eitaa logo
بنیاد فضای مجازی جبرئیل
1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
27 فایل
بنیاد راهبری فضای مجازی "جبرئیل" مرکز آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil شماره روابط عمومی بنیادفضای مجازی جبرئیل👇 ۰۹۹۳۲۰۳۸۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش واژه ها و کلمات در انتقال مفاهیم از فردی به فرد دیگر، تنها 7 درصد است و 38 درصد مربوط به لحن صدا و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. @jebreil1
📎 "بازنمایی" یکی از مفاهیم بنیادی در مطالعات رسانه‌ای است. کلمه ای که معانی احتمالی متفاوتی را به همراه دارد. بازنمایی راه و روشی است که از آن طریق، رسانه‌ها حوادث و واقعیت ها را نشان می‌دهند. 🚩در حال کلی، بازنمایی مشتمل بر چهار عنصر است : 1. زاویه خاص دوربین 2. برجسته سازی 3. بهره گیری از واقعیت 4. استفاده از فرصت های خاص. نحوه استفاده رسانه ها از این چهار عنصر، نقش مهمی در شباهت و یا تفاوت بازنمایی رسانه ها با واقعیت دارد @jebreil1
💢اهمیت و ⭕️کرونا باعث کاهش ۸۱ درصدی تردد به سمت مراکز درمانی شد. 🔸داده‌کاوی‌های نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که گسترش بیماری کرونا سبب کاهش تردد ۹۶ درصدی به سمت مراکز خرید و سینماها شده است. 🏫همچنین، تردد به سمت مراکز درمانی نیز در یک ماه اخیر ۸۱ درصد کاهش داشته است. براساس این آمار، مراجعه به سوپرمارکت‌ها نیز ۶۳ درصد کاهش داشته است. 🔸نتیجه داده‌کاوی‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که مراجعه به مساجد با کاهش ۹۳ درصدی روبرو بوده و در جایگاه دوم پس از مراکز خرید و سینما از نظر کاهش تعداد مراجعه قرار گرفته است. بر همین اساس، ایستگاه‌های مترو نیز با کاهش ۹۲ درصدی تعداد مراجعه مردم روبرو بوده است. @jebreil1
🌍اینترنت در یک دقیقه @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ماسک جدید واقعیت مجازی با قابلیت استشمام بو 🔹این ماسک بوی صحنه ای رو که به صورت مجازی میبینید رو هم براتون شبیه سازی میکنه! مثل بوی باروت، اسطوخدوس، لاستیک سوخته، قهوه و ... 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
«امروز مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها در دنیا رسانه است و امروز حتی قدرتهای بزرگ هم با رسانه‌ها دارند كار می‌كنند. امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبكه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و... از سلاح و از موشك و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یك چنین دنیایی است. روزبه‌روز هم دارند این میدان را گسترش می‌دهند.» (بیانات رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از سازمان صدا‌ و ‌سیما - ۲۸/۰۲/۱۳۸۳)
‍ 🚦مدیریت شبکه‌های اجتماعی به سبک اسرائیل! 🔸در جنگ‌های هشتگی در شبکه‌های اجتماعی همه‌ی کاربران واقعی نیستند. در مورد هر هشتگ به سادگی می‌توان بات‌های متعددی را پیدا کرد. به این ترتیب آن‌چه بیشتر دیده‌ می‌شود را دولت‌ها می‌توانند مدیریت کنند. 🔸ظاهرا این حد از کنترل برای اسرائیل کافی نبوده. آن‌ها دست به توسعه‌ی یک هوش مصنوعی برای پایش تمام پست‌های توییتر و فیس‌بوک زده‌اند. این سیستم تا 25 ژانویه‌ی 2018 توان جداکردن روزانه 200,000 پست مشکوک با محتوای ضد اسرائیلی و جدا کردن 10,000 پست ضد اسرائیلی را داشته است. این اطلاعات برای تهیه‌ی یک دید کلی به فعالیت‌های ضد اسرائیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 🔹این سیستم به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 1️⃣نخست با عمومی کردن نتایج (شاید بخشی از نتایج؟) برای «خجالت زده» کردن مردم تا بهتر رفتار کنند. 2️⃣دوم اطلاع دادن فعالیت‌های ضد اسرائیلی به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی محلی و شهرداری‌ها برای مقابله با این فعالیت‌ها. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
