eitaa logo
بنیاد فضای مجازی جبرئیل
1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
27 فایل
بنیاد راهبری فضای مجازی "جبرئیل" مرکز آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil شماره روابط عمومی بنیادفضای مجازی جبرئیل👇 ۰۹۹۳۲۰۳۸۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 🔸 : قبول دارم که الان توصیه‌های پزشکی مهمترین هستند. ولی همین پزشکان عزیز و زحمت‌کش گفته‌اند آرامش روحی و روانی به حفظ و ارتقای ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند و برعکس، اضطراب و افسردگی و تنش، مقاومتش را شدیداً در مقابل ویروس و بیماری ضعیف می‌کند. پس همه ما به توصیه‌های دیگری غیر از پزشکی هم نیاز داریم. به‌ویژه الان که بیشتر در خانه‌ایم، بیشتر رسانه مصرف می‌کنیم، بیشتر در معرض بی‌حوصلگی هستیم، بیشتر در معرض اخبار بد هستیم و... . 🔸 : یادمان باشد که ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختیار داریم. وقتتان را بین همه آنها توزیع کنید و به یکی-دو تا بسنده نکنید. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلویزیون، رادیو، کتاب، لوح‌های فشرده فیلم سینمایی، تلویزیون‌های تعاملی، موسیقی، ویدئوهای درخواستی اینترنتی، بازی‌های ویدئویی، ….البته نمی‌گویم مساوی، ولی می‌گویم مصرف کنید. راستی! به کتاب‌های دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سری بزنید در این روزها. 🔸 : دقت کنید هریک از اعضای خانواده، در طول شبانه‌روز به اوقاتی برای خلوت فردی نیاز دارند. در چنین اوقاتی اجازه دهید سر در کار خود داشته باشند و مزاحم نشوید! بسته به سن و سال و یا جنسیت و یا سطح تحصیلی، مدت نیاز به این خلوت‌ها متفاوت است. البته نسل دیجیتال، خلوت و تنهایی را مثل نسل قبل به‌درستی نیاموخته‌اند یا با آنها متفاوت‌اند. ولی به‌هرحال تا زمانی که این اوقات تنهایی به صورت غیرمتعارف زیاد نشده، امری طبیعی و حتی مثبت‌اند. 🔸 : یک وقت‌هایی هم فقط و فقط برای هم باشیم. بدون هیچ رسانه‌ای و هیچ تلفن همراه روشنی! مثلاً ما خودمان دیشب در منزل دور هم نشستیم و حافظ خواندیم. برای هر یک از افراد خانه هم جداگانه تفألی زدیم و خواندیم. ما ایرانی‌ها هم که اهل حالیم با حافظ و دلدادگی‌هایش! 🔸 : این روزها برخی مؤسسات توزیع اینترنتی فیلم و سریال و انیمیشن و… تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه کرده‌اند تا خانواده‌های خانه‌نشین، با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. خوب است. دستشان درد نکند. فقط مراقب باشید در مصرف آنها افراط نکنید تا ذائقه رسانه‌ای اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان به آنها عادت نکند. بالاخره فضای محتواهای این قبیل رسانه‌ها متفاوت و بازتر است و قدرت انتخاب هم بالا. در ضمن قرار نیست همیشه رایگان باشند. @jebreil1
🚦یکی از کارکردهای فضای مجازی امکان داشتن هویت چندگانه است. افراد می‌توانند با نقاب‌های مختلف و شخصیت‌های حتی گاه متضاد با دیگران در ارتباط باشند. 📍فِقدان اعتماد به نفس، میل به پنهان‌کاری، لذت کنجکاوی و سرک کشیدن به دنیای دیگران با حفظ محرمانگی، سرگیجه هویتی و... از جمله عِلل این رفتار هستند. 🔸 @jebreil1
🚩سبک زندگی ما، نشان دهنده هویت ماست. 🛑مراقب باشیم که رسانه‌ها هویت ما را دگرگون نکنند! 🔸 @jebreil1
🌍در طول تاریخ انسان همیشه تلاش کرده تا وسیله ای برای برقراری ارتباط در اختیار داشته باشد؛ هر چند که در دوره های اولیه این وسایل قدرت زیادی برای حمل و تولید پیام نداشته اند؛ ولی برای انسان آن روز مطلوب بوده است. 🛰 این تکنولوژی های ابتدایی به تدریج گسترش یافتند تا جایی که در زمان حال، با تکنولوژی های اطلاعاتی رو به رو هستیم که در حال متحول کردن نحوه زندگی و تفکر انسان معاصر است. 🔸 @jebreil1
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 ۶: ارتباط تلفنی با بستگان و دوستان و آشنایان و احوالپرسی از آنها فراموش نشود. روزی به یک یا دو تا از آنها تماس بگیرید. حتی با برخی که نزدیک‌تراند و بزرگ‌تر مکالمه تصویری هم داشته باشید. توجه: آنانکه آشناها و اقوام کمتری دارند را بیشتر دریابید. ۷: اکثر ما عضو چندین گروه یا کانال در پیام‌رسان‌های اجتماعی هستیم. ولی برخی از اینها به شکل رگباری خبر منفی می‌فرستند و اساساً علاقه‌ای به دیدن خبرهای خوب و مثبت ندارند. شاید هم فکر می‌کنند که مشغول آگاهی‌بخشی اند. اما واقعیت این است که این نوع کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی که فقط بر اخبار بد و منفی متمرکز می‌شوند – خصوصاً وقتی که راست و دروغ را قاطی هم می‌کنند- بمب اضطراب و آشفتگی روحی‌اند. پیشنهاد می‌دهم از عضویت در آنها خارج شوید. ما باید هم خبرهای منفی و هم خبرهای مثبت را با هم دریافت کنیم. ۸: حتماً برگه‌ای روی یخچال یا جایی در آشپزخانه بگذارید و به محض آنکه به کالایی نیاز پیدا شد یا رو به اتمام بود اسم آن را بنویسید. این کار ساده باعث می‌شود دفعات مراجعه شما به بیرونِ خانه برای خرید کمتر شود. ضمن آنکه از برخی بگو مگوها هم پیشگیری می‌کند. خصوصاً مردان خانه را کمتر ولی با بهره‌وری بیشتر برای خرید به بیرون بفرستید! ۹: هنگام استفاده از تلویزیون یا پخش موسیقی یا رادیو یا … مراقب همسایه‌ها باشید. یعنی صدا را کنترل کنید. حتماً دقت کرده‌اید که ساعات خواب و بیداری اکثر خانواده‌ها به هم ریخته. معلوم نیست اوقاتی که شما بیدارید دیگران هم بیدار باشند یا برعکس! ۱۰: می‌دانم برخی از ما و شما ممکن است گله‌هایی به صداوسیمای خودمان داشته باشید. مثلاً گاهی حس می‌کنید یک‌طرفه است یا حرفه‌ای عمل نمی‌کند یا هرچه؛ قبول! بالاخره رسانه رسمی خودمان است و حق داریم انتظارمان هم از آن بالا باشد. او هم باید خودش را مدام اصلاح کند و ارتقا دهد. اینها را می‌فهمم. ولی به یک نکته دیگر هم دقت کنیم. من بعید می‌دانم شما قبول داشته باشید که مثلاً رسانه‌های انگلیس و عربستان دلسوز ما هستند و خیلی خیرخواه ما باشند. نه الان، که هرچه تاریخ چند صدساله اخیر را می‌بینیم، می‌فهمیم چنین نبوده. دست کم «مدیریت شناخت و ادراک» خودتان را به اینها واگذار نکنید. تجربه بیست‌ساله رسانه‌ای من که این‌طور می‌گوید. شما را نمی‌دانم. @jebreil1
