eitaa logo
نقد و نظر
118 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"اشتیاق به ظهور و دیدار حضرت صاحب الزمان اروحنافداه" سوز و نوای عاشقانه "مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش" رضوان الله علیه مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید زآتش وادی ایمن نه منم خُرّم و بس موسی اینجا به امید قبسی می‌آید
35.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️‏وقتی سید محمد مرندی تریلی سوار بود اما نگفته بود. ❤️از روی مورگان بصورت خشنی رد شد.🫨 💠@raefipourfans
🔺‏پیگیری نظرات تحلیلگران با تجربه و کارکشته، و نیز نگاهی به مواضع رسمی و غیر رسمی مسئولان جمهوری اسلامی موید این واقعیت است که ادعاهای گوناگونی که پیرامون سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور شهید در شبکه های اجتماعی مطرح میشود، تا این لحظه فاقد اعتبار است و اساسا دامن زدن به حاشیه ها قبل از مشخص شدن جزئیات دقیق ماجرا توسط تیم های کارشناسی به مصلحت نظام نیست. تقریبا هیچ کارشناس معتبری به این موضوع ورود و حتی اظهار نظر نکرده است. این بدان معنی نیست آنچه به ذهن کانال داران شبکه های مجازی میرسد، به ذهن کارشناسان مجرب و مسئولان امر خطور نکرده است؛ بلکه به این معنا است که رسیدگی به هر کاری راه و روش خود را دارد و این سران جمهوری اسلامی هستند که با تمام ابزارهای در اختیار، و با توجه به صلاح و مصلحت مملکت درباره حوادث اینچنینی اعلام موضع و تصمیم گیری مینمایند. لذا دامن زدن به شایعه های تایید نشده اصلا به صلاح نیست و یک دلسوز انقلاب حتی اگر شخصا تحلیل های متفاوتی با آنچه نظام اعلام کرده است دارد، نباید بر اساس استنباط شخصی در بین اطرافیان اعلام موضع کرده و سبب یاس و نا امیدی شود. ✅ @Ansari_rahim
هدایت شده از نورنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار رادان: شهادت می‌دهم شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش مهم بود نه رای 🌐 nournews.ir 🆔 @Nournews_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک‌های سید یاسر جبرائیلی برای غربت رئیسی در کابینه خودش •┈••✾••┈• 🏴 |‌‌‌‌ کانون ولائیون بصیرت افزا 👇 🆔 @Shia_Leaders
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من اگر فقط یک دلیل لازم داشتم برای ناراحتی از شهادت رییسی عزیز، همین یک دلیل کافی بود که این سید خستگی‌ناپذیر، درد مردم را در همه‌ی کشور داشت نه فقط در پایتخت و شمال شهرش! https://eitaa.com/joinchat/779092750C2d82740139
آخرین نتایج به دست آمده پس از بررسی علت سقوط 👇👇👇 ۱. سه بالگرد در ساعت ۱۳:۰۰ عازم تبریز می‌شوند. بالگرد بل ۲۱۲ رئیس جمهور در وسط دو بالگرد دیگر قرار داشته که سومی، بالگرد میل ۱۷ حامل آقایان بذرپاش، اسماعیلی و محرابیان بوده است. آرایش بالگردی نیز از راست به چپ از پایین به بالا(پلکانی) بوده است. در خصوص پیاده شدن لحظه آخری آقای بذرپاش از بالگرد نیز گفته می‌شود به درخواست شهید رئیسی برای جناب استاندار و یا شهید امیرعبداللهیان برای کار مهم با رئیس جمهور بوده است. مطابق گزارش هواشناسی، هوا نسبتا صاف بوده و دید نیز مشکلی نداشته و به همین خاطر تصمیم به پرواز گرفته می‌شود. هر چند یک ابهام در این خصوص وجود دارد و آن تفاوت وضعیت مسیر پروازی کریدوری و مسیری است که کاروان بالگردی قرار بوده از آن عبور کنند. همچنین در گزارشات هواشناسی نکته‌ای در خصوص