⭕️ کاملا نامتمرکز SOCIETY2# راه اندازی و اجرائی شد 📲شبکه های اجتماعی های نامتمرکز که دیر زمانی نیست که در راستای مبارزه و نقض تسلط کامل شرکتهای بزرگ فن آوری بر جریان داده های کاربران و مشارکت هر چه بیشتر کاربران در جریان هدایت و مدیریت این پلتفرم ها پا به عرصه وجود گذاشته اند، با استقبال شایان توجهی از سوی کاربران و توسعه دهندگان روبرو شده اند و در یکی از آخرین تحولات در این زمینه مسئولین شبکه اجتماعی SOCIETY2 اجرائی شدن این پروژه را به طور رسمی اعلام کردند. 🔗شبکه اجتماعی کاملا نامتمرکز SOCIETY2 که بر بستر بلاکچین IOTA بنا نهاده شده است با هدف بازگردانی کنترل کامل جریان اطلاعات و محتوای ارائه شده به مالکین اصلی آنها با گذارِ مالکیت و مدیریت از هسته اصلی مدیریت به کاربران، سازندگان محتوا و حتی کاربران عادی را نیز در سودهای حاصله شریک خواهد کرد، به طوری که به عنوان مثال کاربران می توانند انتخاب کنند که چه تبلیغاتی به آنها نمایش داده شود و همچنین در ازای آگهی های نمایش داده شده، در پول دریافتی از سوی تبلیغ دهندگان شریک باشند. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🌐تلاش گوگل برای افزایش سواد رسانه‌ای کاربران از سنین پایین 🌀گوگل سعی دارد با خود، کاربران را از سنین پایین با اخبار کذب و نحوه شناسایی و برخورد با آنها در فضای مجازی آشنا کند. 🔅حالا به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه تکنولوژی تصمیم گرفته است که برنامه جدیدی تحت عنوان سواد رسانه‌ای (media literacy) را اجرا و توسعه دهد تا کاربران را از سنین پایین کودکی و خردسالی برای شناسایی و مقابله با اخبار کذب و دروغین آماده کند و به آنها آموزش‌های لازم برای فعالیت درست و تصمیم گیری های به موقع و صحیح در فضای مجازی و اینترنت را آموزش دهد. 🌀در این برنامه جامع و کامل، گوگل قصد دارد به کودکان نحوه تلاش برای نفوذ به حریم شخصی کاربران، آشنایی با انواع حملات سایبری و بدافزاری، حملات فیشینگ، تشخیص ربات‌های مخصوص هک و محافظت از اطلاعات خصوصی ذخیره شده در گوشی و رایانه خود را آموزش دهد. ⁦ℹ️⁩به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری، این اقدام گوگل می‌تواند تا حد بسیار زیادی کارساز باشد چراکه نسل جدیدی از کاربران را تربیت خواهد کرد که از حقوق خود در فضای مجازی به صورت کامل آگاه خواهند بود و قادرند هر زمان که با تهدیدات سایبری مواجه شدند، با آن مقابله و برخورد کنند و از اطلاعات و حریم خصوصی خود بیشترین محافظت را به عمل بیاورند. 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1
🔢سه جنبه سواد رسانه‌ای سواد رسانه‌ای یک موضوع متضلع است که قدرت درک مخاطبان از نحوه‌ی کارکرد رسانه‌ها و شیوه‌های معنی‌سازی در آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد. ⬅️الف: ارتقاء آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانه‌ای؛ و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه‌ی مصرف غذای رسانه‌ای از منابع رسانه‌ای گوناگون که در یک کلام همان محتوای رسانه‌هاست. ⬅️ب: آموزش مهارت‌های مطالعه یا تماشای انتقادی ⬅️ج: تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه‌ها که در نگاه اول قابل مشاهده نیست. @jebreil1
📡عادت‌های درست استفاده از فضای مجازی را به کودکان بیاموزیم. ⁦1️⃣⁩ساعت مشخصی را صرف فضای مجازی کنید. 🔸برخی از ما عادت کرده‌ایم در هر جایی و در هر موقعیتی به اینترنت وصل باشیم. این عادت باعث می‌شود که همیشه و بصورت ناخودآگاه در فضای مجازی سیر‌کنیم. این کار ما را از زندگی در دنیای واقعی باز می‌دارد. هر کس باید نیاز خود را تعیین کند و براساس آن، زمان مشخصی را صرف فضای مجازی کند. 🔻با توجه به جذابیت‌های زیاد فضای مجازی برای کودکان، امکان انجام این عمل از سوی آنها بسیار محتمل‌تر است و باعث می‌شود ساعت‌های بیشتری را در شبانه‌روز آنلاین باشند و در فضاهای مجازی بدون هدف خاصی پرسه بزنند. بهتر است به فرزند خود بیاموزیم برای حضور در فضای مجازی زمان مشخص و هدف مشخصی داشته‌باشد. @jebreil1
سهم موبایل‌ها از کل زمان صرف شده در اینترنت @jebreil1