فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦آیا برای زیست رسانهای در آینده آمادهایم؟!
🔸کتابهای آینده مبتنی بر تکنولوژی #واقعیت_افزوده
@jebreil1
#سواد_رسانهای
📝خب متناسب با نکات قبلی برای یک محتوای مناسب باید به چهار نکته زیر توجه کرد:
۱- کوتاه(short): محتوای ما نباید آنقدر بلند باشد که حواس مخاطب را پرت بکند که البته این کوتاهی بستگی به نوع محتوای شما دارد که یک وقت باید ۱ دقیقه باشد و یک زمان دیگه باید ۱ ساعت باشد.
۲- شیرین(sweet): محتوا نباید کِسِل کننده باشد و این شیرین بودن محتوا لزوم این را نمی رساند که محتوا حتما باید طنز و خنده دارد باشد، به عنوان مثال اگر برای ماه محرم محتوایی میخواهد تولید شود جنس شیرینیِ این محتوا با غم و گریه همراه هست.
۳- سریع(soon): نباید برای رساندن پیام آنقدر مقدمه چینی کرد که حواسم نه از اصل موضوع پرت شود و همچنین نباید آنقدر کم به مقدمه پرداخته شود که موضوع اصلی برای مخاطب قابل درک نباشد.
۴- ساده(simple): منظور از سادگی این نیست که سطح کیفی محتوا پایین باشد بلکه منظور این است که یک مطلب عالمانه به زبان عامیانه گفته شود.
@jebreil1
⭕️ توانایی های مورد نیاز نیروی کار در سال ۲۰۲۰
🔘 موسسه تحقیقاتی دانشگاه فونیکس، ده توانایی را ضروري براي نیروی کار در سال ۲۰۲۰ از اين قرار ميداند:
✔توانايي ادراكي:
توانایی درک عمیق مفاهیم و اهمیت موضوعات تبیین شده و فهم درست واقعيات
✔هوشمندی اجتماعی:
توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران براي جلب واکنشهای مناسب و ایجاد تعامل مطلوب با آنها
✔تفکر نوین و انطباقی:
توانایی یافتن راهحلها و پاسخهای بدیع و نوآورانه برای مسائل و درک مجدد معاني
✔شایستگی میانفرهنگی:
قابلیت موثر تعامل و برهمكنش با فرهنگهای مختلف
✔تفکر محاسباتي:
توانایی تبدیل و تفسیر حجم انبوه دادهها و استخراج مفهوم و تحلیلهای لازم از آنها
✔سواد رسانهای نوین:
توانایی ارزیابی منتقدانه محتوای رسانههای نوین و توان تولید محتوای مناسب و متقاعدکننده برای آنها
✔فرا رشتهای بودن:
سواد و توانایی درک مفاهیم چندین رشته مختلف و توانايي تركيب و درهمكرد آنها براي خلق مفاهيم تازه
✔تفکر طراحی:
توانایی طراحی فرایندها و اقداماتی در راستای رسیدن به هدفی خاص
✔مدیریت گزينش اطلاعات:
توانایی فیلتر کردن و اولویت بندی مطالب در راستای حداکثر سازی کارکرد شناختی مغز
✔تشریک كار مشاركتي مجازی:
توانایی کار بهرهورانه و همراه با شور و شوق در یک تیم مجاز
@jebreil1
🚦بانکداری #گوگل نیز در راه است!
🔸شرکت گوگل به زودی برای کاربران خدمتی جدید، البته در حوزه مالی ارائه خواهد کرد و این تازهترین مورد از ورود یک غول فناوری به حوزه مالی و بانکداری است. با این خدمت که Cache نامیده میشود، مشتریان میتوانند از سال آینده تمامی فعالیتهای مالی خود را از یک حساب در بانک سیتی گروپ انجام دهند.
🔸از دید شرکتهای بزرگ فعال در حوزه فناوری، ارائه خدمات مالی و بانکی راهی برای نزدیکتر شدن به کاربران و کسب اطلاعات ارزشمند است. شرکت اپل تابستان امسال یک کارت اعتباری معرفی کرد و شرکت آمازون با بانکها درباره ارائه خدمت حساب متمرکز مذاکره کرده است. شرکت فیسبوک نیز در حال پیشبرد ارز دیجیتالی خود یعنی لیبرا است و امیدوار است با فراگیر شدن این ارز سهمی بزرگ در صنعت پرداخت جهان کسب کند.
@jebreil1
گاهی اوقات بازنمایی واقعیت توسط رسانه ها، فراواقعیتی را به وجود می آورد که با واقعیت تفاوت های مهمی دارد!!!
@jebreil1
💯قوت در فضای مجازی حیاتی است
امام سید علی حسینی خامنه ای در پیام نوروزی سال۹۹:
امروز قوّت در #فضای_مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همهی دنیا؛ و یک عدّهای همهی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است.
@jebreil1
📎 "بازنمایی" یکی از مفاهیم بنیادی در مطالعات رسانهای است. کلمه ای که معانی احتمالی متفاوتی را به همراه دارد. بازنمایی راه و روشی است که از آن طریق، رسانهها حوادث و واقعیت ها را نشان میدهند.
🚩در حال کلی، بازنمایی مشتمل بر چهار عنصر است :
1. زاویه خاص دوربین
2. برجسته سازی
3. بهره گیری از واقعیت
4. استفاده از فرصت های خاص.
نحوه استفاده رسانه ها از این چهار عنصر، نقش مهمی در شباهت و یا تفاوت بازنمایی رسانه ها با واقعیت دارد
@jebreil1
💢اهمیت #کلان_داده_ها و #داده_کاوی
⭕️کرونا باعث کاهش ۸۱ درصدی تردد به سمت مراکز درمانی شد.
🔸دادهکاویهای نقشه و مسیریاب بلد نشان میدهد که گسترش بیماری کرونا سبب کاهش تردد ۹۶ درصدی به سمت مراکز خرید و سینماها شده است.
🏫همچنین، تردد به سمت مراکز درمانی نیز در یک ماه اخیر ۸۱ درصد کاهش داشته است. براساس این آمار، مراجعه به سوپرمارکتها نیز ۶۳ درصد کاهش داشته است.
🔸نتیجه دادهکاویهای اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد نشان میدهد که مراجعه به مساجد با کاهش ۹۳ درصدی روبرو بوده و در جایگاه دوم پس از مراکز خرید و سینما از نظر کاهش تعداد مراجعه قرار گرفته است. بر همین اساس، ایستگاههای مترو نیز با کاهش ۹۲ درصدی تعداد مراجعه مردم روبرو بوده است.
@jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا