eitaa logo
بنیاد فضای مجازی جبرئیل
1هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
27 فایل
بنیاد راهبری فضای مجازی "جبرئیل" مرکز آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانلود اپلیکیشن 👇 cafebazaar.ir/app/ir.jebreil شماره روابط عمومی بنیادفضای مجازی جبرئیل👇 ۰۹۹۳۲۰۳۸۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦آیا برای زیست رسانه‌ای در آینده آماده‌ایم؟! 🔸کتاب‌های آینده مبتنی بر تکنولوژی @jebreil1
📝خب متناسب با نکات قبلی برای یک محتوای مناسب باید به چهار نکته زیر توجه کرد: ۱- کوتاه(short): محتوای ما نباید آنقدر بلند باشد که حواس مخاطب را پرت بکند که البته این کوتاهی بستگی به نوع محتوای شما دارد که یک وقت باید ۱ دقیقه باشد و یک زمان دیگه باید ۱ ساعت باشد. ۲- شیرین(sweet): محتوا نباید کِسِل کننده باشد و این شیرین بودن محتوا لزوم این را نمی رساند که محتوا حتما باید طنز و خنده دارد باشد، به عنوان مثال اگر برای ماه محرم محتوایی می‌خواهد تولید شود جنس شیرینیِ این محتوا با غم و گریه همراه هست. ۳- سریع(soon): نباید برای رساندن پیام آنقدر مقدمه چینی کرد که حواسم نه از اصل موضوع پرت شود و همچنین نباید آنقدر کم به مقدمه پرداخته شود که موضوع اصلی برای مخاطب قابل درک نباشد. ۴- ساده(simple): منظور از سادگی این نیست که سطح کیفی محتوا پایین باشد بلکه منظور این است که یک مطلب عالمانه به زبان عامیانه گفته شود. @jebreil1
ارزشمندترین های جهان در سال 2020 @jebreil1
⭕️ توانایی های مورد نیاز نیروی کار در سال ۲۰۲۰ 🔘 موسسه تحقیقاتی دانشگاه فونیکس، ده‎ توانایی را ضروري براي نیروی کار در سال ۲۰۲۰ از اين قرار ميداند: ✔توانايي ادراكي: توانایی درک عمیق مفاهیم و اهمیت موضوعات تبیین شده و فهم درست واقعيات ✔هوشمندی اجتماعی: توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران براي جلب واکنش‎های مناسب و ایجاد تعامل مطلوب با آن‎ها ✔تفکر نوین و انطباقی: توانایی یافتن راه‎حل‎ها و پاسخ‎های بدیع و نوآورانه برای مسائل و درک مجدد معاني ✔شایستگی میان‎فرهنگی: قابلیت موثر تعامل و برهمكنش با فرهنگ‎های مختلف ✔تفکر محاسباتي: توانایی تبدیل و تفسیر حجم انبوه داده‎ها و استخراج مفهوم و تحلیل‎های لازم از آن‎ها ✔سواد رسانه‌ای نوین: توانایی ارزیابی منتقدانه محتوای رسانه‎های نوین و توان تولید محتوای مناسب و متقاعدکننده برای آن‎ها ✔فرا ‎رشته‎ای بودن: سواد و توانایی درک مفاهیم چندین رشته مختلف و توانايي تركيب و درهمكرد آنها براي خلق مفاهيم تازه ✔تفکر طراحی: توانایی طراحی فرایندها و اقداماتی در راستای رسیدن به هدفی خاص ✔مدیریت گزينش اطلاعات: توانایی فیلتر کردن و اولویت بندی مطالب در راستای حداکثر سازی کارکرد شناختی مغز ✔تشریک كار مشاركتي مجازی: توانایی کار بهره‎ورانه و همراه با شور و شوق در یک تیم مجاز @jebreil1
🚦بانکداری نیز در راه است! 🔸شرکت گوگل به زودی برای کاربران خدمتی جدید، البته در حوزه مالی ارائه خواهد کرد و این تازه‌ترین مورد از ورود یک غول فناوری به حوزه مالی و بانکداری است. با این خدمت که Cache نامیده می‌شود، مشتریان می‌توانند از سال آینده تمامی فعالیت‌های مالی خود را از یک حساب در بانک سیتی گروپ انجام دهند. 🔸از دید شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری، ارائه خدمات مالی و بانکی راهی برای نزدیک‌تر شدن به کاربران و کسب اطلاعات ارزشمند است. شرکت اپل تابستان امسال یک کارت اعتباری معرفی کرد و شرکت آمازون با بانک‌ها درباره ارائه خدمت حساب متمرکز مذاکره کرده است. شرکت فیس‌بوک نیز در حال پیشبرد ارز دیجیتالی خود یعنی لیبرا است و امیدوار است با فراگیر شدن این ارز سهمی بزرگ در صنعت پرداخت جهان کسب کند. @jebreil1
گاهی اوقات بازنمایی واقعیت توسط رسانه ها، فراواقعیتی را به وجود می آورد که با واقعیت تفاوت های مهمی دارد!!! @jebreil1
💯قوت در فضای مجازی حیاتی است امام سید علی حسینی خامنه ای در پیام نوروزی سال۹۹: امروز قوّت در حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همه‌ی دنیا؛ و یک عدّه‌ای همه‌ی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است. @jebreil1
نقش واژه ها و کلمات در انتقال مفاهیم از فردی به فرد دیگر، تنها 7 درصد است و 38 درصد مربوط به لحن صدا و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. @jebreil1
📎 "بازنمایی" یکی از مفاهیم بنیادی در مطالعات رسانه‌ای است. کلمه ای که معانی احتمالی متفاوتی را به همراه دارد. بازنمایی راه و روشی است که از آن طریق، رسانه‌ها حوادث و واقعیت ها را نشان می‌دهند. 🚩در حال کلی، بازنمایی مشتمل بر چهار عنصر است : 1. زاویه خاص دوربین 2. برجسته سازی 3. بهره گیری از واقعیت 4. استفاده از فرصت های خاص. نحوه استفاده رسانه ها از این چهار عنصر، نقش مهمی در شباهت و یا تفاوت بازنمایی رسانه ها با واقعیت دارد @jebreil1
💢اهمیت و ⭕️کرونا باعث کاهش ۸۱ درصدی تردد به سمت مراکز درمانی شد. 🔸داده‌کاوی‌های نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که گسترش بیماری کرونا سبب کاهش تردد ۹۶ درصدی به سمت مراکز خرید و سینماها شده است. 🏫همچنین، تردد به سمت مراکز درمانی نیز در یک ماه اخیر ۸۱ درصد کاهش داشته است. براساس این آمار، مراجعه به سوپرمارکت‌ها نیز ۶۳ درصد کاهش داشته است. 🔸نتیجه داده‌کاوی‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که مراجعه به مساجد با کاهش ۹۳ درصدی روبرو بوده و در جایگاه دوم پس از مراکز خرید و سینما از نظر کاهش تعداد مراجعه قرار گرفته است. بر همین اساس، ایستگاه‌های مترو نیز با کاهش ۹۲ درصدی تعداد مراجعه مردم روبرو بوده است. @jebreil1
🌍اینترنت در یک دقیقه @jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ماسک جدید واقعیت مجازی با قابلیت استشمام بو 🔹این ماسک بوی صحنه ای رو که به صورت مجازی میبینید رو هم براتون شبیه سازی میکنه! مثل بوی باروت، اسطوخدوس، لاستیک سوخته، قهوه و ... 🌀 موسسه آینده پژوهی رسانه ای 💠 @jebreil1