دید و ابرها دیده می‌شود که جای بررسی دارد. ۲. پس از حدود نیم ساعت، بالگردها به یک توده ابر کومولینمبوس برخورد می‌کنند. دستور شهید مصطفوی ارتفاع گرفتن بالگردها برای عبور از توده است که این دو به سختی موفق به عبور می‌شوند اما بالگرد رئیس جمهور به دلیلی که تاکنون مشخص نیست از زیر توده عبور می‌کند. برخی دلیل را فنی و برخی دیگر آن را تصمیم خلبان برای عدم ریسک پرواز بالای توده با توجه نوع بالگرد و عبور از توده از زیر ابر با رصد چشمی می‌دانند. ۳. اما در حالی بالگرد رئیس جمهور در ارتفاع پایین پرواز کرده که هوا نیز کاملا مه و بارانی شده و عملا دید به صفر رسیده است. بنابراین پس از گذشت زمانی، ناگهان خلبانان خود را در نزدیکی سینه‌کش کوه در بالاترین ارتفاع نزدیک به خط‌الراس می‌بینند و از این رو اقدام به اوج‌گیری شدید و سریع می‌کنند. ۴. اما به دلیل نزدیکی بیش از حد به سطح و ارتفاع‌گیری ناگهانی، دم بالگرد به زمین اصابت کرده و از آن جدا می‌شود. از این لحظه به بعد و با توجه به نبودِ دم، کابین هلی‌کوپتر به سرعت و به اندازه تعداد حرکت پره‌ها به دور خود می‌چرخد و به دلیل نزدیکی به زمین به سطح نیز اصابت می‌کند بطوریکه درب بالگرد نیز از جا کنده شده و آیت‌الله آل هاشم و دکتر رحمتی به بیرون پرتاب می‌شوند که به نظر شهید آل هاشم به سمت دره پرتاب شده (بطوریکه بر پیکر ایشان جای کبودی‌های زیادی بود و در اثر خونریزی عروج می‌کنند) و دکتر رحمتی نیز به وضوح دارای شکستگی‌های شدید و متعدد بودند. ۵‌. کابین نیز بعد از چند دور منفجر شده که خلبانان با سوختگی شدید و دکتر امیرعبداللهیان و آیت‌الله رئیسی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سوختگی داشتند بطوریکه پیکر شهید رئیسی از روی انگشتر ایشان قابل تشخیص بوده است. موارد بالا بر اساس شواهد موجود است. تا کنون شواهد خاصی مبنی بر ترور با وسیله انفجاری، پرتابه یا حتی جمینگ دیده نشده است. جناب مهرابی زنده هستند. همچنین تصویر یک سوراخ روی دم نیز مربوط به زیر دم بوده و احتمالا در اثر برخورد دم به زمین است. ابهاماتی هنوز وجود دارد که با گذشت زمان و انتشار گزارش‌های رسمی حادثه روشن خواهد شد.
تصویر سمت چپ از کلیپ اولین گروه امدادی برداشته شده که ظاهرا متعلق به آقای رئیسی است.
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ثانیه ۱۱ کلیپ یک پیکر سوخته نشان می دهد که تقریبا ذغال شده و علی الظاهر متعلق به آقای رئیسی است إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ ۖ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدًا ۖ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (۳۴ لقمان)
چند نکته که تا بحال قابل جمع بندی در مورد سانحه بالگرد رییس‌جمهور است: ۱. سه بالگرد در ساعت ۱۳:۰۰ عازم تبریز می‌شوند. بالگرد بل ۲۱۲ رئیس جمهور در وسط دو بالگرد دیگر قرار داشته که یک بالگرد جلویی حامل آقایان بذرپاش، اسماعیلی و محرابیان بوده است. آرایش بالگردی نیز از راست به چپ از پایین به بالا(پلکانی) بوده است. در خصوص پیاده شدن لحظه آخری آقای بذرپاش از بالگرد نیز گفته می‌شود به درخواست شهید رئیسی برای جناب استاندار و یا شهید امیرعبداللهیان برای کار مهم با رئیس جمهور بوده است. مطابق گزارش هواشناسی، هوا نسبتا صاف بوده و دید نیز مشکلی نداشته و به همین خاطر تصمیم به پرواز گرفته می‌شود. هر چند یک ابهام در این خصوص وجود دارد و آن تفاوت وضعیت مسیر