۱۰ روند تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ براساس آخرین گزارش کمپانی Baidu# ده روند تکنولوژی در سال جدید به شرح زیر است. گسترش جایگاه ، ، ، و از برترین روندهای سال جاری خواهد بود. ۱- بهره‌برداری عملیاتی کارخانه‌ها از هوش مصنوعی (AI Factories) ۲- تولید تراشه‌های هوش مصنوعی (AI Chips) ۳- نفوذ یادگیری عمیق در صنایع ۴- گسترش یادگیری ماشین اتوماتیک (AutoML) ۵- ارتقا جایگاه فناوری‌های هوش‌ محاسباتی و درک معنایی ۶- یکپارچگی بیشتر پردارش زبان طبیعی(NLP) با پلتفرم‌های پردازشی ۷- رشد تکنولوژی IOT به وسیله فناوری‌های 5G و محاسبات لبه‌ای ۸- گسترش حمل و نقل هوشمند در سطوح شهری ۹- بهره‌برداری بیشتر از بلاک‌چین ۱۰- رشد پردازش‌های و بواسطه پردازش @jebreil1
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬در این ویدئو اگر دقت کنیم سه تا پیام می تونیم بگیریم: ۱-پیام اول: تا وسطای این ویدئو برداشت میکنیم که انگار داره یک شغل الکی و دروغین رو نشون میده یا شاید هم یک دوربین مخفی باشه... ۲-پیام دوم(متن): اما بعد از پایان فیلم به این نتیجه می‌رسیم که داره ارزشِ مقام والای مادر رو نشون می ده... ⁉️خوب آیا همین پیام این ویدئو بود؟؟؟ نه!!! 🤔اگر به آخر فیلم دقت بکنید یک نوشته ای هم هست که مفهومش اینه: روز مادر هستش، برای مادر چی خریدی؟ بیا یک کارت هدیه بخر. 👌🏻۳-پیام سوم: پس پیام اصلی این فیلم فروش محصول خودشون بوده وقتی که ما رو احساساتی کردند. (البته که این احساسات کاملا درست هستش و مطابق فطرت انسانی). 💯می‌بینین که اگر در نشر یک پیام عناصر زمان، مکان، شرایط، فرهنگ جامعه و ... رعایت شود، اون پیام می تونه چقدر تاثیر گزار باشه. پس کم کم داریم به لزوم فرا گیریه سواد رسانه ای در زندگی می رسیم. @jebreil1
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦 📍اصلاح رنگ یکی از روش‌هایی هست که توی تبلیغات برای جلب توجه و ایجاد جذابیت بیشتر استفاده میشه. 🔸نداشتن باعث میشه شما به صورت ناخودآگاه به اون سمتی گام بردارید که صاحبان رسانه‌ها و سازندگان تبلیغات اراده کرده اند! @jebreil1
ویژگی های محتوا ۱- از آنجایی که هر رسانه ای مثل یک ظرف می ماند و یک قالب و ظرفیت خاصی دارد، در نتیجه مهم هست که بدانیم یک پیام رو کی، کجا و با استفاده از چه رسانه ای منتشر کنیم. نکته بعدی این است که باید حواسمان هم باشد که با اینکه محتوا خیلی مهم هست ولی از این هم غافل نشویم که قالب برای جذب مخاطب بسیار مهم هست.(همان جوری که ما وقتی می خواییم وارد یک مغازه ای بشویم اول ویترین اون مغازه رو می بینیم و بعد تصمیم می‌گیریم که وارد اون مغازه بشیم یا نه). ۲- مهمترین مسئله برای تولید کنندگان محتوا قبل از تویلد محتوا این است که توجه به مخاطب خود داشته باشند چراکه سرمایه هر رسانه مخاطب آن است پس اگر بخواهیم بر فرض مثال برای کودکان محتوایی را تولید کنیم اولین کار بعد از شناخت مخاطب پیدا کردن رسانه ای است که تاثیر پذیری آن گروه از مخاطبان از آن بیشتر باشد. مرحله دوم هم پیدا کردن روش و شیوه استاندارد ارتباط گیری با آن مخاطبان هست که اگر بر فرض مثال همان کودکان در جامعه مورد نظر ما باشد باید با زبان کودکانه و شیرین و ساده ای با آن ها صحبت کرد و نباید از تمثیل‌ها و نکات سنگین استفاده کرد. @jebreil1
🚦 ! 🔸قدرت فتوشاپ در تلفیق تصاویر و خلق واقعیت(!) @jebreil1