پارچه ایرانی می دهد (این مسائل کمتر مطرح می شود). 🔷 متاسفانه چون مسلمانان قبل استعمار را چندان نمی شناسند هر بدبختی و خوشبختی را گردن استعمار می اندازند. 🔶 کل مدت استعمار به 150 سال هم نمی رسد و بسیاری از کشورهابه 130 سال نمی رسد! اما تاثیرات بسیار زیادی را طی همین دوران کم گذاشته است. 🔷 مثلا یکی از الهام بخش ترین انقلاب ها انقلاب الجزایر است که اولین وزرای آن بعضاً نمی توانستند به عربی حرف بزنند! اتفاقاً در سرود ملی الجزایر بد و بیراه به فرانسه استعمار گر الجزایر (که مثلا ما به حساب تو می رسیم و غیره) وجود دارد اما زبان آموزش در کشور فرانسه است. 🔶 خواجه نصیر الدین (در قبال) مغول هایی که هیچ فهم مشترکی میان ما و آن ها نیست کاری می کند که غالب به مغلوب تبدیل شود و نسل های بعدی آنان خدمات زیادی را انجام می دهند مثلاً شالوده حرم امام رضا ع به شکل حالیش در زمان تیموریان ریخته می شود. در واقع خواجه نصیر عقلانیت پس از مغول را شکل می دهد. 🔷در مراحل تاریخ مسلمانان نوع نگاه تاریخی به مسائل تغییر می کند برای مثال: در زمان محقق کرکی مرجعیت حکومت از قطب الاقطاب و صوفی اعظم (که یک عنوان صوفی برای شاه صفوی است) به ولی فقیه تغییر می کند (و بیان می شود که) ولی فقیه مهم است نه صوفی اعظم، لذا در زمان حکومت شاه طهماسب کل حکومت خویش را ذیل نائب امام زمان تعریف می کند. 🔶 در همین مراحل نیز ما اساساً با دو نوع استعمار مواجهه داشتیم: کاتولیک و پروتستان. ما استعمار کاتولیک ها را شکست دادیم یعنی: پرتغال و اسپانیا اما در مواجه با استعمار پروتستان، مانند انگلیس و هلند و فرانسه موفق نبودیم. ⬅️ لازم به ذکر است صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس @jebhe_mashhad موجود است و متن این جلسات ان شالله به زودی منتشر خواهد شد. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
رحیم پور- بایسته های انقلابی گری، مطالبه گری و عدالت خواهی.pdf
1.01M
جزوه بایسته های انقلابی گری، مطالبه گری و عدالت خواهی این جزوه بر اساس جلسه سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در جمع مطالبه گران استان خراسان در زمستان ۱۴۰۰ است که توسط جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس تهیه شده است. فهرست مطالب آن به شرح زیر است: 🔹مقدمات عدالتخواهی: معنویت، عقلانیت و عدالت 🔹واقع بینی و واقع گرایی 🔹تبدیل انقلاب ها به نظام و پایان انقلاب ها 🔹ما ضعیف عمل کردیم! 🔹تا رخداد کربلا ۲۰ سال وقت داریم! 🔹نظام یا انقلاب؟ انقلاب می کنیم برای نظام سازی 🔹اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنیم نظام تضعیف می شود 🔹مطالبه گریی که باعث تضعیف نظام شود خلاف هدف انقلاب است 🔹این نظام فاسد نیست اما در این نظام فساد هست 🔹ما خود شما هستیم و شما خود ما 🔹دسته بندی مسئولین (هنگام خطا): یک عده نمی دانند، یک عده نمی‌خواهند و مابقی نمی‌توانند 🔹حق اعتراض و انتقاد در حکومت اسلامی 🔹رقابت مثبت در پذیرفتن مسئولیت ها 🔹تعیین اولویت ها 🔹مصلحت در زمان حضرت علی ع سکوت و در کربلا شهادت است 🔹سه مساله مهم در عدالتخواهی: ۱- موضوع شناسی، ۲- روش شناسی، ۳- فرجام شناسی 🔹نبود نظارت در کشور 🔹تکلیف این است که به نتیجه کار بیاندیشی 🔹عاقبت برخی انقلابی ها 🔹تذکر به نیروهای امنیتی 🔹ارتباط مسئولین با مردم در نمازهای جمعه 🔹برای مشکلات راه حل پیدا کنید 🔹پرسش و پاسخ