پروازی کریدوری که طبیعتا مربوط به هواپیماها در ارتفاع بالا و مسیری است که کاروان بالگردی قرار بوده از آن عبور کنند. همچنین در گزارشات هواشناسی نکته‌ای در خصوص دید و ابرها دیده می‌شود که جای بررسی دارد. ۲. پس از حدود نیم ساعت، بالگردها به یک توده ابر کومولینمبوس(ارتفاع کمتر تا زمین) برخورد می‌کنند. دستور شهید مصطفوی ارتفاع گرفتن بالگردها برای عبور از توده است که این دو به سختی موفق به عبور می‌شوند اما بالگرد رئیس جمهور به دلیلی که تاکنون مشخص نیست از زیر توده عبور می‌کند.نظر نگارنده آن است که افزایش ارتفاع احتمالا به دلیل عدم توانایی بالگردها در کنترل فشار کابین و ترس از کاهش فشار هوا و تبعا افزایش شدید و ناگهانی فشار بیولوژیک افراد و قرار گیری در معرض سکته قلبی،منتفی شده است. البته برخی دلیل را فنی و برخی دیگر آن را تصمیم خلبان برای عدم ریسک پرواز بالای توده با توجه نوع بالگرد و عبور از توده از زیر ابر با رصد چشمی می‌دانند. ۳. اما در حالی بالگرد رئیس جمهور در ارتفاع پایین پرواز کرده که هوا نیز کاملا مه و بارانی شده و عملا دید به صفر رسیده است. بنابراین پس از گذشت زمانی، ناگهان خلبانان خود را در نزدیکی سینه‌کش کوه در بالاترین ارتفاع نزدیک به خط‌الراس می‌بینند و از این رو اقدام به اوج‌گیری شدید و سریع می‌کنند. ۴. اما به دلیل نزدیکی بیش از حد به سطح و ارتفاع‌گیری ناگهانی، دم بالگرد به زمین اصابت کرده و از آن جدا می‌شود یا احتمالا با عبور از سینه کش با جریان باد معکوس،دم شکسته و یا بالگرد در جهت عکس منحرف گشته و دم آن دچار آسیب شدید شده است. از این لحظه به بعد و با توجه به نبودِ دم، کابین هلی‌کوپتر به سرعت و به اندازه تعداد حرکت پره‌ها به دور خود می‌چرخد و به دلیل نزدیکی به سینه کش کوه،به سطح نیز اصابت می‌کند بطوریکه درب بالگرد نیز از جا کنده شده و آیت‌الله آل هاشم و دکتر رحمتی به بیرون پرتاب می‌شوند که به نظر شهید آل هاشم به سمت دره پرتاب شده (بطوریکه بر پیکر ایشان جای کبودی‌های زیادی بود و در اثر خونریزی عروج می‌کنند) و دکتر رحمتی نیز به وضوح دارای شکستگی‌های شدید و متعدد بودند. ۵‌. کابین نیز بعد از چند دور منفجر شده که خلبانان با سوختگی شدید و دکتر امیرعبداللهیان و آیت‌الله رئیسی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سوختگی داشتند بطوریکه پیکر شهید رئیسی از روی انگشتر ایشان قابل تشخیص بوده است. موارد بالا بر اساس شواهد موجود است. تا کنون شواهد خاصی مبنی بر ترور با وسیله انفجاری، پرتابه یا حتی جمینگ دیده نشده است. جناب مهرابی زنده هستند. همچنین تصویر یک سوراخ روی دم نیز مربوط به زیر دم بوده و احتمالا در اثر برخورد دم به زمین است. ابهاماتی هنوز وجود دارد که با گذشت زمان و انتشار گزارش‌های رسمی حادثه روشن خواهد شد. اما آنچه قطعی است آنکه مدیریت برنامه سفر و کنترل بحران بعد از آن با اشکالات جدی ناشی از عدم توانایی مناسب مدیران همراه بوده است. (حسین خان‌محمدی) ————————— کانال"سیاست در واپسین لحظات/حسین کمیل" 🚨اینستاگرام: http://instagram.com/h.komail7 🔴ایتا و تلگرام: http://eitaa.com/hosseinkomail1404 https://t.me/hosseinkomail1404
♦️شمار شهدای غزه به 35 هزار و 800 نفر رسید 🔹 وزارت بهداشت غزه امروز (پنجشنبه) در دویست و سی‌امین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 35 هزار و 800 نفر خبر داد. ‌‌‌ کانال رسمی صابرین نیوز👇🏼 ▪️ @Saberin_fa