این جلسه: تحلیل حوادث اخیر از منظر عدالت اجتماعی با ارائه آقای میثم ظهوریان، دکتری مدیریت و پژوهشگر زمان: دوشنبه ٧ آذر ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی پخش زنده از ایتا @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جلسه تحلیل حوادث اخیر از منظر عدالت اجتماعی با ارائه آقای میثم ظهوریان، دکتری مدیریت و پژوهشگر زمان: دوشنبه ٧ آذر ۱۴۰۱ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
واردات برخی کالاها و تحریم برخی دیگر در کل به منظور ایجاد حس محرومیت برای قشر ضعیف و یا خارج کردن منابع ارزی ایران است. جلسه با موضوع «تحلیل حوادث اخیر از منظر عدالت اجتماعی» از سلسله جلسات آرمان عدالت با ارائه آقای میثم ظهوریان، دکتری مدیریت و پژوهشگر و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات جلسه به شرح زیر است: 🔶 بحث ما با عاریه گرفتن از یک مفهوم قرآنی با نام مترفین است که در آیه 34 مبارکه سبأ آمده است: وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ: و ما هیچ رسول بیم دهنده‌ای در دیاری نفرستادیم جز آنکه ثروتمندان عیّاش آن دیار (به رسولان) گفتند: ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستاده‌اند کافریم. 🔷 شهید صدر در پژوهش های قرآنی و در اشاره به سنت های الهی به مترف و ویژگی های آن اشاره می کند: 1- جنس آن اقتصادی و مخصوص طبقه متنعم و برخوردار و 2- ویژگی اجتماعی: اصالت را در هوسرانی و خوشگذارانی می بیند. 🔶 طبقه مترفین همواره در برابر طبقه دینی در جامعه است. 🔷 جریانی که همواره همراه دین است طبقه مستضعف و محروم است و برای دین هزینه هم می دهد. نمونه هایش در جامعه خود ما مشهود است که در ایام عسر، با نظام اسلامی همراهی دارد. 👈 ادامه مطلب در بخش دوم ... ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
از جلسه «تحلیل حوادث اخیر از منظر عدالت اجتماعی» از سلسله جلسات آرمان عدالت: 🔶 ما باید این سنت تاریخی را به رسمیت بشناسیم اما این موضوع در فضای حکمرانی و سیاست گذاری ما منعکس نشده است. بخشی از رضایت ما معطوف به رضایت طبقه مترفین شده است: چون این طبقه صدای بیشتری دارد و میتواند دغدغه های خودش را تبدیل به مساله یک کشور کند. 🔷 جنس دولت روحانی از همین طبقه مترفین بود. متاسفانه با وجود خدمات دولت فعلی و داشتن شعار حمایت از مردم، خطاهایی از جنس سیاست گذاری و فربه کردن طبقه مترفین وجود دارد. 🔶 در سند نقشه راه رشد غیرتورمی دولت که قرار است مبنای سیاست گذاری اقتصادی دولت باشد، مجموعه ای از گذاره های مترقی و حرف های خوب مبتنی بر عدالت اجتماعی وجود دارد اما معافیت های مالی برای قشرهای خاص هم وجود دارد! 🔷 1/8 میلیارد دلار بودجه برای واردات گوشی در نظر گرفته شده که سهم قابل توجهی از ان مربوط به گوشی آیفون است که به لحاظ تعداد مصرف کننده کم اما به نسبت به سهم بودجه ای زیاد است. تا کوچکترین شایعه ای در مورد بازار آیفون مطرح شد بلافاصله از سوی مسئولین امر، سریع رفع نگرانی شد! چون دغدغه طبقه مرفه است. 🔶 یک میلیارد یورو برای واردات خودرو خارجی لحاظ شده و دلیل آن ایجاد رقابت ذکر شده است. اما می دانیم با این مبلغ رقابت شکل نخواهد گرفت بلکه صرفا دغدغه یک عده خاص رفع می شود. 🔷 کتاب هنر تحریم ها: واردات برخی کالاها/ تحریم برخی دیگر در کل به منظور ایجاد حس محرومیت برای قشر ضعیف و یا خارج کردن منابع ارزی ایران است. زیرا خرید برخی کالاهای معاف از تحریم برای قشر محروم اساسا امکان پذیر نیست و منجر به حس محرومیت می شود. از طرفی هم هدف گذاری نسل جدید تحریم ها روی طبقه محروم است. 🔶 زندگی شهید عجمیان را دیدیم که از چه طبقه ای است و همین ها بودند که در ایام عسر همراه انقلاب بودند. 🔷 صدای طبقه محروم شنیده نمی شود و متشکل هم نیستند. 🔶 برگزاری تجمعاتی مانند 22 بهمن و 13 آبان شاید برای یک عده از ما دیگر مفهومی نداشته باشد (به آن عادت کرده باشیم و از ارزش آن غافل باشیم) اما نمونه ای در دنیا ندارد و این پشتیبانی نشان دهنده سرمایه اجتماعی ماست. 🔷 طبقه محروم نسبت به سیاست گذاری ها بیشتر متضرر می شوند اما می بینم که در ایام عسر، همین طبقه در میدان هستند. 🔶 لایه خط دهنده از همان طبقه مرفه و مترفین است. قهرمان های آن ها از جریان های ضد هویت و ضد دینی است که نماد دینی را آتش می زنند یا به مسجد حمله می کنند. همچنین کنش ضد ملی دارند مانند حمله به تمثال حاج قاسم. ضدقهرمان های آن ها چهره های معنوی و فکری هویت ساز هستند مانند رهبر انقلاب و حاج قاسم. 🔷 این طبقه وقتی از زن حرف میزند، ضد هویت جنسی زن است و مساله اش زنی که متفاوت از مرد است، نیست. بلکه به دنبال سلب نقش مادری، همسری و حیا از جامعه ایران است. 🔶 استراتژی تقی زاده ها تربیت فرعونی است. مبارکه زخرف، آیه 54: فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ... فرعون اول هویت جامعه را سلب کرد. 🔷 یکی از اشتباهات/عجائب سیاست گذاری های حکومتی، فیلتر کردن پیام رسان های متن محور مانند تلگرام و در نتیجه مرجعیت پیدا کردن رسانه های تصویر محور مانند اینستاگرام است. درصورتی که مضرات اینستاگرام ده ها برابر بیشتر از تلگرام است و البته تلگرام هم مشکل دارد. آمار بیانگر استفاده 55 تا 60 کاربران از اینستاگرام است. اینستاگرام با مدیریتی که نسبت به محتوا دارد تبدیل به یک پلتفرم سیاسی شده است. 🔶 در کنش گری تصویر محور، هرچه برهنه تر و بی اخلاق تر باشد بیشتر دیده می شود. 🔷 ویژگی های مشترک افراد موثر فضای مجازی (Influencer): 1- جزو طبقه مرفه و پر درآمد هستند. 2- به لحاظ اخلاقی بی حیا و بی ادب است. 🔶 تنها 3 درصد مردم مساله شان آزادی حجاب است اما بازنمایی آن به صورت خواست 90 درصد جامعه است. چون میتوانند دغدغه خودشان را برجسته و مطرح کنند. 👈 صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس @jebhe_mashhad موجود است. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad